Het is meestal zo dat er nog wel geld is, maar niet genoeg. Daarna pas zal de staat betalen, maar dat is in het geval van Van der Hoop bijvoorbeeld niet gebeurd.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:44 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
uuhhhh nee....
als er te weinig middelen zijn al om die 20k als te dekken dan dekt de staat dat, en dat is idd de belasting betaler.
Als een bank geen centjes heeft kun je ook niet gaan halen.
Juist welquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:33 schreef eriksd het volgende:
In nederland is de kans dat een bank failliet gaat zeer klein, de Nederlandse Bank staat garant tot 40.000 euro aan uitstaand geld per gedupeerde rekeninghouder (20 rekeningen openenen zal je dus niet helpen)
In de VS schijnen mensen die wel te doen.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:37 schreef Omnitelligence het volgende:
Wat er gebeurt met je hypotheekschuld weet ik ook niet. Het lijkt me niet dat je dan gratis kan wonen ofzo...
Hehequote:Op maandag 3 maart 2008 14:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In de VS schijnen mensen die wel te doen.
Ok en in het onwaarschijnlijke geval dat de Rabo, ABN en ING die garantie nodig hebben waar halen ze dat geld dan vandaan drukken ze dat bij. volgens mij is het alleen maar een regel om mensen rustig te houden als het echt gebeurd kunnen een hoop mensen fluiten naar hun spaarcentenquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:44 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
in nederland staat de NEDERLANDSE BANK GARANT voor de banken. tot 20K per persoon (ongeacht hoeveel rekeningen)
Die geldt per bank per klant.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:56 schreef _Arthur het volgende:
Geld die "tot 20.000euro" garantie trouwens per rekening? Of per klant?
Dus bijvoorbeeld, je hebt 1 betaalrekening en 3 spaarrekeningen bij dezelfde bank. Heb je dan garantie op 4x20.000e bij een faillissement?
Met de wetenschap van nu kan ik zeggen dat ik er goed naast zatquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:33 schreef eriksd het volgende:
In nederland is de kans dat een bank failliet gaat zeer klein, de Nederlandse Bank staat garant tot 40.000 euro aan uitstaand geld per gedupeerde rekeninghouder (20 rekeningen openenen zal je dus niet helpen)
Maar puur hypothetisch: ING gaat failliet, die hebben samen met de postbank ruwweg zon 5 miljoen klanten. Nemen we even aan dat de helft daarvan 40.000 spaargeld heeft: 2.5 x 10^6 x 40.000, dit is zon groot bedrag dat de Nederlandse bank dit niet uit kan keren, er zal dan wel een clausule toegepast worden.
Tel daarbij ook het feit op dat banken van elkaar lenen, dus als ING bijv failliet gaat de rest ook voor een groot gedeelte meegesleurd zal worden en iedereen dus de dupe is.
Maar troost je, gebeurt toch nooit.
Ach troost je, ING is niet failliet gegaan.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met de wetenschap van nu kan ik zeggen dat ik er goed naast zat!
Technisch gezien niet neequote:Op zondag 13 maart 2011 16:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach troost je, ING is niet failliet gegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |