Nee, inderdaad, maar het geeft wel een indicatie van de kredietwaardigheid, voor zover deze bekend is natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja... het is gewoon een bedrijf dat dat zegt. Het heeft verder geen wettelijke basis o.i.d.
Bij Enron was er veel meer aan de hand dan dat:quote:Op zondag 20 januari 2008 20:38 schreef Five_Horizons het volgende:
En Triple A zegt wat?
remember Enron?
De hypotheek die uitstaat is een "bezitting" van de bank, aan de andere kant zijn er ook schulden (bij failliemt over h.et algemeen meer schulden dan bezittingen).quote:Op zondag 20 januari 2008 20:09 schreef DroogDok het volgende:
En als je bank falliet gaat, hoe zit het dan met je hypotheek of leningen? Hoef je die niet meer te betalen?
Uhh, in de USA? En de Northern Rock recentenlijk in de UK?quote:Op zondag 20 januari 2008 20:04 schreef alvarez het volgende:
[..]
Aangezien de kans uitermate klein is dat een westerse bank failliet gaat valt dat an sich wel mee.
En dat is gebaseerd op wat?quote:Op maandag 21 januari 2008 23:30 schreef gronk het volgende:
Bollocks. Ik acht de kans knap waarschijnlijk dat er dit jaar of volgend jaar een grote europese bank omvalt.
Wel een interessante docu over: "Enron: The Smartest Guys In The Room"quote:Op zondag 20 januari 2008 22:06 schreef Netsplitter het volgende:Bij Enron was er veel meer aan de hand dan dat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Enron
Aandelen zijn een bezit. Je koopt je voor een gedeelte in bij een bedrijf, dat bedrijf is dan als het ware voor een gedeelte van jou. Hoe groot gedeelte hangt weer af van de nominale waarde van het aandeel en hoeveel je er van hebt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:10 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Wel een interessante docu over: "Enron: The Smartest Guys In The Room"
(maar dit alles verder lekker off-topic)
Maar vallen eigenlijk aandelen onder eigen bezit of kunnen die ook nog meegesleurd worden in een faillissement?
Het ging mij erom dat al die rating-bedrijven er o.a. door Enron (die ze vlak voor het omvallen ervan nog als goed hadden beoordeeld) voor hebben gezorgd dat ze niet aangepakt kunnen worden voor schade als gevolg van het vertrouwen op hun ratings.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij Enron was er veel meer aan de hand dan dat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Enron
okquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat al die rating-bedrijven er o.a. door Enron (die ze vlak voor het omvallen ervan nog als goed hadden beoordeeld) voor hebben gezorgd dat ze niet aangepakt kunnen worden voor schade als gevolg van het vertrouwen op hun ratings.
Effecten (aandelen, obligaties) vallen buiten de boedel van de bank en zijn dus veilig bij een faillisement.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:02 schreef Rammstino het volgende:
Dus multimiljonairs hebben hun geld bij verschillende banken staan?
Ik ben namelijk van plan om dat te worden
Standard&Poor’s Long-Term Issuer Credit Ratings for Alfa bank is BBquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:51 schreef hardstylesage het volgende:
Dus eigelijk gewoon maar maximaal 20K inleggen (of 40K als je een partner hebt, dan werd het dacht ik ook tot 100% vergoed en 90% tot 80K) als je bij een bank je geld parkeerd welke je niet helemaal vertrouwt.
Dr zijn zat kleine nieuwe banken met hoge rente percentages.. AK Bank en AT Bank om er een paar te noemen. Hoe betrouwbaar is de AT (amsterdam trade) Bank eigelijk?
Dus een rekening openen bij zoveel mogelijk banken als je safe wil spelen (en je het geld hebt natuurlijk)quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:33 schreef eriksd het volgende:
In nederland is de kans dat een bank failliet gaat zeer klein, de Nederlandse Bank staat garant tot 40.000 euro aan uitstaand geld per gedupeerde rekeninghouder (20 rekeningen openenen zal je dus niet helpen)
Dat dacht Van der Hoop Bankiers ook eind 2005.quote:Maar troost je, gebeurt toch nooit.
Multimiljonairs hebben over het algemeen niet zo heel veel geld op de bank staan. Het meeste zit in onroerend goed en aandelen.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:02 schreef Rammstino het volgende:
Dus multimiljonairs hebben hun geld bij verschillende banken staan?
Ik ben namelijk van plan om dat te worden
Ja, deels omdat ze alsnog 600-800 miljoen winst hebben, en deels omdat het verlies wordt gecompenseerd door een aandelenuitgifte.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:40 schreef marcb1974 het volgende:
5 miljard weg![]()
Zou die bank dat gaan overleven
in nederland staat de NEDERLANDSE BANK GARANT voor de banken. tot 20K per persoon (ongeacht hoeveel rekeningen)quote:Op zondag 20 januari 2008 19:50 schreef Rammstino het volgende:
Dat dus,
Ben je dan je geld kwijt? Dit zal wel niet want je leent je geld eigenlijk uit aan de bank.
En verdere consequenties?
Dit vroeg ik mij gewoon af..
Garant staanquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:44 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
in nederland staat de NEDERLANDSE BANK GARANT voor de banken. tot 20K per persoon (ongeacht hoeveel rekeningen)
Kijk eens naar het vermogen van die bank. Bij een zeer kleine bank heb je natuurlijk altijd dit risico, maar in mijn voorbeeld had ik het over ING of een soortgelijke bank.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus een rekening openen bij zoveel mogelijk banken als je safe wil spelen (en je het geld hebt natuurlijk)
[..]
Dat dacht Van der Hoop Bankiers ook eind 2005.
http://en.wikipedia.org/wiki/Van_der_Hoop_Bankiers
uuhhhh nee....quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Garant staanZe vorderen het gewoon terug bij de bank wat dus tot gevolg heeft dat de mensen die meer dan 20k op hun rekening hebben staan hiervoor betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |