Zoals ik al zei, is dat dan te beladen voor mijn gevoel. Wij hebben dus ook bewust gezocht naar een naam die in onze omgeving niet bekend was. Ergens heel ver in de familie is een Suzanne maar die heb ik nog nooit gezien. Ik heb dus ook bewust niet vernoemd naar (al dan niet overleden) familie. Omdat het dan voor mij te beladen wordt. Mijn reactie is dus echt gebaseerd op mijn gevoel, en totaal niet snerend naar anderen.[/quote]quote:[quote]Op zaterdag 19 januari 2008 17:32 schreef Verida het volgende:
[..]
Elke naam heeft toch een geschiedenis met overleden mensen.
Als een opa of oma vernoemd wordt is dat toch ook een naam met een achtergrond van iemand die overleden is.
Je kiest volgens mij een naam omdat je het een mooie naam vindt, of een mooie betekenis of een mooie associatie met een persoon met die naam. Dit doe je niet onbezonnen, maar weldoordacht. Dat twee gezinnen dezelfde naam in dezelfde periode hebben gekozen is puur toeval. Evengoed is het toeval dat de geboortes van deze twee kindjes zo dicht bij elkaar liggen. Dit maakt het extra moeilijk voor alle partijen lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
Niet bewust, ik wist het eerst ook niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:24 schreef p_iglet het volgende:
ik vind het lijken op cruella![]()
En om je kind bewust naar een ziekte te noemen
Uiteraard worden hier alle namen op zijn engels uitgesproken... zelf heet ik Kimberly... gelukkig heeft mn vriend ook geen problemen met Rubella... en met Allin denk ik ook niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
afgezien van de ziekte, wat ik inderdaad geen pré zou vinden (zacht uitgedrukt): in 't engels vind ik Rubella best een mooi klinkende naam, wynter, maar ik stel me er meteen zo'n wat knullige nederlandse uitspraak bij voor, en dan vind ik 't in een keer helemaal niks meer. en Siouxsie vind ik wel grappig. de uitspraak is toch 'gewoon' soezie dacht ik he? 't kind zal haar naam wel erg vaak moeten spellen in haar leven vrees ik, maar allez.
nou, weet wat je in huis haalt....quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:35 schreef dutchie het volgende:
O jongens, wat een discussie is er opgelaaid in het vorige topic. Begrijpelijk van beide partijen vind ik.
Ik heb destijds Moussy wel ge-pmed, omdat de naam Cas elke keer weer boven kwam drijven. En ik dacht toch dat we een meisje kregen, dus hoe groot was die kans. Slechts 50%.
Het was niet dat ik toestemming wilde, maar ik wilde die laatste twijfel bij me weghalen. Daarna voelde de naam goed. Ookal was daar nog de andere naam. Maar toen Cas geboren werd, was hij duidelijk Cas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het besluit was dus pas definitief toen we hem zagen. De andere naam was meer voor een 'donker typje'.
Debuurvrouw, ik vind Bram ook zo'n geweldige naam. Hier komt geen 3e meer, maar Bram wasw zeker in aanmerking gekomen.
Gelukkig is het jouw kind niet!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja je kind rode hond noemen vind ik toch best zielig... En rubella is ook nog eens de officiele wereldwijd gebruikte naam voor die ziekte, dus je kind zal overal ter wereld vernoemd zijn naar rode hond...
Denk dat er nog vele kinderen met de naam Sioux(sie) geboren gaan wordenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
Een nicht van mijn moeder heeft haar dochter Sioux genoemd, prachtige naam!![]()
ja het zou mijn keuze ook niet zijn, Net als de tweede naam daarbij, waarbij ik steeds een poging doe die uit te spreken maar ik weet niet hoe....quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja je kind rode hond noemen vind ik toch best zielig... En rubella is ook nog eens de officiele wereldwijd gebruikte naam voor die ziekte, dus je kind zal overal ter wereld vernoemd zijn naar rode hond...
Suzyquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Net als de tweede naam daarbij, waarbij ik steeds een poging doe die uit te spreken maar ik weet niet hoe....![]()
jullie zijn natuurlijk niet de enigen die met Rubella om zullen gaan. ik bedoel maar, ik heb bijvoorbeeld een broer die Armand heet. in zijn omgeving wordt z'n naam inmiddels vaker 'fout' uitgesproken dan op de manier zoals het oorspronkelijk bedoeld was (op z'n frans). erg lelijk vind ik. maar ja, alles went.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:41 schreef Wynter het volgende:
Uiteraard worden hier alle namen op zijn engels uitgesproken...
ben niet zo goed in frans.. maar ik denk dat het bedoeld is als Armàh ... natuurlijk ben ik niet de enige... maar, ik kies een naam voor míj, niet voor andere mensen... bij het namen van een kind ga ik niet rekeninghouden met de mensen om het kind heen... Je kan de naam nog leuk afkorten naar Ruby ook..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:48 schreef bixister het volgende:
[..]
jullie zijn natuurlijk niet de enigen die met Rubella om zullen gaan. ik bedoel maar, ik heb bijvoorbeeld een broer die Armand heet. in zijn omgeving wordt z'n naam inmiddels vaker 'fout' uitgesproken dan op de manier zoals het oorspronkelijk bedoeld was (op z'n frans). erg lelijk vind ik. maar ja, alles went.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:51 schreef p_iglet het volgende:
wat is er mis met suzy... waarom moet dat als Siouxsie???
trouwens
fabella... los botje wat voor kan komen in de kuitspier
chlamydia.... soa
mycete... zwam/schimmel...
allemaal redelijk lijkend op namen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |