abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:44:25 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_56164024
Vorige: Kindernamen # 35 Waar Gezinus Bonkestoter de Scepter zwaait

Namensites:
http://www.babynamesworld.com
http://www.behindthename.com/
www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.spaarbeleg.nl/babynamen
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp

Hieronder een lijst met vrijwel alle OUD kindjes.
Gewoon voor de leut. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

!!!
De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.
!!!!

Meisjes

Alyssa
Amber (2)
Amber Sophie
Anna (3)
Annabelle
Arwen
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Charity
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Danielle
Dana
Daphne
Demi
Demi Aidan
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elisa Laetitia
Elise
Elize
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Esther Paula
Eva Sophie
Eva
Eva
Faith Cathryn
Fani
Femke
Fleur
Floor
Giulia Elisabetta
Hanne (Hannah Wende)
Ilse (2)
Indy
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabel
Iris
Isis Maikina
Janneke
Jasmijn
Jenna
Jennifer Leonie
Jenthe
Jet
Jetske Julia
Jillian Delphine
Jolie
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Justine
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lena
Leonore
Linde
Lis Mae
Lotte
Lucie Catharina Elisabeth
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maria
Maud Janne Jacqueline
Megan
Meike Jolanda
Merel
Michelle
Milou
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Nikita
Nienke
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Pascalle Isabel
Pien
Priscilla
Querida
Raïsa Manou
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Sabine
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Sennah
Senni
Sophie Juliët
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tinka
Yana
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Aron Marick
Bram
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Connor
Daan (2)
Damian (2)
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Dean
Didier
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Eli Jedidja Asher
Ezra Sebastian
Ewen
Fabian Willem
Falco
Finn
Floris
Fons
Frodo
Glenn William
Henrik
Ive Lucas Tone
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jeremy
Jessai
Job
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Justus
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Léon
Liam Francis
Luca
Lucas (2)
Maarten
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mikael
Mink
Morris
Nathan Tristan
Nick
Pepijn Lucas
Peter Gert
Piet
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raúl
Renzo
Rhody
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ruben
Ruud
Ryan
Sasha Alexander
Samiq Elijah
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias (2)
Tom
Tomas (2)
Tristan (2)
Twan
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Yoram

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-01-2008 14:42:31 ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:46:07 #2
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_56164064
Mijn laatste reactie
quote:
[quote]Op zaterdag 19 januari 2008 17:32 schreef Verida het volgende:

[..]

Elke naam heeft toch een geschiedenis met overleden mensen.
Als een opa of oma vernoemd wordt is dat toch ook een naam met een achtergrond van iemand die overleden is.
Je kiest volgens mij een naam omdat je het een mooie naam vindt, of een mooie betekenis of een mooie associatie met een persoon met die naam. Dit doe je niet onbezonnen, maar weldoordacht. Dat twee gezinnen dezelfde naam in dezelfde periode hebben gekozen is puur toeval. Evengoed is het toeval dat de geboortes van deze twee kindjes zo dicht bij elkaar liggen. Dit maakt het extra moeilijk voor alle partijen lijkt mij.
Zoals ik al zei, is dat dan te beladen voor mijn gevoel. Wij hebben dus ook bewust gezocht naar een naam die in onze omgeving niet bekend was. Ergens heel ver in de familie is een Suzanne maar die heb ik nog nooit gezien. Ik heb dus ook bewust niet vernoemd naar (al dan niet overleden) familie. Omdat het dan voor mij te beladen wordt. Mijn reactie is dus echt gebaseerd op mijn gevoel, en totaal niet snerend naar anderen.[/quote]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_56164966
Voor een Dochter Rubella/Siouxsie of misschien wel Rubella Siouxsie.. (dus gewoon beide namen)

en voor een zoon Allin of misschien Allin Rozz
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_56165065
ik vind het lijken op cruella

En om je kind bewust naar een ziekte te noemen
pi_56165322
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:24 schreef p_iglet het volgende:
ik vind het lijken op cruella

En om je kind bewust naar een ziekte te noemen
Niet bewust, ik wist het eerst ook niet...

Komt van dit liedje: http://www.lyricsmode.com(...)ngels_cruciform.html vond het toen zón mooie naam dat ik besloot mijn kind zo te noemen, tot ik er achter kwam dat het ook de naam is van een ziekte, maar eerlijk gezegt doet me dat weinig
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:35:31 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56165402
O jongens, wat een discussie is er opgelaaid in het vorige topic. Begrijpelijk van beide partijen vind ik.
Ik heb destijds Moussy wel ge-pmed, omdat de naam Cas elke keer weer boven kwam drijven. En ik dacht toch dat we een meisje kregen, dus hoe groot was die kans. Slechts 50%.
Het was niet dat ik toestemming wilde, maar ik wilde die laatste twijfel bij me weghalen. Daarna voelde de naam goed. Ookal was daar nog de andere naam. Maar toen Cas geboren werd, was hij duidelijk Cas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het besluit was dus pas definitief toen we hem zagen. De andere naam was meer voor een 'donker typje'.

Debuurvrouw, ik vind Bram ook zo'n geweldige naam. Hier komt geen 3e meer, maar Bram wasw zeker in aanmerking gekomen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56165497
afgezien van de ziekte, wat ik inderdaad geen pré zou vinden (zacht uitgedrukt): in 't engels vind ik Rubella best een mooi klinkende naam, wynter, maar ik stel me er meteen zo'n wat knullige nederlandse uitspraak bij voor, en dan vind ik 't in een keer helemaal niks meer. en Siouxsie vind ik wel grappig. de uitspraak is toch 'gewoon' soezie dacht ik he? 't kind zal haar naam wel erg vaak moeten spellen in haar leven vrees ik, maar allez.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:41:07 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_56165578
Dat zeg je wel mooi Dutch.
Begrijpelijk van beide partijen.

Romme is vernoemd naar een vriend van ons. Die heet wel iets anders, maar toch heel dicht erbij. We hebben vantevoren met hem wel besproken of hij dat vervelend zou vinden. Vooral gezien zijn evt. eigen kinderen en vernoemen enzo.
Maar eigenlijk hebben we het er verder nooit over gehad. En ik weet ook eigenlijk niet 100% zeker of hij het nu leuk vindt of niet. Of gewoon heel mannenpragmatisch: het is zoals het is... Ik laat het ook maar zo. We hebben het er over gehad en verder is het idd zoals het is.

Bram is leuk
En ik vind Borre ook leuk (Maar lief dus niet en 't kwik kwek en kwakgehalte vind ik ook iets te dichtbij)
Een meisje had hier Marre geheten.

Oh en kleine toevoeging. Ik vind 2 kinderen voor ons precies prachtig
Maar over namen nadenken is leuk toch?
pi_56165592
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
afgezien van de ziekte, wat ik inderdaad geen pré zou vinden (zacht uitgedrukt): in 't engels vind ik Rubella best een mooi klinkende naam, wynter, maar ik stel me er meteen zo'n wat knullige nederlandse uitspraak bij voor, en dan vind ik 't in een keer helemaal niks meer. en Siouxsie vind ik wel grappig. de uitspraak is toch 'gewoon' soezie dacht ik he? 't kind zal haar naam wel erg vaak moeten spellen in haar leven vrees ik, maar allez.
Uiteraard worden hier alle namen op zijn engels uitgesproken... zelf heet ik Kimberly... gelukkig heeft mn vriend ook geen problemen met Rubella... en met Allin denk ik ook niet...

Voor zover ik weet ben ik niet zwanger, dus de namen zullen nog lang niet gebruikt worden
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:42:46 #10
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56165648
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:35 schreef dutchie het volgende:
O jongens, wat een discussie is er opgelaaid in het vorige topic. Begrijpelijk van beide partijen vind ik.
Ik heb destijds Moussy wel ge-pmed, omdat de naam Cas elke keer weer boven kwam drijven. En ik dacht toch dat we een meisje kregen, dus hoe groot was die kans. Slechts 50%.
Het was niet dat ik toestemming wilde, maar ik wilde die laatste twijfel bij me weghalen. Daarna voelde de naam goed. Ookal was daar nog de andere naam. Maar toen Cas geboren werd, was hij duidelijk Cas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het besluit was dus pas definitief toen we hem zagen. De andere naam was meer voor een 'donker typje'.

Debuurvrouw, ik vind Bram ook zo'n geweldige naam. Hier komt geen 3e meer, maar Bram wasw zeker in aanmerking gekomen.
nou, weet wat je in huis haalt....
ik heb de namen van mijn kinderen écht op gevoel gekozen. Zo vind ik Thomas een prachtige naam. Echt waar, maar er zat nooit een Thomas in mijn buik...
En deze namen klopten gewoon bij het gevoel wat ik had bij mijn kind. In mijn buik maar al zo duidelijk een persoonlijkheid. (ja ik ben een zweefteef, i know...)
Als ik kijk naar de volwassen mannen die ik ken die Bram heetten (Bram Moskowitz, Bram Bakker) Dan klopt het erg met de Bram die wij hebben.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56165666
tsja je kind rode hond noemen vind ik toch best zielig... En rubella is ook nog eens de officiele wereldwijd gebruikte naam voor die ziekte, dus je kind zal overal ter wereld vernoemd zijn naar rode hond...
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:44:17 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56165715
Een nicht van mijn moeder heeft haar dochter Sioux genoemd, prachtige naam!
pi_56165722
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja je kind rode hond noemen vind ik toch best zielig... En rubella is ook nog eens de officiele wereldwijd gebruikte naam voor die ziekte, dus je kind zal overal ter wereld vernoemd zijn naar rode hond...
Gelukkig is het jouw kind niet!
pi_56165768
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
Een nicht van mijn moeder heeft haar dochter Sioux genoemd, prachtige naam!
Denk dat er nog vele kinderen met de naam Sioux(sie) geboren gaan worden jong in de jaren 80 enzo....
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:42 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56165773
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef p_iglet het volgende:
ja het zou mijn keuze ook niet zijn, Net als de tweede naam daarbij, waarbij ik steeds een poging doe die uit te spreken maar ik weet niet hoe....

hmmm, misschien bied mijn geneeskundig zakwoordenboek meer naam-suggesties; Herpes Simplex... nah....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56165802
hihi ik had hem er ook al bijgepakt buurvrouw... of ik nog naamwaardige ziekten tegen kom
pi_56165820
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef debuurvrouw het volgende:

Net als de tweede naam daarbij, waarbij ik steeds een poging doe die uit te spreken maar ik weet niet hoe....
Suzy

van Siouxsie & the Banshees
pi_56165852
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:41 schreef Wynter het volgende:
Uiteraard worden hier alle namen op zijn engels uitgesproken...
jullie zijn natuurlijk niet de enigen die met Rubella om zullen gaan. ik bedoel maar, ik heb bijvoorbeeld een broer die Armand heet. in zijn omgeving wordt z'n naam inmiddels vaker 'fout' uitgesproken dan op de manier zoals het oorspronkelijk bedoeld was (op z'n frans). erg lelijk vind ik. maar ja, alles went.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:49:10 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56165882
Wij hebben onze kinderen ook op gevoel een naam gegeven. Volgens velen passen de namen voor geen meter bij elkaar, maar daar hebben wij ook totaal niet op gelet. Een naam moet bij het individu passen en hoeft van mij niet op de naam van broer/zus zijn afgestemd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56165931
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:48 schreef bixister het volgende:

[..]

jullie zijn natuurlijk niet de enigen die met Rubella om zullen gaan. ik bedoel maar, ik heb bijvoorbeeld een broer die Armand heet. in zijn omgeving wordt z'n naam inmiddels vaker 'fout' uitgesproken dan op de manier zoals het oorspronkelijk bedoeld was (op z'n frans). erg lelijk vind ik. maar ja, alles went.
ben niet zo goed in frans.. maar ik denk dat het bedoeld is als Armàh ... natuurlijk ben ik niet de enige... maar, ik kies een naam voor míj, niet voor andere mensen... bij het namen van een kind ga ik niet rekeninghouden met de mensen om het kind heen... Je kan de naam nog leuk afkorten naar Ruby ook..
pi_56165945
wat is er mis met suzy... waarom moet dat als Siouxsie???

trouwens
fabella... los botje wat voor kan komen in de kuitspier
chlamydia.... soa
mycete... zwam/schimmel...

allemaal redelijk lijkend op namen
pi_56165966
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:51 schreef p_iglet het volgende:
wat is er mis met suzy... waarom moet dat als Siouxsie???

trouwens
fabella... los botje wat voor kan komen in de kuitspier
chlamydia.... soa
mycete... zwam/schimmel...

allemaal redelijk lijkend op namen

Omdat het dan zn doel voorbij schiet? Siouxsie, en als je Siouxsie niet kent zal je het niet begrijpen

Prachtvrouw
pi_56165999
ruby vind ik ook wel leuk ja. en je moet zelf weten in hoeverre je rekening houdt met de kans dat mensen 't verkeerd gaan uitspreken natuurlijk, maar soms is 't wel handig je zulke dingen in ieder geval van te voren te realiseren.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:55:17 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56166051
Chlamydia, dat weten de meeste mensen wel denk ik.

Debuurvrouw, niet zweefteverig, zo is het hier ook tot stand gekomen. Als de namen niet hadden 'gepast' waren ze anders geworden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56166096
ik vind het ook wel handig dat een kind voor eind groep 3 zijn/haar eigen naam kan schrijven

ok dat wordt misschien gekleurd doordat ik als vrijwilliger op een vakantie ooit een meisje van 12 met een spraak/taal achterstand mee had. Dzjamillja ... als dat kind gewoon kim, floor of petra ofzo gegeten had, dan had ze iig haar eigen naam kunnen uitspreken en schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')