Na de 1-1 vorige week bij de nummer 5 (wij waren tot voor kort de nummer laatst) moesten we vandaag uit bij de koploper. Thuis hadden we met 2-7 verloren en het feit dat zij inmiddels al 90 doelpunten voor hebben in 17 wedstrijden en wij het grootste gedeelte van verdediging mistten vandaag deed me niet echt uitkijken naar de ze wedstrijd. We hadden als vervanging wat A en B spelers meegekregen en eigenlijk vanaf het begin ging het best lekker, we konden aardig meekomen met wat kleine kansjes over en weer. We kwamen nog goed weg met een schot op de paal en een bal die ik via de lat over kon tikken. Daarna kwamen we ongelukkig op 1-0 achter, schot dat via een verdediger en via mij binnenkant paal erin rolde. We verwachtten dat ze wel door zouden drukken maar dat gebeurde niet, we kregen nog een aantal kleine kansjes en een ongevaarlijk afstandsschot werd door de keeper van de tegenpartij vakkundig doorgelaten. 1-1 bij rust.
Na rust hetzelfde spelbeeld, kansen over en weer, Halverwege maken we uit een corner de 1-2 en was het bij 1-0 en 1-1 best een leuke wedstrijd, daarna werd het wat onvriendelijker. Onze midden mid werd vakkundig uit de wedstrijd geschopt (hij ging voor de bal volgens Jan lul met de fluit terwijl het een gestrekt been vol op zijn enkel was) en zij kregen een penalty mee (die wel terecht was trouwens) maar die ging via de binnenkant van de linkerpaal (voor mij) aan de rechterkant naast

Over en weer nog wel wat kansjes, 3 minuten voor tijd kregen zij hun zoveelste corner..hoop geduw en getrek voor mijn neus, terwijl de corner wordt genomen worden ik en een verdediger weggeduwd waardoor hun spits de bal vrij kan inkoppen. Uiteraard had de scheids niets gezien (terwijl hij op twee meter stond te kijken) en keurde hem goed.
Minuut voor tijd wordt onze spits in hun 16 omver gelopen, scheids fluit dus we verwachten een penalty, maar hij gaf een indirecte vrije trap..uiteindelijk leverde dat niets op. In de allerlaatste seconde wordt een middenvelder nog vol in zijn zak geschopt..wat nog een rode kaart opleverde..maar het bleef bij 2-2
Vooraf had ik ervoor getekend, maar dit is wel een beetje jammer.