abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57422235
Waar gaat het eigenlijk in hemelsnaam over? Je maakt me steeds nieuwsgieriger....
pi_57432760
Bij ons was het zaterdag weer helemaal niks. En dat zijn we wel gewend, maar persoonlijk speelde ik ook zwaar dramatisch. Dat was al frustrerend genoeg, en dan hadden we ook nog zo'n scheids die alles voor de thuisploeg floot (dat was Internos overigens), wat nog meer frustratie aan mijn kant opleverde, dat ik uitte op de scheids, waarna mijn teamgenoten (soms terecht, soms ook niet) tegen mij begonnen te zeiken. Ik geloof niet dat ik ooit zo'n wedstrijd heb gespeeld.

Een leuk voorbeeld van hoe partijdig de scheids was, was toen we een vrije trap tegen kregen vanwege vermeend commentaar. De tegenstander gaf ons de bal gewoon terug; hij schoot de bal zeer rustig onze 16 in naar onze keeper.

We verloren met 6-2 trouwens. Verder moet ik er maar niet te veel woorden aan vuil maken.
pi_57432823
1-5 uit gewonnen, op kunstgras, ik had als centrale verdediger niks te doen.

Ben ik hier nou echt de enige G-voetballer op fok?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_57434853
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:30 schreef Yeahinho het volgende:
Vandaag op het laatste moment afgelast. Was er niet rouwig om, want het heeft echt aan 1 stuk door geregend... Wel frappant was het dat ons 6e elftal naar dezelfde club moest, en die wedstrijd wél doorging .
Ik was ook blij dat het afgelast was vanwege de regen, maar toen ik 's middags buitenliep was het wel echt extreem lekker voetbalweer. Heerlijk zacht, wat miezerige druppels maar niet vervelend. Ik had graag gevoetbald!

Door al die afgelastingen moeten we nog steeds veel wedstrijden inhalen (lopen er 3 achter), waaronder nog twee keer tegen de nummer 1 (op verliespunten), thuis tegen de huidige nummer 1, uit bij de huidige nummer twee. Wij zouden derde kunnen staan op verliespunten. Ben benieuwd waar we staan na al die wedstrijden. Het is weer een seizoen van iedereen kunnen winnen en van iedereen kunnen verliezen. En toch pas 2x verloren van de 11 wedstrijden.
pi_57502930
Vaduz.....
pi_57502988
De weervoorspellingen voor komend weekend zien er ook weer kut uit .
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:22:50 #157
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57503840
idd je kunt er van uitgaan dat het niet doorgaat.

Vooral morgen wordt het bar en boos volgens mij.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57504152
als het zo door gaat moeten we 3 wedstrijden inhalen
Mods met een x zijn tof.
pi_57534074
Hoppatee, vrijwel alles in District Noord afgelast.
Mods met een x zijn tof.
pi_57535995
Onze eigen wedstrijd is afgelast, maar die van het eerste gaat wel door. En die zijn bij minimaal een gelijkspel kampioen, dus dat komt goed uit
pi_57537667
Tis hier nu prachtig weer .
pi_57538442
Ook hier afgelast, de velden liggen er natuurlijk slecht bij na gister.

En dan m'n verhaaltje maar een keer. Geen idee waarom zo laat, maar de fans wachten, duss.

Te beginnen met de wedstrijd van twee weken geleden. Misschien maar beter ook om het nu te typen, omdat het alweer even geleden is. We begonnen om half 3 tegen de Eversberg, een thuiswedstrijd. Publieke aandacht hadden we genoeg, of beter gezegd, onze tegenstander. Een half woonwagenkamp stond aan de zijlijn, kilo's goud, wietdampen die optrokken enzovoort.

Het begon wel leuk, ik had veel lol met m'n directe tegenstander. Het was een uit de kluiten gewassen neger, iemand die volgens hemzelf bij Excelsior in Rotterdam had gevoetbald eerder. "Toen ze nog niet in de Eredivisie speelden". Jaja, er was op een leuke versnelling die hij had niks van de zien.

Uiteraard was ik voor hem een bezienswaardigheid met m'n lengte. "Wat doe jij hier, je moet bij de Chicago Bulls spelen". Hij legde alle spelsituaties in het veld aan me uit in basketbaltermen. "Dit is een block, dit is een rebound", enz. Erg grappig. Maakte hij een fout dan had hij het er minuten laten nog over hoe dom dat wel niet was geweest.

O ja, de wedstrijd. Na goed 10 minuten begon het gezeur. De tegenstander, de een met een vooruitgestoken kin, de ander met uitpuilende ogen, nog een ander met 20 tatoeages alleen al op zn knie, was het met geen enkele beslissing van de scheidsrechter eens. Bij de helft van de beslissingen hadden ze een punt, maar van voetballen kwam het steeds minder. De scheidsrechter maakte het bont toen hij de aanvoerders bijeen riep.

"Wil die zwarte met die haarband zich inhouden." En toen bedacht hij zich. "En die witte rechtsback ook." Het leed was al geschied, discriminatie tot en met volgens enkele teamgenoten van die donkere jongen. Afijn, toch maar weer verder.

We stonden inmiddels 0-1 achter, de linksbuiten van ze met een donker klein brilletje gaf een goede voorzet, die puik werd binnengekopt. Maar we kwamen gelijk en daarmee was het ook gedaan met de wedstrijd. De scheidsrechter negeerde de eerlijk vlaggende grensrechter van de Eversberg, onze aanvaller liep langs de keeper die niets meer deed en tekende de 1-1 aan.

De grensrechter smeet zn vlag het veld op, iedereen van de tegenstander gek. De helft ging douchen, andere helft ging de discussie aan. Enkel verbaal, gelukkig wel. Een lijmpoging is nog geprobeerd, maar het intellect was zo laag bij ze en de onkunde van de scheidsrechter was zo groot, dat er besloten is na 35 minuten spelen 1-1 op papier te zetten. Het had geen zin meer, kampioensaspiraties waren al weg, vroeg aan het bier.
That's all folks!
pi_57538619
Leuk verhaal

Ik vrij.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:28:15 #164
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_57540300
pff we moeten maandagmorgen inhalen. 8 uur vertrek
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_57541258
Wat een kutwedstrijd Vaduz .

Doet me denken aan de wedstrijden die we speelden met ons ter zieler gegane café-elftal...
pi_57544246
Je maakt wat mee op een laag niveau, had ik de verhalen altijd nauwkeurig opgschreven dan kon ik een mooi boekje maken. Jammer dat ik dat niet heb gedaan.

En 8.00 uur vertrek
That's all folks!
  zaterdag 22 maart 2008 @ 19:35:21 #167
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57544640
wij waren vandaag vrij.

8 uur vertrek voor een inhaal wedstrijd tis tweede paasdag dan dus ik zou er echt niet voor opstaan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57544799
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 19:35 schreef WEST het volgende:
wij waren vandaag vrij.

8 uur vertrek voor een inhaal wedstrijd tis tweede paasdag dan dus ik zou er echt niet voor opstaan.
Tuurlijk is het een achterlijke tijd . Maar van die lamme takken als jij verpesten het wel voor de rest...
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:36:30 #169
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_57546004
Ik ben het wel gewend. Thuis spelen we ook altijd 9 uur zondags.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_57564267
9 uur?! Wát een tijd .

Wij thuis om 11 uur, mooie tijd. Rond kwart over 1 in de kantine .
pi_57591160
0-2 gewonnen bij een laagvlieger. Was (wederom) een slechte wedstrijd, toch weer gewonnen gelukkig. De 0-2 viel pas in de laatste seconde en we stonden even op barsten, al hadden we wel de beste kansen uit counters (keer of 3/4 alleen voor de keeper gefaald...)
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:17:36 #172
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57591196
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:36 schreef 9christensen het volgende:
Ik ben het wel gewend. Thuis spelen we ook altijd 9 uur zondags.
pi_57591323
quote:
Op zondag 23 maart 2008 19:23 schreef Yeahinho het volgende:

Wij thuis om 11 uur, mooie tijd. Rond kwart over 1 in de kantine .
Vind ik voor m'n gestel net iets te vroeg.
That's all folks!
pi_57698436
5-0 gewonnen. De 1-0 gescoord en vlak voor tijd met kramp eruit.
Ik heb me helemaal doodgerend .
pi_57715586
Het onmogelijke is toch gebeurd, Seolto 6 boekt haar eerste overwinning van het seizoen En dat nog wel in de derby tegen Klundert uit het gelijknamige buurdorp!!!

In de eerste helft, met wind mee, was het voornamelijk verdedigen. In de 16 schoot een tegenstander een bal waar ik in een reflex met de hand naartoe ging. Terechte strafschop dus, en een 0-1 achterstand.

De tweede helft, met wind tegen, ging een stuk beter. Dit resulteerde dan ook in de gelijkmaker; een schot op goal werd gepareerd door de keeper, waarna onze gelegenheidsspits hem in de rebound tergend langzaam via de scheenbeschermer de doellijn deed passeren.

De tweede goal was dan wel een beauty. Een ingooi werd verlengd door de bal een rotschop omhoog te geven, ik dacht nog waar is hij nou mee bezig, maar toen de bal weer omlaag kwam volleerde onze andere spits hem met een curve achter de keeper.

Zo was onze eerste overwinning een feit, en hebben we ons puntenaantal van 2 in een keer naar 5 opgeschroefd.
pi_57716238
Woehoe. Je deed er nog wel alles aan om het niet te doen slagen.

Gister zelf niet gespeeld, afgelast.
That's all folks!
  zondag 30 maart 2008 @ 16:01:32 #177
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_57716586
Feli Zjakkie
en Vaduz: Afgelast????

Veldje bij ons lag er weer perect bij! En vanmorgen lekker in het zonnetje kunnen ballen. Eerste keer volle 90 minuten volgemaakt! Nu 4 wedstrijden op rij al zonder noemenswaardige schade, en wederom winst 4-1
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_57716726
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Woehoe. Je deed er nog wel alles aan om het niet te doen slagen.

Gister zelf niet gespeeld, afgelast.
Hehe

Nee ik had zelf echt het idee dat ik mn armen langs mn lichaam hield, maar zelfs mn teamgenoten zeiden dat ik echt met mn hand naar de bal ging, dus dat zal dan wel... Maar verder speelde ik wel een goeie wedstrijd, zeker de tweede helft, dus ze konden het me vergeven
  zondag 30 maart 2008 @ 16:43:35 #179
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_57717383
vrijdagavond moest ik voetballen, i.v.m. een scheidsrechterscursus op ons sportpark. Om het kwartier kregen we een andere scheidsrechter. De tegenstander was Quick Boys A3, die de derde plaats in de derde klasse A inneemt. Wij staan negende, en moeten punten sprokkelen. De uitwedstrijd verloren we met 8-2, dus we wisten waar we aan toe waren.

We begonnen goed, met een precies goed tegenwindje. Er waren weinig kansen aan beide kanten te tellen, maar na een minuutje of 35 was het 0-1: Onze rechtsachter probeerde de bal terug te koppen naar onze keeper, die uitkwam. Die bal ging bijna over de keeper heen, maar hij kon er nog net een handje tegenaan zetten. Helaas stond er nog een aanvaller die de afvallende bal binnen kon schieten. Vlak voor rust werd het 0-2, doordat onze keeper verkeerd uitkwam na een verre bal. Hij stond voor de aanvaller ongeveer naast zijn doel.

Na de rust kregen we wat kansen, wat ook in de 1-2 resulteerde. Een verre uittrap van onze keeper kwam bij de topscorer (31 doelpunten in 18 wedstrijden) terecht, die er met z'n grote teen eerder bij was dan de keeper. De 1-3 was een mooi schot in de korte hoek, die eigenlijk wel voor onze keeper had moeten zijn. Daarvoor hadden we nog een grote kans op de 2-2, maar de linksvoor ging voor eigen succes terwijl er 3 man voor het doel vrij stond: bal over. Vlak voor tijd kregen we nog een penalty tegen, ik denk dat ie onterecht was, en zo werd het 1-4.

Volgende week tegen Rijnvogels A2, daar moeten we van winnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door uitje4life op 30-03-2008 17:00:44 ]
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_57718462
0-1 verloren. Ik speelde een baggerpartij, met als dieptepunt de penalty die ik veroorzaakte (ik, met stip de liefste voetballer ter wereld), waardoor we dus verloren..
pi_57718693
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:01 schreef assie het volgende:

en Vaduz: Afgelast????
Vrijdagnacht had het nogal heftig geregend hier, vandaar.
That's all folks!
pi_57722145
Vandaag met 2-4 uit gewonnen van RKAV waar een collega van me speelt.
Het mooiste is dat ik 2 doelpunten heb gescoord en het dus lekker in kan wrijven.
Eerste doelpunt van me was de 1-3. Er wordt een corner vanaf rechts genomen.
De spits kopt de bal terug naar de 16 meter lijn en ik haal in een keer met rechts verwoestend uit.
Helaas net niet in de linkerkruising maar het scheelde niet veel.
Mijn tweede doelpunt was de 2-4 en tevens de genadeslag.
Ik zette de aanval zelf op door op het middenveld de bal te veroveren. Via een 1-2tje kom ik los van mijn directe tegenstander en weet de teruggezakken spits me via een steekbal te vinden.
Ik klop op snelheid 2 man en tik hem beheersd in.

Al met al was het een leuke en faire wedstrijd op een zeer zwaar veld.
Maar gelukkig was het bier koud!
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:34:38 #183
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_57768704
komende 2 weken dubbel programma: Zaterdag voor de competitie uit bij Rijnvogels A2, Maandag voor de beker tegen UDO A1, de zaterdag erna thuis tegen Meerburg A2 en die woensdag uit bij VVSB A2, waar we vorige keer onverdiend van verloren met 0-1. Volgens mij is de KNVB vergeten dat we "maar" een A4 zijn, en dat wel een aantal maar niet iedereen een topconditie heeft... maarja, de KNVB regeert, zoals we allemaal bij de amateurclubs weten!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
pi_57792321
In de beker na strafschoppen verliezen van hoofdklasser Oranje Nassau
Hoi.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:39:57 #185
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57792416
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:37 schreef pekel het volgende:
In de beker na strafschoppen verliezen van hoofdklasser Oranje Nassau
jij bent toch keeper? Niks kunnen tegenhouden?
  woensdag 2 april 2008 @ 22:43:06 #186
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57792554
Oranje Nassau naar de kwartfinale van de districtsbeker.
Na een moeizame wedstrijd tegen de amateurs van Emmen stond er 1-1 op het scorebord. Mark van der Wal was de doelpuntenmaker voor Oranje Nassau. Penalties moesten een winnaar opleveren en die winnaar was Oranje Nassau. Daardoor speelt Oranje Nassau de kwartfinale van de beker waarvoor de loting op dinsdag 8 april plaatsvind in Heerenveen.
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:56:02 #187
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_57854744
4-8 gewonnen bij Rijnvogels A1/A2! bij rust was t 2-4 voor ons. Maar wat een schoppartij was dat zeg, die Kattukkers schopten op alles wat los en vast zat! Dan denk je dat er 1 van ons zwaar geblesseerd afgaat, breekt er één van hun zn sleutelbeen! En ik weet niet hoeveel ziektes ik voorbij heb horen komen, maar het was meer dan een ziekenhuis vol denk ik. over 2,5 week moeten we weer tegen ze, maar dan thuis.

Zelf de 3-5 gescoord: vrije trap op de rechterpunt van de 16 schoot ik in de linkerkruising
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:12:40 #188
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57855091
4-1 voor uiteindelijk 4-4 tegen een bierbuikenelftal...
  zondag 6 april 2008 @ 00:18:03 #189
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57860719
Vandaag 4-1 gewonnen van onze directe concurrent. Dit betekend dat we vandaag officieus kampioen geworden zijn. We hebben nog 1 punt nodig met nog 3 wedstrijden te gaan. En als we in punten gelijk komen moeten ze nog meer dan 40 doelpunten maken om ons voorbij te gaan.

Dus hopelijk volgende week groot feest.
pi_57861297
zwaar getackled, kon na een half uur spelen al douchen met veel pijn
Mods met een x zijn tof.
pi_57861893
Om 8.15 keileuk vertrekken naar een of ander klein dorp. 's Middags ook weer gezellig aan de bak. Wordt leuk morgen
Hoi.
pi_57864860
Voor het eerst in een maand tijd weer voetballen, beetje jammer dat je dan gelijk weer 10 afmeldingen hebt. Op een selectie van 18 man kan je wel wat hebben maartoch.. Eens zien of er nog wat jeugdspelers geregeld zijn.
pi_57866293
AZVV 3 - GPC Vlissingen 3 0-7

Ruststand was 0-6, ook nog een penal gemist. Wat een team dat AZVV .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_57870075
1-1, bij rust hadden we met 0-6 voor moeten staan ofzo, 4 open kansen gemist door eigen knulligheid of door goed optreden van de keeper van de tegenpartij. Tweede helft liep het een stuk minder, kwamen wel op 0-1 voor maar vervolgens was het alleen maar tegenhouden, 1-1 was dan ook onvermijdelijk en daarna kwamen we nog 4 of 5 keer erg goed weg. Maargoed, toch weer een puntje
pi_57871189
Na onze eerste overwinning van hei seizoen vorige week gingen we voor onze 2e. Dat dat moeilijk zou worden gisteren was al bekend, de tegenstander, SCO/TOFS uit Oosterhout, stonden met 40 punten meer op de eerste plaats. Nu is een speler uit ons team net naar Oosterhout verhuisd, en die nodigde ons uit voor een brunch bij hem thuis. Een aantal spelers ging daar dus eerst wat eten. Dat was goed te doen trouwens

De wedstrijd erna kon helaas net niet in een overwinning worden omgezet. De tegenstander was toch ietsje beter, tikten wat sneller, en ons middenveld liet veel afweten. Toch waren er persoonlijke foutjes voor nodig om de score te openen. Dit gebeurde 4 keer voor rust, en zodoende gingen we rusten met een 4-0 achterstand. De tweede helft ging nog slechter dan de eerste, en we kregen er nog 6 om onze oren, waarvan de laatste een schitterend eigen doelpunt. Zo verloren we dus met 10-0. Ik zelf speelde trouwens best een goeie wedstrijd, haalde nog 2 ballen van de lijn, het is dan wel jammer dat ze allebei in de rebound wel ingeschoten werden.

De scheids zat ook niet echt mee trouwens, anders was het maar 6 of 7-0 geworden. Maar zelfs als de tegenstander zoveel beter is en zo ver voor staat fluit ie nog voornamelijk in het voordeel van de thuisclub.
  zondag 6 april 2008 @ 23:41:35 #196
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57880467
Een foto verslag zegt meer dan woorden.

Teambespreking voor de wedstrijd

shit 0-1 voor Staphorst en dat na 10 minuten.

De aanval voor de gelijkmaker

zelfs de wielrenners kwamen even langs om te kijken. (zie achtergrond)

Yes de 3-1

De zoveelste blessure behandeling, maar aan toeschouwers geen gebrek.

De ontlading na de 4-1 was erg groot.

En we zijn nu officieus kampioen daar moet alvast op gedronken worden.

Voor meer foto's van de wedstrijd
pi_57881080
Lache, die foto's .

Wij hebben met 2-4 gewonnen. Kwamen na mijn eerste balcontact (assist) op 0-1 voor, daarna zelfs 0-2, maar hierna ging het spel bergafwaarts. We speelden dramatisch (ik voorop) en de laaggeklasseerde tegenstander kwam terug tot 2-2 bij rust.

Hierin werd door een wissel (en het slechte spel) het halve team overhoop gegooid. Ik ging ondanks mijn slechte spel van de laatste tijd voor het eerst sinds maanden weer eens mid-mid spelen (normaal linkshalf), en het viel me op dat ik best uit de voeten kwam op het kunstgras. Ik moet het niet van fysiek spel of mijn loopvermogen hebben, maar van het balletje rond laten gaan. En dat lukte best goed, al zeg ik het zelf. We kwamen al snel op 2-3 door een aanval die bij mij begon en even voor tijd scoorde kon ik zelf de 2-4 binnenschieten.

Volgens mij lijkt het na dit verslagje net of ik de man van de wedstrijd was ofzo, maar dat was dus zeker niet het geval . Maar toch was ik blij dat ik in de tweede helft eindelijk weer lekker had gebald, voor het eerst sinds tijden (en dat op mid-mid!) .
pi_57893100
Ik heb lang niks gepost maar ik wilde toch even melden dat we Deoxyribonucleic zijn clubje hebben afgedroogt met 6-1. Ik was trouwens in topvorm, kreeg ook complimenten van de tegenstander. Vooral nadat ik een bal uit de kruising tikte en een schot van binnen de 5 meter overtikte.
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:06:54 #199
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57998795
1 punt is nog nodig en dan is de buit binnen. Vandaag thuis tegen SVN '69.

16:15 weten we of we op de kar gaan of we nog een week moeten uitstellen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:17:15 #200
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_58007956
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:06 schreef WEST het volgende:
1 punt is nog nodig en dan is de buit binnen. Vandaag thuis tegen SVN '69.

16:15 weten we of we op de kar gaan of we nog een week moeten uitstellen.
Week uitstellen dus..., vandaag met 5-2 verloren.

bij rust was het 3-2. en na rust hebben we gedaan wat we konden alleen dit was een hele taaie tegenstander.

In de eerste helft zijn er 4 penalty's gegeven door de scheids. wij mochten 3 keer van elf meter schieten en SVN 1 keer. Alleen wij miste 1 keer en schoten een keer in eigen doel.

Shit hapens volgende week dan maar afmaken in een uitwedstrijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')