Klasse gedaan Yeah, wat een onfortuin onderwijl.
Even iets meer over gisteren. Ik speelde dus op uitleenbasis mee bij een ander elftal dat stukken hoger speelt. En dat was toch wel aanpoten. Ik speelde als linkerspits in een 4-4-2 opstelling. Een positie die ik niet gewend ben, omdat ik altijd in een 4-3-3 systeem speel. Maar interessant is het wel, met name de wisselwerking met de spelers om je heen vergt meer concentratie.
Ik moest erg wennen aan het rustige tikken, stappen vooruitdenken, sneller handelen. Het kon allemaal beter, maar het ging toch wel aardig goed. M'n looplijnen werden perfect gezien en dat mis ik wel in m'n eigen elftal.
Ik had de 0-1 op de schoen na slim weglopen, maar de keeper kwam goed uit. Even later was het wel 0-1. Een knap doelpunt van mijn maatje in de spits. Een bonkig type speler die niet heel veel liep. Ik moest er aardig wat werk voor opknappen, maar hij deed wat hij moest doen, bij vlagen gevaarlijk zijn. Net voor rust kreeg ik m'n tweede goede kans. Uit een corner kopte ik de bal richting de hoek, maar de bal werd knap gered door de doelman, die hem net naast kon duwen.
De tweede helft lieten we de tegenstander, die hoog op de ranglijst staat, opnieuw het spel maken. Ze waren voetballend sterker, maar wij waren effectiever. En onze verdediging was niet doorheen te komen. Na de 0-2, uit een mooie counter was het gelijk gebeurd. De 0-3, een briljante lob maakte de middag meer dan geslaagd.
Ik werd bedankt voor mijn bewezen dienst, ze waren blij met mijn inbreng. Fijn om te horen. Ik vind het fijn om uitgeleend te worden, die afwisseling maakt het wel leuk eigenlijk.