Welkom en van harte met de periode!
Zaterdag hebben we een puike prestatie geleverd bij SVVN. Ik startte als wisselspeler omdat de afwezigen ineens allemaal weer op kwamen draven. Maar ik wist dat er 2 krakkemikkig waren, daarom heb ik de warming-up maar gelijk meegedaan.
En ja hoor, na 20 minuten kon de rechtsbuiten niet verder en kwam ik in zijn plaats. Ik begon lekker, een paar mooie Kanu-sleepbewegingen die succesvol waren bij het passeren, een paar goede spelvoortzettingen.
Maar toen kwamen we ineens met 10 man te staan. De bejaarde scheidsrechter die enkel de middencirkel als werkterrein zag stuurde onze rechtshalf eraf. Omdat deze een veel te late wilde tackle van achteren maakte. Terecht wel, maar we verbaasden ons hoe snel hij z'n kaart uit de zak haalde, omdat de man nogal passief overkwam. (hij nam ook al geen bal en vlaggen mee voor de wedstrijd

)
Na 25 minuten met 10 man verder dus. Ai. Ik ging naar de rechtshalf en we gingen met 2 spitsen spelen. Het stond trouwens 1-1. We hadden het betere van het spel, maar met 10 man was dat niet meer echt het geval. We haalden de rust zonder verdere kleerscheuren.
De tweede helft begon ik als tweede spits aan de linkerkant, maar na enkele minuten zag ik al dat ik daar niet zo van waarde was. Ik mis de snelheid om gevaarlijk te worden in dat systeem, dus wisselde ik met onze linkshalf die veel drang naar voren heeft en niet graag verdedigt. Ideaal, laat mij maar lekker het werkpaard uithangen. Vind ik mooi werk!
We hielden het achterin uitstekend gesloten en maakten uit een strakke counter de 1-2 en niet veel later de 1-3. En de tegenstander, met voornamelijk jonge 20'ers had geen antwoord klaar. Individueel zaten er goede voetballers bij, maar als team opereren bleek teveel gevraagd. Dus het bleef 1-3. Moe maar voldaan gingen we in Rijssen aan het bier.

(de week ervoor 2-2 gespeeld tegen de kampioen die nog maar 2 verliespunten had, dus ons competitieslot is goed)