abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56157729
Ik zit in Indonesie en ga me maandag in ieder geval even aanmelden bij de ambassade zodat ik de email-nieuwsbrief krijg. Verder ga ik er niet vanuit dat ik enige hulp zal krijgen als het echt fout gaat, maar ze weten in ieder geval dat ik ergens in Indonesie rondhang. Nu weten ze dat helemaal niet

Ik heb trouwens niet echt de verwachting dat het hier 'gevaarlijk' wordt. Groepen demonstranten moet je altijd vermijden, en dat zal met eventuele anti-Wilders (=anti Nederland) demonstraties niet anders zijn. Foto's maken zit er dus niet in voor me, tenzij ik in een shirt met een Zwitserse vlag ga lopen in lederhosen en af en toe een fooitje geef in een restorant

Ik ga dus niet hamsteren, er komt geen prikkeldraad om mijn huis. Ook het bataljon soldaten is niet nodig en ik heb zelf ook geen vuurwapen aangeschaft ter verdediging. Er hangt hier alleen een vrij scherp sierzwaard aan de muur...

Wat doe jij?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:41:07 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56157893
Ik ben bezig met een schuilkelder.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56157966
Ik laat m'n baard groeien...
pi_56158014
Ik ga een dansje doen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:47:09 #5
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_56158089
Ik heb alvast popcorn gehaald.
Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:47:42 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56158106
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zit in Indonesie en ga me maandag in ieder geval even aanmelden bij de ambassade zodat ik de email-nieuwsbrief krijg. Verder ga ik er niet vanuit dat ik enige hulp zal krijgen als het echt fout gaat, maar ze weten in ieder geval dat ik ergens in Indonesie rondhang. Nu weten ze dat helemaal niet

Ik heb trouwens niet echt de verwachting dat het hier 'gevaarlijk' wordt. Groepen demonstranten moet je altijd vermijden, en dat zal met eventuele anti-Wilders (=anti Nederland) demonstraties niet anders zijn. Foto's maken zit er dus niet in voor me, tenzij ik in een shirt met een Zwitserse vlag ga lopen in lederhosen en af en toe een fooitje geef in een restorant

Ik ga dus niet hamsteren, er komt geen prikkeldraad om mijn huis. Ook het bataljon soldaten is niet nodig en ik heb zelf ook geen vuurwapen aangeschaft ter verdediging. Er hangt hier alleen een vrij scherp sierzwaard aan de muur...

Wat doe jij?
Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?

Dat zou net zo gek zijn als ik mijn moslim buurman van even verderop uit zou gaan schelden omdat een paar ontspoorde idioten in de Twin Towers vlogen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:53:42 #7
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_56158260
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?

Dat zou net zo gek zijn als ik mijn moslim buurman van even verderop uit zou gaan schelden omdat een paar ontspoorde idioten in de Twin Towers vlogen.
Heb je gekeken wat de gevolgen zijn van de Deense mohammed cartoons? Ja, de meeste moslims zijn niet goed wijs.
Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
pi_56158306
Ik heb alvast een burka aangetrokken.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:22:36 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56161747
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:

Wat doe jij?
laatste keer dat ik in een moslim land was dachten de meesten dat ik Ijslander was Omdat 2 reismaatjes Ijslands waren. Heb nog een hoop pasjes waarop staat Citizenship: Iceland

Gelukkig in Tsjechie geen last van die gekken.
pi_56168990
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel hoe dergelijke generalisering van iets uitpakt. Inderdaad zijn de rellen over die cartoons van een meneer met een baard het lichtende voorbeeld. Heeft weinig met de domheid van een volk te maken; de eerste cartoon-rellen lieten maanden op zich wachten, want er moet wel betaald worden voor demonstraties hier, anders komt men niet van zijn luie gat af.

Ik verwacht echter dat deze film wat dieper naar de fundamenten gaat en eventueel kan de vlam dus eerder in de pan slaan dan na zes maande
  zondag 20 januari 2008 @ 09:46:38 #11
24329 KNAK
ff w88,......
pi_56171896
*Meldt zich

130 miljoen moslimpjes om me heen....evacuatie? ik ben er klaar voor even naar Thailand zou ik niet erg vinden...Nepal is ook een mooi land om even rond te huppelen

Zo zie je maar, leven in een Islamic Republic heeft zo zn voordelen....
Mai pben rai~!
  zondag 20 januari 2008 @ 09:50:48 #12
24329 KNAK
ff w88,......
pi_56171929
En oh, toen met die Deense cartoons was het lekker bal hier dus we (de NL community) kunnen hun lol op hier (aangezien dit met Wilders,volgens menig persoon, een iets heftigere impact zou kunnen hebben)

*zit verder uiterst veilig in de 'green zone" in Dhaka
Mai pben rai~!
pi_56172648
Jah, dat Wilders meer impact zal hebben geloof ik ook. Eventueel kan ik vrij eenvoudig het land uit vanaf het vliegveld ter pleke, maar dan zit ik in Maleisie Andere vluchten gaan via Jakarta of Surabaya, dan kan ik ook nar Thailand toe idd.

Maar goed, ik denk toch niet dat het zo ver zal komen, want als Nederlanders hier moeten vluchten dan is er elders (*kuch* Europa *kuch*) al een halve burgeroorlog uitgebroken.
  zondag 20 januari 2008 @ 12:04:10 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_56173675
Mijn land is geen moslimland, maar wel een land dat door de extremistische moslims als axis of evil wordt gezien. Veel voeren ze hier (gelukkig) niet uit.

Maandag ga ik naar een optreden hier in London van een andere 'krtiticus op de islam': Hans Teeuwen.
reset
  zondag 20 januari 2008 @ 12:12:39 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_56173841
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, dat Wilders meer impact zal hebben geloof ik ook. Eventueel kan ik vrij eenvoudig het land uit vanaf het vliegveld ter pleke, maar dan zit ik in Maleisie Andere vluchten gaan via Jakarta of Surabaya, dan kan ik ook nar Thailand toe idd.

Maar goed, ik denk toch niet dat het zo ver zal komen, want als Nederlanders hier moeten vluchten dan is er elders (*kuch* Europa *kuch*) al een halve burgeroorlog uitgebroken.
Dan kom je toch even lekker hier in Singapore op de koffie? Ik verwacht geen problemen in Singapore. Website van de ambassade meldt ook niets.
pi_56179368
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Dan kom je toch even lekker hier in Singapore op de koffie? Ik verwacht geen problemen in Singapore. Website van de ambassade meldt ook niets.
Dat is ook een optie inderdaad
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:21:21 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56427988
Ik maak me grote zorgen, ik vraag me af of ik in het favoriete restaurant in het dorp nog wel terecht kan. Het wordt namelijk uitgebaat door een moslima . Misschien krijg ik ook geen lekkere pannekoekjes meer bij de moslim die zeverkoopt

Ik denk zelf dat dat er geen problemen zullen komen. Ik heb zelfs al eens wat gesproken over de islam met de buurvrouw in het restaurant. Die heeft niet zon hoge pet op van die mensen in het midden oosten. Die zou er ooit heengaan om te werken maar na alle verhalen die ze van andere Thaise moslima's had gehoord over verkrachtingen omdat ze je voor minder aanzagen als vrouw is ze toch maar niet gegaan.

Overigens zijn de meeste Moslims in Thailand (die daar in het zuiden uitgezonderd) vrij normale mensen.
mai pen rai
pi_56428168
Ja, de meesten zijn inderdaad normale mensen. Dat is hier niet anders. Gelukkig
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:06:34 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56430125
Ik weet even niet wat ik van je post moet maken met die smilie. Ik heb wel wat gekke dingen gezien in het nieuws over Indonesie. Kan me voorstellen dat er daar meer fanatiekelingen zitten als in Thailand (zuiden uitgezonderd)
mai pen rai
pi_56430882
Ja, er zitten meer moslims, dus zal het aantal volledig doorgeslagen randdebielen ook groter zijn. Procentueel denk ik dat het niet uit maakt.
pi_56440937
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af
Cool story, Hansel.
pi_56477656
Jakartaan meld zich* Ik had inderdaad het zelfde plan als de TS...

Wat een gigantische populist is het ook...
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af
Nog niet nee, er is immers nog maar weinig van bekend. Dat zal echter niet zo lang meer duren ben ik bang.

[ Bericht 35% gewijzigd door -Jay-20- op 02-02-2008 13:03:21 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_56494686
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af [afbeelding]
komt nog wel, ga daar maar vanuit.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:54 schreef -Jay-20- het volgende:
Jakartaan meld zich* Ik had inderdaad het zelfde plan als de TS...

Wat een gigantische populist is het ook... [afbeelding]
[..]

Nog niet nee, er is immers nog maar weinig van bekend. Dat zal echter niet zo lang meer duren ben ik bang.
inderdaad zal er later wel meer aandacht aan gegeven worden in bepaalde delen van de wereld

Groeten uit Jogja
pi_57198320
Hej mensen (in Yogya?)
Ik ga eind maart naar yogyakarta alleen weet ik niet zo goed wat ik daar op dit gebied moet verwachten. Hoe staat de bevolking er (op dit moment) tegenover? Gezien het feit dat ik stage ga lopen aan de Muhammadiyah universiteit, denk ik toch dat ik mij goed moet voorbereiden.
In ieder geval wil ik mijn verblijfsadres doorgeven aan de ambassade. Ik kan alleen nergens een mailadres oid vinden. Heeft iemand dat hier?
Verder trouwens.. alle LEUKE info over Yogyakarta is ook welkom!
pi_57198555
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:29 schreef Lentigo het volgende:
Hej mensen (in Yogya?)
Ik ga eind maart naar yogyakarta alleen weet ik niet zo goed wat ik daar op dit gebied moet verwachten. Hoe staat de bevolking er (op dit moment) tegenover? Gezien het feit dat ik stage ga lopen aan de Muhammadiyah universiteit, denk ik toch dat ik mij goed moet voorbereiden.
In ieder geval wil ik mijn verblijfsadres doorgeven aan de ambassade. Ik kan alleen nergens een mailadres oid vinden. Heeft iemand dat hier?
Verder trouwens.. alle LEUKE info over Yogyakarta is ook welkom!
Hee Lentigo!

Dat is leuk!

Ik zou zeggen: open gerust een topic om ons mee te laten genieten van je nieuwe avontuur.
Zo zul je vast ook reacties krijgen van anderen die ervaring daar hebben.

Succes, in elk geval!
 FR
pi_57198632
aanmelden doe je gewoon via de website van de nederlandse ambassade in jakarta: www.mfa.nl/jak

Stagelopen aan de Universitas Muhammadiyah... aah... uit alle universiteiten kies je die? Of werd er voor je gekozen? Hoe lang loop je stage?

De film is nog niet uit, dus de mensen die de ophef moeten gaan stoken zijn nog niet wakker. Gewoon afwachten. Zondag ga ik weer terug naar Jogja, dan ben ik na ruim twee weken reizen weer thuis.
pi_57224085
Ik heb een plaats toegewezen gekregen daar. Ik wilde eigenlijk naar Godjah Mada, maar dit vind ik ook wel leuk! Het is ook voor maar kort: 5 weken.
Hopelijk valt die ophef allemaal mee! Beetje jammer wel dat die kerel half aankondigt zijn film op 28 maart te gaan vertonen, terwijl ik op 29 maart naar Jogja kom! Handug!
pi_57224825
Ja, da's wel minder inderdaad...

Zo heb je geen enkel inzicht in wat nou concreet de consequenties gaan zijn voor Nederlanders/buitenlanders...
 FR
pi_57237895
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef Lentigo het volgende:
Ik heb een plaats toegewezen gekregen daar. Ik wilde eigenlijk naar Godjah Mada, maar dit vind ik ook wel leuk! Het is ook voor maar kort: 5 weken.
Hopelijk valt die ophef allemaal mee! Beetje jammer wel dat die kerel half aankondigt zijn film op 28 maart te gaan vertonen, terwijl ik op 29 maart naar Jogja kom! Handug!
nou, als je een schuiladres nodig hebt, hoor ik het wel
pi_57237902
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:43 schreef Pupp3t het volgende:
Ik laat m'n baard groeien...
† The 3 Kings †
pi_57237921
Het zal inderdaad wel wat meevallen als je je gewoon aan de normen en waarden van het land houdt.

Echter, hier in Indonesie is de Europese Commissie en alle Europese ambassades wel al formeel op de hoogte gebracht van de mogelijke gevolgen van de film. Ook stonden er een week of twee geleden een man of honderd voor de Deense en Nederlandse ambassade te demonstreren. Ik hoop dat het daar bij blijft.
pi_57238429
die groepjes van 100 man ben ik niet zo bang voor, die zie ik wekelijks wel ergens voor de deur staan. Stelletje betaalde boe-roepers zijn dat over het algemeen, religieus of niet.
pi_57245538
Haha, ik zie het wel! Ik post wel als ik in paniek ben Zijn daar trouwens genoeg internetcafes enzo?
  zondag 9 maart 2008 @ 12:45:49 #35
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_57260403
Ik heb het gevoel dat in Indonesie de vlam altijd iets sneller in de pan vliegt dan elders.

Hier in BKK hebben we al wel de eerste brief van de ambassade ontvangen (beveiliging ambassade is verhoogd, wees waakzaam, wij houden u op de hoogte), maar problemen verwacht ik ook niet.
pi_57298347
quote:
Op zondag 9 maart 2008 12:45 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb het gevoel dat in Indonesie de vlam altijd iets sneller in de pan vliegt dan elders.

Hier in BKK hebben we al wel de eerste brief van de ambassade ontvangen (beveiliging ambassade is verhoogd, wees waakzaam, wij houden u op de hoogte), maar problemen verwacht ik ook niet.
Hier zijn ze inderdaad wat 'actiever', maar dat heeft vooral te maken met het feit dat tig procent geen baan heeft en voor een appel en een ei (een lunch en een flesje water dan) graag een dagje gaat demonstreren. Als het uit de hand loopt zijn ze in ieder geval hun frustraties kwijt. Dat ze achteraf niet weten waar het over ging, is een ander verhaal
pi_57299322
Wanneer komt die film nou?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57299740
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 06:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer komt die film nou?
schijnbaar eind van de maand
pi_57308493
Wordt tijd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57310113
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Hier wordt sowieso niet geprotesteerd (mag niet), maar de mensen zijn zo vreedzaam dat ik niet verwacht dat er iets gebeurd. Het enige dat er tijdens de cartoons gebeurde was dat Deense producten een paar weken niet meer verkocht werden (nu weer wel).
Cool story, Hansel.
pi_57310129
Lentigo had het over 28 maart.
 FR
pi_57314468
Hij heeft bij nieuwspoort een aanvraag gedaan voor 28 maart, maar ik weet niet of hij het ook echt dan gaat doen.
pi_57317186
Afwachten dus.
 FR
pi_57320615
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:03 schreef Lentigo het volgende:
Hij heeft bij nieuwspoort een aanvraag gedaan voor 28 maart, maar ik weet niet of hij het ook echt dan gaat doen.
er staat op internet dat dat niet doorgaat, vanwege de beveiliging, de film moet echter wel af.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:43:57 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_57386290
Ik zit in Turkije maar ik denk niet dat het zo gevaarlijk is voor me!
Heb me aangemeld bij de ambassade dat ik hier ben, overigens geen reactie op gehad maar jah het zal wel!
Ik houd zover het kan de frontpage wel in de gaten hier!

En anders ga ik voor de optie dat ik Vlaming ben hihi
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_57386648
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:43 schreef nils7 het volgende:
En anders ga ik voor de optie dat ik Vlaming ben hihi
 FR
pi_57409731
Mijn pa zit al een tijdje in Sudan, maar heb hem nog niet gehoord over spanningen die gaan komen. Het is ook vaak heel erg overdreven, zoals met het 'mohammed-teddybeer' incident, toen gingen 'duizenden moslims' de straat op daar om te rellen/demonstreren. Bij het verschijnen van dat bericht via Skype met hem gepraat en hij wist niet eens dat er demonstraties waren - helemaal niets van gemerkt terwijl hij toch in het centrum van de hoofdstad zit.

Hij wordt wel rondgereden door chauffeurs met AK's, maar dat is meer vanwege de politieke situatie dan de religieuze situatie.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 08:42:37 #49
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57446782
Het enige wat ik er tot nu toe in Jakarta van gemerkt heb is dat in het weekend de gebruikelijke buidel mensen die bij de warung tegenover m'n huis zit nou wel eens wilden weten van een echte orang belanda wie die Wilders nou was. Maar eens uitgelegd dat die gast niet echt spoort.

Er wordt al wel in ieder geval wat rondgevraagd over eventuele demonstraties e.d. maar dat is zoals indahnesia.com al uitlegde meer omdat men graag wat geld wil verdienen met wat rondroepen enzo. Zal dus allemaal wel weer meevallen.
From the ashes...
pi_57447138
Ja, de professionele boe-roepers zien hun salaris weer aangevuld worden de komende tijd, net nadat het vrij lang rustig was.
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:04:01 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57655271
Nou zandzakken voor de deur mensen ! fitna.ppt is uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57656238
Graag een update van hoe het in Yogyakarta is.. Dringt het nieuws uberhaupt wel door?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:27:23 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_57666482
ik leef nog

Jammer dat ie niet in het Engels is.
Overigens heb ik de "film" na 2,5 minuut maar uit gezet, het sloeg nergens op.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_57668745
Hij is er wel in het Engels.. op youtube
pi_57670228
quote:
Op donderdag 27 maart 200820:33 schreef Lentigo het volgende:
Graag een update van hoe het in Yogyakarta is.. Dringt het nieuws uberhaupt wel door?
neuh

Ik ga lekker een hapje eten bij de MacD.. daar de 'situatie eens peilen'.. ghehe..
pi_57670890
Hou ons op de hoogte, Indah!

Heb je de vette friet overleefd?
 FR
pi_57672598
quote:
Op vrijdag 28 maart 200812:39 schreef Bora-Bora het volgende:
Hou ons op de hoogte, Indah!

Heb je de vette friet overleefd? [afbeelding]
Jah, ik leef nog

Nog geen demonstrerende witjurken gezien, misschien dat ze bij het volgende vrijdagmiddaggebed geinformeerd worden... of pas over drie maanden, als opperwitjurk eindelijk eens de moeite heeft genomen de oude kranten door te lezen.
pi_57676735
Mooi! Ik kom er morgen aan! JEUJ!
pi_57690781
quote:
Op vrijdag 28 maart 200817:14 schreef Lentigo het volgende:
Mooi! Ik kom er morgen aan! JEUJ!
tot straks

pi_57730486
In Jakarta heeft een groepje witjurken een demo gehouden voor de ambassade... maar aangezien die mensen demonstreren in groepjes van enkele tientallen haalt het hier nog slechts de nieuwsticker.
pi_57737665
Afwachten dus? Ik bedoel: begint het altijd zo, met kleine groepjes?
 FR
  maandag 31 maart 2008 @ 22:21:13 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_57747933
Jap de eerste confrontatie is er

Ik had de film donderdag voor maar een stukje gezien en besloot hem vrijdag aan te zwengelen ivm gunstige internet connectie op dat moment (bij vlagen is het rap).
Mijn vriendin wilde hem ook zien, ze is moslim maar vind de Kuran een stripboek (net als wat ik van de bijbel vind). Al een tijdje terug had ik haar submission laten zien en ze was het er mee eens wat er gebeurde en keurde het af, ook heeft ze zelf geprobeerd de kuran te lezen maar ze is er mee gestopt omdat ze het onzin vond

Ik zwengel de film aan, en me vriendin en ik gaan kijken. Helaas was er nog een vriendin van haar. En tot mijn grote verbazing vraagt ze (in het Turks) aan me vriendin waarom ik het kijk etc. etc. en dat het zo niet is in het echt. En dat zij zich perfect gedraagd als moslima (ze draagt BTW geen hoofddoek) en dat zei mijn vriendin tegen haar dat ze niet de perfecte kuise moslima is bla bla en dat de kuran een hoop onzin is. Die vriendin was het er niet mee eens maar had de kuran nog nooit gelezen en vertrouwt erop wat ze erover gehoord heeft. Ze is kwaad weg gegaan, mijn vriendin vond haar de laatste tijd al vreemd en dit heeft de vriendschap echt op losse schroeven gezet. Maar het is me in ieder geval gelukt om er 1tje op stang te jagen.
N/A
pi_57752356
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:21 schreef nils7 het volgende:
Jap de eerste confrontatie is er

Ik had de film donderdag voor maar een stukje gezien en besloot hem vrijdag aan te zwengelen ivm gunstige internet connectie op dat moment (bij vlagen is het rap).
Mijn vriendin wilde hem ook zien, ze is moslim maar vind de Kuran een stripboek (net als wat ik van de bijbel vind). Al een tijdje terug had ik haar submission laten zien en ze was het er mee eens wat er gebeurde en keurde het af, ook heeft ze zelf geprobeerd de kuran te lezen maar ze is er mee gestopt omdat ze het onzin vond

Ik zwengel de film aan, en me vriendin en ik gaan kijken. Helaas was er nog een vriendin van haar. En tot mijn grote verbazing vraagt ze (in het Turks) aan me vriendin waarom ik het kijk etc. etc. en dat het zo niet is in het echt. En dat zij zich perfect gedraagd als moslima (ze draagt BTW geen hoofddoek) en dat zei mijn vriendin tegen haar dat ze niet de perfecte kuise moslima is bla bla en dat de kuran een hoop onzin is. Die vriendin was het er niet mee eens maar had de kuran nog nooit gelezen en vertrouwt erop wat ze erover gehoord heeft. Ze is kwaad weg gegaan, mijn vriendin vond haar de laatste tijd al vreemd en dit heeft de vriendschap echt op losse schroeven gezet. Maar het is me in ieder geval gelukt om er 1tje op stang te jagen.
In welk land, dit? Nederland of Turkije? (Koudekerke in je profiel.)

Jammer dat ze zich op stang gejaagd voelde, die vriendin
(ik neem toch aan dat dat aanvankelijk niet de bedoeling was?) ;
het was interessanter geweest als het een open discussie teweeg had gebracht.
Moet toch kunnen, tussen vriend(inn)en...

Denken jullie er nog problemen mee te krijgen binnen jullie vrienden/kennissenkring, met de consequenties van dit akkefietje?
 FR
  dinsdag 1 april 2008 @ 01:19:16 #64
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57752443
Ik naai alvast wat theedoeken aan elkaar...
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57753553
quote:
Op maandag 31 maart 200815:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Afwachten dus? Ik bedoel: begint het altijd zo, met kleine groepjes?
dit zijn letterlijk betaalde boeroepers (geld komt uit het MO), ik verwacht geen grote uitbraak van geweld of zo... hoewel 1 nieuwsfeitje wel tot zulke proporsies opgeblazen kan worden dat het lijkt alsof het hele land in puin ligt.
pi_57753783
Dutch MP's film angers Indonesia

Indonesian Muslims voiced anger at the former colonial power

Police prevented protesters getting to the embassy gates

Dozens of Indonesians have demonstrated outside the Dutch embassy in Jakarta over a Dutch MP's film that has outraged many Muslims.

Some protesters hurled eggs and plastic water bottles at the embassy as riot police formed a wall to keep them away.

Geert Wilders, leader of the right-wing Freedom Party (PVV) in the Netherlands, released the 17-minute film Fitna ("Strife") on the internet last week.

Showing scenes of terrorist attacks, it claims the Koran inspires violence.

Hundreds of Indonesian school students also demonstrated against the film in central Java on Sunday.

Demonstrators in Jakarta on Monday - from the Muslim group Islamic Defenders Front - held placards saying "Geert Wilders is a Christian terrorist", "Kill Geert Wilders" and "Holland go to hell!"

Iran protested to the Dutch ambassador in Tehran on Sunday. Iran's foreign ministry called the film "insulting and anti-Islamic".

The film shows graphic images of terrorist attacks, including the destruction of the World Trade Center on 11 September 2001 and the London and Madrid train bombings, interspersed with verses from the Koran.

The film ends with someone turning pages of a Koran, followed by a tearing sound. It concludes: "Stop Islamisation. Defend our freedom."

Fitna has been condemned by the Dutch government and Dutch broadcasters have avoided showing it. UN Secretary General Ban Ki-moon has called it "offensively anti-Islamic".

Mr Wilders has received death threats and is under constant police protection.

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door -Jay-20- op 01-04-2008 05:06:53 ]
pi_57753850
quote:
Op dinsdag 1 april 200804:56 schreef -Jay-20- het volgende:
Dutch MP's film angers Indonesia
= knip=
Bron
Zoals ik al zei, enkele tientallen betaalde boeroepers... het aantal agenten is zo te zien 20 voor iedere boeroeper. Stelletje mislukte uilskuikens
pi_57753898
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 05:25 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, enkele tientallen betaalde boeroepers... het aantal agenten is zo te zien 20 voor iedere boeroeper. Stelletje mislukte uilskuikens
Beetje overdreven aantal agenten ja.... De president heeft overigens net Wilders voor de rest van zijn leven persona non grata van RI gemaakt... Ook wat overdreven....
pi_57753996
quote:
Op dinsdag 1 april 200805:55 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Beetje overdreven aantal agenten ja.... [afbeelding] De president heeft overigens net Wilders voor de rest van zijn leven persona non grata van RI gemaakt... Ook wat overdreven....
De president wordt gedwongen door de MUI wellicht, de 'Raad der Wijzen van de Islam' alhier. Helaas komt dat ook steeds vaker terug in belachelijke wetgeving die aangenomen wordt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 07:05:19 #70
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57753999
D'r stond vanochtend in ieder geval weer zo'n een kudde politie bij de ambassade in Jakarta, maar geen protestant te zien.

Zal wel weer meevallen
From the ashes...
pi_57754582
quote:
Op dinsdag 1 april 200807:05 schreef Xitami het volgende:
D'r stond vanochtend in ieder geval weer zo'n een kudde politie bij de ambassade in Jakarta, maar geen protestant te zien.

Zal wel weer meevallen [afbeelding]
Protestanten zijn er dan ook niet zoveel, voornamelijk Moslims Hizb ut Tahrir zou willen gaan demonstreren. Dat volk hobbelt overal achteraan zie je wel.
pi_57756430
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:05 schreef Xitami het volgende:

Zal wel weer meevallen
Hey, hadden wij niet al eens afgesproken om een bak koffie te gaan drinken? Zou komend weekend ofzo wel kunnen. Waar werk je? Ik zit in het WTC.
pi_57758441
Wat een mafkezen daar
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 01:19 schreef Druuna het volgende:
Ik naai alvast wat theedoeken aan elkaar...

geen slecht idee
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:12:24 #74
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_57765033
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 01:13 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

In welk land, dit? Nederland of Turkije? (Koudekerke in je profiel.)

Jammer dat ze zich op stang gejaagd voelde, die vriendin
(ik neem toch aan dat dat aanvankelijk niet de bedoeling was?) ;
het was interessanter geweest als het een open discussie teweeg had gebracht.
Moet toch kunnen, tussen vriend(inn)en...

Denken jullie er nog problemen mee te krijgen binnen jullie vrienden/kennissenkring, met de consequenties van dit akkefietje?
Jah op zich jammer dat het geen discussie was, althans niet met mij.
Ik kwam d'r vandaag tegen overigens en ze zei er niks over tegen mij.
Het was inderdaad in Turkije, ik zal mijn profiel aanpassen.
En het was niet de bedoeling om haar op stang te jagen, ik dacht dat ze het wel kon
hebben om dat te zien. En eerlijk gezegd dacht ik gewoon dat ze met me vriendin aan
het kletsen was en ik gewoon in me eentje het zat te kijken maar blijkbaar zaten
ze toch mee te kijken.

Twee Nederlandse vriendinnen van me willen de film laten zien bij het vak
"globalisation" op hun Turkse universiteit. Heb ze dat toch maar afgeraden.

Ik verwacht er verder geen problemen mee, heb het er wat over gehad met andere Turkse vrienden
en die trekken zich er niks van aan gelukkig

[ Bericht 9% gewijzigd door nils7 op 01-04-2008 19:19:19 ]
N/A
pi_57769478
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Protestanten zijn er dan ook niet zoveel, voornamelijk Moslims

Interessant om jullie belevenissen hier te lezen!
 FR
  woensdag 2 april 2008 @ 03:13:52 #76
107133 randfiguur
Europeaan in Azie
pi_57772875
Dit kwam ik vanmorgen tegen in een grote maleisische engelstatige ochtendkrant:

Het zou natuurlijk veel te ver gaan als werknemers van Nederlandse bedrijven in het buitenland (moslim of niet) hier het slachtoffer van gaan worden...
pi_57773010
quote:
Op woensdag 2 april 200803:13 schreef randfiguur het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het zou natuurlijk veel te ver gaan als werknemers van Nederlandse bedrijven in het buitenland (moslim of niet) hier het slachtoffer van gaan worden...
maar een klein percentage/groepje achterlijken is daar voor nodig helaas. Dat is het gevaar.. dergelijke groeperingen hebben geen 2/3 meerderheid nodig om iets uit te kunnen voeren.
  woensdag 2 april 2008 @ 04:43:28 #78
19840 Libris
Live from Singapore
pi_57773044
quote:
Op woensdag 2 april 2008 03:13 schreef randfiguur het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat lijkt me een reactie op een krantenbericht van gisteren
quote:
KUALA LUMPUR: A leading Malaysian Muslim supermarket chain has called for a boycott of Dutch products in protest of an anti-Islamic film and has tagged them with red labels to warn customers, reports said on Tuesday.

The Mydin chain also put up posters warning customers to "stay away" from Dutch products, the New Straits Times daily said.

"We call on consumers, Muslims and non-Muslims, to collectively boycott Dutch products," Ameer Ali, managing director of Mydin Mohamed Holdings, was quoted as saying by state Bernama news agency.

"Nobody has the right to condemn other religions," he said.

The chain however stopped short of pulling the products from supermarket shelves, reportedly to respect consumers' freedom of choice.

The 17-minute film "Fitna" by far-right Dutch lawmaker Geert Wilders was released on the Internet last Thursday, triggering widespread condemnation. United Nations Secretary General Ban Ki-Moon called it "offensively anti-Islamic".

Lody Embrechts, Dutch ambassador to Malaysia, also rejected the film's views on Islam, Bernama said.

"The film equates Islam with violence. The Dutch government rejects this interpretation," he said.

On Tuesday, the youth wing of the ruling United Malays National Organisation protested outside the ambassador's home, waving posters of Wilders' face with the words "Geert Wilders the Satan" and "Islam is peace".

"This irresponsible act has created an unnecessary tension among the Muslim community throughout the world and disturbed the inter-faith harmony," the group said in a protest note which was delivered to Embrechts.

Malaysian groups, including the country's Muslim Consumers Association, which claims 100,000 members, called on Muslims worldwide to boycott Dutch products to protest against the film.

Dutch businesses had threatened to sue Wilders if his film led to a boycott.

Malaysia's influential former premier Mahathir Mohamad has said that if the world's 1.3 billion Muslims boycotted Dutch products, the country's industries would be forced to shut down.

In 2006, Malaysia's Muslims also took to the streets over the publication of caricatures of the Prophet Mohammed in a Danish newspaper, sparking a diplomatic crisis which threatened trade relations between Denmark and the Muslim world.

Malaysia is a multi-racial country with a majority Muslim population.
pi_57776825
Laten die landen die nu het hardst roepen eerst eens naar hun eigen vrijheden kijken en zo... helaas is dat voor landen als Indonesie, Maleisie, Singapore, Iran... ect.. nogal een probleem.
  vrijdag 4 april 2008 @ 08:04:34 #80
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57821881
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Hey, hadden wij niet al eens afgesproken om een bak koffie te gaan drinken? Zou komend weekend ofzo wel kunnen. Waar werk je? Ik zit in het WTC.
Ik geloof het ja WTC... WTC.. effe denken... ik zit zelf in plaza BBD, Jl. Imam Bonjol, vlak bij plaza indonesia -- er zit in ieder geval een Starbucks Kachel anders ff een sms naar 08170777529
From the ashes...
  vrijdag 4 april 2008 @ 08:12:31 #81
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57821946
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Laten die landen die nu het hardst roepen eerst eens naar hun eigen vrijheden kijken en zo... helaas is dat voor landen als Indonesie, Maleisie, Singapore, Iran... ect.. nogal een probleem.
Dat dan weer wel ja, maar heb toch 't idee dat die overheden meer uit voorzorg roepen om te zorgen dat er bij de volgende stemronde nog iemand op ze stemt ook dan dat 't ze echt kan roesten.

Dat zie je dan hier met SBY ook weer goed, hij wil 't rustig houden maar moet toch "iets" doen om de radicaaltjes tevereden te houden, dus dan maar Wilders persona non-grata maken, dan kan 'ie toch zeggen dat 'ie iets gedaan heeft.

(Of dat dan wat uithaalt mag joost weten ... Yusuf Kalla > SBY )
From the ashes...
pi_57823802
MOah, SBY moet omdat er een groep 'fundamentalisten' het eigenlijk voor het zeggen heeft, de MUI. Maar dat kan niet bewezen worden e.d.. helaas zie je het wel terug in de meest belachelijke wetgeving die soms uitgevoerd wordt
  maandag 7 april 2008 @ 06:07:25 #83
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57882473
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:22 schreef indahnesia.com het volgende:
MOah, SBY moet omdat er een groep 'fundamentalisten' het eigenlijk voor het zeggen heeft, de MUI. Maar dat kan niet bewezen worden e.d.. helaas zie je het wel terug in de meest belachelijke wetgeving die soms uitgevoerd wordt
Wat dacht je van die internet porno-blokkade die ze nu weer willen doorvoeren, wens ze er geluk mee -- grappig genoeg heeft m'n ex-ISP net MySpace en YouTube geblokkeerd omdat Fitna er te vinden is. En hoe doen ze dat dan, op de meest stupide manier ooit. DNS records aanmaken voor die domeinen op hun nameserver. En da's dan blokkade...

Afijn beetje off-topic maar goed, blijf 't een grappige zet vinden.

Buiten dat bemoei ik me niet echt met de lokale politiek, ben er al achter gekomen dat een discussie politiek met indonesiers soms knap verhit kan worden, dus probeer het maar niet meer
From the ashes...
pi_57884296
Jah, die blokkade (XL?, ook mijn exprovider ) is een lachertje, men kent de techniek niet eens en zal wel eens even het Indonesische internet dichtzetten.. Ze zetten zich steeds zelf voor lul.
  maandag 7 april 2008 @ 10:23:20 #85
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57884441
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, die blokkade (XL?, ook mijn exprovider ) is een lachertje, men kent de techniek niet eens en zal wel eens even het Indonesische internet dichtzetten.. Ze zetten zich steeds zelf voor lul.
Correct Ik denk dat 't op zich meer komt omdat de techneuten ook wel door hebben dat 't geen hol uitmaakt en dat dit de makkelijkste manier is om 't gedaan te krijgen en toch te laten zien dat er iets geblokkeerd wordt. Voor de rest denken ze er ook niet bij na dat zodra je qua internet en censuur de kant van China op gaat, elke buitenlandse investeerder waarschijnlijk rap z'n biezen pakt en een wat 'gunstiger' klimaat opzoekt.

Wel een frappant iets dat het de overheid hier soms totaal ontbreekt aan lange-termijn denken. Alhoewel, geldt eigenlijk wel voor alle overheden...
From the ashes...
pi_57886001
lange-termijn denken? Hier lijkt het denken uberhaupt vaak geheel afwezig te zijn.
pi_57886741
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:45 schreef indahnesia.com het volgende:
lange-termijn denken? Hier lijkt het denken uberhaupt vaak geheel afwezig te zijn.
 FR
  maandag 7 april 2008 @ 12:37:48 #88
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57887087

Zit een punt in ja -- heb die discussie wel eens gevoerd met m'n vriendin (indonesische), en die begint 't ook al op te vallen. Vaak ook dat er wel gedacht wordt maar dat de link tussen A en B nogal brak gelegd wordt. Ligt volgens mij ook wel een beetje aan de taal, valt me op dat er in het indonesisch taalgebruik vaak impliciet iets uitgelegd wordt, en dat 't niet lekker doorvertaalt naar 't engels/nederlands en vice versa.

Zoals bijvoorbeeld een discussie met m'n vriendin hebben over haar rooie schoenen die kapot zijn, en dan ergens anders over beginnen, en een half uur later heeft ze het over het feit dat haar schoenen net kapot zijn gegaan. Dus ik vragen, hoe bedoel je, je loopt er toch op? Ja, maar ze zijn kapot. Okee, laat zien dan. Ja dat kan niet want ze zijn thuis.

Heeft ze het dus over die rode schoenen, en omdat ze het in het half uur er voor niet over schoenen heeft gehad, is het dus rete-logisch dat ze dus die rode schoenen bedoelt.

(Om maar een voorbeeld uit de kast te plukken).
From the ashes...
pi_57887674
Dat implicite is meer Javaanse cultuur dan Indonesische taal. Als ik iets duidelijk wil hebben kan dat gewoon in het Indonesisch. Ja of Nee is dan ineens niet heel moeilijk meer. Voor mij scheelt het dat ik me soms niet aan de gedragsregeltjes hoef te houden, dat scheelt ook. Ik kan een parkeerwachter hier voor joker zetten (lang verhaal, maar in het kort vraagt hij twee keer zoveel aan mij dan op het kaartje staat).. ik kan hem dan gewoon hardop naroepen om mijn kaartje te vragen. Ai.. dat is leuk...

Soms is het wel een Babylonische spraakverwarring, maar dat is toch echt meer cultuur dan taal. Hier zijn ze allemaal minister als het ze uitkomt
pi_57902853
Lachen, die verhalen.
 FR
pi_57902878
quote:
Op dinsdag 8 april 200802:48 schreef Bora-Bora het volgende:
Lachen, die verhalen. [afbeelding]
na bijna 2 jaar hier zie je bepaalde dingen anders als dan vanuit Nederland
pi_57902982
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 02:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

na bijna 2 jaar hier zie je bepaalde dingen anders als dan vanuit Nederland
Vertel gerust nog meer anekdotes!!

(misschien beter in het indonesië-topic, of hoe heet 't ookalweer?)
 FR
pi_57903031
quote:
Op dinsdag 8 april 200803:43 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Vertel gerust nog meer anekdotes!! [afbeelding]

(misschien beter in het indonesië-topic, of hoe heet 't ookalweer?)
Jah, dat topic bestaat ook nog wel ergens jah
  dinsdag 8 april 2008 @ 05:20:46 #94
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57903096
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat implicite is meer Javaanse cultuur dan Indonesische taal. Als ik iets duidelijk wil hebben kan dat gewoon in het Indonesisch. Ja of Nee is dan ineens niet heel moeilijk meer. Voor mij scheelt het dat ik me soms niet aan de gedragsregeltjes hoef te houden, dat scheelt ook. Ik kan een parkeerwachter hier voor joker zetten (lang verhaal, maar in het kort vraagt hij twee keer zoveel aan mij dan op het kaartje staat).. ik kan hem dan gewoon hardop naroepen om mijn kaartje te vragen. Ai.. dat is leuk...

Soms is het wel een Babylonische spraakverwarring, maar dat is toch echt meer cultuur dan taal. Hier zijn ze allemaal minister als het ze uitkomt
Oh, dat je overal zowat dubbel betaalt is ook al geen nieuws meer. Ben 't maar de "white man tax" gaan noemen. Ze gaan er toch van uit dat je buitenlander bent, dus ben je rijk. (Zit ergens wel wat in natuurlijk, maar goed).

Ik weet zo net nog niet of 't nou echt javaanse cultuur is of niet, maar ik zie het toch wel vaak gebeuren -- of 't moet dan net weer van die humor zijn dat ze ff buitenlander-pesten spelen
From the ashes...
pi_57903107
quote:
Zit ergens wel wat in natuurlijk, maar goed
Vind ik niet, daarom ga ik er soms ook lekker tegenin. Lekker een paar minuten bakkeleien terwijl gewoon betalen sneller (en dus goedkoper) is... maar ik moet mijn tijd toch vol krijgen hier
  dinsdag 8 april 2008 @ 06:45:29 #96
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57903191
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 05:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Vind ik niet, daarom ga ik er soms ook lekker tegenin. Lekker een paar minuten bakkeleien terwijl gewoon betalen sneller (en dus goedkoper) is... maar ik moet mijn tijd toch vol krijgen hier
Zit wat in ja, ben er wel achter dat ik het hele gedoe kan vermijden door een shirt met korte mouwen te dragen, heb 2 tattoo's op m'n armen en dat schijnt op een of andere manier te zorgen dat eigenlijk niemand me meer lastig valt
From the ashes...
pi_57903256
Jah, dan val je in de groep 'preman', maar dat doe ik liever niet
pi_57908198
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 04:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, dat topic bestaat ook nog wel ergens jah
Oef, hier istie:

Indonesie (Jakarta)

Gisteravond kon ik 'm ook zo gauw niet vinden...
 FR
pi_57908618
quote:
Op dinsdag 8 april 200812:51 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oef, hier istie:

Indonesie (Jakarta)

Gisteravond kon ik 'm ook zo gauw niet vinden... [afbeelding]
Nee, er moet nog een andere zijn, die ik ooit geopend heb en nooit meer vol is gekomen. Heul lang geleden... 2005 of zo.
pi_57908873
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Nee, er moet nog een andere zijn, die ik ooit geopend heb en nooit meer vol is gekomen. Heul lang geleden... 2005 of zo.
Als het al zulke oude travel-topics zijn, laten we dan maar gewoon verdergaan in het centrale topic hier in KAA. Is toch meer voor als je er woont, meer nog dan reizen ernaartoe.

-Ik heb het lijstje inmiddels gevonden; ik zal de linkjes ook in het andere topic neerzetten.
 FR
pi_57909760
quote:
Op maandag 7 april 2008 06:07 schreef Xitami het volgende:

[..]

Wat dacht je van die internet porno-blokkade die ze nu weer willen doorvoeren, wens ze er geluk mee -- grappig genoeg heeft m'n ex-ISP net MySpace en YouTube geblokkeerd omdat Fitna er te vinden is. En hoe doen ze dat dan, op de meest stupide manier ooit. DNS records aanmaken voor die domeinen op hun nameserver. En da's dan blokkade...

Afijn beetje off-topic maar goed, blijf 't een grappige zet vinden.

Buiten dat bemoei ik me niet echt met de lokale politiek, ben er al achter gekomen dat een discussie politiek met indonesiers soms knap verhit kan worden, dus probeer het maar niet meer
Krijg nou de tering! Hier is er nu ook een hele sloot websites geblocked.... Wat zijn dit in godsnaam voor primitieve methodes... Niet normaal.

Ik heb hier internet van Indovision (kabel). Hier is het niet alleen geblocked dmv dns record... Ik kan de sites namelijk ook niet op IP benaderen. Iemand nog een proxy over?

P.S. Gaan we nog koffie doen morgen?
pi_57910334
quote:
Op dinsdag 8 april 200814:13 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Krijg nou de tering! Hier is er nu ook een hele sloot websites geblocked.... Wat zijn dit in godsnaam voor primitieve methodes... Niet normaal. [afbeelding]

Ik heb hier internet van Indovision (kabel). Hier is het niet alleen geblocked dmv dns record... Ik kan de sites namelijk ook niet op IP benaderen. Iemand nog een proxy over?

P.S. Gaan we nog koffie doen morgen?
welkom in Indonesie

Koffie?Die was niet aan mij gericht geloof ik Jakarta is ook een beetje te ver weg.
pi_57910848
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

welkom in Indonesie

Koffie?Die was niet aan mij gericht geloof ik Jakarta is ook een beetje te ver weg.
Tru.. Maar feitelijk klopt er natuurlijk niets van... Indonesie is de grootste "democratie" ter wereld als ik mij niet vergis, en volgens principe ook nog een seculair (al is dit in de praktijk natuurlijk niet zo...) Censuur staat natuurlijk loodrecht het principe van een democratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jay-20- op 08-04-2008 15:09:44 ]
pi_57910900
Democratie is dan ook geen doel maar een middel als je het mij vraagt, maar dat is een andere discussie.. Ze zijn hier net zo seculier als het Iran na de islamitische revolutie zo'n beetje, dus dat is inderdaad ook gewoon onzin.

En verder? Ach, beetje proxy-en is al voldoende.. ik ben het er in ieder geval niet mee eens, met mij velen gelukkig.
  woensdag 9 april 2008 @ 07:11:08 #105
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57926766
Voor die blokkade, gewoon ff een open proxy opsnorren of ff Tor installeren, kom je er zonder probleem omheen.

@Jay: Koffie, umm, dat gaat vandaag niet lukken ben ik bang, moet weer ff 20 uur werk in 10 uur proppen

Wat dacht je van vrijdagmiddag?
From the ashes...
  woensdag 9 april 2008 @ 07:42:34 #106
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57926917
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Democratie is dan ook geen doel maar een middel als je het mij vraagt, maar dat is een andere discussie.. Ze zijn hier net zo seculier als het Iran na de islamitische revolutie zo'n beetje, dus dat is inderdaad ook gewoon onzin.

En verder? Ach, beetje proxy-en is al voldoende.. ik ben het er in ieder geval niet mee eens, met mij velen gelukkig.
De meeste min-of-meer computer-technisch onderlegde mensen lachen zich een breuk hier. Ook op kantoor zit iedereen zich compleet te barsten te lachen er om, omdat ze weten dat 't toch geen bal uithaalt om die blokkade in te stellen. Er zijn zoveel manieren om er omheen te komen, valt niet tegenop te blokkeren.

Dat hele seculiere gebeuren, ik weet 't zo net nog niet, qua godsdienstvrijheid is het hier toch enigszins relaxter dan in nederland gok ik zo -- alhoewel je op formuliertjes waar je je godsdienst in moet vullen niet moet proberen 'agnostisch' neer te kalken, want die keuze is er gewoon niet. (Dus ben volgens alle papieren maar gewoon een moslim )
From the ashes...
pi_57928237
Aah, dergelijke invulformuliertjes ja... daar laat ik het altijd leeg. Nooit iemand die me erom gevraagd heeft waarom het dan leeg was.
  woensdag 9 april 2008 @ 09:56:47 #108
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57928434
Huh, vaag, tot nu toe kreeg ik altijd een gekke blik en de mededeling dat ik toch echt iets in moest vullen, maar dan wel van 't lijstje wat er bij staat want iets anders kon dan weer niet...

Nahja, boeiend ook, was 't formulier voor m'n KITAS en SKLD.
From the ashes...
pi_57928497
Ah, die formulieren heb ik nog niet hoeven invullen, dat scheelt wellicht
  woensdag 9 april 2008 @ 14:12:03 #110
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57934203
Ik zit nu dus in Egypte en ik heb niks gemerkt van de aandacht die Geert Wilders zijn film FITNA zou hebben gehad.. Veel Arabische nieuws-zenders en geen enkele heeft er aandacht aan geschonken volgens de hotel-staff.
Sterker nog, ze kennen die hele man en zijn film niet eens. Ik proef weer een gevoel van leugen en bedrog vanuit onze regering.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57934261
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:12 schreef tgs. het volgende:
Ik zit nu dus in Egypte en ik heb niks gemerkt van de aandacht die Geert Wilders zijn film FITNA zou hebben gehad.. Veel Arabische nieuws-zenders en geen enkele heeft er aandacht aan geschonken volgens de hotel-staff.
Sterker nog, ze kennen die hele man en zijn film niet eens. Ik proef weer een gevoel van leugen en bedrog vanuit onze regering.
Omdat jij toevallig op de plek waar je bent in Egypte er niks over hoort, is er WEER leugen en bedrog?

Beetje kortzichtige snelle conclusie, niet?

Zeker als je dit leest: http://www.nos.nl/nosjour(...)060408_pakistan.html Niet dat het nu heel erg is, maar het is zeker niet overdreven.
pi_57934726
quote:
Op woensdag 9 april 200814:12 schreef tgs. het volgende:
Nou, die staat anders gewoon op internet, dat je Egyptische vriendjes nog te dom zijn om zich te informeren over het dagelijkse leven daar kan ik ook niets aan doen. Arabische nieuwszenders? Aljazeera in ieder geval wel, proportioneel genoeg.
pi_57937721
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:15 schreef X. het volgende:
Zeker als je dit leest: http://www.nos.nl/nosjour(...)060408_pakistan.html
Ah, heeft 'ie die karikatuur vervangen! Dat wist ik nog niet.
Komt nu de aanklacht van de Deense tekenaar te vervallen?
 FR
  donderdag 10 april 2008 @ 06:15:45 #114
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57949681
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:12 schreef tgs. het volgende:
Misschien dat 't ze in Egypte geen reet kan schelen maar hier in Indonesie is het wel degelijk een item.
From the ashes...
pi_57949990
quote:
Op donderdag 10 april 200806:15 schreef Xitami het volgende:

[..]

Misschien dat 't ze in Egypte geen reet kan schelen maar hier in Indonesie is het wel degelijk een item.
zal het cultuurverschil wel zijn
pi_58083703
JEUJ! Ik zit inmiddels al zo onderhand 3 weken in Yogya, maar pas nu kan mijn internetverbinding het aan om fok te openen. (Het is ook zo'n lastige site..)
Aan mij vragen ze gewoon steeds (na een tijdje moet verzamelen) wat ik van Fitna vind. Dan steek ik een preek af over Wilders en is het weer ok. Maar ik ga dan ook naar de Universitas Muhammadiyah Yogyakarta, daar is het subject nu nog steeds hip (al is de rest van het land het geloof ik al vergeten..)
Nog Nederlanders in Yogya trouwens die in zijn voor vette activiteiten? Werp een sms richting 081392575783
pi_58083946
wat is vet volgens jou? (Voordat ik 350 Rupiah aan een SMS besteed )
pi_58152232
Wilders? Nou bepaalde mensen hier weten wat je met hem moet doen. Ik heb het opver Maleisie. Ze zeggen, dat je Wilders vermoord moet worden. De mensen, die dat zeggen, zijn van de PAS. Dat is een heel erg Islamitische partij. Heel erg principieel.

Nou zit ik me af te vragen. Had Wilders het in zijn film over Moslims, die mensen vermoorden? Nou. De mensen van de PAS, die zeggen dat Wilders vermoord moet worden. Die mensen bevestigen wat Wilders zegt. Je moet uitkijken met Moslims.

[KNIP]

Een imam is het hoofd van een moskee. Een ulama en een mufi is iemand, die alles weet van de Koran of wordt verondersteld alles te weten van de Koran. Ze hebben gestudeerd, bij voorkeur in het Midden Oosten. Die mensen worden gezien als plaatsvervanger voor Allah.

Als Moslims een beetje slimmer zijn, dan gaan ze zich afvragen waarom Wilders die film heeft gemaakt. Er is iets mist met de Moslims in Nederland. Wat is er mis? Hoe heeft het allemaal zo uit de hand kunnen lopen? Waarom is een man als Wilders nodig?

In de zestiger jaren kwamen Moslims van Marokko en Turkye naar Nederladn om in de fabrieken te werken. En dat deed de Nederlandse overheid. De Nederlandse overheid gaf de Moslims alle vrijheid. Ze konden een moskee bouwen. Dat was geen enkel probleem.

Als ik dat tegen de Moslims in Maleisie zeg, dan staan ze allemaal te glimmen. Dat is fantastisch. Zo komt Islam vooruit. Zo wordt Islam geintegreerd in de Nederlandse samenleving. Tja. Dan heb je katholieken hier die een kerk willen bouwen.

Dat is heel moeilijk. Ze moeten een vergunning aanvragen. Dat duurt op z'n minst tien jaar. En dan krijgen ze een stuk land waar geen wegen zijn en waar geen electriciteit of water is. Maar ja. Dat vinden de Moslims hier heel gewoon.

Laatst was er een Moslim, die het met mij over de film van Wilders had. Ik heb hem uitgelegd wat er aan de hand is met de Moslims in Nederland. Ik heb hem gezegd hoe de meeste Moslims criminelen worden en de buurt onveilig maken.

Ik heb niets meer van hem gehoord. Is hij van gedachten veranderd? Vindt hij niet meer,dat ze Wilders moeten vermoorden? Ik ben bang van niet. De man is een Moslim. Hij is stom. Hij luistert naar de imam. En die zegt, dat Wilders vermoord moet worden.

Ja. Ik ben een Nederlander in Maleisie. No problem. Dat doen ze hier altijd. Als ze een buitenlander zien, dan vragen ze waar hij vandaan komt. Ik weet het niet zeker. Maar ik denk,dat ze dat op de lagere school leren. Ze leren te vragen waaqr je vandaan komt.

Nou. Daar heb ik iets op gevonden. Als ze mij vragen waar ik vandaan kom, dan zeg ik dat ik uit Maleisie kom. Hallo. Dat kan iedereen zien. Ik heb geen Maleisich hoofd. Dus dan zeggen die Maleisiers dat dat niet waar is. Nou. Dan moet ik even goed praten.

Je moet weten dat de meerderheid van de bevolking in Maleisie de Bumi's zijn. Dus dat zeg ik tegen de mensen. Ik zeg: "Ik ben een Bumi". Als ik dat zeg, dan geloven ze me. Hoewel. Laatst trof ik een iets snuggere Maleisier. Hij wou weten of ik een Moslim ben.

Kijk. De Bumi's zijn allemaal Moslim. Dat moet. Als ze niet meer Moslim willen zijn en als ze dat zeggen, dan gaan xe de gevangenis in voor een paar jaar. Dus als ik zeg, dat ik een Bumi ben, dan wordt ik verondersteld een Moslim te zijn.

Maar die iets snuggere Maleisier wou het zeker weten. Hij vroeg me of ik Moslim was. Kom nou. [KNIP] "Ik ben de enige Bumi, die geen Moslimm is. De enige".

[KNIP] Nou Mohammad is getrouwd met een meisje van zes jaar. [KNIP]

[ Bericht 7% gewijzigd door Bora-Bora op 21-04-2008 02:55:23 (Opruiende opm. + waarde-oordelen niet in KAA.) ]
Jos van Doorn. IntelliCAD specialist
  zaterdag 19 april 2008 @ 05:17:46 #119
107133 randfiguur
Europeaan in Azie
pi_58153907
Jos, Ik weet niet hoe lang je al in maleisie woont, maar zeker niet alle bumi's zijn moslim hoor. Ik ken een aantal bumi's uit Sarawak, en die zijn christen. Volgens mij verwar je de bumi's hier met de malay's. Alle malay's zijn wel moslim, zo staat het inderdaad in de wet.
Voor wie geen idee heeft war het hier over gaat: http://en.wikipedia.org/wiki/Bumiputra

Ontopic: Het hele Wilders gebeuren is al wel weer een beetje afgezwakt. De verklaring van Dutch Lady die ik eerder gepost heb hangt nog steeds bij de melk in de supermarkt en Mydin plakt nog steeds rode stickers op Nederlandse producten, maar de politiek houdt zich veel meer bezig met de verkiezingen een maand geleden en de gevolgen daarvan. Afgezien van een man of 20 bij de ambassade zijn er verder ook geen protesten geweest.
pi_58153930
Jos.. ik vind je post ridicuul en off-topic

Hier inderdaad een brief gekregen van de ambassade zoals iedereen die gekregen heeft geloof ik. Verder weinig van gemerkt maar tijdens een interview met een moslim wist hij toch wel direct de Wilders aktie te vermelden toen hij hoorde dat ik Nederlander ben.

tja ..ik duidelijk gemaakt dat dit nou niet echt een beeld is dat in Nederland maatschappelijk wordt gedragen en dat leek hem ook wel. Was achteraf toch een leuk gesprek ook al heb ik hem niet aangenomen.
pi_58154017
Jos, kun je oppleuren uit mijn topic? Ga maar een ander topic vergallen, want je teksten slaan nergens op en je valt er anderen mee lastig.
pi_58154210
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:56 schreef josvandoorn het volgende:
...

De 'Angsthaas', bang voor alles wat hij niet kent...

[ Bericht 4% gewijzigd door -Jay-20- op 19-04-2008 08:52:57 ]
pi_58155193
Vette dingen? Geen idee.. Kun je hier uitgaan?

(sorry voor mijn offtopicheid)
pi_58166683
Ik denk zelf ook dat de meeste moslim landen geen tijd zullen besteden aan Wilders.
Maar sommige landen zullen altijd wel aandacht geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')