quote:Acties politie treffen voetbalwedstrijden
LEUSDEN - De politiebonden ACP en ANPV hebben nieuwe acties aangekondigd uit protest tegen het cao-beleid van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken).
Voorzitter Gerrit van de Kamp van de ACP zei vrijdag dat de actieperiode tot 1 februari is verlengd en dat het protest onder meer voetbalwedstrijden op de korrel neemt.
Vanaf volgende week donderdag hebben ook op landelijke schaal nieuwe acties plaats onder de parketpolitie. De studenten van de Politieacademie gaan ook meedoen met protesteren, maar het is nog niet bekend wanneer dat gaat gebeuren.
De bonden haalden zich al eerder de woede van voetbalbond KNVB op de hals door te tornen aan de begeleiding van wedstrijden in de eredivisie.
Ajax-Feijenoord natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:41 schreef jorienvdherik het volgende:
welke wedstrijden dan ?
Nee want de actie-periode is tot 1 februari verlengd, ajax-Feyenoord is op 3 februari.quote:
Als ze de actieperiode 1 keer kunnen verlengen is een 2e keer ook niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee want de actie-periode is tot 1 februari verlengd, ajax-Feyenoord is op 3 februari.
Valt mee toch? Joden lopen altijd wegquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:18 schreef ruud_fr het volgende:
gaat rellen worden
Mjah, dat schiet lekker op, die 3 verkeersregelaars en 2 surveillanten die daar rondlopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:41 schreef planethugo het volgende:
dat ze bij 't schaatsen gaan staken ofzo
Aha, dus ze gaan wel vrijwillig de opleiding in om agent etc... te kunnen worden en gaan nu al protesteren omdat hun toekomstig salaris volgens hun k*t is......quote:De studenten van de Politieacademie gaan ook meedoen met protesteren, maar het is nog niet bekend wanneer dat gaat gebeuren.
Ik hoop dat ze met scherp schieten, mocht zoiets gebeuren.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:54 schreef Me_Wesley het volgende:
We gaan gewoon met de aanhang van alle clubs een paar politiebureaus molesteren.
Wie zei dat voetbal niet verbroederd?
Dan hoop ik dat er nog een 3 keer heftigere tegenreactie op komt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:10 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze met scherp schieten, mocht zoiets gebeuren.
Max jij hebt genoeg verdiend bij RTL, jij hebt geen klagen!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:07 schreef Max-Westerman het volgende:
Zal oa wel Ajax - utrecht worden godverdomme
En misschien weer Ajax - psv en feyenoord - az?
Ik heb godverdomme extra een hotel geboekt tijdens Ajax - psv omdat ik na de wedstrijd niet meer terug kan naar limburg
Niet nodig. Schaatsfans kunnen zich normaal gedragen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:41 schreef planethugo het volgende:
en dan mag kesler zeker niks meer roepen....
hier moeten we respect voor opbrengen!
dat ze bij 't schaatsen gaan staken ofzo
Hotels kun je cancellen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:07 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb godverdomme extra een hotel geboekt tijdens Ajax - psv omdat ik na de wedstrijd niet meer terug kan naar limburg
Support you're locals!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:07 schreef Max-Westerman het volgende:
Jij bent ook een gloryhunter die zijn regio ontvlucht?quote:
Als je dan iets in het Engels moet brullen, doe het dan goed.quote:
Een gloryhunter die voor Feyenoord is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:03 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jij bent ook een gloryhunter die zijn regio ontvlucht?
Weinig glorie bij Feyenoord he? In m'n regio heb je AGO VV, GAE Eagles en FC Zwolle en volgens mij pakken zelfs die meer prijzen dan Feyenoordquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:03 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jij bent ook een gloryhunter die zijn regio ontvlucht?
Ok.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:06 schreef paultjuhhh het volgende:
KUTPOLITIE M'N ZWAGERT ZIJN PAPS ZIT ER OOK BIJ DIE GA IK DUS FF WAT AAN DOEN HE![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ok.
volgens mij staat jouw Caps Lock aan![]()
stoerquote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:06 schreef paultjuhhh het volgende:
KUTPOLITIE M'N ZWAGERT ZIJN PAPS ZIT ER OOK BIJ DIE GA IK DUS FF WAT AAN DOEN HE![]()
![]()
precies, daar hebben ze dus zowiezo al vakantie terwijl ze toch betaald krijgen...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet nodig. Schaatsfans kunnen zich normaal gedragen.
Ze gaan met zijn allen staken, bij de Amsterdam ArenA. In feite doen ze dus niks, alleen als het uit de hand loopt.quote:Op maandag 21 januari 2008 07:26 schreef PizzaSalami het volgende:
Wat is de laatste stand van zaken?
dus precies wat ze altijd (niet) doenquote:Op maandag 21 januari 2008 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ze gaan met zijn allen staken, bij de Amsterdam ArenA. In feite doen ze dus niks, alleen als het uit de hand loopt.
quote:Politie staakt landelijk, voetbal gaat door
RIJSWIJK - De eredivisiewedstrijden Ajax - FC Utrecht en FC Groningen - NEC gaan woensdagavond door ondanks de landelijke politiestaking. Gedurende de dag leggen stakers in alle politieregio's het werk enkele uren neer uit protest tegen het cao-beleid van Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken).
Actievoerende agenten delen voor de wedstrijden buiten de Arena flyers aan het publiek uit. Daarin leggen ze uit waarom ze een cao-conflict hebben met de minister. Stakers bij stadion Euroborg in Groningen doen daar ongeveer hetzelfde.
De actievoerders bij de wedstrijden zijn veelal in burger. Agenten die voor de veiligheid worden ingezet, zijn gewoon in uniform gekleed en aan het werk, legde ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp maandag uit. Actievoerders van de politie Kennemerland voegen zich bij hun collega's van de politie Amsterdam. In Groningen voeren politiemensen actie met medestanders uit de regio Drenthe.
De politiebonden overleggen met de Ajax-directie hoe de actievoerende agenten aan het begin van de wedstrijd de Arena in kunnen. Binnen het stadion wordt geen actie gevoerd.
In de meeste regio's leggen leden van de vakbonden NPB, ACP, ANPV, VMHP het werk voor een uur of vier neer. In onder meer Drenthe, Limburg-Zuid, Noord en Oost-Gelderland en Zuid-Holland Zuid staakt de politie een paar uur langer.
In vrijwel alle gevallen zijn de politiebureaus tijdens de werkonderbrekingen gesloten voor het publiek. Wie aangifte wil doen, moet wachten. De noodhulp blijft overal gegarendeerd, benadrukken de vakbonden.
De activiteiten verschillen van regio tot regio. Sommige agenten gaan voorlezen op basisscholen, anderen schenken koffie in een verzorgingstehuis.
Actievoerders van diverse korpsen lopen demonstratief naar hun korpsbeheerder om een petitie aan te bieden. In een enkele regio blijven de dienders gewoon op hun plek.
Ik geef je 100% gelijkquote:Op maandag 21 januari 2008 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Jammer dat er toch nog agenten aan het werk gaan tijdens de voetbalwedstrijden. Om echt een duidelijk punt te maken moeten ze gewoon allemaal staken. Het is niet hun schuld dat de voetbaljosti's in het stadion zich niet kunnen gedragen.
quote:Op maandag 21 januari 2008 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Jammer dat er toch nog agenten aan het werk gaan tijdens de voetbalwedstrijden. Om echt een duidelijk punt te maken moeten ze gewoon allemaal staken. Het is niet hun schuld dat de voetbaljosti's in het stadion zich niet kunnen gedragen.
Grote concerten en festivals regelen hun eigen security en krijgen niet - zoals verwend jochie en opperjosti Henk Kessler - miljoenen van de staat om een paar duizend mongolide fans in bedwang te houden.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]geen koninginnendag, geen grote concerten en festivals meer
geen koopzondagen
Kom jij wel eens in een stadion? Daar is geen politie te bekennen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Grote concerten en festivals regelen hun eigen security en krijgen niet - zoals verwend jochie en opperjosti Henk Kessler - miljoenen van de staat om een paar duizend mongolide fans in bedwang te houden.
politie genoeg rondom het evenement om bijvoorbeeld het verkeer en de grote stromen mensen te regelen. Iets wat voor de hoofdzaak ook de taak van de politie is rondom voetbalwedstrijden. In stadions zijn sowieso bijna geen agenten meer aanwezig.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Grote concerten en festivals regelen hun eigen security en krijgen niet - zoals verwend jochie en opperjosti Henk Kessler - miljoenen van de staat om een paar duizend mongolide fans in bedwang te houden.
Ja, bij grote internationale rugbywedstrijden. Daar is zelfs buiten het stadion amper politie te bekennen. Daar doen we tenminste normaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kom jij wel eens in een stadion? Daar is geen politie te bekennen.
quote:Bond dreigt met acties bij voetbal
LEUSDEN - Politiebond ACP wil weer snijden in de begeleiding van voetbalwedstrijden in de eredivisie, zei voorzitter Gerrit van de Kamp donderdag. Dit uit protest tegen het cao-beleid van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken).
Het is nog onbekend tijdens welke wedstrijden de ACP acties gaat uitschrijven.
De bond stapt over op dit soort minder publieksvriendelijke acties, omdat de stakingen tot nu toe niet hebben geleid tot een nieuw cao-bod van de minister. ,,Het opzoeken van grenzen is kennelijk het enige dat helpt'', verklaarde Van de Kamp. ,,We vinden het heel vervelend, maar blijkbaar is het nodig om de minister in beweging te krijgen.''
Gokje: Ajax - Feyenoord?quote:
Ik denk dat Ter Horst niet snel zal zwichten alleen vanwege enkele voetbalwedstrijden die geen doorgang kunnen vinden, zelfs niet als dit er erg veel gaan worden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef Rikketik het volgende:
Ben benieuwd wanneer Ter Horst gaat toegeven. Anders kan dit nog eens heel vervelend gaan worden...
Den Bosch dus.quote:Bond dreigt met nieuwe acties bij voetbal
Uitgegeven: 24 januari 2008 15:24
Laatst gewijzigd: 24 januari 2008 16:02
LEUSDEN - Politiebond ACP wil weer snijden in de begeleiding van voetbalwedstrijden in de eredivisie, zei voorzitter Gerrit van de Kamp donderdag. Dit uit protest tegen het cao-beleid van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken).
Het is nog onbekend tijdens welke wedstrijden de ACP acties gaat uitschrijven. De bond stapt over op dit soort minder publieksvriendelijke acties, omdat de stakingen tot nu toe niet hebben geleid tot een nieuw cao-bod van de minister.
"Het opzoeken van grenzen is kennelijk het enige dat helpt", verklaarde Van de Kamp. "We vinden het heel vervelend, maar blijkbaar is het nodig om de minister in beweging te krijgen."
Gesprekken
De vier landelijke politievakbonden NPB, ACP, ANPV en VMHP voeren sinds vorige week wel weer gesprekken met de minister, maar die zijn alleen verkennend. De onderhandelingen voor een nieuwe cao zijn nog niet heropend. De ACP zegt geen indicatie te hebben "dat we ergens gaan komen" met deze gesprekken.
Risicoduel
Vooralsnog heeft de ACP één wedstrijd uit de eerste divisie uitgekozen om actie bij te voeren. Zondag is een actievergadering voor, tijdens en na het risicoduel FC Den Bosch-Top Oss, waarbij normaal gesproken circa 150 politiemensen worden ingezet. De ME en de aanhoudingseenheid gaan zondag echter naar de vergadering. Of de wedstrijd doorgaat, is aan burgemeester Ton Rombouts van Den Bosch.
Pamfletten
In december werden de toppers Ajax-PSV en Feyenoord-AZ verboden, omdat de politie tijdens beide wedstrijden staakte. Die duels worden volgende week ingehaald. Woensdagavond deelden protesterende politieagenten pamfletten uit aan bezoekers van het treffen tussen Ajax en FC Utrecht.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bond dreigt met nieuwe acties bij voetbal
quote:Burgemeester Rombouts verbiedt FC Den Bosch - TOP Oss
Burgemeester Ton Rombouts van Den Bosch heeft donderdag de voetbalwedstrijd FC Den Bosch - TOP Oss (die voor zondagmiddag 14.30 uur gepland stond) definitief verboden. Het duel stond al op losse schroeven omdat de politie woensdag na een bijeenkomst liet weten actie te willen voeren tijdens deze risicowedstrijd.
FC Den Bosch informeert u op korte termijn over de nieuwe speeldatum.
FC Den Bosch
En inderdaad, Goedemorgen Nederland meldde vanmorgen dat Ajax - Feyenoord wellicht niet doorgaat vanwege de politiestakingen. Ben benieuwd of dit voldoende dreiging is voor een nieuwe CAO, wat mij betreft niet.quote:
Daar steekt de rechter wel een stokje voor. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op maandag 28 januari 2008 08:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En inderdaad, Goedemorgen Nederland meldde vanmorgen dat Ajax - Feyenoord wellicht niet doorgaat vanwege de politiestakingen. Ben benieuwd of dit voldoende dreiging is voor een nieuwe CAO, wat mij betreft niet.
Ach, geen enkel ander medium meldt het vooralsnog.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:46 schreef HeinekenAFCA het volgende:
We wachten het wel weer af.
Laten we het hopen, maar zoals ik het vanmorgen op Goeiemorgen NL hoorde, denk ik dat er een grote kans is dat Ajax-feyenoord niet doorgaat.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, geen enkel ander medium meldt het vooralsnog. [ afbeelding ]
Rechters moeten juist consistent zijn. Als ze de eerste keer iets besloten hebben, dan moeten ze de tweede keer, de derde keer, de vierde keer etc. dezelfde beslissing nemen. Jurisprudentie heet dat.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:21 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Daar steekt de rechter wel een stokje voor. Daar ben ik van overtuigd.
1 keer het voetbal als middel gebruiken a la, maar 2 keer is zelfs voor een Nederlandse rechter te veel lijkt me. Dan zoek je maar een ander speeltje.
quote:Politie: geen staking bij Ajax-PSV
Maandag 28 januari 2008
Politievakbond ACP laat de twee eredivisiewedstrijden die woensdag worden gespeeld, met rust.
Voorzitter Gerrit van de Kamp van de ACP zei maandag dat geen stakingsacties zijn voorzien tijdens de duels Ajax-PSV en Feyenoord-AZ, die op 15 december in verband met politiestakingen werden afgeblazen. Woensdag is de inhaaldag voor deze wedstrijden.
Later in de week wil de politievakbond wel weer actievoeren bij wedstrijden uit de eerste en eredivisie in het voetbal. Het is nog onbekend welke wedstrijden de bond daarvoor uitkiest en hoe de acties eruit gaan zien.
Wordt waarschijnlijk zonder uitsupporters, hoorde ik net.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:
Ajax moet de wedstrijd trouwens gewoon door laten gaan, ze hebben nu genoeg tijd om te zorgen dat ze iets anders achter de hand hebben.
Prima, zolang de josti's in het stadion dan maar wel daar dingen slopen en elkaar de hersens inslaan en ze met hun klauwen van de spullen in de openbare ruimte afblijven. De kans dat de gemiddelde stadionbezoeker dit kan acht ik echter vrij klein, aangezien het IQ in die groep wel erg laag ligt.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gewoon de wedstrijd door laten gaan. Met of zonder politie.
Met als kleine verschil dat dat de 1e staking was en nu de 2e staking waardoor de situatie dus weer net anders is. Op dat punt zit dan ook de opening om het staken te verbieden, op andere punten idd. niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:19 schreef Nielsch het volgende:
Rechters moeten juist consistent zijn. Als ze de eerste keer iets besloten hebben, dan moeten ze de tweede keer, de derde keer, de vierde keer etc. dezelfde beslissing nemen. Jurisprudentie heet dat.
Ik ga ook, heb ik nu ook opeens een laag IQ?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima, zolang de josti's in het stadion dan maar wel daar dingen slopen en elkaar de hersens inslaan en ze met hun klauwen van de spullen in de openbare ruimte afblijven. De kans dat de gemiddelde stadionbezoeker dit kan acht ik echter vrij klein, aangezien het IQ in die groep wel erg laag ligt.
Ja, jij haalt het gemiddelde omlaag.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:18 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ga ook, heb ik nu ook opeens een laag IQ?
Prachtige post, respect.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima, zolang de josti's in het stadion dan maar wel daar dingen slopen en elkaar de hersens inslaan en ze met hun klauwen van de spullen in de openbare ruimte afblijven. De kans dat de gemiddelde stadionbezoeker dit kan acht ik echter vrij klein, aangezien het IQ in die groep wel erg laag ligt.
Ja, want alle voetbalfans zijn dood en moeten klootzakken. Ofzo.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:18 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ga naar GeenStijl.nl ofzo, pannekoeque!quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kanker, jij bent echt stoer op internet.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Nielsch het volgende:
Net als jouw naam en jouw gebruik van het woord 'kanker', ook echt stoer!quote:Op maandag 28 januari 2008 12:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Kanker, jij bent echt stoer op internet.
Waarom? Als je niet tegen andere meningen kunt, kom dan gewoon niet op een openbaar forum, pannenkoek!quote:Op maandag 28 januari 2008 12:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ga naar GeenStijl.nl ofzo, pannekoeque!
Toegegeven, er zijn uitzondering. Of jij er daar ook een van bent weet ik niet, want ik ken je niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:18 schreef Suijk het volgende:
[..]
De andere stadionbezoekers ken je wel allemaal?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toegegeven, er zijn uitzondering. Of jij er daar ook een van bent weet ik niet, want ik ken je niet.
ja lekker generaliseren, dat is inderdaad een waardevolle verrijking van dit forumquote:Op maandag 28 januari 2008 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom? Als je niet tegen andere meningen kunt, kom dan gewoon niet op een openbaar forum, pannenkoek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |