abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61895749
Afgelopen dagen heb ik een beetje rondgekekn op de markt en ik heb een nieuwe aanbieding gekergen waar ik over na ga denken:

Doorgestreept: oude bedrag/ voorwaarde, daar achter nieuwe situatie als ik mijn contract accepteer.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 09:38 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
Leeftijd: 27
Opleiding: Bedrijfskundige ICT HBO
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Tester
Laptop: ja Ik ga ervan uit dat ik een laptop krijg.
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 27 22+ 3 = 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand Volgens mij niet, hier moet ik nog achteraan gaan.
GSM: ja, Ik ga ervan uit dat ik een GSM krijg
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleindingsbudget, collectieve verzekering, internetvergoeding, vergoeding alle kosten buitenland en nog veel meer Vergelijkbaar + maandelijkse onkostenvergoeding.
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2350 euro 3250 euro

Ik merk dat mijn inkomen niet aan de hoge kant is, maar daar wordt nog wat aan gedaan.
pi_61896464
OGUZHAN_NL, niet verkeerd! Waar heb je dat voor elkaar gekregen
pi_61897284
quote:
Op donderdag 25 september 2008 06:10 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
Afgelopen dagen heb ik een beetje rondgekekn op de markt en ik heb een nieuwe aanbieding gekergen waar ik over na ga denken:

Doorgestreept: oude bedrag/ voorwaarde, daar achter nieuwe situatie als ik mijn contract accepteer.
[..]
Sow, dat is een grote stap vooruit! Ik geloof niet dat ik daar lang over na zou hoeven denken.

Ik houd me trouwens ook nog aanbevolen als iemand iets weet in de beheerrichting in zuidoost Nederland...
Don't let my username fool you...
  donderdag 25 september 2008 @ 09:40:53 #254
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_61897433
Ik wil me ook gaan orienteren op een nieuwe werkomgeving momenteel ben ik werzaam als JDeveloper , PL/SQL programmeur , projectbeheerder. Heeft er iemand suggesties of tips waar ik het beste kan zoeken of eens een informatief gesprek kan aangaan ?
“Revolution has come (off the pig!) ...Time to pick up the gun (off the pig!),”
pi_61897794
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Sow, dat is een grote stap vooruit! Ik geloof niet dat ik daar lang over na zou hoeven denken.

Ik houd me trouwens ook nog aanbevolen als iemand iets weet in de beheerrichting in zuidoost Nederland...
Als je voor de vakantiedagen een uurloon neerzet, en hetwegvallen van de 13e maand mee neemt, zitten de jaarbedragen weer zo dicht bij elkaar dat andere factoren (sfeer bedrijf, bijvoorbeeld) ook weer heel hoog mee gaan tellen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61898378
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je voor de vakantiedagen een uurloon neerzet, en hetwegvallen van de 13e maand mee neemt, zitten de jaarbedragen weer zo dicht bij elkaar dat andere factoren (sfeer bedrijf, bijvoorbeeld) ook weer heel hoog mee gaan tellen.
2 vakantiedagen verschil per jaar maar, ok, die 13e maand is een verschil, maar voor de rest stond erbij dat de secundaire arbeidsvoorwaarden vergelijkbaar zijn. Dan is het verschil toch nog best groot.

En persoonlijk zie ik liever wat meer geld binnenkomen per maand. Ik ben ook bereid om in een volgende baan vakantiedagen in te leveren in ruil voor loon, heb er nu 36, maar weet soms niet meer wat ik ermee moet doen dat ik er aan het einde van het jaar maar weer wat hardware voor ga kopen omdat ik ze anders jaar na jaar meeneem...
Don't let my username fool you...
  donderdag 25 september 2008 @ 10:45:16 #257
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_61898843
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:02 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Waarom ben je huiverig voor de cultuur bij de grote detacheerders?

Ik werk bij de Franse detacheerder (de blauwe), en kan zeggen dat er hier meer gezelligheid en verbondenheid is dan bij menig klein bedrijf.

Als je gaat solliciteren bij de Amerikaanse detacheerder(s) moet je ook een Amerikaanse bedrijfscultuur verwachten, als je hier op doelde.
hey collega!

ik kan je conclusie alleen maar bevestigen. natuurlijk, er zijn verschillen met kleinere bedrijven, maar je zorgen maken over de cultuur is nergens voor nodig. het is minstens zo gezellig en je kent binnen no-time iedereen van je "vaste club".
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 25 september 2008 @ 10:56:01 #258
7091 punchdrunk
pi_61899075
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:32 schreef JiggyMF het volgende:
@Robsterr

De bekende eleboogwerkverhalen etc. Absoluut niet gebaseerd op eigen ervaringen of ervaringen van mensen die ik heel goed ken.Maargoed, zulke verhalen doen me twijfelen.
Alhoewel ik aan de andere kant denk dat er niet zoveel verschil zit in de diverse detacheringsclubs, en je zit als detacheerder toch extern, dus maakt het al niet echt wat uit.

Wie is overigens de blauwe franse detacheerder? Oo

Groet.
je zegt het zelf al, meestal worden dat soort verhalen altijd verteld door iemand die een neef van een broer van zijn ex kende...

natuurlijk zitten in elke organisatie lui die er een andere werkethiek op na houden dan jij en ik, maar ik pleit ervoor dat die bij de grote clubs minder zitten dan bij de kleine. het zelf-zuiverend mechanisme werkt er een stuk beter: niemand krijgt promotie omdat hij het golfvriendje van de chef is, zoals dat in kleine bedrijven wel vaak gebeurt.

en de blauwe franse detacheerder? tja... het schijnt "not don" te zijn om hier met bedrijfsnamen te gaan strooien, maar laten we het erop houden dat het een naam is waar je niet omheen kunt in de ICT.
pi_61900313
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:56 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

je zegt het zelf al, meestal worden dat soort verhalen altijd verteld door iemand die een neef van een broer van zijn ex kende...

natuurlijk zitten in elke organisatie lui die er een andere werkethiek op na houden dan jij en ik, maar ik pleit ervoor dat die bij de grote clubs minder zitten dan bij de kleine. het zelf-zuiverend mechanisme werkt er een stuk beter: niemand krijgt promotie omdat hij het golfvriendje van de chef is, zoals dat in kleine bedrijven wel vaak gebeurt.

en de blauwe franse detacheerder? tja... het schijnt "not don" te zijn om hier met bedrijfsnamen te gaan strooien, maar laten we het erop houden dat het een naam is waar je niet omheen kunt in de ICT.
Collega

Bedrijfsnamen strooien is idd een beetje "not done", maar aan de secundaire arbeidsvoorwaarden etc. kan je meestal al afleiden om welk bedrijf het gaat

Ik ben erg blij met de structuur van onze werkgever, zoals je al zegt: geen vriendjespolitiek als het gaat om promoties e.d., je kan zomaar even binnenlopen bij de CEO voor een praatje als je daar zin in hebt (en hij tijd heeft ) al met al een leuk, gezellig sfeertje

bij TS in ieder geval
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61900923
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat zijn je kwaliteiten ? ;-) anders heb ik nog wel iets voor je...
  donderdag 25 september 2008 @ 12:38:15 #261
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61901332
quote:
Huidige functie: Tester
Lotgenoot!
quote:
Laptop: ja Ik ga ervan uit dat ik een laptop krijg.
Maak het je niets uit, of je kan je niet voorstellen dat je er geen krijgt? Bepaal nu alvast even hoe je reageert als je er geen krijgt.
quote:
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand Volgens mij niet, hier moet ik nog achteraan gaan.
Een dertiende maand of bonus is niet altijd standaard. Stel dat je er geen krijgt?
2350/12=196 euro p/m als je het omrekent, je nieuwe aanbod ligt daar boven, dus je gaat er in geen geval op achteruit....3250-2350=900, dus zonder dertiende maand is je echte salarisstijging iets meer dan 700 Euro, nog steeds aardig.
quote:
GSM: ja, Ik ga ervan uit dat ik een GSM krijg
Ik ken maar weinig testers die standaard een gsm krijgen van hun bedrijf, grote kans dat die er niet bij zit. Bel je veel prive met je huidige bedrijfsGSM of niet? Zul je hem missen?
quote:
Auto: ja
vergelijkbaar leasebedrag? Er zitten best veel verschillen tussen sommige bedrijven.
quote:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleindingsbudget, collectieve verzekering, internetvergoeding, vergoeding alle kosten buitenland en nog veel meer Vergelijkbaar + maandelijkse onkostenvergoeding.
onkostenvergoedingen wotrden netto uitbetaald, dus dat is al snel een leuke aanvulling...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_61901683
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Lotgenoot!
[..]

Maak het je niets uit, of je kan je niet voorstellen dat je er geen krijgt? Bepaal nu alvast even hoe je reageert als je er geen krijgt.
[..]

Een dertiende maand of bonus is niet altijd standaard. Stel dat je er geen krijgt?
2350/12=196 euro p/m als je het omrekent, je nieuwe aanbod ligt daar boven, dus je gaat er in geen geval op achteruit....3250-2350=900, dus zonder dertiende maand is je echte salarisstijging iets meer dan 700 Euro, nog steeds aardig.
[..]

Ik ken maar weinig testers die standaard een gsm krijgen van hun bedrijf, grote kans dat die er niet bij zit. Bel je veel prive met je huidige bedrijfsGSM of niet? Zul je hem missen?
[..]

vergelijkbaar leasebedrag? Er zitten best veel verschillen tussen sommige bedrijven.
[..]

onkostenvergoedingen wotrden netto uitbetaald, dus dat is al snel een leuke aanvulling...
Wel erg veel "volgens mij" welletjes...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 25 september 2008 @ 13:04:49 #263
153506 Captain_Fabulous
pi_61901976
Hum, ik laat monsterboard standaard de test vacatures naar me mailen omdat ik graag bijblijf. Dis ik weet soms wel waar ik het over heb vind ik ja...overigens gebruik ik de term 'volgens mij' geen 1 keer en reageer ik vrij feitelijk, 'volgens mij'.
pi_61902380
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, ik laat monsterboard standaard de test vacatures naar me mailen omdat ik graag bijblijf. Dis ik weet soms wel waar ik het over heb vind ik ja...overigens gebruik ik de term 'volgens mij' geen 1 keer en reageer ik vrij feitelijk, 'volgens mij'.
Misschien wat verkeerd gequote van mij, maar het was bedoeld als reactie op de post waar jij ook op reageerde. Die persoon gebruikte nogal veel "volgens mij", wat ik raar vind als je net een contract getekend hebt.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 25 september 2008 @ 13:41:15 #265
153506 Captain_Fabulous
pi_61903049
Dat ben ik helemaal met je eens! Als je over zoveel details nog geen zekerheid hebt, teken je niet in mijn ogen...
  donderdag 25 september 2008 @ 14:17:51 #266
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_61904055
Vanmiddag heb ik dan eindelijk mijn contractbespreking, ben erg benieuwd met wat voor voorstel ze komen.
  donderdag 25 september 2008 @ 15:07:48 #267
7091 punchdrunk
pi_61905684
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:59 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Collega

Bedrijfsnamen strooien is idd een beetje "not done", maar aan de secundaire arbeidsvoorwaarden etc. kan je meestal al afleiden om welk bedrijf het gaat

Ik ben erg blij met de structuur van onze werkgever, zoals je al zegt: geen vriendjespolitiek als het gaat om promoties e.d., je kan zomaar even binnenlopen bij de CEO voor een praatje als je daar zin in hebt (en hij tijd heeft ) al met al een leuk, gezellig sfeertje

bij TS in ieder geval
same here, en wat me meteen opviel: alles is mogelijk, maar je moet het zelf regelen. als je een goed idee hebt, een leuke klus kunt krijgen ergens of op een onconventionele manier een positieve bijdrage kunt leveren, dan krijg je over het algemeen carte blanche. en vrijheid is wat mij betreft een groot goed in je werk!
  donderdag 25 september 2008 @ 15:11:17 #268
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_61905816
heb je je PM gelezen punchdrunk ?
  donderdag 25 september 2008 @ 15:31:41 #269
7091 punchdrunk
pi_61906437
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:11 schreef CabinFever het volgende:
heb je je PM gelezen punchdrunk ?
yup, je hebt een berichtje terug
  donderdag 25 september 2008 @ 15:54:40 #270
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_61907096
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:31 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

yup, je hebt een berichtje terug
Gezien ! Thanx ! Ik stuur je vanavond wel een pm met de gevraagde info
  donderdag 25 september 2008 @ 16:08:13 #271
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61907421
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:54 schreef CabinFever het volgende:

[..]

Gezien ! Thanx ! Ik stuur je vanavond wel een pm met de gevraagde info
moet dit in dit topic?
  donderdag 25 september 2008 @ 16:12:11 #272
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_61907544
quote:
Op donderdag 25 september 2008 16:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

moet dit in dit topic?
Dit wel dan ?
pi_61907568
quote:
Op maandag 11 februari 2008 19:57 schreef PiRANiA het volgende:
dit is best een leuk topic
ikzelf doe nu 6Vwo, hierna ga ik hbo doen denk ik.
Het is dan wel eens leuk te kijken wat er nou zo'n beetje verdiend word.

Misschien raak ik een beetje offtopic, maar zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met Hogeschool Leiden? PM mag ook, graag zelfs
Wat doe je zelf dan?
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61907671
Ik wou net zeggen, even ophouden met de slowchat heren en ontopic!
Ik ga in november weer om de tafel, dus ben benieuwd.
pi_61917185
Ik heb in mijn laatste post inderdaad best wel veel "volgens mij" gebruikt.

Voor alle duidelijkheid, gisteren heb ik pas mijn contract per mail binnengekregen, maar nog niet ondertekend.

Hierbij een update over de voorwaarden:
- Er is geen 13e maand of Bonus, maar aangezien ik ruim 900 euro pm erop vooruit ga, is dat geen probleem.
- Auto- Leasebedrag gaat omhoog van 450 euro naar 500. Mogelijkheid om een grotere auto te rijden, mits ik bijleg. Ik persoonlijk denk dat ik mijn prive auto gebruik en waarbij ik 19 cent/km ga declareren.
- onkostenvergoeding (ruim 100 euro per maand) is inderdaad netto.

@ LeeHarveyOswald: Op jaarbasis ga ik rond de 9000-10000 erop vooruit. Niet slecht denk ik.

@Lotgenoot : ik heb nu standaard een GSM + laptop. Zonder oveleef ik het ook wel, het wordt alleen moeilijk om ieder keer je eigen documenten bij je te hebben. Ik heb naast mijn werkgsm ook priveGSM. Prive gesprekken voer ik vrijwel altijd met mijn eigen nummer.

Maar nogmaals, ik heb nog niet getekend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')