abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61734358
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:56 schreef VinnieJones het volgende:
Ik zag hier een paar HBO ers voorbij flitsen die ook rond de 2000-2400 verdienen. Dat vind ik wat aan de magere kant.
Daarnaast zie ik ook in mijn omgeving HBO ers (wel beginnende werkers) voor 2000 bruto werken..

Als ik mijn HBO (duaal) af heb ( 3 years to go) begin ik pas te praten als het bedrag 3k of hoger is. Maar goed tot die tijd heb ik ook weer 6 jaar werkervaring .
3000 als binnenkomer?

Als je werkervaring tijdens een duale opleiding 3 jaar lang relevant is, dan kan het wel. Omdat het bedrijf je kent... maar ik denk dat als je plain ergens als schoolverlater terecht komt dat je toch iets lager moet gaan zitten
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61734626
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een indicatie, gemiddelde tarieven freelance programmeurs, gemeten in 2003

Een beginnende freelancer berekent tarieven tussen de 30 en 45 euro per uur. Een ervaren freelancer berekent tarieven tussen de 45 en 60. Een zeer ervaren freelancer berekent tarieven tussen de 60 en 85 euro. De afgelopen 2 jaren staan de tarieven echter onder druk, omdat de budgetten van de inhurende bedrijven ook onder druk staan. De categorie zeer ervaren freelancers ondervinden daardoor veel concurrentie van de groep beginnende en ervaren freelancers. Noodgedwongen neemt deze groep genoegen met een lager uurtarief om te concurreren. Een klein deel (minder dan de helft) gaat niet mee met de lagere uurtarieven omdat ze bijvoorbeeld een sterk / trouw klantennetwerk hebben opgebouwd en geen problemen hebben om aan werk te komen.

Een paar jaar oud maar ga er niet van uit dat de tarieven in 5 jaar verdubbeld zijn, maar kijk nog wat verder.
60 voor een beginnend freelancer tegenwoordig mag je wel rekenen (wel met werkervaring dan he ). Veel PHP freelancers rekenen echter nog steeds rond de 40 (Die zijn er gewoon veels te veel), SAP tarieven wil je niet eens weten wat die zijn tegenwoordig . Ervaren freelancers qua development tussen de 60 en 100, maar het ligt sterk aan de opdracht. Budgetten staan overigens misschien enigzins onder druk, maar tot 2012 is er zeker een ernstig te kort aan personeel, waardoor de inhuurbudgetten zeker niet onder druk staan.

Dat is ieg momenteel wat ik hoor en zie.

[ Bericht 4% gewijzigd door existenz op 18-09-2008 16:42:56 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_61737227
quote:
Ik zag hier een paar HBO ers voorbij flitsen die ook rond de 2000-2400 verdienen. Dat vind ik wat aan de magere kant.
Daarnaast zie ik ook in mijn omgeving HBO ers (wel beginnende werkers) voor 2000 bruto werken..

Als ik mijn HBO (duaal) af heb ( 3 years to go) begin ik pas te praten als het bedrag 3k of hoger is. Maar goed tot die tijd heb ik ook weer 6 jaar werkervaring .
Je doet net alsof 2400 weinig is voor mensen met een HBO opleiding.

Je wil graag met 3000 beginnen, waar dacht je te einidigen? 10000?
pi_61737529
Dat HBO-starttarief wordt hier ook flink aangedikt zeg. Sowieso is het hoge uitzondering dat ik echt HBO`ers aangenomen heb zien worden die meteen eisen bedrag X te verdienen, volledig uitgaande van dat papiertje. Overigens ken ik helemaal niet zo veel HBO`ers die het überhaupt gepresteerd hebben om zo'n starttarief te vragen.

Om nog maar te zwijgen over al die HBO`ers die ik ken die voor nog minder dan ¤2000 bruto per maand aan de arbeid zijn. Maar goed, het blijft dan ook Internet.
pi_61737635
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:37 schreef existenz het volgende:

[..]

60 voor een beginnend freelancer tegenwoordig mag je wel rekenen (wel met werkervaring dan he ). Veel PHP freelancers rekenen echter nog steeds rond de 40 (Die zijn er gewoon veels te veel), SAP tarieven wil je niet eens weten wat die zijn tegenwoordig . Ervaren freelancers qua development tussen de 60 en 100, maar het ligt sterk aan de opdracht. Budgetten staan overigens misschien enigzins onder druk, maar tot 2012 is er zeker een ernstig te kort aan personeel, waardoor de inhuurbudgetten zeker niet onder druk staan.

Dat is ieg momenteel wat ik hoor en zie.
Ik kom steeds vaker absurde bedragen tegen. Zelf hanteer ik voor mijn freelancewerkzaamheden van thuis, waar ik voornamelijk met PHP werk, een tarief van 60 euro per uur. Ik programmeer nu al een kleine tien jaartjes in PHP (en uiteraard de toeters en bellen die daar bij komen) en heb in de loop der tijd een heel tevreden klantenbasis opgebouwd. Ik zou, als ik zo naar de concurrentie en diens tarieven kijk, veel meer kunnen vragen, maar dan zou ik me kapot schamen. Maar goed, dat zijn en blijven thuisprojectjes waar ik hooguit 12 uren per week mee bezig ben, zou natuurlijk een andere zaak zijn als het mijn primaire bron van inkomsten zou zijn.
pi_61737699
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat HBO-starttarief wordt hier ook flink aangedikt zeg. Sowieso is het hoge uitzondering dat ik echt HBO`ers aangenomen heb zien worden die meteen eisen bedrag X te verdienen, volledig uitgaande van dat papiertje. Overigens ken ik helemaal niet zo veel HBO`ers die het überhaupt gepresteerd hebben om zo'n starttarief te vragen.

Om nog maar te zwijgen over al die HBO`ers die ik ken die voor nog minder dan ¤2000 bruto per maand aan de arbeid zijn. Maar goed, het blijft dan ook Internet.
Ik ben 2,5 jaar geleden voor 1800 bruto (op basis van 40 uur) begonnen bij mjn eerste baan. En ik was niet de enige die voor minder dan 2000 euro werkte, mijn collega's die gelijk met mij in dienst kwamen (ook HBO'ers) verdienden zelfs nog minder dan ik ...

Nu verdien ik bijna 1500 bruto op basis van 24 uur. En heb een 13e maand. Ik verdiend dus een stuk meer dan bij mijn eerste baan. Nog steeds niiet superveel, maar ik vind het gezien het werk dat ik nu doe, en voor het plezier dat ik in mijn werk heb, een heel mooi bedrag.
pi_61738592
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:07 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik kom steeds vaker absurde bedragen tegen. Zelf hanteer ik voor mijn freelancewerkzaamheden van thuis, waar ik voornamelijk met PHP werk, een tarief van 60 euro per uur. Ik programmeer nu al een kleine tien jaartjes in PHP (en uiteraard de toeters en bellen die daar bij komen) en heb in de loop der tijd een heel tevreden klantenbasis opgebouwd. Ik zou, als ik zo naar de concurrentie en diens tarieven kijk, veel meer kunnen vragen, maar dan zou ik me kapot schamen. Maar goed, dat zijn en blijven thuisprojectjes waar ik hooguit 12 uren per week mee bezig ben, zou natuurlijk een andere zaak zijn als het mijn primaire bron van inkomsten zou zijn.
10 jaar, jij brengt dus als het goed is een hoop kennis buiten PHP om mee. De meeste PHP programmeurs die freelancen doen uberhaubt pas 3 jaar PHP, hebben geen IT achtergrond of komen uit een compleet andere hoek van de IT. Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, want er zijn er meer dan genoeg die het wel kunnen, maar nog meer die erg dubieus zijn (helaas).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_61738849
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:50 schreef existenz het volgende:

[..]

10 jaar, jij brengt dus als het goed is een hoop kennis buiten PHP om mee. De meeste PHP programmeurs die freelancen doen uberhaubt pas 3 jaar PHP, hebben geen IT achtergrond of komen uit een compleet andere hoek van de IT. Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, want er zijn er meer dan genoeg die het wel kunnen, maar nog meer die erg dubieus zijn (helaas).
Ik weet in ieder geval voldoende van PHP om er de dingen mee te doen die ik wil. Maar er komt natuurlijk meer bij kijken dan alleen PHP. Bij het maken van een goede webapplicatie komen ook al gauw (X)HTML, CSS, Javascript (al dan niet AJAX), XML, SQL aan te pas. Veel van de hobbyisten die ik tegenkom zijn vaak ontzettend goede PHP`ers, maar weten vaak niks van bijvoorbeeld bovengenoemde technieken die anno 2008 toch echt essentieel zijn.

Komt ook nog eens bij dat je pas echt veel ervaring op doet als je wat jaartjes in een echt bedrijf mee draait. Ik ben al zo'n 10 jaartjes bezig met websites en programmeertalen, maar ik moet zeggen dat ik pas echt een durfal ben geworden sinds ik 2 jaartjes geleden begon bij het bedrijf waar ik nu werk, en weer met een heleboel nieuwe technieken in aanmerking ben gekomen. Door thuis alleen maar aan wat leukigheid-projectjes te werken wordt je niet beter.
pi_61757548
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:08 schreef goldrushed2 het volgende:

[..]

Yup, en er is nog plaats voor goede mensen ;-)
Ik weet niet of ik goed genoeg ben, maarreh...PM ??? Bij voorbaat dank.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_61821885
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO Technische informatica
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 (optie tot bijkopen)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering einde van het jaar. Gemiddeld tussen 2k en 5k euro bij vol jaar detachering (en soms hogere uitlopers).
GSM: Ja, volledig vergoed zakelijk/prive.
Auto: Ja (900 Ep/m 35k, 4jr, prive km ook vergoed)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: GEEN pensioenvergoeding/ziektekosten vergoeding
Werkweek: 40u, vaak verkorting arbeidstijd bij detachering die wat verder van huis is (gemiddeld dag vrij extra/week in dat geval)
Maand salaris(bruto): 2950bruto

In overweging van baanaanbod grote(re) detacheerder voor een smak meer geld en vergelijkbare voorwaarden (echter met pensioenvergoeding, want dat nekt je toch echt als je dat zelf moet betalen a 200-300p/m netto, echter wat huiverig voor cultuur binnen 'grote' detacheerders.
pi_61822462
SAP tarieven zitten rond de 95 a 100 euro per uur. Misschien iets hoger voor een projectleider, soms iets lager.

-edit-
Moet er wel even bijzetten dat dit wordt betaald door de consultancy bureau's aan de mensen. Aan de bedrijven worden deze mensen voor meer verkocht (rond de 125 schat ik zo in).
pi_61822787
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef JiggyMF het volgende:
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO Technische informatica
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 25 (optie tot bijkopen)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering einde van het jaar. Gemiddeld tussen 2k en 5k euro bij vol jaar detachering (en soms hogere uitlopers).
GSM: Ja, volledig vergoed zakelijk/prive.
Auto: Ja (900 Ep/m 35k, 4jr, prive km ook vergoed)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: GEEN pensioenvergoeding/ziektekosten vergoeding
Werkweek: 40u, vaak verkorting arbeidstijd bij detachering die wat verder van huis is (gemiddeld dag vrij extra/week in dat geval)
Maand salaris(bruto): 2950bruto

In overweging van baanaanbod grote(re) detacheerder voor een smak meer geld en vergelijkbare voorwaarden (echter met pensioenvergoeding, want dat nekt je toch echt als je dat zelf moet betalen a 200-300p/m netto, echter wat huiverig voor cultuur binnen 'grote' detacheerders.
Waarom ben je huiverig voor de cultuur bij de grote detacheerders?

Ik werk bij de Franse detacheerder (de blauwe), en kan zeggen dat er hier meer gezelligheid en verbondenheid is dan bij menig klein bedrijf.

Als je gaat solliciteren bij de Amerikaanse detacheerder(s) moet je ook een Amerikaanse bedrijfscultuur verwachten, als je hier op doelde.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61822868
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:48 schreef Freudie het volgende:
SAP tarieven zitten rond de 95 a 100 euro per uur. Misschien iets hoger voor een projectleider, soms iets lager.

-edit-
Moet er wel even bijzetten dat dit wordt betaald door de consultancy bureau's aan de mensen. Aan de bedrijven worden deze mensen voor meer verkocht (rond de 125 schat ik zo in).
Bij verkoop kan je grofweg uitgaan van 3,5 tot 4x uurloon.
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 22 september 2008 @ 13:26:35 #239
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_61823336
Heeft er iemand advies over het starten van freelance , of hoe dat in zn werk gaat.
Ik werk nu voor een IT bedrijf dat me in het begin veel beloofde maar er komt weinig van terecht en het salaris is schandalig laag. Ik wil me verder ontwikkelen in Oracle en probeer voordat ik overstap nog een leertraject af te ronden.
“Revolution has come (off the pig!) ...Time to pick up the gun (off the pig!),”
  maandag 22 september 2008 @ 13:31:31 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_61823459
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:02 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Ik werk bij de Franse detacheerder (de blauwe), en kan zeggen dat er hier meer gezelligheid en verbondenheid is dan bij menig klein bedrijf.
We hebben een C, we hebben een ...

Lijkt me idd een leuk bedrijf om te werken, collegialer dan andere detacheerders
pi_61823474
@Robsterr

De bekende eleboogwerkverhalen etc. Absoluut niet gebaseerd op eigen ervaringen of ervaringen van mensen die ik heel goed ken.Maargoed, zulke verhalen doen me twijfelen.
Alhoewel ik aan de andere kant denk dat er niet zoveel verschil zit in de diverse detacheringsclubs, en je zit als detacheerder toch extern, dus maakt het al niet echt wat uit.

Wie is overigens de blauwe franse detacheerder? Oo

Groet.
  maandag 22 september 2008 @ 13:45:03 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_61823818
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:32 schreef JiggyMF het volgende:
@Robsterr

De bekende eleboogwerkverhalen etc. Absoluut niet gebaseerd op eigen ervaringen of ervaringen van mensen die ik heel goed ken.Maargoed, zulke verhalen doen me twijfelen.
Alhoewel ik aan de andere kant denk dat er niet zoveel verschil zit in de diverse detacheringsclubs, en je zit als detacheerder toch extern, dus maakt het al niet echt wat uit.

Wie is overigens de blauwe franse detacheerder? Oo

Groet.
Het oude Volmac

CapGemini
pi_61823902
Ik ben om een of andere rede altijd in de veronderstelling geweest dat dat een amerikaans bedrijf is :S
  maandag 22 september 2008 @ 13:52:01 #244
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_61824004
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:02 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Waarom ben je huiverig voor de cultuur bij de grote detacheerders?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, sprak laatst iemand die bij Getronics werkte, die had in 1,5 jaar al 6 verschillende managers boven zich gehad... Wat dat betreft is het verloop bij grote bedrijven vaak wat groter, maar dat betekent dus ook weer dat je zelf ook makkelijker kunt switchen indien je iets niet bevalt natuurlijk.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 september 2008 @ 14:41:50 #245
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_61825063
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, sprak laatst iemand die bij Getronics werkte, die had in 1,5 jaar al 6 verschillende managers boven zich gehad... Wat dat betreft is het verloop bij grote bedrijven vaak wat groter, maar dat betekent dus ook weer dat je zelf ook makkelijker kunt switchen indien je iets niet bevalt natuurlijk.
3 jaar pinkroccade, 13 managers...
Bij een andere grote detacheerder (die gele) heb ik nu m'n 2e op ruim 3,5 jaar.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 22 september 2008 @ 14:47:24 #246
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61825184
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:48 schreef JiggyMF het volgende:
Ik ben om een of andere rede altijd in de veronderstelling geweest dat dat een amerikaans bedrijf is :S
Nope, Accenture en IBM zijn de grotere Amerikaanse partijen in NL.
  maandag 22 september 2008 @ 23:35:51 #247
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_61839998
Wat verdient een startende SAP (HR , ABAP ) programmeur zo ongeveer ?

No (SAP) experience.
Eerst een aantal maanden in opleiding en inwerken.
Lease Auto + laptop.

Heb 3/4 jaar werkervaring in de ICT (Support, Helpdesk & licht beheer)

Binnenkort 2e gesprek dus.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_61840189
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:35 schreef VinnieJones het volgende:
Wat verdient een startende SAP (HR , ABAP ) programmeur zo ongeveer ?

No (SAP) experience.
Eerst een aantal maanden in opleiding en inwerken.
Lease Auto + laptop.

Heb 3/4 jaar werkervaring in de ICT (Support, Helpdesk & licht beheer)

Binnenkort 2e gesprek dus.
Geen echte ervaring dus. Heb niet al te hoge verwachtingen alhoewel de vraag naar SAPpers wel vrij hoog is.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:22:57 #249
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_61877083
Leeftijd: 29
Opleiding: HBO Commerciele Informatica
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: grote detacheerder
Huidige functie: IT Process analist
Laptop: ja
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja, inclusief privegebruik
Auto: Audi A3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekeringen, opleidingen, NS Businesscard, connectiviteitsvergoeding.
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): tussen 3600 en 3800 euro, afhankelijk van bedrijfsresultaat.

ik ben meer dan tevreden
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_61877215
quote:

Vergelijk jezelf dan ook even met iemand die 6 jaar ervaring hebt Tegen die tijd zit ik ook op 3k denk ik zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')