Mee eens.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:25 schreef skyrebel het volgende:
De zoveelste in de reeks van waardeloze onzinnige reality competitie shit waar heel nederland weer warm voor loopt. Soms twijfel ik toch echt aan het niveau van het nederlanse volk
die was echt niet te dikquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:01 schreef Aoristus het volgende:
lekker wijf, die salsadanseres
blijf dansen!quote:TV: Dancing Queen
Gepubliceerd op vrijdag 01 februari 2008
Vanavond is de zoveelste Idols-ripp off te zien op SBS 6: Dancing Queen, waarin het publiek en een deskundige jury zoekt naar het beste vrouwelijke danstalent van Nederland. Barrie Stevens, die we vooral kennen als het jurylid uit De Soundmixshow, zit in die jury. Planet sprak hem.
U blijft toch altijd een beetje het jurylid van de Soundmixshow...
‘Maar ik ben daar al tien jaar weg! Mensen denken dat ik al die tijd op een onbewoond eiland heb gezeten, omdat ik niet met mijn hoofd op televisie was. Maar ik heb in de tussentijd keihard gewerkt. Ik ben docent aan de dansacademie, heb mijn eigen productiebedrijf en werkte mee aan vele musicals en dansproducties. Maar pas nu ik Dancing Queen doe en elke week op televisie kom, krijg ik weer aandacht. Dat voelt soms wel vervelend. Alsof dat wat ik achter de schermen deed, niet meetelt. Tsja, succes blijft een wonderlijk iets.’
U ziet het dus wel zitten om weer jurylid te worden?
‘Jazeker! Ik vind het geweldig! Vooral omdat het een dansprogramma is. In Dancing Queen gaan we op zoek naar de beste allround danseres van Nederland. En door in de jury te gaan zitten, kan ik het dansen in Nederland weer flink stimuleren. Dat het programma veel op Idols lijkt, klopt. Het is weer een talentenjacht, maar we gaan toch proberen er iets origineels van te maken.’
Nederlanders kunnen toch helemaal niet dansen?
‘Nou, dat valt reuze mee. Nederlanders hebben best losse heupen, maar durven er niet mee te zwaaien. Daar zijn ze te nuchter voor. Erg jammer. Tijdens de voorrondes, die vanavond worden uitgezonden, heb ik namelijk zó veel meisjes gezien die barstten van het talent. Maar die durfden dan eigenlijk niet in de spotlights te staan. Ze waren te verlegen. Heel zonde. Want er waren er ook heel veel waarvan ik dacht: ‘Meisje, heb jij nou geen enkele zelfkritiek? Heb je weleens in de spiegel gekeken?’’
Bent u dan streng voor dat soort meisjes?
‘Ik heb mezelf één ding voorgenomen: ik ga geen succes behalen door anderen te misbruiken. Mensen afzeiken, daar heeft niemand iets aan. Daar worden die meisjes niet gelukkiger van en ik ook niet. Ik ben tenslotte geen Gordon. Ik zal mijn kritiek, die altijd gefundeerd is, daarom netjes brengen. Dan kunnen de meisjes die afvallen, toch verder.’
‘Voowal doowgaan’ dus?
‘Nee, ik heb een nieuwe kreet! Als de jury een meisje niet goed genoeg vindt, zeg ik ‘Blijf dansen!’ Dat moet namelijk ook. De drang om te dansen zit in je hart en dat mag je nooit van iemand afnemen, hoe slecht diegene ook is.’
homo's zien altijd de verkeerde dingen. Het was gewoon een lekker wijf die goed in d'r vel zitquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
die was echt niet te dik
die buikdanseres![]()
Dat kan best zo zijn, maar dat maakt je lijf nog niet per definitie geschikt voor dans op hoog niveauquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:11 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het was gewoon een lekker wijf die goed in d'r vel zit
SBS6 laat nooit iets van niveau zien, wees gerustquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:15 schreef minilotje het volgende:
[..]
Dat kan best zo zijn, maar dat maakt je lijf nog niet per definitie geschikt voor dans op hoog niveau
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
SBS6 laat nooit iets van niveau zien, wees gerust
ik kan ook niet dansen, maar als je dat van jezelf weet, trek je geen strakke broek aan om voor een jury te staan hupsen...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:19 schreef pvc_boer het volgende:
knaken serie.
2 van die half engelse nichten
Leukste zijn die bolle weekdieren die denken te kunnen dansen
BTW: Ik kan ook niet dansen
Dat was wel grappig ja, "ga er maar even over nadenken"quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef minilotje het volgende:
Haha, en dan niet weten wat queer betekent.
zelf zijn ze ook verbaasd altijdquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:32 schreef Karina het volgende:
Bij dit soort programma's ben ik toch elke keer weer verbaasd over die mensen die denken dat ze goed kunnen zingen/dansen of wat dan ook, terwijl ze echt ONTZETTEND slecht zijn.
Neequote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:41 schreef Aoristus het volgende:
jij niet he?
die komen nog genoeg in beeld, bij de audities zijn de freaks leukquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:43 schreef minilotje het volgende:
Wel balen dat ze van de echt goede audities amper iets laten zien! Grom!
Ja, moet ik verdorie zeker vaker gaan kijken om een beetje aardige dans te zien?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
die komen nog genoeg in beeld, bij de audities zijn de freaks leuk
Dat vind ik dan juist weer heel onaantrekkelijk om te zien.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:52 schreef Knipoogje het volgende:
Geef mij maar wat meer popping/locking/animation en dat soort dansen.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:56 schreef Karina het volgende:
Die Gracia is gewoon een aandachtsgeile hoer.
ikookquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:59 schreef Karina het volgende:
Ik ken haar ergens van, die met die roze jurk, maar niet van Dynasty trouwens.
Maar ze danst wel beter dan dat ze zingt niet dat dat wat wil zeggen, maar tochquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:56 schreef amaranta het volgende:sorry hoor, maar ze danst echt als een foute flikker
X-factor. Toen zong ze iets Engels met een Twents accent, heel mooiquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:59 schreef Karina het volgende:
Ik ken haar ergens van, die met die roze jurk, maar niet van Dynasty trouwens.
Da's hetzelfde als zeggen dat iemand van 80 een geil pijpbekkie heeft. Niet meer doen dus.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:59 schreef Adelante het volgende:
ze heeft wel een goed lichaam voor 58 trouwens
Da's Ivo Chundro. Doet musicals.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:02 schreef amaranta het volgende:
Wie is die pipo met die hoed eigenlijk?
Ik heb er ook een beetje een nare Rosalie van Breemen-associatie bij. 't Is Mariëlle Bokman. En die ken ik vooral van de beroerde prutshows van Wentink Events.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:06 schreef Adelante het volgende:
wie is die vrouw in de jury eigenlijk, die zuurie?
Nee nee, Barry is van de dansjes.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:22 schreef amaranta het volgende:
maar barry was toch van de zang??
is ie altijd geweest, net als panellid. Dat was hij al bij Benny Huismanquote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:23 schreef Karina het volgende:
Barry is toch homo? Of is hij opeens bi geworden.
De meeste dans- en shownichten kunnen anders best een goed-dansend vrouwenlijf waarderen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:23 schreef Karina het volgende:
Barry is toch homo? Of is hij opeens bi geworden.
Mwah. Ik vind dat er eigenlijk wel vrij goed, kritisch wordt gekeken. Voor een SBS-programma dan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:27 schreef Aoristus het volgende:
nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel had aan dit soort programma's. Dat volwassen uitgebluste veertigers gewoon ongegeneerd breekbare mensen die gewoon hopen dat ze er een beetje leuk uit zien onnodig kraken.
bij die jonge meisjes kan het wat subtieler, maar als je 30 plus bent en jezelf voor lul wilt zetten, mogen ze wat mij betreft nog verder gaan....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:27 schreef Aoristus het volgende:
nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel had aan dit soort programma's. Dat volwassen uitgebluste veertigers gewoon ongegeneerd breekbare mensen die gewoon hopen dat ze er een beetje leuk uit zien onnodig kraken.
ik zie alleen maar mooie kneedbare mensen doorgaan naar 'de volgende ronde' en ik vind het panel niet echt competent. Op Barry Stevens na dan, want die heeft wel verstand van dansen etc.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:28 schreef minilotje het volgende:
[..]
Mwah. Ik vind dat er eigenlijk wel vrij goed, kritisch wordt gekeken. Voor een SBS-programma dan.
Nou, van die mevrouw in de jury weet ik het zo net nog niet, maar de andere twee mannen weten ook écht wel waar ze over praten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik zie alleen maar mooie kneedbare mensen doorgaan naar 'de volgende ronde' en ik vind het panel niet echt competent. Op Barry Stevens na dan, want die heeft wel verstand van dansen etc.
Die gasten gaan gewoon meedoen tot het ze verveelt
Als je je serieus laat kwetsen door de terechte (en behulpzaam bedoelde) opmerking dat je je borsten bij dans beter in een pushupje kunt stoppen of dat je haar je uitstraling teniet doet dan is er toch vooral iets mis met hoe je je prioriteiten stelt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:38 schreef AuroraDawn het volgende:
-verhaal-
Ciska. Het was vooral een niet heel vervelend bedoelde woordspeling op haar naam, en geef toe: ze had ook wel iets hamsterachtigs. Om dat meteen discriminerend te noemen gaat echt veel te ver.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:57 schreef AuroraDawn het volgende:
Ciske de rat roepen nog voordat het meisje één danspasje heeft gedaan? Nou, dat doet je danskwaliteiten veel goed ook. Krijg je zeker weten ook veel zelfvertrouwen door, terwijl je al zenuwachtig bent. Nee, dan ben je als jury niet serieus meer bezig.
Je hebt gelijk. Je moet mensen niet vertellen dat ze te dik zijn, want misschien praat je hen wel problemen aan die er niet zijn. Het is weinig constructief en het heeft meer weg van slavenhandel. De makkelijkste vormbare mensen worden er uitgepikt om die even een glimp van succes te gunnen, maar daarna is het afgelopen. Je kan er op zijn minst van uit gaan dat mensen die daar komen hun beste beentje voor willen zetten. Feit is wel dat je in een vreemde ruimte komt waar ineens heel veel licht op je geprojecteerd wordt en waar mensen zitten die eigenlijk helemaal geen belang hebben bij wat ze doen. Da's best gevaarlijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:14 schreef AuroraDawn het volgende:
Eens, helemaal eens. Natuurlijk gaat het allemaal om scoren en kijkcijfers halen. Drama en lekkere vrouwen/meiden doen het altijd goed toch? Drama voor de vrouwen en lekkere vrouwen/meiden voor de mannen.
Zoals ik al zei: de wereld is hard. Maar voor iemand die toch NOOIT de danswereld in zal komen, is zo'n hard oordeel toch niet nodig? En bovendien gaat het niet eens om het oordeel over het dansen, maar meer om de discriminerende opmerkingen (zie boven: o.a. "echte vrouw" en "te dik") De deelnemers zullen vast wel iets hebben moeten tekenen waardoor de jury kan zeggen wat ze willen zonder aangeklaagd te worden. Ik kan me anders niet voorstellen dat een goede criticus zoiets laags en plats zou zeggen over een ander menselijk wezen. Laag bij de grond en ze zijn duidelijk vergeten wat ze zelf hebben moeten doorstaan. Kom op, het is een show, waarin échte talenten niet mee hoeven te doen (want die ZIJN ER AL: ooit een Pia Douwes of een Chantal Jansen zien meedoen aan een dergelijke show?) ALS je het deze dames dan makkelijk maakt door een show als Dancing Queen aan te bieden, doe dan niet alsof het moeilijk is? Want van de 3000 dames en heer die zich hebben ingeschreven, zijn er tien keer zoveel dames en heren die in de danswereld actief professioneel aan het werk zijn om verder te komen in hun beroepsveld en dus veel meer concurrentie te verduren hebben dan hier het geval is....
Nou, ze hebben zelf in al die jaren waarschijnlijk nog veel steviger kritiek moeten doorstaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:14 schreef AuroraDawn het volgende:
..maar meer om de discriminerende opmerkingen (zie boven: o.a. "echte vrouw" en "te dik") De deelnemers zullen vast wel iets hebben moeten tekenen waardoor de jury kan zeggen wat ze willen zonder aangeklaagd te worden. Ik kan me anders niet voorstellen dat een goede criticus zoiets laags en plats zou zeggen over een ander menselijk wezen. Laag bij de grond en ze zijn duidelijk vergeten wat ze zelf hebben moeten doorstaan.
Nou, je boort iemand al de grond in voordat ie iets gedaan heeft. Doet me denken aan middelbare school niveau.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:09 schreef minilotje het volgende:
Ciska. Het was vooral een niet heel vervelend bedoelde woordspeling op haar naam, en geef toe: ze had ook wel iets hamsterachtigs. Om dat meteen discriminerend te noemen gaat echt veel te ver.
Uiterlijk is juist heel belangrijk voor je zelfvertrouwen. Wanneer jij niet gelukkig bent met hoe je eruit ziet, komt kritiek zeker weten hard aan. Maar als jij dit wél bent (zoald onze Laurens), dan is er niks mis met kritiek. Kritiek is maar een mening. Het doet hém zichtbaar niets. Het gaat ook niet om de kritiek zelf, daar ben ik het mee eens. Het gaat om de manier WAAROP: bevooroordelen (boer zoekt vrouw-meisje) en discrimineren (we zoeken een échte vrouw --> iets at totaal niets zegt over haar danskunsten)quote:De kritiek die je blijkbaar zo enorm heftig vindt vind ik helemaal niet zo vreselijk; zó belangrijk moet je uiterlijk helemaal niet voor je zelfvertrouwen zijn!
Nee, inderdaad. Maar zoals ik al eerder zei: die mensen die het toch nooit ver zullen schoppen, hoeven niet en public op een dergelijke manier gediscrimineerd of uitgescholden te worden, waarbij menig rechter een taakstraf op zou geven. Ik zou zeggen: kijk de aflevering nóg en keer en let eens op wat ze zeggen. En dan vooral de manier waaróp dingen gezegd worden. Misschien zie je dan wat ik bedoel.quote:En als je naar zo'n dansauditie gaat dan mag je verwachten dat het kan gebeuren dat je óók kritiek krijgt op je uitstraling en andere esthetische elementen, want dat is namelijk best een beetje belangrijk voor dans.
Als je er slecht tegen kunt om te horen dat je beter een paar kilo kunt afvallen of dat je kledingkeuze niet bepaald meehelpt dan kies je er vooral zélf voor om dat zo belangrijk te vinden dat je zelfvertrouwen er een deuk van oploopt, en dan ben je in elk geval niet direct geschikt voor de danswereld.
Uiterlijk is alleen belangrijk voor je zelfvertrouwen als je het belangrijk máákt. In de meeste situaties is kritiek op je uiterlijk ook volkomen onnodig en irrelevant, maar natuurlijk niet als het gaat om een show waarin geauditeerd wordt voor dans!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:27 schreef AuroraDawn het volgende:
Uiterlijk is juist heel belangrijk voor je zelfvertrouwen. Wanneer jij niet gelukkig bent met hoe je eruit ziet, komt kritiek zeker weten hard aan.
Dat is toch ook zo, de travestietverkiezing hebben we jaren geleden al gehadquote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:38 schreef AuroraDawn het volgende:
we zoeken een échte vrouw" (bij die Gracia), "
Er was geen sprake van discriminatie, iedere bimbo mocht meedoen aan het programma.. alleen was het niet wat ze zochten. In het danswereldje kijkt men nu eenmaal meer naar uiterlijk dan voor een kantoorbaan. Voor een kantoorbaan zijn er ook eisen aan de 'sollicitant'. Maar goed, mocht jij er zo ontzettend veel problemen mee hebben.. schrijf die lui dan aan ipv alleen op fok! je ongenoegen op een naar mijn mening, vervelende, opdringende manier te uiten.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:09 schreef AuroraDawn het volgende:
owja ik heb t trouwens niet over KRITIEK maar over discriminatie. In een tv-programma mag dit blijkbaar zomaar.
Kijk. En dit is nou precies wat die jury's ook doen toch? Alaaf!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:39 schreef MM-Luna het volgende:
Maar goed, mocht jij er zo ontzettend veel problemen mee hebben.. schrijf die lui dan aan ipv alleen op fok! je ongenoegen op een naar mijn mening, vervelende, opdringende manier te uiten.
Nee de jury geeft meningen waar ik me totaal in kan vinden.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:17 schreef AuroraDawn het volgende:
[..]
Kijk. En dit is nou precies wat die jury's ook doen toch? Alaaf!
Ow. Doet ze ook niet meer.quote:
Ja, hoe kunnen ze nou weten wie er al gaat afvallenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
OMG, bij die Angela kwam info over de De Afvallers in beeld.
Nou nou; ik heb bij mijn audities ( jaja, na 4 keer pas aangenomen ) echt ergere dingen voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:14 schreef AuroraDawn het volgende:
Eens, helemaal eens. Natuurlijk gaat het allemaal om scoren en kijkcijfers halen. Drama en lekkere vrouwen/meiden doen het altijd goed toch? Drama voor de vrouwen en lekkere vrouwen/meiden voor de mannen.
Zoals ik al zei: de wereld is hard. Maar voor iemand die toch NOOIT de danswereld in zal komen, is zo'n hard oordeel toch niet nodig? En bovendien gaat het niet eens om het oordeel over het dansen, maar meer om de discriminerende opmerkingen (zie boven: o.a. "echte vrouw" en "te dik") De deelnemers zullen vast wel iets hebben moeten tekenen waardoor de jury kan zeggen wat ze willen zonder aangeklaagd te worden. Ik kan me anders niet voorstellen dat een goede criticus zoiets laags en plats zou zeggen over een ander menselijk wezen.
Het is een nieuw programma over afvallen (gewicht) volgens mijquote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ja, hoe kunnen ze nou weten wie er al gaat afvallen
Heeft je SMSje dan uberhaupt zin?
Duh deze komen van de dansschool van Lucia Marthasquote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:12 schreef Vaud het volgende:
[..]
Trouwens, ik ben wel een leek op dansgebied, maar vaak leken de achtergronddanser/essen beter![]()
Ken hem/haar verder niet, maar zeiden ze gisteren niet dat Ingrid daar ook daar vandaan komt?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:34 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Duh deze komen van de dansschool van Lucia Marthas
Oh dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ze is wel de meest getalenteerde die gister danste qua techniek.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:21 schreef Vaud het volgende:
[..]
Ken hem/haar verder niet, maar zeiden ze gisteren niet dat Ingrid daar ook daar vandaan komt?
Idd, was nogal rommelig. Ik vond de hele uitzending erg slecht eigenlijk, totaal niet boeiend.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:19 schreef Knipoogje het volgende:
Die battle was ook wel extreem warrig zeg. Split screens en dan nog eens tijdens het dansen van Angela shots laten zien van een toekijkende Milou.
Maar dat schijnt ze ook ECHT wel te zijn. Ben dit weekend een weekend weggeweest met 1 van de kandidaten en die zei dat ze daar real life precies zo overkwam als op tv.quote:Op zondag 3 februari 2008 21:13 schreef Knipoogje het volgende:
Ze probeerden die roodhaar wel een arrogantje te maken.
Heb alleen het begin en uitslag gezien. Als eerste kwam Ingrid. Blijkbaar is Ingrids partner minder ervaren en goed, dus zij moest hem een beetje helpen. Had verwacht dat het andersom zou moeten..... Verder kon die tsjechische (tatiana?) niet op hakken dansen en staat daarom met angela in de dance battle. Had het commentaar van Kim ook nog tijdens de reclame van voetbal ook nog gezien. Ze kreeg de hoogste score (die ik heb gezien) van Mark, maar drukte wel 2 x op de rode knop...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:33 schreef dronkeykong het volgende:
Heb het niet gezien maar was het wat deze uitzending?
Ik volg het verder totaal niet, maar Iris had net gedanst, en kreeg een heel slecht oordeel van Marc Forno (quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:49 schreef minilotje het volgende:
Zit er iemand te kijken? Ik zapte er nét naartoe toen er gedoe leek te zijn met Kim in het publiek en haar vader. Wat was daar aan de hand?
Iets met geil lijf dacht ik te zien maar ben niet zeker.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:57 schreef Miss_S het volgende:
Stond toch ook iets op die vent zijn shirt?
Ik zapte er ook net langs. Kim huilen, vader gaat voor haar staan en zegt dat de camera weg moet, en op zijn rug stonds iets met 'lijn' ofzo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:49 schreef minilotje het volgende:
Zit er iemand te kijken? Ik zapte er nét naartoe toen er gedoe leek te zijn met Kim in het publiek en haar vader. Wat was daar aan de hand?
Hoe kom je daarbij? dat het nr van kim het niet meer deed dan?ergens gelezen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:23 schreef Vaud het volgende:
Het schijnt dat het telefoonnummer van Kim het niet meer deed aan het einde van het programma. Viel me al wel op dat de voorspring van Kim vrij snel verdween na de eerste tussenstand van vorige week.
Op dat t-shirt stond ook iets met "lijn".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |