Dat is de versie met een notering op de AEX.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hoe kom je aan 0.09%? De kosten zijn toch 0.40%? http://www.ishares.eu/fund/fund_overview.do?fundId=157503
quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is de versie met een notering op de AEX.
Die op de NYSE heeft 0.09% (ticker: IVV).
Ik ga toch nog eens uitzoeken of er nog ergens een addertje onder het gras zit met die ETFs die op Amerikaanse beursen staan.
http://quicktake.morningstar.com/etfnet/Fees.aspx?Country=USA&Symbol=IVVquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waar vind je dan de kosten (bij bv binck)? Ik ga altijd naar de ishares site of lyxor om uit te zoeken, of is er een makkelijke algemene manier (ik kan bv die 0.09% niet terugvinden op google finance)
Geen idee hoelang je ze denkt te houden maar 't goede nieuws blijft imo niet duren hoor...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:48 schreef SjonLok het volgende:
Crap, puts gekocht nadat de AEX zo'n flink sprong (na het microsoft bericht) had gemaakt, stijgt de AEX gewoon verder.
Ik zit echt te wachten op een flinke daling, die maar niet lijkt te willen komen.
Ik heb puts April gekocht, dus ik heb alle tijd.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Geen idee hoelang je ze denkt te houden maar 't goede nieuws blijft imo niet duren hoor...
Laat de mijnbouw er aub nog 3% bij doen zodat ik die van mij met ietsiepietsie winst weg kan doen!
Andere punten in dezelfde gedachtestroom zijn dat je niet moet shorten en van derivaten af moet blijvenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:26 schreef newroz het volgende:
Dat is het risico van speculeren.
Even twee punten van Benjamin Graham:
• You must deliberately protect yourself against serious losses;
• You must aspire to “adequate,” not extraordinary, performance.
Nog niet gehad. Verstuur even opnieuwquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:16 schreef JimmyJames het volgende:
selang heb je mijn email ontvangen? Mijn kutmailbox had mijn eerdere email niet verstuurd. Hopelijk kun je me nog steeds introduceren.
Ik heb m'n huiswerk gedaanquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:15 schreef Sigmund_Freud het volgende:
De iShares S&P 500 is zowel verkrijgbaar op de NYSE (113812) als op de AEX (44532).
Dit is geen retorische vraag en het antwoord is helemaal niet evident zonder er heel goed naar te kijken (en rekenen).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:40 schreef JimmyJames het volgende:
Je geeft zelf al het antwoord op je retorische vraag hierboven![]()
Dit plaatje slaat m.i. de plank behoorlijk mis. Hoge groei betekent niet noodzakelijk hoge winststijgingen voor bedrijven in die landen en hoge winststijgingen betekenen niet automatisch dat het een goede belegging is. Ook veronderstelt het plaatje dat bedrijven die hun oorsprong hebben in landen met een lage groei niet profiteren van de groei in in de emerging markets (wat pertinent niet het geval is). Vergeet niet dat de westerse beursindices gedomineerd worden door grote internationaal opererende bedrijven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef JimmyJames het volgende:
Opnieuw verstuurd.
Ik kwam nog een heel interessant plaatje tegen in mijn zoektocht naar de goedkoopste beurs (nou eigenlijk het eerste resultaat dat ik kreeg toen ik "stock markets p/e" googlede).
[ afbeelding ]
http://www.marketoracle.co.uk/Article2815.html
Kortom, in Turkije moet je wezen. Helemaal als ze worden toegelaten tot de EG (dat is overigens heeeeel moeilijk in te schatten veel te veel variabelen).
Dit is wel heel contrair tot degene die constant verkondigen hoe goedkoop de Nikkei is.
Meldtquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:12 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Heeft iemand misschien Security Analysis gelezen van Benjamin Graham ? Loop er over te denken deze aan te schaffen. Lijkt me interessante kost ! Of kan ik beter met The Intelligent Investor beginnen van dezelfde auteur ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door tony_clifton- op 01-02-2008 23:42:45 ]
Ik zou eerst The Intelligent Investor lezen voor een algemene filosofie, daarna zou ik The Interpretation of Financial Statements lezen als introductie op Security Analysis, waarna ik de laatstgenoemde zou lezen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:12 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Heeft iemand misschien Security Analysis gelezen van Benjamin Graham ? Loop er over te denken deze aan te schaffen. Lijkt me interessante kost ! Of kan ik beter met The Intelligent Investor beginnen van dezelfde auteur ?
Ik wil eerst even weten wat je bedoelt met winst, heb je het over winst van het bedrijf of de return die je krijgt als aandeelhouder. Als het de winst van een bedrijf betekent, hoeft het natuurlijk niet te vertalen in winst voor de aandeelhouder. Als je met winst, de waardeverhoging van de aandelen bedoelt, dan is de keuze natuurlijk makkelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef SeLang het volgende:
Quiz
Je krijgt de keuze om in één van de volgende twee aandelen te beleggen en 10 jaar vast te houden. Nu is het leuke dat je een glazen bol hebt en dus in de toekomst kunt kijken. Daarom weet de exact wat de winstontwikkeling van deze aandelen gaat zijn.
Aandeel A:
Dit bedrijf is werkzaam in een industrie waar nauwelijks meer groei is. De komende 10 jaar zal je winst met slechts 1% per jaar gaan groeien. De koers van het aandeel is €100 en de koerswinst verhouding bedraagt 8
Aandeel B:
Dit is een top bedrijf in een zeer snel groeiende sector. Het bedrijf heeft al een indrukwekkende groei achter de rug, en in je glazen bol kun je zien dat de winst van dit bedrijf de komende 10 jaar nog steeds elk jaar met 20% zal blijven groeien. Na die 10 jaar groei vlakt de winst af naar 1% jaarlijks groei, net als aandeel A. Dit aandeel heeft een koers van €100 en een koerswinst verhouding van 30.
Beide bedrijven hebben een uitstekend management dat de winsten aanwendt in het beste belang van de aandeelhouder.
Welk aandeel kies je? Graag met onderbouwing!
Ik ga voor aandeel Bquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef SeLang het volgende:
Quiz
Je krijgt de keuze om in één van de volgende twee aandelen te beleggen en 10 jaar vast te houden. Nu is het leuke dat je een glazen bol hebt en dus in de toekomst kunt kijken. Daarom weet de exact wat de winstontwikkeling van deze aandelen gaat zijn.
Aandeel A:
Dit bedrijf is werkzaam in een industrie waar nauwelijks meer groei is. De komende 10 jaar zal je winst met slechts 1% per jaar gaan groeien. De koers van het aandeel is €100 en de koerswinst verhouding bedraagt 8
Aandeel B:
Dit is een top bedrijf in een zeer snel groeiende sector. Het bedrijf heeft al een indrukwekkende groei achter de rug, en in je glazen bol kun je zien dat de winst van dit bedrijf de komende 10 jaar nog steeds elk jaar met 20% zal blijven groeien. Na die 10 jaar groei vlakt de winst af naar 1% jaarlijks groei, net als aandeel A. Dit aandeel heeft een koers van €100 en een koerswinst verhouding van 30.
Beide bedrijven hebben een uitstekend management dat de winsten aanwendt in het beste belang van de aandeelhouder.
Welk aandeel kies je? Graag met onderbouwing!
Heb je ze al verkocht dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 09:32 schreef thabit het volgende:
Hoppa, Corporate Express opent op 20% winst. In 1 klap meer dan 250 pietermannetjes voor deze jongen..
Ok, eindelijk winst met die dingen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:48 schreef SjonLok het volgende:
Crap, puts gekocht nadat de AEX zo'n flink sprong (na het microsoft bericht) had gemaakt, stijgt de AEX gewoon verder.
Ik zit echt te wachten op een flinke daling, die maar niet lijkt te willen komen.
Heb je aan het dollar risico gedacht ?quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:15 schreef Scorpie het volgende:
Toch ook maar eens wat aandelen gekocht, gewoon om te kijken hoe het gaat.
Een zooi Aholds, staan nu wel in de min, maar heb geen haast.
Yep, maar ik zit niet met zoveel geld erin dat een verlies niet te compenseren valt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je aan het dollar risico gedacht ?
wat is "niet zoveel"? 100, 1000, 10000?quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep, maar ik zit niet met zoveel geld erin dat een verlies niet te compenseren valt.
Verreweg het belangrijkste doel van de ECB (en strikt door Trichet gehandhaafd) is prijsstabiliteit en dus het zo veel mogelijk beperken van de inflatie.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen de FED en de ECD?
Ik heb zo het idee dat de FED veel emotioneler reageert op ontwikkelingen in de economie dan de ECB.
Maar in het weze is het toch hetzelfde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |