Ik ben volledig met je eens dat weinig afstand houden, onveilige situaties creëert.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:
[..]
Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.
Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan).
Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?
Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf.
En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen
Hangt van de situatie af. Als jij ruimte hebt om naar rechts te gaan voor iemand die met 180 komt aanrijden dan vind ik gewoon dat je voor diegene ruimte moet maken, ongeacht of hij nou 180 mag rijden of niet. Je weet ook niet met wet voor reden iemand 180 rijdt, misschien moet ie wel als een gek naar het ziekenhuis omdat er iemand op sterven ligt of iets dergelijks. Alleen al om het feit dat je niet weet waarom iemand zo hard rijdt zou ik nooit iemand opzettelijk gaan ophouden...quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.
Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Ja dat zeg jij nou wel, maar ik heb het een keer gehad dat ik met 170 aan kwam rijden en dat iemand em dus naar links gooide. Gevolg: ik reed em achterin bij hem... Hij had nog niet naar links gehoeven, maar dacht ik ga alvast want anders kom ik er niet tussenquote:Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?
Uhuh, ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.
Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
...
Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen.
...
Dan ga ik van die shit laten installeren die je bij GTA ook hebt, dat je olie en granaten op de weg kan gooienquote:Op zondag 20 januari 2008 16:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.
Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
-verhaal-
Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens.
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollenquote:Op zondag 20 januari 2008 20:27 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.
Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook.
Hoe hoger de snelheid, hoe groter het gat.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
-knip-
Dat soort mensen die dat doen hebben gewoon een gebrek aan verkeersinzicht. Vrees dat daar ook niet zoveel aan te doen is, het is gewoon maar hopen dat het goed blijft gaan voor die mensen...quote:Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
Je mag er daar dan ook rechts voorbij. (en er zijn ook vaker meer dan twee baantjes dan in NL)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus
En dan bij voorkeur ook nog uiterst links rijden of constant van links naar rechts bewegen alsof ze er langs zouden kunnen.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
Dat doe ik ook wel eens maar alleen bij figuren die hem er zo tussen gooien.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
GMTAquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:13 schreef jitzzzze het volgende:
Dat zal ze allemaal leren inderdaad
Maar ja, jullie Belgen kunnen sowieso niet rijden. Dus houd tegen ons 'Ollanders op met klagen over bumperkleven en leer eerst zelf eens rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:18 schreef nickt het volgende:
Ik rijd dagelijks rond op de ring rond antwerpen, 3rijvakken, 120 toegestaan, op het rechtse rijvak rijden niets als vrachtwagens tegen 90, ik rijd op de middelste rijstrook mooi 120 mss net iets sneller, komen er van die zotten tegen 160minstens afgereden aan tegen men bumper hangen terwijl links plaats genoeg is en de persoon voor mij ook gewoon 120 rijd !!!! daar kan ik mij aan ergeren ! ik ga heus geen 160 rijden voor meneertje laat staan dat ik mij tussen twee vrachtwagens ga inwringen en 90rijden. Ik ga ook niet op men rem duwen gewoon verder rijden ! tegen jouw snelheid !
Ook reed ik laatst 70 op en gewone rijbaan waar ik 70 mocht komt er zo een iriitante bumperklever achter me hangen !!!! (****eikel !) begint met zen mistlichten te knipperen, rakelings in tegen mijn bumper te hangen ! (de persoon kon rechts niet voorbij !) moet ik dan een boete riskeren voor hem ? === nader ik de rotonde is er een klein gaatje wilt hij zich hier nog tussen rammen (levensgevaarlijk,school in de buurt !, drukte van het centrum) !!! nouw mijn reactie bij zo een bumperklever gas geven en het gat dicht rijden net als die achter mij ! en die wagen daar achter ! ====> had die eikel ff zen lesje geleerd mooi langs de rijbaan ! ! ! (voldoende plaats anders deed ik zo iets nooit)
Bumperklevers wees gewaarschuwd !
Moest toen wel een keer tol betalen, heb geen idee meer waarom en waarvoor.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Athmozz het volgende:
Tolwegen in België?
Op een paar tunnels na zijn hier geen tolwegen, die beginnen pas in frankrijk... Slechte staat van de wegen is trouwens logisch, dat is een federale dienst in België. Zelfs als Vlaanderen zijn wegen wil verbeteren en het zelf wil betalen mogen ze nog niet.
Ik heb ze gezien en gevoelt in belgiequote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:05 schreef Athmozz het volgende:
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij)
Jij schavuitquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
Ja wie niet![]()
Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stilquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:23 schreef Foozy het volgende:
Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:Ik probeer altijd 2 seconden afstand te houden, ongeacht de snelheid. Dit vind ik voor mezelf, en voor mijn eventuele passagiers prettiger (ik merk, dat als ik bij iemand in de auto zit die kort op de voorligger zit, vanzelf mee ga "remmen" )
Nadeel van die 2 seconden afstand houden is dat er soms nog wel eens mensen zijn die hun auto er precies tussen flikkeren (geen ander woord voor), zodat jij weer gas los kan laten / remmen kunt, + bijbehorende kettingreactie achter je. Dat plekje is niet bedoeld om er even lekker tussen te gaan, "mijn veiligheid, wat doe je!! "
Dus.
ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer wegquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil
meisjes lampen!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:23 schreef Stefan740 het volgende:
Waar denk je dat deze voor zijn![]()
[ afbeelding ]
Maar ik heb dus geen bumper met een hele stadionverlichtings-setquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:51 schreef T42 het volgende:
[..]
ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg
Ze zijn alledrie stukquote:Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef eer-ik het volgende:
Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn'
Mwah, ist een peugeot?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ze zijn alledrie stukHoe groot is die kans?
quote:
Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
![]()
Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger.
*bestelt optie.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...quote:Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
Oke, ja ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit. Weet alleen dat de huidige Honda Accord nog wel adaptive cruise control heeft en dat die als het aanstaat de lasergun stoort.quote:Op maandag 28 januari 2008 08:48 schreef SuperFrank het volgende:
[..]
Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...
whehehe die zit.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:55 schreef Stefan740 het volgende:
Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom![]()
Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Dat doe ik ook nog wel eens. Bumperkleven niet, is me te gevaarlijk en het niet waard. Maar zo gauw ik een gat zie heb ik nog wel de neiging om m'n auto wat meer naar m'n voorgangen te laten rollen en wat verder naar de linkerkant, zie het als een soort extra trigger om zsm op te tiefenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
Ja wie niet![]()
Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?
Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |