abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2008 @ 10:52:04 #101
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56172488
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:

[..]

Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.
Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan).

Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?

Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf.

En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen
Ik ben volledig met je eens dat weinig afstand houden, onveilige situaties creëert.
Dat valt inderdaad ook niet echt te ontkennen

Of ik zelf aan de kant ga als ik een klever achter me heb, hangt ook echt van de situatie af, maar om langzamer te gaan rijden etc, heeft in mijn optiek ook niet bepaald nut.
Daarmee creëert je ook zelf weer gevaarlijke situaties, ook al begin je er zelf niet mee (dit stukje is overigens even geen specifieke reactie op jouw verhaal, maar op wat ik hier veel lees).
Zo'n klever (ik deed het zelf ook geregeld, maar ben daar vanaf gestapt) interesseert het toch geen hol, zodra z'n voorligger aan de kant is kachelt ie toch wel weer vrolijk verder, misschien ietwat geirriteerder.

Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen.

Ik blijf echter wel van mening dat we best wat socialer kunnen rijden, ook al is ons wegen net wat krap en druk.
Signature.
pi_56179602
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.

Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Hangt van de situatie af. Als jij ruimte hebt om naar rechts te gaan voor iemand die met 180 komt aanrijden dan vind ik gewoon dat je voor diegene ruimte moet maken, ongeacht of hij nou 180 mag rijden of niet. Je weet ook niet met wet voor reden iemand 180 rijdt, misschien moet ie wel als een gek naar het ziekenhuis omdat er iemand op sterven ligt of iets dergelijks. Alleen al om het feit dat je niet weet waarom iemand zo hard rijdt zou ik nooit iemand opzettelijk gaan ophouden...

Er zijn ook veel mensen die links blijven hangen dan omdat ze 200 meter verderop een auto moeten inhalen. Gaan ze gewoon ff dat gat in dan is die persoon daarachter er al lang al weer voorbij en kan je daarna gewoon weer naar links toe....

Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens.
pi_56179732
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?
Ja dat zeg jij nou wel, maar ik heb het een keer gehad dat ik met 170 aan kwam rijden en dat iemand em dus naar links gooide. Gevolg: ik reed em achterin bij hem... Hij had nog niet naar links gehoeven, maar dacht ik ga alvast want anders kom ik er niet tussen ...Ik reed dus te hard (mag niet), maar hij kwam naar links toe terwijl dat niet mogelijk was (gezien mijn snelheid)...Wie kreeg de schuld? Die man die naar links kwam....
  zondag 20 januari 2008 @ 16:02:39 #104
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56179921
quote:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.

Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Uhuh, ben ik wel met je eens.
Ik hoef ook niet zo nodig 180 te rijden
Als ik wat harder wil dan de rest, moet ik dat zelf weten, dat ik dan regels overtreed is mijn probleem, maar wil daarmee uiteraard niet zeggen dat ik dús dan maar achterop iemand anders' bumper moet gaan hangen.

Verder werkt het in Duitsland wellicht zo goed omdat daar op sommige stukken geen snelheid limiet geld, maar bijvoorbeeld in Frankrijk is dat 130 en toch werkt het daar ook.
Uiteraard begrijp ik dat de wegen daar de wegen hier niet zijn, maar toch zou er best wat meer getolereerd mogen worden hier in dit land, en moet niet iedereen meteen zo op z'n pik getrapt zijn als je 1 keer effe knippert met je lichten als er een trut voor je zit die niet doorrijdt.
Ik vind echt dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder alleen bezig is met zichzelf, en ook niet snel van zichzelf zegt dat hij/zij iets fout doet, maar het is altijd de schuld van een ander.
De weg is van ons allemaal, laten we ons daar éindelijk eens naar gaan gedragen.

Ohja, en wat bedtreft die snelheidslimieten in NL, ik zou het ook wel eens prettig vinden als dat wat aangepast wordt. Op de A4 bijvoorbeeld op dat 5 baans stuk 120 rijden terwijl ie 's nachts leeg is, vind ik echt je reinste onzin. Variabele snelheden zou ik ook prima vinden
Signature.
pi_56180656
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

...
Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen.
...
De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:33:58 #106
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56180726
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.
Dan ga ik van die shit laten installeren die je bij GTA ook hebt, dat je olie en granaten op de weg kan gooien
Signature.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:34:47 #107
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56180742
Trouwens, iemand die nét achter je zit, kan echt niet meer op tijd remmen daarvoor hoor
Ik zie vaak genoeg een rijtje mensen achter elkaar geflitst worden.
Signature.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:27:54 #108
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56186314
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]
-verhaal-
Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens.
Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.

Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:29:28 #109
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_56189579
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:27 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.

Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook.
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
pi_56190693
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Maar tbh.
Hoe hoger de snelheid, hoe groter het gat. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste auto's wel tot stilstand komen zelfs bij een volgtijd van 1 tot 1,5 seconden. Daar staat tegenover dat tijdens dit soort tests mensen weten dat ze moeten remmen. Het gaat juist om dat stuk dat je nodig hebt om te reageren. Het is gewoon zo dat niemand 100% op het verkeer voor zich let (dat is ook niet haalbaar). Die extra tijd is gewoon een buffer zodat als jij even in je spiegels kijkt juist op het moment dat iemand hard op de rem trapt, dat jij alsnog tijd hebt om te reageren en zodat jij remweg over hebt als de ander al stil staat. Remtijd en reactietijd verschillen per auto en per persoon, zelfs per omstandigheden, dus wil je een veilige marge nemen dat iedereen in principe op tijd zou moeten reageren.

Maar de politie controleert niet op die 2-seconden regel, omdat bijna niemand daar aan doet. Aan de hand van de strepen op het wegdek zien ze hoe dicht iemand op zijn voorganger zit in meters. Ik zit ook maar de helft van de tijd op het minimum van 2 seconden als ik er willekeurig eens op let, de andere helft is dan meer 1,5. Ik ben het met je eens dat die 2 seconden soms best een groot gat kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-01-2008 14:16:46 ]
pi_56193062
Het gat moet gewoon zo groot zijn, dat er een normale gezinswagen "rijdend" tussen past. Dat gat word natuurlijk des te groter bij hogere snelheden, maar deze regel heeft mij altijd geholpen de juiste afstand te houden met de voorganger.

En hopelijk is men hier verkeerstechnisch in staat om te zien waneer er wel/niet een RIJDENDE auto tussen past (dus geen Smart). Alleen zijn er ook weer van die mensen bij die denken dat hun auto overal tussen past. Rijd je klekker door, ga je een vrachtwagen inhalen, auto achter vrachtwagen maakt nog geen "gebaar" naar links te gaan en opeens zet hij hem er toch tussen.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:32:07 #112
14320 TR08
pi_56195289
quote:

[..]

-knip-
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
pi_56195336
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
Dat soort mensen die dat doen hebben gewoon een gebrek aan verkeersinzicht. Vrees dat daar ook niet zoveel aan te doen is, het is gewoon maar hopen dat het goed blijft gaan voor die mensen...
pi_56219608
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:38:12 #115
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56219841
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus
Je mag er daar dan ook rechts voorbij. (en er zijn ook vaker meer dan twee baantjes dan in NL)
Het viel me op dat rond NY wel veel agressiever en met minder afstand gereden werd dan in het Westen. (ook erger dan in LA dus)

Bumperkleven achter een vrachtwagen of busje is overigens ook extra stom. Door een 'gewone' auto kun je tenminste nog heen kijken zodat je kunt zien of er meer naar voren geremd wordt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:39:31 #116
45722 Dromer
pi_56219872
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:

[..]

En dan bij voorkeur ook nog uiterst links rijden of constant van links naar rechts bewegen alsof ze er langs zouden kunnen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:19:51 #117
11102 knep
Mountainfreak
pi_56234679
quote:

[..]

Maar tbh.
Dat doe ik ook wel eens maar alleen bij figuren die hem er zo tussen gooien.
En dat vaak zonder richting aan te geven .
pi_56236041
Kleven is dan ook heel wat anders, dat is gewoon met een bepaalde consistentie vlak op de bumper van je voorganger blijven.

Uitrollen en soms wat dichter bij mijn voorganger uitkomen overkomt mij ook wel eens, maar dan heb ik altijd al de voet bij de rem en ben ik alert op remlichten Klevers doen dat niet. Je merkt het ook bijna meteen wel of je een klever of uitroller hebt.

Het is trouwens nog irritanter als je gewoon rechts rijdt en iemand die jou net heeft ingehaald gaat vlak voor je neus meteen naar rechts zodat er alsnog geen ruimte is tussen de twee auto's.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:18:15 #119
204042 nickt
....wtf ?.....
pi_56284615
Ik rijd dagelijks rond op de ring rond antwerpen, 3rijvakken, 120 toegestaan, op het rechtse rijvak rijden niets als vrachtwagens tegen 90, ik rijd op de middelste rijstrook mooi 120 mss net iets sneller, komen er van die zotten tegen 160minstens afgereden aan tegen men bumper hangen terwijl links plaats genoeg is en de persoon voor mij ook gewoon 120 rijd !!!! daar kan ik mij aan ergeren ! ik ga heus geen 160 rijden voor meneertje laat staan dat ik mij tussen twee vrachtwagens ga inwringen en 90rijden. Ik ga ook niet op men rem duwen gewoon verder rijden ! tegen jouw snelheid !

Ook reed ik laatst 70 op en gewone rijbaan waar ik 70 mocht komt er zo een iriitante bumperklever achter me hangen !!!! (****eikel !) begint met zen mistlichten te knipperen, rakelings in tegen mijn bumper te hangen ! (de persoon kon rechts niet voorbij !) moet ik dan een boete riskeren voor hem ? === nader ik de rotonde is er een klein gaatje wilt hij zich hier nog tussen rammen (levensgevaarlijk,school in de buurt !, drukte van het centrum) !!! nouw mijn reactie bij zo een bumperklever gas geven en het gat dicht rijden net als die achter mij ! en die wagen daar achter ! ====> had die eikel ff zen lesje geleerd mooi langs de rijbaan ! ! ! (voldoende plaats anders deed ik zo iets nooit)

Bumperklevers wees gewaarschuwd !
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 22:13:15 #120
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:18:30 #121
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56286644
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:13 schreef jitzzzze het volgende:
Dat zal ze allemaal leren inderdaad
GMTA
Signature.
pi_56295232
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:18 schreef nickt het volgende:
Ik rijd dagelijks rond op de ring rond antwerpen, 3rijvakken, 120 toegestaan, op het rechtse rijvak rijden niets als vrachtwagens tegen 90, ik rijd op de middelste rijstrook mooi 120 mss net iets sneller, komen er van die zotten tegen 160minstens afgereden aan tegen men bumper hangen terwijl links plaats genoeg is en de persoon voor mij ook gewoon 120 rijd !!!! daar kan ik mij aan ergeren ! ik ga heus geen 160 rijden voor meneertje laat staan dat ik mij tussen twee vrachtwagens ga inwringen en 90rijden. Ik ga ook niet op men rem duwen gewoon verder rijden ! tegen jouw snelheid !

Ook reed ik laatst 70 op en gewone rijbaan waar ik 70 mocht komt er zo een iriitante bumperklever achter me hangen !!!! (****eikel !) begint met zen mistlichten te knipperen, rakelings in tegen mijn bumper te hangen ! (de persoon kon rechts niet voorbij !) moet ik dan een boete riskeren voor hem ? === nader ik de rotonde is er een klein gaatje wilt hij zich hier nog tussen rammen (levensgevaarlijk,school in de buurt !, drukte van het centrum) !!! nouw mijn reactie bij zo een bumperklever gas geven en het gat dicht rijden net als die achter mij ! en die wagen daar achter ! ====> had die eikel ff zen lesje geleerd mooi langs de rijbaan ! ! ! (voldoende plaats anders deed ik zo iets nooit)

Bumperklevers wees gewaarschuwd !
Maar ja, jullie Belgen kunnen sowieso niet rijden. Dus houd tegen ons 'Ollanders op met klagen over bumperkleven en leer eerst zelf eens rijden.
De ene helft van jullie rijdt 90 middenop de middenstreep met hun neus tegen de voorruit en witte knokkels van het fijnknijpen van het stuur en is zich daarbij niet bewust dat er meer weggebruikers zijn.
De andere helft scheurt met een hand bovenop het stuur, slalommend tussen de andere weggebruikers door, met minstens 30 km/h meer dan toegestaan over onze wegen. En zodra deze groep er even niet langs kan gaan ze lopen drammen, knipperen met hun lichten en slingeren...

En ik weet waar ik over praat, ik rijd 4x per week over de A2 langs Eindhoven tot Maastricht...

Dus Vlaampjes - leer eerst rijden en ga dan klagen of blijf op je eigen wegen!!!
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 11:39:53 #123
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56295861
Ik reed vorig jaar voor het eerst door belgië
Wat een ramp, slechte kut wegen. Mensen die niet kunnen rijden. Tolwegen
Ik heb met echt groen en geel geergerd aan vanalles en nog wat. Totdat ik in Frankrijk kwam, daar was alles een heel stuk beter, om een of andere duistere reden konden die fransen nog best aardig rijden
pi_56295914
Tolwegen in België?

Op een paar tunnels na zijn hier geen tolwegen, die beginnen pas in frankrijk... Slechte staat van de wegen is trouwens logisch, dat is een federale dienst in België. Zelfs als Vlaanderen zijn wegen wil verbeteren en het zelf wil betalen mogen ze nog niet.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 11:48:08 #125
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56296046
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Athmozz het volgende:
Tolwegen in België?

Op een paar tunnels na zijn hier geen tolwegen, die beginnen pas in frankrijk... Slechte staat van de wegen is trouwens logisch, dat is een federale dienst in België. Zelfs als Vlaanderen zijn wegen wil verbeteren en het zelf wil betalen mogen ze nog niet.
Moest toen wel een keer tol betalen, heb geen idee meer waarom en waarvoor.
En het blijft kut om met 150 tussen gaten door te slingeren
pi_56296511
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij)
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:06:49 #127
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56296547
ik heb in me kever een rook machine ingebouwd in de uitlaat op koelvloeistof (stinkt lekker)
dus als er bij mij (vooral bmw's) te dicht achter hangt effe drukken en weg is hij!
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:29 #128
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56296593
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:05 schreef Athmozz het volgende:
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij)
Ik heb ze gezien en gevoelt in belgie
pi_56297569
Ja wie niet

Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 13:40:20 #130
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56298622
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
Ja wie niet

Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
Jij schavuit
pi_56300757
Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:

• Ik probeer altijd 2 seconden afstand te houden, ongeacht de snelheid. Dit vind ik voor mezelf, en voor mijn eventuele passagiers prettiger (ik merk, dat als ik bij iemand in de auto zit die kort op de voorligger zit, vanzelf mee ga "remmen" )

• Nadeel van die 2 seconden afstand houden is dat er soms nog wel eens mensen zijn die hun auto er precies tussen flikkeren (geen ander woord voor), zodat jij weer gas los kan laten / remmen kunt, + bijbehorende kettingreactie achter je. Dat plekje is niet bedoeld om er even lekker tussen te gaan, "mijn veiligheid, wat doe je!! "

Dus.
  • Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
    Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
      Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 17:00:00 #132
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_56302640
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 15:23 schreef Foozy het volgende:
    Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:

• Ik probeer altijd 2 seconden afstand te houden, ongeacht de snelheid. Dit vind ik voor mezelf, en voor mijn eventuele passagiers prettiger (ik merk, dat als ik bij iemand in de auto zit die kort op de voorligger zit, vanzelf mee ga "remmen" )

• Nadeel van die 2 seconden afstand houden is dat er soms nog wel eens mensen zijn die hun auto er precies tussen flikkeren (geen ander woord voor), zodat jij weer gas los kan laten / remmen kunt, + bijbehorende kettingreactie achter je. Dat plekje is niet bedoeld om er even lekker tussen te gaan, "mijn veiligheid, wat doe je!! "

Dus.
  • Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil
      vrijdag 25 januari 2008 @ 17:51:06 #133
    53151 T42
    Pinball Wizard
    pi_56303661
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 17:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil
    ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg
    pi_56305667
    Waar denk je dat deze voor zijn
      vrijdag 25 januari 2008 @ 23:34:29 #135
    53151 T42
    Pinball Wizard
    pi_56311280
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 19:23 schreef Stefan740 het volgende:
    Waar denk je dat deze voor zijn
    [ afbeelding ]
    meisjes lampen!

pi_56312633
    Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom
      Moderator zondag 27 januari 2008 @ 21:39:08 #137
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_56349160
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 17:51 schreef T42 het volgende:

[..]

ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg
    Maar ik heb dus geen bumper met een hele stadionverlichtings-set
      zondag 27 januari 2008 @ 22:20:54 #138
    39732 Mr.Zed
    Ik besluit niets te beslissen.
    pi_56350486
    Zelf zal ik nooit bumperkleven...
    Rechts inhalen daarentegen vind ik ronduit leuk.
    Als iemand op een driebaansweg onnodig op de middelste baan rijd, ga ik er links langs ipv rechts.
    Soms begrijpen ze het en zie ik dan in mijn spiegel dat ze zelf ook naar rechts gaan, maar er zijn echt van die koeien die dan nog stoïcijns op die 2e baan blijven.

Word er bij mij gekleefd?
    Terugschakelen en koppeling los...
    Hij denkt dat mijn remlichten het niet doen en houd wel wat meer afstand.
    Laatst zat er een bumperklevende motor achter me, terwijl het regende.
    De beste man had geluk dat ik zelf een motorrijder ben... heb maar niet teruggeschakeld.
    Bij hem heb ik echter wel mezelf hardop afgevraagd waar die $%&#&% mee bezig was.

Op het moment dat ik om wat voor reden dan ook tot stilstand kom, klapt zo iemand in mijn kofferbak.
    Het ergste is dan nog dat ik de eerste ben die zijn beschadigde lijf te zien krijgt en daar heb ik nou net geen zin in.

Bumperklevers, rijd jezelf gerust dood, maar niet op mijn kofferbak, aub.
    Kunst zonder trein.
      zondag 27 januari 2008 @ 22:22:45 #139
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_56350549
    Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn'
    Signature.
      Moderator zondag 27 januari 2008 @ 22:24:41 #140
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_56350604
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef eer-ik het volgende:
    Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn'
    Ze zijn alledrie stuk Hoe groot is die kans?
    pi_56351236
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:24 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ze zijn alledrie stuk Hoe groot is die kans?
    Mwah, ist een peugeot?
    pi_56351428
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:48 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Mwah, ist een peugeot?

Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger.
    pi_56351765
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:54 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger.
    Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
      zondag 27 januari 2008 @ 23:12:04 #144
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_56351852
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]

*bestelt optie.
    Signature.
    pi_56355630
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...

Laserjammers zijn zogeheten garage-deur openers. Werken op dezelfde frequentie en kunnen het soms mogelijk maken om een lasrgun straal te signaleren. Je zult vervolgens zelf moeten gaan remmen. Wat effectiever is, is zorgen dat je auto geen reflecterende onderdelen heeft.. maakt het een stuk moeilijker dat de politieagent je kan afschieten..

even OT. Bumperkleven is slecht, eensch, levensgevaarlijk. Maar als je niet door wilt rijden, geen haast hebt of gewoon niet harder durft dan 120 (daar waar het kan). Heb je wat mij betreft niets te zoeken op links behalve zo snel mogelijk iemand ff inhalen. Ik ben voor minimumsnelheden per rijbaan, met verkeersintensiteit camera's en vervolgens ook gewoon 5 eur per te langzaam gereden kilometer. Volgens mij is dat de manier om files te verminderen... Doorrijden of anders betalen (volgens mij heeft nog geen minister dat ooit zo bekeken)

Duitsers waarschuwen overigens niet voor niets voor auto's met een NL-sticker erop. NL betekend iets als "Nür links".
    pi_56356497
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 08:48 schreef SuperFrank het volgende:

[..]

Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...
    Oke, ja ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit. Weet alleen dat de huidige Honda Accord nog wel adaptive cruise control heeft en dat die als het aanstaat de lasergun stoort.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:11:15 #147
    45722 Dromer
    pi_56356825
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 00:55 schreef Stefan740 het volgende:
    Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom
    whehehe die zit.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:54:31 #148
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_56357674
    quote:
    Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?

Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren?
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:59:35 #149
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_56357780
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
    Ja wie niet

Dat doe ik ook nog wel eens. Bumperkleven niet, is me te gevaarlijk en het niet waard. Maar zo gauw ik een gat zie heb ik nog wel de neiging om m'n auto wat meer naar m'n voorgangen te laten rollen en wat verder naar de linkerkant, zie het als een soort extra trigger om zsm op te tiefen
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      maandag 28 januari 2008 @ 18:23:23 #150
    14320 TR08
    pi_56366951
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?

Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren?
    Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')