abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2008 @ 10:19:03 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56096009
Deel 1 vind je hier

Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



En de deelstaten:



[ Bericht 28% gewijzigd door qltel op 17-01-2008 10:41:29 ]
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:25:03 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56096132
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:10 schreef qltel het volgende:

Wij hebben een nieuwe aansluiting genomen. De vorige bewoonster verhuisde binnen de plaats en wilde haar nummer zelf houden. Ze had ook geen internet.

Wij kregen het modem er wel bij. We hebben er wel iets voor betaald geloof ik, maar niet veel. De vraag is dan ook of jullie bij Telekom of bij een ander zitten. Die ander kan weer een andere policy hebben voor modems. Houd er wel rekening mee dat er in Duitsland nog veel abonnementen zijn met datalimieten. Ga je over die limiet dan moet je bijbetalen.

Mochten jullie bij Telekom zitten dan is het wellicht verstandig om Countryflat erbij te nemen. Dat kost iets van 4 euro per maand en daarmee kun je kosteloos door half Europa en de VS enzo bellen. Erg handig voor emigranten, zo kun je gratis bellen met familie in Nederland..

En toen zat er een slote op. Deel 2 heb ik hier neergezet.
Het kan zijn dat Country Flat er al in zit. Ook denk ik dat de limieten wel o.k. zullen zijn, de huidige gebruiker was nogal een fanatieke geloof ik.
En als het niet zo is kan ik het natuurlijk alsnog aanpassen.

Mocht hij zijn modem meenemen, waar kan ik dan het beste een nieuwe kopen? Zou er nog verschil zitten in Duitse en Nederlandse modems?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56096218
Je kunt best een Nederlandse modem gebruiken, zolang het maar het type is dat voor ISDN-leidingen geschikt is. Ook als je in Duitsland een analoge telefoonlijn neemt.
pi_56096286
tvp
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2008 @ 10:38:51 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56096481
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mocht hij zijn modem meenemen, waar kan ik dan het beste een nieuwe kopen? Zou er nog verschil zitten in Duitse en Nederlandse modems?
Ik zou hem aanbieden om het modem over te nemen wat hij in z'n nieuwe huis kwijt is voor een nieuwe. En hem anders kopen bij degeen waar je ook je internet van hebt (Dus wellicht Deutsche Telekom, Freenet o.i.d.). Dat voorkomt wellicht een hoop gezeur als er iets niet werkt. Bij de telefoonwinkel in Goch stonden de laatste keer dat we er waren hele bergen met modems dus het is zo te zien een voorraadartikel wat je er zo kunt gaan kopen. Configureren hoefden we verder niets aan het modem.

Of er verschillen in zitten weet ik zo niet. Ik las net van Igen dat ze hier ISDN-modems gebruiken. Zou kunnen, alhoewel het niet logisch is. Maar ja, wat is wel logisch.. Ze hebben hier sowieso vreemde aansluitingen voor de telefoon. Ik heb hier voor de telefoons maar een verloopje gemaakt van die vreemde Duitse stekker naar de Nederlandse.

en mochten dit soort dingen echt lastig worden voor jullie, ik ben in het verleden adsl-monteur geweest dus vraag m'n hulp gerust als jullie er niet uitkomen
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:51:51 #6
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56096846
Dankje Igen en qltel. Ik zal inderdaad proberen het huidige modem over te nemen, dat is hoe dan ook het makkelijkst. Mocht ik toch een nieuwe nodig hebben, zal ik jullie aandachtspunten zeker in het achterhoofd houden!

qltel, wat is een "verloopje" voor de telefoon? Kun je daar een foto van maken?
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2008 @ 11:01:16 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56097074
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:51 schreef phluphy het volgende:
qltel, wat is een "verloopje" voor de telefoon? Kun je daar een foto van maken?
Is een beschrijving genoeg?

Kabeltje met aan de ene kant een Duitse telefoonstekker die in het modem past en aan de andere kant een Nederlandse telefooncontactdoos.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:10:48 #8
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56097342
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Is een beschrijving genoeg?

Kabeltje met aan de ene kant een Duitse telefoonstekker die in het modem past en aan de andere kant een Nederlandse telefooncontactdoos.
Oh ja, daar kom ik nog wel uit zonder plaatje.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56098186
Timmetjuh. en ik hebben een huis gezien (het oude huis waar de opa van Tim in heeft gewoond) en we gaan toch eens rondvragen en (uit)zoeken om te kijken of we dat niet kunnen kopen.

Spannend .
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:55:18 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56098668
Zeker spannend. Zou erg leuk zijn als het huis in de familie kon blijven.
Wanneer gaan jullie kijken en zo?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56098816
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:55 schreef phluphy het volgende:
Zeker spannend. Zou erg leuk zijn als het huis in de familie kon blijven.
Wanneer gaan jullie kijken en zo?
Nou, we gaan eerst eens kijken of het wel mogelijk is om een hypotheek te krijgen.
Ik weet dat er ook iets bestaat dat je zeg maar op je ouders kunt leunen? Maar dat willen we eerst even uitzoeken dus.

Er zitten trouwens ook wel nadelen aan het huis, dat weten we al, zo heb je bijvoorbeeld 2 huurders in huis (kan overigens ook een voordeel zijn, zij betalen immers mee aan de hypotheek en op een gegeven moment mag je ze hopelijk wel het huis uit 'werken') En het dak is wel ooit aan vervanging toe (hoeft niet nu meteen, moet dus wel ooit een keertje).

Maar het is zo'n ontiegelijk groot huis, met een groot stuk grond (wat je eventueel ook nog kunt verkopen om een huis op te laten bouwen) voor een heel leuk prijsje .
En het raakt maar niet verkocht (ik denk vanwege de huurders), dus ik denk dat we zelfs nog onder die prijs kunnen gaan zitten.

Het huis was eerst 160.000 en is nu al verlaagd naar 124.000.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:06:02 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56098933
Voor zo'n bedrag zou ik ook aardig wat nadelen voor lief nemen, ijsmeis!
Dat klinkt echt als een kans die je MOET grijpen!

Wat bedoel je met "leunen"? Dat ze borg staan of zo? Ik weet niet precies hoe dat werkt. Er zijn ook speciale leningen, heb ooit eens de term "Tante Aghaat lening" gehoord (ja, die heette toen echt zo). Maar dat kan een bank je allemaal haarfijn vertellen.

Ik zou wel even navragen hoe het zit met huurders wippen. Als het in Duitsland net zo moeilijk is als in Nederland wordt het nog een hele klus! Niet onmogelijk, wel lastig.

Waar staat het huis (ongeveer)? En wanneer gaan jullie dan naar de bank? Ik ben nogal ongeduldig!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:19:16 #13
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56099300
In Duitsland is het nog moeilijker dan hier Mijn (Duitse) financieel adviseur heeft het me destijds afgeraden.
Door de verkoper werd gezegd dat hij er na verkoop voor zou zorgen dat de huurders er uit zouden gaan, maar je koopt het huis incl. de huurders. Let daar op

DSL-modempje heb ik bij mijn abo gekregen, DSL2000 heb ik geloof ik (uit mn hoofd) van Telekom.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56106319
Nouja, van één huurder weten we dat ie 65 jaar zit, en hij zit boven en ik neem aan dat er geen lift is.
Dus die zal er in ieder geval geen 30 jaar meer wonen B

Enne, waar het huis staat zeg ik nog even niet . Voordat iemand hem voor mijn neus wegkaapt.
En eerst gaan we even overleggen met het thuisfront, en dan zullen we wel een keer naar de bank moeten .

En ik neem aan, dat er ergens een contract moet zijn met daarin de informatie met de huurders, me dunkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 januari 2008 @ 20:08:07 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56111739
Ik doe ook weer mee

Phluph, het begint op te schieten hè Je moet best een hoop regelen zo rondom een verhuizing.

Nog even een tip aangaande de onroerend goed verzekering: je moet binnen een maand na overdracht de verzekering van de huidige bewoner opzeggen (tenzij je die wilt houden). Anders zit je er automatisch aan vast.

Wij hebben overigens een hele geschikte tussenpersoon gevonden van Debeka, die zeer behulpzaam is en goed Nederlands spreekt. Mocht je meer willen weten dan horen we het wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:30:55 #16
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56112329
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:31 schreef ijsmeis het volgende:
Nouja, van één huurder weten we dat ie 65 jaar zit, en hij zit boven en ik neem aan dat er geen lift is.
Dus die zal er in ieder geval geen 30 jaar meer wonen B
Hehe, good thinking!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:33:15 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56112362
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:08 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe ook weer mee

Phluph, het begint op te schieten hè Je moet best een hoop regelen zo rondom een verhuizing.

Nog even een tip aangaande de onroerend goed verzekering: je moet binnen een maand na overdracht de verzekering van de huidige bewoner opzeggen (tenzij je die wilt houden). Anders zit je er automatisch aan vast.

Wij hebben overigens een hele geschikte tussenpersoon gevonden van Debeka, die zeer behulpzaam is en goed Nederlands spreekt. Mocht je meer willen weten dan horen we het wel
Nog maar 2 weken inderdaad. Heb er zo'n zin in!

We hebben de huidige polis van de opstalverekering al een tijdje in bezit, en hebben ook al een goed adresje voor alle verzekering straks. Maar bedankt voor het aanbod.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:28:31 #18
63722 z80
I fink you freaky
pi_56113556
nog even over de adsl aansluiting.
ik heb nog een wat ouder modem van t-online.
maar dat is een ramp om de eerst keer aan de praat te krijgen, wel een goed helpdesk.
het monster zat bij de adsl verbinding.

ps
let wel op met de opstalverzekering.
deze zit op het pand!!!
dus niet op de bewoner.
zodra je de sleutel hebt heb je nog 30 dagen om deze op te zeggen (indien je een andere wilt).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:58:19 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56114413
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:28 schreef z80 het volgende:
nog even over de adsl aansluiting.
ik heb nog een wat ouder modem van t-online.
maar dat is een ramp om de eerst keer aan de praat te krijgen, wel een goed helpdesk.
het monster zat bij de adsl verbinding.
Ik ben toevallig net nog even aan het overleggen geweest met de verkoper om zijn huidige modem over te nemen. Ik denk dat we er wel uitkomen, dat zou het makkelijkst zijn.
quote:
ps
let wel op met de opstalverzekering.
deze zit op het pand!!!
dus niet op de bewoner.
zodra je de sleutel hebt heb je nog 30 dagen om deze op te zeggen (indien je een andere wilt).
Ja, dat is allemaal bekend. We zijn al bezig met onze toekomstige verzekeringen, ook de opstal.
Thanks!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:59:32 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56114445
We hebben best mazzel, want die jongen gaat terug naar Nederland en heeft dus ook bij zijn schotel(antenne en kastjes) geen baat meer. Kunnen we allemaal overnemen voor een prikkie.

Nu nog alleen nog kiezen welk pakket ik wil gaan kopen. Maar eigenlijk wil ik minder tv gaan kijken.
Liefst een pakket met Ned 1,2,3, Belgie 1,2 en misschien Discovery/NG.

Volgens onze makelaar kun je dat trouwens kopen bij de Pennymarkt! Ben benieuwd!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2008 @ 22:34:27 #21
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56115529
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef phluphy het volgende:
Nu nog alleen nog kiezen welk pakket ik wil gaan kopen. Maar eigenlijk wil ik minder tv gaan kijken.
Liefst een pakket met Ned 1,2,3, Belgie 1,2 en misschien Discovery/NG.

Volgens onze makelaar kun je dat trouwens kopen bij de Pennymarkt! Ben benieuwd!
Huh. Nederlandse TV pakketten bij de Pennymarkt?

Belgie is lastig. NL1,2,3 en Discover/NGC zit in het basispakket van Canaldigitaal. Kost je 8,95 per maand... Belgie in het best wel dure familiepakket (is geloof ik iets van 13 euro.)

Wij doen het dus gewoon met Basis.

Best kans trouwens dat Digitenne het daar bij jullie ook nog gewoon doet. Je zit best wel dicht bij de grens.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:47:20 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56115947
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:34 schreef qltel het volgende:

[..]

Huh. Nederlandse TV pakketten bij de Pennymarkt?
Tja, volgens zeggen dus. Het zal mij benieuwen!!
quote:
Belgie is lastig. NL1,2,3 en Discover/NGC zit in het basispakket van Canaldigitaal. Kost je 8,95 per maand... Belgie in het best wel dure familiepakket (is geloof ik iets van 13 euro.)
Da's wel duur ja. Maar Canvas zou ik niet willen missen.
quote:
Wij doen het dus gewoon met Basis.

Best kans trouwens dat Digitenne het daar bij jullie ook nog gewoon doet. Je zit best wel dicht bij de grens.
Ik weet niet wat Digitenne is. Ben zowiezo helemaal nog niet thuis in schotelgedoe. Gelukkig heb ik 2 handige zussen.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:20:46 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_56116976
digitenne is de opvolger van het aloude tv kijken via een dak antenne.
ik heb zelf een fat ontvanger voor digitenne om zo ned1,2,3 te kunnen kijken.
de rest van de Nederlands taalige zenders kijk ik toch niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 07:22:36 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56121062
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:20 schreef z80 het volgende:
digitenne is de opvolger van het aloude tv kijken via een dak antenne.
ik heb zelf een fat ontvanger voor digitenne om zo ned1,2,3 te kunnen kijken.
de rest van de Nederlands taalige zenders kijk ik toch niet.
Bestaat dat nog, een gewone antenne? Stom he, ik dacht dat het intussen wel beperkt zou zijn tot kabel of schotel. Weer wat geleerd!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 januari 2008 @ 07:54:51 #25
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56121206
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:47 schreef phluphy het volgende:

[..]
Da's wel duur ja. Maar Canvas zou ik niet willen missen.
[..]

Ik weet niet wat Digitenne is. Ben zowiezo helemaal nog niet thuis in schotelgedoe. Gelukkig heb ik 2 handige zussen.
Digitenne is digitale TV van KPN. Voor 7 of 8 euro heb je dan iets van 30 zenders. Of Inderdaad NL 1,2,3 gratis zoals Z80 dus heeft.

Voor de schotel heb je Canaldigitaal nodig, heeft als voordeel dat je veel meer zenders hebt (wij hebben er hier zo'n 4000). Wij hebben het basispakket met alle Nederlandse zenders, Discovery, NGC, enzo met daarbij een themapakket met dingen als consumentenTV, GeschiedenisTV, Discovery Science en nog wat zenders. En dan nog honderden Duitse, Engelse en anderstalige zenders..

Canvas hebben we overigens niet.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:18:14 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56121352
Dan had ik z80 verkeerd begrepen. Ik dacht echt een opvolger van de oude antennes, maar dan in een moderne vormgeving of zo.

Het begint nu een beetje te dagen, dank je qltel. Dat is wel een mooi pakket wat je daar opschrijft.
Zit er ook nog wat leuks aan sportzenders bij?
En toevallig ook Spaanstalige? (dat studeer ik namelijk).

En de betere Canvas programma's (Over Leven) is misschien wel online terug te kijken.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 januari 2008 @ 08:31:19 #27
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56121473
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:18 schreef phluphy het volgende:
Dan had ik z80 verkeerd begrepen. Ik dacht echt een opvolger van de oude antennes, maar dan in een moderne vormgeving of zo.
Zo kun je het ook zien, inderdaad. De digitale variant van wat je vroeger had. Sinds de analoge zenders uit de lucht zijn, zijn NL1,2,3 FTA (Free to Air, gratis te ontvangen dus) via digitenne met een ontvanger van een kleine 100 euro die je zelfs aan kunt sluiten op je oude harkantenne.
quote:
Het begint nu een beetje te dagen, dank je qltel. Dat is wel een mooi pakket wat je daar opschrijft.
Zit er ook nog wat leuks aan sportzenders bij?
Sport. Da's nu net iets wat mij niets interesseert..

Dit zijn de zenders van het basispakket:

Animal Planet
BBC Prime
Comedy Central
Discovery Channel
Eurosport
MTV 2
MTV Base
MTV Hits
MTV Music
MTV NL
National Geographic
Nickelodeon
RNN7
TMF
VH 1
VH 1 Classic
RTL 8
RTL 4
RTL 5
RTL 7
SBS 6
Net 5
Veronica
Jetix
Het Gesprek
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
L1 TV
Omroep Brabant
Omroep Zeeland
Omrop Fryslân
RTV Drenthe
RTV Gelderland
RTV Noord
RTV Noord-Holland
RTV Oost
RTV Rijnmond
BVN
BBC World
Euronews
CNBC
CNN International


Waarbij ik er wel bij moet zeggen dat je voor de regionale zenders een zogenaamde DUO-LNB nodig heb. De normale zenders zitten namelijk op 19 graden, de regionalen en de themakanalen op 23,5. Je hebt daarvoor dus een dubbele kop op je schotel nodig. Als je die niet hebt is dat niet zo'n probleem, die kost maar iets van 40 euro.

Het themapakket waar ik het over had zitten nog deze zenders in:

MGM Channel
Playboy TV
Discovery Science
Discovery Travel & Living
National Geographic Wild
/Geschiedenis
Consumenten TV
Holland Doc
Humor TV
Nederland 4 Carrousel
Etalagekanaal
quote:
En toevallig ook Spaanstalige? (dat studeer ik namelijk).
Spaanstalig weet ik zo niet. Je hebt namelijk behalve het aanbod van Canaldigitaal ook nog een heleboel FTA-zenders (vrij te ontvangen dus) zenders. Uit allerlei landen. In allerlei talen. Vast ook wel Spaanstalig. Maar welke weet ik verder niet.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:48:05 #28
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56121615
Dat is nogal wat.

Weer iets om over na te denken.
Dankjewel voor de moeite!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 januari 2008 @ 09:15:00 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56121954
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:48 schreef phluphy het volgende:
Dat is nogal wat.

Weer iets om over na te denken.
Dankjewel voor de moeite!
Ach, zo'n moeite is het niet. En het aantal FTA-zenders via de schotel is een veelvoud van dit. Ik zag net dat ik op 4700 zenders zat. Waarvan er een aantal geen beeld geven, een aantal een kaart nodig hebben die ik niet heb en er een heel aantal in een taal zijn die ik niet begrijp. Maar handig is het wel.

Nog wel wat dingen die ik net onder de douche overdacht..

Probeer wel om de Canaldigitaal smartcard over te nemen. Da's een groen kaartje wat als het goed is in de ontvanger zit. Een nieuwe kost namelijk 79 euro en je kunt het contract zo overnemen van de oude eigenaar.

Mocht hij geen Canaldigitaal hebben (zal wel hoor, maar je weet maar nooit) let er dan wel op of het een ontvanger is die geschikt is voor de ontvangst van Nederlandse zenders. De Duitse ontvangers die hier veel verkocht worden (bij Praktiker liggen ze bijvoorbeeld) zijn niet geschikt voor het type smartcard wat in NL gebruikt wordt.

Voor Canaldigitaal heb je wel een Nederlands adres nodig. De onze is bij mijn ouders geregistreerd. Is niet zo'n probleem aangezien je alles via internet kan regelen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 09:19:00 #30
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56122021
Hmm, ik heb een kleine 500 zenders met mijn Canal Digitaal. Volgens mij doe ik iets verkeerd
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 januari 2008 @ 09:28:32 #31
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56122174
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:19 schreef MrTorture het volgende:
Hmm, ik heb een kleine 500 zenders met mijn Canal Digitaal. Volgens mij doe ik iets verkeerd
Ik zat met mijn oude Philipsontvanger al op 999 zenders, aangezien deze er niet meer aankon.. Lijkt me dus van wel, ja.

Maar, helemaal vergelijken met onze situatie kun je het niet, we hebben een 90cm schotel met 4 (13, 19.2, 23.5 en 28 graden) koppen. En dat scheelt nogal. Zo hebben we bijvoorbeeld alle BBC's (vandaar ook de 90cm schotel). Maar met alleen 19.2 moet je ook al boven de 1000 uitkomen. Ik heb er 1431 op de 19.2.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:43:54 #32
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56123637
Ik snap helemaal niets van schotels maar ik dacht dat ik er was Ik ga es speuren wat ik verkeerd heb gedaan
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 januari 2008 @ 10:59:01 #33
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56124054
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:43 schreef MrTorture het volgende:
Ik snap helemaal niets van schotels maar ik dacht dat ik er was Ik ga es speuren wat ik verkeerd heb gedaan
Sinds ik m'n Philips installatie heb ingeruild voor 2 goede ontvangers (Dreambox Dm500 en DM600) en een goede schotel begrijp ik er ineens veel meer van.. Bij de eenvoudigere setjes wordt alles voor je gedaan en dat vind ik persoonlijk niet zo handig.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:54:55 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_56139978
hier draait een dreambox 7000 voor de satelliet ontvangst.
en een schotel van 60cm gericht op de astra 19.2 East,
en over de 900 zenders, met een berg fta (gratis) zenders.
de Spaans taalige zender zijn gecodeerd (heb je dus een kaartje voor nodig (legaal)).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_56152602
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:59 schreef qltel het volgende:

[..]

Sinds ik m'n Philips installatie heb ingeruild voor 2 goede ontvangers (Dreambox Dm500 en DM600) en een goede schotel begrijp ik er ineens veel meer van.. Bij de eenvoudigere setjes wordt alles voor je gedaan en dat vind ik persoonlijk niet zo handig.
En ja kan met een Dreambox aan cardsharing doen. Wat inhoudt dat je Dreambox aan internet hangt, en dus gecodeerde zenders losgooit. Heb je nog véél meer kanalen erbij, incl. de door jou gemiste Canvas.

Eigenlijk kan je dus dat hele pakket van TV Vlaanderen meekrijgen. En voor Duitsland (we gaan ontopic, jawel), kan je het hele pakket van Premiere ontvangen. Dat is een Duitse aanbieder op Astra 1 met veel sport en speelfilms, maar ook themakanalen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 januari 2008 @ 14:41:07 #36
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56153343
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:05 schreef Yavido het volgende:

[..]

En ja kan met een Dreambox aan cardsharing doen. Wat inhoudt dat je Dreambox aan internet hangt, en dus gecodeerde zenders losgooit. Heb je nog véél meer kanalen erbij, incl. de door jou gemiste Canvas.
Zeker.. Moet je alleen wel iemand hebben om mee te cardsharen.. En dat is tot nu toe een probleem gebleken voor me.. (aanbiedingen mogen via PM.. )
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:47:26 #37
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56158096
Grr, weten Nederlanders niet dat ze in Dld buiten de bebouwde kom 100 mogen, of durven ze niet?
En in eigen land maar zeuren over boetes voor 90 waar je 80 mag
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 januari 2008 @ 18:27:04 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56159028
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef MrTorture het volgende:
Grr, weten Nederlanders niet dat ze in Dld buiten de bebouwde kom 100 mogen, of durven ze niet?
En in eigen land maar zeuren over boetes voor 90 waar je 80 mag
Nee, dat weten ze niet. Ze rijden alsmaar 80 en zien dan niet de noodzaak om bij de borden "70" af te remmen. Wat natuurlijk wèl logisch is als je 100 rijdt. Volgens mij worden juist daardoor heel veel Nederlanders geflitst zoals onze schoonzus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:56:40 #39
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56159745
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, dat weten ze niet. Ze rijden alsmaar 80 en zien dan niet de noodzaak om bij de borden "70" af te remmen. Wat natuurlijk wèl logisch is als je 100 rijdt. Volgens mij worden juist daardoor heel veel Nederlanders geflitst zoals onze schoonzus
En dan zelfs binnen de bebouwde kom niet genoeg afremmen.

Als ik hier iets snel heb gezien, is dat Duitsers niet de Hollandse ik-eerst mentaliteit hebben.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56159804
Ik zal ook eens iets posten, want ik lees al geruime tijd mee. Ik heb een namelijk vorig voorjaar al een boerderijtje in duitsland gekocht. Ik woon nu nog wel in nederland, maar dat gaat zodra ik dit huis verkocht heb veranderen. im de tussentijd kan ik mooi verbouwen.
Nu wil ik binnenkort een bedrijf aanmelden in duitsland, iemand enig idee welke weg je dan bewandeld?
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:21:03 #41
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56160234
Weet je wat jij zou moeten doen?
Naar de Deutscher Industrie- und Handelskammertag !
http://www.dihk.de/
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:03:41 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_56161194
een Nederlander in een auto is in Duitsland makkelijk te herkennen.
buiten de bebouwde kom te langzaam en er binnen te hard.
extra gas geven bij oranje, en vooral geen voorrang geven bij een zebrapad.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 januari 2008 @ 20:05:52 #43
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56161252
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:58 schreef E.G.J. het volgende:
Ik zal ook eens iets posten, want ik lees al geruime tijd mee. Ik heb een namelijk vorig voorjaar al een boerderijtje in duitsland gekocht. Ik woon nu nog wel in nederland, maar dat gaat zodra ik dit huis verkocht heb veranderen. im de tussentijd kan ik mooi verbouwen.
Klinkt goed. Waar staat die boerderij ergens als ik vragen mag? En vlot de verbouwing een beetje?
pi_56173310
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:21 schreef MrTorture het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen?
Naar de Deutscher Industrie- und Handelskammertag !
http://www.dihk.de/
bedankt
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_56173737
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Klinkt goed. Waar staat die boerderij ergens als ik vragen mag? En vlot de verbouwing een beetje?
http://maps.google.de/maps?hl=nl&q=grosswolderfeld+birkenstrasse+173&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Hier dus.

En de verbouwing vlot nu niet, maar ik denk over een maand weer verder te gaan. Voor de winter wil ik het klaar hebben.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_56191901
Ik meld mij ook voor een paar maandjes, zit tot mei in Berlijn voor stage. Geen emigratie, maar wel tijdelijk verblijf dus
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 21 januari 2008 @ 08:46:43 #47
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56192120
Tellen we goed Welkom!
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 januari 2008 @ 09:27:38 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56192624
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:07 schreef E.G.J. het volgende:
http://maps.google.de/maps?hl=nl&q=grosswolderfeld+birkenstrasse+173&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Hier dus.

En de verbouwing vlot nu niet, maar ik denk over een maand weer verder te gaan. Voor de winter wil ik het klaar hebben.
Ook niet al te ver over de grens dus Heb je al foto's?
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:16 schreef innepin het volgende:
Ik meld mij ook voor een paar maandjes, zit tot mei in Berlijn voor stage. Geen emigratie, maar wel tijdelijk verblijf dus
Herzlich Wilkommen! Bevalt het je in Berlijn? Ik wil er graag weer eens naartoe, ik ben er twee keer geweest, maar toen stond de Muur er nog. Ik zou weleens willen zien wat er allemaal veranderd is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 21 januari 2008 @ 09:37:13 #49
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56192760
Ik ben er nog nooit geweest Mooie locatie voor een meet
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56235774
Dankuwel voor het welkom (ik typte Ö=, dat krijg je met Duitse toetsenborden..)

Het bevalt wel en het bevalt niet. Kan er nog niet echt wijs uit, hoewel ik hier alweer anderhalve week ben. Zo'n raar gevoel! Aan de ene kant gaat alles goed (leuke huisgenoten die heeeel behulpzaam en lief zijn en mij overal mee naartoe slepen, prachtige indrukwekkende stad, ontzettend leuke baan, prima huis) en aan de andere kant lijkt het of alles verkeerd gaat (fiets tig keer kapot, slot dat niet werkt, post die niet aankomt, griep in mijn tweede week daar, laptop die kapot is omdat ik er thee op gooide en zeg nou zelf, alsof ik een nieuwe kan betalen van een stageloon, dus loop ik nu heel veel contact mis met Thuis).

Ik was er nog nooit geweest, laat staan toen de muur er nog stond (ik ben van 1986, dan krijg je dat), maar ben wel erg onder de indruk van de stad. Het Duits valt me best zwaar, was nooit mijn beste taal (zeg maar, waardeloos, ondanks eindexamen) en zeker de eerste paar dagen vond ik het zo vermoeiend om steeds te concentreren op wat mensen zeggen, om te proberen het te begrijpen.

Gelukkig heb ik nu mijn zinnetje 'Ik ben niet Duits, sorry, ik begrijp het niet helemaal, kunt u iets langzamer praten?' uit mijn hoofd geleerd, haha.

Toch denk ik niet dat ik hier zou willen blijven. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat het vandaag een rotdag is, een paar dagen geleden dacht ik nog, nou, het is hier eigenlijk wel erg gaaf. Maar dan moeten dus niet op een dag al die dingen van de negatieve opsomming gebeuren

Iemand enig idee hoe ik in het Duits kan vragen of ze mijn laptop kunnen repareren?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 januari 2008 @ 22:41:44 #51
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56237372
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef innepin het volgende:
post die niet aankomt,
Houd er rekening mee dat post alleen wordt bezorgd als je naam ook op de deur staat. Anders nemen ze het als het goed is gewoon weer mee.. Dat is net even wat anders dan in Nederland.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:51:37 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_56237683
welkom in de republiek der Duitse landen.
en post die niet aankomt?
hou er rekening mee dat post uit Nederland er standaard een week langer over doet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_56238201
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:41 schreef qltel het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat post alleen wordt bezorgd als je naam ook op de deur staat. Anders nemen ze het als het goed is gewoon weer mee.. Dat is net even wat anders dan in Nederland.
Is dit per gemeente verschillend? Mijn ouders ontvangen wel eens pakjes voor mijn vriend, met een andere achternaam dus. Er werd wel even geinformeerd of het wel klopte dat er met die naam post bezordg werd..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 januari 2008 @ 23:17:10 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56238626
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:06 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Is dit per gemeente verschillend? Mijn ouders ontvangen wel eens pakjes voor mijn vriend, met een andere achternaam dus. Er werd wel even geinformeerd of het wel klopte dat er met die naam post bezordg werd..
Ik zag pas een retoursticker van een of ander TNT/DPD/ofzo bedrijf en daar stond o.a. op verkeerde naam op de deur als reden voor retourzenden. En bij Deutsche post schijnt het ook policy te zijn. Onze makelaar waarschuwde ons ervoor. Maar goed, we kennen de postbode intussen ook al aardig en ik denk dat hij het hier ook wel even zou vragen. Maar bij pakjes voor anderen zeg ik het er wel altijd even bij dat ze mijn naam erop moeten laten zetten.

Wat wel handig is, we hebben nog nooit post gekregen voor de vorige bewoonster van ons huis.
pi_56238723
Het zal er ook mee te maken hebben of je in een vrijstaand huis woont of niet. In een "Mehrfamilienhaus" met een portiek moet je naam natuurlijk én op de voordeur én op de brievenbus staan.

Verder overtuigt de Duitse Post mij niet echt. Post uit Nederland kan er maar zo drie weken over doen of zelfs helemaal niet aankomen. En mijn eerste internet-bestelling in Duitsland ging zomaar onbestelbaar retour.
pi_56256416
Wat betreft post, daar ben ik inderdaad achtergekomen. Beetje jammer, maar gelukkig alleen als het goed is een ansichtkaart of twee misgelopen uit Nederland. Nu ik een stukje hansaplast met mn naam (er was geen plakband in huis...) er op heb geplakt gaat het prima.

Ben ik overigens de enige die in Berlijn zit? Of überhaupt zo 'ver' ?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2008 @ 19:11:15 #57
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56256893
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:19 schreef Igen het volgende:
Verder overtuigt de Duitse Post mij niet echt. Post uit Nederland kan er maar zo drie weken over doen of zelfs helemaal niet aankomen. En mijn eerste internet-bestelling in Duitsland ging zomaar onbestelbaar retour.
Bij ons wordt Nederlandse post niet door Deutsche post bezorgd. DP rijd in gele auto's, de man die de NL-post bezorgd in een grijze. En DP komt hier zo rond 12:30, die man rond een uur of 11. En er zit ook wel eens Duitse post bij, dan niet met een postzegel, maar met 1 of ander stempel van een of ander bedrijf met volgens mij een afkorting als naam (iets van 3 letters ofzo).

De NL-post doet er inderdaad wel erg lang over. En vaak gooien ze een heel stapeltje in de bus en dan de rest van de week niets. Het lijkt wel alsof ze ze opsparen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:36:43 #58
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56390447
Zijn de winkels a.s. zaterdag op de gewone tijden geopend (ivm Carnaval)? Ik ben dan net aan het verhuizen en moet natuurlijk wel even boodschappen kunnen doen. Zeker omdat maandag ook alles dicht is.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 29 januari 2008 @ 18:38:47 #59
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56391888
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:36 schreef phluphy het volgende:
Zijn de winkels a.s. zaterdag op de gewone tijden geopend (ivm Carnaval)? Ik ben dan net aan het verhuizen en moet natuurlijk wel even boodschappen kunnen doen. Zeker omdat maandag ook alles dicht is.
De Lidl hier is in ieder geval normaal open zaterdag. Maandagmorgen trouwens ook. Ik geloof tot 13.00.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:48:27 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56393489
oh, tof
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 21:32:32 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56395999
Aldi is maandag ook gewoon open, die in Kranenburg in elk geval, was ik al verbaasd over
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:56:05 #62
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56413939
En natuurlijk is er in het dorp een Carnavalsoptocht, op de dag dat wij gaan verhuizen.
Potverdikkeme bijna alle wegen afgesloten, ook voor busjes en aanhangers.

Maar we vinden wel een weg!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 18:18:08 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56414388
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:56 schreef phluphy het volgende:
En natuurlijk is er in het dorp een Carnavalsoptocht, op de dag dat wij gaan verhuizen.
Potverdikkeme bijna alle wegen afgesloten, ook voor busjes en aanhangers.
Gaan jullie maandag verhuizen?
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:21:22 #64
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56414459
Nee zaterdag. En de optocht is ook zaterdag. Grrrr.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 5 februari 2008 @ 12:42:37 #65
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56543932
qltel, mag ik je nog even lastig vallen met een vraagje of die schotel / tv ?

Hij werkt, de schotel dus. Ik heb alles op zo'n kastje aangesloten en ik heb 22 Duitse zenders.
Jottem.
Nu moet ik dus een "kaart" kopen voor een pakket. Is dat echt een "kaart"? Moet je die dan ergens instoppen?

/dommeblondjesmodus

Maar de telefoon en internet had ik meteen aan de praat
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 15:55:02 #66
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56545697
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 12:42 schreef phluphy het volgende:
Nu moet ik dus een "kaart" kopen voor een pakket. Is dat echt een "kaart"? Moet je die dan ergens instoppen?
Ja klopt. Is een chipkaart.



Ergens in je ontvanger moet dus ook een gleuf zitten waar hij in kan (mits je ontvanger geschikt is voor Canal Digitaal).

Mocht je zo'n kaart nodig hebben, je kunt ze direct bij Canal Digitaal kopen. Kost 79 euro (best duur voor 1 kaartje.. ). Mocht je een satelliet-zaak nodig hebben in de buurt van Arnhem, Cardwriter heeft ons perfect geholpen. En mocht je nog een ontvanger nodig hebben met gleuf voor Canal digitaal, dan hebben we er eventueel nog 1 liggen.

[ Bericht 28% gewijzigd door qltel op 05-02-2008 16:08:34 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 16:20:15 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56545959
Je moet trouwens meer dan 22 zenders hebben. BVN (Beste van Nederland) moet je in principe ook zo kunnen zien en je moet ook een heleboel anderstalige zenders hebben.

Welke zenders zie je onder andere? Zie je das Erste en das vierte en Dmax bijvoorbeeld? En welke ontvanger heb je?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:24:18 #68
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56546566
Dank je wel qltel. Ik kan alleen geen antwoord geven op je aanvullende vraag, omdat ik het niet weet ...
Er zijn 22 Duitse zenders, blijkbaar geprogrammeerd op nummer 1 t/m 22. Logisch.
Ik heb de functie gezocht om een overzicht te krijgen, en te laten 'zoeken' naar beschikbare zenders.
Ik kan dus alleen die hele functie niet vinden. Ik kom niet veel verder dan wat proberen via de 'menu' knop op de afstandsbediening, maar van daaruit kom ik niet veel verder. Zo gek veel knopjes zitten er ook helemaal niet op ...

Kun je overigens ergens nagaan of een kastje geschikt is voor ned. kaarten?
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 17:53:34 #69
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56546891
Als je merk en type van het kastje weet dan zal dat wel ergens te zien zijn, denk ik.

Maar zo op het eerste gezicht zou je denken dat het een Duits kastje is, aangezien er alleen maar Duitse zenders geprogrammeerd zijn. Maar wellicht kun je inderdaad via een menu iets doen.

ik wil overigens gerust een keer komen kijken of ik er meer leven in kan krijgen. Evt. kan ik ook nog wel een andere ontvanger meenemen waarmee je wellicht meer kunt zien. We hebben intussen een indrukwekkend verzameling van die kastjes opgebouwd..
  dinsdag 5 februari 2008 @ 20:41:39 #70
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56548861
Thanks again! Ik ga morgen eens de typenummers etc proberen te ontdekken en kijken of ik via Googlen wijzer wordt.

Als blijkt dat het Duitse kastjes zijn, en ik dus hoe dan ook een Ned. kastje moet kopen, dan zij dat zo. Dat ik een kaart moet kopen, is duidelijk. Ik wil dat pakket waar jij het laatst over had.
Je noemde een bedrag ad ¤ 79, is dat per jaar?

Ik hou je aanbod in mijn achterhoofd hoor. Maar ik ben wel zo eigenwijs om het eerst zelf te willen proberen. Wat niet wegneemt dat je niet welkom bent hoor! Maar dat kan ook gewoon voor koffie!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 februari 2008 @ 20:45:33 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56548926
Als je wilt - en tijd hebt - zouden we eventueel zondag voorbij kunnen hoppen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:12:43 #72
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56549336
Tijd maken we, en willen is ook geen probleem. Alleen weet ik niet of ik er ben.
Misschien wil ik even naar Danyel's grafje, en dan ben ik meestal pas in de 2e helft van de middag thuis.
Is dat een probleem?
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 februari 2008 @ 21:17:05 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56549395
Nee joh, 't is immers vlakbij. Spreken we nog wel af verder
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:19:27 #74
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56549432
Kée !!!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:25:28 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_56549540
@qltel
mocht je nog een sat ontvanger voor weinig over hebben,
ik wil er wel 1 over nemen.
een ci slot is niet nodig, het kunnen aansturen van een motor wel.

de combinatie drank en posten blijkt niet goed samen te gaan. Hik.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 21:49:10 #76
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56550031
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:41 schreef phluphy het volgende:
Als blijkt dat het Duitse kastjes zijn, en ik dus hoe dan ook een Ned. kastje moet kopen, dan zij dat zo. Dat ik een kaart moet kopen, is duidelijk. Ik wil dat pakket waar jij het laatst over had.
Je noemde een bedrag ad ¤ 79, is dat per jaar?

Ik hou je aanbod in mijn achterhoofd hoor. Maar ik ben wel zo eigenwijs om het eerst zelf te willen proberen. Wat niet wegneemt dat je niet welkom bent hoor! Maar dat kan ook gewoon voor koffie!
Die 79 euro is puur de aanschaf van de kaart.. Daar zit dus geen kastje of abonnement bij. Ned 1,2 en 3 kijken kan geloof ik gratis. Dat kaartje heb je sowieso nodig als je wat dan ook van Canal-digitaal wilt kijken.

Dat pakket waar ik het indertijd over had kost 8,95 per maand. Ik vind het persoonlijk een aantrekkelijk pakket en in vergelijking met kabel in Nederland is het best goedkoop..
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:41:17 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_56551008
om via de schotel Ned 1, 2, en drie te kunnen kunnen heb je tegenwoordig ook een abonnement nodig.
enkel via dvb-t is zijn de Nederlandse publieke zenders fta (gratie zonder abonnement, kaartje of wat dan ook ) te kijken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 22:58:59 #78
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56551411
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:41 schreef z80 het volgende:
om via de schotel Ned 1, 2, en drie te kunnen kunnen heb je tegenwoordig ook een abonnement nodig.
enkel via dvb-t is zijn de Nederlandse publieke zenders fta (gratie zonder abonnement, kaartje of wat dan ook ) te kijken.
Ach.. Je moet een smartcard hebben en registreren. Daarna kun je kosteloos Ned 1,2 en 3 kijken.

dvb-t moet ik toch eens kijken of dat hier werkt. We hebben nog Digitenneontvangers liggen.

Over de schotels. We hebben nog een Philips Canal digitaal set liggen zonder kaart en nog 1 of 2 van die sets van dat merk wat ze bij Praktiker verkopen. En eerlijk gezegd kun je dan beter even bij Praktiker langsrijden, dat spul kost daar practisch niets en voor mij is 't een heel gezoek in verhuiisdozen om alles bij elkaar te krijgen.
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:41:55 #79
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56560668
Ahum, ik ga het nog even gecompliceerder maken.

Onze (Nederlandse) buuf heeft KPN digitenne (met een buitenantenne) met prima ontvangst.
Dat lijkt me nu opeens heel aantrekkelijk, omdat ik dan gewoon even naar de winkel kan rijden, alles aanschaf, installeer en ... klaar.

Maar ja, dan ben ik wel duurder uit, omdat ik, als ik de schotel ga gebruiken, waarschijnlijk alleen 2 kastjes extra moet kopen?

Ik snap het niet meer!

Volgens mij komt het doordat ik er geen ervaring mee heb, dat schotel / kastjes / kaarten gedoe moet toch niet zo heel moeilijk zijn? Ik maak het misschien moeilijker dan het is.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 februari 2008 @ 15:57:07 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56563311
Phluph, zoals je in ons KAA topic kunt lezen is bij ons de hele boel eruit gebliksemd. Kan dus even duren voor je antwoord van qltel krijgt, maar we hopen snel weer online te zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:51:30 #81
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56564399
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 15:57 schreef Rewimo het volgende:
Phluph, zoals je in ons KAA topic kunt lezen is bij ons de hele boel eruit gebliksemd. Kan dus even duren voor je antwoord van qltel krijgt, maar we hopen snel weer online te zijn.
Sjonge da's ook wat. Bliksem ingeslagen? !! Ik hoop voor jullie dat het snel in orde komt!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 februari 2008 @ 09:05:26 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56576507
Ja, we hebben heel wat schade. Maar vandaag wordt als het goed is de telefoonlijn weer gefixt en kunnen we hopelijk weer online
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:08:56 #83
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56586661
Aan jullie postgeschiedenis te zien zijn jullie nog niet online. Balen zeg.
Betekent dit dat de telefoonmijnheer niet geweest is?

In elk geval is mijn tv probleem opgelost. Ik heb prima ontvangst met KPN Digitenne!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 februari 2008 @ 08:50:58 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56597380
Telefoonmeneer is wel geweest maar kon niets doen, er zit een breuk in de kabel tussen telefoonpaal en huis. We hopen dat ze vandaag komen graven, maar dat weten we nog niet (zie verder ons Bauernhoftopic).

Ik PM je nog even over zondag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56659980
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:00 schreef 6nootjes het volgende:
Wij zitten nu in een soort van "project" (ik kan zo 1-2-3 geen beter woord bedenken) wat dan inhoudt dat we t.z.t. verhuizen naar Bad Salzuflen (vlakbij Bielefeld) en aldaar beheerders worden op een kasteel. (Planning ergens dit jaar nog). Dit kasteel wordt aangekocht door mijn schoonvader en we zitten in onderhandeling met de gemeente. Volgende week gaan we er weer heen en deze keer met de kinderen erbij, omdat het natuurlijk voor hun ook heel wat inhoudt. Niet alleen de verhuizing, andere taal en wat nog wel niet meer, maar ook het wonen op een kasteel is niet alledaags.
Zo...ff mijn oude bericht weer opgezocht, want we hebben gisteren te horen gekregen dat de kogel definitief door de kerk is en de gemeente het kasteel aan ons wil verkopen! Er waren meerdere gegadigden, maar de door ons ingediende plannen + de referenties van mijn schoonvader hebben de doorslag gegeven. Wij zijn dus erg blij, ook al voelt het nog steeds heel onwerkelijk aan en voelen wij ons totaal niet kasteelheer en kasteelvrouwe!

Eerst gaan we een tijdspad uitstippelen, zodat wij ook weten wanneer we zo ongeveer naar het Duitse Land vertrekken. En ondertussen moet ik natuurlijk als moeder een school daar gaan zoeken voor mijn kinderen, heeft mijn dochter al als "eis" bij mij neergelegd dat ze ook dáár wil paardrijden en of ik dus wel een manege in de buurt wil vinden en zoonlief wil het liefst ook dáár korfballen, maar ik weet helemaal niet of korfbal daar wel bestaat? Enniewee, genoeg te doen voor mij voorlopig
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 10:08:09 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56660394
Wauw, wat gaaf zeg! Dat wordt een hele onderneming dus Hoe oud zijn je kinderen? Hou er rekening mee dat de basisschool een jaar korter duurt dan in NL. Kinderen gaan hier dus met ca. 11 jaar naar de middelbare school.

Wanneer denken jullie ongeveer te gaan verhuizen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56660967
Te gek, wonen op een kasteel....veel succes met de plannen uitwerken.
pi_56661034
Dat wordt zeker een hele onderneming! Niet alleen emigreren, maar ook daar het kasteel bewoonbaar maken voor ons en het bedrijf starten en zo...

Maarre, de basisschool 1 jaar korter? Euh...mijn zoon is 10, wordt in oktober 11 dus die zit dan op de wip denk ik. De andere kinderen zijn respectievelijk 7, 8 en 9 waarvan de 7- en 9-jarige doordeweeks bij hun moeder in NL wonen.

Mijn dochter van 8 heeft het hier in NL al moeilijk op school. Ze is geen leerder, weinig concentratie, veel problemen met het rekenen. Meer een doe-kind dan een denk-kind. Ze heeft veel aandacht nodig dus ik vind het wel heel wat voor haar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 11:39:38 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56662089
Hier kun je er wat meer over lezen: http://de.wikipedia.org/wiki/Grundschule

En ook via www.verhuis.de kun je wel meer vinden over het schoolsysteem.

Onze zoon is een vroege leerling en gaat als hij de school volgens schema doorloopt zelfs al met 10 jaar naar het middelbaar onderwijs. Dat vind ik ook wel vroeg hoor, maar ja, hij zal de enige niet zijn. In Duitsland hanteren ze nog de regel dat je naar de eerste klas (is equivalent groep 3) gaat als je 6 bent geworden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rewimo op 11-02-2008 11:48:54 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56663587
Had inmiddels al e.e.a. gelezen op verhuis.de. Mijn zoon kreeg hele grote ogen toen ik zei van tja jongen, daar is de basisschool een jaartje korter... Nu is het toevallig wel zo dat hij zich te pletter verveelt op school en qua intelligentie met 2 vingers in zijn neus de basisschool doet, dus voor hem is het niet zo erg. Hoe meer intellectuele uitdaging, des te vrolijker hij wordt.

Ik kan het toch niet laten en post hierbij een fotootje van ons toekomstige huis

  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 13:00:47 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56663708
Jammer, die kan ik hier niet zien (en thuis zijn we nog niet online wegens blikseminslag). Zodra we thuis weer internet hebben ga ik het bewonderen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 februari 2008 @ 14:01:48 #92
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56664729
Wat ongelofelijk mooi 6nootjes !!
't Is dat schloß wasserburg in Anholt al bezet is (en ik geen bergen geld heb), anders wist ik het wel
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56665003
Nou...wij zijn ook maar arme sloebers eerlijk gezegd... Het is dat schoonvader zo'n enorm talent heeft voor vastgoed en daarmee aardig wat centjes bij elkaar gesprokkeld heeft, anders was dit ook onze neus voorbij gegaan.

Neemt niet weg dat wij erg blij zijn met deze kans en het is bijna Banana Split-achtig, want wie krijgt er nou zoiets in zijn schoot geworpen?

Ik laat van tijd tot tijd hier onze vorderingen wel weten natuurlijk.. nu eerst de sleutel krijgen!
  maandag 11 februari 2008 @ 16:18:39 #94
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56667059
Prachtig, 6nootjes! Echt heel mooi!
Hebben jullie alleen het woongedeelte gekocht? Of het hele complex waar je "iets" mee ging doen qua exploitatie of zo?

Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt. Maar wel een leuke manier van spanning!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56671297
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:01 schreef MrTorture het volgende:
Wat ongelofelijk mooi 6nootjes !!
't Is dat schloß wasserburg in Anholt al bezet is (en ik geen bergen geld heb), anders wist ik het wel
Ik heb nog wel een Schloß in Sachsen-Anhalt in de aanbieding, als je er wat van wilt maken

Maar 6nootjes, prachtig zeg!! Ik ben zeer onder de indruk... en jaloers... en ... wow.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_56673476
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:18 schreef phluphy het volgende:
Prachtig, 6nootjes! Echt heel mooi!
Hebben jullie alleen het woongedeelte gekocht? Of het hele complex waar je "iets" mee ging doen qua exploitatie of zo?

Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt. Maar wel een leuke manier van spanning!
Het hele kasteel hebben we gekocht... nou ja, mijn partner met zijn vader dan en ik mocht meedoen haha Eigenlijk viel mijn schoonvader op de bouwstijl, maar het onderhoud van zo'n groot pand is zo megaduur dat je er wel iets bedrijfsmatig mee moet doen om het nog betaalbaar te houden, of je moet multimiljonair zijn ofzo.

Met dat in het achterhoofd zijn we wat plannen uit gaan werken en omdat je nu al kunt trouwen in het kasteel (dan komt de gemeenteambtenaar ff naar het kasteel toe), zijn we verder gaan werken met het idee om het middengedeelte te verhuren als trouwlocatie/feestzaal. In de tuin wordt nog een orangerie gebouwd, precies in de stijl van het huis, zodat er volop feestruimte is.

Leuk detail is dat het kasteel in het stadspark staat. In dat park staat in het midden een enorme boom. Schijnt ook iets mee te zijn, met die boom, maar hoe en wat weet ik nog niet. In ieder geval, vanuit het kasteel loopt ondergronds een gangenstelsel naar die boom toe, want onder die boom zit een zg. "ijskelder" waar vroeger ijs bewaard werd voor de keuken en zo. Nu is die ijskelder dicht gegooid, alleen het gangenstelsel is er nog, dus die gaan we natuurlijk open maken MITS dat ook kan en niet die hele boom naar beneden stort
  maandag 11 februari 2008 @ 23:25:30 #97
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56675769
quote:
Op maandag 11 februari 2008 20:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een Schloß in Sachsen-Anhalt in de aanbieding, als je er wat van wilt maken
Is vast excl. innepin en ver weg en duur en pffff ik durf niet
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56684605
Ziet er wel erg exclusief en mooi uit 'jullie' kasteel. Komt er nog een eigen topic om de boel te volgen, ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ook voor je kinderen best spannend, nieuwe school, andere taal.
pi_56689051
Da's wel een goed idee Katinkat, een eigen topic. Dan open ik dat t.z.t. wel, ook met foto's van binnen en zo. Ik had zelf nog maar 1 foto van binnen, moet ik ff zoeken. De rest komt allemaal nog, staat wel op videocamera (niet digitaal) dus daar kan ik qua internet niks mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 februari 2008 @ 17:59:58 #100
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56865245
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:54 schreef 6nootjes het volgende:
Ik kan het toch niet laten en post hierbij een fotootje van ons toekomstige huis

[ afbeelding ]
Eindelijk gezien! Wat prachtig Meer foto's graag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:49:44 #101
162432 6nootjes
Nogal wiedes
pi_56900659
Toen ik er was, heb ik gefilmd (met een niet-digitale camera) en dat kan ik niet online zetten, dus de foto's die ik heb rip ik zelf van internet!

Het kasteel heet Schloss Stietencron, staat in Schötmar dat tegen Bad Salzuflen aan ligt wat dan weer nabij Bielefeld ligt.

Nu heeft dit project in de plaatstelijke krant gestaan en komt er wat geroezemoes van in de plaatselijke kern. In Schötmar zelf wonen zo'n 5000 mensen, dus de verkoop van dit kasteel staat nogal in de belangstelling. Nu is men tóch bang dat het niet goed genoeg gerestaureerd wordt, want het onderhoud van zo'n groot pand kost nogal wat flappen en tja, die moet je wel hebben.... Dus de gemeente belde op dat de accountant van mijn schoonouders een of ander document moet overleggen waaruit blijkt dat wij er met z'n allen minstens 1 miljoen in kunnen steken, anders trekt de gemeente zich terug.

Nu is dat bedrag voor mijn schoonouders het probleem niet (ja dat klinkt wel heel decadent, kan er ook niks aan doen), maar ik heb zoiets van ja hallo, we hebben zwart op wit dat de gemeente het bod geaccepteerd heeft en we zijn akkoord gegaan met de voorwaarden, hoezo terugtrekken? Niks ervan!

En de een zegt van ach, maak je niet druk, de ambtenarij in Duitsland is nogal strikt en er zullen wel meer hobbels komen, het komt wel goed... Een ander is bang dat er negatieve geluiden vanuit de omgeving gaan komen nu het zo uitgebreid in de krant heeft gestaan. Ik denk zelf dat het wel los zal lopen... het kasteel staat er nu verloederd bij (nou ja, het is echt aan een opknapbeurt toe, dat schreeuwt je tegemoet) en ik kan me niet indenken dat het nu opeens een probleem zou zijn... de gemeente heeft er zelf immers geen geld voor, dus wat moeten ze dan?

Hier nog wat impressies:









[ Bericht 0% gewijzigd door 6nootjes op 22-02-2008 15:19:49 ]
pi_56900936
Ehm, sinds wanneer ligt Bad Salzuflen in het Ruhrgebied?
Het ligt eerder ergens bij de N van Westfalen. Een stuk mooiere omgeving!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:33:07 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_56901473
als ik op het kaartje kijk is het kasteel aan de wandel
gister lag Bad Salzuflen (32105) nog in de buurt van hein (uit Nordrhein-Westfalen)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:20:39 #104
162432 6nootjes
Nogal wiedes
pi_56907049
Volgens mij waren mijn hersenen toen even offline, want er klopte niks van inderdaad

Nu aangepast en zo moet het goed zijn
pi_57304400
-werving is niet toegestaan op FOK!-

[ Bericht 52% gewijzigd door remlof op 11-03-2008 17:43:06 ]
pi_57305129
Rewimo, Qtel, jullie zijn gewoon nog Nederlanders hè?
Mag ik vragen hoe jullie dat met de hypotheek hebben gedaan? Duitse bank (wat moest je dan allemaal laten zien/hebben)? Nederlandse bank?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 maart 2008 @ 13:47:51 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57305387
Wij hebben een Duitslandhypotheek bij de ING. Er zijn nog een paar banken die zo'n soort hypotheek aanbieden. Afgezien van de normale papieren moesten we een Duits taxatierapport laten maken (een of ander lijvig geval). Verder volgens mij niets bijzonders. Ik weet wel dat banken in Duitsland geen 100% financiering geven, je zult daar dus eigen geld moeten meebrengen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:22:29 #108
63722 z80
I fink you freaky
pi_57307088
in Nederland zijn er naar mij weten 3 banken die een buitenland hypotheek verstrekken.
dit zijn:de rabobank, abn/amro en de ING.
de rabo gaat tot 100%
de ING gaat iets hoger
ik heb zelf een hypotheek bij de ING.
de abn/amro kwam net te laat met de mogelijkheid dus weet niet hoe het hier zit.
zoals Rewimo al aangaf,
in Duitsland is het normaal om een zak geld mee te nemen,
dus de Duitse banken geven geen 100% hypotheek.
let wel op de doorloop tijd is iets langer dan in Nederland.

ps
ook iets op het ook in den Duits?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_57308679
Dan wordt het denk ik de ING of de Rabobank. Thanks .
Als het goed is hebben we al een afspraak aangevraagd bij de Rabobank. (volgens mij hebben ze zelfs al een paar keer gebeld, anoniem, dus toch maar eens terug gaan bellen)

Ik zag inderdaad bij Duitse Hypotheken dat ze alles willen weten over bijvoorbeeld je huidige huis (vast ivm geld), maar dat hebben we niet eens.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:14:44 #110
208750 Lhurgoyf
100% Kansloos
pi_57313225
Sinds een paar jaar hebben wij een (tweede) huis in Duitsland, vlakbij Trier, Moselgebiet dus.
Officieus zit ik 180 dagen daar en 180 dagen hier in Nederland. Volgende week woensdag gaan we weer voor een weekje of 2. Met mijn werk is het makkelijk te combineren, kan van daaruit werken.

Wij hebben het huis beostigd uit de meerwaarde van ons eigen huis hier in Nederland. Kosten: 65.000 excl verbouwingen. Daar hebbie hier in de Randstad nieteens een flatje voor!
Waarom vandaag iets doen als je het morgen ook kunt uitstellen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 maart 2008 @ 21:02:37 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57314450
Lhurgoyf, over wat voor soort huis heb je het dan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:59:25 #112
208750 Lhurgoyf
100% Kansloos
pi_57322044
Een "normaal" vrijstaand woonhuis ergens in een dorpje in the middle of nowhere, 130 kavels, 127 huizen (dus nog 3 kavels onbezet).

Woonkamer van 5 bij 9, slaapkamers van 4 bij 5, badkamer, keuken, voorraadkast. Kelder ter grootte van hele oppervlakte, maar daarin bijv. de oliekachel etc. Kavel is ter grootte van 35 bij 25 meter (lekker de ruimte om je heen)

Weet niet hoe ik pics online kan zetten, anders had ik het wel gedaan.
Waarom vandaag iets doen als je het morgen ook kunt uitstellen
pi_57322748
www.tinypic.com .

Daar gewoon op bladeren klikken en daarna op uploaden en dan moet je de code gebruiken met de

1[img]http://www.blabla.jpg[/img]
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:32:25 #114
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_57323303
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:47 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet wel dat banken in Duitsland geen 100% financiering geven, je zult daar dus eigen geld moeten meebrengen.
Ik heb zonder eigen geld een financiering bij de Commerzbank (hypotheekbedrag weet ik even niet uit mijn hoofd )

Aangezien ik een appartement heb gekocht, haakte de Rabobank af. In een appartement zit een stukje gedeeld eigendom en dat was te moeilijk voor ze om een of andere reden.. Dat heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn eerste gewenste woning ben misgelopen. Achteraf blij toe, maar het blijft slordig van ze. ABN wilde alleen vanaf 2 ton euro in het buitenland financieren.

[ Bericht 18% gewijzigd door MrTorture op 12-03-2008 10:46:05 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_57323617
ABN ga ik sowieso niet naar toe . Ben niet zo'n fan van de bank/slechte ervaringen.

Rabobank heb ik ook niet veel mee (ook al werk ik er ), maar vriendlief heeft daar een rekening lopen, dus vooruit dan maar.

Trouwens, kijk dan 's : http://www.immobilienscou(...)eve-Kreis/Goch_Weeze

Lief klein huisje. (binnenzijde niet mijn smaak, maar daar valt wel wat aan te doen)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 11:01:44 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57323797
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:50 schreef ijsmeis het volgende:
Lief klein huisje. (binnenzijde niet mijn smaak, maar daar valt wel wat aan te doen)
Inderdaad! Leuk om te zien. Inderdaad niet zo groot, maar als je de ruimte niet nodig hebt. Ik zie op de foto's van de lege kamers 25 mei 2006 staan, staat het al zo lang leeg?

Het is in ieder geval lekker dichtbij voor ons..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 maart 2008 @ 11:14:44 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57324024
Leuk huisje! En niet ver hiervandaan inderdaad

Hier in het dorp staat ook nog wel het een en ander te koop trouwens

Deze bijvoorbeeld, 184.000 inclusief 6000 m2 grond

http://www.immobilienscou(...)/-/-/EURO--500000,00

Da's hier bijna om de hoek

Edit: het kan zelfs nog een heel stuk goedkoper: 85.000. Met minder tuin, dat wel

http://www.immobilienscou(...)/-/-/EURO--500000,00
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57324067
Nou, we hebben eigenlijk een huis in Goch op het oog. (is weer net iets dichterbij Eindhoven dan Weeze)
Het is een groot huis, bestaande uit 3 lagen waarvan dan 2 lagen verhuurd zijn (en dat vinden we helemaal niet erg)

Hebben hebben hebben! .

En da's ook niet ver voor jullie .
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 maart 2008 @ 11:20:06 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57324101
Goch is helemaal dichtbij ja. Zie hierboven
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57324318
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Inderdaad! Leuk om te zien. Inderdaad niet zo groot, maar als je de ruimte niet nodig hebt. Ik zie op de foto's van de lege kamers 25 mei 2006 staan, staat het al zo lang leeg?

Het is in ieder geval lekker dichtbij voor ons..
Ik heb trouwens geen flauw idee of het al zo lang leeg staat.
Er is in ieder geval gelukkig geen tekort aan huizen in Duitsland .
pi_57324917
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Inderdaad! Leuk om te zien. Inderdaad niet zo groot, maar als je de ruimte niet nodig hebt. Ik zie op de foto's van de lege kamers 25 mei 2006 staan, staat het al zo lang leeg?

Het is in ieder geval lekker dichtbij voor ons..
Is mijn vader ooit nog bij jullie geweest voor het verleggen van die verwarming?
Ik vroeg hem daar laatst eens naar en toen brabbelde hij iets van dat de afspraak afgezegd was en dat er gebeld moest worden voor een nieuwe afspraak ofzo..
Mijn vader kennende is hij dit allang vergeten..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 12:08:43 #122
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57325035
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:01 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Mijn vader kennende is hij dit allang vergeten..
Zie PM..
pi_57325209
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:08 schreef qltel het volgende:

[..]

Zie PM..
Terug
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57325514
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:20 schreef Rewimo het volgende:
Goch is helemaal dichtbij ja. Zie hierboven
Volgens mij staat het huis wat ijsmeis bedoeld ook helemaal niet zo ver bij jullie vandaan.
Het is eigenlijk een beetje in de buurt van het ziekenhuis in Goch.
Je hebt daar zo'n soort winkelcentrum(pje) zitten met een Schlecker, een (italiaans)ijssalon, een bakker en een drankenhandel. Daar ligt het eigenlijk achter.. Nou ja, niet helemaal, maar toch daar in de buurt.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:42:51 #125
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_57325690
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:50 schreef ijsmeis het volgende:
Lief klein huisje. (binnenzijde niet mijn smaak, maar daar valt wel wat aan te doen)
Die is zeker
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_57325846
Zondag 6 april 2008 zal voor de vierde maal de beurs "Wonen In Duitsland" worden georganiseerd in het Kolpinghuis te Nijmegen.

Meer info:
http://www.wonenenwerken.de/site/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=30
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57326475
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:33 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Volgens mij staat het huis wat ijsmeis bedoeld ook helemaal niet zo ver bij jullie vandaan.
Het is eigenlijk een beetje in de buurt van het ziekenhuis in Goch.
Je hebt daar zo'n soort winkelcentrum(pje) zitten met een Schlecker, een (italiaans)ijssalon, een bakker en een drankenhandel. Daar ligt het eigenlijk achter.. Nou ja, niet helemaal, maar toch daar in de buurt.
En bij het Heidestuebchen .
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 maart 2008 @ 15:52:35 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57328985
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:33 schreef Timmetjuh. het volgende:
Volgens mij staat het huis wat ijsmeis bedoeld ook helemaal niet zo ver bij jullie vandaan.
Het is eigenlijk een beetje in de buurt van het ziekenhuis in Goch.
Je hebt daar zo'n soort winkelcentrum(pje) zitten met een Schlecker, een (italiaans)ijssalon, een bakker en een drankenhandel. Daar ligt het eigenlijk achter.. Nou ja, niet helemaal, maar toch daar in de buurt.
Da's aan onze kant inderdaad, we komen daar geregeld langs
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57329092
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:27 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En bij het Heidestuebchen .
Kom je daar ook weleens? Zo nee, zeker een aanrader! (als je tenminste van Schnitzels houdt..)
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57329137
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:58 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Kom je daar ook weleens? Zo nee, zeker een aanrader! (als je tenminste van Schnitzels houdt..)
Nu lijkt het net alsof je het tegen mij hebt .

En ik kom er nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 maart 2008 @ 16:00:58 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57329143
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:58 schreef Timmetjuh. het volgende:
Kom je daar ook weleens? Zo nee, zeker een aanrader! (als je tenminste van Schnitzels houdt..)
Nee, dat ken ik niet En ik hou van schnitzels dus maar eens uitzoeken waar dat precies is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57329205
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, dat ken ik niet En ik hou van schnitzels dus maar eens uitzoeken waar dat precies is
www.heidestuebchen.de .

Let wel: Het is er áltijd ontiegelijk druk. Ze staan voor openingstijd zelfs met een stuk of 10 man voor de deur te wachten. Dus ik zou zeker een login-code regelen voor op de site, zodat je online kunt bestellen en daar een tijd in kunt stellen wanneer je het graag wilt ophalen. En dan is het nog het beste als je voor 15:00 uur besteld, anders kun je het pas laat ophalen.

Al bestellen wij vaak in het weekend. Is het net zo druk doordeweeks, Tim? Volgens mij niet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 maart 2008 @ 16:13:05 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57329327
Ik heb hem gevonden, we zullen er eens gaan kijken En een login is wellicht ook een idee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57329353
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:05 schreef ijsmeis het volgende:

Al bestellen wij vaak in het weekend. Is het net zo druk doordeweeks, Tim? Volgens mij niet?
Het is daar altijd belachelijk druk, maar inderdaad niet zo druk als in het weekend.
Er komen ook best veel Nederlanders!
Vrienden van ons uit Den Haag komen zelfs speciaal voor schnitzels van het Heidestuebchen hier naartoe
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57329543
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:14 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Het is daar altijd belachelijk druk, maar inderdaad niet zo druk als in het weekend.
Er komen ook best veel Nederlanders!
Vrienden van ons uit Den Haag komen zelfs speciaal voor schnitzels van het Heidestuebchen hier naartoe
Niet alleen uit Den Haag.

Alexxxxx?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 16:43:40 #136
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57329921
Voor wie van schnitsels houd, toen wij hier nog geen huis hadden maar wel aan het zoeken waren hebben we een aantal keren gegeten bij Schnellrestaurant Reinhard Peters in Kranenburg. Lekker eten, niet duur, wel altijd druk, maar meestal wel plaats. Erg handig is dat je daar zelf samen kunt stellen wat je wilt eten. Dus bijv. friet of gebakken aardappels erbij, wel of geen slaatje, enzovoort.
pi_57329984
Schlemmer Grill voor de saté-schnitzels is trouwens ook wel lekker .
En daar is zeg maar nooit iets te doen. Zelfs niet in de weekenden.

Kranenburg komen we eigenlijk nooit .
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 16:52:30 #138
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57330121
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:46 schreef ijsmeis het volgende:
Schlemmer Grill voor de saté-schnitzels is trouwens ook wel lekker .
En daar is zeg maar nooit iets te doen. Zelfs niet in de weekenden.
Is dat ook in Goch?
quote:
Kranenburg komen we eigenlijk nooit .
Wij dagelijks. Christan naar school brengen en weer ophalen. En dan doen we daar vaak ook gelijk boodschappen. Maar je mist weinig aan het plaatsje.. Maar we hebben er indertijd (nu een jaar geleden) een aantal keren lekker gegeten.
pi_57330193
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:52 schreef qltel het volgende:

[..]

Is dat ook in Goch?
Is ook in Goch ja. Zit zeg maar achter de C&A kids. Alleen is dit niet echt een 'Pommesbude', maar hebben ze ook Döner en pizza enzo. Eigenlijk een beetje zoals hier de Shoarmatenten..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57330238
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:56 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Is ook in Goch ja. Zit zeg maar achter de C&A kids. Alleen is dit niet echt een 'Pommesbude', maar hebben ze ook Döner en pizza enzo. Eigenlijk een beetje zoals hier de Shoarmatenten..
En curryworsten en cordon blue en uitgebreide salades en pasta en de rest.
En zij zijn ook best goedkoop .
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 17:12:41 #141
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57330466
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:56 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Is ook in Goch ja. Zit zeg maar achter de C&A kids. Alleen is dit niet echt een 'Pommesbude', maar hebben ze ook Döner en pizza enzo. Eigenlijk een beetje zoals hier de Shoarmatenten..
Ah, okee, beetje richting Kaufland, zeg maar.

Dat mis ik hier trouwens wel, hoor, Echte Shoarma. Doner vind ik nooit zo geweldig. En je kunt wel shoarma kopen en dat dan thuis klaarmaken, maar da's toch anders dan een lekkere shoarma bij de een of andere Turk..
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:17:56 #142
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57330569
Wow, wat een leuk huisje, ijsmeis!
Hoe concreet willen jullie hier werk van gaan maken? En is dat andere "project" van het huis-dat-in-de-familie-zit van de baan?
... ♥ ik mis je ♥
pi_57330586
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:17 schreef phluphy het volgende:
Wow, wat een leuk huisje, ijsmeis!
Hoe concreet willen jullie hier werk van gaan maken? En is dat andere "project" van het huis-dat-in-de-familie-zit van de baan?
Oeh, verkeerd overgekomen misschien.

Maar de opa van Timmetjuh. heeft er ooit gewoond . Dat was alles.
En dat is eigenlijk dat project . Maar die heb ik nog niet laten zien, want je weet maar nooit wie er meekijkt en die dan net voor onze neus het huis wegkaapt.
pi_57330628
Oh en Rabobank Nijmegen gaat met ons contact opnemen binnenkort voor (hopelijk) een afspraak! .
Rabobank Cuijk (plaatsje hier dichtbij) deed geen hypotheken in combinatie met een huis in het buitenland.

Ik hoop dat ze snel bellen .
pi_57330692
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:24 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Niet alleen uit Den Haag.

Alexxxxx?
Ik als schnitzeljunk kan de heerlijkheid van de schnitzels aldaar bevestigen!
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:19:36 #146
63722 z80
I fink you freaky
pi_57339999
mag ik aanraden een belletje richting de ing.
mijn ervaring is dat ze goed werk leveren (maar wel op het laatste moment).
en alles netjes en compleet regelen.

ps
knoop doorgehakt?
en binnen kort welkom in Duitsland?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_57344660
Als het gaat lukken met de hypotheek, yes .

En ik zal even op de ING-website rondneuzen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 maart 2008 @ 20:43:15 #148
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57484647
Kan het zijn dat goede vrijdag (a.s. vrijdag dus) in Duitsland een dag is waarop alles dicht is?
pi_57484887
Volgens mij wel. Misschien dat Timmetjuh. het zeker weet?
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:09:53 #150
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_57485383
Dat maakt et wel een Matige Vrijdag dan
Maar ik kan me inderdaad herinneren dat ik vorig jaar dacht "Mooi, vrije dag, ik ga effe naar de super" en dat dat tegenviel
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 maart 2008 @ 21:27:58 #151
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57485937
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:09 schreef MrTorture het volgende:
Dat maakt et wel een Matige Vrijdag dan
Hier beginnen ook wat plannen in duigen te vallen..
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:00:07 #152
63722 z80
I fink you freaky
pi_57487079
ja. goede vrijdag is alles dicht.
en let op witte donderdag (de dag voor goede vrijdag) gaan een heleboel zaken om 16:00 uur al dicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_57494449
Klopt helemaal. Winkels zijn gesloten. Maar je woont dicht bij de grens, dus je kunt toch gewoon ff naar Nederland rijden?

Zaterdag trouwens zeer waarschijnlijk huisje kijken
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 maart 2008 @ 12:01:47 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57497331
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 09:41 schreef Timmetjuh. het volgende:
Zaterdag trouwens zeer waarschijnlijk huisje kijken
Spannend! Je houd ons wel op de hoogte?

ik heb trouwens wederom contact gehad met je vader en hij komt waarschijnlijk dinsdag kijken
pi_57497582
Was al bekend . Als het nou in het weekend was geweest, kwamen we ook stiekem mee koekeloeren .
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 maart 2008 @ 12:40:12 #156
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57498187
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:14 schreef ijsmeis het volgende:
Was al bekend . Als het nou in het weekend was geweest, kwamen we ook stiekem mee koekeloeren .
Maar jullie zijn van harte welkom hoor! Ook in het weekend.. Ik show de boel hier erg graag.
pi_57498673
Tuurlijk houden we jullie op de hoogte

Ik stond erbij toen m'n vader je belde ja, dus ik wist het al.
Ik hoop dat ie wat voor jullie kan betekenen!
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57499300
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:40 schreef qltel het volgende:

[..]

Maar jullie zijn van harte welkom hoor! Ook in het weekend.. Ik show de boel hier erg graag.
Komt wel een keertje .
pi_57564172
Nog een NLer in de Bundesrepublik hier.

Ik woon in Baden-Wuerttemberg; niet echt aan de grens zoals (naar ik begrijp) de meesten hier.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:57:24 #160
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57620531
quote:
Op zondag 23 maart 2008 19:19 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Nog een NLer in de Bundesrepublik hier.

Ik woon in Baden-Wuerttemberg; niet echt aan de grens zoals (naar ik begrijp) de meesten hier.
Dat lijkt me ook een mooi stukje Duitsland. Woon je er al lang? Voor werk/studie? En hoe bevalt het?


Algemeen vraagje:
Klopt het dat je tuinafval mag verbranden, mits je een vergunning hebt aangvraagd? Waar moet je dit doen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_57652145
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:57 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook een mooi stukje Duitsland. Woon je er al lang? Voor werk/studie? En hoe bevalt het?


Algemeen vraagje:
Klopt het dat je tuinafval mag verbranden, mits je een vergunning hebt aangvraagd? Waar moet je dit doen?
BW is een heel flink stuk Duitsland (oppervlak ca. 86% relatief tot Nederland). Ik werk hier sind halverwege 2006, en het bevalt heel goed.

Qua natuur is hier niet te klagen, veel bossen en heuvelachtige landschappen. Freiburg. Heidelberg, en Stuttgart zijn mooie steden.

Over dat tuinafval...daar kan ik je niet mee helpen, ik heb een appartement :-).
  woensdag 2 april 2008 @ 12:34:39 #162
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57777365
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:57 schreef phluphy het volgende:
Algemeen vraagje:
Klopt het dat je tuinafval mag verbranden, mits je een vergunning hebt aangvraagd? Waar moet je dit doen?
Ik heb gisteren de gemeente gebeld, en volgens hen is (grof)tuinafval verbranding nooit en te nimmer toegestaan. Hij adviseerde ons er compost van te maken. Nu gaan we inderdaad compostbakken maken, maar het grove snoeiafval van bomen en struiken kan ik daar echt niet in kwijt.

Verder heb ik toch al regelmatig her en der "fikkies" gezien, op afstand. Zouden die mensen dat gewoon illegaal gedaan hebben?

Iemand bekend met de een wetje om de regels te omzeilen?
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 april 2008 @ 12:36:10 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57777403
Barbecuen op hout i.p.v. houtskool? Of je hout in de kachel stoppen

Overigens, als je geen groenbak neemt maar compost maakt, kun je flink besparen Je hoeft dan namelijk niet te betalen voor het ophalen van je groenafval. Ik meen dat het ons iets van 250 euro per jaar scheelt.

En een compostbak kost 25 euro (Lidl verkoopt ze geregeld). Hij moet wel op een vaste, vlakke ondergrond staan en de gemeente moet te allen tijde kunnen controleren of je hem gebruikt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 2 april 2008 @ 12:55:34 #164
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57777758
Compostbakken gaan we zelf maken (zo'n 3-op-een-rij systeem).

Het snoeiafval is echt heel veel, ik zou het best als sprokkel/aanmaakhout kunnen gebruiken, maar ik heb niet echt een plek waar ik het (uit het zicht) kan laten drogen. En niet alle houtsoorten zijn geschikt om in de kachel te stoppen. Nu ja, dan maar op zoek naar een adresje waar je het heen mag brengen (tegen betaling). Want het ligt nu gigantisch in de weg!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 13:46:04 #165
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57778806
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:55 schreef phluphy het volgende:
Het snoeiafval is echt heel veel, ik zou het best als sprokkel/aanmaakhout kunnen gebruiken, maar ik heb niet echt een plek waar ik het (uit het zicht) kan laten drogen. En niet alle houtsoorten zijn geschikt om in de kachel te stoppen. Nu ja, dan maar op zoek naar een adresje waar je het heen mag brengen (tegen betaling). Want het ligt nu gigantisch in de weg!
Takkenshredder is echt de oplossing. Heb je gelijk houtsnippers om plekken waar niets staat af te dekken zodat er geen onkruid opkomt en de boel gelijk bemest wordt.

Je mag het gerust hier afgooien. We hebben plek genoeg en een takkenshredder.. Als betaling mag je dan Guus weer even goed knuffelen..
  woensdag 2 april 2008 @ 14:03:25 #166
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57779184
Da's een tof aanbod. Ik hou het in mijn hoofd. Mocht het wegbrengen "hier om de hoek" maar een tientje kosten, bij wijze van spreken, ga ik natuurlijk niet met een kar helemaal naar jullie rijden.
En Guus knuffelen doe ik toch wel! He can run, but he can't hide!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 14:33:27 #167
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57779906
Eventueel heb ik trouwens ook nog een takkenshredder die je gerust een tijdje mag lenen. Ik heb er namelijk 2.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 14:38:36 #168
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57780009
Trouwens nog een vraagje nu ik hier toch ben.. Wij hebben zo'n gele container. Ik noem 'm altijd de grune punkt bak. Ik ging er altijd vanuit dat alle dingen met grune punkt daarin konden. Nu hebben we een nieuwe, met een mooie sticker erop dat er metalen-,. kunststof- en verbund- (wat dat ook mogen wezen) verpakkingen in mogen. Er staat ook een grune punkt op. En er staat ook op dat er geen glas, papier en karton in mag.

Maar is het nu zo dat daar alles met grune punkt in mag? Want er zijn ook genoeg papieren verpakkingen met grune punkt. En ook genoeg verpakkingen (vooral Nederlandse) zonder grune punkt die van plastic of blik zijn.
pi_57780985
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:38 schreef qltel het volgende:
Trouwens nog een vraagje nu ik hier toch ben.. Wij hebben zo'n gele container. Ik noem 'm altijd de grune punkt bak. Ik ging er altijd vanuit dat alle dingen met grune punkt daarin konden. Nu hebben we een nieuwe, met een mooie sticker erop dat er metalen-,. kunststof- en verbund- (wat dat ook mogen wezen) verpakkingen in mogen. Er staat ook een grune punkt op. En er staat ook op dat er geen glas, papier en karton in mag.

Maar is het nu zo dat daar alles met grune punkt in mag? Want er zijn ook genoeg papieren verpakkingen met grune punkt. En ook genoeg verpakkingen (vooral Nederlandse) zonder grune punkt die van plastic of blik zijn.
ff iets heel anders.. Is m'n vader nog geweest

Weet hier trouwens iemand of je in Nederland een hypotheek kunt krijgen voor een huis dat 'Zwangsversteigert' wordt?
We hebben namelijk weer iets anders op het oog (beide andere huisjes zijn niet doorgegaan), maar dat wordt omdat het al zo lang te koop staat geveild.
Moet je bij zo'n veiling trouwens aan kunnen tonen dat je het kunt betalen?
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 15:24:44 #170
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57781103
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:19 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

ff iets heel anders.. Is m'n vader nog geweest
Nee, heel vorige week niets van hem gehoord.. Dat huis waar jullie vorig weekend zijn wezen kijken is niets geworden?

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 02-04-2008 15:41:07 ]
pi_57782212
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:19 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

ff iets heel anders.. Is m'n vader nog geweest

Weet hier trouwens iemand of je in Nederland een hypotheek kunt krijgen voor een huis dat 'Zwangsversteigert' wordt?
We hebben namelijk weer iets anders op het oog (beide andere huisjes zijn niet doorgegaan), maar dat wordt omdat het al zo lang te koop staat geveild.
Moet je bij zo'n veiling trouwens aan kunnen tonen dat je het kunt betalen?
Bij zo'n veiling moet je aan het gerechtshof een borgsom ('Sicherheitsleistung') betalen om mee te mogen bieden. Deze bedraagt 10% van de taxatiewaarde.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 16:28:23 ]
pi_57782339
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij zo'n veiling moet je aan het gerechtshof een borgsom ('Sicherheitsleistung') betalen om mee te mogen bieden. Deze bedraagt 10% van de taxatiewaarde.
.

En nee, de andere huizen zijn niks geworden. Een was net verkocht (Stond al een jaar leeg . Willen wij gaan kijken is het weg). En het andere huis kunnen we geen hypotheek voor krijgen omdat er huurders in zaten.

Zucht .
pi_57782485
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij zo'n veiling moet je aan het gerechtshof een borgsom ('Sicherheitsleistung') betalen om mee te mogen bieden. Deze bedraagt 10% van de taxatiewaarde.
Die taxatiewaarde, staat die ook ergens vermeld? Of krijg je die pas te horen als je daar binnen komt? LIjkt me sterk dat je daar maar gewoon met een flink bedrag op zak naartoe moet gaan, maar ik kan op de website ook niets vinden van een taxatiewaarde.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57782542
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:24 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee, heel vorige week niets van hem gehoord.. Dat huis waar jullie vorig weekend zijn wezen kijken is niets geworden?
Hmm, dat had ik al verwacht dus. Misschien moet ik hem maar gewoon een keer de auto in slepen en jullie kant op rijden ofzo.

Sorry voor het ongemak, maar hij heeft het ook ontzettend druk. Hij vertrekt 's ochtends om half 7 en komt 's avonds na 19 uur weer een keer thuis. Dan eet ie en valt ie op de bank in slaap. Slecht excuus misschien, maar toch..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57782562
Het is maar een borgsom hè, die krijg je na de veiling ook weer terug.

De taxatiewaarde staat in het taxatierapport, dat je gratis op het gerechtshof kunt inzien. Voor huizen in Noordrijn-Westfalen staat vaak ook een hoop on-line op www.zvg.nrw.de - in ieder geval de getaxeerde waarde en vaak ook meer.

Verder zou ik jullie vooral aanraden om je eerst goed in te lezen. Begin met een goed boek - Zwangsversteigerung24 kan ik ten zeerste aanraden. De informatie die je op internet vindt is vaak toch onduidelijk of niet compleet.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 16:44:55 ]
pi_57783003
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:33 schreef Igen het volgende:
Het is maar een borgsom hè, die krijg je na de veiling ook weer terug.

De taxatiewaarde staat in het taxatierapport, dat je gratis op het gerechtshof kunt inzien. Voor huizen in Noordrijn-Westfalen staat vaak ook een hoop on-line op www.zvg.nrw.de - in ieder geval de getaxeerde waarde en vaak ook meer.

Verder zou ik jullie vooral aanraden om je eerst goed in te lezen. Begin met een goed boek - Zwangsversteigerung24 kan ik ten zeerste aanraden. De informatie die je op internet vindt is vaak toch onduidelijk of niet compleet.
Ik zal straks even op de website kijken. Verder worden we geholpen door een (duitse) architekt die hier al wat ervaring mee heeft, maar ik was hier gewoon erg benieuwd naar, omdat de veiling van het huisje dat wij op het oog hebben al op korte termijn plaatsvindt.

Weet jij trouwens ook of je zo'n taxatierapport ergens op kunt vragen en het zo dus kunt gebruiken om een hypotheek aan te vragen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Timmetjuh. op 02-04-2008 18:50:16 ]
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57783519
Je kunt denk ik het beste eens e.e.a. navragen bij de schuldeisende bank. Zij kunnen een kopie van het taxatierapport opsturen* - bij het gerechtshof kan je het in principe alleen inzien. Ook kun je dan meteen navragen wat hun idee is van de prijs die het huis moet opleveren, want als ze jouw bod te laag vinden kunnen ze immers zelf hoger bieden.

* Zie hier en hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 17:20:09 ]
  woensdag 2 april 2008 @ 20:44:45 #178
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57788397
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:38 schreef qltel het volgende:
Trouwens nog een vraagje nu ik hier toch ben.. Wij hebben zo'n gele container. Ik noem 'm altijd de grune punkt bak. Ik ging er altijd vanuit dat alle dingen met grune punkt daarin konden. Nu hebben we een nieuwe, met een mooie sticker erop dat er metalen-,. kunststof- en verbund- (wat dat ook mogen wezen) verpakkingen in mogen. Er staat ook een grune punkt op. En er staat ook op dat er geen glas, papier en karton in mag.

Maar is het nu zo dat daar alles met grune punkt in mag? Want er zijn ook genoeg papieren verpakkingen met grune punkt. En ook genoeg verpakkingen (vooral Nederlandse) zonder grune punkt die van plastic of blik zijn.
Hier staat er geen grüne punkt op, en wij gooien er eigenlijk alleen plastic in.

Maar ik moet het nog een keer helemaal uitzoeken. Wij hebben 2 bakken in een foute kleur, en soms weigeren ze ze daarom te legen. Ik moet dus sowieso binnenkort nieuwe bakken vragen. Ik zal dan eens vragen of ze wat uitgebreidere informatie hebben, want in het gemeentlijk informatieboekje staat er amper wat over geschreven.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 2 april 2008 @ 20:47:00 #179
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57788473
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:23 schreef ijsmeis het volgende:

En nee, de andere huizen zijn niks geworden. Een was net verkocht (Stond al een jaar leeg . Willen wij gaan kijken is het weg). En het andere huis kunnen we geen hypotheek voor krijgen omdat er huurders in zaten.

Zucht .
Jammer zeg! Toen mij ooit iets dergelijks overkwam, zei ik maar tegen mezelf "dan was dit ook niet ons huis, ons échte huis staat nog ergens op ons te wachten". Dat hielp een beetje tegen de teleurstelling.

Ik wens jullie geduld en succes met de zoektocht!
... ♥ ik mis je ♥
pi_57789016
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:47 schreef phluphy het volgende:

[..]

Jammer zeg! Toen mij ooit iets dergelijks overkwam, zei ik maar tegen mezelf "dan was dit ook niet ons huis, ons échte huis staat nog ergens op ons te wachten". Dat hielp een beetje tegen de teleurstelling.

Ik wens jullie geduld en succes met de zoektocht!
Zo denk ik dus ook precies
En tot nu toe wordt elk huis dat we bekijken ook alleen maar beter en mooier, dus wie weet waar we straks op uitkomen
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  woensdag 2 april 2008 @ 22:06:24 #181
63722 z80
I fink you freaky
pi_57791045
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:38 schreef qltel het volgende:
Trouwens nog een vraagje nu ik hier toch ben.. Wij hebben zo'n gele container. Ik noem 'm altijd de grune punkt bak. Ik ging er altijd vanuit dat alle dingen met grune punkt daarin konden. Nu hebben we een nieuwe, met een mooie sticker erop dat er metalen-,. kunststof- en verbund- (wat dat ook mogen wezen) verpakkingen in mogen. Er staat ook een grune punkt op. En er staat ook op dat er geen glas, papier en karton in mag.

Maar is het nu zo dat daar alles met grune punkt in mag? Want er zijn ook genoeg papieren verpakkingen met grune punkt. En ook genoeg verpakkingen (vooral Nederlandse) zonder grune punkt die van plastic of blik zijn.
even mijn afval kalender er bij gepakt. (en vervolgens op de site van Kleve dit lijstje gevonden:
http://www.kleve.de/kommu(...)0292b0c?OpenDocument

Die Gelben Wertstoffsäcke sind nur für Verkaufsverpackungen aus Kunststoffen, Metallen und Verbundmaterialien mit dem "Grünen Punkt"

Was hinein gehört:

Metalle:
l Konservendosen
l Getränkedosen
l Verschlüsse
l Alu-Schalen
l Alu-Deckel
l Alu-Folien
l Spray- und Lackdosen mit grünem Punkt

Verbundstoffe:
l Getränke- und Milchkartons
l Vakuumverpackungen
l Pizza-Kartons mit Aluminiumbeschichtung

Kunststoffe:
l Tragetaschen
l Kunststoffbeutel
l Spülmittelflaschen
l Waschmittelflaschen
l Körperpflegemittelflaschen
l Milchproduktebecher
l Margarinebecher

Was nicht hinein gehört:
l mit Fremdstoffen behaftete Metalle (Kabelreste, Elektrogeräte)
l Batterien
l Verpackungen mit Schadstoffresten wie Spray- und Lackdosen, die FCKW enthalten
l Silofolien
l stark verschmutzte Verpackungen
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_57791931
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:06 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Zo denk ik dus ook precies
En tot nu toe wordt elk huis dat we bekijken ook alleen maar beter en mooier, dus wie weet waar we straks op uitkomen
Nieuwbouw. . .
  woensdag 2 april 2008 @ 22:50:45 #183
63722 z80
I fink you freaky
pi_57792862
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:27 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nieuwbouw. . .
let bij nieuwe bouw wel op de verborgen kosten.
alle aansluitingen (riool water elektra gas) zitten standaard niet bij de koop prijs inbegrepen.

maar wat zoeken jullie voor iets?
en in welke prijs klasse?
dan kunnen we met zen alle mee kijken of er ergens iets langs komt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 08:17:03 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57797607
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:06 schreef z80 het volgende:

[..]

even mijn afval kalender er bij gepakt. (en vervolgens op de site van Kleve dit lijstje gevonden:
Ah, da's tenminste duidelijker. Alles met grune punkt behalve papier en karton.

Bedankt!
  donderdag 3 april 2008 @ 08:20:38 #185
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57797633
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:17 schreef qltel het volgende:

[..]

Ah, da's tenminste duidelijker. Alles met grune punkt behalve papier en karton.

Bedankt!
Moet er echt een "Grünen Punkt" op de verpakking staan?
De producten die ik in Nederland koop hebben dat toch niet?
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 08:39:15 #186
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57797810
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:20 schreef phluphy het volgende:

[..]

Moet er echt een "Grünen Punkt" op de verpakking staan?
De producten die ik in Nederland koop hebben dat toch niet?
Klopt.. Die mogen er dus niet in. Dat deed ik toch al niet, maar ik gooide er wel af en toe papier met grune punkt in, schmutzige gesetzesübertreter die ik ben..

nog gezien dat ik je gisteren een takkenshredder te leen aanbood?
pi_57799697
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:50 schreef z80 het volgende:

[..]

let bij nieuwe bouw wel op de verborgen kosten.
alle aansluitingen (riool water elektra gas) zitten standaard niet bij de koop prijs inbegrepen.

maar wat zoeken jullie voor iets?
en in welke prijs klasse?
dan kunnen we met zen alle mee kijken of er ergens iets langs komt.
Waar we op dit moment naar kijken is ook niet echt een nieuwbouw, maar een huis dat eigenlijk al half gebouwd is.

We zoeken eigenlijk niet echt iets specifieks. De 3 huizen waar we tot nu to geinteresseerd in zijn geweest zijn alle 3 heel verschillend. Het enige wat ik absoluut niet wil is een apartement.

De prijsklasse waar we naar kijken is eigenlijk tot maximaal 150.000 euro, zonder eventuele verbouwingskosten, zoals een keuken of een badkamer. Meer kan eventueel wel, maar willen we gewoon niet, omdat we toch maar met z'n 2en zijn en dat willen we in elk geval voorlopig ook zo houden.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 10:43:15 #188
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57799766
Timmetjuh, had je toevallig gezien dat je een PM van me hebt?
pi_57800285
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:43 schreef qltel het volgende:
Timmetjuh, had je toevallig gezien dat je een PM van me hebt?
Ja, heb ik gezien. Heb ik hem niet doorgegeven, want dan gaat ie het ook echt uitstellen
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  donderdag 3 april 2008 @ 12:29:50 #190
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57802054
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:39 schreef qltel het volgende:

Klopt.. Die mogen er dus niet in. Dat deed ik toch al niet, maar ik gooide er wel af en toe papier met grune punkt in, schmutzige gesetzesübertreter die ik ben..
Nou, ik heb in mijn hele voorraadkasten en koelkast wel één (!!!) productverpakking met Grünen Punkt gevonden. Wat is dan in hemelsnaam het nut van deze categorie?!
Omdat ze het overigens wel braaf ledigen steeds, vraag ik me af of ze de verpakkingen, die wel voldoen aan de eisen maar geen Grünen Punkt hebben, niet toch accepteren/tolereren?
quote:
nog gezien dat ik je gisteren een takkenshredder te leen aanbood?
Hier had ik inderdaad overheen gelezen.
Hoe groot is zo'n shredder? (i.v.m. vervoer/transport).

En verder: we hebben al hele bergen snoeiafval van bramenstruiken (and there's plenty more to come). Zou dit ook door zo'n shredder kunnen? En wat als ik het "gemalen" afval dan ga hergebruiken in de tuin, komen er dan weer overal nieuwe bramenstruiken?
(Misschien is dit een hele domme vraag, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere).
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 april 2008 @ 12:35:32 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57802209
Met gemalen braam zou ik inderdaad geen risico nemen Dat spul is zó vreselijk hardnekkig. qltel is momenteel ook in hevig gevecht met de braamstruiken op ons landje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 3 april 2008 @ 12:40:32 #192
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57802361
Mjah, zie je, ben blij dat ik het even gechecked heb.
Nou, momenteel is meer dan de helft van ons grove afval dit bramengebeuren, dus ik moet sowieso een "wegbrengoplossing" gaan zoeken.

Ik bedenk me net dat er eind april een professional de giga-grote Lindeboom komt snoeien. Het kan best zijn dat hij een shredder mee neemt / kan nemen of dat hij het afval voor ons afvoert. De rest zou daar dan mee kunnen.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 13:26:34 #193
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57803239
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:29 schreef phluphy het volgende:

[..]

Nou, ik heb in mijn hele voorraadkasten en koelkast wel één (!!!) productverpakking met Grünen Punkt gevonden. Wat is dan in hemelsnaam het nut van deze categorie?!
Omdat ze het overigens wel braaf ledigen steeds, vraag ik me af of ze de verpakkingen, die wel voldoen aan de eisen maar geen Grünen Punkt hebben, niet toch accepteren/tolereren?
[..]
In principe vind je in Duitsland geen verpakkingen zonder GP. Zelfs op plastic tasjes staat hij wel eens. Ook practisch altijd op bakjes van vleeswaar en labels van aardappelzakken enzo. Zou het kunnen zijn dat je in het buitenland inkoopt?
quote:
Hier had ik inderdaad overheen gelezen.
Hoe groot is zo'n shredder? (i.v.m. vervoer/transport).
Groot is hij niet. Er kunnen takken doorheen van maximaal 3 cm dik. Je braamstruiken zou ik zeker niet doen. Sterker nog, ik zou er erg mee oppassen, een braamtak die je op de grond legt en verder helemaal los is worteld vanzelf weer in de grond. Dus jouw takkenberg met braam erin zou ik niet al te lang laten liggen.Daarbij gaat Braam er erg lastig doorheen, aangezien zo'n ding vele vertakkingen heeft. En die vertakkingen blijven haken in de grond en achter de machine. Ik zou dus, als ik jou was, er per ongeluk even wat benzine en een lucifer op laten vallen...
  donderdag 3 april 2008 @ 13:39:22 #194
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57803493
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:26 schreef qltel het volgende:

In principe vind je in Duitsland geen verpakkingen zonder GP. Zelfs op plastic tasjes staat hij wel eens. Ook practisch altijd op bakjes van vleeswaar en labels van aardappelzakken enzo. Zou het kunnen zijn dat je in het buitenland inkoopt?
Ik had natuurlijk gekeken op de in Duitsland gekochte verpakkingen, maar ik had niet het juiste embleem voor ogen. Inmiddels ontdekt dat het op een aantal verpakkingen inderdaad staat, maar helaas niet op alles (het ene blikje wel, het andere niet).
quote:
Groot is hij niet. Er kunnen takken doorheen van maximaal 3 cm dik. Je braamstruiken zou ik zeker niet doen. Sterker nog, ik zou er erg mee oppassen, een braamtak die je op de grond legt en verder helemaal los is worteld vanzelf weer in de grond. Dus jouw takkenberg met braam erin zou ik niet al te lang laten liggen.Daarbij gaat Braam er erg lastig doorheen, aangezien zo'n ding vele vertakkingen heeft. En die vertakkingen blijven haken in de grond en achter de machine. Ik zou dus, als ik jou was, er per ongeluk even wat benzine en een lucifer op laten vallen...
Het benzine-lucifer-ongelukje is plan C als plan A (wegbrengen) en plan B (meegeven boomsnoeier) niet werkt.

Het gaat om deze berg, maar er zijn nog meer struiken die gesnoeid moeten worden.




Dit zijn vast een paar gerooide conifeerstruikjes, ook daar staan er nog een aardig aantal.


Zou het zinvol zijn om de bladeren te scheiden van de stammetjes, de bladeren in de compostbak te gooien en de stammetjes in de open haard te branden?


Dit is de gesnoeide vlinderstruik (wat een joekel was dat!):




En dit is de Lindeboom, die over een paar weken tot op de bovenrand van de schuur teruggesnoeid gaat worden. Dit is hard nodig, niet alleen om de boom op te frissen, maar ook omdat er veel takken maar wat "bijhangen" en we bij elke storm bang zijn dat ze naar beneden komen.

... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 13:53:56 #195
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57803787
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:39 schreef phluphy het volgende:
Zou het zinvol zijn om de bladeren te scheiden van de stammetjes, de bladeren in de compostbak te gooien en de stammetjes in de open haard te branden?
Conifeer is net den. Als het droog is brand het als een lier, geeft weinig warmte af en je kunt het niet bijhouden met erin gooien. Het is een goede manier om eraf te komen (daarom ga ik hier binnenkort ook coniferen tot brandhout verwerken) maar nut heeft het verder niet echt.
quote:
Dit is de gesnoeide vlinderstruik (wat een joekel was dat!):
Vlinderstruik kun je trouwens heel makkelijk stekken. Hm, eigenlijk wil ik er wel een paar kansvolle stekken van. We hebben er zelf ook wel 1, maar dat is vast een ander soort dan de jouwe. Zitten er wat mooie rechte jonge takken van +/- een halve meter tussen?
quote:
En dit is de Lindeboom, die over een paar weken tot op de bovenrand van de schuur teruggesnoeid gaat worden. Dit is hard nodig, niet alleen om de boom op te frissen, maar ook omdat er veel takken maar wat "bijhangen" en we bij elke storm bang zijn dat ze naar beneden komen.
Eeeh, heb je in de gaten dat er een kerktoren in je Lindeboom groeit..

Hij ziet er inderdaad fors uit. Wij hebben ook nog geen linde, dacht ik, maar ik heb geen idee hoe makkelijk zo'n ding stekt. Je schijnt ze door stekken te kunnen vermeerderen, maar hoe makkelijk dat gaat (afleggen schijnt de beste methode te zijn).

Ziezo, zo maar weer eens verder met de braamaanplant uitgraven. Oh ja, jullie hebben de braam er toch wel met wortel en al uitgehaald mag ik hopen? Anders komt hij vanzelf weer terug. Mocht je dat niet hebben gedaan, jonge scheuten schijnen niet tegen round-up te kunnen, oudere scheuten wel. En anders af blijven knippen. Ik hoorde van Z80 dat de wortels afsterven na zo'n 4x afknippen. Desondanks ben ik hier bezig om ze er met wortel en al uit te halen.
  donderdag 3 april 2008 @ 14:07:26 #196
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57804057
Ik weet dat vlinderstruiken makkelijk te stekken zijn, maar omdat ik nog niet weet welke kleur deze struik heeft (nog nooit in bloei gezien) weet ik niet of ik deze meer dan eens in de tuin wil.
Je mag alle snoeiafval hebben wat je maar wil, maar het ligt er wel al sinds het weekend. Zouden de stekken het dan nog doen? We hebben in de top trouwens nog niet gesnoeid, omdat we hem in 3 hoogtes willen laten groeien. Maar eventueel kan ik daar alsnog een mooie tak als stekdinges uit (laten) halen.

We hebben de bramen alleen gesnoeid, niet uitgegraven. Dit gaan we ook niet doen, dan zijn we echt weken bezig. We gaan ze platspuiten, met spul wat je 3 achtereenvolgende jaren moet gebruiken (en gedurende de groei maand elke paar weken) om het weg te krijgen. Maar dan weet je ook zeker dat ze nooit meer terugkomen. Dezelfde aanpak gaan we trouwens ook toepassen op de brandnetels.

Moet ik t.z.t. aan de snoeier vragen hoe het zit met stekken van de Linde? Zo ja, dan moet je me er vlak voor het laatste weekend van april aan laten herinneren.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 14:25:41 #197
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57804421
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:07 schreef phluphy het volgende:
Ik weet dat vlinderstruiken makkelijk te stekken zijn, maar omdat ik nog niet weet welke kleur deze struik heeft (nog nooit in bloei gezien) weet ik niet of ik deze meer dan eens in de tuin wil.
Je mag alle snoeiafval hebben wat je maar wil, maar het ligt er wel al sinds het weekend. Zouden de stekken het dan nog doen? We hebben in de top trouwens nog niet gesnoeid, omdat we hem in 3 hoogtes willen laten groeien. Maar eventueel kan ik daar alsnog een mooie tak als stekdinges uit (laten) halen.
Oh, stekken overleven het normaal wel een tijdje. En anders mogen we misschien idd wel een enkele tak uit je struik knippen. Ik overleg even met de rest hier of we ervoor langskomen.
quote:
We hebben de bramen alleen gesnoeid, niet uitgegraven. Dit gaan we ook niet doen, dan zijn we echt weken bezig. We gaan ze platspuiten, met spul wat je 3 achtereenvolgende jaren moet gebruiken (en gedurende de groei maand elke paar weken) om het weg te krijgen. Maar dan weet je ook zeker dat ze nooit meer terugkomen. Dezelfde aanpak gaan we trouwens ook toepassen op de brandnetels.
Hm, heb je daar een naam van?

Voor brandnetels heb ik trouwens ook ideaal spul en dat kost niet eens veel (de landbouwvariant dan tenminste). Het mooie is dat dat spul werkt op een aantal onkruiden en het verder weinig schade aan planten aanricht. Het heet MCPP, ik meng het met MCPA (da's tegen distels enzo) en ik verdun het gigantisch (een dun bodempje van een plastic beker in 2 liter water) en spuit het dan met een normale pompkan. Ik heb vorig jaar 2 van die flessen gekocht en die zijn nog niet half leeg. Kostte iets van 25 euro samen ofzo.
quote:
Moet ik t.z.t. aan de snoeier vragen hoe het zit met stekken van de Linde? Zo ja, dan moet je me er vlak voor het laatste weekend van april aan laten herinneren.
Ja graag. Ik zet je op de kalender.
  donderdag 3 april 2008 @ 14:27:51 #198
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57804462
Ik weet niet hoe dat spul heet. Ik krijg het van de oude buurman. T.z.t. zal ik het wel even vragen en opschrijven.

De rest hoor ik wel.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57823907
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:33 schreef Igen het volgende:
Het is maar een borgsom hè, die krijg je na de veiling ook weer terug.

De taxatiewaarde staat in het taxatierapport, dat je gratis op het gerechtshof kunt inzien. Voor huizen in Noordrijn-Westfalen staat vaak ook een hoop on-line op www.zvg.nrw.de - in ieder geval de getaxeerde waarde en vaak ook meer.

Verder zou ik jullie vooral aanraden om je eerst goed in te lezen. Begin met een goed boek - Zwangsversteigerung24 kan ik ten zeerste aanraden. De informatie die je op internet vindt is vaak toch onduidelijk of niet compleet.
Super bedankt alvast

Het taxatierapport hebben we zojuist toegemaild gekregen van de bank.
Kunnen we dit rapport ook gebruiken voor de hypotheek, of moeten we daar nog zelf een rapport voor laten maken?
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57828355
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:28 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Super bedankt alvast

Het taxatierapport hebben we zojuist toegemaild gekregen van de bank.
Kunnen we dit rapport ook gebruiken voor de hypotheek, of moeten we daar nog zelf een rapport voor laten maken?
Mijn eigen ervaring houdt hier op, omdat in mijn geval bleek dat er een huurder was die je de eerste 4 (of zelfs 10) jaar niet wegen "Eigenbedarf" eruit zou kunnen gooien.
Maar probeer het uit, zou ik zeggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2008 13:48:02 ]
pi_57830128
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 13:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring houdt hier op, omdat in mijn geval bleek dat er een huurder was die je de eerste 4 (of zelfs 10) jaar niet wegen "Eigenbedarf" eruit zou kunnen gooien.
Maar probeer het uit, zou ik zeggen.
Oke, jammer. Maar toch bedankt

Het is nu ook in behandeling bij de bank.
We hebben alles op moeten sturen (Verkehrswertgutachten, werkgeversverklaringen, etc.) en de bank moet nu overleggen of ze ons een hypotheek geven voor een huis dat pas half afgebouwd is en geveild moet worden.
Als het goed is bellen ze Anne vandaag nog hierover op en dan weten we meer
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57831826
En ze hebben gebeld. De ING wil ons zelfs helemaal geen hypotheek verstrekken omdat het huis geveild wordt (maar ik heb ook aangegeven dat we het meteen zouden kunnen kopen voor een bepaald bedrag)

En omdat we beide geen vast contract hebben. Werkgeversverklaringen deden ze niet aan. En een jaarcontract (ook inclusief werkgeversverklaring) was ook gewoonweg niet genoeg.

Zucht . Onze laatste hoop is nu de Rabobank, maar de persoon die ons daarmee helpt was vandaag niet aanwezig. Ik ga maandag meteen bellen en duimen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:49:46 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57836611
Getsie, wat een domper.

Ik duim dat de Rabobank wat voor jullie kan betekenen!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 april 2008 @ 22:13:22 #204
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57838891
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:39 schreef ijsmeis het volgende:
Zucht . Onze laatste hoop is nu de Rabobank, maar de persoon die ons daarmee helpt was vandaag niet aanwezig. Ik ga maandag meteen bellen en duimen.
IK zal meeduimen maandag.. Wat een gedoe..
pi_57858032
Nou, nog een meevaller. Schoonzusje zei dat je beter naar de Rabobank in Groesbeek kon gaan, omdat ze daar wel schijnbaar 100% geven.

En heel toevallig zijn die morgen ook op de beurs . Dus wij staan morgen om 12 uur voor de deur en rennen daar als eerste naartoe.

We zijn vandaag ook in het huis geweest en ook al is het ruwbouw, het is nu al mijn droomhuis. Wat ontiegelijk groot en mooi en.. zucht.
Wel waren er nog 4 andere geinteresseerde, maar die hadden hun financiering ook nog niet rond. Als het goed is gaan we met zijn allen naar de veiling en allemaal niet bieden (tenminste, ik weet niet wat wij doen?). En dan hoopt de makelaar waarmee we hebben gesproken het huis te kunnen kopen van de bank (zijn ze sowieso al over aan het onderhandelen) en via een normale manier te kunnen verkopen.
Maar dan zitten we nog steeds met die andere 3 geinteresseerden.

We zijn echt nerveus .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 april 2008 @ 22:51:17 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57858507
Hebben jullie je niet eerst bij de bank georiënteerd over jullie financieringsmogelijkheden dan? Zodat je weet wat je kunt besteden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57858595
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Hebben jullie je niet eerst bij de bank georiënteerd over jullie financieringsmogelijkheden dan? Zodat je weet wat je kunt besteden?
Rabobank in Nijmegen hebben we geraadpleegd. Maar die geven dus maar 90%. En dat is eigenlijk nét iets te weinig. Dus morgen gaan we de Rabobank in Groesbeek raadplegen.

Als we die dingen niet weten voor die tijd, gaan we uiteraard ook niks bieden of wat dan ook. Maar het moet te doen zijn. Mocht er op de veiling niemand bieden, hebben we sowieso alweer meer tijd om ons op meerdere banken te oriënteren. Maar zoals we het nu bekijken wil alleen de Rabobank ons verder helpen.
pi_57859376
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:55 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Rabobank in Nijmegen hebben we geraadpleegd. Maar die geven dus maar 90%. En dat is eigenlijk nét iets te weinig. Dus morgen gaan we de Rabobank in Groesbeek raadplegen.

Als we die dingen niet weten voor die tijd, gaan we uiteraard ook niks bieden of wat dan ook. Maar het moet te doen zijn. Mocht er op de veiling niemand bieden, hebben we sowieso alweer meer tijd om ons op meerdere banken te oriënteren. Maar zoals we het nu bekijken wil alleen de Rabobank ons verder helpen.
Ik heb niet alle posts gelezen maar ben je al bij Stater geweest...? Nederlandse banken om een buitenlandse hypotheek is niet zo'n best idee...maar dat had je zelf geloof ik al in de gaten. Bij Stater zou je een hypotheek kunnen krijgen van Bouwfonds Nederland wat een dochter van ABNAMRO is maar speciaal voor buitenlandse hypotheken.

Wij wonen inmiddels alweer 5 jaar in Duitsland en hebben eigenlijk zonder problemen op 1 inkomen een hypotheek gekregen...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_57859628
Deze vraag is misschien wel eerder gesteld maar waarom loopt je lening/hypotheek niet via een Duitse bank?
  zondag 6 april 2008 @ 00:04:10 #210
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_57860400
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:33 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Deze vraag is misschien wel eerder gesteld maar waarom loopt je lening/hypotheek niet via een Duitse bank?
Als je als buitenlander naar Duitsland komt is de kans op het krijgen van een hypotheek bij een Duitse bank vrijwel nihil. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er geen verleden van je aanwezig is. Een Duitse bank kan (volgens mij) geen BKR toetsing doen maar ook hechten ze een belang aan de historie van je betalingsverkeer. Woon je echter een paar jaar in Duitsland en heb je een verleden waarbij er absoluut geen Schufa (soort Duitse BKR) eintrag mag zijn, dan is het eigenlijk geen probleem om een Duitse financiering aan te vragen. Mits je betalingsverkeer 'normaal' is.
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_57864113
Dat van die Schufa wist ik niet. Neem ook niet aan dat ik daar een notering heb :-)

In het geval van IJsmeis et al. is het natuurlijk jammer dat ze niet bij een Duitse bank binnen kunnen stappen; me dunkt dat die wel ervaring hebben met de "Zwangversteigerungen" en ook eerder geneigd zijn, indien historie in orde, daar aan mee te financieren.

Binnen Europa zou het allemaal niet uit moeten maken naar mijn mening. Echter, de alledaagse praktijk loopt vaak achter bij wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten.
pi_57864309
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:24 schreef Rokossovski het volgende:

[..]

Ik heb niet alle posts gelezen maar ben je al bij Stater geweest...? Nederlandse banken om een buitenlandse hypotheek is niet zo'n best idee...maar dat had je zelf geloof ik al in de gaten. Bij Stater zou je een hypotheek kunnen krijgen van Bouwfonds Nederland wat een dochter van ABNAMRO is maar speciaal voor buitenlandse hypotheken.

Wij wonen inmiddels alweer 5 jaar in Duitsland en hebben eigenlijk zonder problemen op 1 inkomen een hypotheek gekregen...
Als ze er morgen ook staan, dan nemen we daar ook een kijkje .
  zondag 6 april 2008 @ 12:25:09 #213
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_57866304
quote:
Op zondag 6 april 2008 09:53 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Dat van die Schufa wist ik niet. Neem ook niet aan dat ik daar een notering heb :-)

In het geval van IJsmeis et al. is het natuurlijk jammer dat ze niet bij een Duitse bank binnen kunnen stappen; me dunkt dat die wel ervaring hebben met de "Zwangversteigerungen" en ook eerder geneigd zijn, indien historie in orde, daar aan mee te financieren.

Binnen Europa zou het allemaal niet uit moeten maken naar mijn mening. Echter, de alledaagse praktijk loopt vaak achter bij wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten.
Ik vraag me af of een Nederlandse bank überhaupt wel een financiering wil verstrekken op basis van een woning die in executie wordt verkocht...

Bankverkeer binnen Europa zal waarschijnlijk pas over een jaar of 20 met elkaar synchroon lopen...zo werd mij door een Duitse financeberater verteld...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_57866550
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:25 schreef Rokossovski het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een Nederlandse bank überhaupt wel een financiering wil verstrekken op basis van een woning die in executie wordt verkocht...

Eens, maar ik vraag me af waarom niet. Een hypotheek is in essentie niets meer dan een lening met als onderpand onroerend goed. Als het onderpand er is, waarom zou je dan geen lening geven?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 april 2008 @ 13:03:33 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57867055
Je koopt het huis vaak onder de werkelijke waarde, dus een tophypotheek hoeft het niet te worden. Maar banken zijn nu eenmaal voorzichtig met het verstrekken van een hypotheek voor "over de grens".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 6 april 2008 @ 14:27:20 #216
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_57868602
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:03 schreef Rewimo het volgende:
Je koopt het huis vaak onder de werkelijke waarde, dus een tophypotheek hoeft het niet te worden. Maar banken zijn nu eenmaal voorzichtig met het verstrekken van een hypotheek voor "over de grens".
Tja...dat is wel waar maar Duitse banken zijn daar nou eenmaal heel conservatief in wat eigenlijk een beetje haaks staat op de Duitse houding ten overstaan van één Europa. Zelf denk ik dat het ook komt doordat het bankwezen in Duitsland erg in een eigen wereld leeft. Maar zoals Rewimo hierboven ook al opmerkte zal het ongetwijfeld ook met een stuk voorzichtigheid te maken hebben.

Waar ik me overigens behoorlijk aan kan ergeren zijn de kosten die Duitse banken aan hun klanten doorberekenen. Tegenwoordig moeten we al 4,50 betalen als we een pin opname doen bij een andere bank...het overboeken kan behoorlijk lang duren en ook internetbankieren loopt niet zo goed als het zou moeten zijn...dat zijn althans onze ervaringen met de Volksbank.
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 april 2008 @ 14:35:44 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57868740
Wij nemen geld op met onze giropas Da's overal gratis. We hebben ook een pasje van de Commerzbank, maar dat gebruiken we alleen om betalingen te doen.

Internetbankieren bij de Commerzbank verloopt overigens uiterst soepel Duidelijke site en over het algemeen zeer snel. Boekingen worden meestal de volgende dag uitgevoerd. We zijn er min of meer toevallig terechtgekomen maar hebben tot nu toe prima ervaringen bij de Commerzbank.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 april 2008 @ 14:48:37 #218
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57869036
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:35 schreef Rewimo het volgende:
Wij nemen geld op met onze giropas Da's overal gratis.
Met elke Nederlandse pas overigens.
  zondag 6 april 2008 @ 17:07:00 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_57872074
Ik maak gebruik van de Rabobank in Nederland (had ik voor dat ik naar Duitsland ging al een rekening).
voor het standaard betalingsverkeer en geld opnemen.
en voor het Duitse betalingsverkeer/overschrijvingen de Sparkasse,
en deze is snel en duidelijk met internetbankieren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_57877622
Nou, we zijn bij de wonen en werken beurs geweest in Nijmegen (best klein ).

En Rabobank Groesbeek was érg vriendelijk . Ze bellen morgen meteen voor een afspraak voor aankomende maandag, dinsdag of woensdag voor in de avond (en dat terwijl ze officieel alleen op de dinsdagavond geopend zijn ).

Dus dat is al een goede indruk in ieder geval . En ze schrokken ook helemaal niet toen we het woord veiling lieten vallen. Er staat zelfs informatie over in (oke niet veel, maar wel een klein stukkie), in het boek wat we mee gekregen hebben.

Eindelijk weer een beetje iets positiefs .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 april 2008 @ 22:24:37 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57878660
Mooi zo ijsmeis, ik ben benieuwd wat er uit het gesprek komt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57885392
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Mooi zo ijsmeis, ik ben benieuwd wat er uit het gesprek komt
Morgen afspraak bij de bank
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  maandag 7 april 2008 @ 15:27:08 #223
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57890148
Spannend, T. en IJ.! Morgen maar weer duimen dus!

Ik voel me vandaag een echte Nederlander in Duitsland, samen met de (Nederlandse ) buuf ben ik eens uitgebreid het dorp gaan verkennen. Van vieze oude "antiek"winkeltjes waar het stonk naar menselijke liquide uitwerpselen tot een gezellig terrasje in de zon en een bezichtiging van de kerk.

Tot nu toe haalt ons dorp nog steeds een vette voldoende. Een heel gezellige dorpskern en een prachtige omgeving.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57890270
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:27 schreef phluphy het volgende:
Spannend, T. en IJ.! Morgen maar weer duimen dus!

Ik voel me vandaag een echte Nederlander in Duitsland, samen met de (Nederlandse ) buuf ben ik eens uitgebreid het dorp gaan verkennen. Van vieze oude "antiek"winkeltjes waar het stonk naar menselijke liquide uitwerpselen tot een gezellig terrasje in de zon en een bezichtiging van de kerk.

Tot nu toe haalt ons dorp nog steeds een vette voldoende. Een heel gezellige dorpskern en een prachtige omgeving.
Thnx

Mag ik vragen hoe het dorp heet?
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  maandag 7 april 2008 @ 15:46:25 #225
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57890489
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 9 april 2008 @ 08:00:25 #226
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57927003
Ik heb geduimd, T. en IJ.! Hoe ging het?

Hoorde trouwens gisteren dat een kennis, die ook niet in een makkelijke situatie zat, het uiteindelijk via de DSB bank heeft geregeld.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57927388
quote:
Op woensdag 9 april 2008 08:00 schreef phluphy het volgende:
Ik heb geduimd, T. en IJ.! Hoe ging het?

Hoorde trouwens gisteren dat een kennis, die ook niet in een makkelijke situatie zat, het uiteindelijk via de DSB bank heeft geregeld.
Niet zo positief als verwacht eigenlijk..

De intentieverklaring van Anne wordt waarschijnlijk niet goedgekeurd, dus kunnen we haar inkomen niet meetellen. Alleen op basis van mijn inkomen redden we het niet..

Nu hebben we nog de mogelijkheid om gebruik te maken van de overwaarde van het huis van mijn ouders, maar het probleem is dat mijn oma vruchtgebruik heeft op het huis. Het is nog onduidelijk of dat roet in het eten kan gooien.
Oma heeft wel aangegeven dat ze hier eventueel vanaf wil zien, maar dan moet dat bij de notaris aangepast worden enzo en daar gaat tijd overheen en dat is juist wat we op dit moment niet hebben.
Vandaag worden er nog wat telefoontjes gepleegd en ik hoop vandaag toch weer iets meer te weten. Waarschijnlijk komt het erop neer dat we het aankoopbedrag van het huis met mijn inkomen kunnen opbrengen en het daarmee dan ook willen kopen. Als er meer duidelijkheid bestaat over de overwaarde van het huis van mijn ouders, gaan we daarvan geld gebruiken voor het afbouwen van het huis.

Het lijkt dus in eerste instantie wel een beetje positief, ware het niet dat de bank het huis nu op dit moment 95% zeker gaat veilen. Er is dus een kans van 5% dat ze het van tevoren willen verkopen, wat dus eigenlijk al vandaag of morgen zou moeten zijn..
Zoals eerder aangegeven zouden we, mochten we deelnemen aan de veiling, 10% van de Verkehrswert (als ik me niet vergis?) moeten aanbetalen. Dat wordt nog een klein probleempje.. 10-11 duizend zou nog te doen moeten zijn, maar dan zijn we er nog niet..
Maar ook hier krijgen we vandaag zeer waarschijnlijk meer duidelijkheid over.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 april 2008 @ 10:53:06 #228
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57929623
Het klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld. Ik hoop voor jullie dat het goed uitpakt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57930150
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Het klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld. Ik hoop voor jullie dat het goed uitpakt.
En het is allemaal nog veel ingewikkelder dan het klinkt
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57934343
Het is allemaal een klein beetje duidelijker geworden..

We gaan vrijdag gewoon naar de veiling zonder te bieden. Als het huis niet verkocht wordt gaan we na de veiling proberen het huis te kopen, wordt het huis wel verkocht gaan we nieuw bouwen
Waarschijnlijk gaan we van de week even naar een duitse architekt en met hem even de mogelijkheden bekijken. Hij zegt in elk geval dat we uiteindelijk voor hetzelfde geld een compleet nieuw huis kunnen bouwen op een even groot grondstuk en alles dus naar eigen smaak kunnen maken.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  woensdag 9 april 2008 @ 15:35:52 #231
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57935926
Dat is natuurlijk wel een heel tof Plan B. !
Spannende tijden voor jullie. Heeft wel wat, niet?
... ♥ ik mis je ♥
pi_57935986
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:35 schreef phluphy het volgende:
Dat is natuurlijk wel een heel tof Plan B. !
Spannende tijden voor jullie. Heeft wel wat, niet?
Ja, eigenlijk een beetje te spannend. Het was de afgelopen dagen echt stressen..
Nu we deze oplossing bedacht hebben valt er echt een hele last van m'n schouders
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  woensdag 9 april 2008 @ 15:39:27 #233
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57936013
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:27 schreef phluphy het volgende:
Ik weet niet hoe dat spul heet. Ik krijg het van de oude buurman. T.z.t. zal ik het wel even vragen en opschrijven.
Dit spul, wat de buurman dus al jaren in huis heeft voor succesvolle bestrijding van de bramenstruiken, heeft ie 30 jaar geleden via-via gekregen. De voorraad is bijna op, dus die wil ik 'm niet afpakken.

Inmiddels elders deze info gevonden, die goed schijnt te werken:

  • Bramenstruik horizontaal afzagen tot op zo'n 20 cm. vanaf de bodem, paar gaatjes in bovenkant van de stomp, dik insmeren met onverdunde Round-up en met een plastic zakje afdekken.
  • Na een paar dagen nog eens insmeren.
  • Twee weken later zo diep mogelijk wegzagen/hakken, de rest rot wel weg.


    Waar kocht jij vorig jaar dat spul voor de brandnetels?
  • ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 9 april 2008 @ 15:40:28 #234
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_57936027
    Bedenk wel dat bij Nieuwe bouw ook nog andere dingen komen.
    b.v. vloerbedekking, badkamer, keuken (voor zover deze wel in de bestaande woning achterblijft).
    maar wel een mooie uitdaging
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
    pi_57936121
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:40 schreef z80 het volgende:
    Bedenk wel dat bij Nieuwe bouw ook nog andere dingen komen.
    b.v. vloerbedekking, badkamer, keuken (voor zover deze wel in de bestaande woning achterblijft).
    maar wel een mooie uitdaging
    Weet ik..

    Mijn vader heeft een loodgietersbedrijf in Duitsland, m'n zwager heeft een stucadoorsbedrijf en de architekt is een hele goede kennis van m'n vader. Dat komt dus allemaal wel goed
    Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 april 2008 @ 15:53:30 #236
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_57936254
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:39 schreef phluphy het volgende:

    [..]
    Waar kocht jij vorig jaar dat spul voor de brandnetels?
    Boerenbond.

    Ik weet niet hoeveel brandnetels je hebt? Want je kunt een heel stuk doen met een paar cc en die kun je gerust van me krijgen. Ik heb een halfvolle fles van 3/4 liter.
      woensdag 9 april 2008 @ 15:56:37 #237
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57936312
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:53 schreef qltel het volgende:

    [..]

    Boerenbond.

    Ik weet niet hoeveel brandnetels je hebt? Want je kunt een heel stuk doen met een paar cc en die kun je gerust van me krijgen. Ik heb een halfvolle fles van 3/4 liter.
    Ik weet nog niet precies hoeveel het er zijn, ze beginnen nu pas goed te voorschijn te komen.
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 9 april 2008 @ 15:57:59 #238
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_57936335
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:46 schreef Timmetjuh. het volgende:

    [..]

    Weet ik..

    Mijn vader heeft een loodgietersbedrijf in Duitsland, m'n zwager heeft een stucadoorsbedrijf en de architekt is een hele goede kennis van m'n vader. Dat komt dus allemaal wel goed
    en waar zit dit loodgietersbedrijf?
    mag ook per PB
    ik heb een kleine lekkage en heb zelf niet het juiste gereedschap om een koppeling met/aan kunststof leiding te maken.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 april 2008 @ 16:04:35 #239
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_57936464
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:56 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Ik weet nog niet precies hoeveel het er zijn, ze beginnen nu pas goed te voorschijn te komen.
    De maat van jullie tuin in aanmerking genomen spuit je alle brandnetels die er kunnen staan dood met de inhoud van de bodem van een bekertje.. Je verdunt het namelijk nogal. Maar aangezien de wortels door dat middel ook afsterven kun je het beste snel beginnen. Er zullen er dan des te minder opkomen.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 april 2008 @ 18:05:03 #240
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_57938780
    Er kwam net een meneer aan de deur om lootjes te verkopen voor de open dag van de vrijwillige brandweer op 1 mei

    Ik dacht eerst dat ie kwam om qltel in te lijven

    qltel moest trouwens vooral komen want er zal veel schnapps en bier zijn

    Helaas voor de man drinken wij geen van beiden Maar ik heb wel lootjes gekocht en we gaan natuurlijk naar de open dag. Even socializen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 9 april 2008 @ 18:43:14 #241
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_57939592
    Let wel even op.
    1mei is de dag van de arbeid.
    met andere woorden in Duitsland zit alles dicht.
    wat nog lachen gaat worden, Nederlanders die vrij zijn en een dagje Duitsland pakken om te shoppen.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
    pi_57940441
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:57 schreef z80 het volgende:

    [..]

    en waar zit dit loodgietersbedrijf?
    mag ook per PB
    ik heb een kleine lekkage en heb zelf niet het juiste gereedschap om een koppeling met/aan kunststof leiding te maken.
    Ik stuur je wel ff een PM. Ik hoop alleen dat je niet al teveel haast heb, andere mensen hier op het forum wachten ook al een paar maanden
    Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 april 2008 @ 20:45:25 #243
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_57942603
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 18:43 schreef z80 het volgende:
    Let wel even op.
    1mei is de dag van de arbeid.
    met andere woorden in Duitsland zit alles dicht.
    wat nog lachen gaat worden, Nederlanders die vrij zijn en een dagje Duitsland pakken om te shoppen.
    't Is Hemelvaartsdag. Dus in NL is ook alles dicht. En dat dus dit jaar ook nog eens na Koninginnedag Ik heb 2 mei vrij genomen. Lekker lang weekend
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 9 april 2008 @ 22:00:06 #244
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_57944436
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 19:19 schreef Timmetjuh. het volgende:

    [..]

    Ik stuur je wel ff een PM. Ik hoop alleen dat je niet al teveel haast heb, andere mensen hier op het forum wachten ook al een paar maanden
    pm terug.

    haast heb ik niet.
    zit al een half jaar zo, maar wil het wel een keer gemaakt hebben.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
    pi_57944949
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 15:40 schreef z80 het volgende:
    Bedenk wel dat bij Nieuwe bouw ook nog andere dingen komen.
    b.v. vloerbedekking, badkamer, keuken (voor zover deze wel in de bestaande woning achterblijft).
    maar wel een mooie uitdaging
    Maar dat is bij het huis van die veiling ook van toepassing .
    pi_57963928
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 22:00 schreef z80 het volgende:

    [..]

    pm terug.

    haast heb ik niet.
    zit al een half jaar zo, maar wil het wel een keer gemaakt hebben.
    In welke deelstaat woon je...?
    The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
      donderdag 10 april 2008 @ 21:02:09 #247
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_57965647
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 19:41 schreef Rokossovski het volgende:

    [..]

    In welke deelstaat woon je...?
    Kijk even in mijn profiel of lees een stukje terug.

    ik woon dus bij Kleve (NRW)
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
    pi_57987862
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 21:02 schreef z80 het volgende:

    [..]

    Kijk even in mijn profiel of lees een stukje terug.

    ik woon dus bij Kleve (NRW)
    Tja...dat had ik kunnen doen maar ik kijk daar eigenlijk nooit naar...

    Wij wonen in het noord westelijk deel van Niedersachsen (Emsland) dus da's nog wel een endje uit de buurt. Nou heb ik wel een goede vriend in Mook wonen die ik af en toe bezoek. Mocht ik die kant opkomen dan wil ik je er wel even mee helpen...heb daar alles voor in huis...
    The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
    pi_58019774
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 09:27 schreef Rewimo het volgende:

    Ook niet al te ver over de grens dus Heb je al foto's?
    Zo, ik ben ook weer terug. Een tijdje terug ben ik tijdens de verbouwing door een zolder gezakt en 3 meter lager op de betonvloer wakker geworden. En heb hier door een schedelbreuk, herssenschuding, schouderbreuk, gekneusde ribben, snij en schaafwonden, en tal van andere inwendige kneuzingen opgelopen.Dus het was ff rustig aan deze kant.
    Maar goed, foto's

    voor aanzicht.



    achter aanzicht



    grondstuk.



    Inmiddels ben ik weer voorzichtig aan de slag gegaan, maar het schiet nog niet echt op.
    Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 april 2008 @ 19:54:23 #250
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58026876
    Oei, dat was niet zo mooi dus Sterkte!

    Hoe groot is dat stuk land? Het ziet er vrij smal uit maar wel lang
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 14 april 2008 @ 00:14:36 #251
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_58034447
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 00:04 schreef Rokossovski het volgende:
    Als je als buitenlander naar Duitsland komt is de kans op het krijgen van een hypotheek bij een Duitse bank vrijwel nihil. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er geen verleden van je aanwezig is. Een Duitse bank kan (volgens mij) geen BKR toetsing doen maar ook hechten ze een belang aan de historie van je betalingsverkeer.
    Ik heb zonder enig probleem een hypotheek gekregen bij Commerzbank. Volgens mij deden ze wel navraag bij BKR.
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 14:27 schreef Rokossovski het volgende:

    Tja...dat is wel waar maar Duitse banken zijn daar nou eenmaal heel conservatief in wat eigenlijk een beetje haaks staat op de Duitse houding ten overstaan van één Europa.

    (...)
    Waar ik me overigens behoorlijk aan kan ergeren zijn de kosten die Duitse banken aan hun klanten doorberekenen. Tegenwoordig moeten we al 4,50 betalen als we een pin opname doen bij een andere bank...
    Dat laatste komt juist door Europese regelgeving. Volgens mij kwam het er op neer dat je in bepaalde vergelijkbare gevallen óf altijd óf nooit kosten in rekening moet brengen. Volgens mij betekende het dat je alleen aan gasten kosten mocht doorberekenen als je dat ook bij je eigen klanten deed. De meeste Nederlandse banken hebben gekozen om dat niet te doen. In Duitsland betaal je al voor het gebruik van een rekening, dus moesten ze óf dat afschaffen, óf ook gasten de rekening presenteren.

    Overigens werd bij de Commerzbank mijn werkgeversverklaring niet geaccepteerd. Alleen de loonstrookjes telden mee.

    Sterkte EGJ en verder ga ik dit topic maar weer eens wat vaker lezen
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_58132063
    quote:
    Op zondag 13 april 2008 19:54 schreef Rewimo het volgende:
    Oei, dat was niet zo mooi dus Sterkte!

    Hoe groot is dat stuk land? Het ziet er vrij smal uit maar wel lang
    1 hectare
    Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 april 2008 @ 11:24:53 #253
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58132310
    Ah ongeveer zo groot als dat van ons (1,2)

    Wat ga je ermee doen? Wij zijn ons weiland langzamerhand aan het beplanten. Maar voor dat klaar is zijn we wel een poosje verder
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 april 2008 @ 10:33:49 #254
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58198080
    Weet iemand een online programmagids met Duitse satellietzenders? Ben ik voor iemand naar op zoek
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_58220847
    Deze misschien? http://www.siehferninfo.de/
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 april 2008 @ 10:00:50 #256
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58220947
    Dank je wel! Ik geef 'm door
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_58224217
    Wij zijn ondertussen nog steeds geen steek verder..
    Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
    pi_58261830
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 12:37 schreef Timmetjuh. het volgende:
    Wij zijn ondertussen nog steeds geen steek verder..
    Valt mee .
    Wellicht binnenkort eindelijk goed nieuws.

    De hypotheek is in ieder geval rond! Da's alvast één.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 april 2008 @ 20:02:38 #259
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58262626
    Da's mooi, want dat is een lastige horde om te nemen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 24 april 2008 @ 08:21:50 #260
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_58270997
    Vinden jullie ook dat je in de restaurants van die enorme porties krijgt? Met name het vlees, de standaard hoeveelheid is echt meer dan het dubbele dan wat ik gewend ben te krijgen in Nederland.
    Het zijn meer deurmatten dan een stukje vlees!
    Het is helemaal niet duur, de kwaliteit is prima en de porties royaal. Geen wonder dat je van die uitspraken krijgt als "in Deutschland ist alles besser!"
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 19:38 schreef ijsmeis het volgende:
    De hypotheek is in ieder geval rond! Da's alvast één.
    Mooi zo!
    ... ♥ ik mis je ♥
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2008 @ 08:42:09 #261
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_58271269
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 08:21 schreef phluphy het volgende:
    Vinden jullie ook dat je in de restaurants van die enorme porties krijgt? Met name het vlees, de standaard hoeveelheid is echt meer dan het dubbele dan wat ik gewend ben te krijgen in Nederland.
    Het zijn meer deurmatten dan een stukje vlees!
    Het is helemaal niet duur, de kwaliteit is prima en de porties royaal. Geen wonder dat je van die uitspraken krijgt als "in Deutschland ist alles besser!"
    De smaak lijkt meestal niet op deurmatten, maar verder is onze ervaring hetzelfde. En dan de prijzen. Wij dachten de eerste keren dat ze nog in Duitse Marken waren of dat er nog allerlei kosten bijkwamen..
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2008 @ 08:42:58 #262
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_58271274
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 19:38 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    De hypotheek is in ieder geval rond! Da's alvast één.
    Het geld hebben is een grote hindernis bij het kopen van een huis. Da's dus goed nieuws! Nu nog het huis bij het geld vinden..
    pi_58277089
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 08:42 schreef qltel het volgende:

    [..]

    Het geld hebben is een grote hindernis bij het kopen van een huis. Da's dus goed nieuws! Nu nog het huis bij het geld vinden..
    Nou ja, helemaal rond is het niet.. We hebben alleen te horen gekregen hoeveel we op basis van onze intentieverklaringen kunnen lenen. Dat bedrag is voldoende voor ons, dus wat dat betreft is de hypotheek rond ja. Het echte papierwerk enzo moet nog komen zodra we een taxatierapport hebben ingeleverd.

    Wie heeft jullie huizen eigenlijk getaxeerd? Bij de Rabobank schijnen ze alleen rapporten van Barend van Ackeren te accepteren..
    Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2008 @ 13:31:42 #264
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_58277382
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 13:19 schreef Timmetjuh. het volgende:

    [..]
    Wie heeft jullie huizen eigenlijk getaxeerd? Bij de Rabobank schijnen ze alleen rapporten van Barend van Ackeren te accepteren..
    Barend van Ackeren

    Hij heeft voor ons een prachtig taxatierapport gemaakt, elke hoek van het huis op de foto, hele berekeningen erin, de omgeving en de boel hierbinnen is omschreven en nog veel meer. Het kostte ons wel wat, maar je krijgt er wel wat voor.

    Hij was overigens 1 van de taxateurs die werd aangeraden door de ING en onze makelaar werkt ook altijd met hem.
    pi_58281479
    Ik vind het een beetje vriendjespolitiek eigenlijk.. Ik wed dat er zat andere zijn die het net zo goed kunnen en er waarschijnlijk ook nog eens minder geld voor vragen..

    Bij ons vallen er in elk geval geen foto's te maken, omdat ie een taxatierapport van een tekening moet maken. Ik ben benieuwd of het dan net zo duur is. Volgens mij is het iets van 900 euro toch?
    Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2008 @ 16:51:02 #266
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_58281740
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Timmetjuh. het volgende:
    Ik vind het een beetje vriendjespolitiek eigenlijk.. Ik wed dat er zat andere zijn die het net zo goed kunnen en er waarschijnlijk ook nog eens minder geld voor vragen..
    Ik denk dat je ook best eerst een prijs op kan vragen met de verschillende optie's erbij. Bij ons was het echt een heel dik pakket, als dat voor julliem niet hoeft neem ik aan dat het ook wel goedkoper kan, vooral als het van een tekening moet.

    Voor ons was de taxatie ook een soort van voorpret en die +/- 900 best waard...
    pi_58379174
    We hebben zeer waarschijnlijk een grondstuk

    [ Bericht 51% gewijzigd door Timmetjuh. op 29-04-2008 13:29:53 ]
    Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 april 2008 @ 14:10:41 #268
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58380120
    Da's een begin
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 15:29:30 #269
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_58381628
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 13:22 schreef Timmetjuh. het volgende:
    We hebben zeer waarschijnlijk een grondstuk
    Alleen een grondstuk lijkt me wel wat koud s'winters..
    pi_58385438
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 15:29 schreef qltel het volgende:

    [..]

    Alleen een grondstuk lijkt me wel wat koud s'winters..
    Daarom heet ik ook ijsmeis.
    pi_58388914
    kwoon er nu anderhalf jaar. aan de rgens dat wel. ikga nog in nederland naar school maar het blijft een afrader voor mense met puberaalingestelde kindere x"D.
    pi_58389419
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 21:39 schreef pavignon het volgende:
    kwoon er nu anderhalf jaar. aan de rgens dat wel. ikga nog in nederland naar school maar het blijft een afrader voor mense met puberaalingestelde kindere x"D.
    Wat blijft een afrader? Verhuizen?
    pi_58390673
    te verhuize naar duitslanddd.
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 22:02 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Wat blijft een afrader? Verhuizen?
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 april 2008 @ 23:05:04 #274
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58390791
    Als je Duits net zo goed is als je Nederlands kan ik me er iets bij voorstellen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_58391006
    Ook alle Nederlanders in Duitsland een fijne koninginnedag gewenst!
    Wij hebben vanavond een grootse ontvangst gehad op de ambassade, was erg leuk, het was heel erg Promoot de Nederlandse Cultuur en dergelijke, met allerlei dingen van Nederlands design tentoongesteld, zoals de bekende TU Delft paraplu's, jurken van Jan Taminiau (?) en een echte Spyker

    En 't Wilhelmus gezongen natuurlijk
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
    pi_58391047
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:05 schreef Rewimo het volgende:
    Als je Duits net zo goed is als je Nederlands kan ik me er iets bij voorstellen
    .

    @ innepin, ik heb werkelijk helemaal niets met Koninginnedag . Collega van mij zei vanmiddag al "ik kom uit Limburg en daar hebben ze er niet zoveel mee" -> ik "Oh, ik kom ook uit Limburg en heb exact hetzelfde". Maar of het nou écht typisch Limburg is .
    pi_58391369
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:15 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    .

    @ innepin, ik heb werkelijk helemaal niets met Koninginnedag . Collega van mij zei vanmiddag al "ik kom uit Limburg en daar hebben ze er niet zoveel mee" -> ik "Oh, ik kom ook uit Limburg en heb exact hetzelfde". Maar of het nou écht typisch Limburg is .
    Misschien komt het nog als je eenmaal in het buitenland woont Ik had tot vandaag ook al sinds mijn kleutertijd niet meer rondgelopen met een roodwitblauw lint in mijn haar en een oranje tulpenbroche opgespeld het nationale gevoel wordt versterkt als je een klein groepje Nederlanders bent in een ander land, zo heb ik het gevoel.

    Anyway, twee van mijn collegae komen ook uit Limburg en die hebben vanmorgen bij de Brandenburger Tor zelfs tulpen uit staan delen....
    Plus, de ambassade moet natuurlijk wel het goede voorbeeld geven enzo
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 april 2008 @ 08:02:47 #278
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58394423
    Wij profiteren gewoon van de extra vrije dag en gaan vandaag een paar dag uit in eigen land Christan krijgt vanmorgen al vroeg vrij (heeft een Lesenacht gehad op school) en dus kunnen we om half 10 gaan rijden richting Pfalz Heel DLD krijgt morgen pas vrij dus morgen zal het wel druk worden op de weg (de scholen hebben vrijdag ook vrij voorzover ik weet).
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 5 mei 2008 @ 21:43:59 #279
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_58499947
    Weet iemand hoe dat zit met fooi geven in een kapsalon?
    Elke kapster heeft een spaarvarkentje achter de toonbank, en de bedoeling is dat je fooi geeft.
    Maar hoeveel is gebruikelijk?
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 5 mei 2008 @ 23:19:20 #280
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_58502355
    Ow, dat heeft de AMI in nederland ook geloof ik weet niet wat gebruikelijk is ben meer een tipper met het eten eigenlijk, meer niet
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_58505123
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:29 schreef innepin het volgende:

    Misschien komt het nog als je eenmaal in het buitenland woont Ik had tot vandaag ook al sinds mijn kleutertijd niet meer rondgelopen met een roodwitblauw lint in mijn haar en een oranje tulpenbroche opgespeld het nationale gevoel wordt versterkt als je een klein groepje Nederlanders bent in een ander land, zo heb ik het gevoel.
    Ja, ben ik met je eens, dat dat meespeelt.
     FR
    pi_58592552
    Ik zal me hier ook maar eens melden. Ik woon in Kleve stad, en heb al een grondstuk gekocht in Rindern waar een huis op moet komen (slaapt wel zo lekker). Als alles meezit, kan de genemigung volgende week rond zijn. Hiervoor 3 jaar in Singapore gewoond, waar ik nog bijna dagelijks heimwee naar heb. Vanwege een slavendrijver als baas heb ik toen ander werk gezocht en kwam dus weer in NL terecht (puur toeval). Vanwege mijn vrouw moesten we de grens over en dat beviel zo goed, dat we dus hier blijven.

    Voor het nieuwe huis start ik een topic in klussen zodra de vergunning rond is.
    pi_58593261
    Leuk . Post je dan hier even een linkje?

    Wil ik ook wel volgen namelijk, omdat we zelf ook gaan beginnen .
    pi_58594404
    Uiteraard zal ik hier een linkje zetten.

    Hoever ben jij al met de voorbereidingen? We zijn in feite klaar, op de bouwvergunning na.
    pi_58597923
    Wij zitten nog helemaal in de beginfase eigenlijk .
    De gemeenteraad moet nog de indeling goedkeuren en ze geven de mensen die eromheen wonen nog de kans om te protesteren. En dan kunnen we eigenlijk gaan ondertekenen en het grondstuk betalen en dan pas bouwen.
    pi_58599627
    Dat was bij mijn grondstuk allemaal al voor elkaar. Ik heb de kavel gekocht van een gutachter en die heeft me ook al geholpen met contracten en zo. Hij heeft ook toegezegd de bouw een beetje in de gaten te houden voor me.

    Heb je al een idee wat voor huis het moet gaan worden?
    pi_58602232
    Ja, we hebben zelf al wat schetsen gemaakt die ook bij de gemeente ingediend zijn.
    De architect zal hier dan officiele tekeningen van maken, maar ik denk eigenlijk niet dat er veel veranderd moet worden .
      zaterdag 10 mei 2008 @ 23:08:36 #288
    201361 pepu
    Op de konijnen af= lekker?
    pi_58602299
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 21:43 schreef phluphy het volgende:
    Weet iemand hoe dat zit met fooi geven in een kapsalon?
    Elke kapster heeft een spaarvarkentje achter de toonbank, en de bedoeling is dat je fooi geeft.
    Maar hoeveel is gebruikelijk?
    Doe maar zoveel als je dom bent
    pi_58613403
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 12:51 schreef siemi het volgende:
    Ik zal me hier ook maar eens melden. Ik woon in Kleve stad, en heb al een grondstuk gekocht in Rindern waar een huis op moet komen (slaapt wel zo lekker). Als alles meezit, kan de genemigung volgende week rond zijn. Hiervoor 3 jaar in Singapore gewoond, waar ik nog bijna dagelijks heimwee naar heb. Vanwege een slavendrijver als baas heb ik toen ander werk gezocht en kwam dus weer in NL terecht (puur toeval). Vanwege mijn vrouw moesten we de grens over en dat beviel zo goed, dat we dus hier blijven.

    Voor het nieuwe huis start ik een topic in klussen zodra de vergunning rond is.
    Hoe lang zit je nu alweer in Duitsland?

    Als je trouwens aan de lijst wilt worden toegevoegd, geef je maar een gil het betreffende topic, hè!
     FR
      zondag 11 mei 2008 @ 19:29:06 #290
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_58613875
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 12:51 schreef siemi het volgende:
    Ik zal me hier ook maar eens melden. Ik woon in Kleve stad, en heb al een grondstuk gekocht in Rindern waar een huis op moet komen (slaapt wel zo lekker). Als alles meezit, kan de genemigung volgende week rond zijn. Hiervoor 3 jaar in Singapore gewoond, waar ik nog bijna dagelijks heimwee naar heb. Vanwege een slavendrijver als baas heb ik toen ander werk gezocht en kwam dus weer in NL terecht (puur toeval). Vanwege mijn vrouw moesten we de grens over en dat beviel zo goed, dat we dus hier blijven.

    Voor het nieuwe huis start ik een topic in klussen zodra de vergunning rond is.
    als je weer in de duurt bent en je hebt zin een een kop koffie,
    je bent welkom.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 mei 2008 @ 19:35:01 #291
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58613957
    Heb je al in je zwembad gelegen, z80?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 11 mei 2008 @ 20:07:26 #292
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_58614505
    nog niet.
    gat 1 gevonden en geplakt.
    blijkt er nog ergens een klein gaatje te zitten.
    morgen poging nummer 2
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 mei 2008 @ 20:29:49 #293
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58614934
    Vergeet niet om er een zeil onder te leggen voor je hem opzet en vult. Was qltel vergeten te zeggen tegen je Is beter voor de bodem
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_58615775
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 18:56 schreef Bora-Bora het volgende:

    Hoe lang zit je nu alweer in Duitsland?

    Als je trouwens aan de lijst wilt worden toegevoegd, geef je maar een gil het betreffende topic, hè!
    Inmiddels bijna 1 jaar.

    Neem me op in de lijst, als je wilt:
    Siemi, Kleve
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 19:29 schreef z80 het volgende:

    [..]

    als je weer in de duurt bent en je hebt zin een een kop koffie,
    je bent welkom.
    Bedankt z80, ik zal binnenkort vast vaak bij je achterin de tuin staan, dus dan is een bakkie koffie er wel lekker bij.
      zondag 11 mei 2008 @ 21:50:41 #295
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_58616409
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 20:29 schreef Rewimo het volgende:
    Vergeet niet om er een zeil onder te leggen voor je hem opzet en vult. Was qltel vergeten te zeggen tegen je Is beter voor de bodem
    telaat.
    de eerste laag water staat er al in.
    en daarbij ik heb ook geen zeil liggen.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
    pi_58621577
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 21:18 schreef siemi het volgende:

    [..]

    Inmiddels bijna 1 jaar.

    Neem me op in de lijst, als je wilt:
    Siemi, Kleve
    Is in orde.
     FR
      maandag 12 mei 2008 @ 12:28:50 #297
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_58624751
    leuk topic!

    ik woon zelf in nederland bij mijn ouders, mar mijn vriendin is duitse en woont dus ook in duitsland. En ik ben daar dus vaak te vinden in het weekend.

    Ik zit nu ook bij haar, vlakbij Essen (Heiligenhaus om precies te zijn)

    Meer mensen die hier in de buurt zitten?
    pi_58625829


    [ Bericht 100% gewijzigd door static op 12-05-2008 17:57:57 (Wegwezen met die idioterie) ]
    pi_58713720
    Foto's altijd leuk toch?





    Je ziet niet veel . En het is niet zo boeiend. Maar toch! Het is er!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 mei 2008 @ 21:11:23 #300
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58714350
    Die plantjes en zo zijn van jullie?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')