abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_57830128
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 13:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring houdt hier op, omdat in mijn geval bleek dat er een huurder was die je de eerste 4 (of zelfs 10) jaar niet wegen "Eigenbedarf" eruit zou kunnen gooien.
Maar probeer het uit, zou ik zeggen.
Oke, jammer. Maar toch bedankt

Het is nu ook in behandeling bij de bank.
We hebben alles op moeten sturen (Verkehrswertgutachten, werkgeversverklaringen, etc.) en de bank moet nu overleggen of ze ons een hypotheek geven voor een huis dat pas half afgebouwd is en geveild moet worden.
Als het goed is bellen ze Anne vandaag nog hierover op en dan weten we meer
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_57831826
En ze hebben gebeld. De ING wil ons zelfs helemaal geen hypotheek verstrekken omdat het huis geveild wordt (maar ik heb ook aangegeven dat we het meteen zouden kunnen kopen voor een bepaald bedrag)

En omdat we beide geen vast contract hebben. Werkgeversverklaringen deden ze niet aan. En een jaarcontract (ook inclusief werkgeversverklaring) was ook gewoonweg niet genoeg.

Zucht . Onze laatste hoop is nu de Rabobank, maar de persoon die ons daarmee helpt was vandaag niet aanwezig. Ik ga maandag meteen bellen en duimen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:49:46 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57836611
Getsie, wat een domper.

Ik duim dat de Rabobank wat voor jullie kan betekenen!
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 4 april 2008 @ 22:13:22 #204
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57838891
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:39 schreef ijsmeis het volgende:
Zucht . Onze laatste hoop is nu de Rabobank, maar de persoon die ons daarmee helpt was vandaag niet aanwezig. Ik ga maandag meteen bellen en duimen.
IK zal meeduimen maandag.. Wat een gedoe..
pi_57858032
Nou, nog een meevaller. Schoonzusje zei dat je beter naar de Rabobank in Groesbeek kon gaan, omdat ze daar wel schijnbaar 100% geven.

En heel toevallig zijn die morgen ook op de beurs . Dus wij staan morgen om 12 uur voor de deur en rennen daar als eerste naartoe.

We zijn vandaag ook in het huis geweest en ook al is het ruwbouw, het is nu al mijn droomhuis. Wat ontiegelijk groot en mooi en.. zucht.
Wel waren er nog 4 andere geinteresseerde, maar die hadden hun financiering ook nog niet rond. Als het goed is gaan we met zijn allen naar de veiling en allemaal niet bieden (tenminste, ik weet niet wat wij doen?). En dan hoopt de makelaar waarmee we hebben gesproken het huis te kunnen kopen van de bank (zijn ze sowieso al over aan het onderhandelen) en via een normale manier te kunnen verkopen.
Maar dan zitten we nog steeds met die andere 3 geinteresseerden.

We zijn echt nerveus .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 april 2008 @ 22:51:17 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57858507
Hebben jullie je niet eerst bij de bank georiënteerd over jullie financieringsmogelijkheden dan? Zodat je weet wat je kunt besteden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
pi_57858595
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Hebben jullie je niet eerst bij de bank georiënteerd over jullie financieringsmogelijkheden dan? Zodat je weet wat je kunt besteden?
Rabobank in Nijmegen hebben we geraadpleegd. Maar die geven dus maar 90%. En dat is eigenlijk nét iets te weinig. Dus morgen gaan we de Rabobank in Groesbeek raadplegen.

Als we die dingen niet weten voor die tijd, gaan we uiteraard ook niks bieden of wat dan ook. Maar het moet te doen zijn. Mocht er op de veiling niemand bieden, hebben we sowieso alweer meer tijd om ons op meerdere banken te oriënteren. Maar zoals we het nu bekijken wil alleen de Rabobank ons verder helpen.
pi_57859376
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:55 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Rabobank in Nijmegen hebben we geraadpleegd. Maar die geven dus maar 90%. En dat is eigenlijk nét iets te weinig. Dus morgen gaan we de Rabobank in Groesbeek raadplegen.

Als we die dingen niet weten voor die tijd, gaan we uiteraard ook niks bieden of wat dan ook. Maar het moet te doen zijn. Mocht er op de veiling niemand bieden, hebben we sowieso alweer meer tijd om ons op meerdere banken te oriënteren. Maar zoals we het nu bekijken wil alleen de Rabobank ons verder helpen.
Ik heb niet alle posts gelezen maar ben je al bij Stater geweest...? Nederlandse banken om een buitenlandse hypotheek is niet zo'n best idee...maar dat had je zelf geloof ik al in de gaten. Bij Stater zou je een hypotheek kunnen krijgen van Bouwfonds Nederland wat een dochter van ABNAMRO is maar speciaal voor buitenlandse hypotheken.

Wij wonen inmiddels alweer 5 jaar in Duitsland en hebben eigenlijk zonder problemen op 1 inkomen een hypotheek gekregen...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_57859628
Deze vraag is misschien wel eerder gesteld maar waarom loopt je lening/hypotheek niet via een Duitse bank?
  zondag 6 april 2008 @ 00:04:10 #210
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_57860400
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:33 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Deze vraag is misschien wel eerder gesteld maar waarom loopt je lening/hypotheek niet via een Duitse bank?
Als je als buitenlander naar Duitsland komt is de kans op het krijgen van een hypotheek bij een Duitse bank vrijwel nihil. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er geen verleden van je aanwezig is. Een Duitse bank kan (volgens mij) geen BKR toetsing doen maar ook hechten ze een belang aan de historie van je betalingsverkeer. Woon je echter een paar jaar in Duitsland en heb je een verleden waarbij er absoluut geen Schufa (soort Duitse BKR) eintrag mag zijn, dan is het eigenlijk geen probleem om een Duitse financiering aan te vragen. Mits je betalingsverkeer 'normaal' is.
pi_57864113
Dat van die Schufa wist ik niet. Neem ook niet aan dat ik daar een notering heb :-)

In het geval van IJsmeis et al. is het natuurlijk jammer dat ze niet bij een Duitse bank binnen kunnen stappen; me dunkt dat die wel ervaring hebben met de "Zwangversteigerungen" en ook eerder geneigd zijn, indien historie in orde, daar aan mee te financieren.

Binnen Europa zou het allemaal niet uit moeten maken naar mijn mening. Echter, de alledaagse praktijk loopt vaak achter bij wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten.
pi_57864309
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:24 schreef Rokossovski het volgende:

[..]

Ik heb niet alle posts gelezen maar ben je al bij Stater geweest...? Nederlandse banken om een buitenlandse hypotheek is niet zo'n best idee...maar dat had je zelf geloof ik al in de gaten. Bij Stater zou je een hypotheek kunnen krijgen van Bouwfonds Nederland wat een dochter van ABNAMRO is maar speciaal voor buitenlandse hypotheken.

Wij wonen inmiddels alweer 5 jaar in Duitsland en hebben eigenlijk zonder problemen op 1 inkomen een hypotheek gekregen...
Als ze er morgen ook staan, dan nemen we daar ook een kijkje .
  zondag 6 april 2008 @ 12:25:09 #213
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_57866304
quote:
Op zondag 6 april 2008 09:53 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Dat van die Schufa wist ik niet. Neem ook niet aan dat ik daar een notering heb :-)

In het geval van IJsmeis et al. is het natuurlijk jammer dat ze niet bij een Duitse bank binnen kunnen stappen; me dunkt dat die wel ervaring hebben met de "Zwangversteigerungen" en ook eerder geneigd zijn, indien historie in orde, daar aan mee te financieren.

Binnen Europa zou het allemaal niet uit moeten maken naar mijn mening. Echter, de alledaagse praktijk loopt vaak achter bij wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten.
Ik vraag me af of een Nederlandse bank überhaupt wel een financiering wil verstrekken op basis van een woning die in executie wordt verkocht...

Bankverkeer binnen Europa zal waarschijnlijk pas over een jaar of 20 met elkaar synchroon lopen...zo werd mij door een Duitse financeberater verteld...
pi_57866550
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:25 schreef Rokossovski het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een Nederlandse bank überhaupt wel een financiering wil verstrekken op basis van een woning die in executie wordt verkocht...

Eens, maar ik vraag me af waarom niet. Een hypotheek is in essentie niets meer dan een lening met als onderpand onroerend goed. Als het onderpand er is, waarom zou je dan geen lening geven?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 april 2008 @ 13:03:33 #215
13151 crew  Rewimo
pi_57867055
Je koopt het huis vaak onder de werkelijke waarde, dus een tophypotheek hoeft het niet te worden. Maar banken zijn nu eenmaal voorzichtig met het verstrekken van een hypotheek voor "over de grens".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
  zondag 6 april 2008 @ 14:27:20 #216
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_57868602
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:03 schreef Rewimo het volgende:
Je koopt het huis vaak onder de werkelijke waarde, dus een tophypotheek hoeft het niet te worden. Maar banken zijn nu eenmaal voorzichtig met het verstrekken van een hypotheek voor "over de grens".
Tja...dat is wel waar maar Duitse banken zijn daar nou eenmaal heel conservatief in wat eigenlijk een beetje haaks staat op de Duitse houding ten overstaan van één Europa. Zelf denk ik dat het ook komt doordat het bankwezen in Duitsland erg in een eigen wereld leeft. Maar zoals Rewimo hierboven ook al opmerkte zal het ongetwijfeld ook met een stuk voorzichtigheid te maken hebben.

Waar ik me overigens behoorlijk aan kan ergeren zijn de kosten die Duitse banken aan hun klanten doorberekenen. Tegenwoordig moeten we al 4,50 betalen als we een pin opname doen bij een andere bank...het overboeken kan behoorlijk lang duren en ook internetbankieren loopt niet zo goed als het zou moeten zijn...dat zijn althans onze ervaringen met de Volksbank.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 april 2008 @ 14:35:44 #217
13151 crew  Rewimo
pi_57868740
Wij nemen geld op met onze giropas Da's overal gratis. We hebben ook een pasje van de Commerzbank, maar dat gebruiken we alleen om betalingen te doen.

Internetbankieren bij de Commerzbank verloopt overigens uiterst soepel Duidelijke site en over het algemeen zeer snel. Boekingen worden meestal de volgende dag uitgevoerd. We zijn er min of meer toevallig terechtgekomen maar hebben tot nu toe prima ervaringen bij de Commerzbank.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 april 2008 @ 14:48:37 #218
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57869036
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:35 schreef Rewimo het volgende:
Wij nemen geld op met onze giropas Da's overal gratis.
Met elke Nederlandse pas overigens.
  zondag 6 april 2008 @ 17:07:00 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_57872074
Ik maak gebruik van de Rabobank in Nederland (had ik voor dat ik naar Duitsland ging al een rekening).
voor het standaard betalingsverkeer en geld opnemen.
en voor het Duitse betalingsverkeer/overschrijvingen de Sparkasse,
en deze is snel en duidelijk met internetbankieren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
pi_57877622
Nou, we zijn bij de wonen en werken beurs geweest in Nijmegen (best klein ).

En Rabobank Groesbeek was érg vriendelijk . Ze bellen morgen meteen voor een afspraak voor aankomende maandag, dinsdag of woensdag voor in de avond (en dat terwijl ze officieel alleen op de dinsdagavond geopend zijn ).

Dus dat is al een goede indruk in ieder geval . En ze schrokken ook helemaal niet toen we het woord veiling lieten vallen. Er staat zelfs informatie over in (oke niet veel, maar wel een klein stukkie), in het boek wat we mee gekregen hebben.

Eindelijk weer een beetje iets positiefs .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 april 2008 @ 22:24:37 #221
13151 crew  Rewimo
pi_57878660
Mooi zo ijsmeis, ik ben benieuwd wat er uit het gesprek komt
pi_57885392
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Mooi zo ijsmeis, ik ben benieuwd wat er uit het gesprek komt
Morgen afspraak bij de bank
  maandag 7 april 2008 @ 15:27:08 #223
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57890148
Spannend, T. en IJ.! Morgen maar weer duimen dus!

Ik voel me vandaag een echte Nederlander in Duitsland, samen met de (Nederlandse ) buuf ben ik eens uitgebreid het dorp gaan verkennen. Van vieze oude "antiek"winkeltjes waar het stonk naar menselijke liquide uitwerpselen tot een gezellig terrasje in de zon en een bezichtiging van de kerk.

Tot nu toe haalt ons dorp nog steeds een vette voldoende. Een heel gezellige dorpskern en een prachtige omgeving.
pi_57890270
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:27 schreef phluphy het volgende:
Spannend, T. en IJ.! Morgen maar weer duimen dus!

Ik voel me vandaag een echte Nederlander in Duitsland, samen met de (Nederlandse ) buuf ben ik eens uitgebreid het dorp gaan verkennen. Van vieze oude "antiek"winkeltjes waar het stonk naar menselijke liquide uitwerpselen tot een gezellig terrasje in de zon en een bezichtiging van de kerk.

Tot nu toe haalt ons dorp nog steeds een vette voldoende. Een heel gezellige dorpskern en een prachtige omgeving.
Thnx

Mag ik vragen hoe het dorp heet?
  maandag 7 april 2008 @ 15:46:25 #225
73207 phluphy
Lief vriendje...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')