Mja, zo hoort het te zijn maar dat werd er niet bijgezegd.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen zeggen dat iemand iets zelf uitlokt en zeggen dat de moordende partij geen verantwoordelijkheid meer heeft.
Ik heb overal al gezegd dat ik niet zo in rellen geloof..(met de cartoons ook niets van gezien hier).maar in dit geval zie ik te vaak juist belangrijke mensen in de moslimwereld waarschuwingen uiten naar de regering. Die waarschuwingen naar de regering toe? En hun vrees uiten? Zorgt alleen maar voor nog meer onrust...en zoals het toch op mij overkomt.....wanneer er nu rellen komen? Is het jullie eigen schuld....ja, dat maakt me woest. net als toen het me woest maakte dat mijn kennis (moslima) zich rot voelde omdat er een paar machtsgeile idioten volgelingen rondstrooiden met hun leven...wat ook nog verboden is (zelfmoord) als moslim .quote:Volgens mij heeft Wilders vooral de aandacht door alle Nederlandse autoriteiten en politici die massaal doen alsof alle Nederlandse moslims nu hun bomgordel uit de kast aan het opvissen zijn. Ik erger me daar al de hele week dood aan. Als moslim zou ik me meer beledigd voelen door die overtrokken reactie van de Nederlandse politici en veiligheidsdiensten dan door een filmpje van Spongebob.
Helemaal mee eens Maeghan.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:50 schreef Maeghan het volgende:
-betoog-
Ahum...ik kijk er eigenlijk niet eens vreemd van op dat hij de hele tijd ons allemaal uit heeft zitten lachen en er helemaal geen film gaat komenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:50 schreef Maeghan het volgende:
Tja, volgens mij weet tot nu toe niemand nog echt waar het over gaat. Ik vraag me af of Wilders het zelf al tot in detail weet.
Even ot: moslimburger, is wel een leuke woordspeling, die niet uit 1996 stamt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zo hoort het te zijn maar dat werd er niet bijgezegd.
[..]
Ik heb overal al gezegd dat ik niet zo in rellen geloof..(met de cartoons ook niets van gezien hier).maar in dit geval zie ik te vaak juist belangrijke mensen in de moslimwereld waarschuwingen uiten naar de regering. Die waarschuwingen naar de regering toe? En hun vrees uiten? Zorgt alleen maar voor nog meer onrust...en zoals het toch op mij overkomt.....wanneer er nu rellen komen? Is het jullie eigen schuld....ja, dat maakt me woest. net als toen het me woest maakte dat mijn kennis (moslima) zich rot voelde omdat er een paar idioten rondstrooiden met hun leven...wat ook nog verboden is (zelfmoord) als moslim .
Ik ga mij echt niet verantwoordelijk voelen voor die Wilders zijn film en daar reageerde ik dus op (meki) En nee, ik geloof ook niet zo in rellen, maar die reacties van die leiders ...dat ze vrezen voor rellen? I.pv. te zeggen....ga allemaal op uw handen zitten...want Allah zal jullie straffen wanneer jullie onschuldige burgers laat boeten voor een Wildersfilm..gaan sommigen nu de verantwoording van de opgefokten kwijtschelden met die woorden... Ja en dat gaat ook niet opschieten. Ik voel me in ieder geval geen seconde verantwoordelijk voor die film en zet daders op film vast...en kleed ze later volledig uit....mochten ze mijn tweedehands spullen stukmaken om een flutfilm.
en ja, ik verwacht ook geen rellen...Vertrouw er op dat de moslimburger iets meer verstand heeft en nuchterheid heeft dan..(..)
Mee eensquote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:50 schreef Maeghan het volgende:
Ach ja, sowieso ben ik al tegen het verbieden van boeken, omdat ik denk dat je met het verbieden van een boek nog geen oplossing hebt voor het probleem en het niets doet aan het geloof zelf.
wat ik dus ook al eerder aan gaf en ook veel vaker...Misbruik van de bijbel...van de Koran...van een niet geloof....om macht te krijgen. Ja, ik noem ook niet geloof..want ook door anti-geloof te gebruiken zijn misdaden gepleegd en liepen mensen als schapen achter de tiran aan.quote:Daarnaast zijn veel van die dingen die een deel van de moslims doet, niet echt dingen waarvan letterlijk in de Koran staat dat het zo moet. Het is zo vaak een kwestie van interpretatie, net als met de Bijbel. Je verandert niets met het boek zelf verbieden, want de traditie en het geloof in die interpretatie blijven toch wel bestaan dankzij de islamitische machthebbers.
Mmm..waarom? Niet om het één of ander ...Normen opdringen? Ik zie het niet hoor. De meeste moslims zijn hier vrijer dan in een bijvoorbeeld Turkije of in Tunesië. Dus over vrijheid van cultuur beoefenen? denk dat heel veel al gericht is op deze cultuur die weer bestaat uit verschillende culturen.quote:Ik denk dat het beter zou zijn om in Nederland strenger te zijn voor wat betreft het afstraffen van moord, mishandeling etc. vanuit religieuze overwegingen, omdat dit Nederland is, hier de Nederlandse wet geldt en dat wie zich daar niet aan wil houden, in een islamitische staat moet blijven wonen waar dat allemaal wel mag. Daarnaast moet je dan zeker de discussie blijven voeren op een hoger niveau, maar tegelijkertijd denk ik dat het opdringen van onze normen ook niet werkt. Daarmee irriteer je mensen alleen maar. Wij kunnen wel oprecht denken dat wij ontwikkelder zijn en dat onze ideeen beter zijn, maar ieder volk en ieder individueel mens is van zichzelf geneigd te denken dat hij gelijk heeft, dat geldt natuurlijk voor moslims net zo goed.
Ik weet niet meer hoe ik het duidelijk maar toch respectvol moet zeggen en wilde er een soort afkorting van maken... Ik ben gewoon best wel erg netjes opgevoed. Was een complete cultuurshock toen ik voor het eerst op FOK! kwam ...maar nu gaan we offtopicquote:Op zaterdag 19 januari 2008 03:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Even ot: moslimburger, is wel een leuke woordspeling, die niet uit 1996 stamt..
Nou ik refereerde aan de lame woordspeling die ener Dr.Nikita maakte in een ander topic: 'Islamsterdam' en iemand die zei dat dat so 1996 was oid. Ik vind moslimburger veel leuker en it is the opposite.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 03:48 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe ik het duidelijk maar toch respectvol moet zeggen en wilde er een soort afkorting van maken... Ik ben gewoon best wel erg netjes opgevoed. Was een complete cultuurshock toen ik voor het eerst op FOK! kwam ...maar nu gaan we offtopic
Je zult nog wel vaker vreemde zinnen van mij tegen komen.
Ik moet dan altijd denken aan wat een vriend van me eens zei: "alsof de koran zo manvriendelijk is?! Vrouwen 'moeten' hun lichamelijke vrouwelijkheid verhullen, omdat mannen ze anders meteen als beesten verkrachten?! Lekker manbeeld dan ook."quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vind jij de koran vrow vriendelijk dan? heb je de koran gelezen?
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 04:23 schreef Alulu het volgende:
18-01-08 Imams pleiten voor vrijheid van meningsuiting
Voor het eerst zal er in moskeeën door het hele land dezelfde preek te horen zijn met als boodschap ‘protesteren tegen de anti-islamfilm van Wilders mag, maar het gebruik van agressie en geweld wordt absoluut afgekeurd’.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:50 schreef NLweltmeister het volgende:
Ik hoop op een olieboycot.
Slimme NLers leggen nu een voorraad brandstof aan, bij een olieboycot gaat de benzine op de bon en/of wordt harstikke duur
Ach, als dat dan alleen voor Nederland geldt, kan ik altijd nog in België gaan tanken.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:50 schreef NLweltmeister het volgende:
Ik hoop op een olieboycot.
Slimme NLers leggen nu een voorraad brandstof aan, bij een olieboycot gaat de benzine op de bon en/of wordt harstikke duur
Als NL geboycot wordt, dan gaan iig ook Belgie en Duitsland dat merken, de meeste olie voor Duitsland en Belgie komt via Rotterdam naar Europaquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, als dat dan alleen voor Nederland geldt, kan ik altijd nog in België gaan tanken.
Geloof daar eigenlijk niet zo in.
Vind overigens wel goed dat er preken worden voorbereid om moslims tot kalmte te manen.
Verwacht ook niet dat het filmpje nu zo extreem zal zijn. Gewoon onder de aandacht brengen van enkele uitwassen van dat geloof, meer niet. En zolang het niet gelogen is, moet dat mogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |