En zit bij de betaalrekening weer een abonnement, giropas of andere geldkostende bijkomstigheden?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:34 schreef vw_caddy het volgende:
- Geen transactiekosten
- Aan een rekening zit een vaste tegenrekening gekoppeld, maakt niet uit bij welke bank zolang het maar een betaalrekening is.
Mijn ervaring is dat als ik voor 11:00 uur geld overmaak naar mijn betaalrekening, dat het dan de volgende dag in de ochtend erop staat. Andersom gaat vaak sneller, bij CEB in ieder geval.
mja Ik heb geen gezamelijke rekening aangevraagdquote:Op zondag 27 januari 2008 19:47 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb ze nog nooit gemaild met vragen. Toen ik mijn rekening opende ging het allemaal vrij vlot.
Dat eo, dat staat normaal gesproken toch voor een gezamenlijke rekening?
E/O = En / Of, m.a.w. gezamelijke rekening ja (en dan dus bankgarantie voor de volle 100% tot 40K).quote:Op zondag 27 januari 2008 19:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat eo, dat staat normaal gesproken toch voor een gezamenlijke rekening?
zonder vervelend te willen doen.... kun je of a die pdf eens gecencureerd online zetten of eventueel als cencureren te veel moeite is meelen naar nizno.nizno at gmail punt comquote:Op zondag 27 januari 2008 20:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
mja Ik heb geen gezamelijke rekening aangevraagd
quote:Op zondag 27 januari 2008 20:21 schreef Wexy het volgende:
[..]
zonder vervelend te willen doen.... kun je of a die pdf eens gecencureerd online zetten of eventueel als cencureren te veel moeite is meelen naar nizno.nizno at gmail punt com
ik snap namelijk niet waar jij eo ziet staan... die zie ik namelijk nergens....
Of de traditionele banken verhogen hun rente, ik heb alles bij de ABN amro bank omdat het makkelijk is voor het overzicht, maar daarom loop ik wel rente mis.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:02 schreef Eslin het volgende:
Ik had verwacht dat Credit Europe en AT Bank hun rentes zouden verhogen om minimaal ook op 4,55% te zitten. Op overgeld.nl stond een artikel dat de grote banken het nu wel merken dat spaarders gaan overstappen naar de kleine banken met hoge rente. Mensen blijken eindelijk wakker te worden
Mjah overzicht?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:11 schreef Slasher het volgende:
ik heb alles bij de ABN amro bank omdat het makkelijk is voor het overzicht, maar daarom loop ik wel rente mis.
Het is meer een gevoelskwestiequote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:02 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mjah overzicht?Ik weet natuurlijk niet hoe mensen hier sparen maar ik heb gewoon een AT rekening volgeplempt en het enige wat ik hoef te zien zijn de jaarlijkse rente bijschrijvingen. Ik zie niet in waarom dit lastiger oid zou zijn?
Daar betaal je dus ook voor in de vorm van een zeer matig rente percentage.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:24 schreef Slasher het volgende:
maar dit internetbanken keren niet de rente per kwartaal uit, terwijl de ABN Amro in mijn geval dit wel doet, dat vind ik persoonlijk wel handig
Ik geef je eigenlijk helemaal gelijkquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:16 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Daar betaal je dus ook voor in de vorm van een zeer matig rente percentage.Nou ja ieder moet het natuurlijk zelf weten maar sneller dan dit kun je het niet verdienen en dit met minimale inspanning.
Dat vraag ik mij dus ook af. Bij de meeste internetspaarrekeningen bij de bekende grote banken krijg je ook geen afschriften. Daarnaast vind ik het juist heerlijk om geen afschriften meer te ontvangen, sterker nog... ik heb zelfs bij mijn normale bankrekening de mogelijkheid voor papieren bankafschriften uitgeschakeld. Scheelt een hoop papierwerk en je krijgt toch 1x per jaar een saldo-overzicht.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Vanwaar trouwens die "must" bij velen om afschriften?
Moeite het idee los te laten?
Je geld dumpen op een spaarrekening van een 'Buitenlandse' is toch eerst een wat raar gevoel, de afschrift geeft je op dat moment bewijs dat het geld daadwerkelijk aanwezig is. Van mij hoeven de afschriften ook niet, maar als ik ze krijg is het mooi meegenomen. Van mijn normale bank, Rabobank, krijg ik ze overigens niet meer.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Van afschriften weet ik zeker dat ik ze over 8 jaar nog heb, bij internetbankieren moet je maar afwachten hoe ver je terug kan bladeren. (en nee, ik ga het niet zelf elke maand opslaan).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Moeite het idee los te laten?
Ik krijg ze nog wel gewoon van de Rabobank.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:29 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Je geld dumpen op een spaarrekening van een 'Buitenlandse' is toch eerst een wat raar gevoel, de afschrift geeft je op dat moment bewijs dat het geld daadwerkelijk aanwezig is. Van mij hoeven de afschriften ook niet, maar als ik ze krijg is het mooi meegenomen. Van mijn normale bank, Rabobank, krijg ik ze overigens niet meer.
Het kan idd wel eens handig zijn (bijvoorbeeld als je iets claimt van je verzekering en ze bewijs willen hebben dat je iets betaald hebt).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Van afschriften weet ik zeker dat ik ze over 8 jaar nog heb, bij internetbankieren moet je maar afwachten hoe ver je terug kan bladeren. (en nee, ik ga het niet zelf elke maand opslaan).
Afschriften hoeven dan ook niet al te vaak, bij mijn normale SNS rekening kreeg ik ze eens per half jaar, was ik blij mee, maar vrij snel daarna schaften ze de afschriften helemaal af...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |