abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2008 @ 11:33:47 #201
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63185754
Een beetje bassis kennis van het Amerikaans politieke systeem is idd wel handig. Maar een kleine inleesbeurt op wiki ofzo moet daarvoor voldoende zijn. Mijn kennis is ook aanzienelijk vergroot door de serie. Er is veel dat vanzelf duidelijk wordt.
Meestal gaat het meer om het proces van hoe een wetsvoorstel behandeld wordt, dan de inhoud en gevolgen. En als dat wel belangrijk is, wordt meestal wel uitgelegd waar het over gaat en wat de gevolgen zijn.
pi_63185820
Een paar afleveringen, en dan zit je daar wel in. Veel van die dingen moet je ook gewoon over je heen laten komen. In het begin zette ik de aflevering wel eens even stil om even snel op te zoeken hoe het zit. Je leert het kaf van het koren wel te scheiden. Ben je wel bij aflevering 1 begonnen?

Ha, ik ben eigenlijk wel jaloers dat je alles nog moet ontdekken. Het enige wat mij nog rest is lang genoeg niet kijken zodat ik me nog kan laten verrassen door een klein detail wat ik vergeten was.
pi_63185895
Ik was toen ook bij ep. 1 begonnen, maar het namengestrooi begon meteen al, ik word dan meestal onrustig want ik wil geen detail missen dan. Misschien helpt het ook wel om ondertiteling erbij te nemen ofzo en idd wikipedia eerst af te struinen.
  donderdag 13 november 2008 @ 11:40:13 #204
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63185961
Ondertiteling is bij deze serie idd wel handig.
pi_63186379
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ondertiteling is bij deze serie idd wel handig.
Inderdaad. Maar geen Nederlandse; die is echt verschrikkelijk. De teksten van Sorkin zijn zo fantastisch, die moet je niet gaan vertalen.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:29:58 #206
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63187225
Het was voor mij in het begin ook wel even er in komen. Zeker als je nog niet echt door hebt welke posities de karakters ten opzichte van elkaar hebben. Maar als je een paar afleveringen gezien hebt word dat wel duidelijk. En de vele afkortingen waar mee gegooit word zul je even op moeten zoeken af en toe. Dan word het al snel duidelijker. En als je het niet helemaal volgt de eerste keer is het des te leuker om hem nog een keer te kijken. Dan begrijp je ineens weer een stuk meer.

Ondertiteling kan wel handig zijn maar probeer dan wel eerst de engelse. Al vind ik ook dat elke vorm van ondertiteling afbreuk doet aan de goeie dialogen van Sorkin.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Admin donderdag 13 november 2008 @ 13:03:53 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63188092
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Een beetje bassis kennis van het Amerikaans politieke systeem is idd wel handig. Maar een kleine inleesbeurt op wiki ofzo moet daarvoor voldoende zijn. Mijn kennis is ook aanzienelijk vergroot door de serie. Er is veel dat vanzelf duidelijk wordt.
Meestal gaat het meer om het proces van hoe een wetsvoorstel behandeld wordt, dan de inhoud en gevolgen. En als dat wel belangrijk is, wordt meestal wel uitgelegd waar het over gaat en wat de gevolgen zijn.
Ik heb volgens mij aardig wat geleerd van de serie: er wordt veel besproken wat je misschien al kent, en wat ik niet kende heb ik inderdaad gewoon opgezocht op Wikipedia. Dankzij WW weet ik bijvoorbeeld wat er zo relevant is aan Nancy Pelosi's positie (3e in lijn van successie) en snap ik referenties naar haar in de afgelopen presidentiele debatten. Om maar iets te noemen. En dat soort zaken maken WW machtig interessant.

Ik ga binnenkort het laatste seizoen nog een keer kijken denk ik, om het te spiegelen aan de Obama campagne. (Ik heb 1 t/m 7 afgelopen december/januari gekeken, dus ik ga de serie pas over een tijdje weer vanaf het begin doen.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 14 november 2008 @ 21:49:08 #208
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63232323
Het belang van Nancy is iets groter dan alleen haar opvolgersplek
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  Admin vrijdag 14 november 2008 @ 21:51:12 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63232368
Ja, ze heeft ook nog een eigen taak. Maar ik bedoel, dat soort details krijg je normaal gesproken nooit mee.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_63430234
We have code black
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:16:43 #211
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63433137
Ik heb begin oktober de gehele serie gekocht en ben nu in seizoen 4. Ja, ik ben verslaafd.
Gisteren het verkiezingsdebat gekeken... echt te gek! Ik vond het zo mooi dat ik het twee keer heb gekeken en bedacht dat ik eigenlijk het hele debat zou willen zien, maar dat kan natuurlijk niet...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63436892
Ja, dat is ook een goeie. Vooral als Abby z'n das afknipt. Dat lachje van haar is echt fantastisch. 'Game on boyfriend'.
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:57:44 #213
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63440215
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:50 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ja, dat is ook een goeie. Vooral als Abby z'n das afknipt. Dat lachje van haar is echt fantastisch. 'Game on boyfriend'.
Hahaha... dat vond ik ook prachtig inderdaad!
Het mooie is dat je het gewoon meevoelt, die adrenaline!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 23 november 2008 @ 12:02:35 #214
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63445322
Da's een van de mooiste scenes ja.

Kunnen jullie trouwens even helpen? Ik ben nu dus 6 dagen bezig met het bijna nonstop werken aan mijn boek over de Obama-campagne, en het is nu zo goed als af. Het telt 21 hoofdstukken en ik begin elk hoofdstuk met een quote van een bekende politicus. Heb er quotes in nu van JFK, RFK, Spinoza (oke, geen politicus maar een filosoof), Bill Clinton, Hillary, John McCain, Joe Biden, Lyndon Johnson, George Bush, diens vader, John Q, Adams, Margaret Mead, Bill Richardson, Khrushchev, PJ O'Rourke, Walter Lippman en ene Barack Obama.

Enn...... Josiah Bartlet...
Heb nu twee quotes uit WW erin. 'What's next?'

En:

Abbey: What are you thinking about Jed?
Jed: Tomorrow.

Maar eigenlijk zoek ik naar betere quotes, op inhoud meer. De meeste quotes die ik nu heb zijn 1 a 2 regels lang, er is er ook 1 van wel 5 regels, dus dat kan eventueel, als het maar goed is.

Iemand goeie ideeen? Moet over politiek in het algemeen gaan, over campagnevoeren, over tegenstanders, debatteren, etc...

En ik moet het vandaag nog hebben, zo ongeveer!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 23 november 2008 @ 13:35:12 #215
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63447952
Darktower, ken je deze site: http://en.wikiquote.org/wiki/The_West_Wing
Hier zou je iets moeten kunnen vinden.
Ik ga zelf ook even kijken, maar wil niet checken bij uitzendingen die ik nog niet heb gezien ivm spoilers...
pi_63448170
Een paar mooie:

Bartlet: "We hold these truths to be self-evident," they said, "that all men are created equal." Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up.

--

Bartlet:"Every once in a while... every once in a while, there's a day with an absolute right and an absolute wrong, but those days almost always include body counts. Other than that, there aren't very many unnuanced moments in leading a country that's way too big for ten words."

---

Bartlet: "No one in government takes responsibility for anything any more. Everybody does it,' that's what we say. So we come to occupy a moral safe house where everyone's to blame, so no one's guilty... Well, I'm to blame. I was wrong."

Paar ideetjes. MIsschien beetje lang .
  zondag 23 november 2008 @ 14:15:48 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63449178
Ik kom nu gelijk een aantal dingen tegen die ik heel grappig vind natuurlijk... (ik zal er geen bijzetten die spoilers hebben)
quote:
Reporter: I'm curious about the President's farm in Manchester. The property value increased $750,000. What's that due to?
C.J.: Secret Service improvements.
Reporter: Can you go into detail, please?
C.J.: The property now includes a helipad and the ability to run a global war from the sun porch.
quote:
Bartlet: There! You see how benevolent I can be when everybody just does what I tell them to do?
quote:
Bartlet: We meant 'stronger' here, right?
Sam: What does it say?
Bartlet: I'm proud to report our country's stranger than it was a year ago?
Sam: That's a typo.
Bartlet: Could go either way.
quote:
Bartlet: What do we do with him?
Sam: Make him the Ambassador to Paraguay.
Bartlet: What do we do with the Ambassador to Paraguay?
Sam: Make him Ambassador to Bulgaria.
Bartlet: I like this. Because, if everybody keeps moving up one, I can go home.
quote:
Josh: Toby, come quick, Sam's getting his ass kicked by a girl.
Toby: Ginger, get the popcorn.
quote:
Sam: I flat-out guarantee you that if men were biologically responsible for procreation, there'd be paid family leave in every Fortune 500.
Ainsley: Sam, if men were biologically responsible for procreation, they'd fall down and die at the first sonogram.
quote:
Bartlet: Were we talking about something?
CJ: I don't know sir, when I came in here - back in the late 50's - there was a purpose to it but then one thing led to another and I blacked out. I mean, I can hang in there with the best of them, sir but somewhere during the conversation about anise and coriander and the other fifteen spices you like to use to baste a turkey I simply lost consciousness.
Bartlet: You know that line you're not supposed to cross with the President?
CJ: I'm coming up to it?
Bartlet: No, no, look behind you
quote:
Josh: We run the risk of alienating...
Bartlet: Heroin addicts?
Josh: Liberals.
Bartlet: Whatever.
pi_63449697
...er is geen leven na West Wing... Kijk eerst dan nog even The Wire

Maar ik moet ze nog allemaal zien, dus heb wat in het verschiet
  zondag 23 november 2008 @ 14:34:21 #219
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63449702
Ik weet niet of het helemaal is wat je zoekt maar mss heb je wat aan de speach van santos bij de DNC. Vooral de laatste paar zinnen zijn erg Obama like:

Santos: You know I’d been hoping to stand here tonight under very different circumstances, and I have been asked by people that I respect to take this opportunity to support one of the other fine candidates who have made this race with me, to help decide who our nominee will be. But I can’t do that. I can’t do that because it’s not my place to decide who our nominee should be. That decision is yours and yours alone. Now there has been a great deal made about Governor Baker’s decision not to disclose his wife’s minor medical condition. Many people believe that he should have. But I don’t believe Governor Baker failed to disclose it because he was ashamed or embarrassed. I think he didn’t disclose it because we’re the hypocrites, not the Bakers; because we’re all broken, every single one of us, and yet we pretend that we’re not. We all live lives of imperfection and yet we cling to this fantasy that there’s this perfect life and that our leaders should embody it. But if we expect our leaders to live on some higher moral plain than the rest of us, well we’re just asking to be deceived. Now it’s been suggested to me this week that I should try to buy your support with jobs, and the promise of access. It’s been suggested to me that party unity is more important than your democratic rights as delegates. That’s right it’s not. And you have a decision to make. Don’t vote for us because you think we’re perfect. Don’t vote for us because of what we might be able to do for you only. Vote for the person who shares your ideals, your hopes, your dreams. Vote for the person who most embodies what you believe we need to keep our nation strong and free. And when you have done that, you can go back to Seattle, and Boston, to Miami, to Omaha, to Tulsa and Chicago, and Atlanta with your head held high, and say, “I am a member of the Democratic Party.”
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zondag 23 november 2008 @ 14:46:21 #220
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63450068
Ben je echt op zoek naar Bartlet quotes? Of kan het ook algemeen WW zijn?
quote:
Joey (Kenny): There are people you haven't persuaded yet. These numbers mean dial it up. Otherwise, you're like the French radical watching the crowd run by and saying, 'There go my people. I must find out where they're going so I can lead them.'
quote:
Sam: This country is populated with unbalanced people, many of whom find their way to Washington, as if the continent funnels them into this one spot.
quote:
Bartlet: It's not even the number of debates, as much as the format. Two-minute response followed by a one-minute reply. That's not a debate. That's not a debate! It's a joint press conference.
quote:
Will: Sixty percent is six of ten in a focus group. You change one mind, it's a dead heat. You change two, it's a landslide. This campaign's a mechanism of persuasion. We're not asking for a show of hands.
  zondag 23 november 2008 @ 16:28:02 #221
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63452799
Ohhh wat een goeie quotes allemaal... maar sommige lijken teveel op quotes uit IRL-situaties die ik al heb en andere zijn niet echt toepasselijk voor het boek. Maar heerlijk om dit terug te lezen zo. Meer meer

Wikiquote kende ik al, maar daar staat ZOveel... niet eens tijd om dat door te zoeken nu
  zondag 23 november 2008 @ 16:33:18 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63452905
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:28 schreef darktower het volgende:
Wikiquote kende ik al, maar daar staat ZOveel... niet eens tijd om dat door te zoeken nu
Voordeel is dat je kunt zoeken op speciefieke afleveringen. In jouw geval wellicht op die van verkiezingen, herverkiezingen, debatten, dat soort dingen? Ik heb dat voor het eerste 3,5 seizoen gedaan, maar durf niet verder...
  zondag 23 november 2008 @ 16:34:57 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63452936
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:28 schreef darktower het volgende:
sommige lijken teveel op quotes uit IRL-situaties
quote:
Sam: This country is populated with unbalanced people, many of whom find their way to Washington, as if the continent funnels them into this one spot.
  zondag 23 november 2008 @ 16:36:15 #224
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63452982
Heb alles nog voor me, net aflevering 1 gezien
  zondag 23 november 2008 @ 17:13:26 #225
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63454006
aventura, ik ben stikjaloers!
ik kijk alle 7 seizoenen nu voor de tweede keer, ben over de helft in seizoen 3 nu weer. Het is Zo Verschrikkelijk Goed....
  zondag 23 november 2008 @ 17:18:06 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_63454125
The streets of heaven are too crowded with angels, but every time we think we've measured out our capacity to meet a challenge, we look up and we're reminded that the capacity may be limitless.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 23 november 2008 @ 21:12:49 #227
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63460496
Da's ook een goeie ja.
pi_63463479
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
The streets of heaven are too crowded with angels, but every time we think we've measured out our capacity to meet a challenge, we look up and we're reminded that the capacity may be limitless.
Da's een hele toffe idd
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 24 november 2008 @ 06:16:38 #229
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63469109
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bruno: When did you write that last part?
Sam: In the car.
Bruno: Freak.

[ Bericht 0% gewijzigd door BrainOverfloW op 24-11-2008 06:25:17 ]
Neil Degrasse Tyson
pi_63714929
Afgelopen zaterdag de allerlaatste aflevering gekeken. Daarna de extra's DVD, beginnend bij seizoen 1. Dan zie je pas goed wat een ontwikkeling de serie heeft doorgemaakt. Niet noodzakelijkerwijs beter of slechter dan het begin, maar die acht jaar zijn zichtbaar.

Wat quotes betreft, dit is mijn absolute favoriete scene:
quote:
President Josiah Bartlet: Good. I like your show. I like how you call homosexuality an abomination.
Dr. Jenna Jacobs: I don't say homosexuality is an abomination, Mr. President. The Bible does.
President Josiah Bartlet: Yes it does. Leviticus.
Dr. Jenna Jacobs: 18:22.
President Josiah Bartlet: Chapter and verse. I wanted to ask you a couple of questions while I have you here. I'm interested in selling my youngest daughter into slavery as sanctioned in Exodus 21:7. She's a Georgetown sophomore, speaks fluent Italian, always cleared the table when it was her turn. What would a good price for her be? While thinking about that, can I ask another? My Chief of Staff Leo McGarry insists on working on the Sabbath. Exodus 35:2 clearly says he should be put to death. Am I morally obligated to kill him myself or is it okay to call the police? Here's one that's really important because we've got a lot of sports fans in this town: touching the skin of a dead pig makes one unclean. Leviticus 11:7. If they promise to wear gloves, can the Washington Redskins still play football? Can Notre Dame? Can West Point? Does the whole town really have to be together to stone my brother John for planting different crops side by side? Can I burn my mother in a small family gathering for wearing garments made from two different threads? Think about those questions, would you? One last thing: while you may be mistaking this for your monthly meeting of the Ignorant Tight-Ass Club, in this building, when the President stands, nobody sits.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:49:28 #231
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63721469
Ja, die was ietsje te lang voor mijn boek.

Maar ik heb er twee WW-quotes instaan en ik leg ook uit wat de link tussen WW en de presidentsverkiezingen was. Heb overigens vandaag de eerste drukproef binnen gehad. Ziet er goed uit.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:29:34 #232
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63725490
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:52 schreef Argento het volgende:
Afgelopen zaterdag de allerlaatste aflevering gekeken. Daarna de extra's DVD, beginnend bij seizoen 1. Dan zie je pas goed wat een ontwikkeling de serie heeft doorgemaakt. Niet noodzakelijkerwijs beter of slechter dan het begin, maar die acht jaar zijn zichtbaar.
Ik was aan het begin heel benieuwd wat 9/11 met de serie zou doen, aangezien die vóór die datum begon en daarna doorging. Niet zozeer het gebeuren an sich, maar als je ziet wat het met internationale politiek heeft gedaan weet je gewoon dat dat in de serie ook naar voren gaat komen.
  woensdag 3 december 2008 @ 21:51:55 #233
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63738135
wat ik heel interessant vond, was de speciale 9/11 aflevering die Aaron Sorkin maakte, minder dan 3 weken na 9/11. Ik zag die aflevering vorig jaar, vond het steengoed, en ongelooflijk knap dat hij zo kort na de aanslagen al zo een evenwichtig verhaal wist neer te zetten waar de heftigste emoties vandaan werden gehouden.... en toen las ik hoe er in de VS gereageerd was op die aflevering: met woede! Mensen vonden het vreselijk wat Sorkin had gedaan. Waren nog in de 'wij willen wraak' fase, zonder daarbij onderscheid te willen maken tussen mogelijke goede en slechte moslims. Echt verbijsterend om te lezen hoeveel commentaar er was, EN dat Sorkin daarna zei: goh, jullie hebben gelijk denk en het was een slechte aflevering!! Dat was het dus niet...
pi_63738325
Isaac en Ishmael is niet direkt de beste aflevering, maar vergeleken met de hersenloze kneejerk reacties die verder de media domineerden op dat punt? Shakespeare.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 3 december 2008 @ 23:07:15 #235
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63741348
my point exactly
  woensdag 3 december 2008 @ 23:42:00 #236
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63742510
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:51 schreef darktower het volgende:
wat ik heel interessant vond, was de speciale 9/11 aflevering die Aaron Sorkin maakte, minder dan 3 weken na 9/11.
Ik wist niet dat die uitzending zo was afgekraakt!
Vond het inderdaad een goed/interessant verhaal en dus eng om te zien dat de publieke hysterie dan zo ver gaat dat je alleen nog maar zwart of wit kan zeggen en dat alles dat enigzinds naar grijs neigt gelijk mis is dan. Las laatst nog zo'n stukje van Maarten van Rossem die ook maanden na 9/11 geen studio van binnen had gezien omdat hij in antwoord op de vraag of nu de 3e wereldoorlog zou uitbreken had gezegd dat dat wel een beetje overdreven was...

Anyway: maar het ging mij ook vooral om de reguliere uitzendingen die na 9/11 zijn gemaakt. Zijn alle terroristen ineens Moslims bijvoorbeeld (zie Holywoodfilms door de jaren heen: van Russen naar Arabieren).
  donderdag 4 december 2008 @ 02:09:09 #237
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63744767
quote:
Bartlet: why were you in the closet
Ainsley haines: I had to pee
Bartler: They won't let me smoke inside but you can pee in leo's closet
  donderdag 4 december 2008 @ 10:19:07 #238
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63748683
arme leo
  donderdag 4 december 2008 @ 10:19:32 #239
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63748691
ik ben trouwens elke keer zo trots als ik john spencer in ww zie... hij heeft echt iets fantastisch achtergelaten
pi_63748742
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:19 schreef darktower het volgende:
ik ben trouwens elke keer zo trots als ik john spencer in ww zie... hij heeft echt iets fantastisch achtergelaten

't Is idd een mooie erfenis En ik blijf het zo knap vinden om te zien hoe ze dat in de serie hebben verwerkt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 4 december 2008 @ 15:09:02 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63756428
Wanneer is je boek klaar, darktower? Ik wil 't wel lezen hoor!

Ainsley was cool, jammer dat ze niet meer afleveringen had.

Ik ben inmiddels alweer in seizoen 5 (gezien het feit dat ik nu precies 2 maanden de serie in bezit heb vind ik dat best een prestatie . Ik heb 1.55 aflevering per dag gekeken ). Zat vanmorgen de rebelse actie te bekijken van Toby en Will...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb echt he-le-maal in een deuk gelegen.
  donderdag 4 december 2008 @ 15:14:15 #242
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63756569
Overigens: kan iemand nu eens goed uitleggen wat de Whip is? Ik heb het al opgezocht, maar ik snap het nog steeds niet echt...
  donderdag 4 december 2008 @ 18:56:45 #243
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63761983
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:09 schreef Hik het volgende:
Wanneer is je boek klaar, darktower? Ik wil 't wel lezen hoor!
Boek is af, ligt nu bij de 'zetter' zoals dat heet, eerste drukproef heb ik al thuisgehad. Maar het komt formeel pas 20 januari uit, de inauguratiedag van Obama. Het is nu in de voornotering al te bestellen, tijdelijk zonder verzendkosten blabla, zie www.vanrotterdamnaarhetwittehuis.nl

Ik moet dit weekend nog even foutjes eruit halen enzo. Ik krijg ontzettend de neiging om nog dingen over West Wing toe te voegen nu ik weer afleveringen zit te kijken, maar dat moet ik maar niet doen, er staat al veel in.
pi_63762056
Ik moet ineens aan een stukje denken van "Josh" tegen een Trekkie. Ben benieuwd voor hoeveel van hier dat ook opgaat
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 4 december 2008 @ 19:00:25 #245
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63762068
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:14 schreef Hik het volgende:
Overigens: kan iemand nu eens goed uitleggen wat de Whip is? Ik heb het al opgezocht, maar ik snap het nog steeds niet echt...
Beetje lastig uit te leggen functie. Komt er op neer dat de whip degene is die er voor moet zorgen dat er voldoende mensen aanwezig zijn voor stemmingen, zodat je niet ineens een stem tekort komt omdat iemand al naar huis is, ziek is, of om andere redenen afwezig is.
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:10:10 #246
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63776955
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef darktower het volgende:
Ik moet dit weekend nog even foutjes eruit halen enzo. Ik krijg ontzettend de neiging om nog dingen over West Wing toe te voegen nu ik weer afleveringen zit te kijken, maar dat moet ik maar niet doen, er staat al veel in.
Er staan toch geen spoilers in over de laatste twee seizoenen hè, want dan moet ik nog even rap doorkijken...
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:13:57 #247
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63777026
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:00 schreef darktower het volgende:

[..]

Beetje lastig uit te leggen functie. Komt er op neer dat de whip degene is die er voor moet zorgen dat er voldoende mensen aanwezig zijn voor stemmingen, zodat je niet ineens een stem tekort komt omdat iemand al naar huis is, ziek is, of om andere redenen afwezig is.
Maar als ik het goed begrijp is hij/zij ook de tweede man/vrouw in de majority/minority van de senaat? Dat verklaart beter waarom de whip zoveel wordt genoemd in de ww. Want alleen een headcounter klinkt niet echt heel spannend wellicht...
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:59:52 #248
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63795581
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:10 schreef Hik het volgende:

[..]

Er staan toch geen spoilers in over de laatste twee seizoenen hè, want dan moet ik nog even rap doorkijken...
ik denk dat je even snel door moet kijken... boek komt 20 januari pas uit, dus kan makkelijk... ik keek de hele serie in twee weken

(morgen komt als het goed is eindelijk de dvdbox met alle afleveringen in de bus. Die downloadversies zijn toch maar crappy en de Beste Serie Op De Planeet wilde ik toch wel echt hebben)
  vrijdag 5 december 2008 @ 23:01:48 #249
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63795632
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:13 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrijp is hij/zij ook de tweede man/vrouw in de majority/minority van de senaat? Dat verklaart beter waarom de whip zoveel wordt genoemd in de ww. Want alleen een headcounter klinkt niet echt heel spannend wellicht...
Officieel is de whip de 4e in lijn ofzo, in de praktijk wordt ie vaak als 2e genoemd. Maar om nou te zeggen dat het echt heel erg denderend spannend is, nah.. het was mij overigens niet zo opgevallen dat de whip heel vaak wordt genoemd in ww..
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:47:25 #250
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63800819
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:59 schreef darktower het volgende:

[..]

ik denk dat je even snel door moet kijken... boek komt 20 januari pas uit, dus kan makkelijk... ik keek de hele serie in twee weken

(morgen komt als het goed is eindelijk de dvdbox met alle afleveringen in de bus. Die downloadversies zijn toch maar crappy en de Beste Serie Op De Planeet wilde ik toch wel echt hebben)
In twee weken alle 7 seizoenen? Dan mag je jezelf oprecht een beetje verslaaft noemen
Welke box heb je besteld, de Nederlandse of de Amerikaanse?
Neil Degrasse Tyson
pi_63800868
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:59 schreef darktower het volgende:

[..]

Haha, die box past nooit door de bus . Heb je de europese versie, of de amerikaanse? De amerikaanse heeft nog een stuk of wat commentary tracks, die ik toch wel een beetje mis in de Europese. Maar de box heeft wel 2 extra discs met toffe extra's.
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:01:25 #252
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63800925
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 09:54 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Haha, die box past nooit door de bus . Heb je de europese versie, of de amerikaanse? De amerikaanse heeft nog een stuk of wat commentary tracks, die ik toch wel een beetje mis in de Europese. Maar de box heeft wel 2 extra discs met toffe extra's.
Zitten die extra's niet ook op de Amerikaanse box?
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:26:08 #253
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63801176
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 09:47 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

In twee weken alle 7 seizoenen? Dan mag je jezelf oprecht een beetje verslaaft noemen
Welke box heb je besteld, de Nederlandse of de Amerikaanse?
ik heb geen idee eigenlijk... bij nlstore, denk de Amerikaanse...
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:27:11 #254
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63801186
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 10:01 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

na ja, ik heb alle extra's volgens mij sowieso al wel gezien... in de downloadversies ben ik ook allerlei specials en interviews tegengekomen enzo... (bewust naar gezocht ook)
pi_63801699
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 10:01 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Jazekers, maar die heb je bijvoorbeeld niet als je de seizoenen los koopt. Die zit alleen in de box. Maar de Amerikaanse box heeft gewoon echt alles. Ziet er ook wel mooi uit. Maar goed, uiteindelijk gaat het natuurlijk toch om de serie .

Ik vond het trouwens wel erg jammer dat op de DVD's de eerste 2 seizoenen nog in 4:3 op de dvd staan, terwijl je op Itunes ze in 16:9 kunt kijken. Toch wel toffer, al heb je soms wel wat lege stukken aan de zijkanten, omdat het wel gefilmd is 4:3.
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:33:52 #256
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63801855
Ik zie net dat bij Amazon de Amerikaanse box omgerekend nog maar 114 euro is. Dat is best aantrekkelijk nu de douane de het rentevrij invoer bedrag verhoogd heeft naar 150 euro . Toch maar eens overwegen deze aan te schaffen.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:06:01 #257
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63804232
Ik weet niet of deze al eens gepost was maar ik vind hem in ieder geval erg leuk

Neil Degrasse Tyson
pi_63804276
Hmm, moet je wel nog 19 procent omzetbelasting over betalen. Bij hmv.com (uk) krijg je de europese nu voor ongeveer 60 euro.
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:23:54 #259
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63805426
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:08 schreef philipp het volgende:
Hmm, moet je wel nog 19 procent omzetbelasting over betalen. Bij hmv.com (uk) krijg je de europese nu voor ongeveer 60 euro.
Juist niet meer. Dat bedoelde ik met rente vrij. Waarom ik dat rente noemde weet ik ook niet meer Sinds 1 december mag je tot 150 euro invoeren zonder belasting te betalen.
Neil Degrasse Tyson
pi_63805639
Ik vind het alleen wat zonde om een set te kopen die ik al heb , Maar zou die Amerikaanse set wel willen hebben...

Overigens:

Onder andere met Richard Schiff, John Spencer, Bradley Whitford en Janel Molony .
pi_63805728
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:23 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Juist niet meer. Dat bedoelde ik met rente vrij. Waarom ik dat rente noemde weet ik ook niet meer Sinds 1 december mag je tot 150 euro invoeren zonder belasting te betalen.
Ik geloof dat je geen douanerechten meer hoeft te betalen, maar wel nog altijd omzetbelasting. http://www.douane.nl/part(...)pen-04.html#P92_6003

Kan echter zijn dat de informatie achterhaald is! Ik hoop dat je gelijk hebt
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:55:19 #262
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63809983
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:44 schreef philipp het volgende:

[..]

Ik geloof dat je geen douanerechten meer hoeft te betalen, maar wel nog altijd omzetbelasting. http://www.douane.nl/part(...)pen-04.html#P92_6003

Kan echter zijn dat de informatie achterhaald is! Ik hoop dat je gelijk hebt
Helaas ziet het er naar uit dat je geiijk hebt. Dat was niet vermeld in de nieuwsberichten die hierover op verschillende sites stonden. Toch blijft hij zo'n 50 euro goedkoper dan andere sites dus dat is in iedergeval wel mooi meegenomen.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:04:59 #263
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63814076
Met de kerstdagen er tussenin ben ik 20 januari inderdaad wel klaar ja...
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:09:35 #264
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63814196
  zondag 7 december 2008 @ 01:21:56 #265
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63816760
Tijden terug hoorde ik iets over die serie en ik moest kijken van mijzelf
helaas het was de laatste aflevering...
een aflevering waar ik nu nog om moet lachen

Oh wat een leuke tekening maak jij, is dat je moeder?

Nee het is een varkentje...
aaaaahahahaha!
Dat is toch deze serie toch???
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 7 december 2008 @ 01:30:49 #267
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63816854
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Tijden terug hoorde ik iets over die serie en ik moest kijken van mijzelf
helaas het was de laatste aflevering...
een aflevering waar ik nu nog om moet lachen

Oh wat een leuke tekening maak jij, is dat je moeder?

Nee het is een varkentje...
aaaaahahahaha!
Dat is toch deze serie toch???
Deze scene komt me niet direct voor, maar er zijn meer dan 100 afleveringen dus het kan
  zondag 7 december 2008 @ 05:04:26 #268
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63818670
Ik heb vrijwel alles meerdere keren gezien geloof ik maar dat komt me niet bekend voor. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden om deze serie te kijken want goed is hij zeker.
Uit de laatste aflevering komt het in ieder geval niet.
Neil Degrasse Tyson
  zondag 7 december 2008 @ 11:00:35 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63820015
Bij het Parool kun je de hele serie nu bestellen voor 139,95. Nederlands ondertiteld.
http://www.paroolfilmshop.nl/home.tpl?cart=1228644102136162117&show=detail&sku=17232
  maandag 8 december 2008 @ 01:44:05 #270
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63841201
Bij nlstore is hij 107 EUR inc verzendkosten. Heb ;m zaterdag thuisgehad!
  maandag 8 december 2008 @ 11:06:53 #271
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63846338
Verzoekje: als jullie clipjes plaatsen, zou je er dan even bij kunnen zetten van welk seizoen het is? Ik ben volgens mij niet de enige die nog aan het kijken is en als de dood is voor spoilers! Dank!
  maandag 8 december 2008 @ 11:36:10 #272
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63846992
je moet een beetje opschieten met kijken
  maandag 8 december 2008 @ 12:38:47 #273
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63848314
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:36 schreef darktower het volgende:
je moet een beetje opschieten met kijken
Ik doe m'n best
Ben halverwege seizoen 5 nu, dus het schiet aardig op. Maar zal ook wel balen als ik ze allemaal heb gezien.
  maandag 8 december 2008 @ 13:40:45 #274
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63849717
Ik ken het gevoel ja... maar ik ben nu dus alles opnieuw aan het kijken en dat is weer vrijwel net zo leuk.
  maandag 8 december 2008 @ 15:05:59 #275
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63851914
Trouwens, met het oog op de naam van dit topic, dat nu al een aantal maanden lekker doorloopt: er is wel een soort van post-west wing leven. Twee zelfs. Het ene heet: Obama's presidentschap (so far althans, als je leest met wat voor statements hij de afgelopen dagen gekomen is, het is net alsof je Bartlet hoort!) en het andere heet: Kijk De Hele Serie Gewoon Opnieuw.

Dat helpt. Een beetje.
  maandag 8 december 2008 @ 15:29:18 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63852493
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef darktower het volgende:
Ik ken het gevoel ja... maar ik ben nu dus alles opnieuw aan het kijken en dat is weer vrijwel net zo leuk.
Vriendlief is bezig met het einde van seizoen twee, dus ik kijk parallel...
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:39:07 #277
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63868295
Stel je voor: Santos is president, maar komt om reden X te overlijden. Zijn vp neemt over, maar is nog erger dan Bush. Een van de dingen die die persoon regelt, is dat de limiet van twee termijnen weer verdwijnt, denkende dat hij/zij dan later daarvan kan profiteren.

Het gaat ZO slecht (eco? terrorisme? combi?) dat Bartlet besluit om terug te willen komen. En de rest vd staff ook, om te redden wat er is misgegaan.

Kortom: IK WIL EEN WEST WING FILM MET BARTLET, plus CJ, Toby, Sam, Josh, Abbey, Charlie en eigenlijk ook Leo. Maar ja... en die Will Bailey mogen ze thuis laten. Blegh.
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:51:24 #278
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63868423
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 01:39 schreef darktower het volgende:
Stel je voor: Santos is president, maar komt om reden X te overlijden. Zijn vp neemt over, maar is nog erger dan Bush. Een van de dingen die die persoon regelt, is dat de limiet van twee termijnen weer verdwijnt, denkende dat hij/zij dan later daarvan kan profiteren.

Het gaat ZO slecht (eco? terrorisme? combi?) dat Bartlet besluit om terug te willen komen. En de rest vd staff ook, om te redden wat er is misgegaan.

Kortom: IK WIL EEN WEST WING FILM MET BARTLET, plus CJ, Toby, Sam, Josh, Abbey, Charlie en eigenlijk ook Leo. Maar ja... en die Will Bailey mogen ze thuis laten. Blegh.
Lijkt me meer dat er een ramp gebeurd waardoor de volledige successie lijn dood gaat en de (overgebleven) leden van het parlement vragen zorgen dat bartlet terug komt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Yurithemaster op 09-12-2008 15:48:43 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:46:13 #279
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63874282
Yuri: haal die laatste zin van je even weg, dat is een spoiler voor anderen.
pi_63877245
Met alle respect voor mensen die de serie nu aan het kijken zijn (hulde!), maar ik denk dat we meer dan 2 jaar na het stoppen van de serie wel spoilers kunnen gebruiken. Anders word het wel heel lastig om het nog ergens over te hebben, want het is eenvoudig niet te voorspellen waar iedereen is met kijken. Als kijker van de serie moet je gewoon proberen niet teveel te lezen, of enige spoilers voor lief nemen.

Bovendien vind ik trouwens wel dat de laatste seizoenen daarom een beetje hun eeuwigheidswaarde verliezen. Zodra je weet wie er wint is het toch minder interessant om het nog eens te kijken, behalve dan momenten. De Sorkin seizoenen gaat het meer om de 'reis' in plaats van de conclusie. Zelfs de cliffhangers zijn meestal vrij duidelijk (behalve misschien die van seizoen 1, al beweert Sorkin bij hoog en laag dat dat ook niet zo bedoeld was..). De schoonheid van de serie schuilt zich wat mij betreft echt niet in de spannende conclusies en de 'whodunnit'.

Maar goed, ik snap ook wel dat mensen hun vreugde tijdens het kijken met ons willen delen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:20:26 #281
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63881674
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:39 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
behalve misschien die van seizoen 1, al beweert Sorkin bij hoog en laag dat dat ook niet zo bedoeld was...
Wat bedoel je hier precies mee?
Verder ben ik het wel met je eens. Er zullen hopenlijk altijd nieuwe mensen blijven komen die deze, en andere, series ondekken. Daar kun je niet elke keer rekening mee blijven houden. Het is dan ook een beetje de regel in de verschillende topics van series dat er over afleveringen gepraat mag worden zodra ze officeëel uitgekomen zijn op tv. Ander kan drie kwart van dit topic wel in spoilertags geplaatst worden.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:45:52 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63882364
Ik praat al dik twee maanden mee in dit topic en tot nu toe zijn er nog geen spoilers langsgekomen, alleen een enkele keer keurig in spoilertags.
Alleen de mensen die zich nu melden vinden het blijkbaar teveel moeite. Beetje jammer, vooral omdat ik niet de enige ben die nu pas aan het kijken is. Persoonlijk boeit het mij helemaal niet "wat er algemeen geaccepteerd is" als je in een topic leuke gesprekken hebt over een serie, met hier en daar een spoilertag.

Maargoed, als het allemaal te moeilijk wordt kom ik over een poosje wel weer terug.
Sneu.
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:17:58 #283
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63883186
Als ik voor iemand een spoiler heb gepost dan was het zeker niet mijn bedoeling geweest. Aangezien de serie al een tijdje is afgelopen stond ik er eigenlijk niet bij stil.

Maar we kunnen ook niet een heel topic in spoilertags zetten
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:42:59 #284
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63883839
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:17 schreef Yurithemaster het volgende:
Als ik voor iemand een spoiler heb gepost dan was het zeker niet mijn bedoeling geweest. Aangezien de serie al een tijdje is afgelopen stond ik er eigenlijk niet bij stil.

Maar we kunnen ook niet een heel topic in spoilertags zetten
Dat hoeft toch ook helemaal niet...
Het gaat al twee maanden prima, met een beetje nadenken wat je post en hier en daar een spoilertag. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik doe dat zelf ook voor alle seizoenen die ik al wél heb gezien.
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:34:25 #285
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63886739
Tot nu toe doen we het netjes met redelijk omfloerste bewoordingen om echt grote spoilers te voorkomen, dat kunnen we best zo volhouden denk. De spoiler waar ik op doelde verandert echt je totale manier van kijken naar WW als je het weet... ik kwam er zelf per ongeluk ook drie seizoenen voor het einde achter en dan kijk je echt HEEL anders... maar ja
pi_63888284
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:45 schreef Hik het volgende:
Alleen de mensen die zich nu melden vinden het blijkbaar teveel moeite. Beetje jammer, vooral omdat ik niet de enige ben die nu pas aan het kijken is. Persoonlijk boeit het mij helemaal niet "wat er algemeen geaccepteerd is" als je in een topic leuke gesprekken hebt over een serie, met hier en daar een spoilertag.

Maargoed, als het allemaal te moeilijk wordt kom ik over een poosje wel weer terug.
Sneu.

Het gaat niet om de moeite, en ik gun jou en iedereen een mooie kijkervaring, maar het is gewoon lastig om te bepalen wat wel en niet onder spoilers vallen. Kunnen we bijvoorbeeld de MS zaak van Bartlet bespreken (is er iemand die uberhaupt nog niet ontdekt heeft dat Bartlet MS heeft?), wie er in de cliffhanger van seizoen 1 wel/niet wordt geraakt, of Josh en Donna ooit bij elkaar komen etc.? De enige oplossing zou zijn om voor iedereen die hier post wekelijks aangeven wat hij/zij al gezien heeft en wat niet.

Overigens heb ik even snel het topic doorgespit, maar de verhaallijn van Leo wordt een keer of 7 genoemd, evenals de uitkomsten van seizoen 7, de verhaallijn van Sam etc. Er is nog geen enkele spoilertag gebruikt in dit topic voorzover ik kan zien.
Sommige mensen zijn bijv. nog maar bij seizoen 2, en dan moeten er dus spoilers van 5 seizoenen in spoilertags, en daar wordt het topic gewoon onleesbaar van. Ik keek bijvoorbeeld even naar 'Epper si Muove', en vroeg me ineens iets af over de vice president en Will, maar dat zou ik me nu dus niet meer kunnen vragen zonder spoilertags...

Iemand een goed idee hoe we dit kunnen oplossen zonder een non-spoiler topic op te starten?

En wat betreft het einde van seizoen 1.. Ik had even iets anders in gedachten, maar dit was de quote die het dichts kwam bij wat ik in gedachten had:
quote:
"The last two minutes of the show in May are really the first two minutes of the season opener," Sorkin says. "It really wasn't done to be shocking or to shake up the show."
Overigens tip voor iedereen, http://www.westwingepguide.com. Voor elke aflevering quotes uit interview met cast en crew over die bewuste aflevering Schat van informatie voor elke liefhebber!
  woensdag 10 december 2008 @ 00:57:39 #287
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63895334
Ik keek net In the shadow of two gunmen. In de flashback van Toby zie je onder andere dat Steve ontslagen word door Leo. In seizoen 1, dus in de tijdlijn later, zie je die zelfde Steve voor Hoyens werken. Dat soort kleine dingen vind ik zo mooi aan TWW. Het geeft echt een compleet gevoel.
Neil Degrasse Tyson
pi_63899082
yippie wat een link en leesvoer is dat, die Man hierboven noemt !

En ik heb nog zoveel to-do.
  woensdag 10 december 2008 @ 11:41:10 #289
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63901253
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:34 schreef darktower het volgende:
Tot nu toe doen we het netjes met redelijk omfloerste bewoordingen om echt grote spoilers te voorkomen, dat kunnen we best zo volhouden denk. De spoiler waar ik op doelde verandert echt je totale manier van kijken naar WW als je het weet... ik kwam er zelf per ongeluk ook drie seizoenen voor het einde achter en dan kijk je echt HEEL anders... maar ja
Wat zij zegt dus...
  donderdag 11 december 2008 @ 12:02:30 #290
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63929552
Ik zat vanmorgen bij BNR in de uitzending en heb daar een bjina letterlijke quote uit West Wing gebruikt (Leo, ergens in seizoen twee ofzo, over how we can be better as a people not gonna be threatened by issues, but put them front and center, raise the level of public debate....
pi_63945769
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:30 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Overigens tip voor iedereen, http://www.westwingepguide.com. Voor elke aflevering quotes uit interview met cast en crew over die bewuste aflevering Schat van informatie voor elke liefhebber!
Ah, ja, "20 hours in America" was ook al zon juweel van een episode. Barstensvol humor ook. Mooi shot vind ik als zo vroeg in de ochtend die bus uitstappen, eindelijk weer terug in Washington en het laatste stukje te voet verder gaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 11 december 2008 @ 22:18:28 #292
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63945935
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Ah, ja, "20 hours in America" was ook al zon juweel van een episode. Barstensvol humor ook. Mooi shot vind ik als zo vroeg in de ochtend die bus uitstappen, eindelijk weer terug in Washington en het laatste stukje te voet verder gaan.
Wat ik ook zo'n leuk moment vind is als ze erachter komen dat ze het vliegtuig gemist hebben door de tijdzonnes.
Girl: "It's a common mistake"
Josh: "NOT for the U.S. Goverment!"
Neil Degrasse Tyson
pi_63981803
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Wat ik ook zo'n leuk moment vind is als ze erachter komen dat ze het vliegtuig gemist hebben door de tijdzonnes.
Girl: "It's a common mistake"
Josh: "NOT for the U.S. Goverment!"
Ja, top aflevering. Ik vond deze wel leuk:
quote:
BARTLET
300 IQ points between them-- they can't find their way home. I swear to God,
if Donna
wasn't there, they'd have to buy a house.
  zondag 14 december 2008 @ 15:28:56 #294
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64007495
Wat is de context bij die laatste quote? Ik kan het even niet plaatsen?
pi_64009068
Volgens mij : de reactie van Bartlet in Washington al lang weer terug en omdat vanwege 3 verschillende tijdzones in Indiana? Josh en Toby en Donna de (aflevering) Trains Boats and Planes missen,
nadat zij het vertrek van de stoet hebben gemist.
Hilarische episode !
En onderweg in een bar een vader spreken over studiekosten, wat weer een WW project wordt.
Zoiets.

Hé Darktower : ik hoorde je op BNR in de herhaling ! en ik heb je boek besteld .
Heb je nog contact eigenlijk met collega's van HQ ?

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 14-12-2008 16:51:12 ]
  zondag 14 december 2008 @ 20:20:53 #296
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64013413
Ah, werd dat BNR gesprek zelfs nog herhaald? Grappig. Ik vond het een leuk interview, ze stelden goeie vragen en het was voor de verandering eens langer dan 3 minuten. En ik werd meteen na afloop gebeld door Endemol, die me voor een lezing vroegen.
pi_64016144
BNR herhaalt in het weekeinde de interviews van de week ervoor.
Wat ik gemist heb, ben ik dan weer bij - tussen de bedrijven door.

Leuk voor je - van Endemol.
  maandag 15 december 2008 @ 10:57:36 #298
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64025976
Ik heb van de week een oude aflevering van Ellen zitten kijken, waarin de hele cast van the West Wing te gast is. Het is uit het laatste WW seizoen, en Ellen vraagt aan de cast wat ze mee willen nemen van de set na de laatste opnames. De vraag wordt als eerste bij Allison neergelegd (CJ), die naast Martin Sheen zit. Haar antwoord is: 'I really like the president's balls,' waarna na een korte, verbijsterde stilte, de zaal in lachen uitbarst. Martin Sheen zegt niks, maar kijkt euhm... hogelijk verbaasd. Allison probeert het heel snel uit te leggen, dat er op de desk in the oval office een soort ballen liggen die je op papier kunt leggen zodat het niet wegwaait blablabla, maar het kwaad is dan natuurlijk al geschied. Hilarisch...
pi_64033462
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:28 schreef darktower het volgende:
Wat is de context bij die laatste quote? Ik kan het even niet plaatsen?
Barlet vraagt aan iemand (Charlie of Sam volgens mij) of Josh en Toby al gesignaleerd zijn. Na een ontkennend antwoord, zegt Bartlet dat dus. Ik moet er altijd erg om lachen (doet me een beetje denken aan een deelnemer van Per Seconde Wijzer die echt alles wist, maar in de finale ten onder ging door verschillende soorten Sla.

Ben wel benieuwd naar je boek overigens.

Die Ellen aflevering is inderdaad erg grappig, al gaat het niet heel erg diep. Wat ik graag nog eens helemaal zou willen zien is het interview met John Spencer, waarin hij van die tv-reclame spullen krijgt. Hilarisch .

Overigens wel een goed interview:

http://video.google.com/videoplay?docid=7993464253868453389&ei=lXNGSdL9EIPGiAL-mJGfBQ&q=Charlie+Rose+West+WIng

Een uur durend interview door Charlie Rose met bijna de hele cast en Sorkin zo rond het einde van seizoen 2. Aanrader.
  maandag 15 december 2008 @ 19:37:07 #300
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_64038292
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Een uur durend interview door Charlie Rose met bijna de hele cast en Sorkin zo rond het einde van seizoen 2. Aanrader.
Die heb ik een tijdje terug op YouTube ook gezien ja. Erg leuk.
Neil Degrasse Tyson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')