Ik vind deze anders best wel wat hebben hoor:quote:
maar daar zit dan ook een duits kanon opquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik vind deze anders best wel wat hebben hoor:
[ afbeelding ]
vind ze erg lelijk, lijkt alsof ze van karton zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik vind deze anders best wel wat hebben hoor:
[ afbeelding ]
Nou, als we het over moderne tanks gaan hebben... De Amerikaanse tanken vind ik echt foeilelijk. En als we richting WO2 gaan: de Sherman vind ik nou niet echt mooi (gewoonweg lelijk), qua uitstraling hadden Duitse en Sovjets-tanks toch wel wat meer in huis.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
vind ze erg lelijk, lijkt alsof ze van karton zijn.
en laat ik het maar niet hebben over het onderhoud en snelheid van slijtage van onderdelen.
de autolader schijnt ook niet altijd naar behoren te werken.
Daar hadden de Sovjets een heel simpele oplossing voor (zoals zo vaak): brede rupsbanden, waardoor zij wel door de sneeuw konden en de Duitsers niet. Maar goed, de Duitsers hebben dan ook weer veel van de Russen afgekeken. Maar ze konden allemaal maffe ontwerpen maken, bijvoorbeeld de amfibische Sherman. An sich niet eens zo heel gek bedacht, alleen het functioneerde 'niet zo heel erg goed'...quote:Op maandag 18 mei 2009 09:40 schreef RonaldV het volgende:
De Sherman is ontworpen aan het begin van de oorlog, om het op te kunnen nemen tegen alles at de As-mogendheden op dat moment in het veld zetten. Daarna is er alles aan gedaan om in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk tanks op het slagveld te kunnen zetten. Dat merk je aan alles, latere Duitse Tanks waren over het algemeen veel beter ontworpen en capabeler, terwijl de VS het meer op aantallen voor elkaar moesten krijgen. Maar als je het met je capabele tank moet opnemen tegen meeerdere inferieure Shermans ga je het uiteindelijk toch verliezen, ook al omdat de tekorten van de Sherman heel effectief werden omzeild door de pluspunten uit te buiten. Zo konden de relatief liechte Shermans op plekken komen waar de zwaardere duitse Panzers vaak niet uit de voeten konden.
Het functioneerde prima, zolang je het maar binnen de limieten gebruikte. En D-Day was zo'n gevalletje van "net wel, net niet" (precies tussen twee stormen, waarbij de sea-state nogal hoog was), waardoor nogal wat DD-Shermans (met hun bemanning) op de bodem van het Kanaal eindigden. Neemt niet weg dat de Duitsers bijzonder onaangenaam verrast werden door de DD-Shermans die WEL op de stranden aankwamen.quote:Op maandag 18 mei 2009 09:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daar hadden de Sovjets een heel simpele oplossing voor (zoals zo vaak): brede rupsbanden, waardoor zij wel door de sneeuw konden en de Duitsers niet. Maar goed, de Duitsers hebben dan ook weer veel van de Russen afgekeken. Maar ze konden allemaal maffe ontwerpen maken, bijvoorbeeld de amfibische Sherman. An sich niet eens zo heel gek bedacht, alleen het functioneerde 'niet zo heel erg goed'...
Dat zal vast meegespeeld hebben. Misschien ook omdat de tank er niet super zwaar bepantserd is, wat ook niet kan met al die koepelsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:55 schreef Rutger_83 het volgende:
Waarschijnlijk heeft de lengte van de rupsen er mee te maken?
Hoe langer de rupsen des te moeilijker de tank te sturen is, je loopt immers het risico dat je de rupsen kapot trekt.
Het was het resultaat van onvervalste industriele spionage. Origineel was een engelse tank die gecancelled werd door de jaren 30 crisis:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef EricT het volgende:
Waarom was die tank met 5 koepels geen succes? Afgezien van de lelijkheid dus
Denk iets met munitie opslagquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef EricT het volgende:
Waarom was die tank met 5 koepels geen succes? Afgezien van de lelijkheid dus
Het lijkt mij makkelijker om ze er achter te zetten, anders ben je snel door je richters heenquote:Op woensdag 27 mei 2009 11:25 schreef Slappy het volgende:
[..]
Denk iets met munitie opslagen personeel want voor elk kanon moet een richter zitten
Die kwam niet eens tot het slagveld, want die zakte door zijn gewicht bijna overal doorheenquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Pumatje het volgende:
Nee, grotendeels ligt het probleem op het slagveld zelf.
ding heef tzo'n enorm overlevingspercentage doordat het gewoon erg makkelijk uit te schakelen is door zijn grootte en lage verplaatsingsnelheid.
zelfde lot verging de MAUS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |