abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:26:53 #251
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65773143
Idd.. moest ik ook aan denken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_66108359
Niet helemaal ontopic want helaas niet een plan maar een daadwerkelijk bestaand voertuig. Wel Duits, uit de tweede wereld oorlog en ik had er nog nooit eerder van gehoord maar vond het toch niet nodig er een nieuw topic voor te maken. Het gaat om zogenaamde gasbussen gebruikt door einsatzgruppen om in Oost-Europa de 'wilde holocaust' (genocide buiten de vernietigingskampen) uit te voeren.

http://anonymous-generalt(...)5/nazi-gas-vans.html

Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
  maandag 23 februari 2009 @ 00:53:28 #253
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66360252
Een plaatje van de Comet:

Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66390704
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:53 schreef Stupendous76 het volgende:
Een plaatje van de Comet:

[ afbeelding ]
Hierover is nu een docu bezig op NatGeo.
пусть всегда будет солнце
  maandag 23 februari 2009 @ 22:58:41 #255
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66391600
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

Hierover is nu een docu bezig op NatGeo.
Ik zit er nu ook naar te kijken. Grappig om te zien dat de Russen en Amerikanen na de oorlog redelijk gelijk op gingen.

Begrijpelijk maar ethisch niet helemaal correct dat de Amerikanen SS' ers in het geniep tot nette burgers omdoopte (o.a. Von Braun).
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 00:44:31 #256
188877 Stupendous76
pi_66394889
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:58 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ik zit er nu ook naar te kijken. Grappig om te zien dat de Russen en Amerikanen na de oorlog redelijk gelijk op gingen.

Begrijpelijk maar ethisch niet helemaal correct dat de Amerikanen SS' ers in het geniep tot nette burgers omdoopte (o.a. Von Braun).
Het grootste deel van deze westerse wereld is gebaseerd op Duitsland en/of WO2. Maar 'de wereld' anno 1940 was grotendeels gebaseerd op de oorlogen van daarvoor, etc.

In ieder geval, de Sovjets hebben de plannen van de Duitsers buitgemaakt terwijl de Amerikanen de bedenkers opnam. Bij de Amerikanen kun je soms wel wat vraagtekens zetten, ook omdat een aantal wetenschappers ná de oorlog pas zijn opgenomen (de atoombom werd overigens ontwikkeld door gevluchte wetenschappers, dat is dus 'goed')
An sich is het dus knapper van de Sovjets; zij zijn wel vertrokken met een ontwerp in de hand, maar hebben al het andere zelf ontwikkeld. Pas later (halverwege 80-er jaren en verder) zijn ze gaan copieren. Wat vaak als resultaat opleverde dat hun model beter was dan het Amerikaanse, originele, model omdat de Russen de foutjes er uit hadden gehaald

Ik denk dat we aan wetenschap heel wat zijn misgelopen door winst van de geallieerden. Aan de andere kant, ik hoef nu niet verplicht in bruin of zwart rond te lopen...
Repent, Pray, Forgive
pi_66765090
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef Rutger_83 het volgende:
Ook leuk "The Bell"

De nazi's poging tot anti-zwaartekracht?:
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell

Het bouwwerk wat in het artikel genoemd word is een soort van grote metalen ring boven de grond en staat nog steeds ergens in ik geloof Tsjechie.
De metalen ring stond boven op een berg en in die berg zouden Nazi wetenschappers aan de meest geheime projecten werken (anti-zwaartekracht, vliegende schotels experimentele vliegtuigen etc).

In het midden van The Bell zijn nog resten te zien van een hele dikke stroomkabel. En er was een klein eindje verder een waterkrachtcentrale die als enig doel had "The Bell" van energie te voorzien...

Het leuke is dat al de nazi-conspiracys zo vaag zijn. Vaak is er iets tastsbaars zoals dat merkwaardige bouwwerk dat er nog staat, of wat wazige documenten waarvan je niet zeker weet of ze nep zijn of niet.. niemand wist wat het doel van die merkwaardige ring met z'n enorme stroomkabels was dus werd er maar een verzonnen.. (Hitler liet aan het eind van de oorlog de ingangen naar de ondergrondse basis opblazen, met alle wetenschappers er nog in.)

Dit is die ring:
[ afbeelding ]

Lijkt op stonehenge? toeval?
Staat erop die foto nog een ring aan de linkse kant? Of het is een weg?
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 02:33:39 #258
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66790554
vliegend superwapen?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66798576
Pffff, hier heb ik 30 seconden naar moeten kijken voordat ik hem snapte.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:13:00 #260
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66798785
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:04 schreef Northside het volgende:
Pffff, hier heb ik 30 seconden naar moeten kijken voordat ik hem snapte.
Ik ook maar ik vond hem zo mooi en mysterieus dat ik 'm wel in dit topic vond passen.
pi_66908251
tvp
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:28:48 #262
188877 Stupendous76
pi_68225142
Repost? Geen idee.

Ik kwam dit boek ergens tegen: German Armor Rarities. Staan niet zo heel veel schokkende zaken in, maar is wel heel interessant.
Repent, Pray, Forgive
pi_68229052
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:58 schreef LordNemephis het volgende:

[..]
even heel specifiek von Braun -> hij was lid van de SS geworden na een onderhoud met de SS waarin hij uitgelegd kreeg wat de mogelijke nadelen zouden kunnen zijn van NIET bij de SS gaan.
Maar in het algmeen: klopt, "nuttig" was een belangrijker criterium dan "ethisch/netjes". Je kunt daar natuurlijk ook weer tegenover zetten dat de ene tak van de SS niet de andere was, maar toch, alle SS'ers hadden indoctrinatie ondergaan en dus in meer of mindere mate 'geinfecteerd' met de waanzinnige ideologie/quasi-logica die het gedachtengoed van de SS was.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:43:29 #264
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_68242201
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef mr.happy het volgende:

[..]

even heel specifiek von Braun -> hij was lid van de SS geworden na een onderhoud met de SS waarin hij uitgelegd kreeg wat de mogelijke nadelen zouden kunnen zijn van NIET bij de SS gaan.
Maar in het algmeen: klopt, "nuttig" was een belangrijker criterium dan "ethisch/netjes". Je kunt daar natuurlijk ook weer tegenover zetten dat de ene tak van de SS niet de andere was, maar toch, alle SS'ers hadden indoctrinatie ondergaan en dus in meer of mindere mate 'geinfecteerd' met de waanzinnige ideologie/quasi-logica die het gedachtengoed van de SS was.
Hij pikte in de concentratiekampen zelf de joden uit die hij wilde.... hoe nazi-er wil je het hebben?
пусть всегда будет солнце
pi_68251009
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:43 schreef MoChe het volgende:

[..]

Hij pikte in de concentratiekampen zelf de joden uit die hij wilde.... hoe nazi-er wil je het hebben?
ouch. Dat was ik vergeten. Excuses !
(heb net een boek gelezen over de grootse ruimtevaartplannen van Von Braun, daardoor een beetje vergeten dat het eigenlijk net zo'n stinkdier was als een hoop anderen.)
I stand corrected for which I owe you..
pi_68257919
Waarvoor had hij dan joden nodig? Hebben we het hier niet over de wetenschapper die de V1 en V2 bedacht heeft?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 22 april 2009 @ 06:58:04 #267
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68259958
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:58 schreef Northside het volgende:
Waarvoor had hij dan joden nodig? Hebben we het hier niet over de wetenschapper die de V1 en V2 bedacht heeft?
Die dingen moesten ook gemaakt worden
pi_68261297
inderdaad werkvolk om bunkers ed te bouwen en als je toevallig nog een plaatwerker oid tegekomt is die mooi meegenomen.
pi_69025004
Weet iemand trouwens wat dit is?

Het lijkt op een soort flammenwerper met een normaal 75mm kanon er naast oid.
Ik heb deze in ieder geval nog nooit eerder gezien.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:12:38 #270
188877 Stupendous76
pi_69030868
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:46 schreef Rutger_83 het volgende:

[ afbeelding ]

Is dat niet de drukcilinder (dat ding wat de terugslag opvangt)?
Repent, Pray, Forgive
pi_69053462
Het zou kunnen.
Wat ik eigenlijk ook bedoel is de hele geschutskoepel, deze is veel groter dan van andere tanks/panterswagens.
Vandaar dat ik aan een flammenwerper oid dacht, dat daarom de koepel groter is.
Of mischien is het een commandovoertuig, hoewel ik geen antennes zie.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 14:14:38 #272
107594 Nr.G
m411007
pi_69055888
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:46 schreef Rutger_83 het volgende:

[ afbeelding ]

Het is een buitgemaakte Franse Renault R35 tank waar de Duitsers een Tjechisch 47mm anti-tankkanon op hebben gezet, Renault Panzerjäger:
pi_69055997
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:14 schreef Nr.G het volgende:

[..]

Het is een Franse Renault R35 tank met een Duitse PaK47 koepel, Renault Panzerjäger:
[ afbeelding ]
Op de zwart-wit foto ziet het er veel indrukwekkender uit.
History became legend, legend became myth.
pi_69062101
Thanks! Dat 'mysterie' ook weer opgelost.
Duitsers waren sowieso nogal goed in het ombouwen van buit gemaakt materieel.

Wel een erg grote koepel voor zo'n klein tankje.
pi_69062186
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:17 schreef valek het volgende:

[..]

Op de zwart-wit foto ziet het er veel indrukwekkender uit.

inderdaad, in kleur is het een sneu wagentje
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')