abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2008 @ 12:22:47 #101
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_56174053
Volgens de PvdA website, Rotterdam, is zij overigens raadslid. (Ipv deelraadslid)

Het mailtje van Parblue dat haar triggerde was eigenlijk een samenvattingkje van een ... Koran les!

Hier is het mailtje waardoor ze op eerlijk ging:

-------------------------------------------------------------
aan ism_bouchra@hotmail.com, [adressen overige geadresseerden weggelaten]
datum 13 jan. 2008 12:43
onderwerp Gemeenteraad Ede op koranles
verzonden door gmail.com

Okay Pala van de Hizb ut-Tahrir-beweging Nederland:

'Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de
democratie'.
'Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!'
zaterdag 12 januari 2008

Het Nederlands Dagblad,
De telegraaf
-------------------------------------------------------------
bron: http://tinyurl.com/2otkmz
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 20 januari 2008 @ 12:27:24 #102
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
  zondag 20 januari 2008 @ 12:28:30 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56174168
Wat een heerlijk onduidelijk gebrabbel van de Telegraaf weer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56243595
quote:
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1989541.ece
PvdA’ster dubbel in de fout
Door DÉNIS VAN VLIET; VIDEO ERIC BORSJE EN ALI HASELHOEF

ROTTERDAM - Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili blijkt haar naam te hebben gezet onder een petitie van de moslimbeweging Hizb ut-Tahrir.

MEER VIDEO

Bouchra Ismaili tijdens het spoeddebat.
Deze beweging verwerpt de democratie en predikt bomaanslagen. Desondanks mag Ismaili van haar partij aanblijven als deelraadslid in Charlois, zo bleek gisteravond tijdens een spoeddebat over haar gedragingen.

Ismaili is in opspraak sinds zij afgelopen weekeinde een haatmail verzond aan een man die haar had geattendeerd op uitspraken van Hizb ut-Tahrir. De fractie van Leefbaar Rotterdam heeft informatie boven water weten te halen waaruit blijkt dat zij datzelfde weekeinde ook nog eens een petitie ‘tegen het lasteren van de islam’ heeft getekend. ,,Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat het gaat om een petitie van de in veel landen verboden Hizb ut-Tahrir,’’ aldus fractievoorzitter Ronald Tol van Leefbaar Rotterdam in Charlois.

Op Leefbaar Rotterdam na namen alle partijen in de deelraad genoegen met de excuses die Ismaili maakte voor haar misdragingen. ,,Door mijn gedrag is de Rotterdamse moslimgemeenschap in verlegenheid gebracht en dat had niet mogen gebeuren,’’ aldus het raadslid, dat overigens nog geen excuses heeft aangeboden aan de man die zij per e-mail heeft dood gewenst.

Ismaili ondertekende de petitie van Hizb ut-Tahrir met de zinnen ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’

Fractievoorzitter Peter Diepenhorst van het CDA vindt de ophef rond Ismaili zo overtrokken dat hij zich de afgelopen dagen naar eigen zeggen heeft geschaamd om Nederlander te zijn.
pi_56244240
quote:
Ismaili ondertekende de petitie van Hizb ut-Tahrir met de zinnen ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’
Geeft niks, knuf kroel. Kopje thee er bij? Koekje?

En het maar gek vinden dat steeds meer mensen het volkomen zat zijn dat dit soort achtelijke figuren de hand boven het hoofd wordt gehouden. En het nog gekker vinden dat die mensen op partijen als de PVV gaan stemmen in de hoop dat die wel korte metten maken met dit soort idioten.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_56244687
quote:
Fractievoorzitter Peter Diepenhorst van het CDA vindt de ophef rond Ismaili zo overtrokken dat hij zich de afgelopen dagen naar eigen zeggen heeft geschaamd om Nederlander te zijn.
Ach, het lijkt mij persoonlijk wel wenselijk dat politici ten eerst nog enige vorm van beschaafdheid en eloquentie bezitten en ten tweede de beginselen van de democratische rechtsstaat onderschrijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56244730
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:48 schreef Wokkel het volgende:

Als het andersom was en bijvoorbeeld een raadslid had iets dergelijks geschreven over de Islam, dan was Rotterdam te klein geweest voor deze mensen. Met een maat meten werkt toch beter dan met twee maten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_56245395
quote:
Zou Diepenhorst zich ook schamen om Nederlander te zijn als gevolg van de ophef over Wilders?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:12:05 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56245415
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]
Ze is dus tegen vrijheid van meningsuiting.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:19:48 #110
17205 Profesor
I have a dream!
pi_56245643
quote:
Extremistisch raadslid mag blijven
ROTTERDAM - Het Rotterdamse deelraadslid Bouchra Ismaili (PvdA) mag gewoon blijven. Ook nadat ze geconfronteerd werd met een tweede uitglijder.

Ze heeft namelijk ook een petitie van de extremistische moslimorganisatie Hizb Ut Tahrir ondertekend. In eerste instantie ontkende ze dit dinsdagavond tijdens een speciaal debat.

De organisatie is in veel landen verboden omdat ze te radicaal zijn. Ismaili ondetekende toch een petitie van HUT. Een organisatie die onder andere vindt dat Nederland toe is aan een flinke bomaanslag.

De PvdA'er was al in opspraak door een haatmail die zij stuurde. Daarin schreef ze onder andere "Vuile gek, wij blijven hier, val dood", "Jij bent een zielige duivelaanbidder" en "Jullie zijn hier de allochtonen".

Maar Ismaili bood haar excuses aan en daarmee was de kous af voor de meeste fracties in de deelraad. Ze blijft gewoon zitten, aldus RTV Rijnmond.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_56245708
Ik steun haar.
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:26:21 #112
pi_56245823
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:
Ik steun haar.
Jij bent ook tegen vrijheid van meningsuiting? Ik mag niet zeggen dat alle religies onzin zijn voordat het bestaan van God/Allah is bewezen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_56245956
Ja.
pi_56246544
pi_56246600
Het meest schandalige vind ik dat ze zich eigenlijk alleen maar heeft verontschuldigd aan de Moslimgemeenschap. Ze rept met geen woord over de bevolking van Rotterdam of de adressaat van haar mailtje

"ik schaam mij voor de moslimgemeenschap" (oid)
Voor mij is dat "Entgleißung" nummer 3

Dat de PvdA deze dame niet schorst of roieert bewijst alleen maar hoe ongelovelijk deze partei de weg kwijt is.
pi_56246750
quote:
Ze heeft namelijk ook een petitie van de extremistische moslimorganisatie Hizb Ut Tahrir ondertekend. In eerste instantie ontkende ze dit dinsdagavond tijdens een speciaal debat.
Ah kijk, ook nog een snufje Alzheimer.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:14:32 #117
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56247034
quote:
Welkom in Telegraafkoppenland.

Het blijven domme missers van het raadslid, maar die telegraafkoppen kan je toch niet serieus nemen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_56247104
Tja als mensen boos zijn schrijven ze wel eens dingen die ze denken en menen, In dit geval geeft ze haar oprechte mening op een niet politieke wijze, eng, heel eng...
Maar.... verbaast me niks.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:25:16 #119
pi_56247265
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:31 schreef Monidique het volgende:
Ja.
Lekker duidelijk antwoord. Je bent zeker een gelovige.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:33:32 #120
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_56247452
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:
Ik steun haar.
... en mij kan het niet boeien als je door een auto geraakt word en je ruggengraat verbrijzeld wordt en je de laatste momenten van je leven in pijn moet doorbrengen wetende dat je een beschamende zwakke dood aan het sterven bent.

kijk eens aan, het is geen doodsverwensing, ik bedoel, ik wil je niet dood hebben ofzo, maar ach, ALS het zou gebeuren, stel nou dat, MOCHT je verdrinken in je eigen uitwerpselen als een goddeloos varken, sjah, dan zal ik er niet rouwig om zijn. Natuurlijk laat ik een krokodillentraantje, maar verder voel ik niet echt veel voor.

Semantiek, is het niet geweldig?

En met een keertje "sorry" zeggen, dan ben ik natuurlijk van alle blaam gezuiverd, ook al heb ik niets fout gedaan.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:04:13 #121
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_56248280
Lijkt me meer een zaak van de PVDA zelf. Als zij dit als partij goedkeuren weet je wel met wat voor partij je te maken hebt...
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_56249094
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:33 schreef Cairon het volgende:

[..]

... en mij kan het niet boeien als je door een auto geraakt word en je ruggengraat verbrijzeld wordt en je de laatste momenten van je leven in pijn moet doorbrengen wetende dat je een beschamende zwakke dood aan het sterven bent.

kijk eens aan, het is geen doodsverwensing, ik bedoel, ik wil je niet dood hebben ofzo, maar ach, ALS het zou gebeuren, stel nou dat, MOCHT je verdrinken in je eigen uitwerpselen als een goddeloos varken, sjah, dan zal ik er niet rouwig om zijn. Natuurlijk laat ik een krokodillentraantje, maar verder voel ik niet echt veel voor.

Semantiek, is het niet geweldig?

En met een keertje "sorry" zeggen, dan ben ik natuurlijk van alle blaam gezuiverd, ook al heb ik niets fout gedaan.
.
pi_56255045
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent ook tegen vrijheid van meningsuiting? Ik mag niet zeggen dat alle religies onzin zijn voordat het bestaan van God/Allah is bewezen?
Geloof draagt de kiem van dictatuur en dwang in zich. want geloof is een onbewijsbare stellign als waar aannemen. In feite is dit intellectuele valsemunterij. De schatten in de hemel zijn een filosofisch Enron.
  woensdag 23 januari 2008 @ 22:47:12 #124
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56263294
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:04 schreef BlaZ het volgende:
Lijkt me meer een zaak van de PVDA zelf. Als zij dit als partij goedkeuren weet je wel met wat voor partij je te maken hebt...
Het doek gaat vallen. (TT aangepast).
quote:
PvdA wil toch af van omstreden raadslid Ismaili
nieuws

(Novum) - De PvdA-fractie in de Rotterdamse deelraad Charlois wil toch dat het raadslid Bouchra Ismaili per direct haar zetel opgeeft. Volgens het PvdA-raadslid Ursul Schaap is haar positie onhoudbaar geworden omdat ze heeft gelogen. Dat heeft de raadsfractie woensdag bekend gemaakt.

De verhouding tussen de fractie en Ismaili zou onwerkbaar zijn geworden omdat ze vorige week zondag een petitie heeft ondertekend van een radicale moslimorganisatie. Dinsdagavond ontkende ze nog tijdens een spoeddebat dat te hebben gedaan, maar later werd het schriftelijk bewijs geleverd dat de ondertekening een feit was. Schaap noemt het gedrag van Ismaili 'de PvdA onwaardig'.

De PvdA heeft Ismaili gevraagd af te treden als deelraadslid, waardoor haar zetel voor de partij behouden blijft. Maar Ismaili is stellig van plan haar zetel te behouden, laat ze weten in een korte reactie.
pi_56266812
Mooi zo, ze gaat maar mooi naar Iran ofzo als het haar hier niet bevalt.
lollig
pi_56268545
PvdA/CDA krijgen de publieke opinie tegen en ze laten haar vallen. Toont maar weer de ruggegraat van deze geweldige partijen.
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:09:57 #127
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56268663
PvdA/CDA luisteren naar de bezorgde achterban en treden daadkrachtig op. Toont inderdaad de ruggegraat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56268931
Opzouten
pi_56269005
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:09 schreef Montov het volgende:
PvdA/CDA luisteren naar de bezorgde achterban en treden daadkrachtig op. Toont inderdaad de ruggegraat.
Sarcastisch bedoeld? PVDA vond het allemaal vervelend, maar niet een groot probleem. Die pipo van het CDA schaamde zich zelfs om Nederlander te zijn.

Het echte probleem is natuurlijk de doofpotcultuur die er kennelijk heerst.
Nu de doofpot is ontploft en de rel doorsuddert blijkt deze damage control niet te werken. Je kiest dan voor de win win oplossing; Gooi dat lid eruit en doe net of je naar het volk luistert.

Elke simpele ziel doorziet deze goedkope politieke truc (die overigens niet alleen bij de PVDA voorkomt).
pi_56269122
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:09 schreef Montov het volgende:
Erg hypocriet daadkrachtig ja.

Zie reactie Wokkel.
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:49:02 #131
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56269210
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Sarcastisch bedoeld? PVDA vond het allemaal vervelend, maar niet een groot probleem. Die pipo van het CDA schaamde zich zelfs om Nederlander te zijn.
Het was een reactie op een al te makkelijke redenatie. Dat de PvdA het liegen over de petitie als beslissende druppel zag naast in deze affaire lijkt mij een normale afweging. Ik zie daar niets goedkoops of hypocriet in.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56269419
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:49 schreef Montov het volgende:

[..]

Het was een reactie op een al te makkelijke redenatie. Dat de PvdA het liegen over de petitie als beslissende druppel zag naast in deze affaire lijkt mij een normale afweging. Ik zie daar niets goedkoops of hypocriet in.
Ik dacht dat je eerst zei dat ze naar de achterban luisterden?
pi_56269596
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:49 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee, het liegen was geen enkel probleem. Want dat ze zat te liegen werd al tijdens het debat bekend, en toen werd er nog steeds sussend gesproken, met kopjes thee en koekjes.

Pas toen daarna bleek dat dit wel erg veel irritatie opwekte bij burgers werd dat liegen ineens 'de druppel', en werd haar verzocht te vertrekken.

Hypocriet kontengedraai dus.
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:10:16 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56269608
De PVDA ten voeten uit dus...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:25:15 #135
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56269895
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik dacht dat je eerst zei dat ze naar de achterban luisterden?
Volgens mij was het wel duidelijk dat die reactie niet serieus was, zeker na mijn uitleg, en ik dacht uit je vorige post op te maken dat je dit ook wel doorhad.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:31:46 #136
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56270003
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, het liegen was geen enkel probleem. Want dat ze zat te liegen werd al tijdens het debat bekend, en toen werd er nog steeds sussend gesproken, met kopjes thee en koekjes.
Ik heb het debat niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik lees het nieuwsbericht van Drugshond waarin staat dat pas na het debat het bewijs werd geleverd.

Ik vind het niet vreemd dat men niet direct een raadslid laat vallen op basis van vermoedens, en tijd neemt voor zo'n drastische beslissing.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56270727
Gelukkig zijn er dankzij Internetsites als Geenstijl tegenwoordig niet zoveel dofpoten meer. Anders hadden we hier, en bijvoorbeeld van die pijpaffaire nooit iets gehoord. Heerlijk dat hypocriete politici nu gewoon aan de (digitale) schandpaal worden genageld.
pi_56270842
dofpoten. Nou, dat is dan weer ns wat anders.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_56270978
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:08 schreef Argento het volgende:
dofpoten. Nou, dat is dan weer ns wat anders.
Flora & Fauna is een paar deuren verder.
pi_56272303
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik heb het debat niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik lees het nieuwsbericht van Drugshond waarin staat dat pas na het debat het bewijs werd geleverd.

Ik vind het niet vreemd dat men niet direct een raadslid laat vallen op basis van vermoedens, en tijd neemt voor zo'n drastische beslissing.
Tijdens het debat gaf iemand van leefbaar rotje-knor de pvda voorzitter een kopie met daarop de ondertekening van de petitie door dat raadslid. Daarna werd de vergadering kort geschorst en werd er nog geen actie ondernomen, pas veel later zijn ze tot de conclusie gekomen om haar te vragen op te rotten. Of dat nou komt doordat ze opeens merkten dat de publieke opinie zich tegen hun keerde of dat ze de tijd nodig hadden om die beslissing te nemen laat ik in het midden.
pi_56272640
Als PvdA-stemmer ben ik redelijk verbijsterd over de argumentatie die wordt aangevoerd om - volkomen terecht - het aftreden van deze mevrouw te verlangen. 'Omdat ze heeft gelogen'.... - Als dat nou het ergste was. Ze heeft minstens één beledigende e-mail geschreven EN ze steunt een extremistische moslimgroepering die het liefst heel Nederland islamiseert. DAT zouden de redenen van de PvdA moeten zijn om deze mevrouw te laten aftreden.

Sterker nog: de PvdA zou haar niet moeten *vragen* om af te treden, maar zou haar onmiddellijk als partijlid moeten royeren. Ik verwacht van iemand als Wouter Bos in deze kwestie net zo veel stelligheid als bij de ex-moslims Ehsan Jami, anders moeten we helaas vaststellen dat de PvdA moslims milder beoordeelt dan niet-moslims.
pi_56272801
De PvdA zet zich voortdurend klem als het om moslims gaat. Dat bleek al met de Armeense Genocide, euh... ik bedoel de Armeense Kwestie. Het gedoe rond Ehsan Jami verdiende evenmin een schoonheidsprijs en nu snappen ze gewoon niet, althans niet meteen, dat een raadslid dat dit soort onzin uitkraamt en in ieder geval in woord onze democratie bedreigt, gewoon niet te handhaven is. Ik weet niet zeker of ze staatsrechtelijk gedwongen kan worden haar zetel op te geven (ik dacht het niet) maar de partij kan om te beginnen ns aangifte doen. Dat zal wel niet tot een veroordeling kunnen leiden, maar het is in ieder geval een signaal dat het gedrag van het raadslid onacceptabel is en hoog wordt opgenomen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_56275103
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:29 schreef Argento het volgende:
De PvdA zet zich voortdurend klem als het om moslims gaat. Dat bleek al met de Armeense Genocide, euh... ik bedoel de Armeense Kwestie. Het gedoe rond Ehsan Jami verdiende evenmin een schoonheidsprijs en nu snappen ze gewoon niet, althans niet meteen, dat een raadslid dat dit soort onzin uitkraamt en in ieder geval in woord onze democratie bedreigt, gewoon niet te handhaven is. Ik weet niet zeker of ze staatsrechtelijk gedwongen kan worden haar zetel op te geven (ik dacht het niet) maar de partij kan om te beginnen ns aangifte doen. Dat zal wel niet tot een veroordeling kunnen leiden, maar het is in ieder geval een signaal dat het gedrag van het raadslid onacceptabel is en hoog wordt opgenomen.
dit dus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56279759
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:29 schreef Argento het volgende:
Het lijkt me niet direct dat de partij aangifte kan doen. Maar royeren kan natuurlijk wel, en zo ook niet zo'n vreemde stap zijn. Vreemd genoeg doet men dat zelden, misschien uit vrees stalinistische praktijken / kadaverdiscipline aangewreven te krijgen? Dat is wel wat de SP steeds om de oren krijgt bij royeringen..

Natuurlijk kan ze niet gedwongen worden de zetel op te geven, die is door de kiezers vergeven voor de hele periode, daar heeft geen instantie wat over te zeggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56283335
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Het lijkt me niet direct dat de partij aangifte kan doen.
waarom niet? Het recht om aangifte te doen is toch niet voorbehouden aan een beperkte kring?
pi_56378761
Hopla, de volgende PvdA huppelkut door de mand.

Telegraaf:
quote:
PvdA-wethouder achter radicale club
AMSTERDAM - PvdA-wethouder Hatice Can-Engin uit Gilze-Rijen blijkt ook een radicale petitie te hebben ondertekend tegen belastering van de islam. De organisatie Hizb ut Tahrir van de petitie vindt dat Nederland toe is aan een bomaanslag.

De omstreden wethouder

Burgemeester René Roep (CDA) van de Brabantse gemeente bevestigt dat Can-Engin haar naam zette op de petitie, zo meldt De Pers. Eerder ontkende de wethouder van Turkse afkomst dat ze de petitie had ondertekend.

Dit weekend meldde website Het Vrije Volk dat haar naam op de lijst ondertekenaars stond. ‘Ze is helemaal over haar toeren’, zegt Roep. In zijn opdracht doet de politie onderzoek naar de organisatie erachter.

Hizb ut-Tahrir (‘Bevrijdingspartij’) vindt dat de hele wereld onder de vlag van de islam moet komen. De AIVD heeft al eerder gezegd dat de organisatie bestaat uit moslimradicalen.

Voorzitter Okay Pala zei onlangs dat Nederland een ‘bomaanslag nodig heeft’. Can-Engin was jarenlang directeur van het Inspraakorgaan Turken, maar zegt de HuT niet te kennen.

Volgens De Pers gingen ook PvdA'ers Najia Siamari (IJsselstein) en Bouchra Ismaili (Rotterdam) in de fout met ondertekening.

Ehsan Jami werd uit de PvdA gezet omdat hij kritiek had op de islam. De Pers vraagt zich af: 'Hoe zit dat dan met een club als de Hizb ut-Tahrir?'

Can-Engin heeft inmiddels afstand genomen van de ondertekening. De PvdA zegt dat daarmee de kous af is.
Tuurlijk.
pi_56378794
Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
  maandag 4 februari 2008 @ 18:37:19 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56530943
En hoe verrassend ze weigerd
quote:
Omstreden PvdA'er Ismaili weigert op te stappen

Het Rotterdamse PvdA-lid Bouchra Ismaili blijft weigeren haar deelraadszetel op te geven, ondanks een ultimatum van haar eigen partij. Ismaili raakte in opspraak omdat ze een petitie ondertekende van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir.

Ondertekening van die petitie, waar Ismaili bovendien in eerste instantie over had gelogen, was de laatste druppel voor de PvdA.

Ismaili stuurde eerder al een dreigmail een Rotterdammer die haar had gewezen op uitspraken van diezelfde Hizb ut-Tahrir. De woedende, van oorsprong Marokkaanse politicus gebruikte in de uitgelekte mail termen als 'val dood' en 'je hebt je ziel verkocht'.

Alleen verder
Door de twee incidenten oordeelde haar fractie dat de verhouding 'onwerkbaar' is geworden. 'Toen was het al een uiterst kwetsbare situatie, maar wij hadden zoiets van laten we het nog proberen,' aldus PvdA-fractielid Ursul Schaap twee weken geleden.

De PvdA-fractie vroeg Ismaili daarom haar deelraadszetel op te geven, of alleen verder te gaan in de deelraad van de Rotterdamse wijk Charlois.

'Laf'
Maar de PvdA'er weigert te reageren op het ultimatum van haar partij dat gisteravond om acht uur afliep: 'Ik kon me niet vinden in beide opties. Bijna 600 kiezers hebben op me gestemd. Ik wil daarom doorgaan als lid van de PvdA,' aldus Ismaili in dagblad AD.

Volgens Ismaili wil de PvdA van haar af vanwege alle commotie: 'Erg laf dat de PvdA zwicht voor de publieke opinie.'

Het is onduidelijk hoe het nu verder gaat in PvdA-fractie. Schaap zal vandaag het PvdA-hoofdbestuur in Amsterdam om hulp vragen. 'Doorgaan alsof er niets is gebeurd, kan niet.'

Lees de dreigmail waardoor Ismaili in opspraak raakte
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56532476
het zou met niets verbazen als die doos uiteindelijk gewoon blijft zitten
pi_56532817
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:37 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe verrassend ze weigerd
[..]

Bron
Hmm, tellen kunnen ze blijkbaar nog niet echt bij de PvdA. Ik tel namelijk 3 incidenten: De scheldmail, het tekenen van die petitie en het liegen over het ondertekenen van die petitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')