abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56058228
Nederland eerder naar bed na bekendmaking opkomst extreem rechts
quote:
Jaap van Donselaar, die als extreem-rechtsdeskundige verbonden is aan de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting, waarschuwt dat het rechtse radicalisme op straat en op scholen toeneemt. Ook is extreem-rechts zeker niet ongevaarlijk, zo schrijft hij in de jongste uitgave van het Burgemeestersblad.

Van Donselaar - die ieder jaar wel eens langskomt in de FOK!-berichtgeving om te waarschuwen voor extreem-rechts - baseert zijn stellingen op ontwikkelingen van de afgelopen tijd in de samenleving. Volgens hem ''zijn mini-rassenrelletjes waarbij jongerengroepen zijn betrokken, een wekelijkse aangelegenheid geworden.''

Zo pleegden in Almere een groep extreem-rechtse jeugd een aantal ernstige brandstichtingen. En leden van een 'Blood and Honour'-groep vielen in maart 2007 in Uitgeest een groep antifascisten aan, ''waarbij commando's werden gebruikt die erop wijzen dat van tevoren was geoefend'', aldus Van Donselaar. In die zaak moeten morgen 17 neo-nazi's terechtstaan.

Verder attendeert hij op de wapen- en explosievenvondst in Spijkenisse bij Arris de B., een aanhanger van 'Combat 18'. In juni 2007 liet Justitie overigens weten dat er geen aanwijzingen waren dat er rondom De B. een hechte, rechts-extremistische organisatie schuilging.
'Extreem-rechts in opmars'

Wilders mede verantwoordelijk voor deze massaprobleem.

Deze probleem wordt door iedereen ontkent en iedereen weigert er iets aan te doen.
Wilders weigert over deze laffe mensen te praten omdat dit zijn doelgroep is.

de doelgroep van Wilders is verantwoordelijk voor vele aanslagen op openbare gebouwen. verstoring van openbare orde . en heeft kenmerken als nazi's zie foto.

het geweld neemt met iedere dag toe en met de leider Wilders die een fatwa heeft gesproken over Moslims is de kans erg groot dat de slachtoffers meestal minderheden zijn.

Het racistisch en extreem-rechts geweld neemt toe, aldus de Leidse wetenschapper Jaap van Donselaar in zijn nieuwe rapport "Monitor racisme en extreem-rechts". Het gaat om bekladding, bedreiging, bommelding, confrontatie, vernieling, brandstichting, bomaanslag, mishandeling en doodslag.

Vluchtelingencentra worden bestookt met molotow-cocktails. Migranten worden bedreigd of in elkaar geslagen, anti-racistische organisaties krijgen dreigtelefoontjes binnen en ga zo maar door. Naast racistisch geweld dat zich tegen vluchtelingen en migranten richt, is er ook geweld van extreem-rechts tegen - wat zij noemen - "volksvijandige elementen" zoals bijvoorbeeld anti-fascistische demonstranten.

Iedereen ontkent dit.. en heel Nederland slaapt lekker door, want ze zien dit niet als een dreiging omdat de daders blank zijn en Autochtonen want dan mag blijkbaar alles en alles. en de AIVD en de politiek pakt deze probleem niet aan simpelweg omdat het geen moslims zijn als daders.

We moeten niet vergeten dat extreem rechts terroristen zijn.. onlangs zijn er vorig jaar nog een kind en een baby van 2 jaar doodgeschoten door een autochtone blanke man in Antwerpen..

schande nee want hij is een autochtoon...

Als de minderheden of de moslims iets verkeerds doen is het hele land wakker...
ik acht daarom Nederland verantwoordelijk voor deze probleem aangezien ze weigeren om deze probleem aan te pakken..

Ik zou zeggen begin maar met de extreem rechtse leider Wilders

Mijn doelgroep extreem rechts weiger ik aan te pakken ,, ik heb hun nodig voor overwinning tegen de minderheden die ik als onmenselijke tuig zie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56058356
Ik wacht op de lemming.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:28:48 #3
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_56058388
Ach, het is in opmars, het is er nog niet, kennelijk. In ieder geval niet zo duidelijk aanwezig als moslimextremisme.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30:43 #4
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_56058438
Bedankt voor de waarschuwing Meki, wat zouden we zonder je moeten
pi_56058449
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:28 schreef dubidub het volgende:
Ach, het is in opmars, het is er nog niet, kennelijk. In ieder geval niet zo duidelijk aanwezig als moslimextremisme.
wachten totdat er weer 2 kinderen worden vermoord door die extreme rechtse tuig ??
moeten wij dus ook wachten totdat de extreministen een aanslag plegen ??

dit ruikt naar ontkenning
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:32:14 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56058482
De zo veelste Wilders Bash van Meki
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56058509
Extreem rechts is tof, in vergelijking met extreem links.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_56058515
Jij koppelt racisme en extreem-rechts aan Wilders. Je vergeet wel dat racisme en discriminatie (vrouwen, homoseksuelen, etc.) net zo goed onder niet- blanken voorkomt, maar daar hoor je veel minder over.

Dat doodgeschoten tweejarige kind was overigens een autochtoon blank kind.
pi_56058543
-edit- Offtopic en Nutteloos

[ Bericht 73% gewijzigd door paddy op 15-01-2008 22:16:31 ]
pi_56058548
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:33 schreef bijdehand het volgende:
Extreem rechts is tof, in vergelijking met extreem links.
lekker knallen op allochtonen kinderen net als in Antwerpen is zeker tof
-edit- Nutteloos

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 15-01-2008 22:17:59 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:36:04 #11
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56058597
ach je heb krakers en je heb de ME.

Je heb extreme moslims en je heb ........ ach vul zelf maar in.
Het een komt van het andere dus wat is je probleem?
Oke alles wat naar het extreme toe gaat is nooit goed en dat moet met harde had gestopt worden.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_56058603
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:33 schreef Perecules het volgende:
Jij koppelt racisme en extreem-rechts aan Wilders. Je vergeet wel dat racisme en discriminatie (vrouwen, homoseksuelen, etc.) net zo goed onder niet- blanken voorkomt, maar daar hoor je veel minder over.

Dat doodgeschoten tweejarige kind was overigens een autochtoon blank kind.
oow maar dat wordt wel bestreden meneertje . en racisme van Wilders wordt dus niet bestreden
nog meer toevoegingen erbij ??

het kan me niks schelen of het blank kindje of iemand anders was. hij had het gemunt op een allochtoon iemand.. toevallig was zij er toen..
pi_56058627
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:32 schreef Martijn_77 het volgende:
De zo veelste Wilders Bash van Meki
ook zo'n reactie om een poging tot niet op het onderwerp te gaan
het is bekend geworden .. het is bedtijd voor mensen die het willen ontkennen
pi_56058637
Wilders wordt in het hele artikel niet genoemd.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:37:50 #15
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_56058643
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:30 schreef Meki het volgende:

[..]

wachten totdat er weer 2 kinderen worden vermoord door die extreme rechtse tuig ??
moeten wij dus ook wachten totdat de extreministen een aanslag plegen ??

dit ruikt naar ontkenning
Nee? Alsof die lui niet in de gaten worden gehouden ! Maargoed, gelukkig plakken zij nog geen handgranaten tegen deuren, lopen ze niet met tekeningen van kerncentrales en schieten ze geen politici overhoop.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:38:09 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56058652
Wilders is niet extreem rechts.. en zolang er geen groepen kaalkopjes allochtone bejaarden pesten in hun bejaardentehuis, lijkt me 't allemaal wel meevallen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:38:54 #17
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56058673
Niederlande erwache!
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:38:58 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56058677
Meki waarom zo op rechts (en vooral Wilders) afgeven als er ook zat personen uit bepaalde bevolkingsgroepen zijn die zicht misdragen tegen andere Mederlanders?

Waarom horen we je daar nooit over?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56058678
Ah, het jaarlijkse bericht van Jaap van Donselaar. De subsidie was zeker nog niet veilig. Je hebt kapotte grammofoonplaten en je hebt Jaap van Donselaar.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:39:12 #20
202835 WilliamMcCall
Ik ben een poseur
pi_56058687
-edit- Kappen daarmee!

[ Bericht 86% gewijzigd door paddy op 15-01-2008 22:08:34 ]
I got a real phonecall coming in.
  Donald Duck held dinsdag 15 januari 2008 @ 21:39:24 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56058693
Extreem rechts is foei. Wilders niet. Die's gewoon enkel iets rechtser dan de rest.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56058725
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:37 schreef dubidub het volgende:

[..]

Nee? Alsof die lui niet in de gaten worden gehouden ! Maargoed, gelukkig plakken zij nog geen handgranaten tegen deuren, lopen ze niet met tekeningen van kerncentrales en schieten ze geen politici overhoop.
Ga je het hier nog voor ze op komen nog.
jij vraagt ik draai.

In Spijkenisse heeft de politie afgelopen weekend in een woning aan de Orchideestraat een partij wapens aangetroffen. De woning behoort toe aan de 25-jarige Arris de B., een lid van de extreem-rechtse skinheadbeweging 'Combat 18'. Bij de inval in de woning werd hij aangehouden samen met een 18-jarige vrouw.

In het huis lagen een automatisch vuurwapen, een jachtgeweer, een handvuurwapen, hoeveelheden munitie, kogelwerende vesten en zelfgefabriceerde explosieven.

nee maar natuurlijk niet . ga maar slapen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:42:08 #23
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_56058754
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:40 schreef Meki het volgende:

[..]

jij vraagt ik draai.

In Spijkenisse heeft de politie afgelopen weekend in een woning aan de Orchideestraat een partij wapens aangetroffen. De woning behoort toe aan de 25-jarige Arris de B., een lid van de extreem-rechtse skinheadbeweging 'Combat 18'. Bij de inval in de woning werd hij aangehouden samen met een 18-jarige vrouw.

In het huis lagen een automatisch vuurwapen, een jachtgeweer, een handvuurwapen, hoeveelheden munitie, kogelwerende vesten en zelfgefabriceerde explosieven.

Hoeveel auto's staken ze ook alweer in de brand?
pi_56058766
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:38 schreef Perrin het volgende:
Wilders is niet extreem rechts.. en zolang er geen groepen kaalkopjes allochtone bejaarden pesten in hun bejaardentehuis, lijkt me 't allemaal wel meevallen.
wat is ie dan .. links ??
pi_56058781
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:42 schreef dubidub het volgende:

[..]

Hoeveel auto's staken ze ook alweer in de brand?
ga je het ontwijken en meteen met een andere onderwerp beginnen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:43:12 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56058788
Even een tegenbericht
quote:
'Jonge criminelen klaar voor top'

Een groep jonge Marokkanen staat klaar door te stoten naar de criminele top van Nederland. Dat zegt scheidend recherchechef Willem Woelders van de Amsterdamse politie in het AD. "Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet", aldus Woelders.

Niet alleen Marokkanen willen de machtspositie in de Nederlandse criminele top overnemen, ook de zonen van de huidige generatie staan te trappelen, meent de Amstersdamse recherchechef. Hij doelt onder meer op het nageslacht van John Mieremet en anderen. "In een aantal gevallen geldt: zo vader, zo zoon. Die jongens zijn opgegroeid in een bepaald milieu. Dat heeft invloed."
Bron

en daar hoor je Meki niet over..........

Ik zeg niet dat extreem rechts goed is. Absoluut niet maar zoals Meki wilders bashed is ook niet goed te noemen. We hebben in Nederland nog altijd het belangrijkste goed genaamd de vrijheid van meningsuiting
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Donald Duck held dinsdag 15 januari 2008 @ 21:43:58 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56058801
quote:
jij vraagt ik draai.

Hoeft niet gerelateerd te zijn. Misschien was ie ook wel lid van een schaakclub. Zijn schaakclubben dan ineens gevaarlijk?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:44:04 #28
38496 Perrin
pi_56058804
Als je je om incidenten in de media druk gaat maken, moet je minder nieuws lezen. Dan kun je je blijven opwinden. Ik zie op straat in ieder geval geen groepen nazi's rondlopen die regelmatig allochtonen lastig vallen. Dat zal ook niet snel op grote schaal gebeuren, want de extreem-rechtse groepen worden flink in de gaten gehouden.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:44:21 #29
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_56058809
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:43 schreef Meki het volgende:

[..]

ga je het ontwijken en meteen met een andere onderwerp beginnen
Nee, ik ging dieper op die groep, Combat 18, in.
pi_56058810
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Meki waarom zo op rechts (en vooral Wilders) afgeven als er ook zat personen uit bepaalde bevolkingsgroepen zijn die zicht misdragen tegen andere Mederlanders?

is het hele Nederlandse bevolking niet genoeg die walgt van criminele gedrag ??
en is het dan walgelijk voor woorden dat ze het gedrag van extreem rechtse personen niet eens weten en gelijk willen vergeten
pi_56058821
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hoeft niet gerelateerd te zijn. Misschien was ie ook wel lid van een schaakclub. Zijn schaakclubben dan ineens gevaarlijk?
is Al Qaida een schaatsclub
pi_56058841
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ah, het jaarlijkse bericht van Jaap van Donselaar. De subsidie was zeker nog niet veilig. Je hebt kapotte grammofoonplaten en je hebt Jaap van Donselaar.
Dit noemen ze nu PWNED Meki.
pi_56058844
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:36 schreef Meki het volgende:

[..]

oow maar dat wordt wel bestreden meneertje . en racisme van Wilders wordt dus niet bestreden
nog meer toevoegingen erbij ??

het kan me niks schelen of het blank kindje of iemand anders was. hij had het gemunt op een allochtoon iemand.. toevallig was zij er toen..
Welk racisme van Wilders?
pi_56058854
quote:

[..]

jij vraagt ik draai.

Ja, de mensen gaan zich wapenen tegen het moslimterrorisme wat in Nederland woekert.

De regering wil het niet zien en doen er niets aan dus gaan de mensen het zelf doen.

Dat is geen extreem-rechts, dat is zelf verdediging, zeker nu er oorlog en bloedvergieten voorspeld word door een of ander baardaap.

En iedereen weet, in oorlog vallen ook onschuldige slachtoffers
pi_56058859
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een tegenbericht
[..]

Bron

en daar hoor je Meki niet over..........

Ik zeg niet dat extreem rechts goed is. Absoluut niet maar zoals Meki wilders bashed is ook niet goed te noemen. We hebben in Nederland nog altijd het belangrijkste goed genaamd de vrijheid van meningsuiting
Nou gelijk naar anderen wijzen.
je gaat niet eens op de OP in. je wilt het snel vergeten door snel tegennieuws te halen..

Wilders weigert die groep aan te kaarten in de tweede kamer
nu jij
pi_56058871
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:45 schreef Perecules het volgende:

[..]

Welk racisme van Wilders?
racisme tegen de Moslims en tegen mensen die hem niet aanstaat.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:47:34 #37
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56058889
Meki hoe staat het hier eigenlijk mee?
quote:
Meki klaagt Geert Wilders aan

Meki klaagt Geert Wilders aan wegens belediging en provocatie richting een Miljard mensen.
Meki is woedend op Geert Wilders en beschuldigt hem racistisch denkgedachte.

Meki heeft daarom een aanklacht gediend bij Meldpunt . Geert Wilders meldt op zijn website zeer ernstige beledigingen jegens Moslims en bestempelt profeet Mohammed als een terrorist.

Meki reageerde woedend " Hoe kan een volksvertegenwoordiger nou gaan beledigen en provoceren ? Geert Wilders lokt zijn bedreigingen enkel uit en moet niet gaan huilen als ie wordt bedreigd . Hij heeft hiervoor gekozen .

Meki zal u later informeren over de gang van zaken richting deze zaak

Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56058899
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, de mensen gaan zich wapenen tegen het moslimterrorisme wat in Nederland woekert.

De regering wil het niet zien en doen er niets aan dus gaan de mensen het zelf doen.

Dat is geen extreem-rechts, dat is zelf verdediging, zeker nu er oorlog en bloedvergieten voorspeld word door een of ander baardaap.

En iedereen weet, in oorlog vallen ook onschuldige slachtoffers

U keurt hier een mogelijke aanslagen op onschuldige mensen goed.
Knoopt dat goed in je oren
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:48:03 #39
38496 Perrin
pi_56058908
Wilders zou eens wat minder aandacht moeten krijgen. Voorlopig is hij slechts kamerlid en geen keizer van Nederland.
pi_56058922
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Meki hoe staat het hier eigenlijk mee?
[..]

Bron
de derde ontwijking. is het zo moeilijk ??
pi_56058929
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Meki het volgende:

[..]

racisme tegen de Moslims en tegen mensen die hem niet aanstaat.
Zijn moslims een ras?
pi_56058931
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:45 schreef Meki het volgende:

[..]

is Al Qaida een schaatsclub
Je bedoelt Al CIAda?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49:17 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56058941
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Meki het volgende:
Wilders weigert die groep aan te kaarten in de tweede kamer
nu jij
Er zijn toch ook nog andere partijen die dat kunnen doen. waarom val je die dan ook niet aan?

Ik weet wel waarom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49:30 #44
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_56058947
extreem rechts of links, dan vind ik links gevaarlijker (voor mij als individu en voor de mensen om me heen)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49:31 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56058948
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:38 schreef Martijn_77 het volgende:

Omdat hij geen abonnement op de Elsevier heeft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56058949
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:47 schreef Meki het volgende:

[..]

U keurt hier een mogelijke aanslagen op onschuldige mensen goed.
Knoopt dat goed in je oren
Theo van Gogh was ook onschuldig....
pi_56058960
Meki kijk eerst even binnen je eigen gelederen voordat je je onzin over Nederlanders gaat rondsproeien.
pi_56058962
Meki

Misschien moeten die onderzoekers eens naar de oorzaken kijken van deze toename. Ik kan me best voorstellen dat het in reactie is op de groepsvorming van rel-allochtonen.

Maar goed, aanpakken die idioten. Net zoals extreem-links, fundementalisten en eerder genoemde " jongeren".
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56058977
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:48 schreef Perecules het volgende:

[..]

Zijn moslims een ras?
nee het zijn apen zo goed..
alle bevolkinsgroepen zijn een ras behalve moslims en minderheden die zijn geen ras en is racisme goed.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:50:45 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56058980
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:48 schreef Meki het volgende:

[..]

de derde ontwijking. is het zo moeilijk ??
Jij gaat ook niet in op mijn vragen maar dat ben ik in de tussentijd wel gewend.....

Als jij nu eerst mijn vragen beantwoord dan doe ik die van jou daarna
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')