Nederland eerder naar bed na bekendmaking opkomst extreem rechts quote:
Jaap van Donselaar, die als extreem-rechtsdeskundige verbonden is aan de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting, waarschuwt dat het rechtse radicalisme op straat en op scholen toeneemt. Ook is extreem-rechts zeker niet ongevaarlijk, zo schrijft hij in de jongste uitgave van het Burgemeestersblad.
Van Donselaar - die ieder jaar wel eens langskomt in de FOK!-berichtgeving om te waarschuwen voor extreem-rechts - baseert zijn stellingen op ontwikkelingen van de afgelopen tijd in de samenleving. Volgens hem ''zijn mini-rassenrelletjes waarbij jongerengroepen zijn betrokken, een wekelijkse aangelegenheid geworden.''
Zo pleegden in Almere een groep extreem-rechtse jeugd een aantal ernstige brandstichtingen. En leden van een 'Blood and Honour'-groep vielen in maart 2007 in Uitgeest een groep antifascisten aan, ''waarbij commando's werden gebruikt die erop wijzen dat van tevoren was geoefend'', aldus Van Donselaar. In die zaak moeten morgen 17 neo-nazi's terechtstaan.
Verder attendeert hij op de wapen- en explosievenvondst in Spijkenisse bij Arris de B., een aanhanger van 'Combat 18'. In juni 2007 liet Justitie overigens weten dat er geen aanwijzingen waren dat er rondom De B. een hechte, rechts-extremistische organisatie schuilging.
'Extreem-rechts in opmars'![]()
Wilders mede verantwoordelijk voor deze massaprobleem.
Deze probleem wordt door iedereen ontkent en iedereen weigert er iets aan te doen.
Wilders weigert over deze laffe mensen te praten omdat dit zijn doelgroep is.
de doelgroep van Wilders is verantwoordelijk voor vele aanslagen op openbare gebouwen. verstoring van openbare orde . en heeft kenmerken als nazi's zie foto.
![]()
het geweld neemt met iedere dag toe en met de leider Wilders die een fatwa heeft gesproken over Moslims is de kans erg groot dat de slachtoffers meestal minderheden zijn.
Het racistisch en extreem-rechts geweld neemt toe, aldus de Leidse wetenschapper Jaap van Donselaar in zijn nieuwe rapport "Monitor racisme en extreem-rechts". Het gaat om bekladding, bedreiging, bommelding, confrontatie, vernieling, brandstichting, bomaanslag, mishandeling en doodslag. Vluchtelingencentra worden bestookt met
molotow-cocktails. Migranten worden bedreigd of in elkaar geslagen, anti-racistische organisaties krijgen dreigtelefoontjes binnen en ga zo maar door. Naast racistisch geweld dat zich tegen vluchtelingen en migranten richt, is er ook geweld van extreem-rechts tegen - wat zij noemen - "volksvijandige elementen" zoals bijvoorbeeld anti-fascistische demonstranten.
Iedereen ontkent dit.. en heel Nederland slaapt lekker door, want ze zien dit niet als een dreiging omdat de daders blank zijn en Autochtonen want dan mag blijkbaar alles en alles. en de AIVD en de politiek pakt deze probleem niet aan simpelweg omdat het geen moslims zijn als daders.
We moeten niet vergeten dat extreem rechts terroristen zijn.. onlangs zijn er vorig jaar nog een kind en een baby van 2 jaar doodgeschoten door een autochtone blanke man in Antwerpen..
schande nee want hij is een autochtoon...
Als de minderheden of de moslims iets verkeerds doen is het hele land wakker...
ik acht daarom Nederland verantwoordelijk voor deze probleem aangezien ze weigeren om deze probleem aan te pakken..
Ik zou zeggen begin maar met de extreem rechtse leider Wilders
Mijn doelgroep extreem rechts weiger ik aan te pakken ,, ik heb hun nodig voor overwinning tegen de minderheden die ik als onmenselijke tuig zie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.