Dank uquote:Op maandag 18 februari 2008 06:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niets mis mee hoorIk zou misschien boven en rechts nog een stuk lucht en land ervanaf halen om wat meer nadruk te leggen op de hond.
Ik had ook iets dergelijks geprobeerd, zag er op het schermpje van de camera wat beter uitquote:Op maandag 18 februari 2008 17:46 schreef snoezelkok het volgende:
@eer-ik de kleuren vind ik mooi. vind het alleen jammer dat de zee zeg maar heel scherp is.
die van mij :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, op een of andere manier was alles knap scheefquote:Op maandag 18 februari 2008 18:27 schreef Werewolf het volgende:
@eer-ik
De derde vind ik de sterkste.
Op deze zie je de hond echt gefocussed op de bal. Toffe foto!
Bij de eerste is je horizon ietsje scheef.
Thankx voor de infoquote:Op maandag 18 februari 2008 01:06 schreef WooZ het volgende:
[..]
dat gaat je niet lukken, of het moet bijna donker zijn
diafragma van mij gaat ook maar tot f8 (cheap ass camera), maar ik heb afgelopen vakantie ook wat proberen te maken. Had 1x dat de lichtinval zo raar was (in een semi-regenwoud) dat ik wél met lange sluitertijd kon spelen:
F/4 0,6s
[ afbeelding ]
F/8 1,0s
[ afbeelding ]
Invulflits heb je geen externe flitser voor nodig. Je kunt als het goed is de hardheid van je flits instellen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:23 schreef Werewolf het volgende:
@Siegfried
Goed gekozen achtergrond![]()
Waarschijnlijk had je bewolking, want het oogt wel een klein beetje grauw. Misschien kan je het met een bewerkingsprogramma nog iets feller krijgen.
Met een invulflits zou je alleen de 'vandalen' wat mooier van de achtergrond los kunnen trekken.
Hm, daar zou ik dan eens mee moeten gaan spelenquote:Op woensdag 20 februari 2008 00:00 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Invulflits heb je geen externe flitser voor nodig. Je kunt als het goed is de hardheid van je flits instellen.
Je moet hem dan zo instellen dat je geen schaduw op de muur krijgt.
Ik zou zeggen: Lees de FAQ eens.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:04 schreef manon123 het volgende:
HOE DOE IK HIER EEN FOTO BIJ??? EN HOE DOE IK VAN DIE EMOTICONS HIERBIJ??
Links op je toetsenbord zit een knopje, met daarop de woorden "Caps Lock". Druk daar eens op, wie weet helpt het.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:04 schreef manon123 het volgende:
HOE DOE IK HIER EEN FOTO BIJ??? EN HOE DOE IK VAN DIE EMOTICONS HIERBIJ??
Uh, eens even zienquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:56 schreef MMarel het volgende:
Siegfried, die foto's heb je behoorlijk scherp genomen!
Post eens welke instellingen je zoal gebruikt bij deze foto's
WAT ZEI JE? IK VERSTOND HET NIET!quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Links op je toetsenbord zit een knopje, met daarop de woorden "Caps Lock". Druk daar eens op, wie weet helpt het.
Netjes gedaan joh, zeker een statiefquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:59 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Uh, eens even zienDe lens is in ieder geval een Sigma 18-200 f3.5-6.3
Foto 1:
72mm
1/80s
F/5.6
ISO-200
Foto 2:
72mm
1/80s
F/5.6
ISO-200
Foto 3:
48mm
1/80s
F/5
ISO-200
Wrom? Die tijden zijn nog wel uit de hand te schieten hoor. Een aardige vuistregel is dat de brandpuntsafstand in mm ongeveer gelijk moet zijn aan de inverse sluitertijd. Dus 72mm bij 1/80 sec kunnen veel mensen zonder statief.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:14 schreef MMarel het volgende:
[..]
Netjes gedaan joh, zeker een statief
Je arm strak langs je lichaam houden, tegen iets aan geleund gaan staan en je adem inhouden tijdens het afdrukken zorgen er ook voor dat je stabieler staat en dus (iets) langere sluitertijden kunt gebruiken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:30 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wrom? Die tijden zijn nog wel uit de hand te schieten hoor. Een aardige vuistregel is dat de brandpuntsafstand in mm ongeveer gelijk moet zijn aan de inverse sluitertijd. Dus 72mm bij 1/80 sec kunnen veel mensen zonder statief.
True, maar niet voor 3 foto'squote:Op donderdag 21 februari 2008 20:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Siegfried, als je vaker series van foto's maakt kan je ook altijd een showcase openen.
Niet dat ze hier fout staan, maar aarzel niet om met een serie een eigen showcase (of testcase) te openen. Dat geldt trouwens voor iedereen.
Een paar heel grote verlichtte rode letter: M-E-D-I-A-M-A-R-K-Tquote:Op maandag 3 maart 2008 10:49 schreef Tha_Erik het volgende:
(al weet ik niet waar dat rode vandaan komt).
je moet op die foto je camera meer naar rechts draaien, dan krijg je een mooiere fotoquote:Op maandag 3 maart 2008 19:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik merk trouwens wel dat de foto stukken beter uitkomt als ze zon niet op mijn scherm staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |