abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56054068
Het viel mij al langer op dat linkse politici die een misstap begaan veel meer aandacht krijgen dan rechtse politici. Denk bijvoorbeeld aan Koenders, of Depla en de daartegenover veel geringere aandacht voor frauderende Brabantse CDA-bonzen en het strooien van subsidies door Rouvoet aan z'n vriendenclubjes.

Deze week was er weer een uitstekend voorbeeld van een heksenjacht op links: mevrouw Herfkens had gefraudeerd, nou ja, gefraudeerd? Ze had immers alleen een dure woning cadeau gekregen. De pagina's in de kranten stonden er vervolgens bol van en ook Fok kon er kennelijk geen genoeg van krijgen.

Tezelfdertijd gebeurde er ook nog iets in Wassenaar. Jawel, ook daar had een burgemeester op zijn minst verdachte acties met z'n woning gedaan. Lees maar:
quote:
Voor een prikkie in een miljoenenvilla
Door HANS VERHAGEN

WASSENAAR - De nieuwe Wassenaarse burgemeester Jan Hoekema en zijn echtgenote Marleen Barth wonen voor een prikkie in hun miljoenenvilla aan de Prinses Marielaan.

Op grond van de officiële regels betaalt D66’er Hoekema maandelijks 860 euro aan huur voor de ambtswoning uit 1937 die net voor 630.000 euro is opgeknapt.

De burgemeester mag maximaal 12 procent van zijn jaarwedde, zo’n 86.000 euro, betalen aan huur. De huurprijs blijkt een schijntje voor een volledig opgeknapte halfvrijstaande woning aan deze fraaie Wassenaarse laan.

De plaatselijke makelaar Schouwenhaghe schat de reële maandhuur die expats (tijdelijk hier gestationeerde buitenlanders) voor een dergelijke woning neertellen op 6000 tot 8000 euro.

Bij Schouwenhaghe komt toevallig zeer binnenkort nummer 15, de linkerhelft van Hoekema’s twee-onder-een-kap in de verkoop. Vraagprijs: 2.250.000 euro. „Voor die woning geldt de ouderdomsclausule,’’ vertelt de makelaar. Daarmee wordt een eventuele kostbare asbestsanering door de nieuwe bewoners ondervangen. Elders in deze laan werd onlangs een andere halfvrijstaande villa voor 1,8 miljoen euro verkocht.

De ambtswoning werd rond 1970 door de gemeente gekocht na het vertrek van toenmalig burgemeester Molly Geertsema, die een eigen villa in Wassenaar bezat.

Woordvoerder Ruud van Bennekom van het Genootschap van Burgemeesters zegt dat de rechtspositie voor burgemeesters die eigenlijk te duur wonen ‘redelijk is dichtgetimmerd’. Dat wil zeggen dat volgens hem de de kans klein is dat Hoekema over zijn voordelige woongenot later alsnog van de fiscus een gepeperde rekening krijgt gepresenteerd.

„Het gerechtshof in Leeuwarden heeft enige tijd terug over een ook veel duurder geworden ambtswoning op een van de Waddeneilanden bepaald dat er geen naheffing hoeft te worden betaald.’’

In Wassenaar is beroering ontstaan over de buitengewoon prijzige opknapbeurt van de ambtswoning. Oppositiepartij VVD trok aan de bel, omdat verantwoordelijk wethouder Van der Lee (Wat Wassenaar Wil, financiën) de 330.000 euro duurder uitgepakte verbouwing dan eerder gepland, geheim zou hebben willen houden.

De wethouder wordt hierover maandag door de VVD in de raad aan de tand gevoeld.
http://www.ad.nl/binnenland/article1966611.ece

Engizins vergelijkbaar met Herfkens dus. Maar waar is de hysterische aandacht gebleven? Waar waren GeenStijl, De Telegraaf en de tientallen boze Fokkertjes? Nergens, helemaal nergens!

Dus waarom moet links altijd driedubbel zo hard aangepakt worden dan rechts? Waarom krijgen alleen frauderende linkse politici zoveel aandacht? Is de media dan toch rechtser dan menigeen denkt? En dit is echt niet de eerste keer hoor, het gebeurt zo vaak dat frauderende rechtsen kennelijk veel minder zoetsappig materiaal bevat dan frauderende progressieven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56054187
sinds wanneer is d66 rechts?
pi_56054199
Gelukkig ben je objectief.
pi_56054229
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:46 schreef Empedocles het volgende:
sinds wanneer is d66 rechts?
Wassenaar is rechts. En als die burgemeester er gebruik van maakt, dan voel je op je klompen aan dat z'n voorgangers ook goed weg zijn gekomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56054352
Herfkens alleen een woning gekregen ?
Business class vliegen. Immers alleen gewone mensen vliegen economy.
'Huisje' dichtbij 't VN-kantoor. Minstens 100 vierkante meter en een balkon en op loopafstand ( anders moet ze bij 't gewone volk in de metro )
Feit is gewoon dat dit soort praktijken volgens mij vele malen meer voorkomt bij de socialen van de PvdA dan bij alle anderen samen.
Tis gewoon een partij van oplichter en fraudeurs....
Politiek..links of rechts..tis allemaal ikke..ikke..ikke...
pi_56054391
links pretendeert sociaal te zijn
recht pretendeert dat niet

best simpel eigenlijk
In Dutch the term lol translates to "fun" and the term "Lul" is slang for dick. So when the two forms are combined it must be having fun whilst being a dick...truly the lulz have existed long before interweb...
http://encyclopediadramatica.com/
pi_56054402
Alweer zo'n opportunistische gevolgtrekking.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:58:33 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56054473
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:47 schreef rgras het volgende:
Gelukkig ben je objectief.
Ik wou net zeggen, weer een links huil-topic....

"We frauderen, en nu wordt het bekend, boehoe"...
censuur :O
pi_56054639
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:53 schreef Pupp3t het volgende:
Herfkens alleen een woning gekregen ?
Business class vliegen. Immers alleen gewone mensen vliegen economy.
'Huisje' dichtbij 't VN-kantoor. Minstens 100 vierkante meter en een balkon en op loopafstand ( anders moet ze bij 't gewone volk in de metro )
Misschien weet je het als pleb niet hoor, kan best, maar de meeste hooggepositioneerde werknemers (managers bijv) maar zeker ook diplomaten krijgen standaard 1ste klas tickets.

Ik krijg zelf zelfs twee keer per jaar een eerste klas vliegticket van de overheid om op bezoek te komen bij m'n pa.

Ook kan je bedenken dat je als Diplomaat je je ook als Diplomaat moet bewonen, je krijgt belangrijke gasten over de vloer en je moet Nederland goed representeren, 100 m2 is dus zo gek nog niet. Wat hier gewoon fout ging was dat ze dingen aangeboden kreeg die ze eigenlijk niet mocht aannemen en dat ze hoger boven haar stand wilde leven dan wat redelijk was (let wel, ik claim dat ze hoog genoeg staat voor 1ste klas tickets en 100m appartement in NY, alleen dat weer niet zo dicht bij de VN - dat is voor de nog hogere) .
pi_56054673
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:55 schreef tzja het volgende:
links pretendeert sociaal te zijn
recht pretendeert dat niet

best simpel eigenlijk
Dat klopt wel ja
pi_56054688
Dat komt omdat "Links" en "Gelovig" prat gaan op hun "betere" normen en waarden en het altijd leuk is om inconsequenties in normen en waarden aan de kaak te stellen
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:10:59 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56054773
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:07 schreef Xith het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja
Maar het is beide fout. Christelijke politici gaan btw ook prat op hun normen en waarden maar krijgen ook vele minder aandacht in de media als ze een misstap begaan (zoals Rouvoet).

Ben jij trouwens echt diplomaat? Moet je hard voor gestudeerd hebben
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:11:48 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56054799
Dit is totaal onvergelijkbaar.
Voor het betrekken van een dienstwoning staat altijd een vast percentage van het inkomen omschreven. In dit geval was dat dus 12%. Omdat de huizenprijzen zó enorm gestegen zijn dat een burgemeesterswoning absoluut niet meer door een burgemeester te bewonen valt, zouden deze dienstwoningen leeg moeten blijven? Of een burgemeester zou verplicht moeten worden hem marktconform te huren ? Dan houdt hij geen cent meer over.

Overigens kunnen veel meer ambtenaren gehuisvest worden voor een vast deel van hun salaris. Denk maar eens aan militairen. Die betalen ook maar een paar procent van hun inkomen maximaal. En zo geldt dat voor alle ambtswoningen. Is keurig volgens de regelgeving allemaal hoor. Itt het verhaal Herfkens.
The End Times are wild
pi_56054802
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:07 schreef HEvaRe het volgende:
Dat komt omdat "Links" en "Gelovig" prat gaan op hun "betere" normen en waarden en het altijd leuk is om inconsequenties in normen en waarden aan de kaak te stellen
Klopt, maar link je hier nou links en glovig? Want imo zijn rechts en gelovig meer samen.
pi_56054838
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar het is beide fout. Christelijke politici gaan btw ook prat op hun normen en waarden maar krijgen ook vele minder aandacht in de media als ze een misstap begaan (zoals Rouvoet).

Ben jij trouwens echt diplomaat? Moet je hard voor gestudeerd hebben
Ik niet, mijn pa (die zit nog hoger dan mvr. Herfkens )
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:15:08 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56054875
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:13 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik niet, mijn pa (die zit nog hoger dan mvr. Herfkens )
Ow ik dacht heel even dat je op het consul zou werken (in Lyon zit er dacht ik één).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56054889
Ik link ze niet samen. Met Links bedoel ik het rode/groene politieke spectrum en met Gelovig het gedeelte van het politieke spectrum dat met een Heilig Boek in de aanslag hun manifest schrijft.
Ja, maar betekent nee
pi_56054927
CDA en CU rechts?? Hahahaah Ik weet niet of je het door hebt maar zij hebben ingestemd met het generaal pardon.

HET MEEST LINKSE MAATREGEL OOIT UITGEVOERD
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:18:58 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56054982
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:11 schreef LXIV het volgende:
Dit is totaal onvergelijkbaar.
Voor het betrekken van een dienstwoning staat altijd een vast percentage van het inkomen omschreven. In dit geval was dat dus 12%. Omdat de huizenprijzen zó enorm gestegen zijn dat een burgemeesterswoning absoluut niet meer door een burgemeester te bewonen valt, zouden deze dienstwoningen leeg moeten blijven? Of een burgemeester zou verplicht moeten worden hem marktconform te huren ? Dan houdt hij geen cent meer over.

Overigens kunnen veel meer ambtenaren gehuisvest worden voor een vast deel van hun salaris. Denk maar eens aan militairen. Die betalen ook maar een paar procent van hun inkomen maximaal. En zo geldt dat voor alle ambtswoningen. Is keurig volgens de regelgeving allemaal hoor. Itt het verhaal Herfkens.
Je zet het goed uiteen maar trekt de verkeerde conclusie: ja, dat zou inderdaad moeten betekenen dat zo iemand een stapje terug moet doen. En dat het volgens de regels gaat (wat wordt betwist trouwens) betekent nog niet dat het rechtvaardig is. Ik kan me nog de ophef herinneren van een paar jaar geleden over toenmalig Korpschef Vogelzang (ja, die nu bij Feyenoord zit), liet toen een ambtwoning bouwen van een miljoen. Ook allemaal volgens de regels.

En burgemeester Jorritsma van Almere deed hetzelfde: liet de gemeente een woning bouwen in Overgooi (de duurste buurt van Almere). Maar omdat Jorritsma van de VVD is en Vogelzang van de PvdA was daar veel minder tot geen aandacht voor (ja, ik ga ook maar eens op de Calimero-tour).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56055350
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je zet het goed uiteen maar trekt de verkeerde conclusie: ja, dat zou inderdaad moeten betekenen dat zo iemand een stapje terug moet doen.
....
Door je hier getoonde "superieure" normen en waarden is het ook leuker om jou op je fouten te wijzen dan iemand als LXIV.

[ Bericht 1% gewijzigd door HEvaRe op 15-01-2008 19:34:03 (mocht wel wat duidelijker !) ]
Ja, maar betekent nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')