Maar weet je wat nog grappiger is. Vrijwel alle moslimorganisaties doen dat eigenlijk ook. Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van je een na laatste zin.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:32 schreef FJD het volgende:
Weet je wat nu het allergrappigste is? Als je als moslimorganisatie gewoon roept dat Wilders daarin vrij is, dat je hem een eikel vindt maar dat hij z'n gang maar gaat dan staat Wilders met z'n bek vol tanden, heeft hij geen stok meer om mee te slaan en win je aanzienlijk aan respect in de Westerse samenleving. Het verlaagt je bloeddruk en verhoogt het respect vanuit de samenleving.
Je zou denken dat een groep die Wilders zo goed door heeft, ook slim genoeg moet zijn om die redenatie zelf te bedenken. In plaats daarvan wordt er geroepen dat ze er zelf niets aan kunnen doen dat ze geweldadig worden, dat komt door Wilders z'n mening. Ja nee, op die manier red je het wel
''Mocht Wilders besluiten in de film de Koran te verbranden of verscheuren, betekent dat simpelweg dat hij aanzet tot oorlogen en bloedvergieten. Dan is hij daarvoor verantwoordelijk. Het is de verantwoordelijkheid van het Nederlandse volk om hem ervan te weerhouden'', aldus de moefti."quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:53 schreef SCH het volgende:
Maar weet je wat nog grappiger is. Vrijwel alle moslimorganisaties doen dat eigenlijk ook. Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van je een na laatste zin.
Maar deze moefti staat toch niet voor de Nederlandse moslimorganisaties?quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:08 schreef FJD het volgende:
[..]
''Mocht Wilders besluiten in de film de Koran te verbranden of verscheuren, betekent dat simpelweg dat hij aanzet tot oorlogen en bloedvergieten. Dan is hij daarvoor verantwoordelijk. Het is de verantwoordelijkheid van het Nederlandse volk om hem ervan te weerhouden'', aldus de moefti."
Hij zegt het zelf. Dat de aanzet niet hetzelfde is als dat het daadwerkelijk gebeurt spreekt voor zich maar de reacties op Submission en de Deense cartoons laden weinig te raden over.
Dus?quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:11 schreef SCH het volgende:
Maar deze moefti staat toch niet voor de Nederlandse moslimorganisaties?
Dus dan is het toegestaan om ambassades in de fik te steken en zijn "oorlogen en bloedvergieten" onontkoombaar?quote:Maar ik vind deze uitspraak ook niet helemaal zo gek, als je de Koran verbrandt dan wil je ook echt een puinhoop blijkbaar.
Je doet net of de meeste moslims dezelfde dingen zeggen namelijk.quote:
Het is niet toegestaan maar het is wel een gevolg waar je rekening mee moet houden.quote:Dus dan is het toegestaan om ambassades in de fik te steken en zijn "oorlogen en bloedvergieten" onontkoombaar?
Uuuh schat, een moefti is iemand die invloed kan oefenen op tuig zoals we ze in NL kennen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Man, schei toch uit, je kunt net zogoed met een muur gaan debatteren, hij flikkert bij voorbaat zelf alle deuren al dicht.
En bovendien hebben wij niets te maken met moefties uit een ander land.
Wat zou het toch fijn zijn als de moefti in het EU Parlement had geroepen dat hij Wilders een eikel vindt maar dat wat hem betreft mensen die op basis van hun geloof buiten de wet treden minstens net zulke eikels zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:36 schreef SCH het volgende:
Het is niet toegestaan maar het is wel een gevolg waar je rekening mee moet houden.
Dat wilders zijn eigen verantwoordelijkheden moet nemen? Prima, helemaal voor. en dat iemand hem op zijn bek wil slaan omdat ze doorlopend uitgekafferd worden? kan ik mij best voorstellen...MAAR wanneer onschuldige burgers moeten boeten doordat hun eigendommen (waar heel veel burgers jaren voor krom hebben gelegen) worden vernield tijdens rellen? Dan ga ik niet wilders verantwoordelijk houden,maar de vernieler.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:03 schreef Dagonet het volgende:
Hij bestrijdt dat recht nergens, hij wijst alleen wel op een gevoel van eigen verantwoordelijkheid wanneer het onlusten tot gevolg heeft. Wanneer ik iemand de hele tijd in z'n bek schreeuw kan ik ook een tik verwachten.
Wat denk jij dat ze in Iran doen als ze mij daar met een bijbel in de hand betrappen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Als hij de koran verbrand of verscheurt dan is hij in mijn ogen die grens overgegaan.
Als je weet dat je er mensen heel bewust mee kwetst, waarom zou je het dan doen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat denk jij dat ze in Iran doen als ze mij daar met een bijbel in de hand betrappen?
Zullen ze die met respect behandelen, inpakken en weer keurig met mij mee teruggeven als ik weer naar huis ga? Of zullen ze die direct vernietigen?
Ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat laatste.
Maar owee, als er hier iemand een koran verbrandt. Hel en verdoemenis!!
Wat boeit dat! Als ik iedere maand een koran koop om aan een touwtje in de wc te hangen als wc-papier, dan moet ik dat toch weten. Als iemand dat met de bijbel doet, boeit dat mij geenszins.
Waarom is het zo ontzettend erg als iemand bladzijden uit de koran scheurt of die verbrandt? Waarom?
Ik denk wel dat de media schuldig is aan verkeerd interpreteren van lezers.quote:Verder zei de grootmufti dat het conflict rond de spotprenten in 2006 zo hoog is kunnen oplopen doordat de media er te veel aandacht aan besteed heeft. "Het was een conflict tussen een tekenaar en bepaalde individuen. Bepaalde massamedia hebben het onderwerp opgepakt en het van een eenvoudige zaak verandert in een verzoek om Deense excuses",
quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je weet dat je er mensen heel bewust mee kwetst, waarom zou je het dan doen?
Wat jij op je wc doet, moet jij weten.
Volgens die moefti is het de verantwoordelijkheid van het gehele nederlandse volk om Wilders tegen te houden, in die zin zal het dan wel redelijk worden geacht als bezittingen van onschuldigen vernield worden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat wilders zijn eigen verantwoordelijkheden moet nemen? Prima, helemaal voor. en dat iemand hem op zijn bek wil slaan omdat ze doorlopend uitgekafferd worden? kan ik mij best voorstellen...MAAR wanneer onschuldige burgers moeten boeten doordat hun eigendommen (waar heel veel burgers jaren voor krom hebben gelegen) worden vernield tijdens rellen? dan ga ik niet wilders verantwoordelijk houden,maar de vernieler.
Stel een Pool verkracht mijn kind....is dan de Pool die mijn kind heeft verkracht schuldig wanneer ik een Pools gezin ga uitmoorden omdat het een pool was die mijn kind verkracht heeft? Noppes, nada...dan ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Dus niemand hoeft wat mij betreft met een vinger naar Wilders te wijzen wanneer iemand bezig is mijn autootje (voorbeeld) te vernielen, want ik zie geen Wilders bij die auto staan dan, maar de vernieler.
Ik ga dan ook geen excuses zoeken voor de mensen die Wilders als excuus gaan gebruiken om te rellen. Iedereen weet de weg die ze moeten bewandelen. Demonstraties? Kan ik me goed voorstellen. Rellen? Nop...geen begrip voor. Rel maar in je eigen huis of in het huis van Wilders. Ik heb niemand iets misdaan dus zou je niet hoger als een crimineel inschatten wanneer je om je boosheid op een ander...je vergrijpt aan mijn bezittingen.
Mochten mijn bij elkaar geraapte tweedehands goederen vernield worden om die reden? dan hoop ik dat die reller geen gezin heeft, want ik zou hem volledig uitkleden voor de rechtbank. Tot aan zijn afwasborstel toe zou ik mijn schade hersteld willen zien (elke euro is er één). Ook al moet ik voor de advocaat een lening opnemen. Ben het meer dan zat dat mensen gaan wijzen naar anderen om hun eigen daden goed te praten.
En met die Moeftie is verder totaal niets mis, want lees goede dingen over hem. De uitspraak vind ik wel ongelukkig...maar wanneer hij zou zeggen dat wilders kan verwachten dat zijn auto een paar krassen kan oplopen? Dan kan ik mij dat ook heel goed voorstellen. Je kan klappen terug verwachten wanneer je ze gaat uitdelen. Maar dan wel bij Wilders in de tuin rellen en niet bij andere burgers graag.
Dus als een moslim een bijbel vernield, mag ik ook flippen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je weet dat je er mensen heel bewust mee kwetst, waarom zou je het dan doen?
Wat jij op je wc doet, moet jij weten.
Dus als je vind dat die mongool van een Wilders z'n domme smoel een keer moet houden ben je het per definitie eens met radicale islamidioten die flippen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als een moslim een bijbel vernield, mag ik ook flippen?
Dat vind jij echt een normale reactie?
Nee, je mag je gekwetst voelen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als een moslim een bijbel vernield, mag ik ook flippen?
Dat vind jij echt een normale reactie?
Ja ik vind van wel, net zoals dat de bijbel verbrand mag worden. Niet dat ik het constructief vind maar hij mag het doen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuke theorette maar vind jij dat we toe moeten laten dat hij de Koran verbrand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |