Nieuwe serie van de VARA over een anti terreur team. Ik krijg er een Unit 13 gevoel bij.quote:Deadline draait om een geheim team - een team met geheimen. Dit team onder leiding van Matthias Maat, voert een voortdurende strijd tegen terreur. De dreiging komt uit verschillende hoeken, en neemt veel vormen aan, maar één ding is altijd hetzelfde: de strijd tegen de deadline.
Zaterdag 19 januari 21:15, Nederland 1
Is dat slecht of goed?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik krijg er een Unit 13 gevoel bij.
Unit 13 was geniaalquote:
ja, de aflevering heet precies zelfde als bij 24quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Ze vergeleken het met 24 bij DWDD.
Derek de Lint heeft in de serie een oog wat eigenlijk een cameraatje is, hij had het inmet zo'n zuignapje haalde hij het er weer uit.. gek gezicht hoor.
In de serie zie je ineens een oog eruit rollen op de grond, maar het is dus een soort grote lens/kap over zijn eigen oog heen...
Wil het graag zien morgen!! (ben er niet, dus neem het op)
eeyquote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:11 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ga ook kijken. Lijkt mij een goede drama serie
Heej, nee dat weet ik ook niet. Maar Deadline lijkt mij ook leuk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
eey
kwamen elkaar vaak tegen in spoorloos verdwenen topic,
weet jij wanneer ze weer beginnen ?
Het zijn losse verhalen met een doorlopende rode draad. Daar krijg ik eerder een "Ernsitge Delicten"-gevoel bij. Ga zeker wel kijken want als Deadline ergens in het midden zit is het nog steeds tof....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nieuwe serie van de VARA over een anti terreur team. Ik krijg er een Unit 13 gevoel bij.
Nou, ik hoop anders niet dat het van het niveau Ernstige Delicten wordt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:29 schreef Mr.Johnson het volgende:
Ik ben benieuwd. Alle voorgaande series zoals Unit 13 en Ernstige Delicten van de VARA waren ook zeker de moeite waard.
Bureau Kruislaan & Unit 13 staan bij mij ook nog steeds op #1. Geen andere (NL) serie die daar ooit bij in de buurt is gekomen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:52 schreef vw_caddy het volgende:
Eens kijken of dit een waardige opvolger kan gaan worden voor Unit 13 (en Bureau Kruislaan)De geheime dienst, Ernstige delicten en Vuurzee heb ik imo nog nooit even goed of beter gevonden als Unit 13.
http://nl.youtube.com/watch?v=DyhNOU8y89A
Dat waren idd best geweldige serie'squote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Bureau Kruislaan & Unit 13 staan bij mij ook nog steeds op #1. Geen andere (NL) serie die daar ooit bij in de buurt is gekomen.
ik vind dat Leon Voorberg [Matthias Maat] het geweldig doetquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:48 schreef golfer het volgende:
Jammer dat er zo slecht geacteerd wordt.
Helemaal eens met jou.. Volgende week ga ik weer kijken en dan wacht ik af hoe het dan is.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:55 schreef Toad het volgende:
Ik vind het tot nu toe behoorlijk tegenvallen, maar misschien moet ik het gewoon even afkijken.
Leon Voorberg had het ook over een combinatie van Spooks en La Femme Nikita.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:04 schreef Kjew het volgende:
Soort van 24-achtige unit in een soort van Spooks-achtig jasje.
Wel geinig, maar opzet, invulling en acteren...
Nee dat is zeker geen goedkoop serie ...Dat zag ik ook !!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:19 schreef SteveBallmer het volgende:
Ik wil wel even aankijken hoe het verder gaat, qua acteren mag er wel een tandje bij.
Het ziet er iig niet goedkoop gemaakt uit.
Had zelf wel wat meer informatie over de personages willen horen, dan begrijp je beslissingen misschien beter.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:19 schreef Haaibaaike het volgende:
Mij hoor je niet zeiken dat ze slecht of goed acteerde... Alleen vond het moeilijk te volgen de aflevering, kan toch?
Ze hadden het over een combinatie, wellicht is de verhaallijn van vanavond (met die gozer van dat steegje) de doorlopende lijn door heel de serie, en zijn het verder afzonderlijke afleveringen, a la Ernstige Delicten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Helemaal eens met jou.. Volgende week ga ik weer kijken en dan wacht ik af hoe het dan is.
Overigens zijn dat afleveringen, of een vervolg van vanavond die je volgende week te zien krijgt ?
Ja nogal. Waarom mocht niet openbaar worden dat die kale een affaire had? Dat zou het eind van het team betekenen, hoezo, hij is toch gewoon een undercover?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:19 schreef Haaibaaike het volgende:
Mij hoor je niet zeiken dat ze slecht of goed acteerde... Alleen vond het moeilijk te volgen de aflevering, kan toch?
Dat die kale een affaire was, was volgens mij niet zo'n probleem. Het probleem was dat die terrorist die bom nota bene onder de neus van het hoofd (?) van die unit liet ontploffen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja nogal. Waarom mocht niet openbaar worden dat die kale een affaire had? Dat zou het eind van het team betekenen, hoezo, hij is toch gewoon een undercover?
Als je daar je hoofd over breekt snap je dit soort series niet. Daar wordt juist bewust verwarring gezaaid om de kijker scherp te houden en te verrassen. 24 drijft daar ook op; dat is nog overrompelender en zit ingenieus in elkaar, maar als je dat achteraf gaat analyseren zitten er veel onlogische dingen in, die alleen maar zo gedaan worden om de personages in extra moeilijke situaties te manoeuvreren en dat levert weer de mooiste tv op.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja nogal. Waarom mocht niet openbaar worden dat die kale een affaire had? Dat zou het eind van het team betekenen, hoezo, hij is toch gewoon een undercover?
Ja ik ook.. Deadline begon meteen naar MWDL zonder reclame ertussen. Slim van de VARA.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:23 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Had zelf wel wat meer informatie over de personages willen horen, dan begrijp je beslissingen misschien beter.
Het klinkt misschien wat lullig, maar als je die dingen al niet begreep, dan snap ik wel dat je het moeilijk te volgen vondquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:31 schreef Haaibaaike het volgende:
@ Remlof, dat vermoedde ik ook al dat die kale een affaire had.
Was zijn vrouw niet in verwachting? Omdat ze een predektor in haar hand had..
Oké, bedankt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:24 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ze hadden het over een combinatie, wellicht is de verhaallijn van vanavond (met die gozer van dat steegje) de doorlopende lijn door heel de serie, en zijn het verder afzonderlijke afleveringen, a la Ernstige Delicten.
Dus ik mag het niet moeilijk vinden.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:33 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het klinkt misschien wat lullig, maar als je die dingen al niet begreep, dan snap ik wel dat je het moeilijk te volgen vond
Alles mag van mij. Maar ik vond het nou niet echt moeilijk te volgen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:37 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dus ik mag het niet moeilijk vinden.
Nee, hij was de adviseur van de minister van Veiligheid en had dus kennelijk ook een openbare functie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de een of andere manier komt het niet geloofwaardig over...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:17 schreef Soul79 het volgende:
Best goed gedaan hoor, alleen zijn Nederlanders nu eenmaal minder overtuigend in hun gewichtigdoenerij dan Amerikanen. Het blijft toch een soort polder 24.
Bij Nederlandse series gaan mensen altijd zeiken over het acteerwerk (hier dus ook weer), maar dat vind ik niet terecht. De enige echt slechte is die Vivienne van den Assem maar die is lekker dus dat maakt niet uit.
En als adviseur is ie betrokken bij operationele acties?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee, hij was de adviseur van de minister van Veiligheid en had dus kennelijk ook een openbare functie.
Ja ik vond het ook de moeite waard, volgende week weer kijken.quote:Vond het wel een aardige aflevering. Het wist me niet echt mee te slepen en het kwam wat moeilijk op gang, maar het was ook niet tergend slecht ofzo. Acteerwerk was ook behoorlijk.
Ja... maar dat wist bijna niemand....quote:Op zondag 20 januari 2008 03:38 schreef remlof het volgende:
[..]
En als adviseur is ie betrokken bij operationele acties?
[..]
-knip-
Die pistoolshotenquote:Op zondag 20 januari 2008 14:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Mwoa, kwam toch wat knullig over, bijvoorbeeld de effecten met vuurwapens waren storend slecht.
quote:
Twee uur Paul de Leeuw, hoe hou je het vol.quote:Op zondag 20 januari 2008 14:28 schreef AlwaysConnected het volgende:
Was wel goeie uitzending vond ik na 2 uur mooiweer kon die er perfect achteraan
Dat verbaasde mij ook eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 januari 2008 14:51 schreef jorienvdherik het volgende:
maar vind dat ze al te veel oplossen in 1 aflevering
En niet alleen het geluid. Ze gebruikten meestal niet eens losse flodders, er werd alleen een geluidje onder gezet. En waarom is zo'n dergelijk team niet fatsoenlijk bewapend? Een bijeen geraapt zooitje van Oostblok-pistooltjes en wat ander spul. Lijkt mij dat zo'n groep allemaal met dezelfde moderne en passende wapens zouden zijn uitgerust.quote:
blue tooth kan nog wel hoor.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En niet alleen het geluid. Ze gebruikten meestal niet eens losse flodders, er werd alleen een geluidje onder gezet. En waarom is zo'n dergelijk team niet fatsoenlijk bewapend? Een bijeen geraapt zooitje van Oostblok-pistooltjes en wat ander spul. Lijkt mij dat zo'n groep allemaal met dezelfde moderne en passende wapens zouden zijn uitgerust.
Ook de Bluetooth-headsetjes, ook niet het soort communicatie-middel dat je wil zien op 's lands meest elite geheim agenten
Ja, met een normaal pistool dus. Het probleem is dat in Deadline die wapens gewoon niet kloppen (te oud, ongepast, e.d.) Het zal de meeste mensen niet opvallen en ik snap dat het in Nederland misschien moeilijker is om aan de juiste 'props' te komen, maar het staat zo knullig.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:07 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
blue tooth kan nog wel hoor.
die pistolen, tja in usa series zie je bauer ook met een normaal pistoool overal naar binnen gaan![]()
Ik ga het nog wel een keer kijken, ik geef het nog een kans.quote:Maar jammer dat ze niet gewoon 1 hoofd doel hebben, er is een blom ontploft en kunnen er meer vallen
nee volgende week is er op het oog te zien iets heel anders
ja,quote:Op zondag 20 januari 2008 15:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, met een normaal pistool dus. Het probleem is dat in Deadline die wapens gewoon niet kloppen (te oud, ongepast, e.d.) Het zal de meeste mensen niet opvallen en ik snap dat het in Nederland misschien moeilijker is om aan de juiste 'props' te komen, maar het staat zo knullig.
[..]
Ik ga het nog wel een keer kijken, ik geef het nog een kans.
Vind ik ook jammer, zoals het er nu uitziet is er elke week een nieuwe terroristische aanslag, komt wel erg ongeloofwaardig over in Nederland.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:07 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Maar jammer dat ze niet gewoon 1 hoofd doel hebben, er is een blom ontploft en kunnen er meer vallen
nee volgende week is er op het oog te zien iets heel anders
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar de eerste aanslag was om 8:00 AM, 8 in de ochtend dus. De volgende zou 24 uur later plaatsvinden.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dat ze naar dat belhuis ofzo gingen, toen was het nog licht, en even later al was het donkeren gingen ze afsluiten, maar het was kort na de aanslag die om 8 uur was
van wikiquote:Op zondag 20 januari 2008 15:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Vind ik ook jammer, zoals het er nu uitziet is er elke week een nieuwe terroristische aanslag, komt wel erg ongeloofwaardig over in Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat vind je daar van ?
als je dat leest
quote:Op zondag 20 januari 2008 15:19 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
van wiki
hier staat wat ze onder meer gaan doenDaar zit al wat meer diversiteit in, gelukkig, ik had de serie ook nog niet afgeschreven. Maar een 24 doet dat gewoon anders met één groot doel per serie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat vind je daar van ?
als je dat leest
Dat had ik ook wel door, maar geloof me, zo klinkt een gedempt pistool niet.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef Mathijz het volgende:
Doordat er geen reclame was ben ik blijven hangen op ned 1. Vond het wel een leuke aflevering maar kan nog niet tippen aan unit 13. Ben wel benieuwd hoe het vervolg gaat lopen. Die ene noord afrikaan of ze die nog gaan pakken, gevolgen etc.
Die pistolen waren met dempers erop, vandaar het piefwww geluidje. Opzich niet zo gek als ze als eenheid in het geheim opereren
Plus dat elk gedempt pistool hetzelfde klonk, of het nu ver weg was of dicht bij, het klonk mijns inziens gewoon erg goedkoop.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:10 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat had ik ook wel door, maar geloof me, zo klinkt een gedempt pistool niet.
Er ontbrak een reflector op zijn wiel, vandaar dat hij wat nader bekeken werdquote:Op zondag 20 januari 2008 19:16 schreef bierjoost het volgende:
Wat zag die gozer nou bij die fietser aan het eind? Iets speciaals of was het gewoon een shot om te laten zien hoe graag hij die dader wil pakken?
Ja en van die Rabo reclame me dunktquote:Op maandag 21 januari 2008 17:40 schreef Cybart het volgende:
iemand ook al in de gaten wie de "noord afrikaan" was, en van welke vara serie we hem kennen....
Matijs Jansen .... AKA .... Rik Bol (oppassen)
ja is zeker irriquote:Op maandag 21 januari 2008 13:49 schreef k_i_m het volgende:
Ik haat het trouwens als alle spannende momenten uit de hele aflevering al in de promo zitten.
Vooral dat ja... zeer slecht ingeleefd in het script of uberhaupt niet in staat om rol-geloofwaardig over te komen; popi-jopi-taal die eruit komt alsof ze het voor de eerste keer zeggen...quote:Op maandag 21 januari 2008 13:47 schreef Verbal het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van de 'spannende' VARA-series; Unit 13 en vooral Ernstige Delicten waren dieptreurig. Vuurzee daarentegen vond ik op de een of andere manier wel weer aardig. Niet briljant, aardig. Dus ik dacht: kom, ik geef Deadline een kans.
Wederom aardig. Niet briljant. Acteren was niet geweldig, met uitzondering van Leon Voorberg, maar die heeft ook een lekker vette rol vergeleken bij de anderen. De teksten zijn erg matig en onnatuurlijk.
V.
Ja, toen had ik ook zoiets.. WTF.. ik zie geen ontploffing of wat dan ookquote:We zien een kleine explosie en knippen naar een stadsoverzicht waarbij de camera een kort moment trilt (om de enorme klap weer te geven). Vanaf hier gaat het heel snel downhill met Deadline.
Daar hadden we het ook over ja. Ze zitten een paar meter van elkaar met de telefoon aan de kop naar hetzelfde beeld van dat briefje te kijkenquote:(Al weerhoudt dit de personages er niet van om verderop in de aflevering minutenlang telefonisch met elkaar te discussiëren terwijl ze nog geen meter van elkaar vandaan zitten.)
Proestquote:Sonja: " Die terrorist moet ineens keihard zijn gaan fietsen!"
Matthias: "Dat is gek!"
Sonja: "Dat lijkt mij ook..."
(Spannende muziek)
Daar heb je idd een goed puntquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:18 schreef BadDay het volgende:
Alsof 24 inhoudelijk is, dat is net zo overdreven maar daarom ook vermakelijk..
24 is overdreven, maar in ieder geval in staat om enigszins geloofwaardig over te komen... maar goed, Deadline heeft nog maar één uitzending gehad; daarop afbranden heeft ook geen zin.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:18 schreef BadDay het volgende:
Alsof 24 inhoudelijk is, dat is net zo overdreven maar daarom ook vermakelijk..
Dan gaat het erom wat de definitie van geloofwaardigheid is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:18 schreef Kjew het volgende:
[..]
24 is overdreven, maar in ieder geval in staat om enigszins geloofwaardig over te komen... maar goed, Deadline heeft nog maar één uitzending gehad; daarop afbranden heeft ook geen zin.
jammer dat die promos gelijk na zo aflevering komtquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:30 schreef Jivis het volgende:
Promo voor de aflevering van deze week zag er wel goed uit. Maar dat is een promo natuurlijk.
Dat was heel erg ja. Hoe krijg je het toch voor elkaar om zoiets te maken, hoort níemand dat dan?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:17 schreef Symer het volgende:
Ik heb het net ook gezien en ik zal het zaterdag nog wel een kans geven in de hoop dat de teksten, acteurs, montage en regie allemaal iets beter worden.
Ik stoorde me vooral aan de nieuwslezers. Als je ervoor kiest om zulke cruciale momenten aan het publiek mede te delen middels nieuwslezers regel dan ten minste iemand die niet klinkt alsof hij nog nooit een echte nieuwslezer heeft gehoord en zijn teksten van een blaadje opleest.
Op zich voor Nederlandse begrippen wel, maar hij is in zijn eentje niet genoeg om deze serie te dragen. Het is geen Jack Bauer!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:58 schreef Haaibaaike het volgende:
Dirk Derek de Lint is een goeie acteur.
Die was de vorige keer ook goed. Zo goed zelfs dat alle spannende momenten van de hele aflevering in die 20 seconden zatenquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:30 schreef Jivis het volgende:
Promo voor de aflevering van deze week zag er wel goed uit. Maar dat is een promo natuurlijk.
Hehe, LOL , tuurlijk is DEREK DE LINT niet in zijn eentje goed..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Op zich voor Nederlandse begrippen wel, maar hij is in zijn eentje niet genoeg om deze serie te dragen. Het is geen Jack Bauer!
Rik! Ja! HAHAHA, ik zat echt zo achter die tv "HEY! DA'S RIK" mijn ouders begrepen er niks van, en naderhand hebben we het tig keer teruggespoeld, en toen zagen ze hetquote:Op maandag 21 januari 2008 17:40 schreef Cybart het volgende:
iemand ook al in de gaten wie de "noord afrikaan" was, en van welke vara serie we hem kennen....
Matijs Jansen .... AKA .... Rik Bol (oppassen)
Is dat zo vreemd ?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:54 schreef IV_Xample het volgende:
wow er zijn nog mensen op fok die jack bauer niet kennen
Erger je je soms niet aan je eigen eenzijdigheid en bekrompenheid?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
24 is een propagandaserie van Fox. Is niet erg dat mensen dat niet kennen.
Ik vind 24 best links (op seizoen 4 na), maargoed...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
24 is een propagandaserie van Fox. Is niet erg dat mensen dat niet kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |