quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:58 schreef DRD het volgende:2009/2009: thuis 17 punten, uit 2.
2007/2008: thuis 23 punten, uit 9.
2006/2007: thuis 27 punten, uit 5.
De eerste 2 seizoenen zijn ontegenzeggenlijk helemaal waar, maar je vergeet de resultaten van het eerste jaar in de eredivisie te vermelden en ook de resultaten in de eerste divisie vermeld je niet. Onder Verbeek en Bosz pakten we namelijk uit ongeveer evenveel punten als thuis, alleen onder Brood hebben we uit dramatisch gepresteerd 1,5 jaar lang. Sinds Brood is ontslagen hebben we echter ook alweer een paar uitoverwinningen geboekt afgelopen seizoen.
Over dit seizoen, je hebt gelijk dat we thuis veel meer punten hebben gepakt dan uit. Als je kijkt welke clubs we uit hebben gehad en welke thuis, dan lijkt me dat puntenverschil niet zo heel erg vreemd.
Uitwedstrijden:AZ (1)
FC Twente (3)
PSV (4)
NAC (5)
NEC (7)
Heerenveen (8)
Utrecht (9)
Volendam (18)
Zijn allemaal wedstrijden waarin je van Heracles geen overwinning mag verwachten, zeker niet als je zo goed als het hele seizoen 4 belangrijke basisspelers moet missen. Alleen bij Volendam zou je van tevoren een overwinning mogen verwachten.
Thuis:Ajax (2)
Groningen (6)
Willem II (10)
Feyenoord (12)
Sparta (13)
ADO (14)
Roda JC (15)
Vitesse (16)
Kortom, bijna alle ploegen uit het rechterrijtje hebben we al gehad in thuiswedstrijden. Alleen Ajax en Groningen staan in het linkerrijtje, maar Groningen speelde al vanaf de 2e minuut met 10 man.
Concurrenten in uitwedstrijden:De Graafschap, 4 punten.
Sparta, 2 punten
Willem II, 8 punten
ADO, 7 punten
Volendam, 1 punt
Roda JC, 6 punten
Vitesse, 4 punten
De meesten behalen meer punten dan ons in uitwedstrijden, dat is een feit. Maar het is ook een feit dat niemand echt veel punten in uitwedstrijden heeft gehaald en dat de meeste clubs meer uitwedstrijden hebben gespeeld tegen kleinere clubs.
Kortom; als je gezien hebt welke tegenstanders wij hebben gehad in uitwedstrijden vind ik dat niet erg vreemd dat we weinig punten in uitwedstrijden hebben gehaald.. Ik ben benieuwd na deze lijst aan het einde van het seizoen, ik denk dat Heracles dan zeker op 10 punten in uitwedstrijden staat.
quote:
Ik ben helemaal niet voor kunstgras, ik ben voor een goede natuurmat. Je weet zelf misschien ook nog wel dat de natuurvelden waarop wij speelden voor het kunstgras helemaal dramatisch waren, dat leek helemaal nergens op. Let maar op na de winterstop, een paar weken slecht weer en een aantal velden zien er niet meer uit. Lijkt me ook niet nadelig voor een aantal clubs die strijden tegen degradatie.
Ik weet ook dat we natuurlijk wel wat voordeel halen uit kunstgras, maar al een aantal seizoenen zijn er ook altijd een aantal concurrenten die uit niet veel punten meer pakken dan Heracles, de media belicht dat alleen stukken minder. Hoe lang had de Graafschap tot de overwinning tegen Feyenoord geen uitwedstrijd meer gewonnen? Sinds wanneer heeft Sparta al geen uitwedstrijd meer gewonnen? Dat zijn feiten waar je de media veel minder vaak over hoort.
Ik denk dat een groot deel ook psyche is. Veel clubs graven zich helemaal in wanneer ze tegen Heracles spelen terwijl ze er in eigen huis vol opvliegen. Heracles vliegt er thuis vaak ook vanaf minuut 1 in, tijdens uitwedstrijden staan ze vaak als makke schapen op het veld die op agressie verslagen worden.