dan ga ik eerst maar eens een beetje aankloten met de info die ik nu heb, en als het dan niet wil lukken dan vraag ik dat alsnog welquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:24 schreef Geqxon het volgende:
Jep. Zo heb ik zelf bv. een stuk of 10 regels.
Gisteren heb ik in dit topic ook al antwoord gegeven op deze vraag, namelijk: extra kolom toevoegen.... misschien effe terug gaan lezen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:51 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een mysql table met een aantal dingetjes. Deze moeten er uitkomen in een tabel. Nu moet de user deze volgorde kunnen aanpassen. Hoe kan ik dat het beste doen? Auto increment werkt niet goed, want als je iets verwijderd gaat ie gewoon door met tellen!
jEdit!quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:20 schreef saban het volgende:
Welk editor gebruiken jullie?
Ik gebruik zelf Crimson Editor, echter het geeft veel errors wanneer ik met remote bestanden werkt.
Wat is een ander goed editor welke met remote bestanden overweg kan?
ik gebruik dreamwaever maar niet voor ftp'en (server staat thuis, dus een netwerksharequote:Op woensdag 16 januari 2008 22:20 schreef saban het volgende:
Welk editor gebruiken jullie?
Ik gebruik zelf Crimson Editor, echter het geeft veel errors wanneer ik met remote bestanden werkt.
Wat is een ander goed editor welke met remote bestanden overweg kan?
Stom van me! Niet eerder aan gedacht. Ik draai het ook thuis, maar maakte gebruik van FTP terwijl ik er natuurlijk ook een share van kan maken!quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gebruik dreamwaever maar niet voor ftp'en (server staat thuis, dus een netwerkshare
Waarom simuleer je register_globals?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef unox_worst het volgende:
[ code verwijderd ]
Werkt voor mij prima
Oeps, je wil geen ob_start gebruiken, dan zou ik het ook niet weten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | foreach($_POST AS $key => $value) { ${$key} = $value; } foreach($_GET AS $key => $value) { ${$key} = $value; } ?> |
memory_limitquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:08 schreef wobbel het volgende:
Stel ik roep de functie Dump ( ); aan, en ik geef een variable mee..dus dit:
$data = "heel veel tekens";
Dump ( $data );
Is er dan een limiet aan de hoeveel tekens die $data mag bevatten? Dat PHP bijv. geen buffer overflow krijgt bij bijv. 100.000 tekens
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $kaart = $_GET['kaart']; function checkOption($value) { if ($value == $kaart) { echo "Checked!"; } } checkOption("test"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $kaart = mysql_result($sql, 0, kaart); <option if ($kaart == "Koza Sade") { echo " selected"; } >Koza Sade</option> <option if ($kaart == "Koza Luks") { echo " selected"; } >Koza Luks</option> <option if ($kaart == "Koza Sunnet") { echo " selected"; } >Koza Sunnet</option> <option if ($kaart == "Koza Pelin") { echo " selected"; } >Koza Pelin</option> <option if ($kaart == "Koza Alara") { echo " selected"; } >Koza Alara</option> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $kaart = mysql_result($sql, 0, kaart); <option checkOption("Koza Sade"); >Koza Sade</option> <option checkOption("Koza Luks"); >Koza Luks</option> <option checkOption("Koza Sunnet"); >Koza Sunnet</option> <option checkOption("Koza Pelin"); >Koza Pelin</option> <option checkOption("Koza Alara"); >Koza Alara</option> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $kaart_select = mysql_result($sql, 0, kaart); $kaarten = array("Koza Sade", "Koza Luks", "Koza Sunnet", "Koza Pelin", "Koza Alara"); foreach($kaarten as $kaart){ printf("<option%s>%s</option>", ($kaart == $kaart_select) ? " selected" : "", $kaart); } ?> |
kan je niet gewoon $kaart aan de functieaanroep meegeven?quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:44 schreef saban het volgende:
Waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
kan je niet gewoon $kaart aan de functieaanroep meegeven?
dus: checkOption($value, $kaart) ?
1 2 3 4 5 6 | $varQuery = "UPDATE menuitem "; $varQuery .= "SET delete = 'yes' "; $varQuery .= "WHERE ID = '" . fetchItemID() . "'"; $varRun = mysql_query($varQuery) or die(_DATABASE_QUERY_ERROR . " " . mysql_error()); ?> |
Tja het zou handig zijn om te weten wat er uit die functie fetchItemID() komt. Waarschijnlijk komt daar iets anders dan je verwacht. Print de resulterende query eens naar stderr zodat je ziet wat er precies gebeurt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:49 schreef MuRKie het volgende:
en kan iemand kijken wat er fout is aan de volgende query?
[ code verwijderd ]
hij geeft een error terug dat de syntax niet goed is. maar een identieke query die enkel een ander Veld update werkt wel gewoon goed..
Je had ook even de query die uitgevoerd wordt aan het die() statement kunnen toevoegen, dan weet je tenminste welke query precies fout gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:49 schreef MuRKie het volgende:
hey nog even over mod_rewrite. als ik dat wil gebruiken moet ik dan alle url's, die in mijn scripts verwerkt zitten, aanpassen of worden die on the fly aangepast door mod_rewrite?
en kan iemand kijken wat er fout is aan de volgende query?
[ code verwijderd ]
hij geeft een error terug dat de syntax niet goed is. maar een identieke query die enkel een ander Veld update werkt wel gewoon goed..
In dat geval kan je weer beter een ENUM(1,0) gebruiken volgens mijquote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:43 schreef SuperRembo het volgende:
daar kan je beter een tinyint voor gebruiken met 1 of 0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |