Ik vind dat we ook niet uit het oog moeten verliezen, dat Wilders beperkt representatief is en dat er niet alleen maar stereo typeringen en generalisaties zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In mijn ogen krijg je alleen eruit wat je erin stopt, ooit was er nog een uitspraak als 'ze zijn wel onze kutmarokkanen', nu hebben we zoiets van alleen maar stereotyperingen en generalisaties met zulke nieuwskoppen, natuurlijk zijn vele statistisch niet onterecht, maar elk onterecht verdeelde individu is een persoon waarvan wij niet in zijn schoenen zouden staan en telt dus.
Dat zal best, maar zolang ze daar niet miljoenen joden over de kling hebben gejaagd... moeten we niet janken.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Op maandag 14 januari 2008 23:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben we dan zoveel racisten in Nederland?
[..]
Je moest eens weten hoe racistisch ze zijn in die arabische landen
whahaha
dat is veeeeel en veeeeel erger dan wat dan ook hier.
En het is niet eens een Marokkaans forum maar een Marokkaans-Nederlands forum, of nog beter, een forum voor Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond. Ach, over een tijd zijn de Marokkanen, net als de Italianen, Spanjaarden,Surinamers en Turken al lang geen nieuws meer. Dan is het een andere probleemgroep, de Polen b.v., die heeft de Telegraaf ook al goed opgepakt.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja je bent meteen een landverrader als je op een Marokkaans forum post.
Waar zou dat dan door zijn gekomen? Komt niet zomaar? Ergens zit er wat fout...quote:
Immigratieproblemen mag je als PVV stemmer vast belangrijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat je cru denkt: Alle buitenlanders maar het land uit. kan me niet voorstellen dat alle PVV-stemmers dat vinden namelijk.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als het speerpunt van deze partij je niet bevalt, dan heb je automatisch ook weinig met de rest van het programma, vermoed ik.
Nu nog de oorzaak?quote:
Vergeleken is hij natuurlijk wel representatiever dan wat laffe nerdjes die wat op internet posten.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat we ook niet uit het oog moeten verliezen, dat Wilders beperkt representatief is en dat er niet alleen maar stereo typeringen en generalisaties zijn.
Dat is feitelijk ook een generalisatie, overigens.
Worden in Nederland zoveel Marokkanen over de kling gejaagd?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar zolang ze daar niet miljoenen joden over de kling hebben gejaagd... moeten we niet janken.
Ongetwijfeld , maar daar gaat het hier nu niet overquote:Op maandag 14 januari 2008 23:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Op maandag 14 januari 2008 23:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben we dan zoveel racisten in Nederland?
[..]/quote]
Je moest eens weten hoe racistisch ze zijn in die arabische landen
whahaha
dat is veeeeel en veeeeel erger dan wat dan ook hier.
Ik vermoed toch van wel, op een handje na die van mening is dat dit alleen voor de criminelen onder de allochtonen hoeft te gelden. Maar wellicht stem je dan op een partij die zich genuanceerder uitdrukt.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Immigratieproblemen mag je als PVV stemmer vast belangrijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat je cru denkt: Alle buitenlanders maar het land uit. kan me niet voorstellen dat alle PVV-stemmers dat vinden namelijk.
[..]
Zo'n beetje alle partijen hebben de immigratieproblemen vastgesteld en willen oplossingen.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar zou dat dan door zijn gekomen? Komt niet zomaar? Ergens zit er wat fout...
[..]
Immigratieproblemen mag je als PVV stemmer vast belangrijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat je cru denkt: Alle buitenlanders maar het land uit. kan me niet voorstellen dat alle PVV-stemmers dat vinden namelijk.
[..]
Nu nog de oorzaak?
Verbaal wel. Ik kwam dan ook niet met die vergelijking.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Worden in Nederland zoveel Marokkanen over de kling gejaagd?
Probleem is dat dit door "het publiek (van Wilders)" niet zo wordt opgevat.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergeleken is hij natuurlijk wel representatiever dan wat laffe nerdjes die wat op internet posten.
Ga weg man, de definitie van een rascist is al volledig kapotgemaakt hier.quote:
Wat een raar verband?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:47 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ga weg man, de definitie van een rascist is al volledig kapotgemaakt hier.
Sinds wanneer concludeer ik dat? Sinds mensen me een neo-nazi noemen verwijzend naar mn legerkisten.
Ik bedoel, dat hij niet representatief is voor de heersende opinie.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergeleken is hij natuurlijk wel representatiever dan wat laffe nerdjes die wat op internet posten.
De oorzaak ? Dat soort mensen denkt liever niet teveel na. Uiterlijk en/of afkomst is een makkelijke manier om mensen in hokjes te delen. Het is ook niet voor niks dat Wilders het vooral van laaggeschoolden moet hebben.quote:
Ah, dus heel Marokkaans Nederland heeft een dergelijke actie ondernomen?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:49 schreef JohnDope het volgende:
Nou nou wat schokkend. Als jullie in die achterlijke cultuur waren opgegroeid hadden jullie precies hetzelfde gedaan.
O, dan is het goed.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verbaal wel. Ik kwam dan ook niet met die vergelijking.
Boeit het ze überhaupt hoe het door andere partijen wordt opgevat?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Probleem is dat dit door "het publiek (van Wilders)" niet zo wordt opgevat.
een groot deel. Had jij ook gedaan als jij Mocro was.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ah, dus heel Marokkaans Nederland heeft een dergelijke actie ondernomen?
Bedoel je dit?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle partijen hebben de immigratieproblemen vastgesteld en willen oplossingen.
De PVV roept dingen als: ALLE moslims uitsluiten van Artikel 1 en daarmee maakt het eigenlijk iedere PVV-stemmer een apartheid-voorstander.
quote:Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Niemand noemt mij een neo-nazi als ik op kisten loop hoor. Heeft het niks met je denkbeelden en/of de rest van je outfit te maken ? En het is racist.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:47 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ga weg man, de definitie van een rascist is al volledig kapotgemaakt hier.
Sinds wanneer concludeer ik dat? Sinds mensen me een neo-nazi noemen verwijzend naar mn legerkisten.
Ik heb het ook niet over andere partijen. Ik bedoel dat men het makkelijk vind om de reacties op zo'n forum als representatief te achten voor de gehele bevolkingsgroep.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Boeit het ze überhaupt hoe het door andere partijen wordt opgevat?
Wie of wat bepaalt dan eigenlijk de aanwezige heersende opinie(s)?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel, dat hij niet representatief is voor de heersende opinie.
Wilders heeft een alternatieve opinie, niet de heersende.
Dat lijkt enkel vanwege de overmatige berichtgeving.
Niet alleen personen die het prachtig vinden wanneer Nederlanders sterven zijn landverraders, maar ook de personen die er voor kiezen om met hen op te trekken. Het zou mij niets verbazen als velen op die site zulk soort reacties voor lief nemen aangezien extremisme daar geen uitzondering is. Ik zou er niet rouwig om zijn als die site opdoekt.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat in Gabry's naam met landverraad te maken.
Geert Wilders wil grondwet wijzigenquote:
Jij bent gewoon een pauper met jouw kisten. Die moet je lastig vallen.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Niemand noemt mij een neo-nazi als ik op kisten loop hoor.
Ikke snap.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over andere partijen. Ik bedoel dat men het makkelijk vind om de reacties op zo'n forum als representatief te achten voor de gehele bevolkingsgroep.
Niemand vindt Danny aardig dus helaas.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:54 schreef Wouser het volgende:
vind nauw niemand mijn ideeën om de subsidie van Marokko af te troggelen en naar fok te laten gaan een goed idee
Omgaan in de zin van een discussie met hen hebben. Jij bent er eentje van de Gesstapo? Kom op zeg, dan kan je GeenStijl, Fok!, de Telegraaf etc opdoeken omdat extremisme op die websites ook geen uitzondering is.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:54 schreef Gabry het volgende:
[..]
Niet alleen personen die het prachtig vinden wanneer Nederlanders sterven zijn landverraders, maar ook de personen die er voor kiezen om met hen op te trekken. Het zou mij niets verbazen als velen op die site zulk soort reacties voor lief nemen aangezien extremisme daar geen uitzondering is. Ik zou er niet rouwig om zijn als die site opdoekt.
Dan zijn jou ervaringen anders dan die van mij.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Niemand noemt mij een neo-nazi als ik op kisten loop hoor. Heeft het niks met je denkbeelden en/of de rest van je outfit te maken ? En het is racist.
Does ff normaal.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een pauper met jouw kisten. Die moet je lastig vallen.
Je begrijpt natuurlijk dat die mensen die oorspronkelijk hier niet vandaan komen (maar hier toch geboren zijn) en met je wijze van communiceren geconfronteerd worden, ook niet al te positief over jou zullen denken. Het heeft dus een wisselwerking en een backlash.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dan zijn jou ervaringen anders dan die van mij.
Ik concludeer met de huidige stad van zaken dat je al een racist bent als je ook maar een klein beetje iets suggereert wat een microscuul beetje negatief is over mensen die hier van oorsprong niet vandaan komen.
Mensen die me derhalve een racist noemen neem ik ook gewoonweg niet serieus. Sterker nog, wat mij betreft bestaat er helemaal geen fatsoenlijk definitie meer voor die term.
Dit slaat gewoon nergens op. Wanneer ben je iemand die ervoor kiest om met mensen op te trekken die juichen om dode Nederlandse soldaten? Zodra je op een forum komt, waar mensen dit doen?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:54 schreef Gabry het volgende:
[..]
Niet alleen personen die het prachtig vinden wanneer Nederlanders sterven zijn landverraders, maar ook de personen die er voor kiezen om met hen op te trekken. Het zou mij niets verbazen als velen op die site zulk soort reacties voor lief nemen aangezien extremisme daar geen uitzondering is. Ik zou er niet rouwig om zijn als die site opdoekt.
Ik neem aan dat hij dan doelt op het mogelijk uitzetten van criminele moslims als ze over de schreef gaan. Telegraaf kennende... zet ik er mijn vraagtekens bij, maar het zou me niets verbazen hoor, dat het gewoon weer zon belachelijke uitspraak is geweest die inderdaad nergens op slaat. Lijkt me ook dat die strafbaar is, vandaar dat het niet zo op de PVV-site staat vermoed ik.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Geert Wilders wil grondwet wijzigen
AMSTERDAM - Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel, moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims.
Wilders wil vanwege moslims de Grondwet wijzigen
http://www.telegraaf.nl/b(...)jzigen__.html?p=26,1
De definitie is heel simpel anders, mensen minderwaardig vinden en/of haten vanwege hun vermeende andere genetische afkomst en/of daarbij horende uiterlijk. En iedereen die dat doet zal ik gewoon een racist blijven noemen, en wat zij daar zelf van vinden boeit mij geen ene reet.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik concludeer met de huidige stad van zaken dat je al een racist bent als je ook maar een klein beetje iets suggereert wat een microscuul beetje negatief is over mensen die hier van oorsprong niet vandaan komen.
Mensen die me derhalve een racist noemen neem ik ook gewoonweg niet serieus. Sterker nog, wat mij betreft bestaat er helemaal geen fatsoenlijk definitie meer voor die term.
Des te enger, aangezien ze dus echt super radicaal zijn... maar niet te radicaal KUNNEN zijn vanwege de wet. Dat zegt echter wel iets over hun achterliggende bedoelingen.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij dan doelt op het mogelijk uitzetten van criminele moslims als ze over de schreef gaan. Telegraaf kennende... zet ik er mijn vraagtekens bij, maar het zou me niets verbazen hoor, dat het gewoon weer zon belachelijke uitspraak is geweest die inderdaad nergens op slaat. Lijkt me ook dat die strafbaar is, vandaar dat het niet zo op de PVV-site staat vermoed ik.
Maakt mijn manier van communiceren mij een racist dan?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk dat die mensen die oorspronkelijk hier niet vandaan komen (maar hier toch geboren zijn) en met je wijze van communiceren geconfronteerd worden, ook niet al te positief over jou zullen denken.
Iets suggereren dat negatief is over mensen die van oorsprong hier niet vandaan komen IS racistisch. Ik zie dan ook niet in waarom dat de term wat betreft inhoud zou verminderen?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik concludeer met de huidige stand van zaken dat je al een racist bent als je ook maar een klein beetje iets suggereert wat een microscuul beetje negatief is over mensen die hier van oorsprong niet vandaan komen.
Je ongezouten, ongenuanceerde mening maakt je geen racist... maar het maakt je er als mens niet beter op en zal door anderen niet als aangenaam worden ervaren. Als ik je lul noem, zal je mij dat ook niet in dank afnemen, maakt mij ook geen racist... maar erg lief zal je me niet vinden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maakt mijn manier van communiceren mij een racist dan?
Ik plemp gewoon mijn ongezouten mening online welke ik baseer op dingen die ik om me heen zie gebeuren.
Volgens jou mag ik dus gewoon niets zeggen over die mensen en/of de cultuur die ze er op nahouden behalve hoe geweldig het wel niet is allemaal? (zonder gelijk een racist te zijn) Nogal bekrompen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Iets suggereren dat negatief is over mensen die van oorsprong hier niet vandaan komen IS racistisch. Ik zie dan ook niet in waarom dat de term wat betreft inhoud zou verminderen?
Staat gewoon keurig netjes op de site. Het betreffende interview.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij dan doelt op het mogelijk uitzetten van criminele moslims als ze over de schreef gaan. Telegraaf kennende... zet ik er mijn vraagtekens bij, maar het zou me niets verbazen hoor, dat het gewoon weer zon belachelijke uitspraak is geweest die inderdaad nergens op slaat. Lijkt me ook dat die strafbaar is, vandaar dat het niet zo op de PVV-site staat vermoed ik.
Voor iemand die het allemaal zo goed weet, loop je zelf anders ook behoorlijk met stereotyperingen te strooien.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
De definitie is heel simpel anders, mensen minderwaardig vinden en/of haten vanwege hun vermeende andere genetische afkomst en/of daarbij horende uiterlijk. En iedereen die dat doet zal ik gewoon een racist blijven noemen, en wat zij daar zelf van vinden boeit mij geen ene reet.
Vertel eens ? Ik heb alleen een hekel aan brabanders en limburgers , maar dat gegrond natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:05 schreef Mugger het volgende:
[..]
Voor iemand die het allemaal zo goed weet, loop je zelf anders ook behoorlijk met stereotyperingen te strooien.
Iemand regelrecht uitschelden of met enige argumentatie uitleggen waarom je het niet zo hebt op marokkanen vind ik anzich nog een redelijk verschil in hangen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je ongezouten, ongenuanceerde mening maakt je geen racist... maar het maakt je er als mens niet beter op en zal door anderen niet als aangenaam worden ervaren. Als ik je lul noem, zal je mij dat ook niet in dank afnemen, maakt mij ook geen racist... maar erg lief zal je me niet vinden.
Ze bestaan nog.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Iets suggereren dat negatief is over mensen die van oorsprong hier niet vandaan komen IS racistisch. Ik zie dan ook niet in waarom dat de term wat betreft inhoud zou verminderen?
Dat zal best, maar je weet dondersgoed dat er geen argument is die je stelling dan zou kunnen ondersteunen. Stellen dat je een aantal keren aanvaringen hebt gehad met Marokkanen, is geen goed argument om dan maar Marokkanen te haten of argwanend te zijn jegens de gehele bevolking. En nogmaals, dat heeft een backlash, zoals je dus ook ziet op het forum van marokko.nl.....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Iemand regelrecht uitschelden of met enige argumentatie uitleggen waarom je het niet zo hebt op marokkanen vind ik anzich nog een redelijk verschil in hangen.
Aan de andere kant, ik ga ook niet mij ongezouten mening aankondigen om daar vrienden mee te maken.
Ik ben liever gehaat voor wie ik ben dan geliefd voor wie ik niet ben om heel eerlijk te zijn.
Je mag van mij alles zeggen. Waarop ik dan inderdaad van mening mag zijn dat je een racist bent (ik zeg daarmee niet dat je dat ook bent op dit moment). Wat ik mij afvraag vaak, is waarom mensen die er racistische meningen op na houden zoveel moeite hebben om zichzelf racist te (laten) noemen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:03 schreef McKillem het volgende:
[..]
Volgens jou mag ik dus gewoon niets zeggen over die mensen en/of de cultuur die ze er op nahouden behalve hoe geweldig het wel niet is allemaal? (zonder gelijk een racist te zijn) Nogal bekrompen.
Kijk die vergelijking hoor je veel en daar hoor je veel mensen over dat ze het daar mee eens zijn. Das een makkelijke schreeuw. Oprotten als je je niet kan gedragen.. Daar kunnen ze wat mee. En ja, daar zullen het er vast veel mee eens zijn. Feit is dat het niet eens haalbaar is. Feit is ook dat het probleem er al jaren is en het schijnbaar in ogen van veel mensen (lees stemmers) niet wordt opgelost. Een stem op wilders is een stem om aandacht voor het 'probleem'. Wellicht niet eens nadenkend over hoe 'grof' het kan worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Staat gewoon keurig netjes op de site. Het betreffende interview.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11
Nog een leuke quote:
]Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.
Terug naar de Middeleeuwen dus.
Wel leuk om te zien dat er toch enige politieke correctheid is, bij het brengen van deze absurde achterlijke plannen.
Ik heb daar absoluut geen moeite mee, maar serieus neem ik het niet met het vlugge tempo waarmee mensen je in deze tijd een racist noemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je mag van mij alles zeggen. Waarop ik dan inderdaad van mening mag zijn dat je een racist bent (ik zeg daarmee niet dat je dat ook bent op dit moment). Wat ik mij afvraag vaak, is waarom mensen die er racistische meningen op na houden zoveel moeite hebben om zichzelf racist te (laten) noemen...
Daar is niets bekrompens aan trouwens. Als iemand van mening is dat alles in de handen van de staat zou moeten zijn, en mensen allemaal een gelijk loon zouden moeten ontvangen, zou ik die communist noemen. Geen idee wat er aan dat benoemen dan mis is?
Sure, laat mij als enige achter.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:10 schreef Mutant01 het volgende:
Over nuttige dingen gesproken, ik ga slapen!
Hoe verwacht je van mij dat ik vertrouwen stop in mensen die me eigenlijk alleen onzin geven?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar je weet dondersgoed dat er geen argument is die je stelling dan zou kunnen ondersteunen. Stellen dat je een aantal keren aanvaringen hebt gehad met Marokkanen, is geen goed argument om dan maar Marokkanen te haten of argwanend te zijn jegens de gehele bevolking. En nogmaals, dat heeft een backlash, zoals je dus ook ziet op het forum van marokko.nl.....
en bedankt hequote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sure, laat mij als enige achter.
En vallen onder jouw definitie ook degene die mensen minderwaardig vinden vanwege hun seksualiteit, gender of omdat ze andersdenkenden (kuffars) zijn?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
De definitie is heel simpel anders, mensen minderwaardig vinden en/of haten vanwege hun vermeende andere genetische afkomst en/of daarbij horende uiterlijk. En iedereen die dat doet zal ik gewoon een racist blijven noemen, en wat zij daar zelf van vinden boeit mij geen ene reet.
Ik 2 keerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:04 schreef Mutant01 het volgende:
Verbannen!
Nou ja, wanneer iemand zich op stormfront registreert dan is de kans groot dat die persoon daar sympathiseert met extremisten, en daar niet komt om samenhorigheid te verkondigen. Wanneer een autochtoon zich op Marokko.nl registreert dan is de kans groot dat hij een linkse cultuurrelativist is met een voorliefde voor de Marokkaanse, en daar geen vaderlandsliefde komt verkondigen. Ze mogen posten wat ze willen, maar in mijn ogen blijven het landverraders.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omgaan in de zin van een discussie met hen hebben. Jij bent er eentje van de Gesstapo? Kom op zeg, dan kan je GeenStijl, Fok!, de Telegraaf etc opdoeken omdat extremisme op die websites ook geen uitzondering is.
Wanneer zou je het wel serieus nemen, en wanneer is een uitspraak in jouw ogen wel racistisch? En wanneer is iemand wel een racist?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:10 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik heb daar absoluut geen moeite mee, maar serieus neem ik het niet met het vlugge tempo waarmee mensen je in deze tijd een racist noemen.
Omdat je volgens jouw moraal iemand stigmatiseert. Niet elke persoon hangt jouw normen aan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je mag van mij alles zeggen. Waarop ik dan inderdaad van mening mag zijn dat je een racist bent (ik zeg daarmee niet dat je dat ook bent op dit moment). Wat ik mij afvraag vaak, is waarom mensen die er racistische meningen op na houden zoveel moeite hebben om zichzelf racist te (laten) noemen...
Daar is niets bekrompens aan trouwens. Als iemand van mening is dat alles in de handen van de staat zou moeten zijn, en mensen allemaal een gelijk loon zouden moeten ontvangen, zou ik die communist noemen. Geen idee wat er aan dat benoemen dan mis is?
Zonder definities vast te leggen loopt het indd nergens op uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wanneer zou je het wel serieus nemen, en wanneer is een uitspraak in jouw ogen wel racistisch? En wanneer is iemand wel een racist?
Ik ben trouwens niet van mening dat iedereen die wel eens iets racistisch zegt, ook meteen een volbloed racist is.
Voor mij in iedergeval wel.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En vallen onder jouw definitie ook degene die mensen minderwaardig vinden vanwege hun seksualiteit, gender of omdat ze andersdenkenden (kuffars) zijn?
Ik denk dat je nog gelijkt hebt ook. En dat is niet bekrompen nee.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat je volgens jouw moraal iemand stigmatiseert. Niet elke persoon hangt jouw normen aan.
Dat is het problematische er aan.
Volgens mijn norm ben je een multiculturalist en cultuurrelativist. En daar is niets bekrompen aan.
Iemand is in mijn optiek een rascist als die persoon lompweg buitenlanders zonder aanwijsbare reden wegzet omdat ze een minder ras zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wanneer zou je het wel serieus nemen, en wanneer is een uitspraak in jouw ogen wel racistisch? En wanneer is iemand wel een racist?
Ik ben trouwens niet van mening dat iedereen die wel eens iets racistisch zegt, ook meteen een volbloed racist is.
Dit idee heb ik ook. In tijden dat een bepaald probleem niet wordt aangepakt, beginnen meningen sterker uiteen te lopen naar zowel links als rechts. Eigenlijk dus een perfecte indicatie dat er wel degelijk iets mis is. Iets wat tot voor kort (en misschien nu nog) sommige mensen nog wel eens wilden ontkennen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kijk die vergelijking hoor je veel en daar hoor je veel mensen over dat ze het daar mee eens zijn. Das een makkelijke schreeuw. Oprotten als je je niet kan gedragen.. Daar kunnen ze wat mee. En ja, daar zullen het er vast veel mee eens zijn. Feit is dat het niet eens haalbaar is. Feit is ook dat het probleem er al jaren is en het schijnbaar in ogen van veel mensen (lees stemmers) niet wordt opgelost. Een stem op wilders is een stem om aandacht voor het 'probleem'. Wellicht niet eens nadenkend over hoe 'grof' het kan worden.
Zon opmerking over de grondwet gaat veel dieper en zal veel minder draagvlak vinden en ook veel minder bekend zijn.
(Geen idee wat je psies bedoel met die politieke correctheid )
Dan ben je een racist want je hebt het over moslims.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:16 schreef djenneke het volgende:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En vallen onder jouw definitie ook degene die mensen minderwaardig vinden vanwege hun seksualiteit, gender of omdat ze andersdenkenden (kuffars) zijn?
Voor mij in iedergeval wel.
Ja, want islam is een ras?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:23 schreef typtypo het volgende:
Dan ben je een racist want je hebt het over moslims.
Dat denk ik dus ook... en ja, om dan te zeggen dat ze allemaal racisten zijn gaat me gewoon te ver. En ja, misschien zijn die stemmers dan "dom", maar hoeveel mensen stemmen wel niet en weten bij god niet waarop? "Tja, mijn moeder stemt SP, dus ik ook"... "Mijn vriend zei dat ik VVD moest stemmen", etc etc...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit idee heb ik ook. In tijden dat een bepaald probleem niet wordt aangepakt, beginnen meningen sterker uiteen te lopen naar zowel links als rechts. Eigenlijk dus een perfecte indicatie dat er wel degelijk iets mis is. Iets wat tot voor kort (en misschien nu nog) sommige mensen nog wel eens wilden ontkennen.
En andere partijen kunnen dan wel mooi genuanceerde ideeën hebben; zij behoren tot het politieke etablissement. Als je wil dat er iets moet veranderen en je wil je stem hard laten horen, dan stem je niet op een Rutte, Balkenende of Bos natuurlijk. Ruggengraatsloze figuren waarvan de meeste mensen toch wel het beeld van draaikonten hebben. Tuurlijk, Wilders is zo langzamerhand een persiflage op zichzelf maar dat neemt niet weg dat mensen weten dat ze op Wilders moeten stemmen om echt duidelijk te maken dat het om dat specifieke probleem gaat en niet om de rest van 't programma. Zoals ze er bij de andere partijen wel mooi omheen kunnen draaien. Als je op de VVD stemt, kan het natuurlijk zijn omdat je voor 't liberale bent of dat je VVD vanuit huis stemt. PVV is nieuw, er is maar één reden waarom mensen op de PVV stemmen en dat is omdat ze een statement willen maken. Daarom stemmen veel mensen er op, denk ik.
Dan is het elke dag feest op Stormfront want ze weten er veel om te leggen daar in Afghanistan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:24 schreef Meki het volgende:
feest op extreem rechtse sites na dood van allochtonen
Volgens jou wel.quote:
Nee, jouw reactie is racistisch, aangezien je suggereert dat alle moslims voldoen aan de omschrijving.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:23 schreef typtypo het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou je je nader willen verklaren?
Neen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:28 schreef typtypo het volgende:
[..]
Waarom?
Is het niet duidelijk genoeg?
Precies, ik dacht eerst dat dat wel mee zou vallen maar toen ik een rondje langs vrienden maakte, bleek toch dat meesten gewoon 'met de ouders mee gingen stemmen.' Zonder echt een aanwijsbare reden. Wel grappig dat sinds deze hele PVV-kermis in gang is gezet, meer mensen in ieder geval stemmen met het oog op iets dat ze willen bereiken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook... en ja, om dan te zeggen dat ze allemaal racisten zijn gaat me gewoon te ver. En ja, misschien zijn die stemmers dan "dom", maar hoeveel mensen stemmen wel niet en weten bij god niet waarop? "Tja, mijn moeder stemt SP, dus ik ook"... "Mijn vriend zei dat ik VVD moest stemmen", etc etc...
Ik denk dat het benoemen van iemand met dat stigma alleen gehanteerd wordt om de discussie te verlammen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog gelijkt hebt ook. En dat is niet bekrompen nee.
Iemand racist noemen kan stigmatiserend werken ja. Maar pas wanneer je daaruit conclusies gaat trekken op wat iemand dan wel niet nog meer zal vinden, denken of doen.
Verder is racisme een redelijk duidelijke term, die niet afhankelijk is van subjectieve normen, maar behoorlijk objectief is vast te stellen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar eh.. de islam mag dan geen ras zijn, maar een religie. Moslims zijn daarentegen volgens de Van Dale wel een ras.quote:
quote:ras1 (het; rassen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
Come again.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:23 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat ze racist zijn als ze ongelovigen (kaffar) als minderwaardig beschouwen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, jouw reactie is racistisch, aangezien je suggereert dat alle moslims voldoen aan de omschrijving.
Dan is iedere religiegroep een ras en zou je als logisch gevolg niets negatiefs meer mogen zeggen over religie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar eh.. de islam mag dan geen ras zijn, maar een religie. Moslims zijn daarentegen volgens de Van Dale wel een ras.
[..]
Technisch gezien zijn racisten dan ook een ras.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar eh.. de islam mag dan geen ras zijn, maar een religie. Moslims zijn daarentegen volgens de Van Dale wel een ras.
[..]
Dan zijn de boeren ook een ras.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
[..]
Dmv elke dag naar Madurodam te gaan kan je je ook onderscheiden, maar maakt essentie van je achtergrond nog niet echt wat we onder volksmond ' als' ras verstaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
[..]
Het was een reactie op djenneke maar jouw tekst moest erbij om duidelijk te maken waar het over ging.quote:
Het gedeelte boven het betwistbare gedeelte van de Wiki stelt het duidelijk anders:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
[..]
Kortom kan je stellen, dat ondanks de Van Dale er geen consensus is?quote:Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het indelen van de mensheid.
Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel.
Koppeling van racisme aan objectieve normen zoals die voortspruiten uit de evolutieleer of subjectieve normen, zoals die voortspruiten uit de overlevende culturen, kan echter wel degelijk leiden tot kwalitatieve waardeoordelen over raciale eigenschappen.
Deze "praktische" racistische houding gaat nogal eens gepaard met vooroordelen en onbegrip ten aanzien van mensen van een ander ras dan dat van degene, die de racistische houding koestert. Niet zelden beroepen racisten zich op een wetenschappelijke onderbouwing van hun denkbeelden. Over de vraag of er wetenschappelijke onderbouwing voor rassenonderscheid mogelijk is, bestaan zeer uiteenlopende visies.
Racistisch gedrag en racistisch denken worden in het bijzonder bezien als een gevolg van de maatschappelijke ontwikkeling rond de multiculturele en multiraciale samenleving, waarin de leden van een (al dan niet dominante) raciale groep zich bedreigd voelen in hun bestaan. Er zijn echter ook altijd vormen van racisme geweest zonder dat er sprake was van een dergelijke samenleving.
Dat is anders niet mijn bedoeling. Uiteraard vind ik mijn mening beter dan die van een ander. Anders zou ik immers die andere mening wel aanhangen. Ik vind ook niet dat iemand zijn mening hem of haar een al dan niet goed persoon maakt, ik vind dat iemand zijn daden iemand een al dan niet een goed persoon maken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat het benoemen van iemand met dat stigma alleen gehanteerd wordt om de discussie te verlammen.
Het wordt daarna gemakkelijk iemand die als racist is geïdentificeerd en gekwalificeerd hem niet als een gelijke te behandelen.
Daarom is dat stigma bedoeld en nergens anders.
Het gaat niet over de muziek, maar over de toon. Het gaat niet over het bericht, maar de boodschapper.
Ik vind zoiets een kwalijke zaak. Vraag jezelf af wat jou dan beter maakt dan die ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |