Zelfvertrouwen/afstemming/placebo ( doorhalen wat niet van toepassing is )quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:34 schreef Bastard het volgende:
Wat ik mij afvraag he steeds als ik dit topic zie, waarom vragen de kaartleggers om een geboortedatum en naam? Dat heeft te maken met afstemming voor de legging ofzo?
Dat is wel makkelijker maar aan de andere kant kan je het dan ook 'sturen' omdat het iemand is die je kent. Dus kan je ook je eigen invulling geven aan een bepaalde kaart die eigenlijk helemaal niet waar hoeft te zijn. Het voordeel van een legging voor een totale onbekende of relatief onbekende is dat het ( danwel niet onbewuste ) 'cold readen' niet voor kan komen op het internet en ben je sneller geneigd om de daadwerkelijke lijn in een legging te ontdekken.quote:Ik ben zelf alleen in ervaring met leggingen doen in familie en vriendenkring, en dan laat ik de vraagsteller zelf schudden (er zijn tarotisten die de kaarten door niemand laten aanraken) en krijg dan een gesprek met iemand, over wat de kaarten vertellen en wat ze er zelf van vinden of hoe ze denken dat het in hun situatie past. Een interactie tussen de vraagsteller en de tarotist vind ik zelf erg belangrijk voor de duiding, ook voor de tarotist erg leerzaam.
Ik vraag mij dus af of dit werkt zo? Ik zou het misschien eens moeten proberen natuurlijk.
Ok, dus je zet de legging clean in zogezegd, puur wat de kaart verteld in samenhang met de andere kaarten. Het kan en werkt ook zeker wel hoor, je hebt niet dat je word beinvloed op enige manier.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen/afstemming/placebo ( doorhalen wat niet van toepassing is ).
[..]
Dat is wel makkelijker maar aan de andere kant kan je het dan ook 'sturen' omdat het iemand is die je kent. Dus kan je ook je eigen invulling geven aan een bepaalde kaart die eigenlijk helemaal niet waar hoeft te zijn. Het voordeel van een legging voor een totale onbekende of relatief onbekende is dat het ( danwel niet onbewuste ) 'cold readen' niet voor kan komen op het internet en ben je sneller geneigd om de daadwerkelijke lijn in een legging te ontdekken.
De wisselwerking is niet direct nee maar vaak geven degene waar het voor gelegd is wel een reactie via dit topic of via de PM die dan laat weten of het wel of niet klopt. Dus eigenlijk 'moet' in 1 keer goed gaan. Het is echter wel zaak om dus een goed gevoel te hebben bij de gedane legging en dan niet of het overeenkomt met jouw vermoeden maar of er een bepaalde wederkerend thema zit in de kaarten, een 'lijn' zeg maar. Persoonlijk heb ik al een paar keer gehad dat ik een legging had die redelijk coherent overkwam maar totaal niet de richting in die ik verwacht had. Achteraf klopte die echter wel precies.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, dus je zet de legging clean in zogezegd, puur wat de kaart verteld in samenhang met de andere kaarten. Het kan en werkt ook zeker wel hoor, je hebt niet dat je word beinvloed op enige manier.
Maar je weet ook absoluut niet of wat je verteld ook daadwerkelijk klopt, omdat de wisselwerking dan ontbreekt. Nogmaals ik heb er geen ervaring in.
Zoiets ja. Maar het feit dat iemand zegt dat ie een vraag heeft zonder de vraag daadwerkelijk aan jouw te stellen is ook genoeg om een vraaglegging te doen zonder dus de vraag te weten, die weten 'zij' wel. Raar maar leukquote:Blijft over.. hoe doe je dan de vraagstelling als tarotist?
"Laat mij zien hoe het met Jogy zijn werk gaat in de komende 3 maanden"? Want met de geboortedatum doe je weinig en toestemming heb je al (essentieel).
Voor mezelf is het een afstemming ja. Zo heb ik het ook geleerd met Reiki II: reiki geven op afstand. Dan moest je je op dezelfde manier afstemmen en daarom doe ik dat ook zo met tarot leggen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:34 schreef Bastard het volgende:
Wat ik mij afvraag he steeds als ik dit topic zie, waarom vragen de kaartleggers om een geboortedatum en naam? Dat heeft te maken met afstemming voor de legging ofzo?
Wat Jogy ook al zei, zo heb je geen invloeden van cold reading en kan de vragensteller het antwoord niet beïnvloeden waardoor de kans op een zuivere legging groter is. Ik ben het wel met je eens dat een legging op afstand moeilijker uit te leggen is. Eén tarotkaart kan namelijk op pakweg 20 manieren uitgelegd worden. Daarom probeer ik de betekenis altijd intuïtief af te leiden (voor zover dat goed gaat, laatste paar keer zat ik er wat naast geloof ikquote:Ik ben zelf alleen in ervaring met leggingen doen in familie en vriendenkring, en dan laat ik de vraagsteller zelf schudden (er zijn tarotisten die de kaarten door niemand laten aanraken) en krijg dan een gesprek met iemand, over wat de kaarten vertellen en wat ze er zelf van vinden of hoe ze denken dat het in hun situatie past. Een interactie tussen de vraagsteller en de tarotist vind ik zelf erg belangrijk voor de duiding, ook voor de tarotist erg leerzaam.
Ik vraag mij dus af of dit werkt zo? Ik zou het misschien eens moeten proberen natuurlijk.
Oepsquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:41 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Jij zou mijn jaarlegging van vorig jaar nog evalueren he
Klopt helemaal, het is een rumoerig jaar geweest en ik ben er in volle overgave in meegegaan, kon ook niet echt anders maarja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21. 21 vind ik wel weer wat te veel van het goede..
Bij deze legging leg je zeven stapeltjes van elk drie kaarten waarbij elk stapeltje staat voor gebeurtenissen op een bepaald gebied. In dit geval heb ik voor elk gebied 1 kaart gelegd:
1. Gebeurtenissen thuis en in de familie:
De Gehangene
Kernwoorden: opoffering, verslaving, ommekeer, concessies, overgave.
De Gehangene gaat over de bereidheid jezelf weg te strepen. Meegaand zijn, besluitloos en het doen van concessies. Het kan zo zijn dat je omgeving je offers niet ziet of niet waardeert. Je geeft je echter over aan de situatie. Ook kan deze kaart aangeven dat je het gevoel hebt dat de dingen op z’n kop staan.
Meerdere raakpunten in deze, ten eerste heb ik zoals vele met mij een zwakte voor sigaretten maar meer tot the point is dat ik vorig jaar een einde gemaakt heb aan een afhankelijkheid aan iemand die al veelstelang in mijn psyche heeft rondgespookt. Naja einde; het is iig wel volledig duidelijk dat de gevoelens voor elkaar zodanig scheef hangen dat ik altijd degen zal zijn die er meer in investeert dus is er een streep onder gezet.quote:2. Gebeurtenissen die direct op de vragensteller slaan:
De Duivel
Kernwoorden: machteloosheid, afhankelijkheid, hulpeloosheid, onderdrukking, leedvermaak, verslaving, tegennatuurlijk.
Ik krijg de indruk dat deze kaart een soort waarschuwing is. Hij duidt op een slechte invloed of raad en het verliezen van de eigen wil. Wie of wat heeft jou in zijn macht? Wie of wat maakt jou afhankelijk? Of heb jij de macht over iemand anders? Denk bij deze kaart ook aan de verslavende invloed van bepaalde genotsmiddelen.
Klopt ook voor een deel, de keren dat ik zo was heb ik de leukste tijden meegemaakt met bepaalde mensenquote:3. Gebeurtenissen rondom vriendschap en romantiek:
De Dwaas
Kernwoorden: dwaasheid, enthousiasme, het nieuwe, loslaten, gedachteloosheid, zorgeloosheid.
De Dwaas geeft aan dat je je vrienden en geliefden benadert met openheid en zonder vooroordelen. Je geniet van de mensen om je heen. Deze kaart duidt op plezierige en vrolijke tijden. Een tikkeltje onverantwoordelijk, maar wel vreugdevol en ongecompliceerd.
Heh, wederom goed geplaatst in het licht van de meest belangrijke gebeurtenissen van vorig jaar en heeft wat mij betreft te maken met de streep die ik eronder heb gezet.quote:4. De uiteindelijke wens van de vraagsteller:
Zeven van de Staven
Kernwoorden: verrassend initiatief, openbaring, uitdaging, moedigheid.
Zeven van de Staven symboliseert de wens moedig op te treden en 100% achter de eigen mening staan. Het gaat hier om volharding, eigen ideeën verdedigen en jezelf bewijzen. Een hele strijdbare kaart.
Ik heb wel een paar leuke tijden gehad vorig jaar, dat valt zeker niet te ontkennen en mijn vrienden hebben mij goed opgevangen in de tijd dat ik het moeilijk had, ben ik nog steeds heel blij mee. Ookal was vorig jaar uiteindelijk niet echt eentje die ik graag og eens zou willen meemaken weet ik wel wat ik aan mijn vrienden heb.quote:5. Het onverwachte, dat positief of negatief op de vierde kaart kan werken:
Tien van de Kelken
Kernwoorden: thuisvoelen, vreugde, harmonie, redding, liefdevolle vriendschap, gezin, succes, rijkdom, liefde, familie
Dit is een hele blije kaart. Hij staat voor geluk in de ruimste zin van het woord en het gevoel in de zevende hemel te zijn. In mijn boek staat zelfs ‘volmaakt geluk’ en de vreugde over de vervulling van een wens. Je komt dus onverwacht met de neus in de boter
. In combinatie met de Dwaas denk ik hier aan geluk op het gebied van liefde en gezin.
Bij de kernwoorden 'verlies' denk ik aan mijn moeder die is overleden maar de rest van de verklaring kan ik gelukkig niet goed plaatsen. Ik heb geen strijd gehad of achterbaks geroddel ontdekt of uitgesproken over andere zover ik mij kan herinneren. Geen ruzie gehad van enige betekenis oid.quote:6. Huidige of toekomstige invloeden:
Zwaarden Vijf
Kernwoorden: nederlaag, verlies, smaad, angst, verraad.
Deze kaart gaat over conflicten, akelige ruzies en vernederingen. In combinatie met de Duivel denk ik hier weer aan een bepaalde negatieve invloed. Een invloed die jij op een ander hebt of die iemand anders op jou heeft. Er gebeuren dingen achter je rug om of doe jij achter de rug om van een ander. Pas op voor kwaadsprekerij en geroddel.
Nieuwe baan, oude liefde verwerkt en een totale zelfacceptatie maar dat is ook niet zo moeilijk omdat ik gewoon haske goed ben natuurlijkquote:
7. Geluk en voorspoed die de vragensteller te wachten staan:
De Wereld
Kernwoorden: voldoening, zelfverwerkelijking, onbegrensde mogelijkheden, volmaaktheid, harmonie.
De laatste kaart van de Grote Arcana en een erg mooie kaart. Deze kaart draait om het volledig jezelf accepteren, het bereiken van doelen, succes in wat je doet en vooral ontplooiing en zelfverwezenlijking. Persoonlijk denk ik dat deze kaart aangeeft dat je je leven volledig in eigen hand hebt: jij hebt de touwtjes in handen. Jij bepaald wat je wil, hoe je het wil en wanneer je het krijgt. Je staat ‘on top of the world’.
Dat was het ook zeker wel ja. kan mij niet heugen dat ik ooit een meer verwarrend jaartje heb mogen meemaken.quote:Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen. Dit moet wel een heftig jaartje worden..
.
Geen dank of course. Het was inderdaad een heftig jaartje zo te lezen.. Hopelijk heeft het komende jaar mooiere dingen voor je in pettoquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:48 schreef jogy het volgende:
Dat was het ook zeker wel ja. kan mij niet heugen dat ik ooit een meer verwarrend jaartje heb mogen meemaken.
Thanks again.
Het jaartje was zeker wel eentje die ik niet snel zal vergeten nee. Op de eindejaarsborrel kwam mijn net kersverse manager nog op mij af met de vraag 'heb je vertrouwen in het nieuwe jaar?quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Geen dank of course. Het was inderdaad een heftig jaartje zo te lezen.. Hopelijk heeft het komende jaar mooiere dingen voor je in petto. Thanks voor je feedback!
Wel grappig, ik weet nog heel goed hoe ik bij deze legging vorig jaar zo'n sterk gevoel had dat iemand je zat te waarschuwen. Vooral met De Duivel en Zwaarden Vijf. Ik kon toen niet echt zeggen waar het op sloeg maar het gevoel was heel sterk.
Hihiquote:En uiteraard ben je heel goed![]()
.
Echt heel tof MNRquote:Op zondag 18 mei 2008 12:49 schreef MNR het volgende:
Hey box, ik doe de legging toch voor je. Dit weekend wil ik wel tijd voor je vrij maken
Het staat er later vandaag op
quote:
Ik woon vlak bij Rotterdam, beetje ver voor tien minutenquote:Op woensdag 25 juni 2008 07:28 schreef MNR het volgende:
Voor de geinteresseerden en als tussenoplossing: op de Tilburgse kermis staat een hele goede tarotlegger/paragnost. Het is wel 10 Euro voor 10 minuten of 15 voor een kwartier, maar hij in staat om hele goede specifieke informatie te geven.
Ben zelf 3x bij deze man geweest en heb goede ervaringen met hem (in die zin dat hij in staat is om hele gerichte, juiste informatie af te geven). Mocht je geinteresseerd zijn en richting de kermis gaan, hij staat op het NS plein.
Geppie, als wijze van proef voor mijzelf heb ik besloten om het ook gewoon eens te proberen om een sessie te geven zonder interactie van de vraagstelster.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:13 schreef geppie het volgende:
Hoi allemaal![]()
Is er misschien iemand die voor mij een algemene legging wilt doen?
Specifieke zaken die ik zou willen weten; of er op korte termijn een verhuizing op komst is en hoe zal het aankomende moederschap mij vergaan?
Ik hoor graag van iemand
Alsjeblieft een PM terugquote:Op donderdag 26 juni 2008 01:06 schreef geppie het volgende:
Wauw Bastard ik zie nu pas dat je op mij gereageerd hadWat lief van je!
Ik heb het snel door gelezen maar ik ben nu eigenlijk te moe om het tot mij door te laten dringendus ik lees het morgen even aandachtig opnieuw en ik laat je zsm weten wat ik ervan vond.
Bedankt
Dit graag. Mijn zus heeft laatst op mij geoefendquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:50 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik wil ook wel weer een legging, gewoon een algemene ofzo voor de verandering
Tarot kaarten of orakel kaarten?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:04 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb per ongeluk kaarten gevonden, iets met engelen. Kan ik daar mee kaarten leggen?
Zal ik vanavond eens proberen voor je.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Dit is leuk! Volgens mij heb ik zoiets wel eens gehad in 2005 ook via FOK! weet niet echt meer wat er stond, mag ik er nu ook een vragen?
Het mag wel over werk gaan.
voor mij een liefdeslegging danquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zal ik vanavond eens proberen voor je.
(Ik weet het, ik volg de lijst niet, deze leek me ook wat gedateerd en ik denk dat ik beter op een onderwerp voor iemand kan leggen)
Orakel. Wat is het verschil tussen beide?quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tarot kaarten of orakel kaarten?
Als je de naam weet van het deck is er wellicht wel wat over te vinden voor je!
Beste Pantheraquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:44 schreef Panthera1984 het volgende:
hey bedankt!
Orakelkaarten zijn kaarten die je extra bij een sessie door iemand zou kunnen laten trekken. Bijvoorbeeld na een tarotsessie, een meditatie of een reikibehandeling.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Orakel. Wat is het verschil tussen beide?
Boodschappen van de Engelen
Wat de engelen je willen laten weten
Doreen Virtue
Ik vind ze wel stomIk wil die van dinges Waite oid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |