Cyntiaa, een liefdeslegging heb jij gevraagd.. die ga ik zo leggen en uitleggen voor je

Even nog wat te drinken pakken!
Goed, we kunnen van start, mn bakkie nespresso bij mij

10 kaarten, zoals de vorige keer ook gelegd, zelfde systeem..
De vraag is om wat te laten zien over je liefdesleven, en ik heb de kaarten geschud en op de tafel gelegd.
Op de eerste positie heb ik de zwaarden vijf ondersteboven, dit is op de positie van nu. Deze kaart geeft aan dat er mogelijk spelletjes gespeeld worden of zijn. We zien verslagenheid en pijn iemand heeft je pijn gedaan of heeft je op je punt gezet en dat heeft je een rotgevoel gegeven. Er kunnen wraakgevoelens meespelen, of bij de ander of bij jou.
Wat kruist het pad, of wat is de hulp dan wel obstakel hierin de situatie. We zien de kaart van de grote arcana, vaak een levensles wat er geleerd word, dit is de kaart de Toren. Beetje een schrikwekkend beeld hier op de kaart afgebeeld. Een bliksem slaat in de toren, en die schiet in brand, er vallen mensen uit naar beneden. En er is een donkere achtergrond met donderwolken. Inderdaad, niet echt een positieve kaart. Het betekent dat er plots iets gebeurt is. De waarheid komt aan het licht en komt als een donderslag bij heldere hemel aan.
Een situatie zal getoond worden zoals ze echt is.. dat kan positief opgevat worden natuurlijk, er komt of is duidelijkheid aan het licht gekomen. Het geeft in ieder geval ook aan dat de huidige structuur gewijzigd word.
Wat hebben we in het verleden.. er is een ridderkaart, de ridder van staven. Vaak ook echt een mannelijk persoon, of duidt de karaktereigenschappen van een vrouw aan met mannelijke trekjes, sterke persoonlijkheid dus misschien.
Maar ik vermoed in het licht van de legging dat we hem even moeten duiden aan een mannelijk persoon.
Iemand die je hebt leren kennen, een impulsief persoon, strijdlustig, moedig en aanwezige persoonlijkheid. Makkelijk om in discussie met hem te gaan want hij heeft vaak een duidelijke mening. Je kan hem liefhebben en haten tegelijkertijd maar je kan niet om zijn enthausiasme en spontaniteit heen. Het is een extrovert persoon, zal misschien veel mensen kennen, vrienden hebben.
Dat is als het om een persoon gaat.. als het niet om een persoon gaat maar een situatie zouden we kunnen zeggen dat er een belangrijke kwestie is waar je voor hebt gestaan in het verleden.
Wat zegt het recente verleden. Bekers 5 ondersteboven, wat deze kaart een wat gemoedelijker karakter geeft.. bekers.. emotie..liefde.. er is vermoedelijk een emotionele strijd geweest en we zijn in rouw gedompeld gezien aan de zwarte rouwkleed wat we dragen. Echter, niet alles is verloren er staan bekers rechtop, er is hoop te zien, mogelijk een terugkeer van een persoon uit het verleden. Er zou sprake kunnen zijn van hernieuwd vertrouwen in een situatie.
De mogelijke toekomst.. staven 3.. staven, actie. 3 is groei. We hebben een onderneming die we gestart zijn, waar we hoopvol naar uitkijken. Er zouden mogelijk resultaten geboekt kunnen worden, die zou voor de deur staan. Kan duiden op een goed advies, of goed samenwerkingsverband.
De nabije toekomst, munten 6 ondersteboven. Misschien de uitkomst van wat de mogelijke toekomst aangeeft, het resultaat. Het resultaat zal niet zijn wat je verdient te krijgen. Een oneerlijke verdeling, onfatsoenlijk of onwettige gebeurtenis speelt parten, dwang.
Er zou misschien in alle onschuld een tegenvaller kunnen komen, je hebt de kleine lettertjes niet gelezen. Een verkeerde voorstelling van iets gemaakt.
Vaak duidt munten ook echt op financieen, een tegenvallende gebeurtenis, geen belastingterugave waar je hem wel had verwacht bijvoorbeeld.
Hoe kijk jij er tegenaan.. we hebben het rad van fortuin ondersteboven. Waar dat een positieve kaart zou zijn, ligt hij nu ondersteboven en is hij minder goedgezind. Het geeft aan dat er mogelijk een terugkeer van problemen word geconstateerd. Iets wat eerder is voorgevallen, gebeurt weer.. of je bent bang dat het nog een keer gebeurt en houdt er sterk rekening mee.
Ik denk nu aan de toren, die voorstelling van figuren die uit elkaar vallen, mogelijk ben je bang voor een herhaling hiervan. Het kan zijn dat je een gevoel hebt veel werk verricht te hebben, en nog te weinig resultaat daarvan terug ziet. Timing speelt daarin een rol.
De kaart van de omgeving, wat leuk in deze legging, de kaart van De geliefde.. maar wel ondersteboven.
Het geeft aan dat er onbalans is, of een verkeerde beslissing. Het duidt aan het leven met je hoofd en niet je hart, en dat geeft niet evenwichtige aan van de kaart. Verder zou het bemoeienissen kunnen aangeven van buitenaf in de kwestie waardoor je in onbalans raakt. Die raad wil je helemaal niet horen, niet weten. Hierdoor verloopt misschien een genezingsproces trager dan verwacht.
Hoop en vrees, munten 10, zeer positief.. de voltooing van 10 laat ons zien dat er geluk is. Weelde en gelukkig zijn. Rijkdom in al zijn facetten. Alles is in orde, stabiliteit. Zou ook kunnen duiden op een overgang.. van vrijgezel naar getrouwd zijn, van alleen wonend samen wonen, werkeloosheid word weer werk hebben.
Dit is denk duidelijk de situatie waar jij op hoopt dat het word, het zou zo en zo kunnen zijn denk je.
De uiteindelijke uitkomst, we zien bekers 2 ondersteboven. Wel het duellisme, het samen 1 kunnen zijn maar is vaak sprake van discussie en moeilijkheden. Een bekoelde liefde zou het kunnen aangeven, toch door verstoring van het evenwicht van eerder denk ik. Voornamelijk bijjjezelf, je zou wel willen maar te diep gekwetst en niet alles op kunnen brengen meer. Miisschien ook door de kaart uit de omgeving, het leven met je hoofd en niet je hart, of die uitspraken uit de omgeving die stoort.
Het geeft aan dat er geen balans tussen jullie meer is, de een geeft, de ander neemt...
Goed, dat is de duiding van de kaarten. Nu weet ik niet of je op dit moment een liefde hebt, zo ja dan gok ik, afgaande op de kaarten dat het niet een heel gelukkig relatie is waar je zo van droomt te hebben (hoop en vreeskaart)
Anderzijds als je geen relatie hebt is het niet zo heel lang geleden dan overgegaan.. (en daarna aangegaan zie recente verleden) maar er is sprake van iets wat zich heeft afgespeeld tussen jullie wat jij zeker niet had zien aankomen. (De toren) . Er heerst even een verslagenheid bij je denk ik dan, op liefdesgebied even geen positief nieuws, wellicht zit je nog midden in de verwerking ervan.. om later weer verder te kunnen gaan. Het is wel belangrijk voor je om dit mee te maken, gezien de grote arcana kaarten, een les of dingen die je er uit op kan pikken waardoor je sterker, slimmer of misschien zelfs minder naief van zal gaan worden. Als het maar niet betekent dat je denkt dat alles slecht is of echt overal gevaar loert, dat is gewoon niet zo.
Heb je hier wat aan, herken je er iets in?