abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 27 januari 2008 @ 00:28:45 #76
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56331781
Ik ga deze wel even aan het centrale topic plakken. Een eigen topic mag best. Maar er moet wel iets meer voor gedaan worden dan dit.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 27 januari 2008 @ 15:02:28 #77
200414 Age_Bijkaart
Geen Hoofdkaart
pi_56340793
Ik ben van plan om over te stappen van mijn Canon A80 naar een instap model DSLR. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Nikon D40x. Lag beter in de hand dan bvb de Canon 400D. Nu zag ik bij topdeals deze combo aangeboden worden http://www.topdeals.nl/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=2522.
Ik ben van plan om veel landschappen, stadsgezichten, en portretten te gaan fotograferen. Redelijk allround dus. Mijn budget ligt zo rond de 700e dus ik denk dat deze twee lenzen voor deze prijs de beste optie zijn. Goed gedacht of toch nog een andere combo over het hoofd gezien?
Ik ben twee jaar geleden in Las Vegas geweest en ik had de grootste moeite met de A80 om 's nachts mooie foto's te maken van de hotels. Zijn de lenzen die bij de D40x zitten voldoende lichtsterk om de Strip er mooi op te krijgen?
Je echt opwinden moet je nooit doen, want dan word je post heel slecht
Stroompost, wat een uitvinding!
pi_56341142
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:02 schreef Age_Bijkaart het volgende:
Ik ben van plan om over te stappen van mijn Canon A80 naar een instap model DSLR. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Nikon D40x. Lag beter in de hand dan bvb de Canon 400D. Nu zag ik bij topdeals deze combo aangeboden worden http://www.topdeals.nl/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=2522.
Ik ben van plan om veel landschappen, stadsgezichten, en portretten te gaan fotograferen. Redelijk allround dus. Mijn budget ligt zo rond de 700e dus ik denk dat deze twee lenzen voor deze prijs de beste optie zijn. Goed gedacht of toch nog een andere combo over het hoofd gezien?
Op zich helemaal geen verkeerd instapsetje. Houd er wel rekening mee dat de D40(x) geen eigen focusmotor heeft en dus alleen autofocus heeft bij lenzen die zelf een motortje hebben. Dat beperkt je keuze nogal. Andere Nikons hebben dat probleem niet, maar zijn duurder (D70, D80) of moeilijk te krijgen (D50). Heb je behalve Canon en Nikon ook gekeken naar Pentax, Olympus en Sony?
quote:
Ik ben twee jaar geleden in Las Vegas geweest en ik had de grootste moeite met de A80 om 's nachts mooie foto's te maken van de hotels. Zijn de lenzen die bij de D40x zitten voldoende lichtsterk om de Strip er mooi op te krijgen?
Nachtfotografie is geen kwestie van lenzen, maar vraagt om een statief. Met superlichtsterke lenzen kun je de Strip er nog niet handheld op zetten, en met een statief (of iets anders stabiels) kun je dat ook met je A80.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zondag 27 januari 2008 @ 15:21:41 #79
201513 Nicknaamloos
..Live your life..
pi_56341168
Pakspul, mag wat aardiger:)

De rest bedankt voor jullie hulp!!
Xilantof, dank je! Ik zal er voortaan op letter (ben een newbe hier)
  FOK!fotograaf zondag 27 januari 2008 @ 17:32:01 #80
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56343841
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:21 schreef Nicknaamloos het volgende:
Pakspul, mag wat aardiger:)

De rest bedankt voor jullie hulp!!
Xilantof, dank je! Ik zal er voortaan op letter (ben een newbe hier)
Maakt niet uit. E.e.a. is door een recente omvorming ook nog vrij onduidelijk hier. (we zijn bezig met de nieuwe FAQ)
Er zijn een aantal centrale topics waar men met dit soort vragen terecht kan. Men mag echter ook een eigen topic openen met de vraag erin, echter moet dan wel blijken dat je je best er voor wilt doen etc. Dus zelf al wat onderzoek doen, of wat specifiekere vragen stellen i.p.v. alleen zeggen dat de cam 200-300 euro mag kosten.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 27 januari 2008 @ 19:15:53 #81
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56345859
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:42 schreef SuperRogier het volgende:
Lang leve branchevervaging Ik zou iig niet snel naar een supermakt/kruideierswinkel oid gaan om een of andere medion oid te kopen, maargoed.

Gewoon een canon/hp/kodak/merkding met 3x optische zoom en 5-7 megapixel, kun je leuke plaatjes mee schieten en niet lomp groot.
Ik zag ook al andere reacties op je kort-door-de-bocht redenering en wil daar zelf ook nog even aan toevoegen dat ik 3 jaar geleden mijn Canon Powershot bij het Kruidvat heb gehaald. Die hadden een partij gekocht en verkochten 'm toen voor ongeveer ¤ 130,-. Ik ga dan echt niet ¤ 40,- meer uitgeven zodat ie tenminste van een fotozaak komt!
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:24 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb zelf een Panasonic Lumix camera, die bevalt mij erg goed, zeker ook voor de beginner hebben die mooie camera's...
Welke heb je?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56345913


[ Bericht 100% gewijzigd door Powderfinger op 27-01-2008 19:28:42 ]
pi_56346068


[ Bericht 100% gewijzigd door Powderfinger op 27-01-2008 19:29:23 ]
  zondag 27 januari 2008 @ 19:31:43 #84
200414 Age_Bijkaart
Geen Hoofdkaart
pi_56346191
en nu niet onder de username van mijn huisgenoot.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:20 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Op zich helemaal geen verkeerd instapsetje. Houd er wel rekening mee dat de D40(x) geen eigen focusmotor heeft en dus alleen autofocus heeft bij lenzen die zelf een motortje hebben. Dat beperkt je keuze nogal. Andere Nikons hebben dat probleem niet, maar zijn duurder (D70, D80) of moeilijk te krijgen (D50). Heb je behalve Canon en Nikon ook gekeken naar Pentax, Olympus en Sony?
[..]
dank voor je reactie. ja klopt dat een minpuntje van de camera. maar ik heb op dit moment niet het budget voor de d70/80 en ik vind gewicht/ hanteerbaarheid ook belangrijk en daar scoort de d40x weer goed op.
en wat betreft de andere merken. Ik heb de olympus e-510 in mijn handen gehad. Fijne camera ook, echter zit inclusief extra lens boven mijn budget. In de sony en pentax modellen heb ik mij niet echt verdiept moet ik zeggen.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:20 schreef Vliegvrager het volgende:
Nachtfotografie is geen kwestie van lenzen, maar vraagt om een statief. Met superlichtsterke lenzen kun je de Strip er nog niet handheld op zetten, en met een statief (of iets anders stabiels) kun je dat ook met je A80.
Ik had de camera ook op een vaste ondergrond gezet (bvb op 1 vd loopbruggen) maar dan nog had ik op de foto telkens een hele hoop nacht en maar weinig licht. Van de zomer krijg ik gelukkig een herkansing
Je echt opwinden moet je nooit doen, want dan word je post heel slecht
Stroompost, wat een uitvinding!
  maandag 28 januari 2008 @ 15:35:11 #85
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_56363421
MadMarine zoekt camera...

Budget: maximaal zo rond de 350 euro, liefst minder natuurlijk
Formaat: compact / SLR-like. het hoeft van mij niet super klein, extreem handzaam of compact te zijn, fotokwaliteit en fotosnelheid zijn voor mij belangrijker.
Doel: hobby-fotografie met hier en daar een professionelere foto-bewerk-opdracht en natuurlijk vakantiefoto's (veel groene natuur, zon en sneeuw, en ik hou altijd van extreem tegenlicht... ) Ook vind ik het belangrijk dat er geen vertraging bij het foto's maken optreedt en dat een camera zowel mooie macro's als zoomfoto's kan maken. Groothoeklens en een aantal keer optische zoom is dus ook wel een must.
Fotograaf: ik lees altijd de boekjes goed door om alle mogelijkheden uit mijn camera's te kunnen halen, maar een goede auto-functie waarmee je zo wegloopt is ook niet weg.
Huidige camera: ik heb al een aantal compacte camera's met manual instellingen versleten: ondergemiddelde camera's waar ik altijd meer dan het maximale resultaat uit haalde.
Welke camera’s twijfel je over: bijvoorbeeld camera's als de Sony Cybershot DCS-H9 en de Panasonic DMC-FZ18. Ik zoek een wat professioneler presterende camera, omdat ik nu wel eens een camera wil waarmee ik echt resultaat uit mijn skills kan krijgen.
Bijzonderheden: Ik heb al een memory stick pro duo kaartje van 1 en 2 Gb en een SD kaart van 512 Mb, en het zou imho zonde zijn één van deze standaarden niet te gebruiken, maar dit is meer een wens dan een eis.

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMarine op 28-01-2008 16:00:38 ]
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 15:41:13 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56363533
Een van de heren/dames hier weten wel of dit een goede camera is of niet... maar misschien is er een van de zoekers hier die daar wat aan heeft [TK] Fujifilm FinePix S5100 + statief
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56365977
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:35 schreef MadMarine het volgende:
MadMarine zoekt camera...

Budget: maximaal zo rond de 350 euro, liefst minder natuurlijk
Formaat: compact / SLR-like. het hoeft van mij niet super klein, extreem handzaam of compact te zijn, fotokwaliteit en fotosnelheid zijn voor mij belangrijker.
Doel: hobby-fotografie met hier en daar een professionelere foto-bewerk-opdracht en natuurlijk vakantiefoto's (veel groene natuur, zon en sneeuw, en ik hou altijd van extreem tegenlicht... ) Ook vind ik het belangrijk dat er geen vertraging bij het foto's maken optreedt en dat een camera zowel mooie macro's als zoomfoto's kan maken. Groothoeklens en een aantal keer optische zoom is dus ook wel een must.
Fotograaf: ik lees altijd de boekjes goed door om alle mogelijkheden uit mijn camera's te kunnen halen, maar een goede auto-functie waarmee je zo wegloopt is ook niet weg.
Huidige camera: ik heb al een aantal compacte camera's met manual instellingen versleten: ondergemiddelde camera's waar ik altijd meer dan het maximale resultaat uit haalde.
Welke camera’s twijfel je over: bijvoorbeeld camera's als de Sony Cybershot DCS-H9 en de Panasonic DMC-FZ18. Ik zoek een wat professioneler presterende camera, omdat ik nu wel eens een camera wil waarmee ik echt resultaat uit mijn skills kan krijgen.
Bijzonderheden: Ik heb al een memory stick pro duo kaartje van 1 en 2 Gb en een SD kaart van 512 Mb, en het zou imho zonde zijn één van deze standaarden niet te gebruiken, maar dit is meer een wens dan een eis.
Ik heb een stukje terug in dit topic een lijstje gegeven van cams die binnen dit segment goed zijn, waaronder de twee die jij al noemt. Welke kaartjes ze slikken weet ik eik niet.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_56371212
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:35 schreef MadMarine het volgende:
MadMarine zoekt camera...

Budget: maximaal zo rond de 350 euro, liefst minder natuurlijk
Formaat: compact / SLR-like. het hoeft van mij niet super klein, extreem handzaam of compact te zijn, fotokwaliteit en fotosnelheid zijn voor mij belangrijker.
Doel: hobby-fotografie met hier en daar een professionelere foto-bewerk-opdracht en natuurlijk vakantiefoto's (veel groene natuur, zon en sneeuw, en ik hou altijd van extreem tegenlicht... ) Ook vind ik het belangrijk dat er geen vertraging bij het foto's maken optreedt en dat een camera zowel mooie macro's als zoomfoto's kan maken. Groothoeklens en een aantal keer optische zoom is dus ook wel een must.
Fotograaf: ik lees altijd de boekjes goed door om alle mogelijkheden uit mijn camera's te kunnen halen, maar een goede auto-functie waarmee je zo wegloopt is ook niet weg.
Huidige camera: ik heb al een aantal compacte camera's met manual instellingen versleten: ondergemiddelde camera's waar ik altijd meer dan het maximale resultaat uit haalde.
Welke camera’s twijfel je over: bijvoorbeeld camera's als de Sony Cybershot DCS-H9 en de Panasonic DMC-FZ18. Ik zoek een wat professioneler presterende camera, omdat ik nu wel eens een camera wil waarmee ik echt resultaat uit mijn skills kan krijgen.
Bijzonderheden: Ik heb al een memory stick pro duo kaartje van 1 en 2 Gb en een SD kaart van 512 Mb, en het zou imho zonde zijn één van deze standaarden niet te gebruiken, maar dit is meer een wens dan een eis.
Ik heb zelf de FZ-18 en ben er zeer tevreden over. Over de snelheid kan ik helaas niet veel zeggen, heb namelijk geen vergelijkings materiaal, maar heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. volgens mij kan de Sony de ms pro duo kaartjes aan, en in de FZ18 kan je zeker weten die sd kaart kwijt.

Als je misschien een paar extra kaarten zoekt voor een redelijk prijs, zou je is hier kunnen kijken. Goede levering, en goede prijs.
  maandag 28 januari 2008 @ 21:36:30 #89
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_56371513
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:24 schreef robbolo het volgende:

[..]

Ik heb zelf de FZ-18 en ben er zeer tevreden over. Over de snelheid kan ik helaas niet veel zeggen, heb namelijk geen vergelijkings materiaal, maar heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. volgens mij kan de Sony de ms pro duo kaartjes aan, en in de FZ18 kan je zeker weten die sd kaart kwijt.

Als je misschien een paar extra kaarten zoekt voor een redelijk prijs, zou je is hier kunnen kijken. Goede levering, en goede prijs.
bedankt
cybershot had ik inderdaad geselecteerd omdat het zowat de enige is die met pro duo kaartjes omgaat, maar de reacties op de sony en de panasonic duwen me toch meer in de richting van die laatste...
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_56371737
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:24 schreef robbolo het volgende:

[..]

Als je misschien een paar extra kaarten zoekt voor een redelijk prijs, zou je is hier kunnen kijken. Goede levering, en goede prijs.
Overal zijn die kaarten voor een goede prijs te krijgen, en ook met een goede levering. Waarom die shop per se noemen? Je hebt dan meer aan een verwijzing naar de tweakers.net pricewatch (daar staan er veel meer in die je met elkaar kunt vergelijken).

MadMarine: kijk zeker ook eens naar de Canon Powershot S5 IS, en ga eens een paar camera's in de winkel vasthouden. Dit kan nog veel verschil maken (in hoe fijn ze werken voor jou).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_56373840
Toch maar een postje wagen; edit (lijstje van madmarine, dank!)

Budget: maximaal zo rond de 1000dollar, liefst minder natuurlijk
Formaat: compact / SLR-like. het hoeft van mij niet super klein, extreem handzaam of compact te zijn, fotokwaliteit en fotosnelheid zijn voor mij belangrijker.
Doel: Oppakken van fotohobby. Fotograveren van vakanties, huis, tuin en keuken spul (bij evt. kinderen opkomst u weet wel). Experimenteren met avond/nachtfotografie, macro's...
Fotograaf: Eerst schieten, proberen, dan pas boekje vinden en lezen
Huidige camera: Ixus 55, in bzit geweest van Pentax ME 35mm spiegelreflex en diverse compact cam (kleinbeeld, APS en digitaal)
Welke camera twijfel je over: EOS-400D, Nikon 80D of toch compact (Canon S3/S5 klasse)
Bijzonderheden: Ben nog drie weken op Sint maarten, dus wil graag hier kopen ivm gunstige dollar koers) ;-)

Dus,..sinds een tijdje opzoek naar een nieuwe camera. "vroegah" reeds met een Pentax ME 35mm spiegelreflex gespeeld tot deze kapot ging. Helaas pindakaas, geen centjes om een nieuwe spiegelreflex te kopen. Via APS(hmm) naar digitaal gegaan en bezit nu de Ixus 55. Prima ding voor de snapshotjes, maar voor de echt mooie kiekjes zit ik nu aan een digitale spiegelreflex te kijken. Twijfel heel erg tussen de EOS-400D (prijs, gewicht) en een Nikon D80. Ben bang dat wanneer ik weer voor een compact ga ik daar later weer spijt van krijg (zat te denken aan een Canon S3/S5 klasse). Wat is jullie mening omtrent de D80(incl Kit 18-135) vs de EOS400D (incl. Tamron 18-250?)

[ Bericht 19% gewijzigd door Reintji op 28-01-2008 23:13:37 ]
pi_56375887
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:46 schreef Elefes het volgende:

[..]

Overal zijn die kaarten voor een goede prijs te krijgen, en ook met een goede levering. Waarom die shop per se noemen? Je hebt dan meer aan een verwijzing naar de tweakers.net pricewatch (daar staan er veel meer in die je met elkaar kunt vergelijken).

MadMarine: kijk zeker ook eens naar de Canon Powershot S5 IS, en ga eens een paar camera's in de winkel vasthouden. Dit kan nog veel verschil maken (in hoe fijn ze werken voor jou).
Omdat deze de vorige keer dat ik keek niet in de lijst stond van tweakers. Wou hem een goed alternatief geven
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:51:12 #93
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_56379097
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:24 schreef robbolo het volgende:

[..]

Ik heb zelf de FZ-18 en ben er zeer tevreden over. Over de snelheid kan ik helaas niet veel zeggen
als gebruiker kun je misschien wel wat praktijkdingetjes vertellen over de FZ18:
hoe groot zijn bijvoorbeeld de foto's (in Mb), en hoeveel passen er dan op een kaartje van 512 Mb?
hoe lang gaat de accu mee? laadt ie weer snel op?
dit soort dingen hoor je nou nooit in de winkel, terwijl ze toch wel belangrijk zijn.
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_56380104
Staar je niet blind op je kaartje van 512MB. Die dingen kosten geen ruk meer en 512 is sowieso weinig voor een moderne camera. Zeker als je een camera koopt waarmee je in RAW wilt/ kan gaan schieten.

Kijk eens op dpreview.com. Daar testen ze zulke dingen vaak wel.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:59:36 #95
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56557418
tvp voor later vandaag als ik met m`n verhaal kom.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:47:02 #96
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56559596
Budget:
Van 250 tm 375 euro. Ik ben van plan hem pas over 2/3 maanden aan te schaffen, en waarschijnlijk gebeurd dit in Hong Kong, waardoor die een stukje gekoper zou moeten zijn.

Formaat:

  • SLR-achtig: Camera’s met een flinke vaste lens, en die qua opties niet onderdoen aan een Digitale Spiegelreflex. Modellen als de Canon G series, Fuji Finepix S9500.

    Ik heb al wat rond gekeken en zie op dit moment de Olympus SP-560 of 570, de Panasonic DMC-FZ18 al beste opties. Zie onderin voor wat ik graag wil.


    Doel:
    Alles wat ik tegenkom op m'n reis mooi vast leggen. Natuur, mensen, uitzichten, dieren e.d.


    De fotograaf:
    Handleiding wordt 1x heel goed doorgelezen, daarnaast wordt die er bij gepakt in de begin fase als er iets is wat ik ben vergeten of een icoontje niet meer herken. M'n eerste camera heb ik 3 jaar geleden gekocht, een mju-mini met 4 MP en 3x optische zoom. Dat is een leuke camera om mee te beginnen maar kwa functies erg beperkt. Ik wil graag ver in kunnen zoomen zodat je objecten "dichtbij" kan halen en scherp kan fotograferen. Ik ben nu dus toe aan een nieuwe camera met meer functies en mogelijkheden.


    Huidige camera:
    De oranje mju-mini dus.


    Welke camera’s twijfel je over:
    De basiskeuze die ik gemaakt heb heb ik hierboven genoemt. De Panasonic en de Olympus spreken mij erg aan vanwege de hoge optische zoom (18x en voor de 570 zelfs 20x). Daarnaast hebben ze genoeg MP zodat als ik 1 of 2 foto's later op een groter doek of foto (1 meter X 1.5 meter) wil uitprinten het beeld mooi blijft (als ik dit verkeerd zie en het klopt niet laat het me dan aub weten, ook als de 550 van Olympus met 7 MP genoeg zou zijn).

    Ik begrijp niet goed waarom de EOS van Canon zou veel duurder zou moeten zijn, dus die vraag zie ik graag beantwoord. Daarnaast zie ik van Nikon alleen de "Coolpix 8800" in dit segment, of ben ik gewoon blind?


    Bijzondere eisen:
    Bijzonderheden zijn er niet echt. Wel heb ik nu een 1GB Xd kaart van Olympus, het zou leuk zijn als ik die kan gebruiken bij m'n nieuwe camera maar geen eis. Ik denk dat als ik zo'n Olympus neem dan zoiezo een 2GB kaartje erbij moet kopen omdat 1 GB niet erg veel ruimte is als ik zo'n paar maanden weg ga.

    Over de Panasonic lees ik dus van iemand hier dat die hem gekocht heeft en tevreden is. Ik zou dus graag ook andere camera's kennen zodat ik ze allemaal duidelijk kan vergelijken.

    Owja, 1 van de grote verschillen tussen de Pana en de Olymp is dat de Pana op een accu loopt en de Olymp op een 4 AA baterijen. Ik heb op dit moment een klein accu'tje wat ik wel fijn vind, al zijn er ook genoeg mensen te vinden die baterijen fijner vinden. In principe is dit natuurlijk niet zo heel belangrijk maar gaat meer om het gebruiksgemak.

    BvD.

    EDIT: Kickje...

    [ Bericht 1% gewijzigd door jojomen4 op 07-02-2008 12:10:18 ]
  • "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      vrijdag 8 februari 2008 @ 19:02:20 #97
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56607604
    kickje
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56660343
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 12:47 schreef jojomen4 het volgende:
    Budget:
    Van 250 tm 375 euro. Ik ben van plan hem pas over 2/3 maanden aan te schaffen, en waarschijnlijk gebeurd dit in Hong Kong, waardoor die een stukje gekoper zou moeten zijn.

    Formaat:

  • SLR-achtig: Camera’s met een flinke vaste lens, en die qua opties niet onderdoen aan een Digitale Spiegelreflex. Modellen als de Canon G series, Fuji Finepix S9500.

    Ik heb al wat rond gekeken en zie op dit moment de Olympus SP-560 of 570, de Panasonic DMC-FZ18 al beste opties. Zie onderin voor wat ik graag wil.


    Doel:
    Alles wat ik tegenkom op m'n reis mooi vast leggen. Natuur, mensen, uitzichten, dieren e.d.


    De fotograaf:
    Handleiding wordt 1x heel goed doorgelezen, daarnaast wordt die er bij gepakt in de begin fase als er iets is wat ik ben vergeten of een icoontje niet meer herken. M'n eerste camera heb ik 3 jaar geleden gekocht, een mju-mini met 4 MP en 3x optische zoom. Dat is een leuke camera om mee te beginnen maar kwa functies erg beperkt. Ik wil graag ver in kunnen zoomen zodat je objecten "dichtbij" kan halen en scherp kan fotograferen. Ik ben nu dus toe aan een nieuwe camera met meer functies en mogelijkheden.


    Huidige camera:
    De oranje mju-mini dus.


    Welke camera’s twijfel je over:
    De basiskeuze die ik gemaakt heb heb ik hierboven genoemt. De Panasonic en de Olympus spreken mij erg aan vanwege de hoge optische zoom (18x en voor de 570 zelfs 20x). Daarnaast hebben ze genoeg MP zodat als ik 1 of 2 foto's later op een groter doek of foto (1 meter X 1.5 meter) wil uitprinten het beeld mooi blijft (als ik dit verkeerd zie en het klopt niet laat het me dan aub weten, ook als de 550 van Olympus met 7 MP genoeg zou zijn).

    Ik begrijp niet goed waarom de EOS van Canon zou veel duurder zou moeten zijn, dus die vraag zie ik graag beantwoord. Daarnaast zie ik van Nikon alleen de "Coolpix 8800" in dit segment, of ben ik gewoon blind?


    Bijzondere eisen:
    Bijzonderheden zijn er niet echt. Wel heb ik nu een 1GB Xd kaart van Olympus, het zou leuk zijn als ik die kan gebruiken bij m'n nieuwe camera maar geen eis. Ik denk dat als ik zo'n Olympus neem dan zoiezo een 2GB kaartje erbij moet kopen omdat 1 GB niet erg veel ruimte is als ik zo'n paar maanden weg ga.

    Over de Panasonic lees ik dus van iemand hier dat die hem gekocht heeft en tevreden is. Ik zou dus graag ook andere camera's kennen zodat ik ze allemaal duidelijk kan vergelijken.

    Owja, 1 van de grote verschillen tussen de Pana en de Olymp is dat de Pana op een accu loopt en de Olymp op een 4 AA baterijen. Ik heb op dit moment een klein accu'tje wat ik wel fijn vind, al zijn er ook genoeg mensen te vinden die baterijen fijner vinden. In principe is dit natuurlijk niet zo heel belangrijk maar gaat meer om het gebruiksgemak.

    BvD.

    EDIT: Kickje...
  • De camera's die je noemt zijn denk ik goede modellen voor je eisen. Kijk ook eens naar de Canon Powershot S5 IS, en de G-serie van Canon.
    Canon EOS is duurder, omdat dat spiegelreflexcamera's zijn. Hier moet je aparte lenzen bij kopen etc. waardoor deze nog duurder worden.

    Ik zou je aanraden eens wat camera's vast te gaan houden, gebruiksgemak is erg belangrijk. Verder raad ik je af je camera op vakantie pas te kopen, je kunt er dan niet eerst even wat mee oefenen, wat vaak wel handig is omdat je toch aan een andere camera moet wennen.
    Kijk ook uit met teveel optische zoom, het is moeilijk om dan nog scherpe foto's te maken omdat de bewegingen die jij zelf maakt tijdens het fotograferen veel sterker door komen als je verder bent ingezoomd.

    Accu's of penlites moet iedereen voor zichzelf uitmaken, ik zou liever penlites hebben in mijn camera omdat je die overal wel kunt kopen, mochten je batterijen een keer leeg zijn. Een accu is dan wat moeilijker te vinden (reserve-accu is dan een oplossing).
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
      maandag 11 februari 2008 @ 18:01:25 #99
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56668601
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 10:04 schreef Elefes het volgende:

    [..]

    De camera's die je noemt zijn denk ik goede modellen voor je eisen. Kijk ook eens naar de Canon Powershot S5 IS, en de G-serie van Canon.
    Canon EOS is duurder, omdat dat spiegelreflexcamera's zijn. Hier moet je aparte lenzen bij kopen etc. waardoor deze nog duurder worden.

    Ik zou je aanraden eens wat camera's vast te gaan houden, gebruiksgemak is erg belangrijk. Verder raad ik je af je camera op vakantie pas te kopen, je kunt er dan niet eerst even wat mee oefenen, wat vaak wel handig is omdat je toch aan een andere camera moet wennen.
    Kijk ook uit met teveel optische zoom, het is moeilijk om dan nog scherpe foto's te maken omdat de bewegingen die jij zelf maakt tijdens het fotograferen veel sterker door komen als je verder bent ingezoomd.

    Accu's of penlites moet iedereen voor zichzelf uitmaken, ik zou liever penlites hebben in mijn camera omdat je die overal wel kunt kopen, mochten je batterijen een keer leeg zijn. Een accu is dan wat moeilijker te vinden (reserve-accu is dan een oplossing).
    Dank voor je reactie

    Ik wil 5/6 maanden rondreizen, dus denk dat ik wel genoeg tijd heb om er aan te wennen.

    Voor het scherm houden van de foto's met veel optische zoom heb ik zo'n mini-standaard. 30 cm lang ongeveer, als ik die eraan vast maak zou het volgens mij wel moeten lukken ja. Iig wel goeie tip om snelle shots niet teveel OZ te gebruiken.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56683598
    ik zoek ook een nieuwe camera.

    Budget:
    zo rond de 500 euro.

    Formaat:
    # SLR-achtig
    # D-SLR bodies

    Doel:
    duidelijke en scherpe foto's van oa mijn dochter, vakantiefoto's, omgeving, enz.

    De fotograaf:
    ik ben niet zo bekend met de grotere fotocamera's. Ik ben wel iemand die goed de gebruiksaanwijzing leest en dingen zal gaan uittesten.


    Huidige camera:
    Heb op dit moment een paar jaar oude Cybershot DSC-P32.
    Als er ook maar iets te weinig ligt is en ik gebruik de flits niet, worden de foto's wazig. Ik wil mooie, scherpe foto's hebben, het liefst met een korte sluitertijd.

    Welke camera’s twijfel je over:
    Ik vind de Canon EOS 400D erg mooi. Maar ik lees net dat als je mooie macro foto's wilt maken, je een andere lens moet aanschaffen? ik wil het liefst gewoon een camera kopen en verder nog geen lensen erbij. Eerst maar eens oefenen

    Bijzondere eisen:
    duidelijke en scherpe foto's, ook van dichtbij. korte sluitertijd.
    En ons derde wonder Lucas!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')