abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2008 @ 21:25:46 #176
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_56008238
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:24 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Die instelling is anders ook typisch amerikaans. Gaat een oorlog niet zoals het zou moeten, dan is iedereen er tegen en vergeten ze de hele troepen. Zegt Vietnam je nog iets? Een hele generatie die nu bejaard is met nog steeds problemen, omdat ze in een hoekje van de maatschappij zijn gestopt. Zelfde gaat nu gebeuren met de Irak veteranen. Moet wij ook onze militairen zo behandelen?
Precies. Daarom ook zo snel mogelijk weghalen.
-
  zondag 13 januari 2008 @ 21:40:42 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56008585
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

Och ja, als je dit uitleggen noemt ben je wel klaar voor vandaag
[..]

Vooral het tweede gedeelte is echt bewijs voor jouw stelling dat jonge mensen betere soldaten zijn
Beter dan oudere. Het helpt als je de rest van de discussie ook mee leest .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 januari 2008 @ 21:44:26 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56008689
En wat los je daar mee op?

ook geen fuck.

ze moeten er nu maar blijven ook, maar van dat gelul : opbouwmissie moeten we weg.
het is een gevechtsmissie, en er moet veel meer materieel heen. dit schiet gewoon niet op, ze blijven komen is wat ik blijf horen van al mijn contacten bij defensie. meer kunnen ze niet zeggen, maar wel dat ze blijven komen, er teveel werk is voor te weinig man en dat opbouwen niet lukt als de taliban de dag erna alles plat heeft gemaakt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 13 januari 2008 @ 21:45:24 #179
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_56008715
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:25 schreef Ole het volgende:

[..]

Tja.. en als mensen hun uniform niet aanhebben is het moeilijk te zien of je met de vijand te maken hebt of niet
Dan is de vraag dus, waarom geen uniform? Ze zitten toch in het leger
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_56008838
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:44 schreef Pumatje het volgende:
En wat los je daar mee op?

ook geen fuck.

ze moeten er nu maar blijven ook, maar van dat gelul : opbouwmissie moeten we weg.
het is een gevechtsmissie, en er moet veel meer materieel heen. dit schiet gewoon niet op, ze blijven komen is wat ik blijf horen van al mijn contacten bij defensie. meer kunnen ze niet zeggen, maar wel dat ze blijven komen, er teveel werk is voor te weinig man en dat opbouwen niet lukt als de taliban de dag erna alles plat heeft gemaakt.
Punt is dat de optie van meer mensen ook niet erg werkzaam is in Afghanistan, dat hebben de Russen wel bewezen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56008871
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dan is de vraag dus, waarom geen uniform? Ze zitten toch in het leger
Dat waren die lokale soldaten toch? Dat werkt misschien net wat anders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56009416
Pff, eigen vuur ook nog eens. Vraag me dan toch af wat we daar nog te zoeken hebben
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2008 @ 22:24:33 #183
145146 Andyy
pi_56009864
het was geen eigen vuur volgens een paar mensen die daar zitten, de militair die z'n benen heeft verloren is geraakt door een kogel van een Dragunov.
van friendly fire wordt alleen gesproken door de pers, maar niet door mindef
pi_56009934
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Pff, eigen vuur ook nog eens. Vraag me dan toch af wat we daar nog te zoeken hebben
Dat vind ik zo'n rare opmerking. We zitten daar toch niet voor de lol? Het feit dat er gevochten wordt geeft juist aan dat onze aanwezigheid wel degelijk nut heeft. Als het gevaarlijk blijkt te zijn is het ineens niet meer de moeite waard? Wat is dat nou voor houding; "We houden van vrijheid, veiligheid en democratie en willen julle graag helpen, maar niet als het ook maar iets kost..."?

Ja het is ontzettend pijnlijk dat het hier ook nog eens eigen vuur betreft, maar ook dat is een risico dat we zullen moeten accepteren. Die halfzachte houding om bij elke tegenslag maar te willen kappen is echt niet waar die jongens op zitten te wachten. Ik respecteer wat ze (willen) doen, de risico's die ze nemen en ik vind het vreselijk om te horen over de dood van zulke jonge kerels.

Als je vanaf het begin tegen deze missie was, prima, maar als je dat pas gaat bedenken nadat er doden vallen ben je niet zo snugger bezig.
pi_56009979
quote:
Het feit dat er gevochten wordt geeft juist aan dat onze aanwezigheid wel degelijk nut heeft.
Nee.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:29:58 #186
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_56010056
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_kwijt__.html?p=3,1
quote:
Marc is beide benen kwijt

AMSTERDAM - De 20-jarige soldaat Marc van de Kuilen, die in Oeroezgan gewond raakt bij een urenlang gevecht tegen de Taliban moet zijn beide benen missen.
Dat heeft commandant der strijdkrachten Dick Berlijn zondag bekendgemaakt. Hij benadrukte dat hij niet door eigen vuur is geraakt.

Van de Kuilen, die deel uitmaakte van het 12e pantserinfanteriebataljon in Arnhem, raakte gewond aan beide benen. Deze zijn inmiddels geamputeerd. Hij verkeert buiten levensgevaar.
pi_56010134
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
Ik vind dus van wel...
  zondag 13 januari 2008 @ 22:34:38 #188
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56010189
quote:
"We houden van vrijheid, veiligheid en democratie en willen julle graag helpen, maar niet als het ook maar iets kost..."?
In hoeverre kun je onze 'westerse' waarden van bovenaf opleggen in een land waar geen enkele traditie op dat vlak bestaat.

Ik ben niet tegen onze afwezigheid in Afghanistan, maar wanneer is de missie nou geslaagd? Als alle Taliban zijn uitgeroeid, lijkt me vrij lastig, of als het 'veiliger' is, als de bevolking meer welvaart heeft, wanneer?
Die Lebenslust bringt dich um.
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2008 @ 22:35:09 #189
145146 Andyy
pi_56010205
het is NIET bevestigd door mindef dat het door eigen vuur komt, Dick Berlijn zei dat het mogelijk zo was, paar mensen daar zeggen van niet
pi_56010210
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik vind dus van wel...
Het kan de moeite waard zijn daar oorlog te voeren, het kan zo zijn dat er gevochten wordt, het kan zijn dat "we" daar op de een of andere manier nodig zijn, maar op geen enkele manier klopt "Het feit dat er gevochten wordt geeft juist aan dat onze aanwezigheid wel degelijk nut heeft" op zich.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:39:56 #191
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_56010359
quote:
Damn!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2008 @ 22:41:51 #192
145146 Andyy
pi_56010411
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

In hoeverre kun je onze 'westerse' waarden van bovenaf opleggen in een land waar geen enkele traditie op dat vlak bestaat.

Ik ben niet tegen onze afwezigheid in Afghanistan, maar wanneer is de missie nou geslaagd? Als alle Taliban zijn uitgeroeid, lijkt me vrij lastig, of als het 'veiliger' is, als de bevolking meer welvaart heeft, wanneer?
als de taliban verdreven is, het een stabiel land is geworden en ze de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben om te (over)leven
pi_56010420
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Daar valt zeker over te discussieren, ik hoop zelf dat er voldoende draagvlak is onder de bevolking om die ontwikkelingen te stimuleren nu de kans er is. Zij zijn zelf de sleutel, maar onze steun kan daarin wel degelijk nodig en welkom zijn.

Wij hadden ook die tradities niet tot de Verlichting, dus ik heb goede hoop voor andere volkeren.
pi_56010454
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het kan de moeite waard zijn daar oorlog te voeren, het kan zo zijn dat er gevochten wordt, het kan zijn dat "we" daar op de een of andere manier nodig zijn, maar op geen enkele manier klopt "Het feit dat er gevochten wordt geeft juist aan dat onze aanwezigheid wel degelijk nut heeft" op zich.
Het feit dat er gevochten wordt geeft aan dat de situatie onveilig is, daar kunnen wij bij helpen, dus onze aanwezigheid heeft nut.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:46:39 #195
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56010556
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:41 schreef Andyy het volgende:

[..]

als de taliban verdreven is, het een stabiel land is geworden en ze de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben om te (over)leven
Als de Taliban het geweld afzweren, hebben ze dan geen bestaansrecht? Bovendien: ik denk dat de aanwas van nieuwe Taliban-leden vrij hard gaat. Hoe langer wij daar zijn, des te meer het beeld ontstaat van de 'bezetter'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56010599
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het feit dat er gevochten wordt geeft aan dat de situatie onveilig is, daar kunnen wij bij helpen, dus onze aanwezigheid heeft nut.
Maar zo zou elke invasie nut hebben, natuurlijk.
pi_56010702
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar zo zou elke invasie nut hebben, natuurlijk.
Ah, je bedoelt dat onze aanwezigheid de onveiligheid zou veroorzaken? Tsja, zo is het wel begonnen natuurlijk...

Maar zolang onderdrukkende groepen zoals de Taliban dus nog de kracht en overtuiging hebben om geweld te gebruiken kunnen wij daar tegen helpen.
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2008 @ 22:52:14 #198
145146 Andyy
pi_56010756
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als de Taliban het geweld afzweren, hebben ze dan geen bestaansrecht? Bovendien: ik denk dat de aanwas van nieuwe Taliban-leden vrij hard gaat. Hoe langer wij daar zijn, des te meer het beeld ontstaat van de 'bezetter'.
taliban geweld afzweren ? als ze niet genoeg man hebben om voor ze te vechten lopen ze gewoon een dorpje binnen geven iederen man een AK en als ze weigeren voor ze te vechten worden ze geexecuteerd.
er zijn wel wat projecten gaande om "hearts and minds" te winnen, er komen regelmatig dorpsoudsten om hulp te vragen etc en de taliban gebruikt al geweld toen ze werden opgericht, dus lijkt me niet echt dat ze dat zomaar afzweren
  zondag 13 januari 2008 @ 22:56:40 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56010915
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Aanwezigheid heeft alleen nut als de situatie verbeterd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56011007
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar zolang onderdrukkende groepen zoals de Taliban dus nog de kracht en overtuiging hebben om geweld te gebruiken kunnen wij daar tegen helpen.
Ja. Mits er een visie en een internationaal coherent plan achter zit en daar heb ik mijn twijfels een beetje over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')