Vanavond niet gezien, nu even de optredens gecheckt op idols.nl
Nigel: Beste optreden van hem tot nu toe, alles viel eindelijk een beetje op zijn plek. Disco-thema past bij hem en daar profiteert ie van.
Pauline: wederom erg, erg goed. Qua stem bij de besten, het totaalplaatje misschien wat minder dan Nathalie, Charlene en Nikki maar zij verdient een plek bij de Top 4. Disco past op het oog wat minder bij Pauline maar ze deed het juist erg goed.
Neil: Ja wat moet ik hier van zeggen, zijn nasale, monotone stemgeluid was op zijn zachtstgezegd niet lekker om naar te luisteren, had een plek op de krukken verdient. De rek is er volgens mij echt een beetje uit bij Neil.
Nikki: Voor het eerst een wat minder optreden maar het was verre van vals en nog altijd 3 klassen beter dan bijvoorbeeld Neil, erg verbazingwekkend ook dat ze gelijk daarvoor op de kruk belandde, maar misschien juist omdat iedereen haar toch wel door ziet gaan. Waarschijnlijk gaat ze hier in de komende weken juist van profiteren omdat de stemmers nu doorhebben dat ze anders in de problemen komt. En het thema past ook niet echt bij haar.
Nathalie: Een thema wat haar op het lijf is geschreven en ze evenaarde wat mij betreft haar allereerste liveshow-performance. Nathalie had dit na de afgelopen twee weken wel weer effe nodig. Gezien de reacties van het publiek is zij nu toch echt de te kloppen kandidaat, voor zover daar enige twijfel over was gerezen de afgelopen weken. Nathalie is helemaal terug van eigenlijk nauwelijks weggeweest.
Charlene: ook weer super vanavond, het zingen tijdens de lift bracht bij mij memories terug van Irma die zo ooit Hot Stuff vertolkte. Erg goed.
Mirjam: wat sneu dat Mirjam uitgerekend na haar beste performance in de liveshows exit moest... de laatste twee weken toont ze wel degelijk progressie, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Neil, Bas of Tiffany. Had van mij op basis van vanavond niet exit gehoeven.
Bas: He's a Maniac. En dat is niet positief bedoeld. Hij is definitief de Serge/Alice van dit jaar... onbegrijpelijk dat ie keer op keer doorkomt

had echt een exit verdiend vanavond, maar dat doet ie al weken.
Tiffany: Ja ik ben er gewoon op uitgekeken, zit totaal geen progressie in en bovendien is ze gewoon niet boeiend qua performance.