Pfff, die 'studies' van tegenwoordigquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:27 schreef Chanz0r het volgende:
Ik ben student fotografie
Jaa, en ik leef nu op zaterdag, geen maandag of vrijdag dus. Maar goed, als je echt ziek bent, ben je gewoon ziek, zo simpel lijkt mij het, als je nou 40 graden koorts hebt en een half uur door de kou en regen moet fietsen omdat je verplicht moet komen ? Das toch niet verantwoord?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:34 schreef gargamel het volgende:
Wellicht hebben ze niet zulke goede ervaringen met ziekmeldingen, op vrijdag en maandag melden zich bijvoorbeeld de meeste mensen ziek, met name vrijdag. Kan bijna geen toeval zijn
Voor een oproepkracht.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:36 schreef Houtspeer het volgende:
Ik denk dat jij niet alles vertelt, want zo iets heb ik nog nooit gehoord.
Ziek is ziek en de manager kan daar niks aan doen. Behalve de arbo-arts bellen en dat hij jou even bezoekt.
Tuurlijk niet, waarom zou ik dit nou gaan verzinnen ? beetje doelloos lijkt mij. Ik werk er nu 2 maand, nooit te laat, nooit geklaagd, doe altijd netjes wat er van me verwacht word. Echt geen enkele aanleiding, het enige wat ik kreeg was " Ja, dit is nu eenmaal de nieuwe regel, en die moet ik handhaven."quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:36 schreef Houtspeer het volgende:
Ik denk dat jij niet alles vertelt, want zo iets heb ik nog nooit gehoord.
Ziek is ziek en de manager kan daar niks aan doen. Behalve de arbo-arts bellen en dat hij jou even bezoekt.
Ontslag nemen en opzegtermijn uitzitten.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:27 schreef Chanz0r het volgende:
Ik wil dus graag ontslag nemen, maar heb officieel een opzegtermijn. Hoe kan ik dit het best aanpakken en is het normaal dat dit soort regels gesteld worden?
Ja zoiets dacht ik eerst ook, alsof het een test was om te kijken of het wel echt was, of ik dan niet misschien zei " Oh, dan kom ik toch maar " of iets..quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:36 schreef De_Hertog het volgende:
Het klinkt echt te gek voor woorden, weet je zeker dat de persoon die opnam niet een geintje zat uit te halen met je?
Hoe dan ook: als ze die regel echt hebben ingevoerd, ongeacht of het mag of niet, dan nog kon je dat niet weten omdat het nog niet eerder aan je was meegedeeld. Ze mogen echt niet aan de telefoon tegen je zeggen 'oh ja, de regel is nu dit, dus kom maar langs.'
en dat staat lekker op je CVquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:37 schreef bijdehand het volgende:
Nog meer waarschuwingen krijgen, word je vanzelf ontslagen!
Naar je werk gaan en proberen of je niet toch kunt werken lijkt me niet redelijk.quote:In iedere organisatie zijn regels voor de ziek- en betermelding. Een regel kan zijn dat u zich ziek moet melden bij uw direct leidinggevende. Of dat u voor een bepaalde tijd moet bellen om te zeggen dat u ziek bent. Uw werkgever kan u vertellen wat de regels zijn. De regels hoe u zich dient te gedragen tijdens ziekte moeten wel redelijk zijn. De werkgever meldt u ziek bij de Arbo-dienst of bedrijfsarts. De Arbo-dienst of bedrijfsarts verricht de controle op uw ziek-zijn.
Voor een beetje (onterechte) steun?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:39 schreef Chanz0r het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, waarom zou ik dit nou gaan verzinnen ? beetje doelloos lijkt mij
[......]
Ja had gekuntquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Voor een beetje (onterechte) steun?
Maar ja, misschien dachten ze dat je een kater had en gewoon lui bezig was. Dit moet je inderdaad aan de Arbodienst of dergelijke melden.
Dit heeft er niks mee te maken toch?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef Chanz0r het volgende:
[...]
Daarbij betalen ze ook nog eens belachelijk weinig, geen cent meer als het minimum.
Nee, maar voor mij des te meer reden om er weg te gaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:47 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dit heeft er niks mee te maken toch?
Dat staat sowieso slecht op je CVquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:52 schreef Chanz0r het volgende:
Mja, bij de action.
Een "we kopen allerlei zooi op en verkopen dat voor dumpprijzen in onze winkel" - winkel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:00 schreef Houtspeer het volgende:
Wat is action voor winkel?
Zoiets ja. Of de shampoos komen uit 1 of ander oostblok land met een buitenlandse beschrijving er op enzo.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een "we kopen allerlei zooi op en verkopen dat voor dumpprijzen in onze winkel" - winkel.
Spuitsneeuwquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:05 schreef Chanz0r het volgende:
[..]
Zoiets ja. Of de shampoos komen uit 1 of ander oostblok land met een buitenlandse beschrijving er op enzo.
Je hebt er ook best zinvolle dingen die gewoon echt veel goedkoper zijn, maar ook een hele hoop onzin. Je verbaast je soms wat mensen er wel niet allemaal kopen..
Ja precies. Ik snap het ook niet, het is gewoon onverantwoord om mensen zo over straat te laten gaan en het ziek zijn hiermee dus waarschijnlijk alleen maar verlengen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat zoiets gebeurd. Daarbij staat ook nog eens in het personeelsboekje dat je gewoon moet bellen voor 9 uur bij ziekte. Als dit dan al gewijzigt word lijkt het mij dat ze sowieso verplicht zijn omdat van te voren bij het personeel te melden. En dat ze dan ook nog eens gaan dreigen met officiele waarschuwingen etc...Ik kan me er echt ontzettend kwaad over maken, en het zijn idd een stel kneuzenquote:Op zondag 13 januari 2008 00:29 schreef quo_ het volgende:
Als je niet het geld perse nodig hebt zou ik ze mooi met onmiddelijke ingang niet meer teruggaan. Dikke vinger met die 2 maand opzegtermijn, die is bedoeld om op een redelijke manier uit elkaar tegaan en redelijkheid kennen ze blijkbaar niet bij dat bedrijf.
Van de regel dat je je ter plaatse ziek moet melden heb ik nog nooit gehoord, bij mijn weten kun je je bij elk fatsoenlijk bedrijf per telefoon ziek melden vanaf het adres waar je op dat moment verblijft.
Ik vraag me trouwens af of ze zich realiseren wat voor risico's men zelf loopt met zo'n "dienstopdracht" waarbij mensen gedwongen worden ziek over straat te gaan. Stel dat je in de auto van je stokje gaat of met je zieke kop onder een bus fietst.....
En wat minder ernstig maar wel lastig: je wandelt daar binnen bacillen en virussen verspreidend onder het nog gezonde personeel.
Kortom een stel grote kneuzen bij je bedrijf.
Haha, bijvoorbeeld jaquote:
Inderdaad. Het is extreem lachwekkend.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:38 schreef Svyatagor het volgende:
Klinkt alsof ze een excuus zoeken om je eruit te werken. Ik zou een officiele klacht indienen bij het management (of iig zo hoog mogelijk), en op zoek gaan naar een andere bijbaan. Dit slaat helemaal nergens op, en elke arbeidsrechtspecialst zal me daarin gelijk geven.
Dat kan ook inderdaad niet zomaar. Aan je leidinggevende hoef je zelfs niet eens precies te vertellen wat er ziek aan je is. Vragen mag hij het overigens wel. Aanmoedigen om toch te komen ook wel. Bot zijn erover ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:40 schreef Wombcat het volgende:
Lijkt me trouwens sterk dat je dit soort regels mag vaststellen.
Dat mag de leidingevende wel weten. Het dossier kan zelfs opgevraagd worden als het allemaal wat langer duurt en de werknemer moet hier ook wel enige medewerking aan verlenenquote:Op zondag 13 januari 2008 08:51 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat kan ook inderdaad niet zomaar. Aan je leidinggevende hoef je zelfs niet eens precies te vertellen wat er ziek aan je is. Vragen mag hij het overigens wel. Aanmoedigen om toch te komen ook wel. Bot zijn erover ook.
Zaterdag,nog erger!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:37 schreef Chanz0r het volgende:
[..]
Jaa, en ik leef nu op zaterdag, geen maandag of vrijdag dus. Maar goed, als je echt ziek bent, ben je gewoon ziek, zo simpel lijkt mij het, als je nou 40 graden koorts hebt en een half uur door de kou en regen moet fietsen omdat je verplicht moet komen ? Das toch niet verantwoord?
Nee, medisch geheim.quote:Op zondag 13 januari 2008 08:58 schreef gargamel het volgende:
[..]
Dat mag de leidingevende wel weten. Het dossier kan zelfs opgevraagd worden als het allemaal wat langer duurt en de werknemer moet hier ook wel enige medewerking aan verlenen
Nee hoor, hoogstens informatie over wat de werknemer wel en niet kan, en het reintegratieplan. Dat is echter niet hetzelfde als zeggen wat de ziekte is.quote:Op zondag 13 januari 2008 08:58 schreef gargamel het volgende:
Dat mag de leidingevende wel weten. Het dossier kan zelfs opgevraagd worden als het allemaal wat langer duurt en de werknemer moet hier ook wel enige medewerking aan verlenen
Nou ik heb gewoon de ene die wat tegen mij zegt wat die heeft en de arbodienst die dat bevestigt of ontkent dus ik weet genoeg. Dus medisch geheim?quote:Op zondag 13 januari 2008 09:03 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee hoor, hoogstens informatie over wat de werknemer wel en niet kan, en het reintegratieplan. Dat is echter niet hetzelfde als zeggen wat de ziekte is.
Een arts heeft te maken met medisch geheim, dus hij mag alleen met toestemming van de patient tegen anderen iets over het ziektebeeld zeggen.quote:Op zondag 13 januari 2008 09:06 schreef gargamel het volgende:
[..]
Nou ik heb gewoon de ene die wat tegen mij zegt wat die heeft en de arbodienst die dat bevestigt of ontkent dus ik weet genoeg. Dus medisch geheim?
Dat ook, maar ik kan me ook voorstellen dat er ziektes zijn waarvan je misschien niet wil dat anderen het weten.quote:Maar goed los daarvan, enige openheid lijkt me normaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |