quote:
Goh, je snapt het!!quote:Op zondag 13 januari 2008 13:34 schreef Monidique het volgende:
Ja, precies. Geert Wilders zegt alleen dat waarin moslims geloven een fascistische ideologie is en die waarin zij geloven een barbaarse, achterlijke pedofiel, het is niet alsof Geert Wilders iets tegen moslims zelf heeft.
Ja, en? Moeten we onze vrijheid van meningsuiting beperken omdat sommige labiele lieden denken dat ze daardoor aangespoord worden iemand te vermoorden?quote:Op zondag 13 januari 2008 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande posters komen aardig overeen.
Pim Fortuyn is inderdaad gestopt. Moet hetzelfde met Wilders gebeuren?
Er zijn, van die gevaarlijke gekken in Nederland, die dit inderdaad vinden.
Ik wel.quote:
Natuurlijk mag dat wel. Geert Wilders moet gestopt worden.quote:Iedereen mag vinden dat mensen die acher de PVV staan, geloven in een verkeerde ideologie, maar oproepen om de gangmaker te stoppen mag niet.
Nee, het is niet gewoon een mening.quote:
Wat vind je dan van de actie StopBos - is nog veel letterlijker.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, je snapt het!!
Iedereen mag vinden dat mensen die acher de PVV staan, geloven in een verkeerde ideologie, maar oproepen om de gangmaker te stoppen mag niet.
Hij heeft niks tegen Marokkanen, Turken enz... die toevallig moslim zijn, maar hij heeft wel iets tegen bepaalde onderdelen van de islam en passages van de koran.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus Wilders heeft niks tegen moslims. Hij vindt het prima dat ze de islam aanhangen?
quote:Op zondag 13 januari 2008 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, het is niet gewoon een mening.
Er kunnen mensen zijn, en die zijn er ook, die zoiets zien als een oproep om dit gevaar uit de weg te ruimen.
Zo vind ik dus dat zo'n zelfde pamplet met "homo's zijn een gevaar voor de samenleving" ook niet vind kunnen, maar "homofilie is een gevaar voor de samenleving" net weer wel. Is een dunne grens, maar in het ene geval heb je het over mensen, in het andere geval over een geaardheid.
Moslims mogen wmb vinden dat homofilie slecht is (ben ik het overigens niet mee eens, maar dat wist je al), maar ze mogen niet prediken dat homo's slecht zijn, want dat zou kunnen worden opgevat (gebeurt dus ook) alsof je homo's mag bashen. (of erger)
Er zijn grenzen binnen de wet.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, en? Moeten we onze vrijheid van meningsuiting beperken omdat sommige labiele lieden denken dat ze daardoor aangespoord worden iemand te vermoorden?
Of te gaan rellen, bijvoorbeeld?
Dat is een heel mal onderscheid. Hij vindt de islam fascistoide en daarmee zegt hij volgens jou niks over de mensen voor wie dat 'toevallig' het belangrijkste in hun leven is?quote:Op zondag 13 januari 2008 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft niks tegen Marokkanen, Turken enz... die toevallig moslim zijn, maar hij heeft wel iets tegen bepaalde onderdelen van de islam en passages van de koran.
Dat moet nog blijken. Ik ben benieuwd of de rechter dat ook vind.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn grenzen binnen de wet.
Zo'n grens is dat je niet mag aanzetten, oproepen tot geweld.
Deze poster is zo'n gevalletje van net grensoverschrijdend.
Heb ik niet gezien. Maar kan ook niet, imo.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat vind je dan van de actie StopBos - is nog veel letterlijker.
Dat vind ik dus ook niet kunnen.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:49 schreef SCH het volgende:
[..]De katholieke en sommige protestantse kerken doen niet anders dat roepen dat praktizerende homo's slecht zijn.
Kom op. Je grens is niet dun, hij is er gewoon niet.
Integendeel, het is een uiterst kwalijke zaak, te weten onwettige vrijheidsberoving.quote:
Wat een slappe kul-reactie.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, hij zegt hetzelfde over de Islam en over de Koran. Hij heeft het niet over mensen.
Als daar had gestaan: De PVV is een gevaar voor de samenleving, had ik het nog net vinden kunnen.
Omdat hier een mens wordt afgebeeld als gevaar voor de samenleving, kan dat iemand op het idee brengen om de samenleving van dit gevaar te ontdoen. Daarom vind ik dit inderdaad niet kunnen.
Dat kinderlijke geneuzel wat jij hier tentoonspreidt, dát is pas aanzetten tot geweldquote:Op zondag 13 januari 2008 13:33 schreef Gia het volgende:
Het gaat dus om het aanduiden van een persoon die, volgens sommigen het zwijgen moet worden opgelegd. Het is puur aanzetten tot geweld. IMO.
Er zijn ook gevaarlijke gekken die nu wellicht moskees in de hens gaan steken.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande posters komen aardig overeen.
Pim Fortuyn is inderdaad gestopt. Moet hetzelfde met Wilders gebeuren?
Er zijn, van die gevaarlijke gekken in Nederland, die dit inderdaad vinden.
Als je homofilie afkeurt, maar homo's niet dan ben je klaarblijkelijk van mening dat homofilie geen aangeboren voorkeur is, maar een keuze.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, het is niet gewoon een mening.
Er kunnen mensen zijn, en die zijn er ook, die zoiets zien als een oproep om dit gevaar uit de weg te ruimen.
Zo vind ik dus dat zo'n zelfde pamplet met "homo's zijn een gevaar voor de samenleving" ook niet kan, maar "homofilie is een gevaar voor de samenleving" net weer wel. Is een dunne grens, maar in het ene geval heb je het over mensen, in het andere geval over een geaardheid.
Moslims mogen wmb vinden dat homofilie slecht is (ben ik het overigens niet mee eens, maar dat wist je al), maar ze mogen niet prediken dat homo's slecht zijn, want dat zou kunnen worden opgevat (gebeurt dus ook) alsof je homo's mag bashen. (of erger)
Wilders IS de PVV.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn grenzen binnen de wet.
Zo'n grens is dat je niet mag aanzetten, oproepen tot geweld.
Deze poster is zo'n gevalletje van net grensoverschrijdend.
Zoals ik al zei: Als daar PVV had gestaan, zonder portret, dan had het net wel gemogen.
Laatste keer dat ik checkte was ik in elk geval geen kerel, maar dat terzijde.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als je homofilie afkeurt, maar homo's niet dan ben je klaarblijkelijk van mening dat homofilie geen aangeboren voorkeur is, maar een keuze.
Kerel, met iedere bocht waar je je in wringt kom je dichter bij dat ravijn... De afgrond der onwetendheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |