quote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:16 schreef Alulu het volgende:
"Dat is juist het probleem. Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie! Ons alternatief is de islam. Er is geen tussenweg: wij kiezen voor de absolute waarheid, het woord van Allah.”[
Dit is zo'n achterlijk argument waar ik me vaker aan irriteer. Je bent hier vrijwillig, bevalt dit niet kan je vertrekken en naar allerlei andere landen gaan waar zulke films niet worden gemaakt.
Het probleem is juist voor de HUT dat als ze daar naartoe ze hun 'politiek activisme' moeten opgeven want een Syrische Assad zit niet te wachten op onruststokers die wellicht zijn regime omver willen helpen, of Mubarrak in Egypte of Bashir in Sudan etc etc en komen dus weer terug in het seculiere Europa waar men weer vrijheid heeft om ook tegen democratie te zijn en publiekelijk zich van de regeringen en diens beleid af te zetten, tot iets anders op te roepen.
Men geniet wel van de seculiere vrijheden die men geboden wordt om, zonder staatsinmenging, de religie te praktizeren hoe men wilt en welke interpretatie ervan. Maar als iets hen niet zint wordt het opeens "wij hebben de andere wetten dus jullie kunnen oprotten met jullie democratie", zeer hypocriet en niet Islamitisch naar mijn mening. Dat de vrijheid van meningsuiting ook misbruikt kan worden, wat ook gebeurt, ben ik het mee eens maar de argumentatie van "wij geloven in Allah en verwerpen dus jullie vrijheid van meningsuiting en walgelijke democratie dus zouden wij onze wil aan anderen opleggen" gaat niet op.
betere vraag zou zijn hoe het komt. die kan ik ook meteen voor je beantwoorden. dat de moslims over vertegenwoordigd zijn in misdaden en alle andere ellende die je maak kan verzinnen zoals b.v. groepsverkrachting waar ze ongeveer het alleenrecht op hebbenquote:Dit is gelijk weer de extreme kant kiezen in de hele heisa over "wilders en zijn filmpje".
En ik snap wel dat ze zich ook gekrenkt voelen want dat voelt elke Moslim zich omdat er inderdaad een hetze aan de gang lijkt te zijn en je je afvraagt waar het eens stopt.
Door de extremen gaat de essentie juist weg van belangrijkere vragen, over bijv vrijheid v meningsuiting.
de telegraafquote:En hoe de Telegraaf dit in hun krant brengt is pure angstmakerij![]()
De telegraaf moet zich eens bewust worden van hun positie als media, door dit soort krantenartikelen moet elke normale Moslim zich weer verantwoorden omdat een minimale partij als de HUT, want hoeveel aanhangers hebben ze nou werkelijk in Nederland, zeer foute uitspraken doen.
Daarnaast vraag ik me af of er niet een groot deel 'copy-paste' in zit en er zeer suggestief om de gegeven antwoorden heen is geschreven om de citaten een bepaalde richting in te duwen.
Bedankt voor de moeitequote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
http://telegraaf-i.telegr(...)0080112_5/pagina.php
[ afbeelding ]
Dat de linkse hippies ineens vet wonnen. En in de VK is er amper iets veranderd.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, zoals er bijvoorbeeld in spanje gebeur is dat binnen no time de peilingen en alles omsloegen
Ik neem aan dat je het over het tuig hebt wat inderdaad een bomaanslag wil plegen? Neem aan dat je het toch niet over de normale moslim hebt ?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:28 schreef Perecules het volgende:
Wat wij nodig hebben zijn politici die dat tuig terug durven te sturen naar de steen waar ze onder vandaan zijn gekropen, zodat ze hier niet meer de boel kunnen verzieken. Het is nou niet bepaald zo dat wij van hun een andere bijdrage hoeven te verwachten dan veel ellende in de vorm van extremisme, parasitisme, criminaliteit en overlast. Als zij zo ongelukkig zijn hier dan kunnen ze natuurlijk altijd vertrekken naar een land dat beter bij hun past alleen kunnen zij dan niet profiteren van de welvaart en vrijheid in Nederland.
quote:Op zondag 13 januari 2008 14:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over het tuig hebt wat inderdaad een bomaanslag wil plegen? Neem aan dat je het toch niet over de normale moslim hebt ?
Da's toch niet zo verrassend. Als je het over één moslim hebt, voelen ze zich gelijk allemaal aangesproken, dus eigenlijk zouden we namen moeten kennen, dan kunnen we niet per ongeluk de verkeerde moslim bedoelen.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
1 keer raden.................. hint: waar gaat het over in deze topic?
Juist, zeik dan niet om overbodige nuancering.
quote:
quote:Van de tien grootste nieuwswebsites biedt telegraaf.nl het meeste goede nieuws. Op een willekeurige dag was een op de vijf berichten positief of zinvol. Dat concludeert Zinfo, dat aandacht vraagt voor positieve ontwikkelingen, zondag uit de Goed Nieuws Index. De site van het AD scoorde met een kleine tien procent het laagst van de tien onderzochte nieuwssites.
Ook nu.nl, trouw.nl, rtlnieuws.nl, volkskrant.nl, dag.nl, nrc.nl, depers.nl en nos.nl werden onderzocht. Op 11 januari werd tussen 08.00 uur en 17.00 uur bijgehouden hoeveel van de binnen- en buitenlandse berichten 'goed nieuws' betroffen. Goed nieuws toont volgens Zinfo.nl onder meer begrip en mededogen, weerlegt stereotypen, en draagt oplossingen aan.
Begin november organiseerde Zinfo de Nationale Goed Nieuwsdag om meer evenwicht te bewerkstelligen tussen goed en slecht nieuws. In een onderzoek dat hierop volgde naar goed nieuws in kranten, kwam Dag als beste uit de bus. De Volkskrant scoorde toen het laagst. Zinfo kondigt aan binnenkort ook het aandeel goed nieuws bij journaals en persbureaus te peilen.
Ik kan helaas ook geen 1.5 miljard moslimnamen onthouden.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch niet zo verrassend. Als je het over één moslim hebt, voelen ze zich gelijk allemaal aangesproken, dus eigenlijk zouden we namen moeten kennen, dan kunnen we niet per ongeluk de verkeerde moslim bedoelen.
Als je Amerika gaat beledigen, of teveel gaat zeiken op Gitmo, krijg je ook een economisch boycot terug op je bordje, heur. Of als je teveel op Oostenrijk gaat zeiken, ook. Vooral als je iets met Nazi's blèrt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ilm_heftiger_in.html
Het theedrinken is alweer begonnen...
Hoezo overbodige nuancering? Zolang wereldleiders taltechnisch de islam en allerlei nare ideeen op een hoop gooien, is iedere nuancering welkom en nodig. Het is precies dat gebrek aan nuancering dat Wilders tot controversieel persoon maakt, en dat radicalen erg in de kaart speelt. Bot en kort door de boscht is de manier om mensen tegen je in het harnas te jagen.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
1 keer raden.................. hint: waar gaat het over in deze topic?
Juist, zeik dan niet om overbodige nuancering.
Nog zo'n heldere geest..............quote:Op zondag 13 januari 2008 22:58 schreef Inekris het volgende:
[..]
Hoezo overbodige nuancering? Zolang wereldleiders taltechnisch de islam en allerlei nare ideeen op een hoop gooien, is iedere nuancering welkom en nodig. Het is precies dat gebrek aan nuancering dat Wilders tot controversieel persoon maakt, en dat radicalen erg in de kaart speelt. Bot en kort door de boscht is de manier om mensen tegen je in het harnas te jagen.
Ik denk ook dat er wat geloven betreft iets teveel genuanceerd kan worden. We hebben hier vrijheid van godsdienst in Nederland, en dat houdt in dat je als imam bijvoorbeeld mag zeggen dat homo's van een toren gegooid mogen worden van de rechter. Ik vind dat persoonlijk veels te ver gaan, en ik denk dat er veel mensen in Nederland zijn die dat veels te ver gaat.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:58 schreef Inekris het volgende:
[..]
Hoezo overbodige nuancering? Zolang wereldleiders taltechnisch de islam en allerlei nare ideeen op een hoop gooien, is iedere nuancering welkom en nodig. Het is precies dat gebrek aan nuancering dat Wilders tot controversieel persoon maakt, en dat radicalen erg in de kaart speelt. Bot en kort door de boscht is de manier om mensen tegen je in het harnas te jagen.
Ga terug naar amerika, vatsige hamburger vreter dat je bent...quote:Op zondag 13 januari 2008 18:36 schreef WallOfStars het volgende:
vrijheids van menings uiting heet het,
ik mag jou beledigen, jou god tot het bod toe afkraken en em een afvallige homo noemen.
Jij trouwens ook.
En als je daar niet mee kan omgaan, omdat je dan in je religie aangetast word.
Wordt het dreigen met aanslagen.
AIVD in silence they serve you
Amerika, hoofdlettergebruik en het is vadsige!quote:Op maandag 14 januari 2008 08:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ga terug naar amerika, vatsige hamburger vreter dat je bent...
:p
Ga jij me nu in elk topic corrigeren? Wordt je daar niet gigantisch moe van?quote:Op maandag 14 januari 2008 08:20 schreef Steve_Perry het volgende:
[..]
Amerika, hoofdlettergebruik en het is vadsige!
quote:Op maandag 14 januari 2008 08:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ga jij me nu in elk topic corrigeren? Wordt je daar niet gigantisch moe van?
1: wat betekend amin?quote:Op maandag 14 januari 2008 09:06 schreef Steve_Perry het volgende:
[..]
WORDT JE?
Zeg eens Amin, je neemt jezelf zeker serieus op dit forum omdat je sociaal maatschappelijk werkelijk geen drol heb gepresteerd? Dan kan ik best begrijpen dat kritiek moeilijk voor je is, dat komt dan namelijk weer dicht bij je echte leven...als bekende nedelader :.) Gewoon eerlijk zijn nu hoor, want dan laat ik je weer met rust. Maar bedenk je dan graag wel een tweede keer voordat je een inhoudelijke reactie van mij afwimpelt als zijnde onzin?
1. Was jij niet die self proclaimed intellectuele dictator? En dan niet de link snappen met Amin. OMGquote:Op maandag 14 januari 2008 09:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
1: wat betekend amin?
2: ik kan zowel serieus zijn als ludiek.
3: ik kan jou ook wel gaan corrigeren trouwens, genoeg fouten in je text.. maar waarom zou ik dat doen? Ik ben niet iemand die gaat mierenneuken om details omdat ik weet hoe irritant dat is voor mensen en daar houd ik rekening mee.
4: bekenede nedelader.
5: Oh, dan laat je mij met rust.. goh..
6: gaat heen vent...
Leer eens goed lezen...quote:Op zondag 13 januari 2008 18:38 schreef Meki het volgende:
waar is je bron
Ik snap de link niet met amin nee, wat betekend het dan?quote:Op maandag 14 januari 2008 09:40 schreef Steve_Perry het volgende:
[..]
1. Was jij niet die self proclaimed intellectuele dictator? En dan niet de link snappen met Amin. OMG
Dat is jouw interpetatie.quote:2. Joh! Je kan serieus zijn als je jouw mening ventileert, en ludiek als je inhoudelijk en kritisch commentaar ontvangt
Nog geen 3 jaar geleden gebruikte ik geeneens hoofdletters en wist ik niet dat je d en dt kon onderscheiden dmv het "ik fiets, hij fietst" model, Grammatica is nu eenmaal een van de dingen waar ik nooit waarde aan gehecht heb en nooit waarde aan zal hechten, ik heb enkel een paar vormen ervan aangeleerd omdat mensen er constant een probleem van maakten en nooit op mijn tekst zelf in wilden gaan, dat ik nu een paar keer acherelkaar een woord verkeerd spel ok, maar is dat nu iets om je over op te winden?quote:3. Owja, zal best, eerder: misschien. Althans, ik wil nog wel eens een woordje missen. Maar zonder op alle slakken zout te willen leggen, wordt je is toch wel een ernstig misser...
Ik snap nogsteeds niet wat je met amin bedoeld dus mag je dat in mijn PM even uitleggen.quote:4 Ja, maar mijn combi was natuurlijk irl vs www, meneer Amin, de intellectueel![]()
Gek he?quote:5. Owja, ga ik doen, tenminste voor vandaag dan maar, want ongetwijfeld vreten andere gebruikers zich inmiddels wel een beetje op over het kinderlijke niveau waarnaar we gezakt zijn...
Idd. Ik zeg niet dat voornoemde gekken compleet ongevaarlijk zijn, maar dé aanslag (als die er komt) zal gepleegd worden door een prima geintegreerde fundamentalist, in bezit van ID kaart en vlekkeloos verleden. Oh, en een grote rugtas vol met semtex.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:59 schreef ethiraseth het volgende:
Zolang zulke mensen schreeuwen dat ze echt wel heel erg serieus waar een aanslag zullen plegen is er niks aan de hand. Je moet pas uitkijken als je helemaal niks hoort. Een echte terrorist pleegt een aanslag, die roept niet dat hij het zal doen. Er zijn zo idioot veel plekken waar je zonder enig probleem een aanslag kan plegen dat er totaal niet druk gemaakt hoeft te worden over een stelletje relnichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |