Waarom niet?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:35 schreef invine het volgende:
En HP, Toshiba, Acer of dell begin ik niet eens aan.
Bij Dell kun je dat gewoon configureren hoor. Maar in de configuraties die zij aanbieden is inderdaad meestal een standaard videokaart inbegrepen. Het overgrote deel van de bevolking snapt toch niet wat een videokaart voor invloed heeft op het totale systeem dus is het onnodig om in de standaardsystemen een zwaardere kaart te zetten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:35 schreef invine het volgende:Ook al bied Dell geen slechte laptops aan maar zelfde probleem als bij Sony dat er een schrale 3D kaart in zit.
Waar heb je dat gehoord? Op forum.thinkpads.com staat niets daarover...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Lenovo zou ik niet aan beginnen, sinds het niet meer van IBM is is de kwaliteit achteruit geholt.
Eigen ervaring, misschien was 't een manke batch, maar het voelde niet zo solide als de IBM ThinkPads.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:17 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord? Op forum.thinkpads.com staat niets daarover...
Ik heb pas mijn Dell XPS M1330 besteld met een 8400M videokaart ipv de standaard X3100 kaart. MIsschien moet je een ander model laptop nemen? Of bedoel je dat de alternatieve kaarten die Dell aanbiedt, niet aan jouw wensen voldoen? Maar toen ik pas op zoek was naar een nieuwe laptop, kwam Dell toch uit de bus met de (voor mij) beste verhouding power/prijsquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:10 schreef invine het volgende:
Klopt, maar bij dell kan ik dus geen andere 3D kaart selecteren, die ik liever wel wil. En Thosiba is niet slecht, mijn zus heeft er ook 1 maar vind het beetje budget merk. En laat me niet beginnen over Acer want daar schijnt alles na 2 maand helemaal kapot te gaan
Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus laptop, vriend van mij heeft in principe dezelfde maar dan met de T7300 proc, maar die heeft hij via school en dat was al veel en veel goedkoper. Ook al is hij zeer tevreden er over en ik hem ook erg fijn vond werken. Maar hoor liever van wat meer mensen of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is aangezien het niet echt weinig geld is
Klopt met mijn ervaring. Vorige werkgever kocht 2 nieuwe Thinkpads (dacht ook T61) en die kregen binnen 6 maanden problemen (allebei). Een 3 jaar oude Thinkpad draaide daar echter elke dag behoorlijk wat uren en was nog optimaal in orde.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:23 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Eigen ervaring, misschien was 't een manke batch, maar het voelde niet zo solide als de IBM ThinkPads.
helaas is dat sowieso boven mijn budget en ik wil een 15,4"quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:15 schreef Oproerkraaier het volgende:
Bij surfspot kun je een Lenovo Thinkpad T61 krijgen voor 1200 euro met een Quadro FX 570M, 2 Gb Ram en een Core 2 Duo 2 Ghz...
Moet je bij partnershops kijken
Owh ja, met een 1920*1200 scherm!
Ik heb een Toshiba Laptop uit het stenen tijdperk ( Pentium 1, 133Mhzquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:10 schreef invine het volgende:
Klopt, maar bij dell kan ik dus geen andere 3D kaart selecteren, die ik liever wel wil. En Thosiba is niet slecht, mijn zus heeft er ook 1 maar vind het beetje budget merk. En laat me niet beginnen over Acer want daar schijnt alles na 2 maand helemaal kapot te gaan
Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus laptop, vriend van mij heeft in principe dezelfde maar dan met de T7300 proc, maar die heeft hij via school en dat was al veel en veel goedkoper. Ook al is hij zeer tevreden er over en ik hem ook erg fijn vond werken. Maar hoor liever van wat meer mensen of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is aangezien het niet echt weinig geld is
Je wilde er toch eventueel een laptoptopic van maken?quote:Op zondag 13 januari 2008 22:03 schreef invine het volgende:
maar mijn vraag zelf is niet wat nu een goede of slechte laptop is (waar het topic nu wel over gaat) maar of de laptop die ik in gedachten heb een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, de laptop is in principe voor mij goed en dit zijn dan ook de specificaties die ik wil.
ja na mijn vragenquote:Op zondag 13 januari 2008 22:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je wilde er toch eventueel een laptoptopic van maken?
maareh kwaliteit is van Asus meestal wel dik in orde, ze zijn ook OEM manufacturer voor veel andere merken, maar ik vind hem voor wat je er voor terugkrijgt wel stevig aan de prijs....
Keuze genoeg met jou budgetquote:Op zondag 13 januari 2008 22:19 schreef invine het volgende:
a na mijn vragen![]()
maar als ik zo kijk naar een vergelijkbare sony vaio dan zit je toch snel op 1100 euro en bij dell ook wel boven deze prijs.. alleen HP en Thosiba zijn waarschijnlijk goedkoper.
Tja, leuk, maar uiteindelijk koop je toch elke 4-5 jaar een nieuwe bak. Een levensduur langer dan 4 jaar is imho onzinning. Restwaarde is dan toch zo laag dat die geen rol meer speelt.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef leolinedance het volgende:
Zoals eerder genoemd, Toshiba wás in ieder geval erg oke!
Ik heb er 2 gehad, van die ouwe trouwe beestjes. Uit de Satelite serie meen ik. Ze doen het nu nog steeds perfect. Natuurlijk veel te traag heden ten dage, maar niet kapot te krijgen!
Wat is dán de reden om Toshiba, HP en Dell bij voorbaat af te wijzen?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:08 schreef Osramp het volgende:
[..]
Tja, leuk, maar uiteindelijk koop je toch elke 4-5 jaar een nieuwe bak. Een levensduur langer dan 4 jaar is imho onzinning. Restwaarde is dan toch zo laag dat die geen rol meer speelt.
Ik denk dat je je daar nog aardig in kan vergissen, vergeet niet, 'when it works, it works'...quote:Op maandag 14 januari 2008 16:08 schreef Osramp het volgende:
Tja, leuk, maar uiteindelijk koop je toch elke 4-5 jaar een nieuwe bak. Een levensduur langer dan 4 jaar is imho onzinning. Restwaarde is dan toch zo laag dat die geen rol meer speelt.
Laat even weten hoe de service in zijn geheel was! wil hem daar ook gaan bestellen en dan afhalen in Eindhoven (aangezien ik daar woon is dat niet zo'n probleem en bespaard me weer 10 euroquote:Op maandag 14 januari 2008 14:58 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem iig net besteld, 935 totaal via 4launch.nl
na 3 minuten kreeg ik een mailtje dat ze hem in behandeling hebben genomen, vanaf nu is het dus wachten.
ik hoor natuurlijk bij de 13% waarbij het niet lukt, aangezien er nog niet staat dat het verzonden isquote:Indien de levertijdindicator bij een product groen is dan bedraagt de verwachte levertijd 1 tot 5 werkdagen. Als u een artikel met een groene levertijdindicator voor 15:00 uur tijdens werkdagen bestelt dan is de kans zeer groot dat het artikel de volgende werkdag binnenkomt en is af te halen of verzonden kan worden. Bij een groene indicator wordt in 87% van de gevallen een levertijd van 24 uur bij afhalen en 48 uur bij verzending behaald.
Klopt, op mijn vorige werk heb ik daar toen speciaal een 2dehands laptop voor aangeschaft. Bepaalde besturingssoftware werkte gewoon beter op Windows98. Daar zijn ook wel weer nieuwere versies van, maar als je dat maar af en toe nodig hebt is een extra machine veel goedkoper. En de hardware in het veld blijft gerust 10 jaar zitten en meestal veel langer.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar nog aardig in kan vergissen, vergeet niet, 'when it works, it works'...
Ik ken mensen genoeg die hun werk nog met pentium II of III laptopjes doen, en dan moet je denken aan toepassingen in de besturing waarbij nog veel van RS232 oftewel seriële poorten gebruik gemaakt wordt.
Natuurlijk word dat op termijn vervangen door USB maar de (geluids)installaties waar ik mee werk zijn soms gerust 6-7-8 jaar oud en zullen hun werk nog wel even moeten doen.
Een van de problemen waar ik nu zelf tegenaan loop is dat mijn eigen laptop 'te nieuw'is om met die oudere apparatuur om te gaan, geen seriële poort, en de USB naar serieel converter die ik heb werkt zacht uitgedrukt, heel erg slecht.
Wat voor laptop had je ookalweer gekocht??quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:35 schreef CittaR het volgende:
ja ik heb hem ook gekocht met geld van mijn verjaardag
het enige wat beetje tegenvalt is de duur van de accu. hij staat bij mij altijd op max gebruiken, je kan hem ook op besparen enz. zetten, dan gaat ie maar anderhalf uur mee.
Hehehe ik wilde even bij Asus kijken hoe t daar werd gesteld met de accutijd, maar de site laad niet, ik hoop voor je dat de ondersteuning beter isquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:06 schreef CittaR het volgende:
degene die in de OP staat, maar ik kan hem ook op energie besparen zetten maar voor mij is dat nergens voor nodig. ik zal binnenkort wel ff kijken hoe lang die dan mee gaat.
zelf heb ik niet voor een Acer gekozen omdat de kwaliteit gewoon duidelijk minder is en de service is nog slechter.
hoezo liefst wel 5400quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ik trap dit topic maar even omhoog, omdat ik door alle laptopbomen het bos niet meer zie.
Waar ik naar op zoek ben is een laptop met 2 GB intern geheugen, 15,4 inch scherm, beetje redelijk grote hardeschijf (liefst wel 5400rpm), niet te zwaar, maar wel met een goede accuduur en een goede betrouwbaarheid.
Het budget wat ik heb is ongeveer ¤900. Wie kan mij wat verder op weg helpen?
T7500 en dergelijke zijn gewoon de namen voor de processoren, die processoren hebben vaak 2x2,XX ghz (XX is het getal wat kan verschilen per processor).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:38 schreef Domai het volgende:
Ik heb ook een vraag!
Ik heb binnenkort een nieuwe laptop nodig, aangezien mijn oude wat aftands wordt en ik er een voor school wil gebruiken.
Nu ga ik voor school binnenkort naar Amerika en kan dus ook daar een laptop aanschaffen, ik krijg alleen moeilijk zicht op verschillen in de markt (qua prijs) aangezien die modellen allemaal anders heten en ik niet precies weet hoe snel processoren zijn en hoe goed videokaarten.
Heeft iemand voor mij een overzichtje daarvan of een concreet voorbeeld dat laptops in Amerika daadwerkelijk een stuk goedkoper zijn (koers e.d. meegerekend uiteraard)?
En wat is goed? Er wordt overal gesmeten met dual core, T7250, T5500, T7500, 2GHz e.d. maar weet het niet echt...
De nieuwste Flight Sim moet er iig vlekkeloos op kunnen draaien, harde schijf ruimte is minder belangrijk (extern), en groot scherm boeit me niet heel erg.
ik heb daar gister al eens gekeken en het is net niet helemaal wat ik zoek.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:14 schreef Lippie85 het volgende:
Vandaag bij Mediamarkt alle laptops zonder btw. Ook Mac's.
Misschien zit daar wat voor iemand bij.
De processor zelf maakt niet meer lawaai. Heb jij ooit een processor lawaai horen maken?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:09 schreef invine het volgende:
AMD word veel warmer in het algemeen dan een intel en maakt vaker meer lawaai.
de cooler dan... zucht.. mierenneuker.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De processor zelf maakt niet meer lawaai. Heb jij ooit een processor lawaai horen maken?
Oké, dus ik let bij processoren vooral op de snelheid in GHz? Hoe doe ik dat bij videokaarten, want ik heb me laten vertellen dat aantal MB niet alles zegt... Is dat algemeen bekend welke goed zijn in de ICT wereld ofzo?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:52 schreef invine het volgende:
[..]
T7500 en dergelijke zijn gewoon de namen voor de processoren, die processoren hebben vaak 2x2,XX ghz (XX is het getal wat kan verschilen per processor).
Voor een flightsim zou ik gaan voor een processor met 2x 2,2 ghz en zeker 2 GB geheugen! En een fatsoenlijke 3D kaart met zeker 256mb geheugen.
Verder zijn er vast mensen die het je hier beter uit kunnen leggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |