abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:35:27 #1
182073 invine
blablabla etc.
pi_55963347
Ik zie geen algemeen laptop vragen topic (misschien een idee?) en ik ben niet echt een topic kaper dus daarom maak ik hier maar even mijn eigen topic aan. (mag tevens ook best een algemeen laptop topic worden indien animo voor).

De laptop in kwestie is deze: link

Ik heb verder nog gezocht naar een mooie VAIO, maar ik heb hierbij het gevoel dat je teveel voor de naam betaald en vaak zit er dan nog een niet al te beste 3D kaart in.
En HP, Toshiba, Acer of dell begin ik niet eens aan. Ook al bied Dell geen slechte laptops aan maar zelfde probleem als bij Sony dat er een schrale 3D kaart in zit.

Mijn doel verder is de laptop vooral voor school te gebruiken, aangezien ik een grafische opleiding doe wil ik genoeg geheugen (2gb lijkt me in principe wel genoeg) en een redelijke 3D kaart, omdat ik ook wel een keer wil gamen op mijn laptop.

Mijn vraag verder aan jullie is, omdat ik zelf niet zo in de prijzen van laptops zit (verder weet ik opzich wel wat van laptops qua performance), of deze laptop die ik hier boven gekozen heb een goede prijs/kwaliteit verhouding is en of dat er eventueel goede (of betere) alternatieven voor zijn voor de zelfde prijs klasse (+/- 950 euro).
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 10:20:44 #2
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_55968317
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:35 schreef invine het volgende:
En HP, Toshiba, Acer of dell begin ik niet eens aan.
Waarom niet?
Verders best een leuke laptop, ales d'r op en d'r aan&niks bijzonders, wel prijzig....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_55969254
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:35 schreef invine het volgende:Ook al bied Dell geen slechte laptops aan maar zelfde probleem als bij Sony dat er een schrale 3D kaart in zit.
Bij Dell kun je dat gewoon configureren hoor. Maar in de configuraties die zij aanbieden is inderdaad meestal een standaard videokaart inbegrepen. Het overgrote deel van de bevolking snapt toch niet wat een videokaart voor invloed heeft op het totale systeem dus is het onnodig om in de standaardsystemen een zwaardere kaart te zetten.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 13:10:14 #4
182073 invine
blablabla etc.
pi_55971277
Klopt, maar bij dell kan ik dus geen andere 3D kaart selecteren, die ik liever wel wil. En Thosiba is niet slecht, mijn zus heeft er ook 1 maar vind het beetje budget merk. En laat me niet beginnen over Acer want daar schijnt alles na 2 maand helemaal kapot te gaan

Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus laptop, vriend van mij heeft in principe dezelfde maar dan met de T7300 proc, maar die heeft hij via school en dat was al veel en veel goedkoper. Ook al is hij zeer tevreden er over en ik hem ook erg fijn vond werken. Maar hoor liever van wat meer mensen of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is aangezien het niet echt weinig geld is
pi_55971369
Bij surfspot kun je een Lenovo Thinkpad T61 krijgen voor 1200 euro met een Quadro FX 570M, 2 Gb Ram en een Core 2 Duo 2 Ghz...

Moet je bij partnershops kijken

Owh ja, met een 1920*1200 scherm!
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_55971392
Lenovo zou ik niet aan beginnen, sinds het niet meer van IBM is is de kwaliteit achteruit geholt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55971428
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Lenovo zou ik niet aan beginnen, sinds het niet meer van IBM is is de kwaliteit achteruit geholt.
Waar heb je dat gehoord? Op forum.thinkpads.com staat niets daarover...
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_55971563
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:17 schreef Oproerkraaier het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord? Op forum.thinkpads.com staat niets daarover...
Eigen ervaring, misschien was 't een manke batch, maar het voelde niet zo solide als de IBM ThinkPads.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55974738
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:10 schreef invine het volgende:
Klopt, maar bij dell kan ik dus geen andere 3D kaart selecteren, die ik liever wel wil. En Thosiba is niet slecht, mijn zus heeft er ook 1 maar vind het beetje budget merk. En laat me niet beginnen over Acer want daar schijnt alles na 2 maand helemaal kapot te gaan

Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus laptop, vriend van mij heeft in principe dezelfde maar dan met de T7300 proc, maar die heeft hij via school en dat was al veel en veel goedkoper. Ook al is hij zeer tevreden er over en ik hem ook erg fijn vond werken. Maar hoor liever van wat meer mensen of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is aangezien het niet echt weinig geld is
Ik heb pas mijn Dell XPS M1330 besteld met een 8400M videokaart ipv de standaard X3100 kaart. MIsschien moet je een ander model laptop nemen? Of bedoel je dat de alternatieve kaarten die Dell aanbiedt, niet aan jouw wensen voldoen? Maar toen ik pas op zoek was naar een nieuwe laptop, kwam Dell toch uit de bus met de (voor mij) beste verhouding power/prijs

Overigens is Acer niet zo slecht als dat je denkt. De Aspire serie is wat minder van kwaliteit, maar dat vind je in de prijs terug. Die laptop is ook eigenlijk bedoeld voor incidenteel gebruik. Zelf heb ik een Acer Travelmate die ik al anderhalf jaar intensief belast en die is nog prima. Maar van een Acer hoef je inderdaad niet te verwachten dat die het eeuwig blijft doen. Maar hoe belangrijk is dat? Na max 5 jaar is het ding zo aftands dat het toch niet meer meekan, of hooguit als surfbakje.
pi_55974777
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:23 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Eigen ervaring, misschien was 't een manke batch, maar het voelde niet zo solide als de IBM ThinkPads.
Klopt met mijn ervaring. Vorige werkgever kocht 2 nieuwe Thinkpads (dacht ook T61) en die kregen binnen 6 maanden problemen (allebei). Een 3 jaar oude Thinkpad draaide daar echter elke dag behoorlijk wat uren en was nog optimaal in orde.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:41:12 #11
182073 invine
blablabla etc.
pi_55976691
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:15 schreef Oproerkraaier het volgende:
Bij surfspot kun je een Lenovo Thinkpad T61 krijgen voor 1200 euro met een Quadro FX 570M, 2 Gb Ram en een Core 2 Duo 2 Ghz...

Moet je bij partnershops kijken

Owh ja, met een 1920*1200 scherm!
helaas is dat sowieso boven mijn budget en ik wil een 15,4"
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:14:58 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_55982103
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:10 schreef invine het volgende:

Ik heb een Toshiba Laptop uit het stenen tijdperk ( Pentium 1, 133Mhz ) maar die is niet kapot te krijgen, en een nieuw Acertje uit december, net als mn vriend, daarnaast hebben we op het bedrijf waar ik werk 45+ Acers in de verhuur waarvan ik er 2 heb mogen terugsturen aan Acer, die daarna prima gerepareerd/vervangen zijn.
Ook hebben we 10 Dells in de verhuur waar nooit problemen mee zijn, dus je vooroordelen kloppen naar mijn mening niet helemaal, misschien kan je beter kijken welke laptop binnen je budget de specificaties heeft die je graag wilt
pi_56004535
mooi topic, ben eigenlijk precies naar hetzelfde opzoek...

ik had deze op het oog maar die komt volgens mij redelijk overeen met degene in de openingspost.

het blijft lastig, vooral als je niet al te veel van computers weet.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:03:36 #14
182073 invine
blablabla etc.
pi_56009213
Dat is inderdaad dezelfde Cittar alleen heb je een iets slomere processor.

maar mijn vraag zelf is niet wat nu een goede of slechte laptop is (waar het topic nu wel over gaat) maar of de laptop die ik in gedachten heb een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, de laptop is in principe voor mij goed en dit zijn dan ook de specificaties die ik wil.

Kijk als het een desktop is had ik zo kunnen kiezen wat ik zou willen maar een laptop is toch net iets anders.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:10:41 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_56009395
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:03 schreef invine het volgende:
maar mijn vraag zelf is niet wat nu een goede of slechte laptop is (waar het topic nu wel over gaat) maar of de laptop die ik in gedachten heb een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, de laptop is in principe voor mij goed en dit zijn dan ook de specificaties die ik wil.
Je wilde er toch eventueel een laptoptopic van maken?
maareh kwaliteit is van Asus meestal wel dik in orde, ze zijn ook OEM manufacturer voor veel andere merken, maar ik vind hem voor wat je er voor terugkrijgt wel stevig aan de prijs....
  zondag 13 januari 2008 @ 22:19:59 #16
182073 invine
blablabla etc.
pi_56009704
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:10 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je wilde er toch eventueel een laptoptopic van maken?
maareh kwaliteit is van Asus meestal wel dik in orde, ze zijn ook OEM manufacturer voor veel andere merken, maar ik vind hem voor wat je er voor terugkrijgt wel stevig aan de prijs....
ja na mijn vragen

maar als ik zo kijk naar een vergelijkbare sony vaio dan zit je toch snel op 1100 euro en bij dell ook wel boven deze prijs.. alleen HP en Thosiba zijn waarschijnlijk goedkoper.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:28:43 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_56013719
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:19 schreef invine het volgende:
a na mijn vragen

maar als ik zo kijk naar een vergelijkbare sony vaio dan zit je toch snel op 1100 euro en bij dell ook wel boven deze prijs.. alleen HP en Thosiba zijn waarschijnlijk goedkoper.
Keuze genoeg met jou budget

klikkerdeklik
  maandag 14 januari 2008 @ 00:59:34 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_56014358
Ik heb ze allemaal bekeken die mij wel wat leken en in dezelfde prijs klasse waren (dus rond de 950 euro) en ik vind geen betere laptops, meeste hebben veel slechtere processoren en geheugen.. laat staan de 3D kaart, nouja ik ga der nog even een nachtje over slapen en wachten op me stufi
pi_56022813
het enige waar ik een beetje meezit, is dat de videokaart een GS is. stond dat niet voor een budget videokaart bij asus ofzo?
  maandag 14 januari 2008 @ 13:47:54 #20
182073 invine
blablabla etc.
pi_56022849
Ik weet niet precies waar GS voor staat, ik heb al wel gezien wat die in principe aankan en dat zijn toch wel de latere games op zeker medium en soms nog high.. maar door vista mis je wel wat fps. als je het dan voor games doet.

ik ben voor meer dan 75% zeker dat het toch die asus gaat worden omdat ik toch wel het gevoel heb dat het een betrouwbare goede laptop is.
pi_56023119
ja hij is ook wat beter dan wat ik op het oog had, en dat voor dezelfde prijs...
het gaat denk ik ook degene worden die ik ga bestellen. maar waar?
op kieskeurig tussen de prijzen staan al die goedkope bedrijfjes altijd bovenaan, en om de een of andere reden heb ik daar nooit zo'n vertrouwen in.

edit: ik kijk nu bij de goedkoopste op die site (4launch.nl) en dat ziet er niet bepaald slecht uit

[ Bericht 15% gewijzigd door CittaR op 14-01-2008 14:06:50 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 14:08:52 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56023338
Zoals eerder genoemd, Toshiba wás in ieder geval erg oke!

Ik heb er 2 gehad, van die ouwe trouwe beestjes. Uit de Satelite serie meen ik. Ze doen het nu nog steeds perfect. Natuurlijk veel te traag heden ten dage, maar niet kapot te krijgen!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:10:44 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56023386
HP Omnibook 6000 van 4 jaar oud, ook perfect dingetje. Lekker licht, typt heerlijk en de behuizing is super degelijk. Veel degelijker dan mijn 1 jaar oude Fujitsu Siemens Amilo.

Weinig redenen om beide merken uit te sluiten denk ik dan
pi_56024482
ik heb hem iig net besteld, 935 totaal via 4launch.nl

na 3 minuten kreeg ik een mailtje dat ze hem in behandeling hebben genomen, vanaf nu is het dus wachten.
pi_56025968
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef leolinedance het volgende:
Zoals eerder genoemd, Toshiba wás in ieder geval erg oke!

Ik heb er 2 gehad, van die ouwe trouwe beestjes. Uit de Satelite serie meen ik. Ze doen het nu nog steeds perfect. Natuurlijk veel te traag heden ten dage, maar niet kapot te krijgen!
Tja, leuk, maar uiteindelijk koop je toch elke 4-5 jaar een nieuwe bak. Een levensduur langer dan 4 jaar is imho onzinning. Restwaarde is dan toch zo laag dat die geen rol meer speelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')