Waarom niet?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:35 schreef invine het volgende:
En HP, Toshiba, Acer of dell begin ik niet eens aan.
Bij Dell kun je dat gewoon configureren hoor. Maar in de configuraties die zij aanbieden is inderdaad meestal een standaard videokaart inbegrepen. Het overgrote deel van de bevolking snapt toch niet wat een videokaart voor invloed heeft op het totale systeem dus is het onnodig om in de standaardsystemen een zwaardere kaart te zetten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:35 schreef invine het volgende:Ook al bied Dell geen slechte laptops aan maar zelfde probleem als bij Sony dat er een schrale 3D kaart in zit.
Waar heb je dat gehoord? Op forum.thinkpads.com staat niets daarover...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Lenovo zou ik niet aan beginnen, sinds het niet meer van IBM is is de kwaliteit achteruit geholt.
Eigen ervaring, misschien was 't een manke batch, maar het voelde niet zo solide als de IBM ThinkPads.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:17 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord? Op forum.thinkpads.com staat niets daarover...
Ik heb pas mijn Dell XPS M1330 besteld met een 8400M videokaart ipv de standaard X3100 kaart. MIsschien moet je een ander model laptop nemen? Of bedoel je dat de alternatieve kaarten die Dell aanbiedt, niet aan jouw wensen voldoen? Maar toen ik pas op zoek was naar een nieuwe laptop, kwam Dell toch uit de bus met de (voor mij) beste verhouding power/prijsquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:10 schreef invine het volgende:
Klopt, maar bij dell kan ik dus geen andere 3D kaart selecteren, die ik liever wel wil. En Thosiba is niet slecht, mijn zus heeft er ook 1 maar vind het beetje budget merk. En laat me niet beginnen over Acer want daar schijnt alles na 2 maand helemaal kapot te gaan
Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus laptop, vriend van mij heeft in principe dezelfde maar dan met de T7300 proc, maar die heeft hij via school en dat was al veel en veel goedkoper. Ook al is hij zeer tevreden er over en ik hem ook erg fijn vond werken. Maar hoor liever van wat meer mensen of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is aangezien het niet echt weinig geld is
Klopt met mijn ervaring. Vorige werkgever kocht 2 nieuwe Thinkpads (dacht ook T61) en die kregen binnen 6 maanden problemen (allebei). Een 3 jaar oude Thinkpad draaide daar echter elke dag behoorlijk wat uren en was nog optimaal in orde.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:23 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Eigen ervaring, misschien was 't een manke batch, maar het voelde niet zo solide als de IBM ThinkPads.
helaas is dat sowieso boven mijn budget en ik wil een 15,4"quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:15 schreef Oproerkraaier het volgende:
Bij surfspot kun je een Lenovo Thinkpad T61 krijgen voor 1200 euro met een Quadro FX 570M, 2 Gb Ram en een Core 2 Duo 2 Ghz...
Moet je bij partnershops kijken
Owh ja, met een 1920*1200 scherm!
Ik heb een Toshiba Laptop uit het stenen tijdperk ( Pentium 1, 133Mhzquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:10 schreef invine het volgende:
Klopt, maar bij dell kan ik dus geen andere 3D kaart selecteren, die ik liever wel wil. En Thosiba is niet slecht, mijn zus heeft er ook 1 maar vind het beetje budget merk. En laat me niet beginnen over Acer want daar schijnt alles na 2 maand helemaal kapot te gaan
Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus laptop, vriend van mij heeft in principe dezelfde maar dan met de T7300 proc, maar die heeft hij via school en dat was al veel en veel goedkoper. Ook al is hij zeer tevreden er over en ik hem ook erg fijn vond werken. Maar hoor liever van wat meer mensen of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is aangezien het niet echt weinig geld is
Je wilde er toch eventueel een laptoptopic van maken?quote:Op zondag 13 januari 2008 22:03 schreef invine het volgende:
maar mijn vraag zelf is niet wat nu een goede of slechte laptop is (waar het topic nu wel over gaat) maar of de laptop die ik in gedachten heb een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, de laptop is in principe voor mij goed en dit zijn dan ook de specificaties die ik wil.
ja na mijn vragenquote:Op zondag 13 januari 2008 22:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je wilde er toch eventueel een laptoptopic van maken?
maareh kwaliteit is van Asus meestal wel dik in orde, ze zijn ook OEM manufacturer voor veel andere merken, maar ik vind hem voor wat je er voor terugkrijgt wel stevig aan de prijs....
Keuze genoeg met jou budgetquote:Op zondag 13 januari 2008 22:19 schreef invine het volgende:
a na mijn vragen![]()
maar als ik zo kijk naar een vergelijkbare sony vaio dan zit je toch snel op 1100 euro en bij dell ook wel boven deze prijs.. alleen HP en Thosiba zijn waarschijnlijk goedkoper.
Tja, leuk, maar uiteindelijk koop je toch elke 4-5 jaar een nieuwe bak. Een levensduur langer dan 4 jaar is imho onzinning. Restwaarde is dan toch zo laag dat die geen rol meer speelt.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef leolinedance het volgende:
Zoals eerder genoemd, Toshiba wás in ieder geval erg oke!
Ik heb er 2 gehad, van die ouwe trouwe beestjes. Uit de Satelite serie meen ik. Ze doen het nu nog steeds perfect. Natuurlijk veel te traag heden ten dage, maar niet kapot te krijgen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |