abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:58:02 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55948488

Het vorige deel: Slank de lente in #115

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:59:57 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55948539
Mijn laatste post:
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik ben weer onder de 70...mijn nieuwe weegschaal gooi ik maar weg, hij gaf bij een paar keer wegen getallen tussen de 71,9 en de 68,7 aan. Waardeloos. Mijn analoge gaf 69 aan.
Altijd de weegschaal die het laagst aangeeft volgen .

Ik heb geen plek voor de weegschaal. dus ik zet hem altijd tegen de muur. Als ik me dan ga wegen, zet ik hem even op de grond. Wel altijd op dezelfde plek. Eerst geeft ie ruim een kilo teveel aan en als ik er dan nogmaals op ga staan, geeft 'ie het juiste (gewenste ) gewicht aan.
Maakt het wat uit dat hij bijna altijd verticaal staat?
Niet meer actief op Fok!
pi_55948768
TVP met een sinaasappel (een beetje een droge helaas)

Ik denk niet dat het veel uitmaakt dat de weegschaal altijd verticaal staat, zolang hij bij wegen maar verticaal staat
pi_55949016
Freecell, ga walnoten eten, heb ik ook net gedaan. Je schrikt je rot als je die dingen in de eetmeter invoert
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:21:09 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55949187
De lay-out is fucked up.
De berichten van Freecell en Isabeau zijn leeg en staan helemaal over de OP heen .

-edit- ah, nu weer goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_55949267
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, ga walnoten eten, heb ik ook net gedaan. Je schrikt je rot als je die dingen in de eetmeter invoert
Goed idee Noten. Zijn ook nog lekker!
pi_55949339
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:21 schreef Viking84 het volgende:
De lay-out is fucked up.
De berichten van Freecell en Isabeau zijn leeg en staan helemaal over de OP heen .

-edit- ah, nu weer goed .
Dat gebeurd wel vaker, ff refreshen en dan is het meestal weer goed
pi_55950176
Hai allemaal. Ik ga per maandag voor de eerste keer in mijn leven aan de lijn doen. Ik ben tot mijn schrik het afgelopen half jaar ineens 9 kilo aangekomen terwijl ik altijd een redelijk stabiel gewicht had. Tijd om er wat aan te doen dus.

Sinds twee maanden fitness ik twee keer in de week. Bij de intake werd ik gewogen en ik schrok me rot. Die weegschaal gaf 8 kilo meer aan dan mijn eigen weegschaal thuis. Die bleek dus kapot te zijn. Gisteren heb ik een nieuwe weegschaal gekocht die ook BMI en nog een heleboel andere waardes aan kan geven.

Door het sporten zit ik een stuk lekkerder in mijn vel, ik voel me wat 'strakker' en ik ben na de feestdagen 2 kilo afgevallen zonder daar wat aan te doen qua eetgedrag.
De overige kilo's ga ik er proberen af te krijgen door te blijven sporten en vanaf maandag aan het dieet van Sonja Bakker te gaan.

Het meest zie ik op tegen de avonden, wie kan er nou leven op 1 speculaasje per avond? Vooral omdat wij om een uur of 7 eten, maar om half 1 pas naar bed gaan. Aangezien ik mijn ritme toch drastisch moet veranderen, wil ik vanaf maandag ook maar gelijk een uur eerder naar bed gaan.

Verder heb ik een profiel aangemaakt bij de dieet-club. Nu moet ik nog PM-en naar Troel maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Wie kan mij dit uitleggen?

Edit: nevermind het PM-gebeuren, ik heb t ineens wel gevonden!
Spoilers!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:07:14 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55950346
Welkom Lucky_Strike .

Wat ik me wel afvraag: heb je er een weegschaal voor nodig om te weten dat je zwaarder bent geworden? (zeker als het gaat om 8 kg). Ik neem aan dat je ook wel een zwembandje hebt gekregen of dikkere bovenbenen oid .
Niet meer actief op Fok!
pi_55950446
Welkom Lucky-strike!
Als je voor het eerst gaat lijnen is Sonja Bakker misschien niet zo'n handige keuze. Je kan jezelf eens inlezen over haar dieet (en dan ook even de nadelen ) Want er zijn wel degelijk nadelen aan verbonden en eigenlijk krijg je net te weinig binnen op een dag.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:12:20 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55950479
Ik = klaar.
Nu weekend. De week is echt omgevlogen .
Straks even naar de supermarkt en om 16:30 ga ik weer hardlopen. Weer 10 minuten. Ben benieuwd of het nu alweer wat beter zal gaan dan de vorige keer.

Morgenmiddag naar mijn ouders en zondag echt een relaxdagje .

Ik heb trouwens al sinds de kerst keelpijn en een droge snotneus 's ochtends .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:13:21 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55950505
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:11 schreef freecell het volgende:
Welkom Lucky-strike!
Als je voor het eerst gaat lijnen is Sonja Bakker misschien niet zo'n handige keuze. Je kan jezelf eens inlezen over haar dieet (en dan ook even de nadelen ) Want er zijn wel degelijk nadelen aan verbonden en eigenlijk krijg je net te weinig binnen op een dag.
Omdat je met SB je metabolisme vern**kt en dan later moeilijk weer normaal kan afvallen?

Je kunt best gaan sonjabakkeren, volgens mij, als je maar wat meer eet dan zij voorschrijft. Inhoudelijk is het verder wel een goed ideet, volgens mij .
Niet meer actief op Fok!
pi_55950587
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat je met SB je metabolisme vern**kt en dan later moeilijk weer normaal kan afvallen?

Je kunt best gaan sonjabakkeren, volgens mij, als je maar wat meer eet dan zij voorschrijft. Inhoudelijk is het verder wel een goed ideet, volgens mij .
Nou, dat bedoelde ik dus ook
Het is best een goed dieet (al vind ik zelf de maaltijden saai en kunstmatig) maar je krijgt gewoon te weinig
pi_55950590
Nou, ben aan mijn eerste week Sonja Bakkeren bezig.. Valt me eerlijk gezegd erg mee.
Is ook trouwens voor het eerst dat ik echt iets aan mijn gewicht (wil) ga doen.

Teller stond maandagavond op 112kg, ben een man van 31 en ben 1,87m lang.
Daar moet dus flink wat vanaf.

Wat betreft het te weinig binnen krijgen daar heb ik echt geen last van.
Honger gevoel heb ik af-en-toe wel, maar dat is ook voor mijn gevoel weer sinds jaaaaren...
Het idee van 's-morgens ontbijten valt me ook mee. Ben daar ooit eens mee gestopt maar het bevalt me prima.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:19:47 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55950706
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, dat bedoelde ik dus ook
Het is best een goed dieet (al vind ik zelf de maaltijden saai en kunstmatig) maar je krijgt gewoon te weinig
Ja, Sonja Bakker is voor de mensen die geen zin hebben om zelf na te denken over hun eetpatroon. Ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor me is. Heb een computer met internetverbinding en ik kan de verpakkingen in de supermarkt lezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55950735
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, Sonja Bakker is voor de mensen die geen zin hebben om zelf na te denken over hun eetpatroon. Ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor me is. Heb een computer met internetverbinding en ik kan de verpakkingen in de supermarkt lezen .
Kan ik ook, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:25:47 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55950866
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:20 schreef Bart_NL het volgende:

[..]

Kan ik ook, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Een typische mannenopmerking .
Omdat ik houd van variatie in de keuken en Sonja's gerechten niet te vreten vind misschien? .

Maar als jij Sonja's gerechten lekker vindt en het niet erg vindt om om de zoveel weken weer dezelfde menu's klaar te maken, be my guest .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:26:55 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55950894
Zo, ik ga even een lekker recept opzoeken op Allerhande.nl en dan even naar de super.
OV-jaarkaart moet ook nog opgehaald worden, dus dat ik ga ook meteen maar even doen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55950995
Ik kan wel degelijk zelf nadenken over mijn eetpatroon hoor. Ik weet prima wat ik fout doe. Alleen met SB is het een stuk makkelijker omdat je maaltijden dan goed op elkaar afgestemd zijn, dat is wat mij aanspreekt. En als ik mezelf dwing om me precies te houden aan haar weekmenu's, kom ik denk ik minder in de verleiding om uitzonderingen te maken op mijn eetgedrag. En ik eet op zich gewoon goed, maar de uitzonderingen zijn het grote probleem....

Ik had zelf wel het gevoel dat ik was aangekomen, maar de weegschaal gaf het niet aan. En je wilt toch dat het lage gewicht dat de weegschaal aangeeft juist is op zo'n moment. Ik heb namelijk wel vaker het idee dat ik me dik voel alleen dan blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn. Nu dus helaas wel.

Maar wat zijn dan precies de nadelen van SB? Te weinig binnenkrijgen? En wat verder?
Spoilers!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:34:18 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55951076
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan wel degelijk zelf nadenken over mijn eetpatroon hoor. Ik weet prima wat ik fout doe. Alleen met SB is het een stuk makkelijker omdat je maaltijden dan goed op elkaar afgestemd zijn, dat is wat mij aanspreekt. En als ik mezelf dwing om me precies te houden aan haar weekmenu's, kom ik denk ik minder in de verleiding om uitzonderingen te maken op mijn eetgedrag. En ik eet op zich gewoon goed, maar de uitzonderingen zijn het grote probleem....

Ik had zelf wel het gevoel dat ik was aangekomen, maar de weegschaal gaf het niet aan. En je wilt toch dat het lage gewicht dat de weegschaal aangeeft juist is op zo'n moment. Ik heb namelijk wel vaker het idee dat ik me dik voel alleen dan blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn. Nu dus helaas wel.

Maar wat zijn dan precies de nadelen van SB? Te weinig binnenkrijgen? En wat verder?
Te weinig binnen krijgen idd (en ze schrijft merkproducten voor waar huiswerk ook wel volstaat, maar dat is niet zo ernstig).
De gevolgen van te weinig binnen krijgen moet je niet onderschatten. Je valt wel snel veel af, maar bij velen zit het er ook heel snel weer aan. Dat is het nadeel van een dieet; je doet het tijdelijk, zodra je weer normaal gaat eten ben je de lul.
En ik neem aan dat je niet je hele leven wilt sonjabakkeren? .
Daarnaast is het ook zo dat mensen die veel dieten op den duur minder of niet afvallen, omdat hun metabolisme naar de klote is. Je kunt dus het beste gewoon je eet- en beweegpatroon structureel aanpassen. Dus niet korte tijd zo heftig gaan sporten dat je heel snel veel afvalt en dan weer stoppen met sporten, maar gewoon voor de rest van je leven tijd inruimen voor sport.
Niet meer actief op Fok!
pi_55951079
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een typische mannenopmerking .
Omdat ik houd van variatie in de keuken en Sonja's gerechten niet te vreten vind misschien? .

Maar als jij Sonja's gerechten lekker vindt en het niet erg vindt om om de zoveel weken weer dezelfde menu's klaar te maken, be my guest .
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:40:58 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55951267
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Bart_NL het volgende:

[..]

Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...
Sorry, ik reageerde misschien een beetje kort door de bocht. Ik vind het leuk om af en toe met eten te experimenteren en ik heb er (nog) tijd voor.
Veel succes en ik hoop dat je met Sonja de gewenste resultaten bereikt (en houdt ) .
Niet meer actief op Fok!
pi_55951282
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Bart_NL het volgende:

[..]

Wat is er mis met 2 boterhammen als ontbijt, 4 als lunch en gewoon een "normaal" diner 's avonds? Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Je weet ook vast wel waardoor je te zwaar bent geworden. Dat komt echt niet van en boterham te veel eten.
Maar afijn, SB is makkelijk, dus als je dat wilt doen, kijk er kritisch naar. Bekijk eens hoeveel calorieen je eigenlijk binnen krijgt op een dag met dat dieet. En bedenk ook even dat je wel een lichaam hebt dat moet kunnen functioneren tijdens het afvallen.
Ga je trouwens ook sporten? Kan ook heel veel schelen.
pi_55951337
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Te weinig binnen krijgen idd (en ze schrijft merkproducten voor waar huiswerk ook wel volstaat, maar dat is niet zo ernstig).
De gevolgen van te weinig binnen krijgen moet je niet onderschatten. Je valt wel snel veel af, maar bij velen zit het er ook heel snel weer aan. Dat is het nadeel van een dieet; je doet het tijdelijk, zodra je weer normaal gaat eten ben je de lul.
En ik neem aan dat je niet je hele leven wilt sonjabakkeren? .
Daarnaast is het ook zo dat mensen die veel dieten op den duur minder of niet afvallen, omdat hun metabolisme naar de klote is. Je kunt dus het beste gewoon je eet- en beweegpatroon structureel aanpassen. Dus niet korte tijd zo heftig gaan sporten dat je heel snel veel afvalt en dan weer stoppen met sporten, maar gewoon voor de rest van je leven tijd inruimen voor sport.
Nou, bij deze beloof ik dan plechtig dat ik wat meer zal eten dan SB voorschrijft. Ik denk wel dat je een redelijk punt hebt namelik.
Het is absoluut niet de bedoeling dat ik mijn hele leven aan de lijn ga doen, ik wil absoluut niet zo zijn als mijn moeder met al haar verschillende lijn-methoden.
Mijn plan is om 9 weekmenu's van SB te gaan volgen, daardoor de benodigde kilo's af te vallen en daarna te gaan eten in een combinatie van wat ik normaal op tafel zet en SB.

Ik ben altijd een zeer fanatiek sporter geweest. Tot ik bijna 6 jaar geleden een auto-ongeluk kreeg en daar een flinke whiplash aan overhield. Daardoor heb ik jarenlang in een soort lichamelijke dip gezeten en niet meer gesport. Tot ik nieuwe medicijnen kreeg van de neuroloog en nu gaat het een heel stuk beter. Ik ben echt superblij dat ik weer kan sporten. Ik heb echt een enorme drive om weer een gezond lichaam te krijgen. Daar hoort structureel sporten bij en ook een normaal eetgedrag en een normaal slaap en waakritme bij. Maar eerst even een paar weekjes aan de lijn tot alle overtollige kilo's eraf zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik na SB mijn lichaam gezond kan en zal houden.
Spoilers!
pi_55951966
Ik heb een badpak

Best lastig om een leuke te vinden in de winter, maar heb nu een zwart met blauwe en het staat en zit een stuk beter dan een bikini

http://www.bodyfashionworld.nl/tweka/indextweka.html --> Collectie herfst 2007, en dan het tweede plaatje ( met al die blauwe badpakken en dan de meest linkse)

[ Bericht 29% gewijzigd door _Hestia_ op 11-01-2008 15:22:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')