Altijd de weegschaal die het laagst aangeeft volgenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik ben weer onder de 70...mijn nieuwe weegschaal gooi ik maar weg, hij gaf bij een paar keer wegen getallen tussen de 71,9 en de 68,7 aan. Waardeloos. Mijn analoge gaf 69 aan.
Goed ideequote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, ga walnoten eten, heb ik ook net gedaan. Je schrikt je rot als je die dingen in de eetmeter invoert
Dat gebeurd wel vaker, ff refreshen en dan is het meestal weer goedquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:21 schreef Viking84 het volgende:
De lay-out is fucked up.
De berichten van Freecell en Isabeau zijn leeg en staan helemaal over de OP heen.
-edit- ah, nu weer goed.
Omdat je met SB je metabolisme vern**kt en dan later moeilijk weer normaal kan afvallen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:11 schreef freecell het volgende:
Welkom Lucky-strike!
Als je voor het eerst gaat lijnen is Sonja Bakker misschien niet zo'n handige keuze. Je kan jezelf eens inlezen over haar dieet (en dan ook even de nadelen) Want er zijn wel degelijk nadelen aan verbonden en eigenlijk krijg je net te weinig binnen op een dag.
Nou, dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat je met SB je metabolisme vern**kt en dan later moeilijk weer normaal kan afvallen?
Je kunt best gaan sonjabakkeren, volgens mij, als je maar wat meer eet dan zij voorschrijft. Inhoudelijk is het verder wel een goed ideet, volgens mij.
Ja, Sonja Bakker is voor de mensen die geen zin hebben om zelf na te denken over hun eetpatroon. Ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor me is. Heb een computer met internetverbinding en ik kan de verpakkingen in de supermarkt lezenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, dat bedoelde ik dus ook
Het is best een goed dieet (al vind ik zelf de maaltijden saai en kunstmatig) maar je krijgt gewoon te weinig
Kan ik ook, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, Sonja Bakker is voor de mensen die geen zin hebben om zelf na te denken over hun eetpatroon. Ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor me is. Heb een computer met internetverbinding en ik kan de verpakkingen in de supermarkt lezen.
Een typische mannenopmerkingquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:20 schreef Bart_NL het volgende:
[..]
Kan ik ook, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Te weinig binnen krijgen idd (en ze schrijft merkproducten voor waar huiswerk ook wel volstaat, maar dat is niet zo ernstig).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan wel degelijk zelf nadenken over mijn eetpatroon hoor. Ik weet prima wat ik fout doe. Alleen met SB is het een stuk makkelijker omdat je maaltijden dan goed op elkaar afgestemd zijn, dat is wat mij aanspreekt. En als ik mezelf dwing om me precies te houden aan haar weekmenu's, kom ik denk ik minder in de verleiding om uitzonderingen te maken op mijn eetgedrag. En ik eet op zich gewoon goed, maar de uitzonderingen zijn het grote probleem....
Ik had zelf wel het gevoel dat ik was aangekomen, maar de weegschaal gaf het niet aan. En je wilt toch dat het lage gewicht dat de weegschaal aangeeft juist is op zo'n moment. Ik heb namelijk wel vaker het idee dat ik me dik voel alleen dan blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn. Nu dus helaas wel.
Maar wat zijn dan precies de nadelen van SB? Te weinig binnenkrijgen? En wat verder?
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een typische mannenopmerking.
Omdat ik houd van variatie in de keuken en Sonja's gerechten niet te vreten vind misschien?.
Maar als jij Sonja's gerechten lekker vindt en het niet erg vindt om om de zoveel weken weer dezelfde menu's klaar te maken, be my guest.
Sorry, ik reageerde misschien een beetje kort door de bocht. Ik vind het leuk om af en toe met eten te experimenteren en ik heb er (nog) tijd voor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Bart_NL het volgende:
[..]
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...
Wat is er mis met 2 boterhammen als ontbijt, 4 als lunch en gewoon een "normaal" diner 's avonds? Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Je weet ook vast wel waardoor je te zwaar bent geworden. Dat komt echt niet van en boterham te veel eten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Bart_NL het volgende:
[..]
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...
Nou, bij deze beloof ik dan plechtig dat ik wat meer zal eten dan SB voorschrijft. Ik denk wel dat je een redelijk punt hebt namelik.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Te weinig binnen krijgen idd (en ze schrijft merkproducten voor waar huiswerk ook wel volstaat, maar dat is niet zo ernstig).
De gevolgen van te weinig binnen krijgen moet je niet onderschatten. Je valt wel snel veel af, maar bij velen zit het er ook heel snel weer aan. Dat is het nadeel van een dieet; je doet het tijdelijk, zodra je weer normaal gaat eten ben je de lul.
En ik neem aan dat je niet je hele leven wilt sonjabakkeren?.
Daarnaast is het ook zo dat mensen die veel dieten op den duur minder of niet afvallen, omdat hun metabolisme naar de klote is. Je kunt dus het beste gewoon je eet- en beweegpatroon structureel aanpassen. Dus niet korte tijd zo heftig gaan sporten dat je heel snel veel afvalt en dan weer stoppen met sporten, maar gewoon voor de rest van je leven tijd inruimen voor sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |