Ik denk dat er meer dan genoeg talentvolle verdedigers rondlopen, maar dat t momenteel vooral opvalt omdat bij de NL-se topclubs daar nu een gebrek aan is.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:29 schreef DANILXL het volgende:
Ik krijg de indruk dat er steeds een groter gebrek komt aan talentvolle verdedigers. Wie deelt deze mening?
Als Tottenham Emanuelson al wil, geeft dat natuurlijk wel wat aan
als linkshalf is het een prima speler.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef alvarez het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg talentvolle verdedigers rondlopen, maar dat t momenteel vooral opvalt omdat bij de NL-se topclubs daar nu een gebrek aan is.
Dat de Spurs Urby Dramanuelson willen hebben is inderdaad onbegrijpelijk.
Ik krijg het bijna niet getypt als feyenoorder, maar ik ben altijd wel gecharmeerd van Heitinga. Goede mandekker die er niet voor terugdeinst om als het nodig is zo nu en dan een aanvaller onder de grasmat te schoppen. Verder is hij niet te beroerd om andermans werk te doen of in te springen door zich op de lijn op te stellen als bijvoorbeeld Stekelenburg even niet thuis is. Ik krijg altijd de indruk dat ie wat meer vooruit denkt dan de rest van de Ajax-verdediging.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:03 schreef HeyFreak het volgende:
Wat is volgens jullie dan de meest talentvolle NL verdediger? De verdediging in Oranje is ook armoedzalig, dus het wachten is op een waardige opvolger van Jaap Stam.
ja maar bij belangrijke wedstrijden is het juist hij die de steekjes laat vallern (samen met maduro en Furby overigensquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:12 schreef alvarez het volgende:
[..]
Ik krijg het bijna niet getypt als feyenoorder, maar ik ben altijd wel gecharmeerd van Heitinga. Goede mandekker die er niet voor terugdeinst om als het nodig is zo nu en dan een aanvaller onder de grasmat te schoppen. Verder is hij niet te beroerd om andermans werk te doen of in te springen door zich op de lijn op te stellen als bijvoorbeeld Stekelenburg even niet thuis is. Ik krijg altijd de indruk dat ie wat meer vooruit denkt dan de rest van de Ajax-verdediging.
Tja.. Zou best eens kunnen, maar zo goed volg ik de fouten van de verdediging van Ajax ook weer niet, want als ik dat zou doen hou ik geen tijd meer over en kan ik beter stoppen met studeren en mn vriendin eruit trappen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:37 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ja maar bij belangrijke wedstrijden is het juist hij die de steekjes laat vallern (samen met maduro en Furby overigens)
Bij Man United lopen wereld verdedigers, Vidic en Ferdinand, Neville is op de weg terug en Evra is zowel verdedigend als aanvallend goed. Ok wat daar achter staat te wachten is wel een slag minder.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:29 schreef DANILXL het volgende:
Ik krijg de indruk dat er steeds een groter gebrek komt aan talentvolle verdedigers. Wie deelt deze mening?
Als Tottenham Emanuelson al wil, geeft dat natuurlijk wel wat aan
Uitbreiding:
Als ik zie wat er bij de meeste topclubs aan verdedigers rondloopt slik ik toch even. Bijv: AC Milan, Inter, Man Utd, Chelsea, Barcelona, topclubbs in NL )
Misschien lopen er wel een paar rond, maar het zijn geen echte wereldtalenten, terwijl er genoeg werdeldtalenten in de aanval en op het middenveld rondlopen!
Omdat het gros geen verstand heeft van voetbal hier.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Wopper1 het volgende:
Waarom lees ik hier nergens Erik Pieters?
[ afbeelding ]
Eeen Fredje Bouma bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:27 schreef rubbereend het volgende:
verdedigers zijn ook vaak mislukt als spits of middenvelder in de jeugd
Dit vind ik een hele treffende uitspraak.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het is moeilijk om talentvolle verdedigers aan te wijzen, want hun kwaliteiten zijn anders, minder opvallend en komen vaak ook pas later tot uiting.
Ik wilde vroeger altijd John de Wolf zijn bij het voetballen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:20 schreef Grimm het volgende:
hoeveel goals kreeg jong oranje tegen op het ek?
Er zijn er genoeg maar iedereen vind de middenvelder en aanvallers veel intressanter, ik heb nog nooit gehoord dat iemand Ron Vlaar wilde zijn tijdens het voetballen
Maar dat zijn geen talenten meer te noemen, en daar gaat het hier juist om. Zijn allemaal ouder dan 25 als ik het goed heb, ben je geen talent meer. Al denk ik wel dat verdedigers wat later op hun top zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:05 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Bij Man United lopen wereld verdedigers, Vidic en Ferdinand, Neville is op de weg terug en Evra is zowel verdedigend als aanvallend goed. Ok wat daar achter staat te wachten is wel een slag minder.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:22 schreef Wopper1 het volgende:
Ajax wil een bod gaan uitbrengen op Erik Pieters.
Let op: Wanneer die voor Ajax gaat voetballen (betwijfel het) dan roept heel Nederland dat dit de nieuwe Frank de Boer zal zijn.
eerste die me te binnen schiet, Frank de Boer, vanaf zn 18e een vaste waarde!quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:36 schreef neilpad het volgende:
Welke top verdediger was er vroeger een talent?
Maldiniquote:Op woensdag 23 januari 2008 02:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eerste die me te binnen schiet, Frank de Boer, vanaf zn 18e een vaste waarde!
Ik wil een nieuwe Frank de Boer, niet de nieuwe Boumaquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
Van der Wiel
Marcellis
Donk (nog steeds)
Heitinga
Vlaar
Pieters
Zuiverloon
Maduro (meer middenvelder)
Braafheid
Ach, zo slecht is het toch niet?
De verdediging van het Nederlands elftal is echt dramatischquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
Van der Wiel
Marcellis
Donk (nog steeds)
Heitinga
Vlaar
Pieters
Zuiverloon
Maduro (meer middenvelder)
Braafheid
Ach, zo slecht is het toch niet?
Waarom zou Pieters meer snelheid moeten hebben? Hij is namelijk van nature helemaal geen back maar een centrale verdediger.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:12 schreef Pritt het volgende:
Snap niet dat mensen zo ondersteboven zijn van Pieters, bij het afgelopen jeugd-EK werd toch echt pijnlijk duidelijk dat hij snelheid tekort kwam. Die zie ik niet graag bij Ajax achterin en dan Slory/Beerens/George tegenover hem zien.
Mag ik jouw glazen bol lenen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik wil een nieuwe Frank de Boer, niet de nieuwe Bouma
Op zich moet een jeugdtrainer dit net als techniektraining zelf kunnen geven. Ik heb zelf erg jonge teams getraind waardoor dit mij nog niet aan bod is gekomen. Maar heb de oefeningen al wel bij elkaar gezocht van Engelse en Duitse coaches. In principe is het niet zo heel moeilijk te trainen, je moet alleen even weten waar je op moet letten. Bij tackelen draait het bijvoorbeeld meer om het moment kiezen, en een tegenstander eerst de goede hoek indrijven(channellen noemen ze dat), dan om de techniek zelf. Maar op de bal van de voet gaan staan, juiste manier dekken(niet in de kont, maar op een half metertje om er dan voor te komen, let hiervoor eens op Marcellis en Salcido, of intern. Alex, Cannavaro en Nesta) enz. maakt al een groot verschil. Rutten is bij Twente een van de weinige trainers in Nederland die dit ook daadwerkelijk traint, waardoor bij Twente modale verdedigers als Braafheid, Wielaert en Heubach grote stappen hebben gemaakt.quote:Op zondag 6 april 2008 00:32 schreef DANILXL het volgende:
inmiddels alweer een tijdje verder en het blijkt toch echt dat ik gelijk had. Nederland heeft geen fatsoenlijke verdedigers rondlopen. Hebben de tegenstanders van het ek bij de wedstrijd tegen oostenrijk meteen de achilleshiel van het NL's elftal ontdekt: de verdediging
Inmiddels kan ik alleen zeggen dat Marcellis een goede ontwikkeling doormaakt, voor de rest blijft iedereen steken in zijn ontwikkeling. Bovendien vallen de zgn. oude, ervaren rotten in het vak ook hopeloos door de mand
hofland
mathijsen
etc.
In het buitenland is een zelfde ontwikkeling te zien.
Is het misschien een idee om net als in Italie aparte verdediger-trainers aan te stellen, naast keeper en spitsentrainers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |