Hoe zijn jullie ervaringen met Schiphol en andere luchthavens? Wat vond je de beste en wat was een absolute ramp?
Ergerlijk zijn kleine luchthavens die wel veel passagiers te verwerken krijgen (Keflavik op IJsland bijvoorbeeld - lange rijen voor het geldwisselkantoor, lange rijen voor de paspoortcontrole).
Het vliegveld van de Verenigde Arabische Emiraten is ook een bezoek waard. Heel schoon en verzorgd, DE plaats om gouden sieraden voor een prikkie aan te schaffen. Maar opvallend is de koepel met een soort enorme paddestoel erin die heel mooi is belegd met blauw/witte mozaiek.
Belabberd vind ik diverse vliegvelden in de toeristische landen zoals Tunesie, Spanje en Griekenland. Weinig zitplaatsen en belachelijk dure winkeltjes. Soms moet je daar uren doorbrengen i.v.m. vertraging en dan ben je een kapitaal kwijt aan een drankje...
London Heathrow; dat vind ik dus een regelrechte ramp vooral terminal 4. oude zooi, stoelen die op elk moment afbreken, totaal geen gelegenheid om eens rustig te zitten en je boek te lezen... wel gratis internet (alleen hotmail en een engelse krant ofzo) Dure koffie.
Sydney Kingsford Smith; een heel net en verzorgd vliegveld alles is duidelijk aangegeven en heel open, net als schiphol veel glas.
Melbourne international airport; groot groter grootst... wat een mega vliegveld... ook hier weer netjes en alle voorzieningen zijn aanwezig...
Cairns international Airport... klein maar fijn, leuke taxfree winkeltjes en één grote wachtruimte... wel gezellig met echte relax banken zoals je ze thuis ook hebt staan
Auckland international Airport; modern opgezet, heel ruim en ook hier weer van die relax banken waar je eens lekker kan chillen... alleen wordt je zonder iets te drinken wel uit je slaap positie geschopt.
Christchurch International/domestic Terminal; vliegveld??? werkelijk waar het station van lutjebroek is groter... slechts 2 gates... iedere 2de passagier wordt beschouwd als drugskoerier vooral als je dan ook nog eens een Nederlands paspoort laat zien... maar dat douane volk is tenmiste beleefd (kunnen ze op schiphol wat van leren stelletje sjagies)
Bangkok; beetje blijven hangen in de jaren 70 veel van dat TL licht wachtruimtes lijken mega groot... en mega saai.
Singapore; modern, ook hier weer alles wat er op een luchthaven moet zijn... verder zien die bewakers er erg indrukwekend uit.. alleen moeten ze niet lopen zeiken om je paspoort voor elk wissewasje...
quote:ja inderdaad , Heatrow is een klote airport precies wat je zegt over die Terminal 4 dat is echt oude zooi , en aan de andere kant van het vliegveld dus dan moet je nog met zo'n smerige bus er naartoe. En op sommige plaatsen is het plafond zo laag dat je gebukt moet lopen.
Op dinsdag 26 februari 2002 19:00 schreef Gumtree het volgende:London Heathrow; dat vind ik dus een regelrechte ramp vooral terminal 4. oude zooi, stoelen die op elk moment afbreken, totaal geen gelegenheid om eens rustig te zitten en je boek te lezen... wel gratis internet (alleen hotmail en een engelse krant ofzo) Dure koffie.
Singapore; modern, ook hier weer alles wat er op een luchthaven moet zijn... verder zien die bewakers er erg indrukwekend uit.. alleen moeten ze niet lopen zeiken om je paspoort voor elk wissewasje...
Singapore vind ik de mooiste die ik gezien heb , lekker rustig ,cultureel sfeertje en schoon, alleen die bewakers heb ik geen gezien.
Ik ga dit topic flink lurken, wel interessant
Singapore vond ik zeker ook een hele mooie en nette luchthaven.
Verder is die in de VEA echt heel mooi ja met dat moziek.
vliegveld in johanessburg was ook heel netjes, lekker modern ook, in kaapstad is het in vergelijking weer een heel klein vliegveld.
LA-Lax vond ik ook wel gaaf, zeker dat restaurant wat heel hoog is, erg leuk, en ja heel veel te zien hier, een van de drukste havens in de USA.
London Stansted is lekker ruim, maar heb daar altijd het paskamergevoel, alles is gemaakt van schotten die staan, geen normale muren dus. wel een mega grote hal, en de metro is ook wel tof.
Wat minder was het vliegveld van Medan (sumatra) op zich best te doen, maar ja als je daar 5 uur vertraging hebt is het minder.
Bali, Lombok, Lekker klein, gauw een zootje zeker op Bali, dat was het trouwens ook op de luchthaven van Jakarta, maar dat vind ik wel leuk eignelijk als het maar niet te lang duurt
En ja tsjechie, kos, malta, cyprus is allemaal wat minder, dat is met meeste chaterbestemmingen. Alleen wel petje af voor Tenerife, echt heel netjes en ruim, hele mooie luchthaven voor zo'n klein eiland.
Heathrow: hangt er vanaf met welke maatschappij je vliegt, kan een goede luchthaven zijn (maar zoals al eerder gezegd hangt er vanaf welke terminal)
Ik prefereer in de omgeving London toch London City Airport (klein, gezellig en bijna midden in de stad (nou ja, Docklands dan) en Stanstead (stuk beter na de verbouwing).
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Fraport, is afhankelijk met welke maatschappij je vliegt, de terminal dus.
Als je met KLM vliegt is het zwaar ruk, je moet kilometers lopen voor een drankje ofzo en er is maar 1 winkeltje.
Als je bijvoorbeeld met Lufthansa vliegt heb je een hele lange promenade met winkeltjes e.d.
CDG vind ik een trieste betonbak.
Miami International is wel ok, alleen het douane-personeel heeft een cursus nors en onvriendelijk zijn gevolgd.
JFK vind ik een beetje erg groot, maar goed dat is wel nodig ook.
Het vliegveld op Aruba is wel ok, beetje klein, maar goed dat is het eiland ook.
Binnenkort moet ik veel op Azie vliegen, ben wel benieuwd naar de vliegvelden daar.
quote:zoweeee ben jij op al deze luchthavens geweest
Op dinsdag 26 februari 2002 22:04 schreef static het volgende:
Schiphol is toppie, Zestienhoven vind ik niets.Heathrow: hangt er vanaf met welke maatschappij je vliegt, kan een goede luchthaven zijn (maar zoals al eerder gezegd hangt er vanaf welke terminal)
Ik prefereer in de omgeving London toch London City Airport (klein, gezellig en bijna midden in de stad (nou ja, Docklands dan) en Stanstead (stuk beter na de verbouwing).
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Fraport, is afhankelijk met welke maatschappij je vliegt, de terminal dus.
Als je met KLM vliegt is het zwaar ruk, je moet kilometers lopen voor een drankje ofzo en er is maar 1 winkeltje.
Als je bijvoorbeeld met Lufthansa vliegt heb je een hele lange promenade met winkeltjes e.d.CDG vind ik een trieste betonbak.
Miami International is wel ok, alleen het douane-personeel heeft een cursus nors en onvriendelijk zijn gevolgd.
JFK vind ik een beetje erg groot, maar goed dat is wel nodig ook.
Het vliegveld op Aruba is wel ok, beetje klein, maar goed dat is het eiland ook.
Binnenkort moet ik veel op Azie vliegen, ben wel benieuwd naar de vliegvelden daar.
quote:Nee, dit topic gaat over welke de beste wattenstaafjes zijn, dombo.
Op dinsdag 26 februari 2002 22:07 schreef Kimmie het volgende:[..]
zoweeee ben jij op al deze luchthavens geweest
quote:dat restaurant heb ik gemist, ik vond LAX juist een zooitje en absoluut niet mooi.
Op dinsdag 26 februari 2002 19:54 schreef NIels25 het volgende:
LA-Lax vond ik ook wel gaaf, zeker dat restaurant wat heel hoog is, erg leuk, en ja heel veel te zien hier, een van de drukste havens in de USA.
Londen Hetrow (of was 't gatwick 'k weet 't niet meer ) een vaag gangenstelsel, kilometers lopen.. en de meest afgreiselijke soorten vloerbedekking
Puerto Vallarta is redelijk klein, maar ook wel netjes en modern.
Iemand op de luchthaven van Mexico City geweest? Vlieg hierheen halverwege maart en ben erg benieuwd hoe die luchthaven is. Iemand die er meer info over kan geven??
quote:Yep, dat is Heathrow...
Op dinsdag 26 februari 2002 22:25 schreef meXXmo het volgende:
Londen Hetrow (of was 't gatwick 'k weet 't niet meer) een vaag gangenstelsel, kilometers lopen.. en de meest afgreiselijke soorten vloerbedekking
Maar mijn favoriet buiten Schiphol is München. Daar is alles perfect geregeld, overzichtelijk, en alles is nog spik en span. Mooi veld.
En ja, Schiphol, hier kan alles soms zo verschrikkelijk mis gaan (rare banencombinaties, de-icing trucks die kapot gaan, baggagemedewerkers die de weg kwijt zijn, stomme departure-slots die nergens op slaan...etc..etc..) maar het voelt gewoon als thuis aan. Het is en blijft mijn echte favoriet.
1) Schiphol (waar lag dit ook alweer ), top!!, overzichtelijk, zeker voor een top-10 vliegveld van de wereld en top 4 van Europa.
2) Heathrow (London), Waardeloos, onoverzichtelijkste vliegveld dat ik ooit gezien heb, ook al is het ook wel het grootste vliegveld dat ik ooit gezien heb.
3) Cangi Airport (Singapore), Mooi ingericht, overzichtelijk.. kortom mooiste vliegveld dat ik ooit heb gezien.
4) Bandara Soekarno Hatta (Jakarta), geinige architechtuur, soort van half-cirkelvormig gebouw met de vliegtuigen aan de buitenkant. De helft van de winkels staan leeg in dit gebouw, lelijk afgeplakt.
5) Abu Dhabi, toffe architechtuur, was te jong om er nog veel van te kunnen herinneren. Ik geloof dat het door Nederlanders is gebouwd.
6) Makassar (Sulawesi, Indonesi), simpel gebouwtje, wel het vliegveld waar ik het meest ben geweest
7) Ngurah Rai (Den Pasar, Bali, Indonesi), eveneens simpel gebouwtje, niet echt groot.
8) Athene (Oude vliegveld), lelijk, ver van de stad.
9) Kendari (Sulawesi, Indonesi), klein, gelukkig hadden ze daar een vliegveld ander kan je er nauwelijks komen
10) Medan (Sumatra, Indonesi), Simpel, maar internationaal vliegveld, blokkendoos.
11) Surabaya (Java, Indonesi), ik moet hier zijn geweest, maar hier kan ik me echt niets van herinneren
12) Vliegveld Eelde (enige vliegveld waar ik nooit op of van heb gevlogen), erg klein, maar als ik naar schiphol moet neem ik de trein wel
quote:JFK is kleiner (qua passagiers) dan Schiphol, dus het hoeft niet zo groot
Op Tuesday 26 February 2002 22:04 schreef static het volgende:
Schiphol is toppie, Zestienhoven vind ik niets.JFK vind ik een beetje erg groot, maar goed dat is wel nodig ook.
JFK 33 mln pass, en Schiphol 40 mln
Probleem met JFK is dat het vliegveld niet in handen is van 1 bedrijf, zo is er zelfs een terminal deels in handen van Schiphol
Ben er overigens nooit geweest dus: who am I
Ljubljana - Sloveni ) kleinste nationale luchthaven die ik heb gezien. Ik zat in een cute dropje van een vliegtuig [capaciteit 48 passagiers], de landdingsbaan leek wel een fietspaadje en de luchthaven was niet veel groter dan de gemiddelde Albert Heijn. Wel schoon en vlotte afhandeling.
Leipzig - Germany ) Flink uitgebreide luchthaven [ze willen
een transfer luchthaven worden] maar relatief nog weinig vluchten, dus alles gaat lekker snel. Gigantische en nagenoeg lege parking.
Lome - Togo ) klein, chaotisch, ongeorganiseerd en weinig service [geen mogelijkheid tot geld wisselen bijvoorbeeld]
quote:ow ik vond het net zo stoer dat je daar allemaaaal al geweest bent
Op Tuesday 26 February 2002 22:08 schreef static het volgende:[..]
Nee, dit topic gaat over welke de beste wattenstaafjes zijn, dombo.
*weer een illusie armer is
quote:*kuch
Op Wednesday 27 February 2002 10:59 schreef zwijntje het volgende:
Ik ga alleen de luchthavens vermelden die nog niet genoemd zijn.
Lome - Togo ) klein, chaotisch, ongeorganiseerd en weinig service [geen mogelijkheid tot geld wisselen bijvoorbeeld]
dis is africa men!
Brussel vind is een beetje oubollig en sommige delen zijn echt al decenia aan vervanging toe maar tot nu toe altijd prima.
Milaan Linate is oud en saai. En alles is er vroeg dicht. Geen aanrader voor een late vlucht.
Milaan Malpensa is wel erg lang geleden.
Maar vooral de kleinere zijn wel lekker:
Bristol Airport is zo goed als nieuw en best mooi. Bijna geen rijen en dus lekker snel. Jammer dat de vliegtuigen altijd vertraging hebben. (Topper: 9 uur vertraging op een vlucht van 1,5 uur )
Aberdeen (Schotland): Oude zooi. Maar de wachtruimte is in de bar dus geen probleem.
Vliegveld Midden Zeeland: Leuk uitzicht op de vliegtuigen en de landingsbaan is netjes gemaaid
quote:Klopt. Ik weet toch naar welk continent ik vlieg? Zit ook onderling verschil tussen hoor.
Op Wednesday 27 February 2002 11:11 schreef Kimmie het volgende:[..]
*kuch
dis is africa men!
quote:Yup!
Op Tuesday 26 February 2002 22:25 schreef meXXmo het volgende:
Iemand op de luchthaven van Mexico City geweest? Vlieg hierheen halverwege maart en ben erg benieuwd hoe die luchthaven is. Iemand die er meer info over kan geven??
Schiphol is het beste vliegveld wat ik ken. London Stanstad is inderdaad ook ok, evenals Frankfurt (al is de bewegwijzering een ramp!).
Miami viel mij heel erg tegen: vieze toiletten en snikheet (airco???) voor zo'n modern vliegveld.
Caracas is netjes, schoon en heeft genoeg winkeltjes, maar is een doolhof. Verder ben ik op een stel van die Vakantieplaats-luchthavens geweest die allemaal n pot nat zijn: Klein maar schoon met walgelijk dure winkels...
Heb nog eventjes een ander topic geopend (was te verwachten natuurlijk!): Vreselijke, exotische of rare luchthavens
Schiphol is echt top. Alles in 1 gebouw, erg overzichtelijk. Goed aanbod van restaurantjes en winkeltjes. Mooi schoon en de bewegwijzering is echt top.
Frankfurt...is alleen top als je met Lufthansa of partners vliegt. Met andere maatschappijen word je een beetje weg gemoffeld in een hoekje. Het vliegveld is wel overzichtelijk en schoon.
Dusseldorf, wel klein...maar erg overzichtelijk en goeie snelle bagage afhandeling. Terminals zijn ook schoon en het ziet er strak modern uit.
Wenen. Een beetje hetzelfde verhaal als Dusseldorf. Alles in 1 terminal, erg schoon en goed overzichtelijk.
Parijs Charles de Gaulle vond ik echt een ramp. Ik probeer dat vliegveld zoveel mogelijk te vermijden. Is echt een klus om daar over te stappen. Bewegwijzering laat echt te wensen over. En ze zijn er ook erg goed met je koffers meesturen met het verkeerde vliegtuig. Verder is het er binnen erg vies.
London Heathrow...echt groot en onhandig met het overstappen als je in een andere terminal moet zijn. Dat vergt nogal wat tijd namelijk. Voor de rest wel ok. Genoeg restaurantjes enzo.
New York JFK. Enorm slome douane bij internationale aankomsten. Je wordt er gek van de verschillende terminals. Gelukkig heb ik nooit hoeven overstappen. De nieuwe internationale terminal is wel mooi! Voor de rest is het een ongeordend zooitje. het vleigveld ziet er een beetje uit als vergane glorie
Newark, beter dan JFK, zeker nu met de treinverbinding met Penn Station op Manhattan. De nieuwe terminal van Continental airlines is ruim opgezet, veel winkels en restaurantjes. Ook de monorail tussen de verschillende terminals is wel handig. De andere terminals zijn niet zo mooi. Wel een beetje slome bagage afhandeling. zeker het beste vliegveld in Amerika waar ik ben geweest
Boston Logan. Wel aardig omdat het heel dicht bij het centrum van de stad ligt en het makkelijk te bereiken is met de metro. Verder is het een beetje een oud en versleten vliegveld en wederom irritant zijn de verschillende terminals.
Washington Dulles. Dat vind ik nou echt een vaag vliegveld. Alle terminals staan los van elkaar en er rijden hele rare soort "maanlander" busjes tussen de terminals. Ook het aanbod van winkeltjes en restaurantjes houdt niet over
Chicago O'Hare. Grootse vliegveld dat ik ooit heb gezien. ik ben alleen maar in de United Airlines terminal geweest en weet verder niet zo veel van dat vliegveld. De terminal van UAL was wel mooi modern. Het treintje tussen de terminals schijnt maar 1 richting uit te rijden.
Minneapolis/St.Paul. Erg oud en versleten vliegveld. Veels te kleine wachtruimtes. De lage plafonds geven een beetje een claustrofobisch sfeertje. Alles is in 1 terminal en dat is wel handig.
Houston Intercontinental. Een beetje onoverzichtelijk vleigveld. Het ziet er van binnen erg jaren 70 uit. Het aanbod aan restaurantjes en winkels is wel erg klein. Gelukkig rijdt er wel een monorail tussen de terminals. Hele snelle bagage afhandeling.
Los Angeles International (LAX). Wel een prettig vliegveld. Ik ben zover alleen daar maar in de internationale terminal geweest. Die zag er wel aardig uit. Schoon en best wel modern, veel restaurantjes. Alleen de wachtruimtes zijn er duidelijk te klein.
pff....dat was het wel. Er zijn er nog meer. Maar dit waren zo'n beetje de grootsen.
Pistol Pete
quote:Yep, zie ook mijn post in Vreselijke, exotische of rare luchthavens
Op dinsdag 26 februari 2002 22:25 schreef meXXmo het volgende:
..Iemand op de luchthaven van Mexico City geweest? Vlieg hierheen halverwege maart en ben erg benieuwd hoe die luchthaven is. Iemand die er meer info over kan geven??
Nog een tip: als je in Mexico city zelf moet zijn, koop dan een kaartje voor de taxi (!) in het luchthavengebouw; kan je veel geld besparen En koop eventuele telefoonkaarten bij een tabaksstalletje.
quote:
Op woensdag 27 februari 2002 11:13 schreef Lodi het volgende:
Brussel vind is een beetje oubollig en sommige delen zijn echt al decenia aan vervanging toe maar tot nu toe altijd prima.
De luchthaven Zaventem is vandaag één van de meest moderne van de wereld: de oude gedeeltes zijn gesloten en een gloednieuwe luchthaven is verrezen.
Enkele impressies:
(avond voor de opening)
En dit is de nieuwe controletroren: (klaar in 2004)
Aruba: Erg saaie luchthaven. Bijna geen winkels en niet mooi aangekleed. Beetje kale boel.
Curacao: Ongeveer het zelfde als Aruba. Alleen mooier aan gekleed en niet van die scherpe controles. In Aruba moest je smorgens je koffers al brengen terwijl je savonds pas vertrok.
Dusseldorf: Lijkt een beetje op Schiphol in het klein. Wel alles slecht aangegeven (toen der tijd) hoe je bij welke vertrek of aankomst hal moest komen.
Gran Canaria: Weet ik niet meer zoveel vanaf is al een tijd geleden
Maimi Airport: Niet veel van gezien want we moesten daar overstappen. Maar de beveiliging was er heel slecht. Toen we het vliegtuig uit kwamen krijg iedereen een rood kartonne papiertje met daar een nummer. Pasagier 1 kreeg het nummer 1, 2 kreeg 2 enz. Als je in wilde stappen hoefde je niets te laten zien alleen dat kaartje inleveren. Als je wilde had je zo via de gang van de schoonmakers binnen kunnen komen. Maar dit was nog voor de aanslagen van 11 september. Het zal nu wel beter geregeld zijn.
quote:Dat dacht ik ook! Ik ben gisteren op het Zaventem geland. Heel mooi vliegveld. Alleen wel weinig winkels maargoed, da's niet zo belangrijk.
Op woensdag 4 juni 2003 00:03 schreef Frederic het volgende:[..]
Hoe lang is het geleden dat jij nog in Brussel bent geweest!??
De luchthaven Zaventem is vandaag één van de meest moderne van de wereld: de oude gedeeltes zijn gesloten en een gloednieuwe luchthaven is verrezen.
Enkele impressies:
[afbeelding]
(avond voor de opening)En dit is de nieuwe controletroren: (klaar in 2004)
[afbeelding]
Voor mij toch beter dan Schiphol, ik woon in Goes en dan is Zaventem maar een uur terwijl Schiphol 2 uur reizen is.
Verder ben ik ook op Heathrow geweest, dat heeft echt een enorme indruk op me gemaakt (we hebben een dikke 5 min. in de bus gezeten om van de ene naar de andere terminal te komen) maar het is idd wel een beetje onoverzichtelijk....
Ik ben ook op QAIA (Amman) geweest, maar dat maakte een beetje een bedompte indruk op mij. Het was heel druk, mensen rennen door elkaar heen en het was er ontzettend warm. De douane schoot niet op, heb echt wel een dik half uur in de rij gestaan voor een stempeltje.
Verder vond ik Abu Dhabi ook heel bijzonder. Die mozaiken (spelling laat me een beetje in de steek :S) waren ontzettend mooi. Wat een monikkenwerk
Verder vond ik ook het vliegveld van (CIA) Cairo erg apart... je komt er aan en staat bijna meteen ook weer buiten.... beetje klein. We dachten eerst dat we opgelicht werden, hehe. We moesten stickers halen voor ons visum en dachten dat ze ons ipv daarvan postzegels hadden gegeven Hahaha. Toch nog wel goedgekomen.
Eenmaal uit het vliegtuig wordt je door een concorde agenten de weg gewezen: je wordt over een gang geleid; aan de ene kant grenzend aan de muur van het vliegveld en aan de andere kant doorzichtig glaswerk, afgewerkt met een gouden omlijsting. Aan het eind ga je de trap af en kom je bij de visumcontrole. Aan de rechterkant bevindt zich een WC, met een wastafel met ijskoud water. De mensen achter de loketten zijn voor het meerendeel vrouw, mét snor. Je paspoort wordt gescand en je ontvangt een stempel op je visum. Het plafond is opgebouwd uit een patroon van metalen goudkleurige open cilinders. Adembenemend! Er vindt geen enkele controle van goederen plaats ná de visumcontrole. Slechts als je een teveel aan valuta bij je hebt, 'moet' je de 'rode route' nemen. Zo niet; dan kun je zonder controle het vliegveld verlaten.
Een andere mooie luchthaven vondt ik die van Detroit. Ik was daar in September 2002, en toen was net de nieuwe Northwest Airlines vleugel geopend. Erg mooi vliegveld, zie hier: http://www.metroairport.com - Detroit is verder trouwens een ontzettend LELIJKE stad, gelukkig hoefde ik er alleen maar door te rijden
De slechtste vliegvelden die ik heb gezien zijn LAX (Los Angeles International Airport) en London Heathrow. Beide vliegvelden zijn erg oud, en voor een groot gedeelte niet up-to-date. In het geval van LAX zijn sommige Terminals al sinds de jaren 70 nauwelijks aangepast, en zitten de van de rook geelgeslagen plafonds er nog gewoon in, uit de tijd dat er nog gerookt mocht worden op vliegvelden. Ook Heathrow doet erg oud aan. De parkeergelegenheden op LAX zijn ook hopeloos verouderd, en in veel terminals zitten nauwlijks winkels of restaurants. De enige terminal die goed is op LAX is de Bradley International Terminal, maar daar kom je als je KLM vliegt niet, aangezien KLM op de Terminal voor NorthWest Airlines aanmeert. Over een week mag ik weer naar LAX en eigenlijk heb ik daar met het "Orange Alert" (voor vliegvelden geldt dat nog steeds) helemaal geen zin in. Maar gelukkig is het altijd leuk om weer eens op reis te gaan
Chicago O'Hare was me te druk. Wel een mooi vliegveld verder, maar ben er alleen geweest voor een overstap en in de terminal waar ik aankwam was het stervensdruk, maar dat zal met name komen doordat alle "spitsvluchten" (het was 5:15 ofzo) aan het vertrekken waren.... Met moeite nog wat koffie kunnen bemachtigen bij Starbucks voordat mijn vlucht naar London vertrok
Zurich vondt ik ook niet echt geweldig, beetje te klein en doet ook erg oud aan. Miami vondt ik wel weer een leuk vliegveld, mooi ruim opgezet en confortabele stoelen overal. Dublin was ook wel grappig op zich, maar daar zat ik voornamelijk in een pub aan een stevig glas Guinness totdat het tijd was om te boarden
Schiphol is toch een van mijn favorieten, en Detroit is dus ook erg mooi, Qua vliegveld dan
Het vliegveld van Las Vegas is echt apart. Je kunt daar gewoon bij de gates gokken op automaten! Verspeel hier je geld niet trouwens, want de automaten staan veel slechter afgesteld dan in de casino's. Men weet namelijk donders goed dat de meeste gokkers op het vliegveld alleen 15 of 20 minuten gokken voor hun vlucht vertrekt, en dan kunnen ze dus zoveel mogelijk geld van je aftroggelen
Wel grappig om te zien, al die automaten....
Ons "lokale" vliegveld - Orange County Airport is ook wel ok. Lekker klein, en je kunt er naar veel bestemmingen vliegen.... en belangrijker: Het is makkelijk te bereiken en slechts op 15 minuten van mijn huis. Jammer dat ze alleen niet Internationaal vliegen, op 1 bestemming in Canada na.
Los Angeles International (LAX)
Overzichtelijk maar oud, en zeer inefficiënt opgezet, zowel voor snelle afhandeling van inchecken als het goed kunnen beveiligen.
New York JFK (JFK)
Oud, vies.
Atlanta Hartsfield (ATL)
Bovengronds echt netjes en makkelijk te navigeren. Ondergronds wat smoezelig, maar in het treintje is het weer netjes (1x overstappen, van terminal A naar E... tien minuten lopen van A naar B, dus toen maar de lightrail genomen)
Londen Heathrow (LHR)
zie New York JFK
Brussel Zaventem (BRU)
Geen idee hoe ik ben gekomen waar ik moest zijn, maar echt moeilijk was het niet. Zag er ook goed uit.
Rome Fiumicino (FCO)
Toe aan een opknapbeurt maar niet moeilijk te navigeren.
Deze zomer zal ik waarschijnlijk Rotterdam en Kopenhagen aan een onderzoek kunnen onderwerpen...
quote:Schiphol vind ik niet speciaal, Zestienhoven is een van de beste vliegvelden die ik ken. Eindhoven vind ik ook niets...
Schiphol is toppie, Zestienhoven vind ik niets.
Ben ik dan de enige die Schiphol niets vind?
Rotterdam (Zestienhoven) is een heel fijn luxe vliegveld (houten vloeren, marmeren balies, design meubelen, etc), waar je nergens hoeft te wachten (inchecken, douane, bagage) en de mensen overal zeer vriendelijk zijn. En je bent er binnen een paar minuten doorheen. Ik betaal daar graag meer voor! (over anderhalve week ben ik er weer!)
Schiphol moet je overal wachten, vooral bij de douane als je daar na je marathon aankomt. Ze hebben veel te weinig douanepersoneel. 2-3 beambten voor het hele vliegveld... Belachelijk!
Heathrow en JFK zijn inderdaad de allerslechtste vliegvelden van de westerse wereld en vermijd ik nu dus ook.
London City Airport is geweldig, net als Rotterdam: Zeer luxe en je hoeft weer nergens te wachten! En het is ook nog een 40 minuten door2door van waar ik woon. Van waar ik woon in London naar de andere kant van de stad duurt bijna langer dan dat ik naar m'n broer in Rotterdam ga...
quote:Is ook niet zo heel erg vreemd dat Rotterdam en London City zo luxe zijn. Dat zijn allebei business-airports. Het percentage van de passagiers daar dat voor zaken een dagje op en neer vliegt is astronomisch vergeleken met de meeste andere internationale (doch niet intercontinentale) vliegvelden.
Op woensdag 14 januari 2004 15:12 schreef Individual het volgende:[..]
Rotterdam (Zestienhoven) is een heel fijn luxe vliegveld (houten vloeren, marmeren balies, design meubelen, etc), waar je nergens hoeft te wachten (inchecken, douane, bagage) en de mensen overal zeer vriendelijk zijn. En je bent er binnen een paar minuten doorheen. Ik betaal daar graag meer voor!
(over anderhalve week ben ik er weer!)
Schiphol moet je overal wachten, vooral bij de douane als je daar na je marathon aankomt. Ze hebben veel te weinig douanepersoneel. 2-3 beambten voor het hele vliegveld... Belachelijk!
[..]
London City Airport is geweldig, net als Rotterdam: Zeer luxe en je hoeft weer nergens te wachten! En het is ook nog een 40 minuten door2door van waar ik woon. Van waar ik woon in London naar de andere kant van de stad duurt bijna langer dan dat ik naar m'n broer in Rotterdam ga...
Enne... er zijn wel meer douanebeambten op Schiphol... minimaal 2 of 3 per terminal
Coca (Ecuador). Slechts 1 bestemming: Quito. De kleinste luchthaven die ik gezien heb. Een vervallen "bunker", geen bagagecontrole (wel werd er gefouilleerd) en waar je de kaartjes (15 euro) bij een vriendelijke mevrouw kocht die later ook nog eens de hostess bleek te zijn
Washington. Ook een bunker van grijs beton. Wel efficient. Opvallend is de rokersruimte (slechts 1) die lijkt op een aquarium: een kamer helemaal van glas midden in de luchthaven VOL met rook
Flughafen Düsseldorfquote:Op woensdag 12 mei 2004 15:24 schreef nodisch18 het volgende:
Zaventem is het beste!
Ook een flink pluspunt is dat je recht voor de deur van de vertrekhal kan parkeren voor een habbekrats (4 dagen 50 euro)
Probeer niet te slapen in Adelaide Airport, ze gaan dicht 's nachts en dat heb ik het gemerkt ook!!... Nou toen maar een nachtje doorgebracht bij de 24-7 Hungry Jacks (= Burger King).quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:00 schreef Undergod het volgende:
http://www.sleepinginairports.net/
leuke site....
Zaventem nieuwe stijl is een zeer mooie luchthaven. Alleen jammer dat het naar de gates zo'n klere end lopen is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:24 schreef nodisch18 het volgende:
Zaventem is het beste!
Die belgen die er werken maken het alleen al het beste vliegveld! Verder is alles overzichtelijk, de controles en bagage afhandeling lekker vlot, en natuurlijk veel beter te bereiken dan Schiphol vanuit Eindhoven. Ook een flink pluspunt is dat je recht voor de deur van de vertrekhal kan parkeren voor een habbekrats (4 dagen 50 euro)
Is dat dan zo verandert in 3 jaar tijd???? Toen ik er was mocht ik nog gewoon naar het vliegtuig lopen (en er stonden er nog wel 2 naast elkaar, dus ik had de verkeerde kunnen nemen!quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
De luchthaven van Phnom Penh is een drama. Die presteerden nog om 20 meter (!) naar het vliegtuig te rijden in een bus. Niks lopen. Alles is totaal overpriced, en als je eerder in Cambodja bent geweest en de armoe er gezien hebt, krijg je het schaamrood op je kaken. Volkomen westers, en het zou me niet verbazen als het door een grote Amerikaanse firma uitgebaat wordt.
Wat zijn nou in godsnaam 20 minuutjes op een mensenleven (Hooguit).??quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:57 schreef Wakey het volgende:
en ik erger me aan het taxien van/naar de Polderbaan.
quote:Op zondag 16 mei 2004 02:49 schreef Biglebowski het volgende:
[..]
Wat zijn nou in godsnaam 20 minuutjen taxi-en op een mensenleven ??
In Westerse landen wel, maar daarbuiten moet je vaak nog langer wachten dan bij grotere vliegvelden ... In Cairo mocht ik pas 2 uur voordat et vliegtuig vertrok door de douane, stond ik daar om 1 uur savonds in een hal met 3 bankjes te wachten totdat ik erdoor mocht...quote:Op dinsdag 26 februari 2002 17:10 schreef k_man het volgende:
Ja maar ik heb het idee dat kleine luchthavens vaak wat klantvriendelijker zijn. Snelle bagage afhandeling, niet zo lang van tevoren hoeven inchecken. Dat soort dingen.
Saai!! Vóór de security hebben ze (in terminal 1) precies één Starbucks-karretje waar je wat kunt kopen. Na de security hebben ze wat kleine winkeltjes (voorzover je het zo kunt noemen.) en kun je vrijwel nergens fatsoenlijk zitten, alleen bij de gates.quote:Op donderdag 8 juli 2004 15:46 schreef julekes het volgende:
O'Hare Chicago: Botte customs, maar verder wel okay. Niet echt bijzonder.
volgens mij is dat wel bij meer airports in de USA zo. Newark (EWR) heeft ook speciale terminals voor verschillende maatschappijen..quote:Op woensdag 27 februari 2002 10:48 schreef Singa het volgende:
JFK is kleiner (qua passagiers) dan Schiphol, dus het hoeft niet zo groot
JFK 33 mln pass, en Schiphol 40 mln
Probleem met JFK is dat het vliegveld niet in handen is van 1 bedrijf, zo is er zelfs een terminal deels in handen van Schiphol
Ben er overigens nooit geweest dus: who am I
haha ze zijn nie al te positief over Papeete (Tahiti) waar ik over 7 weken heen gaquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:00 schreef Undergod het volgende:
http://www.sleepinginairports.net/
leuke site....
Ik dacht zelfs derde, na Charles de Gaulle en Frankfurt (Londen heeft te veel vliegvelden, om één topper er tussen te hebben).quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:23 schreef The.PhantoM het volgende:
En van de andere airports weet ik het niet meer. Schiphol is trouwens wel oke. Ik dacht dat Schiphol in de top 5 stond van grootste airports in europa?
Nee, London Heathrow is het drukste vliegveld van Europa, en 3e in de wereld:quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:22 schreef k_man het volgende:
Ik dacht zelfs derde, na Charles de Gaulle en Frankfurt (Londen heeft te veel vliegvelden, om één topper er tussen te hebben).
Ah, dank je. Plus Gatwick er nog bij.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:07 schreef maartena het volgende:
Nee, London Heathrow is het drukste vliegveld van Europa, en 3e in de wereld:
Natuurlijk is London veel belangrijker dan Parijs!! Het grappige van de Londonse vliegvelden is dat Heathrow maar twee runways (is er een kort woord voor start- en landingsbaan?) heeft. Dat wil nog wel eens vertragingen opleveren.quote:Op woensdag 1 december 2004 07:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, dank je. Plus Gatwick er nog bij.
Heeft Londen veel overstappers? Of is Londen als stad zoveel belangrijker dan Parijs?
Voor de geïnteresseerden, nog recentere cijfers (12 mnd t/m aug 2004), groei/krimp in procenten erachter (* erachter als ik er ben geweestquote:Op woensdag 1 december 2004 00:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Want?quote:Op woensdag 1 december 2004 08:59 schreef Individual het volgende:
Natuurlijk is London veel belangrijker dan Parijs!!
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Want?
Londen is weliswaar belangrijker voor de financiële sector, maar Parijs is cultureel bijv weer veel belangrijker.
quote:Heathrow (London), Waardeloos, onoverzichtelijkste vliegveld dat ik ooit gezien heb, ook al is het ook wel het grootste vliegveld dat ik ooit gezien heb.
quote:Op woensdag 1 december 2004 07:02 schreef k_man het volgende:
Heeft Londen veel overstappers?
Schiphol is basic, gewoon goed, niets op aan te merken.. alhoewel.. ik erger me kapot als je er s'ochtends vroeg met een charter moet vertrekken, er is dan welgeteld 1 of 2 barretjes open en daar staan dan gigantische rijen voor een kopje koffie, dat vind ik echt super waardeloos voor het formaat Schiphol, het is al erg genoeg dat je er al om 4.00 moet verschijnen om dan vervolgens met zoiets geconfronteerd te worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2002 16:50 schreef k_man het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |