abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 19:50:44 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_55932215
Over een paar dagen moet ik mijn vriezer maar weer eens een keertje ontdooien.

Heeft iemand nog tips om het wat sneller te laten gaan? Het enige dat ik kan bedenken is een pan met heet water er in zetten of met de fohn aan de slag.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_55932658
Pan met kokend water even een uurtje erin zetten, dan semi-smelt al het ijs en kan je het met een krabber makkelijk eruit halen. Als je alles helemaal zou laten ontdooien, komt er zo'n mooie golf water uit je ding als je hem open doet.
pi_55933043
Van 'omaweetraad.com':
Een plantenspuit (hoge druk) vullen met warm water en hiermee de lege diepvries van boven naar beneden bespuiten. Een heel snel resultaat.
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 20:22:58 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_55933104
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:07 schreef Xeanor het volgende:
Pan met kokend water even een uurtje erin zetten, dan semi-smelt al het ijs en kan je het met een krabber makkelijk eruit halen. Als je alles helemaal zou laten ontdooien, komt er zo'n mooie golf water uit je ding als je hem open doet.
Ik zet hem sowieso open en zoveel ijs zit er nou ook weer niet in gelukkig.

Die hogedrukspuit is wel een goed idee, helaas heb ik er geen een.
niet zo tof doen
pi_55933166
Vergeet je niet het uitlek klepje/bakje/ding/geval open te doen of eruit te trekken?
ijs_beer fan!
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:26:40 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55933208
Ik zou geen krabber oid gebruiken.
Pan erin, warme theedoek oid, maar niet krabben, dan beschadig je alleen maar de vriezer.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_55933356
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:50 schreef Karina het volgende:
Over een paar dagen moet ik mijn vriezer maar weer eens een keertje ontdooien.

Heeft iemand nog tips om het wat sneller te laten gaan? Het enige dat ik kan bedenken is een pan met heet water er in zetten of met de fohn aan de slag.
Warme pan werd afgeraden door de handleiding van m'n koelvriescombi!
Ik pak altijd een grote ventilator, die laat ik de vriezer inblazen aan de bovenkant, en aan de onderkant komt de koude lucht dan naar buiten. Gaat veel sneller dan met pannen water!

Oh, een fohn en water gaat niet samen he........
censuur :O
pi_55933517
Qua dit soort dingen ben ik echt een huishoudramp. Wij hebben zo'n vriesvakje wat boven de koelkast zit. Wel apart deurtje ervoor, en dan een vak met een plankje.

We proberen telkens dat vriesvak leeg te krijgen maar er komt toch steeds weer iets bij, en ik zie het ook niet zitten om spul weg te gaan gooien. Buren met vriezer hebben we ook niet.

Is er een manier om de vriezer ijsvrij te krijgen en toch niet de hele inhoud weg te hoeven gooien?
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 20:48:24 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_55933764
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oh, een fohn en water gaat niet samen he........
Ik was niet van plan de fohn er in te leggen hoor
@Nanking: er zit een gaatje met een stop er in die je er uit kan halen, daar kun je dan een bakje of zo onder leggen, niet dat het helpt, want de vorige keer moest ik ook met handdoeken in de weer.
niet zo tof doen
pi_55933824
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Qua dit soort dingen ben ik echt een huishoudramp. Wij hebben zo'n vriesvakje wat boven de koelkast zit. Wel apart deurtje ervoor, en dan een vak met een plankje.

We proberen telkens dat vriesvak leeg te krijgen maar er komt toch steeds weer iets bij, en ik zie het ook niet zitten om spul weg te gaan gooien. Buren met vriezer hebben we ook niet.

Is er een manier om de vriezer ijsvrij te krijgen en toch niet de hele inhoud weg te hoeven gooien?
Gewoon in de koelkast leggen, je doet er geen uren over om zo'n vriesvakje te ontdooien hoor.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_55933948
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:50 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Gewoon in de koelkast leggen, je doet er geen uren over om zo'n vriesvakje te ontdooien hoor.
Doe 's een huishoud-autist-stappenplan ?
pi_55934084
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:55 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Doe 's een huishoud-autist-stappenplan ?
1. Leg alle spullen uit je vriesvakje in je koelkast.
2. Zet een kom met heet water in je vriesvakje.
3. Eventueel als er een dikke ijslaag inzit kun je met een föhn op de hete stand het ijs ontdooien.
4. Schraap het ijs eruit.
5. Maak het vriesvak droog.
6. Leg je spulletjes weer terug in het vriesvak.
7. Doe het deurtje dicht.
pi_55934124
Ik ga het morgen proberen. Maak ik er een fotoverslag van.
pi_55934203
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Keispannend!
pi_55936817
iuk heb het laatst gedaan met een pan heet water, een fohn en een spatel, lekker onverantwoord

waar zit je uitlekklepjebakjeding/geval
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55938581
ik gebruik een verf stripper heen en weer zwaaien en zorgen dat je buiten de koelkast blijft i.v.m waterdruppels.
Niet zoals mijn broertje de verfstripper op een stoel leggen zodat die de diepvriezer in blaast en dan weg gaan (groot gedeelte van de achterkant was redelijk weg gesmolten )

[ Bericht 7% gewijzigd door Sorella op 12-01-2008 14:11:54 ]
pi_55969728
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
En?
pi_55969777
De batterijen waren leeg en als je al aan het bikken bent, en je denkt "oh, foto's!", maar de batterijen zijn leeg, dan ga je ook niet helemaal zoeken naar volle batterijen want ohjee-stel-je-voor-dat-alles-ontdooit!

Maar 't is gelukt hoor! Er kwam zoveel ijs uit dat ik er twee gootstenen tot aan de rand toe mee kon vullen . En dat is dan uit een klein vriesvakje, met één plankje.
pi_55970854
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:00 schreef Razztwizzle het volgende:
De batterijen waren leeg en als je al aan het bikken bent, en je denkt "oh, foto's!", maar de batterijen zijn leeg, dan ga je ook niet helemaal zoeken naar volle batterijen want ohjee-stel-je-voor-dat-alles-ontdooit!

Maar 't is gelukt hoor! Er kwam zoveel ijs uit dat ik er twee gootstenen tot aan de rand toe mee kon vullen . En dat is dan uit een klein vriesvakje, met één plankje.

En nu past er ineens veel meer in zeker!
pi_55974996
Hoe vaak moet je eigenlijk je vriezer ontdooien?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 21:07:55 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_70457222
Ik moet vrijdag ook maar eens ontdooien. Waarom vrijdag? Dan is de vriezer op z'n leegst

Is er nog iets waar ik op moet letten? Trek ik gewoon de stekker eruit, en dan ontdooien/dweilen maar?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 juni 2009 @ 17:34:42 #22
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_70485229
No frost op de koelkast/vriezer hebben staan, is ook fijn btw
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 20:03:25 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_70490092
die van ons is relatief antiek, ik kan niet eens een typenummer vinden hij zat nog in het appartement toen wij erin kwamen, en hebben 'm toen maar gehouden. toch wel handig. maar nu doet ie de naam 'ijs'kast iets teveel eer aan naar mijn zin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')