Ja, daar kwam ik ook achter. Ik denk dat ik bij een aantal films misschien op de dag zelf nog effe ga checken of er nog plek is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:26 schreef SCH het volgende:
Kut man, wat is er al enorm veel uitverkocht
Dat vind ik leuk, unfinished sky is een project van ons. Ik vind het zo leuk dat deze zo goed ontvangen lijkt te worden!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:08 schreef Bayswater het volgende:
Unfinished Sky en REC de favorieten momenteel. Gelukkig hebben beide films de hoge verwachtingen waar kunnen maken.
Vanavond de premiere van TBS.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:47 schreef tgs. het volgende:
Hoi hoi, na een dagje druk bezig te zijn geweesten veel feesten
![]()
hieronder wat meer sfeer impressies van gisteren en vandaag.
[ afbeelding ]
De video-helpdesk voor geaccrediteerde Pers om er een van de vele video's te huren
voor screening (scheelt in een zaal te gaan zitten)
[ afbeelding ]
De videotheek in al zijn glorie met de vele screening-booths
[ afbeelding ]
De screening-booths zijn dit jaar allemaal voorzien van een iMac!
[ afbeelding ]
Mijn screening-booth met alle 'rommel' er omheen
[ afbeelding ]
Premiere-avond in de grote Zaal van De Doelen van buiten gezien
[ afbeelding ]
De Grote Zaal Foyer van De Doelen waar na afloop de premiere-cocktail party is
[ afbeelding ]
De grote bar in de Schouwburg voor de ROBECO premiere-avond
[ afbeelding ]
Zelfs Leefbare mensen zijn door de hoofdsponsor uitgenodigd
[ afbeelding ]
De champagne van hoofdsponsor ROBECO staat weer als vanouds koud
[ afbeelding ]
Gratis hapjes en ditto alcohol is het devies van ROBECO voor zijn clientele
[ afbeelding ]
Beurscrisis? Nee hoor, onze Robeco fondsen gaan prima, we nemen er nog een
[ afbeelding ]
De PR afdeling van ROBECO doet het bedrijf eer aan met 'Daphne Bunskoek' look-alike
[ afbeelding ]
De hele Schouwburg was 1 grote hangplek voor de ROBECO genodigden
[ afbeelding ]
De ROBECO Lounge corner
quote:Opzich een heel interessant beginpunt voor een documentaire, deze advocaat die niet alleen professioneel maar ook qua overtuiging enorm betrokken is bij de mensen die hij verdedigt.
Helaas heeft de maakster zich niet kunnen inhouden. Door talloze zij-weggetjes en uitstapjes verlies je al snel het overzicht. Waar de docu nog begint met de advocaat zelf, gaat dit al snel over in aandacht voor terroristen en terrorisme zelf. De advocaat wordt naar de achtergrond gedwongen door lange en uitgebreide overzichten van verschillende terroristische organisaties.
Erg zonde, want de hoofdpersoon, zijn achtergrond, en de ethische dilemma's die met zijn gedrag samenvallen verdienen een evenwichtigere documentaire met meer focus.
Dus als je als journalist zo'n screener wil zien moet je op een hard stoeltje zitten en met je neus op een beeldscherm zitten? Dan zou ik toch liever in de zaal zitten.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:47 schreef tgs. het volgende:
Hoi hoi, na een dagje druk bezig te zijn geweesten veel feesten
![]()
hieronder wat meer sfeer impressies van gisteren en vandaag.
[ afbeelding ]
De video-helpdesk voor geaccrediteerde Pers om er een van de vele video's te huren
voor screening (scheelt in een zaal te gaan zitten)
[ afbeelding ]
De videotheek in al zijn glorie met de vele screening-booths
[ afbeelding ]
De screening-booths zijn dit jaar allemaal voorzien van een iMac!
[ afbeelding ]
Mijn screening-booth met alle 'rommel' er omheen
Mja, lekker in het donker aantekeningen maken met je kladblokjequote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dus als je als journalist zo'n screener wil zien moet je op een hard stoeltje zitten en met je neus op een beeldscherm zitten? Dan zou ik toch liever in de zaal zitten.
Ik was natuurlijk vergeten dat de gemiddelde journalist het geheugen van een goudvis heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:39 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, lekker in het donker aantekeningen maken met je kladblokje
Wat doe jij voor werk dan? Als ik vragen mag.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:38 schreef SHE het volgende:
Screening booths zijn doorgaans altijd kut, alleen op AFM waren ze soms comfy.
Ik heb nooit begrepen waarom men daar zo'n big deal van maakt; een beetje pers gaat naar de viewing bij de distributeur of productiemaatschappij. Die hebben net als bij ons een eigen bioscoop in het pand. Heb je tenminste een lekkere pluche stoel.
Geloof me, ook al heb je geen pers/productiehuis-pas..je mist niets! Ik denk dat je zelfs het film en festivalgevoel beter beleefd als doodnormale bezoeker.
Theo Maassen speelt echt een glansrol, maar dit karakter is dan ook helemaal voor hem weggelegd. Ik denk juist dat er wel erg veel in de film gebeurt, en dan hoofdzakelijk in de hersens van onze TBS'er Johan. Hoe dit wordt weergegeven is weergaloos verfilmd en geacteerd. Het jammerlijke is dat de andere scenes (Ontsnapping/ politieoptredens) regelmatig de boventoon voeren en helaas wat minder zijn uitgewerkt ( het valt mij op dat de Nederlandse Politie altijd wat amateuristisch overkomt in films of is dit gewoon een weergave van de werkelijkheid?).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:21 schreef Breuls het volgende:
Film is wel goed. Wel erg Nederlands: heel puur, geen overbodig Hollywoodspectakel, wat aan de ene kant erg goed is en je aan de andere kant doet afvragen wat er nu eigenlijk in de film gebeurt. En op dat laatste is het antwoord: niet zoveel. Maar da's niet erg. Theo Maassen past erg goed in zijn rol, de rol van Lisa Smit is soms wat vreemd. Niet dat zij Tessa niet goed neerzet, maar meer dat ik soms haar (toch wat ontspannen) houding niet zo begrijp.
Zat gister bij Sweeny Todd, hadden een aantal recensenten het erover dat één van hen een nieuw trucje had ontdekt, namelijk dat je je telefoon als lichtje kan gebruikenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk vergeten dat de gemiddelde journalist het geheugen van een goudvis heeft.
Dat zeker, en idd geen slecht woord over Maassen. Ik twijfelde geen minuut aan zijn karakter.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:01 schreef Bayswater het volgende:
Uiteindelijk is dit een prima Nederlandse budgetproduktie geworden.
Dat is wel te vinden in de Industry manual v/h IFFRquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk dan? Als ik vragen mag.
Je kunt het altijd proberen. Vaak komen er 1 à 2 uur van tevoren nog wat niet opgehaalde reserveringen vrij.quote:Op zondag 27 januari 2008 01:02 schreef magnifor het volgende:
Jammer dat No Country for Old Men is uitverkocht. Worden er nog extra kaarten verkocht op de dag dat de film wordt gedraaid?
Die komt wel in de bios, het festival is juist leuk om films te zien die niet in de bios te zien zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 01:02 schreef magnifor het volgende:
Jammer dat No Country for Old Men is uitverkocht. Worden er nog extra kaarten verkocht op de dag dat de film wordt gedraaid?
Verrek je hebt gelijkquote:Op zondag 27 januari 2008 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Die komt wel in de bios, het festival is juist leuk om films te zien die niet in de bios te zien zijn.
Waarom moet jij publiekskaartjes kopen als je pers bent?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:48 schreef SCH het volgende:
Ik schrijf altijd in het donker, heel groot
En heb ook wel eens een pen met een lichtje oid.
Of schrijf meteen na de film.
Je moet wel schrijven want alles onthouden: je eigen registraties en gedachten en vragen en details, dat is echt niet te doen. Maar wat steekwoorden opschrijven en het dan meteen na de film uitwerken.
ik ga er nu als privepersoon heen en niet alsquote:Op zondag 27 januari 2008 14:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom moet jij publiekskaartjes kopen als je pers bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |