abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:48:18 #126
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56316697
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:38 schreef SHE het volgende:
Screening booths zijn doorgaans altijd kut, alleen op AFM waren ze soms comfy.
Ik heb nooit begrepen waarom men daar zo'n big deal van maakt; een beetje pers gaat naar de viewing bij de distributeur of productiemaatschappij. Die hebben net als bij ons een eigen bioscoop in het pand. Heb je tenminste een lekkere pluche stoel.

Geloof me, ook al heb je geen pers/productiehuis-pas..je mist niets! Ik denk dat je zelfs het film en festivalgevoel beter beleefd als doodnormale bezoeker.
Wat doe jij voor werk dan? Als ik vragen mag.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:01:12 #127
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56316906
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:21 schreef Breuls het volgende:
Film is wel goed. Wel erg Nederlands: heel puur, geen overbodig Hollywoodspectakel, wat aan de ene kant erg goed is en je aan de andere kant doet afvragen wat er nu eigenlijk in de film gebeurt. En op dat laatste is het antwoord: niet zoveel. Maar da's niet erg. Theo Maassen past erg goed in zijn rol, de rol van Lisa Smit is soms wat vreemd. Niet dat zij Tessa niet goed neerzet, maar meer dat ik soms haar (toch wat ontspannen) houding niet zo begrijp.
Theo Maassen speelt echt een glansrol, maar dit karakter is dan ook helemaal voor hem weggelegd. Ik denk juist dat er wel erg veel in de film gebeurt, en dan hoofdzakelijk in de hersens van onze TBS'er Johan. Hoe dit wordt weergegeven is weergaloos verfilmd en geacteerd. Het jammerlijke is dat de andere scenes (Ontsnapping/ politieoptredens) regelmatig de boventoon voeren en helaas wat minder zijn uitgewerkt ( het valt mij op dat de Nederlandse Politie altijd wat amateuristisch overkomt in films of is dit gewoon een weergave van de werkelijkheid?).
Uiteindelijk is dit een prima Nederlandse budgetproduktie geworden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:13:44 #128
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56317077
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik was natuurlijk vergeten dat de gemiddelde journalist het geheugen van een goudvis heeft.
Zat gister bij Sweeny Todd, hadden een aantal recensenten het erover dat één van hen een nieuw trucje had ontdekt, namelijk dat je je telefoon als lichtje kan gebruiken Overigens zeer irritant als je gewoon rustig een film probeert te kijken. Daarna gingen ze helemaal technieken uitdenken om in het donker te kunnen schrijven

Kan het overigens wel begrijpen als je iets van 5 films achter elkaar moet kijken, maar voor de rest moet het toch wel te onthouden zijn.

En nu ik die klote stoelen bij die screening booths heb gezien weet ik zeker dat ik geen prof. filmjournalist wil worden.
  Admin zaterdag 26 januari 2008 @ 12:15:30 #129
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56317111
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:01 schreef Bayswater het volgende:

Uiteindelijk is dit een prima Nederlandse budgetproduktie geworden.
Dat zeker, en idd geen slecht woord over Maassen. Ik twijfelde geen minuut aan zijn karakter.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:40:25 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56318359
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat doe jij voor werk dan? Als ik vragen mag.
Dat is wel te vinden in de Industry manual v/h IFFR
pi_56318507
Ik schrijf altijd in het donker, heel groot
En heb ook wel eens een pen met een lichtje oid.
Of schrijf meteen na de film.
Je moet wel schrijven want alles onthouden: je eigen registraties en gedachten en vragen en details, dat is echt niet te doen. Maar wat steekwoorden opschrijven en het dan meteen na de film uitwerken.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:15:59 #132
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56324171
Misschien ga ik er maandag heen met mijn vader, want mijn moeder is ziek (zoals elk jaar, tijdens het filmfestival XD). Maar dat moet ik nog ff zien, misschien voelt mn moeder zich toch wat beter en gaat ze wel.
Vind het supergaaf, maar heb helaas dit jaar niet zoveel tijd om erheen te gaan. Alleen maandag misschien dan
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_56331151
Vandaag gezien:
  • Happy Desert (Paulo Caldas, Brazilië)
  • Small Gods (Dimitri Karakatsanis, België)
  • Rebel, Jiro’s Love (Ishii Yuya, Japan)
  • Girl Sparks (Ishii Yuya, Japan)

Een probleem met al deze films is dat praktisch alle personages behoorlijk contact gestoord zijn. Daardoor is het moeilijk om mee te leven, of te begrijpen waarom iemand doet wat ie doet. Vooral in de films van Ishii Yuya reageert iedereen nogal primitief (slaan als ze boon zijn, krijsen als ze niet begrepen worden, janken als de 't niet meer zien zitten). Ik vond het geen van allen erg geslaagde films. Volgende keer beter (hoop ik)
  • Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
      zondag 27 januari 2008 @ 00:50:57 #134
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_56332128
    vandaag 4 films gezien . Appleseed ex machina was toch wel
    pi_56332332
    Jammer dat No Country for Old Men is uitverkocht. Worden er nog extra kaarten verkocht op de dag dat de film wordt gedraaid?
    pi_56333658
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 01:02 schreef magnifor het volgende:
    Jammer dat No Country for Old Men is uitverkocht. Worden er nog extra kaarten verkocht op de dag dat de film wordt gedraaid?
    Je kunt het altijd proberen. Vaak komen er 1 à 2 uur van tevoren nog wat niet opgehaalde reserveringen vrij.
    pi_56336376
    Gisteren geweest. Drie films gezien...

The last lear > Een bollywoodfilm over een acteur die zijn laatste rol gaat spelen. De hoofdrolspeler maakt de film echt. Vermakelijk.... niet bijzonder
    Paranoid Park > Skatefilm als thriller.... best geinig. Zeker geen slechte film
    Appleseed ex Machine > Geweldige anime
    pi_56336751
    linebear, vertel eens wat meer over Paranoid Park - haalt ie het hoge niveau van de andere Van Sants?
    pi_56336761
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 01:02 schreef magnifor het volgende:
    Die komt wel in de bios, het festival is juist leuk om films te zien die niet in de bios te zien zijn.
    pi_56337476
    Het is op zich een goede film. Haalt het niveau van Elephant bijv. niet....
    Maar het is zeker geen slechte film. De sfeer is ongeveer het zelfde. Beetje onheilspellend.
    Beetje een plosteling einde eigenlijk. Maar geeft de sfeer wel goed weer...

Zeker een aanrader
    pi_56337505
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Die komt wel in de bios, het festival is juist leuk om films te zien die niet in de bios te zien zijn.
    Verrek je hebt gelijk
      zondag 27 januari 2008 @ 14:07:15 #142
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_56339508
    Gisteren naar Still Orangutans geweest, een Braziliaanse film die zich afspeelt in Porto Alegre. Razend knap gemaakt, want: in één take opgenomen één lang shot van 80 minuten. En toch heel boeiend en grappig, een soort van draadvertelling over een aantal stadsbewoners op een hete zomerdag. Tof.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_56340387
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 13:48 schreef SCH het volgende:
    Ik schrijf altijd in het donker, heel groot
    En heb ook wel eens een pen met een lichtje oid.
    Of schrijf meteen na de film.
    Je moet wel schrijven want alles onthouden: je eigen registraties en gedachten en vragen en details, dat is echt niet te doen. Maar wat steekwoorden opschrijven en het dan meteen na de film uitwerken.
    Waarom moet jij publiekskaartjes kopen als je pers bent?
    pi_56341133
    Voor mij zit het er alweer bijna op. Morgen nog naar Cameron Jamie live (met the Melvins).
    Reeds een 5 gescheurd voor Juno (erg feel good, grappig en mooi geschoten), een 4 voor REC (zeer spannend en goede SFX), een 4 voor Paranoid Park (komt zeker wel in de buurt van Elephant vond ik.. qua cameravoering en trucjes met tijdsopbouw in ieder geval. Mooie film, goed geacteerd) en een 3 voor Diary of the Dead (goede gore, maar ik miste de spanning en had op een gegeven moment schoon genoeg van de voice over die steeds maar weer benadrukte dat het publiek recht heeft op de waarheid. Wat wel erg Romero is maar ik in zijn eerdere films niet vervelend vond).
    Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
    pi_56341221
    Ik vergis me, bij Juno mocht helaas niet gescheurd worden. Dan heb ik de 5 bij REC gescheurd.
    Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
    pi_56342929
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 14:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom moet jij publiekskaartjes kopen als je pers bent?
    ik ga er nu als privepersoon heen en niet als
    journalist
      zondag 27 januari 2008 @ 17:23:57 #147
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_56343690
    Gister gezien:

Secret Sunshine

Toen ik tijdens Cannes las over deze film wist ik al dat ik deze film moest zien. De hoofdrolspeelster won ook nog eens de prijs voor beste actrice, dus dat beloofde wat. En goed was het! Ik wil er eigenlijk niet te veel over zeggen voor als iemand er nog heen gaat, maar je moet er eigenlijk gewoon blanco in gaan. Misschien wel handig om van te voren te weten dat het een typische Zuid-Koreaanse film is die 142 minuten duurt, dat moet je wel trekken. Het verhaal is simpel, maar aangrijpend, grappig, en vol symboliek en diepe thema's die je tot nadenken stemmen. Best zwaar af en toe, maar er zitten genoeg hilarische fragmenten in om er geen donkere film van te maken. Het is ook heel lang de vraag wat de regisseur nu precies probeert te zeggen en wat de hoofdrolspeelster nu echt doormaakt. Ook nog eens een prachtig einde, misschien is de symboliek wat cliché, maar dat kan me niks schelen.

Voor de rest niks op het festival gezien, maar ik durf te wedden dat het één van de betere is!
      zondag 27 januari 2008 @ 18:55:03 #148
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_56345437
    Dagen zonder lief gezien vandaag. Heel mooi opgezet verhaal over een groep mensen die langzaam beginnen te beseffen dat ze een andere fase in hun leven ingaan, of ze nu willen of niet. Luchtig gemaakt, maar heel doeltreffend. Publiek was iets te melig naar mijn smaak, maar dat mocht de pret niet drukken. Kan weleens hoog gaan eindigen qua publieksprijs.
    pi_56352536
    Er zijn kaarten vrijgekomen voor No Country for Old Men. Toch maar een kaartje gekocht.
      maandag 28 januari 2008 @ 00:27:39 #150
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_56353533
    Ook nog een extra vertoning van TBS op donderdag, mocht er iemand daar geïnteresseerd in zijn.

Zelf uiteindelijk toch maar een kaartje voor Lynch gehaald.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')