abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56279160
Kut man, wat is er al enorm veel uitverkocht
pi_56282069
Heb met pijn en moeite toch een interessant programma samengesteld

Donderdag 31

- King of Ping Pong
- Magnus
- I'm not there

Vrijdag 1

- Stellet licht
- Redacted
- Able Danger
- Surprise Movie

Zaterdag 2

- Wonderful Town
- Estomago - a gastronomic story
- Flower in the pocket
- Cordero de Dios
  Admin donderdag 24 januari 2008 @ 20:36:05 #103
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56283459
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:26 schreef SCH het volgende:
Kut man, wat is er al enorm veel uitverkocht
Ja, daar kwam ik ook achter. Ik denk dat ik bij een aantal films misschien op de dag zelf nog effe ga checken of er nog plek is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56284347
Ik heb ook per ongeluk kaartjes voor dezelfde film gekocht, op vrijdag en zaterdag
pi_56284859
Zo, heb een kaartje voor Diary of the Dead voor morgen in Het Oude Luxor Theater. Zijn het vrije zitplaatsen of krijgt iedereen een plekje toegewezen door een medewerker?
pi_56284988
Vrije plaatsen.
pi_56285370
oke, bedankt
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:47:08 #108
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56303581
Hoi hoi, na een dagje druk bezig te zijn geweest en veel feesten hieronder wat meer sfeer impressies van gisteren en vandaag.

De video-helpdesk voor geaccrediteerde Pers om er een van de vele video's te huren
voor screening (scheelt in een zaal te gaan zitten)

De videotheek in al zijn glorie met de vele screening-booths

De screening-booths zijn dit jaar allemaal voorzien van een iMac!

Mijn screening-booth met alle 'rommel' er omheen

Premiere-avond in de grote Zaal van De Doelen van buiten gezien

De Grote Zaal Foyer van De Doelen waar na afloop de premiere-cocktail party is

De grote bar in de Schouwburg voor de ROBECO premiere-avond

Zelfs Leefbare mensen zijn door de hoofdsponsor uitgenodigd

De champagne van hoofdsponsor ROBECO staat weer als vanouds koud

Gratis hapjes en ditto alcohol is het devies van ROBECO voor zijn clientele

Beurscrisis? Nee hoor, onze Robeco fondsen gaan prima, we nemen er nog een

De PR afdeling van ROBECO doet het bedrijf eer aan met 'Daphne Bunskoek' look-alike

De hele Schouwburg was 1 grote hangplek voor de ROBECO genodigden

De ROBECO Lounge corner
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:52:00 #109
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56303675
Leuk om te zien en te lezen! Daar kom ik als eenvoudige, onbetaalde filmrecensent dan weer allemaal niet. Die screening-booths had ik toch iets mooier verwacht.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:08:45 #110
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56305312
Unfinished Sky en REC de favorieten momenteel. Gelukkig hebben beide films de hoge verwachtingen waar kunnen maken.
Vanavond de premiere van TBS.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_56305590
Ach ja, de Schouwburg. Daar was ik dus ook, als Robeco-klant.
pi_56305903
Kom op mensen, doe eens recensies geven.

Ik heb vanmiddag een tijdje trailers zitten bekijken en krijg er steeds meer zin in.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 20:54:06 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56307620
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:08 schreef Bayswater het volgende:
Unfinished Sky en REC de favorieten momenteel. Gelukkig hebben beide films de hoge verwachtingen waar kunnen maken.
Vanavond de premiere van TBS.
Dat vind ik leuk, unfinished sky is een project van ons. Ik vind het zo leuk dat deze zo goed ontvangen lijkt te worden!

Ik ga geen enkele film zien ben ik bang, want voor mij is IFFR alleen maar meetings en borrels
  vrijdag 25 januari 2008 @ 20:55:43 #114
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56307654
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:47 schreef tgs. het volgende:
Hoi hoi, na een dagje druk bezig te zijn geweest en veel feesten hieronder wat meer sfeer impressies van gisteren en vandaag.

[ afbeelding ]
De video-helpdesk voor geaccrediteerde Pers om er een van de vele video's te huren

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Premiere-avond in de grote Zaal van De Doelen van buiten gezien

[ afbeelding ]
De Grote Zaal Foyer van De Doelen waar na afloop de premiere-cocktail party is

[ afbeelding ]
De grote bar in de Schouwburg voor de ROBECO premiere-avond

[ afbeelding ]
Zelfs Leefbare mensen zijn door de hoofdsponsor uitgenodigd

[ afbeelding ]
De champagne van hoofdsponsor ROBECO staat weer als vanouds koud

[ afbeelding ]
Gratis hapjes en ditto alcohol is het devies van ROBECO voor zijn clientele

[ afbeelding ]
Beurscrisis? Nee hoor, onze Robeco fondsen gaan prima, we nemen er nog een

[ afbeelding ]
De PR afdeling van ROBECO doet het bedrijf eer aan met 'Daphne Bunskoek' look-alike

[ afbeelding ]
De hele Schouwburg was 1 grote hangplek voor de ROBECO genodigden

[ afbeelding ]
De ROBECO Lounge corner

Ik mis de action pictures van de avond na de openingsfilm?
En de afters !
pi_56308605
Ik zag vandaag Only Child, Upward, Downward, Forward, Backward, Rightward and Leftward en wat mij betreft is het geheel terecht dat deze film in het lijstje voor de publieksprijs tot nu toe helemaal onderaan bungelt. In de film zien we een groepje Chinese jongeren dat steeds samenkomt en dan op een hele vage manier dingen bespreekt die gebaseerd zouden moeten zijn op grote filosofische ideeën. Het gebeurt in elk geval niet op een leuke, duidelijke of interessante manier en komt voornamelijk neer op het het zeveren over en slepen met glazen potten waar dan de filosofie in zou moeten zitten. Wat er ook in de programmagids staat, dit is echt een heeeeele saaie film en de momenten die niet saai zijn, zijn lachwekkend op een negatieve manier. Een hoop mensen liepen tijdens de film ook al weg. Het praatje van de regisseur, die na afloop enthousiast in het Chinees en met veel gebaren stond te vertellen hoe hij met zijn film had geprobeerd het Oude Testament achterstevoren te herschrijven, kon de boel ook niet meer redden. Gelukkig maar dat dit ook de laatste voorstelling van de film was.

Even daarvoor was er ook een verzamelprogramma van korte Thaise films, Thai Dagons. Ook dit was wat mij betreft niet zo veel soeps. Er zat nauwelijks iets interessants bij en ook bij deze voorstelling heeft zeker de helft van het publiek het einde niet afgewacht. Vooral het laatste en langste filmpje was erg flauw. Het zag eruit alsof de maker net een nieuw softwarepakket voor flashanimaties had gekregen en de mogelijkheden een beetje zat uit te testen met afbeeldingen van dictators en andere historische figuren en het klonk alsof hij zich in de tussentijd voornamelijk bezighield met het laten van boeren.

Ik heb wel geluk met de films vandaag zeg. Maandag zit ik bij Persepolis, dat dan weer wel.
pi_56309164
ik ga morgen, nu al zin in
pi_56309332
Ik ga donderdag naar de premiere van een film, die we zondag in elkaar gaan flansen
  Admin zaterdag 26 januari 2008 @ 00:21:12 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56312072
Ben net terug van TBS. Te laat binnen om het openingspraatje mee te pikken, moest veel te nodig pissen om tot ver na de aftiteling te wachten op eventuele afsluitingen, dus heb niet veel meegekregen van officiele momenten.

Film is wel goed. Wel erg Nederlands: heel puur, geen overbodig Hollywoodspectakel, wat aan de ene kant erg goed is en je aan de andere kant doet afvragen wat er nu eigenlijk in de film gebeurt. En op dat laatste is het antwoord: niet zoveel. Maar da's niet erg. Theo Maassen past erg goed in zijn rol, de rol van Lisa Smit is soms wat vreemd. Niet dat zij Tessa niet goed neerzet, maar meer dat ik soms haar (toch wat ontspannen) houding niet zo begrijp.

Voor de film nog even in de Schouwburg gehangen, waar Llink een programma voor Radio 1 maakte over het IFFR, en waar Rene Mioch, Tamar van den Dop en Rutger Hauer te gast waren. En dat is wel eens een leuke verrassing als je totaal nietsvermoedend de Schouwburg binnenloopt. Op Mioch na had ik geen van hen al eerder IRL gezien.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:46:24 #119
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56312489
Twee films vandaag, 1 documentaire over een Franse advocaat die grote tereurverdachten verdedigt, en een Estse (?) film over een jongen die dood had moeten gaan voor z'n 16e, maar dat niet doet. Die laatste film was best redelijk, maar heeft geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Over die Franse docu (x-post):
quote:
Opzich een heel interessant beginpunt voor een documentaire, deze advocaat die niet alleen professioneel maar ook qua overtuiging enorm betrokken is bij de mensen die hij verdedigt.

Helaas heeft de maakster zich niet kunnen inhouden. Door talloze zij-weggetjes en uitstapjes verlies je al snel het overzicht. Waar de docu nog begint met de advocaat zelf, gaat dit al snel over in aandacht voor terroristen en terrorisme zelf. De advocaat wordt naar de achtergrond gedwongen door lange en uitgebreide overzichten van verschillende terroristische organisaties.

Erg zonde, want de hoofdpersoon, zijn achtergrond, en de ethische dilemma's die met zijn gedrag samenvallen verdienen een evenwichtigere documentaire met meer focus.
pi_56313440
kom net van de premiere van TBS, was best een aardige film
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56313541
Diary of the Dead gezien. Zeer vermakelijk.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:34:13 #122
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56316443
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:47 schreef tgs. het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus als je als journalist zo'n screener wil zien moet je op een hard stoeltje zitten en met je neus op een beeldscherm zitten? Dan zou ik toch liever in de zaal zitten.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:38:46 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56316522
Screening booths zijn doorgaans altijd kut, alleen op AFM waren ze soms comfy.
Ik heb nooit begrepen waarom men daar zo'n big deal van maakt; een beetje pers gaat naar de viewing bij de distributeur of productiemaatschappij. Die hebben net als bij ons een eigen bioscoop in het pand. Heb je tenminste een lekkere pluche stoel.

Geloof me, ook al heb je geen pers/productiehuis-pas..je mist niets! Ik denk dat je zelfs het film en festivalgevoel beter beleefd als doodnormale bezoeker.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:39:19 #124
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56316526
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dus als je als journalist zo'n screener wil zien moet je op een hard stoeltje zitten en met je neus op een beeldscherm zitten? Dan zou ik toch liever in de zaal zitten.
Mja, lekker in het donker aantekeningen maken met je kladblokje
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:47:07 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56316676
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mja, lekker in het donker aantekeningen maken met je kladblokje
Ik was natuurlijk vergeten dat de gemiddelde journalist het geheugen van een goudvis heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')