abonnement Unibet Coolblue
pi_56286988
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In watvoor posiitie ben jij om te zeggen dat Arabieren het niet goed articuleren Turkzinde?
Wanner je switcht van Ramadan naar Ramazan of van Fard naar Farz, dan spreek je wel degelijk van een vervanging, rest is onderheving aan Tadjweed regels.
DAt is het hem juist. De Turkse geloofsboeken maken een afscheiding van het latijns van het Turkse alfabet door bijvoorbeeld ayins en gayins aan te duiden. Dat heb ik je al geprobeerd duidelijk te maken in een post hiervoor. Het is totaal geen vervang, aangezien er ook altijd de Arabische tekst erbij staat.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56287022
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:24 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

sorry hoor, dacht dat die 1453 een islamitisch jaar voorstelde, my bad
over je eerste zin zal je wellicht ook wel gelijk hebben, mijn wiskundekennis is niet meer wat het ooit was
NP ik had al zo een vermoeden
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56287130
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

DAt is het hem juist. De Turkse geloofsboeken maken een afscheiding van het latijns van het Turkse alfabet door bijvoorbeeld ayins en gayins aan te duiden. Dat heb ik je al geprobeerd duidelijk te maken in een post hiervoor. Het is totaal geen vervang, aangezien er ook altijd de Arabische tekst erbij staat.
Agie doe je dit opzettelijk of wil je me niet snappen?
pi_56287333
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:30 schreef kazakx het volgende:

[..]

NP ik had al zo een vermoeden
ps. zo'n fout had ik natuurlijk nooit mogen maken aangezien we pas in het jaar 1429 leven (ff snel opgegoogeld)
dan zou constantinopel over 24 jaar veroverd worden LOL.
pi_56287480
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Agie doe je dit opzettelijk of wil je me niet snappen?
Ik zet hier de joker in. Volgens mij snap jij mij niet?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56287503
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik zet hier de joker in. Volgens mij snap jij mij niet?
Ok, dan houden we het er op dat ik je niet snap.
pi_56287504
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:39 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

ps. zo'n fout had ik natuurlijk nooit mogen maken aangezien we pas in het jaar 1429 leven (ff snel opgegoogeld)
dan zou constantinopel over 24 jaar veroverd worden LOL.
Constantinopel veroveren op de Turken?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56287719
Broeders, kunnen we het Dajjal-onderwerp afsluiten? Ik weet dat ik er over ben begonnen, maar ik weet niet hoe verstandig het is om er berekeningen op los te laten wanneer het Einde der Tijden wel niet aan zal breken. Ik zou blij zijn als jullie mee zouden werken.

Lees onderstaande verzen eens door:
quote:
31:34 God, bij Hem is de kennis van het uur, Hij laat de regen neerdalen en Hij weet wat er in de moederschoten is.
quote:
7:187 Zij vragen jou naar het uur, voor wanneer het is vastgesteld. Zeg: "De kennis ervan is slechts bij mijn Heer, alleen Hij zal het op de tijd ervan openbaar maken. Het is van groot gewicht in de hemelen en op de aarde. Het komt slechts onverwachts tot jullie." Zij vragen aan jou alsof jij ervan op de hoogte bent. Zeg: "De kennis ervan is slechts bij God, maar de meeste mensen weten het niet."
quote:
79:42 Zij vragen jou naar het uur, voor wanneer het is vastgesteld. 43 Hoe kun jij dat nu noemen? 44 De uiteindelijke kennis berust bij jouw Heer.
pi_56288949
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:50 schreef TheMagnificent het volgende:
Broeders, kunnen we het Dajjal-onderwerp afsluiten? Ik weet dat ik er over ben begonnen, maar ik weet niet hoe verstandig het is om er berekeningen op los te laten wanneer het Einde der Tijden wel niet aan zal breken. Ik zou blij zijn als jullie mee zouden werken.

Lees onderstaande verzen eens door:
[..]


[..]


[..]

We hebben het ook niet over de kiyamet maar over de dejjal. Volgorde is:

- dejjal
- mehdi en Mesih
- Yecuc Mecuc
- Dabbetul Arz
- Zon dat uit het westen schijnt
- Vreselijk dingen, einde der tijden


Dus er is relatief veel tijd voor de einde der tijden
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56289005
Magnificent heeft wel een punt, berekeningen en volgordes horen meer in het Jurisprudentiele topic.
pi_56289494
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:25 schreef kazakx het volgende:

[..]

We hebben het ook niet over de kiyamet maar over de dejjal. Volgorde is:

- dejjal
- mehdi en Mesih
- Yecuc Mecuc
- Dabbetul Arz
- Zon dat uit het westen schijnt
- Vreselijk dingen, einde der tijden


Dus er is relatief veel tijd voor de einde der tijden
Tijd is dan relatief aangezien het aan het einde van de asr de tijd sneller gaat(ook misschien te interpeteren als snelle vooruitgang in wetenschap etc.). Zie het als een touw die om een stok heen bind. In het begin gaat het langzaam, maar het laatste stukje touw zal snel omwentelen om de stok heen.

Verder is het maar net de vraag hoe je de Zon uit het westen zal moeten interpeteren(geld ook voor de overige voorbeelden). Letterlijk of figuurlijk. Allebei hebben ze gelijk was het toch volgens een hadith?

Ik kies voor optie: Ik zie het wel.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56290043
Een kleine stukje uit sura 27 An-Naml

38. Hij (Salomo) zeide: "O edelen, welke onder u zal mij een passende troon voor haar brengen voordat zij onderdanig tot mij komt?"

39. Een dappere van de djinn zeide: "Ik zal deze tot u brengen voordat gij van uw kamp opstaat en zeker heb ik daar macht over en ik ben betrouwbaar."

40. Iemand, die kennis van het geschrift had zeide: "Ik zal hem tot u brengen vóór uw bode terugkeert," en toen Salomo de troon naast zich zag geplaatst, zeide hij: "Dit is bij de gratie van mijn Heer, opdat Hij mij moge beproeven of ik dankbaar of ondankbaar ben. En wie dankbaar is, is dankbaar voor het welzijn van zijn eigen ziel, maar wie ondankbaar is, waarlijk mijn Heer is Zichzelf-genoeg, Geëerd."

mijn vraag...
wie is deze "persoon" die kennis had van het geschrift? volgens andere vertalingen zou hij de troon brengen binnen een oogwenk. Is het een mens, djinn, engel? En wat wordt er eigelijk bedoelt met "kennis van het geschrit".
pi_56290195
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:06 schreef DuracelPlus het volgende:
Een kleine stukje uit sura 27 An-Naml

38. Hij (Salomo) zeide: "O edelen, welke onder u zal mij een passende troon voor haar brengen voordat zij onderdanig tot mij komt?"

39. Een dappere van de djinn zeide: "Ik zal deze tot u brengen voordat gij van uw kamp opstaat en zeker heb ik daar macht over en ik ben betrouwbaar."

40. Iemand, die kennis van het geschrift had zeide: "Ik zal hem tot u brengen vóór uw bode terugkeert," en toen Salomo de troon naast zich zag geplaatst, zeide hij: "Dit is bij de gratie van mijn Heer, opdat Hij mij moge beproeven of ik dankbaar of ondankbaar ben. En wie dankbaar is, is dankbaar voor het welzijn van zijn eigen ziel, maar wie ondankbaar is, waarlijk mijn Heer is Zichzelf-genoeg, Geëerd."

mijn vraag...
wie is deze "persoon" die kennis had van het geschrift? volgens andere vertalingen zou hij de troon brengen binnen een oogwenk. Is het een mens, djinn, engel? En wat wordt er eigelijk bedoelt met "kennis van het geschrit".
Lees dit even agie:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=27&tid=38297
pi_56291046
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees dit even agie:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=27&tid=38297
Dus "gewoon" een mens!!! wonderbaarlijk!!!
Doordat hij wist wat "Greatest name of Allah" was, had hij deze macht?
Dus als ik het goed begrijp dan slaat "iemand die kennis van het geschrift had" op het kennen van deze ene naam? Of heb ik het helemaal verkeerd?
Ken je me meer vertellen over deze ene naam?

ps. mooie site!!! Heb hem meteen in mijn favorieten gestopt. slim van je, scheelt een hoop vragen
pi_56293865
Als de film van wilders komt, komt er hier een apart topic over "Vragen over de Koran"?
Misschien wordt het hier ietsjes drukker
verlegen :)
pi_56295096
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:59 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Dus "gewoon" een mens!!! wonderbaarlijk!!!
Doordat hij wist wat "Greatest name of Allah" was, had hij deze macht?
Dus als ik het goed begrijp dan slaat "iemand die kennis van het geschrift had" op het kennen van deze ene naam? Of heb ik het helemaal verkeerd?
Ken je me meer vertellen over deze ene naam?

ps. mooie site!!! Heb hem meteen in mijn favorieten gestopt. slim van je, scheelt een hoop vragen
Kennen van die naam moet je niet zien als een toverspreuk. Dit gaat meer over het kennen van de ism-i Azam. Oftwel de grootste naam van Allah. Ik denk zelf dat dit de naam El-Kadir is (hiervoor geen bewijzen vragen .
De naam El-Kadir is de manifestatie van God op de materie en energie die wij kennen als de natuurkundige wetten en die ook manifesteert als oorzaak en gevolg. Dus als je veel kennis opdoet in natuurkunde, wiskunde, scheikunde e.d. dan heb je dus ook kennis van de schone naam El-Kadir.
Die Djinn die kennis had over de materie en energie wetenschappen heeft dus gebruik gemaakt van de naam El-Kadir en dus van de natuurkundige wetten en behulp daarmee heeft hij de troon van Belkiz overgestraald binnen enkele miliseconden naar Koning Solomon (profeet Suleyman).
Dit stukje tafsir staat ook heel uitgebreid in een van de boeken van Said Nursi, alleen kan ik mij niet herinneren in welke boek

Met behulp van deze versen kan je de conclusie trekken dat het mogelijk is om materiele opjecten te stralen naar verschillende plekken. Dus dat teleportatie mogelijk is. En waarschijnlijk zal dit in de toekomst ook mogelijk zijn.
.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56295160
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:11 schreef teletubbies het volgende:
Als de film van wilders komt, komt er hier een apart topic over "Vragen over de Koran"?
Misschien wordt het hier ietsjes drukker
Goed idee. Alleen misschien nog beter zelfs: kunnen we geen site maken van FAQ over die vragen. En als daar vragen over komen kunnen wij die hier wel beantwoorden...
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56311216
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:12 schreef kazakx het volgende:

[..]

Kennen van die naam moet je niet zien als een toverspreuk. Dit gaat meer over het kennen van de ism-i Azam. Oftwel de grootste naam van Allah. Ik denk zelf dat dit de naam El-Kadir is (hiervoor geen bewijzen vragen .
De naam El-Kadir is de manifestatie van God op de materie en energie die wij kennen als de natuurkundige wetten en die ook manifesteert als oorzaak en gevolg. Dus als je veel kennis opdoet in natuurkunde, wiskunde, scheikunde e.d. dan heb je dus ook kennis van de schone naam El-Kadir.
Die Djinn die kennis had over de materie en energie wetenschappen heeft dus gebruik gemaakt van de naam El-Kadir en dus van de natuurkundige wetten en behulp daarmee heeft hij de troon van Belkiz overgestraald binnen enkele miliseconden naar Koning Solomon (profeet Suleyman).
Dit stukje tafsir staat ook heel uitgebreid in een van de boeken van Said Nursi, alleen kan ik mij niet herinneren in welke boek

Met behulp van deze versen kan je de conclusie trekken dat het mogelijk is om materiele opjecten te stralen naar verschillende plekken. Dus dat teleportatie mogelijk is. En waarschijnlijk zal dit in de toekomst ook mogelijk zijn.
.
leuke theorie maar is het niet een beetje vergezocht? Stel dat het klopt wat je zegt dan nog had hij een of ander apparaat tot zijn beschikking moeten hebben voor de teleportatatie maar dat staat nergens vermeld. Overigens staat er dat het een mens was en niet een djin.
pi_56321561
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:30 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

leuke theorie maar is het niet een beetje vergezocht? Stel dat het klopt wat je zegt dan nog had hij een of ander apparaat tot zijn beschikking moeten hebben voor de teleportatatie maar dat staat nergens vermeld. Overigens staat er dat het een mens was en niet een djin.
De Engelse vertaling:
quote:
Said one who had knowledge of the Book:

“I will bring it to you in the twinkling of an eye!” Then when [Solomon] saw it placed firmly before him...,(27:40)


which points to the following wondrous event: in order to attract Bilkis’ throne to him, one of Solomon’s (Peace be upon him) ministers who was versed in the science of attraction said: “I’ll have the throne here before you before you can blink your eyes.” The verse suggests then that it is possible to bring either things themselves or their images to one instantaneously from far away, and it is a fact that Almighty God bestowed this ability on Solomon (PBH) in the form of a miracle, to establish his innocence and justice. For being honoured with rulership as well as his Messengership, Solomon could in this way himself be informed of events in all the regions of his extensive dominions, and see the condition of his subjects and hear of their ills. That means, if man relies on Almighty God, and asks it of Him with the tongue of his innate capacity, like Solomon (PBH) asked for it with the tongue of his chastity, and if he conforms to His laws of wisdom in the universe, the world may become like a town for him. That is to say, while Bilkis’ throne was in Yemen, it was instantaneously present in Damascus, or its image was, and it was seen. The images of the men around the throne were also certainly conveyed there, and their voices heard. This therefore indicates splendidly the attraction of images and sounds from long distances, and in effect says:

“O Kings and Rulers! If you wish to act with pure justice, endeavour to see and understand the face of the earth in all its details, like Solomon. For, by rising to the level of being informed whenever he wishes about every part of his realm, a just ruler and king who cherishes his subjects will avoid inequity, and may rule with complete justice.” And Almighty God in effect says through the allusive tongue of the verse:

“O Sons of Adam! I bestowed on one of My servants a broad realm, and so that he could act completely justly within it, I allowed him to know personally of all situations and events that occurred there. And since I have given all men the innate capacity to be vicegerent of the earth, I gave them also the ability to see, consider, and understand the whole face of the earth in accordance with that ability, for My wisdom requires this. If individuals do not reach that point, men may reach it as a race. And if they do not reach it physically, the saints may reach it in meaning. In which case, you may take advantage of this great bounty. Come on, let’s see you do it! On condition you do not neglect your duties of worship, strive to transform the face of the earth into a garden every part of which you may see, and the sounds of every corner of which you may hear. Heed the decree of the Most Merciful:

It is He Who has made the earth manageable for you, so traverse its tracts and enjoy of the sustenance which He furnishes, but unto Him is the Resurrection. (67:15)

The above-mentioned verse thus alludes to the farthest limit far in the future in the attraction of images and sounds, one of man’s finest arts, and hints encouragement.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56361461
Halen we nou niet Star Trek en de Islam doormekaar?
-
pi_56361565
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:53 schreef Haushofer het volgende:
Halen we nou niet Star Trek en de Islam doormekaar?
Ga je eens inlezen.
pi_56375690
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 17:01 schreef kazakx het volgende:

[..]

De Engelse vertaling:
[..]
wie is de uitlegger?
pi_56375723
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:53 schreef Haushofer het volgende:
Halen we nou niet Star Trek en de Islam doormekaar?
star trek en islam zijn prima verenigbaar
pi_56378698
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:22 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

wie is de uitlegger?
Bediuzzaman Said Nursi...
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56380224
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Verder is het maar net de vraag hoe je de Zon uit het westen zal moeten interpeteren(geld ook voor de overige voorbeelden). Letterlijk of figuurlijk. Allebei hebben ze gelijk was het toch volgens een hadith?
Dat de zonsopgang uit het westen gaat komen is letterlijk en dus niet symbolisch bedoeld. Natuurkundig gezien zou dit dus betekenen dat de aarde in de andere richting gaat draaien.
Waarom is dit niet symbolisch bedoeld? Omdat vanaf dat moment de "test" van de mensheid eindigt volgens de hadith. Vanaf dat ogenblik is de iman van de ongelovigen ook niet meer van belang voor God omdat Gods aanwezigheid zonder enig twijfel door iedereen gezien zal worden. Dus de grote "test" heeft dan ook geen nut meer voor de ontwikkeling van de iman.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')