Ik "sport" niet meer.. sinds ik 2 keer mijn kruisbanden gescheurd heb (lang verhaal).. wel fiets ik iedere dag 35 km (soms meer). en dan fiets ik wel aardig door.. ik heb redelijk sterke beenspieren en mijn conditie is ook nog goed (is beter geweest, maar tochquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:46 schreef marcb1974 het volgende:
Sport je veel of juist helemaal niet?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:49 schreef Zwansen het volgende:
De oorzaak van kramp is toch onder andere vochtgebrek?
Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig drink eigenlijk.. ik denk zo'n 3 of 3.5 liter per dag.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:49 schreef Zwansen het volgende:
De oorzaak van kramp is toch onder andere vochtgebrek?
Ik ben al een tijdje uitgegroeid, dus dat is het sowieso nietquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:10 schreef kless het volgende:
groei(spurt)
Helaas heb ik weinig tijd om te sporten, en omdat mijn knie verneukt is vallen een heleboel leuke sporten bij voorbaat al afquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:12 schreef marcb1974 het volgende:
Gok toch dat het in je niet sporten zit een deel. Heb er ook alleen last van als ik een tijd niet gesport heb (en ja, fietsen doe ik wel).
quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:36 schreef Yi-Long het volgende:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Kramp
Tja, dan is het te laat, en als ik 's nachts kramp krijg sta ik binnen 0.2 sec recht langs mn bedquote:Als men in bed last krijgt van kramp in de benen, leg deze dan iets hoger door er een kussen onder teleggen.
- John Vonk
quote:Kramp in benen ??? Twee stukjes zeep in je bed leggen, een links en een rechts naast je voeten. En ja de kramp is weg.
- Riny
Waarom? Wat doet die zeep? 'k heb dr een hard hoofd inquote:Een goed middel tegen nachtelijke kramp in voeten en/of kuiten is: een stuk zeep onder het onderlaken aan het voeteneinde te leggen. Het helpt prima!
- Nel Lubken
Moet ik ook de regendans doenquote:'s Nachts last van kuitkrampen ? Maak een hoes en steek er varens in. Leg deze onder je hoeslaken aan het voeteinde. Gagarandeerd geen kuitkrampen meer. Tip van mijn vriendin Katja. Succes, Pascale.
- Bals-Daelman Pascale
Ja, vast.quote:Een nagelvijl onder je hoeslaken of laken leggen helpt ook goed en het helpt ook gelijk voor energien die je die dag hebt opgelopen weg halen en ook vemoeiheid van die dag trekt weg wel ieder keer omdraaien want je nagelvijl gaat bol staan en dan komen de punten om hoog en die moeten omgedaaid horen anders prik je je er aan en dat is niet de bedoeling.
- Corina
Ik hoop 't toch liever te voorkomen, en ik vind een kwartier nogal lang eigenlijk.. 7 minuten continu kramp was al niet tof.quote:Als je last hebt van kramp, zuig op een suikerklontje en de kramp wordt al minder na één minuut. Na een kwartier is de kramp helemaal verdwenen.
- Koffiegait
Ja, spier strekken dus.quote:Heeft u kramp in de benen? ik heb het vaak zovaak dat er een harde schijf ontstaat ziet er raar uit maar het beste wat je er tegen kan doen is uw voet 90 graden strekken en op de koude vloer gaan staan met 1 been helpt het beste en ik heb geen opgezwolle kuit meer!
- ashj
Denk er om hèquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:31 schreef Harajuku. het volgende:
Je bent gewoon een mietje.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:42 schreef PV het volgende:
(Sunlight) zeep inderdaad. Helpt iig bij mij
Pick onequote:Kramp kan verschillende oorzaken hebben, zoals zware belasting van de spieren tijdens sporten, een verkeerde zithouding, een tekort aan magnesium, calcium, zout of glucose, dehydratie, te sterke afkoeling van de spieren, ziekte of vergiftiging.
In bed leggen inderdaad. Sindsdien geen last meer gehad van krampquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
wat doe je dr dan mee? Opeten?
of in je bed leggen?
ik zal 't de volgende keer als ik kramp heb eens proberenquote:Op donderdag 10 januari 2008 09:53 schreef zoeperzazke het volgende:
een suikerklontje eten. Dat doe ik altijd bij kramp en werkt heel goed.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:29 schreef rickjes het volgende:
Een pas geschoren schaap bij je rechtervoet schijnt ook te helpen.
ja, bij mij haalt dat vrij weinig uit eerlijk gezegd.. en als ik in mijn dij, kuit en voet kramp heb gaat dat nogal lastigquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:58 schreef Bensel het volgende:
wat bij mij helpt is het 'overstrekken' van die verkrampte spier. dus tegengestelde richting bewegen, zo ver mogelijk.
zout tekort denk ik niet.. magnesium tekort? In wat voor vreten zit dat?quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:00 schreef Jojogirl het volgende:
Als je zoveel drinkt zou ik het eerder zoeken in een zout/magnesium tekort dan in een vochttekort.
Ja. *schop*quote:» Er is al 72 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn schoonmoeder zweert erbij, het schijnt echt te helpen.quote:Op zondag 23 maart 2008 00:17 schreef Yi-Long het volgende:
Had je dat stuk zeep nu al geprobeerd?
Ik eet over de week gezien gemiddeld zo'n 2 bananen per dag.. dus daar ligt 't niet aan. En kiwi's mandarijnen peren ook (niet allemaal 2 per dag thoughquote:Op zondag 23 maart 2008 01:18 schreef KayKay het volgende:
Veel bananen eten of iets anders waar veel magnesium in zit!
Banaan is vaak ook weer tegen de goede stoelgangquote:Op zondag 23 maart 2008 01:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik eet over de week gezien gemiddeld zo'n 2 bananen per dag.. dus daar ligt 't niet aan. En kiwi's mandarijnen peren ook (niet allemaal 2 per dag though)
Dus aan banaan-gebrek ligt 't niet denk ik![]()
Gelukkig heb ik daar geen last vanquote:Op zondag 23 maart 2008 02:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Banaan is vaak ook weer tegen de goede stoelgang
als je vooral 's nachts last heb kan het zijn dat je dekens/dekbed aan je voeteneinde te strak zit waardoor je niet genoeg rumte hebt voor licht bewegingen in je slaap.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:59 schreef Isdatzo het volgende:
Tegenwoordig let ik er op dat ik genoeg drink per dag, maar ik word nog vrijwel iedere nacht wakker door kramp in mn voet(en).. dan moet ik ff een stukje lopen, trap af, keuken in, trap op, nest weer in.. en dan is 't voorbij. Is toch weer erg frustrerend iedere nacht.
Suggesties?
iddquote:Op zondag 23 maart 2008 12:29 schreef Oblivion het volgende:
Ben netjes met 2 stukken zeep gaan slapen, geen kramp gehad...
Zal de hele week nog doen. Want 1 keer kan toeval zijn.
Ja, dat snap ik.. maar ik wil in de eerste plaats liever niet midden in de nacht uit mn bed komen hequote:Op zondag 23 maart 2008 13:27 schreef vejay het volgende:
Geen idee of iemand het al gezegd heeft, maar als je kramp hebt in je voet moet je gewoon op die voet gaan staan. Ik heb echt alleen maar kramp in mijn voeten (niet vaak trouwens, zelden eerder) en als ik erop ga staan met m'n volle gewicht is het direct weg. Je kan gekromde tenen ook met je vingers recht of bol de andere kant op buigen, zelfde effect.
M'n zus is echt godsirritant als ze kramp heeft: "AUWAAAAAAAA!!!!!!!!'', gaat ze een beetje door de kamer rennen. Altijd leuk, al kun je het beter laten om rare reacties te voorkomen.
Ja, ook geprobeerd, ook geen krampquote:Op zondag 23 maart 2008 15:48 schreef Oblivion het volgende:
Nou ja, voor vannacht heeft het gewerkt, maar afwachten hoe het de rest van de week vergaat..![]()
Isdatzo heeft het ook geprobeerd?
Kramp in je kuiten, moet je je kuitspieren rekken.. in je voeten moet je ff dr op staan en een stukje lopenquote:Op zondag 23 maart 2008 16:17 schreef Riann het volgende:
als je kramp hebt in je kuiten moet je tenen naar je toe trekken werkt bij mij meestal wel
in de voeten weet ik het niet
dus tenen naar je toe trekkenquote:Op zondag 23 maart 2008 16:38 schreef Isdatzo het volgende:
Kramp in je kuiten, moet je je kuitspieren rekken.. in je voeten moet je ff dr op staan en een stukje lopen
tenen naar je toe trekken, je knie buigen en je hiel door de vloer proberen te drukkenquote:
pinda's! Elke avond een hapje pinda's eten, is een weinig vervelende oplossing en er zit veel magnesium in pinda's, dus als dat niet helpt weet je in ieder geval zeker dat het niet een gebrek aan magnesium isquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja, bij mij haalt dat vrij weinig uit eerlijk gezegd.. en als ik in mijn dij, kuit en voet kramp heb gaat dat nogal lastig
[..]
zout tekort denk ik niet.. magnesium tekort? In wat voor vreten zit dat?
Okquote:Op maandag 24 maart 2008 13:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gewoon, 1 blok sunlight, zoals je het ook koopt, op het matras aan het voeteneind. Matrashoes eroverheen en klaar!
quote:Op maandag 24 maart 2008 13:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gewoon, 1 blok sunlight, zoals je het ook koopt, op het matras aan het voeteneind. Matrashoes eroverheen en klaar!
Nu ja, dat werd gezegd bij de tips, 2 stukken zeep, dus heb het maar gedaan.quote:
Dat klinkt ook niet zo geweldig...quote:Op maandag 24 maart 2008 15:04 schreef vejay het volgende:
Zei ik gister hier nog dat ik zelden kramp had en alleen in m'n voeten... Kreeg ik gister spontaan kramp in m'n keel/nek :S. Sloeg helemaal nergens op, m'n tong werd m'n keel ingetrokken en de huid van m'n keel en nek omhoog. Heb 5 minuten liggen creperen.
Kwam waarschijnlijk door m'n droog keel van die hashiesj, maar wtf.. Ademhalen ging gewoon kutWist nieteens dat je daar kramp kon hebben.
Geen idee in hoeverre het puur psychisch is, of daadwerkelijk een 'echte' oorzaak heeft. je merkt dat ook mensen die er TOTAAL geen vertrouwen in hebben dat het werkt, maar die het toch proberen, er OOK baat van hebben... dus tja...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:23 schreef Oblivion het volgende:
Gisteravond had ik al kramp toen ik achter de pc zat, dus testen!!!
Maar geen kramp gehad in bed met mijn 2 stukken zeep...![]()
Werkt volgens mij alleen maar psychisch, maar het werkt nog steeds!
En ruikt lekker...
Stukje zeep in een sjaal om je keel?quote:Op maandag 24 maart 2008 15:04 schreef vejay het volgende:
Zei ik gister hier nog dat ik zelden kramp had en alleen in m'n voeten... Kreeg ik gister spontaan kramp in m'n keel/nek :S. Sloeg helemaal nergens op, m'n tong werd m'n keel ingetrokken en de huid van m'n keel en nek omhoog. Heb 5 minuten liggen creperen.
Kwam waarschijnlijk door m'n droog keel van die hashiesj, maar wtf.. Ademhalen ging gewoon kutWist nieteens dat je daar kramp kon hebben.
Passen die allemaal onder je hoeslaken!? Wow...quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:58 schreef Oblivion het volgende:
Oh, ik moet het altijd warm maken...
Ga dan dus op het randje van de badkuip zitten met gloeiend heet water erin waardoor de kramp weg gaat.
Vannacht trouwens weer geen kramp gehad!
Vanavond weer met man, hond en 2 stukjes zeep slapen! [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:21 schreef Yi-Long het volgende:
Passen die allemaal onder je hoeslaken!? Wow...
ik heb ook wel eens kramp in mn kuit tijdens het rijden gehad.. niet tofquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:14 schreef Oblivion het volgende:
Ja, maar overdag hoef je je bed niet uit...![]()
Dan kan je rekken en strekken...
Althans moet je niet in de auto zitten...
Neequote:Op maandag 31 maart 2008 00:49 schreef GuyFawkes het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe zeep je kramp weg haalt?
Nou, *kuch* je leg aan beide kanten van je voeten een stuk zeep en je gaat heerlijk slapen.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:49 schreef GuyFawkes het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe zeep je kramp weg haalt?
Moeten ze echt precies naast je voeten liggen? Want ik heb mn benen vaak opgetrokken zeg maar en dan zou ik een heel spoor van zeepjes neer moeten leggen, afhankelijk van de houding waarin ik slaap.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:59 schreef Oblivion het volgende:
Nou, *kuch* je leg aan beide kanten van je voeten een stuk zeep en je gaat heerlijk slapen.
Bij mij is de magie weer voorbijquote:Op maandag 28 april 2008 22:36 schreef Oblivion het volgende:
Nog steeds geen kramp!
En nog steeds met zeep!
Hoe is het met jou, Isdatzo?
Ik heb nu maar 1 stuk en merk maakt niet uit.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga m zo dus echt ff kopen en ik ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd.
Twee stukken en persé dat merk?
quote:Op maandag 19 mei 2008 09:07 schreef Oblivion het volgende:
Ik slaap nog steeds met zeep!![]()
En nog steeds geen kramp!
Met dit weer (kouder) heb ik absoluut bijna altijd kramp.
Nu dus niet meer!
En met jou, Isdatzo? Stukken zeep je bed uitgelazerd?
Koop een ander merk!quote:Op maandag 19 mei 2008 15:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
Ze hielpen niet meer, dus ja, wat doe je dan?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |